Poreclă Sile this Millennium Pseudonime sile_this_millennium

luni, 10 august 2015

Statul român a devenit complicele celor care au omorât oameni în Decembrie 1989 și Iunie 1990. De la Ion Iliescu la Traian Băsescu, până în epoca lui Klaus Iohannis. EDITORIAL de DAN ANDRONIC - Autor: Dan Andronic | luni, 10 august 2015 |

http://silethismillennium.blogspot.com/2009/03/youtube-broadcast-yourself.html
  EVZ

Opinii EVZ

Statul român a devenit complicele celor care au omorât oameni în Decembrie 1989 și Iunie 1990. De la Ion Iliescu la Traian Băsescu, până în epoca lui Klaus Iohannis. 

EDITORIAL de DAN ANDRONIC

Autor: 

 Dan Andronic 

 | luni, 10 august 2015 |








 
 Vorbim adeseori despre interese oculte de putere. De încrengături de interese, de corupție și manipulare. Nu cred că există exemplu mai bun decât modul în care două dosare importante: Decembrie 1989 și Iunie 1990 sunt împinse la marginea timpului. Aici este adevăratul test al rezistenței Sistemului. Soarta lui Ion Iliescu, personaj-cheie în ambele momente istorice, reprezintă pentru Sistem mult mai mult decât ne putem închipui. Dovada: am schimbat patru președinți ai României și câțiva procurori-generali, dar nu a contat!

În urmă cu câteva luni, am avut o discuție de câteva ore cu generalul Dan Voinea, fostul procuror militar care s-a ocupat de cele mai fierbinți dosare ale ultimilor 25 de ani: Dosarul Revoluției din 1989 și al Mineriadei din Iunie 1990. O a doua întâlnire a fost cea de sâmbătă cu Teodor Mărieș, președintele Asociației 21 Decembrie. Un om care a demonstrat că există momente în Istorie când un om, fără galoane și fireturi, poate schimba cursul evenimentelor. A dus o luptă solitară, fără sprijinul ONG-urilor din România, în bătaia de joc a autorităților, sub supravegherea serviciilor de informații și în ciuda încetinelii Parchetului General sau a deciziilor contradictorii ale Curții Constituționale. S-a luptat cu Timpul și Uitarea și a câștigat.
A reușit să obțină de la CEDO rezultatul maxim: crimele din Decembrie 1989 și Iunie 1990 nu mai au termen de prescripție. Pentru cei care încă-i plâng pe cei peste 1.000 de morți, pentru miile de răniți și reținuți va veni mopmentul în care vor afla, cândva, cine este vinovat. Nu vreau să mă întreb ce s-ar fi întâmplat dacă nu ar fi existat Curtea Europeană a Drepturilor Omului, pentru că editorialul ar trebui să se termine aici. După cum povestea generalul Dan Voinea și Teodor Mărieș în cele două dosare penale nu s-a lucrat nimic timp de 7 ani. Între 2007-2014! Aduceți-vă aminte de strigătul disperat al Președintelui României din septembrie 2009. Degeaba. Sistemul era mult mai puternic. Este adevărat că vorbim de două cauze complexe prin numele implicate în desfășurarea evenimentelor, dar destul de simple prin logica faptelor penale. Există documente, mărturii, expertize care pot demonstra cu certitudine cine a tras, cine a dat ordinul, cum s-au planificat operațiunile, cine a arestat, cine a încălcat legea. Și cu toate astea, nu se întâmplă nimic de 25 de ani.

Ion Iliescu, Virgil Măgureanu, Petre Roman sunt doar trei nume importante care se regăsesc în toate operațiunile (para)militare duse împotriva românilor. Alături de ei apar SRI, Procuratura Generală, Ministerul de Interne, generali de poliție și de armată. Sunt zeci de persoanlități implicate, oameni activi, se manifestă în spațiul public și adeseori par în conflict. Dar îi unește o încrengătură aparent de neînțeles, ce ascunde un adevăr greu de recunoscut pentru cei care împiedică aflarea adevărului.
Așa cum am înțeles eu, iar interlocutorii mi-au confirmat, Puterea a fost cucerită printr-o lovitură de stat în 1989 și a fost consolidată (definitiv, își închipuiau ei) în Iunie 1990. Așa au creat primul sistem de putere din România. Dacă vreți, vorbim despre Păcatul Originar. O culpă care permis democrației din România să ia naștere. Fără Ion Iliescu nu ar fi existat un Emil Constantinescu și lupta societății civile, fără PSD-ul anilor 2000, marcat tot de umbrele de la Cotroceni, nu ar fi apărut Traian Băsescu. Și tot așa, exemplele pot continua.

În Decembrie 1989 și Iunie 1990 am fost martori la nașterea unui sistem de putere care a avut mână liberă, în ultimii 25 de ani, să numească procurori, să recruteze ca “acoperiți” magistrați, să dea legi și să facă guverne, să asculte telefoane și să se joace cu dosare. Cu alte cuvinte, să conducă o țară, așa cum își închipuiau Ei că trebuie condusă. Unele lucruri au fost bune, altele nu, dar dacă o să le luați biografiile la puricat veți găsi puncte comune, ceea ce explică unitatea de acțiune în afara intereselor politice de moment.
O să vă întrebați de ce rediscutăm acest subiect. De ce mai poate fi interesant ceea ce s-a întâmplat acum 25 de ani? Iar răspunsul este simplu: pentru că uneori, oameni ca Teodor Mărieș și Dan Voinea, merită ascultați, sprijiniți în lupta lor cu Timpul și Uitarea. Așa îi vom sili pe cei care lasă colbul să zacă peste dosare să pună mâna pe cârpă și să-și facă treaba. Dacă tot vrem să se facă curățenie în societatea românească, atunci ar fi bine să începem cu Începutul! Nu să ne prefacem că-l uităm…
 Tag-uri:
 editorial dan andronic, ion iliescu, decembrie 1989, iunie 1990, mineriada, mineriada iunie 1990, dan voinea, procuror militar, teodor marier, asociatia 21 decembrie, presedinte asociatia 21 decembrie, cedo, ccr, curtea constitutionala, parchetul general, virgil magureanu, petre roman

Ce se ascunde in spatele dezbaterilor despre Comitetul National condus de BNR - Adrian Benta , Consultant fiscal : Bentaconsult.ro

http://silethismillennium.blogspot.com/2009/03/youtube-broadcast-yourself.html
Ziare.com

FAN Courier

Ce se ascunde in spatele dezbaterilor despre Comitetul National condus de BNR

Luni, 10 August 2015, ora 07:49

Ce se ascunde in spatele dezbaterilor despre Comitetul National condus de BNRFoto: Adrian Benta
Existenta Comitetului de Supraveghere Macroprudentiala nu este o idee venita peste noapte guvernatorului Bancii Nationale a Romaniei sau Guvernului.
Inca din data de 30 noiembrie 2014 exista supus dezbaterii publice un proiect de lege care are ca scop tocmai infiintarea unei astfel de structuri, ca urmare a recomandarilor Comisiei Europene, ce pare inca ingrijorata de prevenirea unor crize financiare.

Documentul se afla pe site-ul Ministerului Finantelor Publice, la sectiunea transparenta decizionala.

Politicienii nostri au speculat abia acum acest moment, dandu-i o alta conotatie, neplacuta atat din perspectiva intentiei corecte de a respecta o recomandare a Comunitatii Europene, cat si din perspectiva transformarii acestui Comitet intr-un for cu puteri absolute.


Comitetul National condus de BNR revolta PSD: Asa ceva nu se poate! Nu mai exista Guvern, Parlament, Presedintie?

Olteanu (BNR): Comitetul National nu va face recomandari Parlamentului sau presedintelui Romaniei

Toate aceste "fumigene" aruncate in ultimul timp reprezinta o consecinta a "razboiului" verbal pe care il duc persoanele care sustin adoptarea Codului fiscal in forma aprobata de Parlament si cei care nu agreeaza efectele acestei legi.
Romania va avea un supra-guvern sef peste guvern?

De fapt, acest Comitet Macroprudential vrea sa vina ca o justificare a opiniei ca efectele negative ale Codului fiscal sunt mai pregnante decat efectele pozitive si atunci incercam sa gasim o cale de a aduce finantele publice in parametrii agreati.

Reactiile fata de Comitetul National pentru Stabilitate - ignoranta sau judecata stramba

In fond, nu Comitetul Macroprudential este problema, ci faptul ca fiecare dintre partile combatante dezvolta argumente sa arate ca detine mai multa obiectivitate in dorinta de a fi aplicat Codul fiscal sau nu. In acest sens, discursul adevarat ar fi punctarea avantajelor si dezavantajelor aduse de acesta.

Lucruri pozitive ale Codului fiscal


Pe termen scurt, populatia ce inca duce greul crizei beneficiaza de o scadere de preturi, ca urmare a unei cote de TVA redusa la 19% si, mai ales, observam si dorinta de a stimula cultura prin reducerea TVA la 5% pentru vanzarea de carti sau la accesul la evenimente.

Se elimina zgomotoasa taxa pe stalp, impozitul pe dividend se reduce la 5%, iar supraacciza la carburant nu va mai exista. Toate aceste lucruri sunt minunate, daca au un fundament real al economiei.


Teodorovici nu e de acord cu Isarescu pe Codul Fiscal: Sub nicio forma nu revenim asupra masurilor

Lucruri mai putin pozitive ale Codului fiscal


Celelalte parti vin si afirma ca, in realitate, nu prea este chiar o reducere atat de spectaculoasa de fiscalitate, ci se muta impozitarea de la societate catre persoana fizica, iar unele categorii de persoane fizice, in special cele ce desfasoara activitati independente si profesii libere, vor fi aspru impozitate.

Luand un caz concret, de exemplu, o persoana fizica autorizata ce doreste sa beneficieze de pensie intreaga, cu venituri medii de pana in 2.500 euro pe luna, este taxata cu o cota de aproximativ 48%, iar daca aceasta mai este si platitoare de TVA, taxarea ajunge la 65%, chiar daca acest PFA desfasoara aceleasi activitati ca si activitatea unei societati.

In acelasi context, dezvoltarea pe deficit a tarii este buna, dar doar daca acesta este directionat pentru realizarea de investitii corecte in economie.


PNL anunta ce va negocia cu PSD pe Codul Fiscal: Vom cere amanari (Video)

Conditiile PNL pentru a vota noul Cod Fiscal

Fiecare roman va plati cu varf si indesat multi ani de acum incolo


Daca Guvernul va folosi acest deficit cum l-a folosit in ultimii ani - pentru licitatii supraevaluate sau pentru mai multe categorii de persoane asistate social cand acestea erau apte de munca, ori pentru periodicele pomeni electorale, respectiv pentru cresteri de salarii guvernamentale in structuri in care doar o parte dintre acesti salariati muncesc, iar ceilalti nu cunosc preacinstita munca - acest deficit este unul inacceptabil si se adauga la datoriile pe care le are deja Romania.

Ne place, nu ne place, la sfarsitul lunii mai 2015, conform unei analize a BNR, datoria pe termen lung si pe termen scurt a Romaniei este de circa 90 miliarde euro. Suma va creste prin noile deficite, estimate anual la circa 17 miliarde de lei, astfel incat fiecare cetatean roman va plati cu varf si indesat multi ani de acum incolo.

Iar faptul ca Romania are o rata de datorie externa mai buna decat alte tari nu e nici pe departe o scuza justificabila.

Poate ar fi cazul ca acest deficit, cumva, sa fie investit in structuri economice productive si nu doar in institutii care sa taxeze excesiv contribuabilul pentru a face rost de acesti bani.


Ministrul nostru de Finante se ia dupa Yanis Varoufakis? Deficitul bugetar si lepadarea de UE

Vrem rezultate


Asteptam dovezi concrete ca acest deficit este folosit corect pentru o dezvoltare sanatoasa si poate daca ar fi impusa prin lege aceasta situatie, iar in cazul in care Consiliul de Supraveghere Macroprudentiala ar fi un for decizional in acest sens, atunci este binevenit.

Insist asupra faptului ca o fiscalitate redusa dezvolta economia, insa toate aceste scaderi de taxe trebuie sa se faca pe o baza sanatoasa, cu perspectiva pentru generatiile ce vin.


Adrian Benta
Consultant fiscal
Bentaconsult.ro

Urmareste Ziare.com si pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Ziare.com.

Citeste mai multe despre 
Sursa:
 Ziare.com

https://silethismillennium2019.blogspot.com/

Înapoi în viitor