Poreclă Sile this Millennium Pseudonime sile_this_millennium

joi, 4 februarie 2016

Navele de croaziere încep să ocolească portul Constanța


http://silethismillennium.blogspot.com/2009/03/youtube-broadcast-yourself.html

În acest an, sunt anunțate numai 22 de vapoare de pasageri, spre deosebire de 36, câte au fost în 2015, și de 92, în 2014.
Sezonul de croazieră în portul Constanța începe anul acesta în martie. Compania Națională Administrația Porturilor Maritime (CNAPM) a anunțat că ”se menține trendul sosirii în regiunea Mării Negre a navelor de capacități mari, cele mai multe fiind din generația nouă, cu servicii de calitate și multiple facilități la dispoziția turiștilor.” În pofida optimismului care reiese din această declarație făcută de directorul general Valeriu Ionescu, lucrurile stau prost. Mult mai prost ca în 2014. Cifrele dovedesc acest lucru.
Astfel, potrivit CNAPM, până la această dată, 22 nave de croazieră și-au anunțat escale în Portul Constanța, dintre care 7 sunt fluviale. Prima escală va fi făcută de MSC Opera, pe 28 martie 2016. Navele MSC va avea 6 escale în acest sezon de croaziere. Se remarcă revenirea companiei Costa Crociere în Marea Neagră și în Portul Constanța, cu nava Costa Neoromantica. Practic, MSC este principalul client al portului românesc.
Dar lucrurile arată rău dacă ne raportăm la anul 2015, când în terminalul specializat al Portului Constanța au sosit 36 nave de croazieră cu 35.000 turiști la bord. „Cu aceste rezultate, se reconfirmă poziția de top în Marea Neagră a Portului Constanța, având cele mai multe nave de croazieră și cei mai mulți pasageri din regiune”, afirmă totuși optimști, reprezentanții CNAPM, care uită însă să amintească faptul că în 2014 vorbeam despre 92 de nave, care au adus 69.910 turiști. De altfel, 2014 a fost cel mai bun an pentru acest domeniu.

Velier de lux

În portul Constanța va ajunge în acest an una dintre cele mai luxoase nave de pasageri din lume. Este vorba despre velierul Royal Clipper, lansat la apă în anul 2000, în prezența reginei Silvia a Suediei. Designul este inspirat de velierul Preussen, legendara navă de luptă germană construită în 1902. Nava, supranumită „Steaua Mărilor“, și-a avizat două sosiri în Portul Constanța, în mai și iunie. Aceasta are o capacitate de 227 pasageri, un echipaj format din 106 persoane, fiind utilată cu 114 cabine de lux.
Sezonul croazierelor este în scădere în special din cauza conflictelor care au lor în zona Mării Negre. Crimeea, una dintre zonele cele mai vizitate de străinii care ajungeau aici, nu mai este frecventabilă de câțiva ani. Mai mult, MSC Cruises, cel mai bun client al portului Constanța. care a înregistrat 1,7 milioane de pasageri în 2015, a anunțat pe 20 ianuarie 2016 suspendarea escalelor în porturi din Turcia ”până la noi ordine”, în urma atentatului comis la 12 ianuarie la Istanbul. ”Escalele prevăzute la Istanbul și Izmir, începând cu 29 martie, vor fi înlocuite cu unele la Atena și Mykonos, una dintre cele mai frumoase și cunoscute insule grecești”, potrivit unui comunicat al companiei. România nu se mai află pe harta marilor companii pentru că, desi o țară sigură, este privită în context regional.
”În contextul actual, sezonul 2016 va fi unul atipic din punctul de vedere al sosirilor în Marea Neagră, dar CN Administrația Porturilor Maritime SA Constanța își continuă eforturile pentru atragerea companiilor de croazieră și a turiștilor în Portul Constanța”, recunosc reprezentanții CNPAMC. De aceea, în acest an, între 22 și 25 iunie, se va desfășura în Marea Neagră, la Odessa – Ucraina, Adunarea Generală a MedCruise, prilej cu care se vor aborda teme specifice acestei zone. Zece președinți de companii de top vor participa la acest eveniment, urmând să se ia decizii privind dezvoltarea turismului de croazieră în Marea Neagră.

STATISTICI. Număr de nave de croazieră în portul Constanța (maritime și fluviale)

2012 – 52 de nave
2013 – 69 de nave
2014 – 92 de nave
2015 – 36 de nave
2016 – 22 de nave (estimare)

Niciun comentariu:

https://silethismillennium2019.blogspot.com/

Cine a Furat Banii lui Ceausescu | PODCAST Cristian Sima