Poreclă Sile this Millennium Pseudonime sile_this_millennium

luni, 19 octombrie 2009

Coptii, crestinii din Valea Nilului

http://silethismillennium.blogspot.com/2009/03/youtube-broadcast-yourself.html

Coptii, crestinii din Valea Nilului

Din punct de vedere etimologic, denumirea "copt“ provine din Gypt (sau kypt), ca preluare si deformare de catre greci a cuvantului Egyptos (Aivgupto), si care, initial, insemna egiptean. In prezent, cuvantul desemneaza crestinul care apartine Bisericii Copte (Egiptene). Incepand cu secolul al V-lea, Biserica Copta isi afirma specificitatea, proclamandu-si completa autonomie in raport cu Biserica “Imperiala” (melkita) – considerata ca subordonata Imperiului Bizantin – prin hotararile promulgate de Sinodul Ecumenic de la Calcedon.

Desi astazi este o tara predominant musulmana, Egiptul a fost, vreme de secole, taramul unui crestinism infloritor si leaganul monahismului. Dupa cucerirea araba (641 d. Hr.), crestinii copti nu de putine ori si-au marturisit credinta cu pretul vietii. In prezent, Biserica Copta numara 6.000.000 de credinciosi, intr-o tara cu o populatie de peste 74.000.000 de persoane.

Comunitatea crestina din Alexandria

Potrivit unei traditii transmise dupa inceputul secolului al IV-lea, Evanghelia lui Hristos a fost propovaduita in Alexandria de catre Sfantul Marcu. Alexandria, “perla Egiptului”, dupa expresia geografului Strabon, era un oras cosmopolit de cultura greaca, creat in ultimele decenii ale secolului al IV-lea i. Hr. de catre imparatul macedonean Alexandru cel Mare. Alexandria a fost, printre altele, si timp indelungat, o importanta comunitate iudaica elenizata. Orasul este unul dintre cele mai stralucitoare focare ale elenismului, in special in domeniul filosofiei de curent neoplatonician. Orasul devine in aceasta perioada un centru remarcabil de gandire teologica crestina. Cateva personalitati au jucat un rol foarte important in dezvolatarea gandirii crestin ortodoxe. O mare parte din invatatura lui Clement Alexandrinul ne-a parvenit, insa nu cunoastem aproape nimic despre Panten, considerat ca unul din initiatorii Scolii din Alexandria.

Apoi, Origen, chiar daca a fost mult timp suspect in materie de "pareri teologice indraznete", el nu a incetat niciodata a se impune ca unul din marii interpreti ai Sfintei Scripturi, si, in mod special, ai Evangheliei dupa Ioan, scriere foarte privilegiata in traditia alexandrina. Lucrarea sa “Despre principii”, reprezinta una din primele care prezinta o sinteza a teologiei crestine. Mai tarziu, in secolele IV-V, Alexandria a adus contributii de prima importanta, in formularea dogmei crestine, mai intai prin Sfantul Atanasie cel Mare, iar mai apoi, prin Sfantul Chiril.

Monahismul, o noua forma de viata crestina

Monahismul a aparut in Egipt in prima jumatate a sec. al IV-lea, si, fara indoiala, chiar la sfarsitul sec. al III-lea, in timpul persecutiilor provocate de imparatii Diocletian si Galeriu. In limba greaca, cuvantul “monachos” inseamna “singur” sau "in unitate”. In Egipt acesta forma de viata care s-a manifestat prin monahism a insemnat “singuratatea desertului”.

Pesonalitatea lui Antonie cel Mare s-a impus ca reprezentativa pentru monahismul egiptean. El mai este numit si "parintele monahilor". “Viata” sa, consemnata de catre Sfantul Atanasie cel Mare, la putina vreme dupa moartea lui Antonie (357), a travesat intreaga lume crestina de limba greaca, latina sau armeana. La varsta de 35 de ani, acesta se aseaza intr-o fortareata parasita situata pe malul drept al Nilului, la marginea desertului, in locul numit Pispir, unde ramane timp de 20 de ani, pana in 306, cand ucenicii lui il obliga sa paraseasca acest loc de asceza, in urma atacurilor diabolice ce l-au lasat aproape mort. In acest moment devine parintele spiritual al multor calugari din diferitele "colonii monastice" din deserturile Egiptului. Acest nucleu reprezinta originea Manastirii Sfantul Antonie, care nu a incetat sa existe pana astazi, cand cunoaste o mare inflorire.

Alaturi de Antonie, este important sa amintim alti doi parinti imbunatatiti: Sfantul Pahomie cel Mare, contemporan cu Sfantul Antonie, considerat ca initiator al vietii comunitare (cenobitice) in Egiptul de Sus (Tebaida), si Sfantul Macarie, cel care a fost ucenicul lui Antonie, inainte de a aseza in desertul Sketic, aproape de Nitia, la jumatatea drumului dintre Cairo si Alexandria. Pe mormantul sau a fost ridicata Manastirea Sfantul Macarie cel Mare (Abu Makar) care, timp de mai multe secole, a fost resedinta patriarhilor copti si a ramas pana in prezent cea mai cunoscuta dintre manastirile copte.

Secolele de controverse teologice

Incepand cu infiintarea manastirilor, si, mai ales, datorita raspandirii influentei lor, masele de “fellahs” (locuitori bastinasi care se ocupau cu pastoritul si agricultura) au fost increstinate. Ancorati in obiceiurile si traditiile Egiptului Antic, ei au ramas fideli, limbii traditionale dar care a adoptat alfabetul grec, devenind copta. Sub aspectul doctrinei, influenta alexandrina nu a incetata se face simtita. Sfantul Atanasie cel Mare, s-a facut remarcat in timpul Primului Sinod Ecumenuic de la Niceea (325), cand a aparat cu indarjire dreapta credionta in fata ereziei ariene. Un secol mai tarziu, succesorul sau, Sfantul Chiril al Alexandriei, protagonistul principal al controverselor hristologice din secolele al IV-lea si al V-lea, a fost figura centrala a Sinodului de la Efes din 431 care a culminat cu indepartarea lui Nestorie din scaunul de Arhiepiscop al Constantinopolului. El a aparat formula “o singura natura intrupata” a lui Hristos, Fiul si Cuvantul lui Dumnezeu, marturisind-o pe Fecioara Maria ca Nascatoare de Dumnezeu - Maica a Domnului.

Egiptul, provincie importanta a Imperiului Bizantin, a resimtit din plin, permanenta tensiune dintre acesta si Imperiul Persan. Astfel, a trebuit sa suporte presiunea unor masuri ce priveau, fiscalalitatea din ce in ce mai ridicata, precum si obligativitatea serviciului militar in randul tinerilor. Incercarea imperiala de a impune la Sinodul de la Calcedon din anul 451 formula hristologica – elaborata la sinodul roman pentru a fi promulgata ca lege imperiala si ca expresie a adevaratei credinte ortodoxe“, ea a fost considerata in Egipt – si pentru o parte dintre sirieni – ca incompatibila cu formularea pe care Sfantul Chiril a facut-o in cadrul Sinodului de la Efes. Acesta reactie s-a manifestat in apropierea marilor manastiri, si in special a celei a Sfantului Macarie cel Mare care a devenit, de altfel, resedinta Patriarhului.

Biserica Copta considera ca niciodata nu a adoptat monofizismul in forma in care este combatut de Sinodul de la Calcedon, fiind in schimb adepta miafizismului. In acel sinod, monofizismul a fost definit ca fiind credinta intr-o singura fire (natura) a lui Iisus Hristos. Coptii marturisesc ca Domnul este perfect in divinitatea Sa si ca este perfect in umanitatea Sa, dar divinitatea si umanitatea Sa erau erau unite intr-o singura fire (natura) numita "firea Cuvantului intrupat," definitie data, dupa cum intele ei, de catre Sfatul Chiril de Alexandria ("o singura fire intrupata"). Astfel, coptii marturisesc doua firi "umana" si "divina" care sunt unite intr-una singura "fara amestecare, fara confuzie si fara stricaciune".

Biserica Copta si Islamul

Cucerirea Egiptului de catre arabi din anul 641 a condus la islamizarea lui. Chiar daca arabii au recunoscut Egiptului o relative autonomie conferindu-i statutul de “dhmmi” (de protejat), situatia optilor nu a fost deloc usoara. Multe biserici au fost daramate sau transformate in moschei in aceeasi perioada in care, dupa opinia unor cercetatori, ar fi avut loc a patra (si ultima) distrugere a Bibliotecii din Alexandria, de catre Amr ibn al aAas, la ordinul Califului Omar. Totusi, existenta Bisericii Copte a fost in parte usurata in timpul dinastiei fatimide, de confesiune siita (969-1171) si in timpul celei ayyubide inaugurata de catre Saladin (1169 - 1250), timp in care aceasta a putut de asemenea sa-si definitiveze organizarea si oficiul liturgic, in stansa legatura cu Biserica Siriana “iacobita”. I

In aceste conditii au vazut lumina zilei, nu numai textele liturgice folosite pana in prezent, dar, de asemenea, mari enciclopedii teologico-liturgice si o “Istorie a Patriarhilor”. Invatatura traditiei si a spiritualitatii monastice au capatat forma definitiva; intrucat de aici se hraneste si intareste credinta si rugaciunea crestinatatii copte. Puterea lor oligarhica este sparta de expeditia lui Bonaparte in ultimii ani ai secolului al VIII-lea, si, in special, icepand cu 1811, prin opera reformatoare a lui Mehmet Ali. Gratie lui si succesorilor sai, un regim liberal s-a stabilit in Egipt. Incepand cu mijlocul secolului al XIX-lea, influenta occidentala s-a impus din ce in ce mai mult, castigand si Biserica Copta. Daca in secolul al VII-lea, populatia Egiptului crestin atingea aproximativ 9.000.000 de persoane., presiunile cuceritorilor arabi si turci, au dus la convertiri masive la mahomedanism, ajungandu-se, la inceputul secolului al XX-lea, la aproximativ 700.000 de crestini copti. La inceputul secolului al XX-lea, un copt, Boutros Ghali, a devenit primul ministrual Egiptului. Gratie interventilor sale a fost creat in anul 1895 un patriarhat copt-catolic, grupand o mica comunitate de egipteni copti care au reinnoit legaturile cu Biserica Romano-Catolica.

O Biserca Copta Evanghelica a luat nastere in jurul unui colegiu infiintat de catre presbiterieni. Insa, aceste evenimente au avut loc dupa numirea Patriarhului Kyril al IV-lea (1959-1971) si apoi a succesorului sau Patriarhului (Papei) Shenouda III (din 1971), prin care comunitatea copta cunoaste o reinnoirede exceptie, nu doar sub aspect catehetic, ci si in ceaa ce priveste viata monahala. Biserica Ortodoxa Romana intretine relatii fratesti cu Biserica Copta, iar PF Shenouda a fost oaspetele PFP Patriarh Teoctist.

Vizualizari: 236
Cuvinte cheie: copti, biserica copta, egipt, nil

MOARTEA A IEŞIT LA CUMPĂRĂTURI ÎN SISTEMUL TICĂLOŞIT

http://silethismillennium.blogspot.com/2009/03/youtube-broadcast-yourself.html

Radu Timofte a murit

Luni, 19 Octombrie 2009, ora 09:46

Micsoreaza fontul Mareste fontul

Radu Timofte a murit
Radu Timofte, fost sef al SRI in perioada 2001-2006, a murit luni dimineata, in jurul orei 6.30, la varsta de 60 de ani. Se pare ca era bolnav de mai mult timp de leucemie. "Era un om extrem de modest si care punea pe primul plan munca. Daca ar fi avut o boala ar fi ascuns-o. Mi-a fost foarte apropiat, eram colegi, si de multe ori m-am bizuit pe el in promovarea actelor legislative (...) A fost un om deosebit", a declarat Doru Ioan Taracila la Antena 3. Senatorul PSD Serban Nicolae a spus ...

Rank user: cioclu_rosu1 are rank user 5, ca urmare a activitatii pe Ziare.com

astazi, 10:15

Corbu1,Corbu 2 ca un refren macabru "cancerul" lucrează parcă la comandă in SISTEMUL TICĂLOSIT, despre morti numai de bine ,s-a dus langă O.Musetescu

din ciclul bancuri macabre

Bula.
"Da-i dracu de prosti, la inmormantarea aia numai eu am dansat cand inceput muzica!"

raspunde-i

Ovidiu Musetescu, fostul ministru al APAPS, a decedat

de D.P. HotNews.ro
Ovidiu Musetescu (54 de ani), fostul ministru al Autoritatii pentru Privatizare si Administrarea Participatiunilor Statului (APAPS), a decedat in aceasta dupa amiaza, potrivitMediafax care citeaza postul de televiziune Antena 3. Ovidiu Musetescu suferea de mai mult timp de cancer, potrivit unor apropiati ai acestuia. Luna trecuta, ministrul Justitiei, Catalin Predoiu, a primit cererea presedintelui Traian Basescu privind declansarea procedurilor legale pentru urmarirea penala a lui Ovidiu Musetescu.

MORTUL E DE VINA-PARINTELE
CONSTITUTIEI
Adaugat 17.10.2009
MORTUL E DE VINA-PARINTELE CONSTITUTIEI

Confruntarea intre REFORMISTI si ANTI- REFORMISTI ca pe vremea inrincenarii ILIESCU-ROMAN, CONSTANTINESCU-CIORBEA, ILIESCU-NASTASE ,BASESCU -TARICEANU...

cioclu_rosu1

Pană si alocatiunile par trase la indigo !

[Fost ministru al Autoritatii pentru Privatizare si Administrarea Participatiunilor Statului (APAPS), Ovidiu Tiberiu Musetescu in varsta de 54 de ani a decedat ieri, la Spitalul Elias.]
Adrian Nastase il descrie pe blogul sau ca fiind " Un vechi prieten. Un coleg de politica si unul dintre cei mai loiali membri ai partidului. Ne stiam de prin 1990. Mi-l aduc aminte de atunci, de la intalniri in sedii prafuite, incalzite cu sobe cu lemne. Am fost de atatea ori impreuna. Inclusiv in guvern. Devotat, discret, eficient, a plecat asa cum a trait. Fara sa supere pe cineva. Fara sa deranjeze. A suferit mult. In ultimile luni, in special. O boala incurabila, descoperita tarziu l-a chinuit si i-a chinuit si pe cei apropiati lui. Ovidiu a fost unul dintre putinii pe care i-am cunoscut in politica, loial echipei pana la capat."


"Era un om extrem de modest si care punea pe primul plan munca. Daca ar fi avut o boala, ar fi ascuns-o. Mi-a fost foarte apropiat, eram colegi, si de multe ori m-am bizuit pe el in promovarea actelor legislative (...) A fost un om deosebit", a declarat Doru Ioan Taracila la Antena 3.

The Future of Shopping

The Future of Shopping: "The Future of Shopping
Flixxy.com New Popular



http://silethismillennium.blogspot.com/2009/03/youtube-broadcast-yourself.html

The Future of Shopping

Flixxy.com New Popular

Flixxy.com New Popular
44 US Presidents from George Washington to Barack Obama morphed to the music Boléro by Ravel. High Definition Too slow? try this link

The Future of Shopping

Guys, imagine taking your wives out shopping and actually enjoying it. And ladies, what would you do to get rid of all the changing rooms and optimize your shopping time?
Guys, imagine taking your wives out shopping and actually enjoying it. And ladies, what would you do to get rid of all the changing rooms and optimize your shopping time?

A video by Cisco to demonstrate its architectural vision for "Borderless Networks". Company networks are undergoing so-called “de-perimeterization,” as online collaboration with partners, customers, telecommuters, and others outside the physical LAN becomes more and more important to doing business. At the same time, these users are able to connect to company resources with a wider variety of devices, including smartphones, Blackberries, and other handheld devices. This is great in terms of access, but not so great in terms of security. The old security model is dependent on “border patrol” via firewalls, intrusion detection and prevention systems, DMZs, and other perimeter protection methods. In the new, borderless network, the focus shifts to protection of the data itself.

https://silethismillennium2019.blogspot.com/

Înapoi în viitor