http://silethismillennium.blogspot.com/2009/03/youtube-broadcast-yourself.html
2007-08-03
4
In
 pofida blocajului mediatic si placiditatii opiniei publice occidentale,
 o tema isi face loc incet spre prim-planul dezbaterii publice. Exista 
in acest moment in lume sute de milioane de oameni asupra carora 
planeaza continuu abuzul sau violenta, pentru simplul fapt ca au o 
anumita credinta religioasa: mai precis, pentru ca sunt crestini. Altfel
 spus, crestinii reprezinta grupul cel mai persecutat din lume. Supusi 
discriminarii legalizate, violentei, inchisorii, deportarii si 
convertirii fortate, soarta acestor oameni ramane un secret bine ferit 
de atentia opiniei publice globale. Tema nu face prima pagina niciodata.
 Magnitudinea fenomenului ar cere-o. Prioritatile par insa altele. In 
ultimele sase luni s-a scris mai mult despre soarta ursilor polari decat
 despre soarta acestor semeni. La varful piramidei, in marile trusturi 
media occidentale, unde se da tonul si acolo unde se afla principala 
sursa a acestui blocaj informational, tema este considerata ca prea 
incorecta politic si prea subversiva pentru noua ideologie a stangii 
liberale promovata de aceste institutii. In lumina acestei ideologii, 
tot mai influenta in redactiile si studiourile de pe toate meridianele, 
crestinii sunt, alaturi de evrei, agresorii si exploatatorii acestei 
lumi. Prin definitie, nu pot fi victime. Iar daca realitatea contrazice 
dogma, cu atat mai rau pentru realitate! La baza piramidei, jurnalistii 
din organizatiile nationale si locale defileaza mesmerizati dupa ritmul 
impus la varf. Superficialitatea, lipsa oricaror principii in afara 
asimilarii instinctive a unor vagi ecouri ale stangismului liberal, la 
care se adauga pura si simpla lipsa de profesionalism, conduc toate in 
aceeasi directie. Si totusi, evidenta pare sa fie covarsitoare: traim o 
epoca de mari persecutii anticrestine. Iar acestea se intampla, 
paradoxal, cu tacerea complice a mass-media occidentale si sub ochii 
popoarelor crestine, abulice in fata agresivitatii purtatorilor altor 
credinte si resemnate in fata edictelor liberalismului corect politic.
O realitate frapanta
 Situatia
 este atat de frapanta, incat, pentru a nu parea de domeniul fabulatiei,
 orice discutie trebuie sa inceapa lasand pur si simplu faptele sa 
vorbeasca. Sa privim numai la saptamana trecuta si la ceea ce a scapat 
atentiei opiniei publice globale, focusata in ale directii, mai 
confortabile si corecte politic. Un preot crestin decapitat in Manipur, 
India. Politia egipteana aresteaza si tortureaza in Cairo o crestina de 
26 de ani, recent convertita de la islamism. Atacuri asupra unor 
biserici din regiunea Punjab in Pakistan, rezultat al unor inscenari 
puse la cale de o grupare musulmana. In Coreea de Nord, un preot 
condamnat la moarte isi asteapta executia. Si acestea sunt doar o 
mostra. S-ar putea spune ca vorbim despre acte izolate. Despre 
evenimente ce nu sunt relevante ca indicatori de trend sau ca simptome 
ale unui fenomen social de mare anvergura. Datele contrazic insa aceasta
 teza. Conform  Consiliului Mondial al 
Bisericilor, in Orientul Apropiat, populatia crestina a scazut in 
ultimii 10 ani de la 12 milioane la 2 milioane. Libanul, o tara care 
pana recent era majoritar crestina, este acum doua treimi musulmana. In 
Bethleem, populatia crestina era de 85%. Azi este de 20%. Coptii din 
Egipt, o biserica milenara ce se revendica de la Apostolul Marcu, 
reprezentau 10% din populatie. Persecutia autoritatilor egiptene i-a 
injumatatit. 70 de milioane de crestini chinezi se afla sub presiunea si
 arbitrariul guvernului comunist, iar in Coreea de Nord, executiile 
membrilor comunitatii crestine - o comunitate de marime necunoscuta - 
sunt evenimente obisnuite.
Toate
 acestea exemplifica in cel mai inalt grad exact tipul de situatii ce in
 mod normal ar trebui sa starneasca mania stangii liberale justitiare 
occidentale. Care poate sa fie atunci explicatia tacerii paradoxale a 
publicatiilor si posturilor dominate de aceasta? Poate, ar putea spune 
cineva, nu vorbim despre cazuri reale de abuz si discriminare, ci despre
 o contrareactie la ceea ce este perceput drept o agresiune 
occidental-crestina. Sa privim din nou la evidenta factuala, urmandu-l 
de data aceasta pe Anthony Browne, unul dintre putinii jurnalisti din 
marile trusturi de presa interesat de chestiunea persecutiilor crestine 
si care, mai mult, ateist declarat fiind, nu poate fi acuzat de 
partinire. Cei preocupati de eradicarea discriminarii, scrie el, pot 
usor gasi in Malaysia singura politica de actiune afirmativa in care o 
majoritate este privilegiata in fata unei minoritati. Este vorba de 
majoritatea mahomedana, ce are asigurat accesul privilegiat la slujbe, 
case si la educatie. In Pakistan, peste 5 milioane de crestini traiesc 
ca paria, aspirand la cariere cum ar fi curatatul toaletelor. Tot acolo,
 potrivit legislatiei, un mahomedan poate sa depuna marturie in justitie
 impotriva unui crestin; invers, nu. In Indonezia, peste 10 mii de 
crestini au fost omorati in ultimii ani de catre musulmani in campanii 
de islamizare. In Egipt, coptilor le este interzis prin lege accesul la 
functia de sef al statului, accesul la universitatea de elita a tarii si
 sunt impiedicati in mod legal sa patrunda in randurile politiei si 
armatei. De facto, le este interzisa orice functie politica sau 
economica mai inalta. Pentru a-si repara o biserica, coptii trebuie sa 
ceara aprobare de la presedintele tarii. Televiziunea publica promoveaza
 deschis propaganda anticopta, fara a da drept la replica acestora. 
Convertirea la crestinism este interzisa prin lege, iar tinerele 
crestine si chiar sotiile de preoti sunt rapite si convertite cu forta 
la Islam. In Nigeria, 12 regiuni au introdus sharia, obligandu-i pe 
crestini sa se conformeze ei. In aceeasi tara, mii de crestini au fost 
asasinati in ultimii ani si numarul violentelor anticrestine este in 
crestere.
Persecutia
 crestinilor nu este insa un monopol al campionilor musulmani. In Sri 
Lanka buddhista numai anul trecut peste 50 de biserici au fost 
vandalizate si 140 inchise. In India, nationalistii hindu au incitat 
sute de atacuri impotriva comunitatii crestine care, trebuie amintit, se
 afla acolo inca de la anul 100 d.H. Statul indian are programe de 
actiune afirmativa pentru castele inferioare si saracii hindu si 
buddhisti, dar nu si pentru cei crestini. In China, in 2006, peste 100 
de case de rugaciune au fost inchise de autoritati si zeci, poate sute 
de preoti au fost trimisi in inchisori. In Coreea de Nord, crestinii nu 
numai ca sunt inchisi, dar sunt folositi drept cobai in experimentele cu
 arme biologice. Situatia crestinilor nu este dificila numai in China, 
Nigeria sau Egipt. Chiar si in asa-zisul Occident crestin, crestinismul 
este in defensiva, fiind continuu obiectul ridiculizarilor, 
"demitizarilor" si subminarii institutionalizate prin mass-media si in 
cultura populara promovata de aceasta. Dublul standard si ipocrizia 
troneaza. Nenumaratii occidentali afluenti ce-si gasesc o identitate si 
un sens vietii dedicandu-se unor cauze precum "apararea drepturilor 
omului" sau "salvarea mediului" par sa accepte in mod senin ideea ca 
discriminarea, lipsa de respect si violenta verbala sunt acceptabile, 
atat timp cat este vorba despre crestini si credintele lor. Imaginile 
sfinte ale crestinilor pot fi batjocorite - aceasta se numeste "arta" si
 "libertate de expresie". Ale musulmanilor, nu - aceasta se numeste 
"respect multicultural" si "acceptarea diversitatii". Discriminarea este
 rea. Exceptand atunci cand cei discriminati sunt albi crestini. Atunci 
se numeste "actiune afirmativa" si este laudabila. Daca lucrurile suna 
caricatural, este pentru ca probabil asa si sunt, inainte de a depasi 
pragul in care devin tragice.
Fetele ipocriziei
 Elocventa faptelor brute este incontestabila. In lume sunt, conform estimarilor  Centrului
 pentru Libertate Religioasa, "peste 200 de milioane de crestini aflati 
sub amenintarea violentei din cauza credintei lor" si "aproximativ 350 
de milioane care sunt discriminati in mod legal in ceea ce priveste 
accesul la locuri de munca, locuinte si conditii de viata". Dupa cum 
concluzioneaza Alianta Evanghelica Mondiala intr-un raport inaintat in 
2005 Comisiei ONU pentru Drepturile Omului: "crestinii sunt cel mai mare
 grup din lume caruia ii sunt refuzate drepturi fundamentale din cauza 
credintei". Problema nu este absenta datelor privind aceste incalcari 
ale unor drepturi elementare, ci diseminarea si interpretarea acestor 
date. Fapt este ca dramatica realitate reflectata de ele nu are un ecou 
semnificativ nici macar in tarile crestine. Daca pentru fiecare treizeci
 de articole scrise despre Guantanamo si Abu Ghraib ziarele marilor 
capitale din Occident ar fi publicat macar un singur articol despre 
crimele curente impotriva adeptilor lui Iisus Hristos, azi tema 
persecutiei crestinilor in secolul XXI n-ar continua sa ramana o 
stupefianta noutate absoluta pentru imensa majoritate a crestinatatii 
occidentale. Dar, asa cum s-a spus, prioritatile par a fi altele.
 Si
 aici, de obicei discutiile pe aceasta tema revin la problema 
ipocriziei, implicite in toata aceasta ciudata situatie. 
Multiculturalismul ce promoveaza un antioccidentalism agresiv, spune 
directorul unei organizatii dedicate ajutorarii crestinilor persecutati,
 nu face decat sa intareasca vechi stereotipii si suspiciuni 
interconfesionale:  "In afara Occidentului, 
crestinii sunt tot mai mult vazuti ca elemente straine si dusmanoase - 
suspicioase transplanturi ale Occidentului". Mai mult, in vreme ce 
mahomedanii ii ajuta doar pe mahomedani in mod programatic, explicit si 
fara retinere, un crestin ajutand un alt crestin, in virtutea 
coreligiozitatii, a ajuns sa fie perceput in Vest ca ceva incorect 
politic. De aici poate si paradoxul lipsei de reactie. Occidentalii sunt
 partasii unui consens tacit: toata lumea stie ca, daca undeva in lume 
crestinii s-ar deda unor acte de agresiune sau discriminare mult mai 
putin grave decat cele indreptate impotriva lor, toate canalele de stiri
 ar vui. CNN, BBC si celelalte avanposturi ale propagandei stangii 
liberale ar recircula stirea non-stop, iar New York Times si The 
Guardian ar editorializa frenetic. Toata lumea pare sa stie aceasta si 
cu totii par sa o accepte ca un dat. Unii neutru, altii resemnat. In 
ultima instanta, pana si cei ce inteleg si sunt revoltati de situatie 
par sa spuna: ce altceva am putea face? Pana la urma este o lume in care
 BBC, organizatie creata si finantata de o tara crestina, cultiva 
ridiculizarea Bibliei si interzice orice referire ireverentioasa la 
Coran. O lume in care istoria recenta este rescrisa sub ochii nostri ca o
 "mare naratiune" a exploatarii imperialiste, avandu-i in rolurile 
principale negative pe evrei ("neconservatorii") si crestini 
("fundamentalistii"). O lume in care obsesia elitelor de stanga 
occidentale sunt inchisorile CIA din Romania, si nu faptul ca soldatii 
romani le apara in Irak si Afganistan libertatea si confortul de care se
 bucura in mod parazitar.
Responsabilitati si intrebari
A
 incerca un raspuns la intrebarea "cum s-a ajuns aici?" cere o discutie 
separata. Cert este ca influenta masiva pe care stanga liberala o are in
 mass-media joaca un rol decisiv. A arunca insa toata responsabilitatea 
in bratele marilor trusturi media occidentale si a elitelor academice si
 politice de stanga este usor. Dar, in acelasi timp, si incorect. O 
parte la fel de mare de responsabilitate se datoreaza crestinilor 
insisi. Modul in care accepta actuala situatie, felul in care gasesc 
pretexte pentru a se uita in alta parte, elocventele sterile si 
afundarea in varii forme de escapisme si "chemari sociale" ecumenice, 
lasandu-si coreligionarii singuri in fata persecutiilor si martiriului 
sunt prea vizibile ca sa scape neobservate. Si toate sunt cu atat mai 
stupefiante, cu cat nici macar scuza neputintei nu poate fi invocata. 
Datorita inteligentei, credintei si fortei inaintasilor lor, popoarele 
civilizatiei iudeo-crestine occidentale sunt mostenitoarele unor resurse
 care fac din ele azi superputerile militare, politice si economice ale 
veacului.
Iata
 de ce, pentru cei ce, desi au o relatie indeobste neutra cu religia 
instituita, nu pot ramane indiferenti la nedreptatile si agresiunile 
anticrestine, atitudinea crestinilor practicanti din Occident ramane un 
mister: Cum poate fi explicata pasivitatea lor? Cat din aceasta se 
datoreaza unui masochism intrinsec crestinismului? Este crestinismul 
socialmente predestinat persecutiei? Este dorinta crestinilor de a se 
identifica cu patimile lui Hristos un motiv al atitudinii relaxate fata 
de actele de martiriu? Dar aceasta poate explica in cel mai bun caz 
motivatiile martirilor, dar nu si resemnarea si indolenta potentialilor 
martori. Sunt crestinii aflati la adapost in SUA si Europa impacati cu 
soarta coreligionarilor lor din China, Egipt sau Nigeria? Nu le pasa? Ce
 le spune credinta lor? Ce se petrece in mintile lor? Ce gandesc 
publicistii autodeclarati crestini care, altfel, peste tot in lume, 
insista sa fie o prezenta atat de vocala in dezbaterile privind teme 
culturale si politice de interes secular si secundar? Sunt intrebari al 
caror raspuns nu-l pot da cei care, oarecum excentrici acestei 
comunitati de har si credinta, asista intrigati la o situatie a carei 
complexitate paradoxala o face greu de inteles si a carei nedreptate 
profunda o face imposibil de acceptat.