Poreclă Sile this Millennium Pseudonime sile_this_millennium

vineri, 24 iunie 2016

Adio Europa , noi plecăm !!! Un autodidact despre atemporalitate şi despre sens în istoria concretă [eseu escatologic ] - Dumitru G.Sin



Lupoaica din ” Tomis ” păzită de un maidanez constănțean


http://silethismillennium.blogspot.com/2009/03/youtube-broadcast-yourself.html

 Adio Europa , noi plecăm !!! Un autodidact despre atemporalitate şi despre sens în istoria concretă
 [eseu escatologic ]
de
 - Dumitru G.Sin
 1. Lupoaica se intoarce pe Lipscani (foto din cotidianele bucurestene)

De la Ceylonul vazut la Katyn -ul descoperit

[Din ciclul eS-eu-rile lui Sin ]





[Din ciclul eS-eu-rile lui Sin ]

Moto :
Pentru a fi credibil povestitorul nespecializat în domeniul istoriei trebuie să fie subiectiv cu riscul de a fi “optuz”, asumîndu-şi astfel
singurătatea ca pe-o libertate…


....................................................................................................................................................................
"ISTORIA INCEPE cu relatarea faptelor"[i] .Faptele trecutului consemnate în texte codificate cu semne cuneiforme sau în hieroglifa[1] egipteană ori în” semnul sumerian „transferate din locaţii murale pe papirusuri , jurnale ale vremii , cu o istorii imprevizibile care uneori bulversează pînă şi imaginaţia istoricului modern documente scrise preluate din antichitate ca Ramayana unde e descris Ceylonul
văzut din aer (avioane , ioc !atunci ! metempshoză ?autoscopie
?clarviziune ?orice devine posibil.) cu alte tratate din aceeaşi
perioadă ca Samaragana şi Sutradnara care şi ele conţin informaţii surprinzătoare ca descrierea diferitelor tipuri de avioane (avioane!?) avînd combustibil mercurul (mercurul [2] !?) , un alt tratat Vymana Sutra cuprinde trei mii de versete despre constituţia avioanelor continuînd cu un manual al tehnicilor de pilotaj , apoi tratatul Sulva-sutra destinat inginerilor constructori , redactat în mileniul I î.Hr , cu soluţii şi generalizări intersante din punct de vedere geometric este interesantă şi grafia numerelor cu poziţia cifrelor şi folosirea sistemului „0” extragerea rădăcinii pătrate şi cubice , în
curgerea ei istoria indiană consemnează în secolul al VII-lea d.Hr. matematicieni celebrii ca Aryabhatta , în seria descoperirilor senzaţionale se înscrie şi găsirea manuscriselor de la Marea Moartă apoi textele scrise de Sfîntul Pavel .În aceste condiţii , omul este forţat să mediteze vertical în transcendent , Noica îl defineşte „dincolo de ce este aici şi dispare ” . Obsedantele deveniri circulare în care totul reîncepe fără progres , doar cu frisonul ciclurilor stupefiante pot fi lăsate şi doar ca somaţii de excepţie relativă trimise spre atenţionare istoricilor existenţialişti .La asemenea documente , profesorul de istorie , de meserie arhivar pentru trecut nici măcar nu se oboseşte să redacteze o întîmpinare , zîmbimbeşte
complice şi aruncă înscrisurile neglijent într-un raft etichetat "
entertainment "după care cu o mină gravă aduce la cunoştinţă publicului, fapte ale unui trecut de bun simţ : înainte ca regatele să se desprindă de Imperiul Roman - tonul face muzica ! ...n`aşa ? Aşadar se va cerne în paralel o istorie cuminte liniară cu grămătici care contabilizează cu conştiinciozitate evenimente notabile scrijelind cu pana pergamentele folosite curent în Bizanţ , obicei perpetuat şi în regatele desprinse deja din Imperiul Roman . În zorii evului mediu , în vremea lui Carol cel Mare şi în timpurile lui Robert cel Pios , unic rege al Franţei , un soi de infocronomanii vor inunda bibliotecile
mânăstireşti , numite de istorici annale . Aceste lucrări istorice vin în întîmpinarea Bisericii prin ajustarea şi amonizarea unor
evenimentele ecumenice ca stabilirea de date mobile ale Paştelui sau adaptarea şi coordonarea unor date individuale cu cele stipulate în Cartea Cărţilor . Ca o şosea marcată de pietrele kilometrice , istoria şerpuieşte prin timp înreruptă de formula : Le roi est mort ! Vive le roi ! [ii] careevidenţia apariţia şi dispariţia regilor . Muza istoriei ignora cotidianul onorînd excepţionalul , în forme simple , atractive . Scrierea annalelor a stîrnit pasiuni estetice unor împătimiţi ai genului . Prelucrate artistic annalele au devenit literatură istorică cu tendinţă vectorială , adică cronici de autor : nişte istorii care în contrast cu antistoricitatea mitului urmăresc o desfăşurare cronologică şi epică a faptelor consacrînd eroi în succesiunea şi înlănţuirea evenimentelor oferind , în concluzie , teme de meditaţie şi înscriind istoria ca specie literară . Structurile
feudale din Primul Val de civilizaţie se vor consolida odată cu
creştinismul ‚istoricii , prin inserţia sacrului în societatea laică ,
vor acorda evenimentelor notabile - „ sîmburele dulce al stiinţei
istoricului”[iii] - un sens , sau cel puţin aşa se credea pînă la Hegel! Istoricii acelor vremuri , şi cei care nu erau călugări , erau educaţi în mănăstiri , vîrful penei lor era înmuiat în călimara şi cerneala mănăstirească în timp ce sufletul cuceric cerea îngăduinţa Providenţei pentru orice acţiune individuală. Afirmaţia „ Căci crestinismul sacralizează istoria , el o transformă în teofanie.”[iv] este pe deplin justificată… Întrucît tiparul lipsea... la invenţia lui Gutemberg , nici măcar , nu se putea visa , copişticu pana şi cu pergamentul lor , erau tiparniţa umblătoare a vremii „[…] în acest scop mă străduiesc să adun o bibliotecă […], am cheltuit mulţi
bani ca să plătesc copişti şi cărţi […]În funcţie de ceea ce îmi vei spune , voi trimite pergamentul[v] şi banii necesari […]”(lui Rainard , călugăr , la Babbio)[vi] aceşti călugări copişti făceau ce fac astăzi copiatoarele Xerox[vii] .! Cît despre călugării Celui De-al Treilea Val , aceştia , folosesc tasta computerului personal în locul , penei de gîscă , hîrtia electronică [viii](dactiloscriptele şi dischetele), în locul pergamentului , astăzi calculatorul (ştiinţa!) îl slujeşte pe Dumnezeu aşa cum odată filozofia Greciei antice slujea cu umilinţă , în perioda scolastică , religia creştină . Astăzi oamenii cu ajutorul ştiinţei încearcă să-L imite , Imprimanta lui Dumnezeu[ix], ar puea fi un exemplu , tot mai mult se zvoneşte prin cercurile de iniţiaţi : că Dumnezeu este Ştiinţa . Intra muros în mănăstiri , azi : pot fi admirate picturi surealiste care ilustrează scena crucificării într-o manieră modernă gen „Christos al Sf. Ioan al Crucii ”[x] , este unul
din acele momente cînd religia se lasă explicată public cu ajutorul suprarealismului care îşi are sorgintea în gîndirea magică izvorîtă din filozofia ocultă - dar să nu anticipăm este recomandarea autorului ! Dilema cuvîntului scris acel , scriba manent , angajază şi are semnificaţii cu ecou în vreme , odată , undeva , Salaman Rushdie scria că „ istoria este tot ceea ce rămîne din om ” cronicile surprind tot
mai multe întîmplări - facem ce facem , ne învîrtim ce ne învîrtim şi tot în evul mediu nimerim, nimic nu este întîmplător! Această disciplină istoria , priveşte răsturnat preceptrul biblic „ crede şi nu cerceta ” adică „ cercetează nu crede ” la fel cum Hegel priveşte filozofia , filozofia spune el este lumea pe dos . Nu omul , reprezintă ţinta preocupărilor celui ce se ocupă de istorie ci societatea , este crezul istoricului pur sînge[3], de tipul lui Lucien Febvre [xi] care
ne arată o cale de a recupera esenţialul din „Lumea pe care am
pierdut-o”[4] este necesar ca istoricul să deblocheze istoriografia de manierismul academic ,de unilateralitatea şi pozitivismul[5] acestuia care duce la istorii [6]ale utilajului mental [7].Conceptul de istorie şi de progres va fi marcat în acest eseu , marota unei polemici pangermane , în speţă , a două atitudini adoptate de doi mari filozofi germani : Hegel şi Nietzsche , una declarat optimistă , însemnată cu
semnul „+”, alta fără semn , cu o nuanţă pesimistă : prima , cea de tip hegelian , potrivit căreia istoria în mersul ei evolutiv spiralat are un sens pozitiv sinonim cu progresul, a doua , cea a lui Nietzsche , pare despuiată de semne şi sens , cu termenul progres amputat - aceea : „nouă istorie ” sugerată prin anii ‚50’ de grupul parizian , adunat în jurul revistei Annales , în frunte cu Marc Bloch şi Lucien Febvre cît şi de simpatizanţi notabili , de genul solitarului Philippe Aries[xii] , un istoric de duminică [xiii]care scrie o „ istorie existenţială ”, diferită de continuităţile şi repetiţiile spiralate ale turmei păstorită de Hegel . La Philippe Aries perspectiva istorică este inversată şi sucită-n prezent : iată două concepte istorice care dacă nu sunt opuse vizibil sunt cel puţin vădit diferite , ele vor avea ecou
în vreme şi vor duce la afirmaţia scandaloasă că trăim în timpuripostistorce… 

Autorul este departe de a prezenta o disciplină , nici
pomeneală de aşa ceva !Şi pentru motivul că nu are calificarea
necesară! este doar un itinerariu al Eu-ului său cu aprecieri personale care includ şi exclud prin prisma unor judecăţi pur subiective , in paranteze, teze privind acest subiect, şi aprecieri ale unor oameni de spirit , fără a fi neapărat istorici ...ca şi obsevaţia dintr-un vîrf de bici al lui Voltaire privind ordinea finală a istoriei care a fost propusă de Hegel ca progres prin finalitate , moarte : „ Istoria nu este decît tabloul crimelor şi nenorocirilor ” , calmul elocvent al altui om de spirit Lion Feuchtwagner , ascunde o atitudine de tip Nietzsche , chiar dacă „ scrie (istoria) spre a povesti nu spre a dovedi ceva ”[8] povestea lui Lion Feuchtwagner descrie „lupta unei
minorităţi capabile de a judeca şi hotărî împotriva unei majorităţii enorme şi compacte a celor orbi de judecată şi conduşi numai de instinct ” convingera lui Lion Feuchtwagner reieşită din romanele sale cu subiect istoric ne îndreaptă spre teza „ repetabilităţii în istorie ”cunoscuta sintagmă istoria se repetă nu are un autor cunoscut , altfel, conform obiceiului l-am fi citat , în fine „nimic nou sub soare ”

Azi de exemplu Profesorul Nicholas Boyle, de la Universitatea Cambridge, readuce pe tapet teoria „schimbărilor ciclice”
Boyle, citat de Daily Mail, numeşte "Marele Eveniment" cu semnificaţie internaţională ca fiind "de proporţiile unui cataclism". Din studiile lui a rezultat că, în ultimii 500 de ani, un asemenea eveniment "cataclismic" s-a produs în al doilea deceniu al fiecărui secol şi fie a provocat războie sau conflicte religioase, fie a adus pace.
ISTORIC
În 1517, Martin Luther a afişat pe uşa Bisericii din Wittenburg cele 95 de teze ale sale care cereau interdicţia comerţului cu indulgenţe(donaţii băneşti contra iertarea păcatelor), intrând în conflict cuBiserica Romano-Catolică, sugerând reformarea acesteia şi luptând pentru afirmarea Protestantismului;
Anul 1618 a marcat începutul Războiului de 30 de ani şi decenii de conflicte religioase în Europa Occidentală;
În 1715, conflictul s-a încheiat prin instalarea dinastiei de Hanovra, de origine germană, care s-a extins şi în Regatul Marii Britanii;
În 1815 a avut loc Congresul de la Viena, urmat de înfrângerea lui Napoleon, ce a încununat începutul unei perioade de relativă
stabilitate în Europa;

În 1914 a izbucnit primul război mondial, un conflict catastrofal, soldat cu milioane de morţi, ce a dat tonul unor neînţelegeril ce s-au prelungit până astăzi.
Urmând acelaşi algoritm, Boyle nu are nici un motiv să creadă că în deceniul următor al secolului nostru va fi altfel şi spune că fenomenul crizei economice, care a lovit Statele Unite în 2007 şi s-a extins la scară planetară este doar "preludiul" unui eveniment epocal ce se va produce, după estimăile lui, în 2014.
SCHIMBĂRI CICLICE
Teoria sa se bazează pe schimbările ciclice produse în fiecare secol, care au impus anumite tendinţe ce au marcat întregile perioade de după.
El susţine că, la fel ca şi la om, caracterul unui secol se conturează în jurul vârstei de 20 de ani.

Cât priveşte previziunile pentru anul 2014, Boyle susţine că recentul colaps economic a pus în mişcare roţile unor neînţelegeri şi mai mari în relaţiile internaţionale. Astfel, el anticipează că Statele Unite vor fi actorul principal pe scena internaţională, care va lega şi dezlega alianţe, va lua sau va anula anumite decizii, în urma cărora secolul fie va cădea în violenţă şi sărăcie, fie va intra într-o nouă eră a cooperării la nivel global.
Boyle avertizează însă că pacea nu va fi posibilă până când lumea nu va înţelege că este nevoie de un sistem global de guvernare, şi nu de sisteme indiviuale, ale fiecărei ţări în parte. Iar probleme şi provocări cum ar fi încălzirea globală, ascensiunea Indiei şi Chinei sau criza globală a datoriilor nu vor putea fi rezolvate sau evitate decât printr-o cooperare la nivel internaţional.
"Marile schimbări economice duc la mari schimbări politice, pe care încă nu le-am văzut. Conform teoriei mele, o altă criză ne pândeşte, iar acest lucru se poate vedea după problemele pe care le ridică mai degrabă datoriile naţionale, decât datoriile creditelor private", a mai spus Boyle.[2014, anul care ne va schimba soarta .
Un specialist de la Cambridge prezice că în 2014 se va prodiuce un "eveniment epocal" ce va determina cursul acestui secol.
[articol, Sînziana Stancu sursă:ziare.com ]
Iată cum comenteză articolul respectiv despre această teorie un internaut iubitor de literatură,asemeni mie, care postează sub
nickname-ul Dan, îl citez :

"4. Despre cotituri istorice si alte carmeli
de Dan | 18/06/2010 22:43:05
Ceea ce "descopera" acest profesor a fost intuit demult printre altii si de catre scriitorul Maurice Druon. Dupa cum observa el in romanul
"Regii Blestemati", al paisprezecelea an al aproape fiecarui secol era harazit sa aduca napasta:

anul 714: navalirea musulmanilor din Spania.
814:moartea lui Charlemagne care in circumstantele politice ale acelor vremuri insemna un dezastru.
914:navalirea ungurilor si foametea cea mare.
1014:primul imperiu bulgar cade sub loviturile bizantinilor. Boyle nu a mai luat in considerare acestea probabil fiindca nu are cu ce sa le continuie pana in sec 16.
Acum sa luam ceva la care m-am gandit in urma acestui articol: eu prevad inca de pe acum ca Europa deceniului al noualea al secolului nostru va fi zguduita de revolte.De unde stiu? simplu: 1989:revolutiile din Europa de est, 1886:razmeritele din Haymarket care stau la baza
obtinerii drepturilor muncitorilor si aparitiei sarbatorii de 1 mai,
1789:Revolutia Franceza, 1688:Revolutia Glorioasa,1584-1589: Razboiul celor trei Henrici-o serie de razboaie civile care au macinat Franta.
Deci iata 500 de ani de de revolte neintrerupte. As mai vorbi si de alte evenimente de seama dar e tarziu si mai am unele obiective inainte de a ma culca.

"
Fără ironie -o spun şi o scriu- în arealul său semidoct deci nespecializat in ştiinţa istoriei autorul acestui eseu recomandă celor ca el şi de studiul "istoricist " al lui Toynbee privind ciclurile de viaţă ale civilizaţiilor .
(v."„Eseu asupra istoriei” al lui Toynbee )
Dar şi această teorie are "istoria ei" originile ei se află pitagoreism , stoicism , budism , dar ideea în sine e dezbătută serios pentru prima dată în Europa de istoricul şi filozoful italian , în 1725 , la Neapole, Giovani Battista (Giambattista ) Vico care în lucrarea sa de filozofiea istoriei : Principiile unei stiinţe noi despre natura comună a naţiunilor acreditează ideea că există o legitate istorică universală potrivit căreia toate popoarele trec prin cele trei stadi de dezvoltare corespunzătoare celor trei vîrste ale omului : copilăria tinereţea şi maturitatea idee preluată şi prelucrată neohegelian peste cca 200 de ani de filozoful german Oswaald Spengler care considera că istoria ar fi determinată de „spiritul culturii ” pe care o compară cu un oganism biologic , unic şi irepetabil asemenea organismelor individuale : se nasc , înfloresc şi mor [xiv] ; în sprijinul ideei din context aducem precizarea "Numai morţii nu se mai reîntorc ” cuvinte memorabilile rostite de deputatului Bertrand Barere de Vieuzac , în anul 1794 , la
Convenţia naţională franceză , pentru a evidenţia că spre deosebire de oameni : faptele , evenimentele , întîmplările se pot repeta.

Continuînd povestea pe riscul autorului acestui eseu ( orice cetăţean fie el candidat again [9] la deomcraţia occidentală , are dreptul la eroare întrucît creaţia spre deosebire de creator nu este perfectă [xv]) ajungem la decapitarea acestei minorităţi capabile[xvi] , şi ne întoarcem iar la pornirea instinctuală şi vindicativă a majorităţii enorme , apoi , la vidul de putere generat de lipsa elitelor diriguitoare , ajungem iar la haos , la anarhie de care va profita un Die Diktator [xvii], la Das Dritte Reight [10], la totalitarisme de dreapta , la fascism şi lagărele sale eficiente , la elitele fascismului , Hitler , sau la totalitarisme de stînga , la comunism , cu experimentul său gulagul concentraţional , la „o monstruasă invadare a omului de către istorie ”[11] , la elitele comunismului , Stalin , la încercarea lor de a manipula "haraşo "atît trecutul cît şi viitorul„prin distrugerea adevărului”[xviii] ori după cum spune Hegel            „Adevărul este Intregul ” asistăm nici mai mult nici mai puţin la distrugera raţiunii [xix]îndiferent de sensul totalitarismului .
Philippe Aries , care alături de Pierre Boutang , conducea revista Paroles[12] , referindu-se la odiosul masacru de la Katyn , scria într-un articol „ Istoria nu este orientată într-un sens sau altul
.Nimic mai fals decît ideea unui progres continuu a unei evoluţii
neîncetate . Istoria cu săgeată nu există[…]” „Acum întreaga istorie ne ajunge din urmă , şi această deosebire , în mod paradoxal , este baza rupturii noastre cu trecutul . Astfel sensul schimbării se modificăfundamental„ spune Alvin Toffler în Şocul viitorului .

 Melodiile noi elite au acelaşi refren magic : de a manipula majorităţi enorme şi ca într-un deja vu` : epocile de cult alternează cu cele de cultură : «visul ne întoarce iarăşi în stadiile îndepărtate ale culturii umane şi ne pune la îndemînă un mijloc pentru a o înţelege mai bine » aşa grăit-a Nietzsche[xx] . Atitudinea secundă privind istoria , cea nietzscheană , este adoptată de cei cei care împărtăşesc ideea că „altă dată a fost la fel ” adică istoria se autoreproduce , e arhetipală[13] , deci ioc progres . Miroase a tămîie ! Prins în vîrtejul ameţitor de idei , atătea morţi venerabille înşiruite-n pomelnice interminabile de care auzim începînd cu vîrsta preşcolară , din care autorul-autodidact va lipsi ca un anonim dus pe lumea cealaltă
printre locurile de veci O jalnica căutarea de sine , a unui biet
profan , nu-ţi aduce automat şi consacrarea şi nici nu-ţi asigură un loc pe sofa lîngă erudiţii din cluburile ezoterice alături de „elită“ sau „elita autoproclamată“ (p. 218, Marius Ghilezan)a ţării tale care îţi oferă ţie un troglodit ADEVĂRUL cu majuscule ,ţie celui care orbecăie în ceaţa vremurilor noi ieşit din "peşteră comunisului"(vezi metafora filozofului Platon descrisă de filozoful Liiceanu la G.D.S)."Cu alte cuvinte, adevarul sau falsitatea unei idei nu tine de argumentare logica ci de identitatea celui care aduce in discutie argumentul"(v.forumistul Alex comentariu la "Idoli şi idolatri (II)"de
Andrei Cornea

"22"iunie 2010)[XXI].Iata sinceritatea Eu-lui, un optimist tocmai prin pesimismul sau funciar surclasînd ridicolul acestui discurs desuet , în comparaţie discursul titrat elaborat al profesionistului ...
Cititorul , sau cititoarea este invitat , invitată să ofere un cec alb acestui amator pe care numai patima pentru fenomenul numit literatură mai poate salva susţinut fiind de sinceritatea avîntatată pe acest drum al Eu-lui în drumul său către sine evitînd calea cea de toate zilele , indicată de duzina profesorilor istorie al căror tic obositor este evidenţia sucesiunii dar mai ales mai ales după ani de naşteri, decese , domnii , victorii , înfrîngeri şi iar naşteri , decese , domnii , victorii , înfrîngeri - slavă Domnului pentru asta avem azi computerul
personal- PC- care îi poate înlocui cu brio pe "encilopedişti" prin""Gogal", "Goagal" sau "Gagal" cum ne îndruma "primarul care este " pentru "urmatoarele ultimile zile care au trecut.! " sau "Nu am un spate, sunt normal. Ma adaptez conform logicii. Mă adaptez în functie de ceea ce cred."(panseluţele prmarului Vanghelie "făcător de istorie
pesedistă " mai ceva ca "Lahovary, fost ministru de Război şi al Afacerilor Străine la sfârşitul anilor 1800 şi începutul anilor 1900" ,vezi şi cripta bunicului nemuritor a pesedistului în viaţă).Întrebarea care se impune subit:
oare e adevărat că istoria este scrisă de învingători? "Dacă vor sa nu mai fie parlamentari care dorm, dacă vor sa nu mai fie parlamentari care fac jocuri, dacă vor sa nu mai fie parlamentari care
strang gunoiul, dacă vor sa nu mai fie parlamentari care fac hotele, dacă vor sa nu mai fie parlamentari care au jefuit Bucureştiul, sa voteze oamenii seriosi.". Iată o mostră elocventă a ethos-ul său social-democrat(citat din "dilematicul Vanghelie")[XXII]...

Vorba altui clasic în viaţă „general,parlamentar şi erou al timpului său ”Catalin Voicu, prezentul"decimeaza fiinta umana"...restul e istorie.
Dar e cam devreme pentru astfel de abordări , dincolo de istorie şi istorism să ne concentrăm la prezentul viu plămada poveştii este Timeis 0....

................................................
NOTE SUBSOL (cu indice din cifre arabe)
-------------------------------------------------
[1] unul din primii decodori care a decriptat textele egiptene :
hieroglifa a fost Champollion cel care a găsit lumea trecutului şi a
descifrat-o
[2] abia în epoca modernă motoarele ionice funcţionează pe bază de mercur
[3] Cel care scrie „ sine ira et studio ”= „ fără mînie fără părtinire
” trăsături pe care Tacit în „ Analle” le atribuie unui istoric adevărat
[4] P. Lasslet
[5] Lucien Febvre
[6] ibidem
[7] ibidem
[8] „Scribitur ad narrandum,non ad probandum ” Quintilian, De institutione oratoria , X , 1, 31
[9] cuv, engl.= ( adv. ) , iar (şi )
[10] (din germ ) , în treducere Cel D-al Treilea Imperiu aluzie la
Sfîntul imperiu roman , titulatura primului Reigh din Evul Mediu era de
Sfîntul imperiu roman de naţie germană .
[11] Philippe Aries
[12] în care a fost publicat primul dosar , al masacrului sovieticilor săvîrşit asupra ofiţerilor polonezi , la Katyn
[13] in sensul de : « model originar , tip primitiv » o imagine recurentă avînd rol moderator şi organizator
................................................
NOTE SUBSOL (cu indice litere din alfabetul latin)
-------------------------------------------------
[i] ibidem ,”Codul Biblic” la pag 7:[în "Întroducere",prima propozitie TIME is 0...
[ii] « Regele a murit ! Trăiască regele ! » , cu aceste cuvinte se
anunţa în Franţa moartea regelui şi urcarea pe tron a urmaşului său
[iii]
Marc Bloch , istoric de marcă francez , La societe feodale ,( Evolution
de l’Humanite 34 şi 34 bis) Paris ,1939-1940 , membru de frunte al
grupului de redactori da la revista de studii istorice , Analles ,
[iv] G.Duby, ibidem , pag 14. [v] Astăzi firma Du Pont finanţează
proiecte care inlocuiască hîrtia cu un afişaj flexibil , o pelicolă de
tranzistori organici bazaţi pe semiconductori carbonici .
[vi] GeorgesDuby , Anul 1000 , Despre copişti şi cărţi ,din
corespondenţa lui Gebert , cel mai învăţat dintre oamenii timpului său
, care sub numele de Silvestru al II-lea , va fi papa anului 1000.
[vii] În 1949 , este produs primul copiator din lume , Xerox Model A ,
sursă : ibidem « Evenimentul Zilei –infocromomania » , [viii]monitoare
de calculator , subţiri ,flexibile asemeni foi de ziar dar neşifonabile
şi ecologice
[ix]profesorul de bioenergie Thomas Boland (38 de ani ) crede în acest
proiect excentric , ba el ,chiar a adaptat cîteva imprimante înlocuind
de acum clasicul jet de cerneală cu un jet de bieoceneală [x] pictură
realizată 1951 , a artistului plastic Salvador Dali , născut la
Figueras , Catalonia , în 1904 , considerat pictor surealist după unii
critici cu toate că din cauza stilului elaborat al compoziţiilor şi
respectarea convenţiilor plastice , îl fac pe papa surealismului Andre
Breton să fie împotrivă considerîndu-l pe Dali distanţat de principiile
suprarealismului doctrinar , şi deci un pictor academist.
[xi] Lucien Febvre intemeietor împreună cu Marc Bloch aşa numitei «şcoli istorice » de la revista pariziană , Annales .
[xii] ca tînăr , geograf , filozof şi istoric bazîndu-se pe “simţul
istoric ca o „adeziune în timp ” îi apare în 1954 cînd avea 40 de ani
cartea „Timpul Istoriei ” care reeditată , a circulat mai mult prin
biblioteci , a apărut în România , în 1997 ,la Ed. Meridiane , în
Bucureşti , în traducerea lui Răzvan Junescu [xiii] cum se autodefineşte
[xiv] « Morfologia culturii » O.Spengler
[xv] Plotin (204 –270 ), filozof mistic grec , reprezentant principal
al neoplatonismului , conducător al unei şcoli proprii la Roma
[xvi]vezi precedentul creat în 1649 cînd Carol I a fost executat iar monarhia Camerei Lorzilor lichidată
[xvii] în 1921, juristul şi publicistul politic Carl Schmitt scotea sub tipar prima ediţie a eseului Die Diktator
[xviii]George Orwell : „ O mie nouă sute optzeci şi patru ” apărut în Bucureşti în , 1991.
[xix] „ Distrugerea Raţiunii ” , G.Lukacs ,”Sinteza demagogică a filozofiei imperialismului german ”
[xx] Parafrază la opera filosofi-poematică “Aşa grăit-a Zarathustra “[
Also sprach Zarathustra – 1883/1885 ] , a poetului şi filosofului
Friederich Wilhelm Nietzsche (1844-1900)
[XXI]Forumistul Dan postează la comentarii poz.44 ,
Dan :
"De cand citesc articole si comentarii pe tema cartii de la Corint ma
tot macina o intrebare: daca dezbaterea nu e de fapt "intelectuali
generalisti/umanisti" vs. "intelectuali specializati"? Observ ca, fara
exceptie, niciunul dintre cei acuzati in "Idolii forului" si aproape
niciunul dintre aparatorii lor nu par sa aiba nici un fel de studii in
strainatate. In clasificarea mea, bursele in afara (post-docuri sau
DAAD, Humboldt, Fulbright) care nu duc la diplome nu conteaza ca
educatie occidentala ci doar examenele dure, cu comisii din profesori
care n-au legaturi cu apucaturile romanesti. Nici macar dezbaterea ISI
vs. carti nu conteaza atat de tare in fata constatarii ca avem de-a
face de fapt cu o disputa in care o tabara, aproape integral, e
productia educatiei pre si post-1989 din Romania, deci evaluata
exclusiv potrivit criteriilor de aici. Asa ca mie mi se pare ca aceasta
e mai degraba o rejucare, in alt timp, a meciului autohtonisti -
occidentalizanti de care cultura noastra are parte de doua secole. Desi
cred ca se ocupa de valori universale, "intelectualii generalisti" de
la noi nu s-au supus niciodata rigorilor lumii mari a stiintei si
culturii si raman, pentru totdeauna, valori locale."
[XXI]Bunicul lui Vanghelie, îngropat în cripta lui Lahovary
● Actualitate
"Ca şi prietenul său arestat, Cătălin Voicu, Marian Vanghelie îşi
înhumează rudele la Bellu, în criptele unor personalităţi de seamă ale
României. În capela familiei fostului ministru de Război şi al
Afacerilor Străine, Iacob Lahovary (1846-1907), se odihnesc acum două
rude ale primarului sectorului 5, Marian Vanghelie, potrivit Adevărul."

"În anul 1905 s-a clădit aceast sfânt lăcaş ca să fie adăpost
rămăşiţelor pământeşti ale celui mai bun şi mai iubit fiu Jacques I.
Lahovary", scrie la intrarea în capela ridicată de generalul Iacob
Lahovary, fost ministru de Război şi al Afacerilor Străine la sfârşitul
anilor 1800 şi începutul anilor 1900.

În aceeaşi capelă, el însuşi trebuia să doarmă somnul de veci. Numai că
veşnicia a durat o sută de ani, în capelă fiind acum îngropate rudele
primarului 'care este" în sectorul 5, Marian Vaghelie. Este vorba
despre bunicul său, Constantin Niculae, şi o altă rudă, Liana Bojan.În
2003, Radu Dumitru , în calitate de şef al Administraţiei Cimitirelor
şi Crematoriilor Umane (ACCU), a anulat actul de concesiune din 1950 al
descendenţilor familiei Lahovary, prevalându-se de un articol ambiguu
din fostul Regulament de funcţionare a cimitirelor. A declarat brusc
cripta Lahovary ca fiind „lăsată în părăsire" şi în aceeaşi zi a
concesionat-o, cu tot cu morţii îngropaţi, pe numele angajatului lui
Vanghelie, Nicolae Dan Cristea, actual director al Administraţiei
Domeniului Public (ADP) Sector 5, mai scrie Adevărul(Publicat Joi, 10
iunie 2010)şi preluat de COTIDIANUL.ro ,vineri, 25 iunie 2010, 14:18
Publicat Joi, 10 iunie 2010

PS,
Vanghelie-"Doneaza"cavoul pe care in prealabil il furase.

"Marian Vanghelie renunta la cavoul familiei Lahovary: E pacat de Dumnezeu”

de R.M. HotNews.ro
Joi, 24 iunie 2010, 19:06 Actualitate | Esenţial

Marian Vanghelie a declarat joi, la Radio Guerilla, ca va renunta la cavoul familiei Lahovary, pe care il va ceda urmasilor familiei generalului Iacob Lahovary. "Sunt dispus ca sa repar aceasta problema morala prin a dona familiei respective acest cavou ca nu am
nicio problema, nu mi-am dorit niciodata sa creez asemenea probleme si plus ca e pacat de Dumnezeu"
, a afirmat el, in emisiunea lui LiviuMihaiu.
"

Publicat de 8sin49 la 5:14 PM

Despre “Brexit” Sursă ; Blog , Vergil Chițac


Alexandru Cautis şi Vergil Chițac au distribuit postarea publicată de Vergil Chițac.


Despre “Brexit” 24 iunie 2016 Nu pot să nu observ încă o dată, după ce am făcut-o şi în emisiuni de televiziune, că Uniunea Europeană este un proiect politic, cel puţin în…
vergilchitac.ro

http://silethismillennium.blogspot.com/2009/03/youtube-broadcast-yourself.html
 

Blog




Despre “Brexit”




Nu pot să nu observ încă o dată, după ce am făcut-o şi în emisiuni de televiziune, că Uniunea Europeană este un proiect politic, cel puţin în suferinţă. Din varii motive, pe care le putem analiza în detaliu cu o altă ocazie.

În locul Statelor Unite Europene avem o federaţie de state naţiune ale căror guverne sunt foarte reticente la cedarea unei părţi din suveranitatea naţională către Bruxelles. E limpede că avem un grup de state, în fruntea cărora se situează Germania, care doresc mai multă integrare adică mai multă armonizare şi un al doilea grup, eurosceptic, constând din state care pretextând păstrarea identităţii culturale, nu doresc o integrare accelerată. “Spiritul european” este în derivă, zilele când nu trebuia  explicată utilitatea proiectului “Uniunea Europeană” şi a faptului că integrarea este direcţia corectă, când era “la modă” să spui că eşti european nicidecum englez, francez sau italian, au apus.

Dezbaterea

Două teme au acaparat dezbaterea publică în Regatul Unit şi au epuizat energiile politice, înaintea acestui referendum. Una mai ipocrită că cealaltă! Imigraţia şi suveranitatea naţională.

În ultimii 10 ani, migraţia netă în Marea Britanie a fost în medie de 300.000 pe an. Euroscepticii spun că este un atentat la locurile de muncă, la asigurările de sănătate, sunt bani care se irosesc pe ajutoarele sociale şi pe contribuţia netă la Uniunea Europeană. Numai că cifrele nu le dau dreptate. Este adevărată cifra de 9,3 miliarde de lire anual ca şi contribuţie netă a Albionului la Uniunea Europeană, dar este la fel de adevărat că diferenţa dintre taxele plătite de imigranţi şi ajutoarele sociale pe care le primesc este de aproximativ 5 miliarde de lire. Migranţii în marea lor majoritate reprezintă forţă de muncă cu calificare în ţările de origine sau  numeroşi studenţi ce populează universităţile britanice. Adicătelea naţiunile de origine au cheltuit pentru educarea lor şi Marea Britanie culege beneficiile.

Este foarte adevărat că un oraş la fel de mare ca Newcastle s-a mutat în Marea Britanie în fiecare an, însă nu pot să nu observ că a devenit o problemă abia acum, după 10 ani timp în care societatea britanică a reuşit să absoarbă acest fenomen.

Există în societate percepţia că Marea Britanie  a cedat din suveranitatea naţională şi este guvernată de la Bruxelles, în ciuda faptului că nu au adoptat Euro, nu sunt în Schengen, Marea Britanie nu a fost implicată în dezbaterea despre Grecia sau în criza refugiaţilor. Dacă eşti britanic, atunci ai aroganţa de a spune că nu vrei să aparţii unui club care-ţi cere să cedezi din suveranitate fără să poţi fi o voce importantă în adoptarea deciziilor.

România se teme?

Analiza implicaţiilor economice a ieşirii Regatului Unit din Uniunea Europeană asupra României ne arată că nu avem motive de îngrijorare în condiţiile în care exporturile noastre în insulă sunt mai mici de 5% din total iar investiţiile lor în România sunt mai mici de 3% din total. De asemenea, pe piaţa de capital nu vedem o prezenţă importantă a capitalului provenit din Marea Britanie.

În schimb va trebui să fim foarte atenţi la mişcările Rusiei pentru că o Uniune Europeană slăbită din cauza Brexitului va fi mai tolerantă cu Rusia, inclusiv în privinţa sancţiunilor economice şi îi va da posibilitatea să se amestece mult mai uşor, în special în partea de Est.

Concluzii

  1. Colapsul momentan al proiectului politic numit Uniunea Europeană îmi aduce aminte că acum câţiva ani fostul cancelar german Helmuth Schmidt, la peste 90 de ani, se adresa unui grup de politicieni, între care şi actualul cancelar german Angela Merkel. Era extrem de supărat şi arăta cu degetul spre ei, certându-i: „Uniunea Europeană s-a creat dintr-un dezastru (al II-lea Război Mondial) şi dintr-o frică (frica de tancurile ruseşti) şi voi vă bateţi joc”. Perfect adevărat! Este eşecul major al leadershipului politic european, cu precădere al celor de la Bruxelles.
  2. Europa, cu o economie rivală cu cea a SUA, va rămâne un aliat al Americii, însă începând de astăzi va deveni şi o mare problemă. Este clar că nu există altă varianta decât o Europa condusă de SUA. Rămâne întrebarea: Mai sunt interesate SUA de o Uniune Europeană fără Marea Britanie?
  3. Să ne aducem aminte de panseul prim-ministrului Imperilui, Viscount Palmerston, care, în 1848, adresându-se Parlamentului, spunea: „Noi nu avem nici prieteni permanenţi, nici duşmani permanenţi. Numai interesele noastre sunt permanente şi este datoria noastră să le urmăm”. Dacă ne uităm că după 1973, când au aderat la Uniunea Europeană, beneficiind de avantajele Pieţei Comune, economia a înflorit iar acum, când lucrurile par să nu mai funcţioneze o părăsesc, panseul domnului Palmerston rămâne filozofia politicii Regatului Unit de-a lungul secolelor.

Academia Cațavencu


Academia Catavencu

2 ore ·
http://silethismillennium.blogspot.com/2009/03/youtube-broadcast-yourself.html

#Brexit .- Sursă : Flux24

#Brexit 

Britanicii au votat joi la referendum pentru ieșirea din Uniunea Europeană, anunță BBC. Votul popular va trebui să fie însă confirmat de Parlamentul din Londra. În acest moment nu este clar dacă premierul Cameron va forța un vot în Parlament în detrimentul votului popular. Conform rezultatelor de la precdentele alegeri, Cameron are o majoritate confortabilă care îi poate permite să blocheze votul popular.
Prezența la vot a fost de 72%,
Anunțul BBC e confirmat și de principalul post de știri, SKY News.
Conform prezenței la vot, #Brexit obține majoritatea cu 16, 8 milioane de voturi.


La ora 6.45, ora României, BBC a anunțat că Marea Britanie a votat #Brexit.
UPDATE, 7.55. E oficial, #Brexit are votul popular: 16,738,813.

84 de parlamentari conservatori eurosceptici, care au făcut campanie pentru ieşirea Marii Britanii din UE, au publicat joi nopate o scrisoare prin care îi cer prim-ministrului David Cameron să rămână în fruntea executivului indiferent de rezultatele finale ale referendumului
Sondajele au fost date peste cap, ca și la precedentele alegeri parlamentare din UK. Previziunile din fiefurile pro UE din Manchester  și Liverpool s-au dovedit false.
Imediat după închiderea secţiilor de vot, 84 de parlamentari conservatori eurosceptici, care au făcut campanie pentru ieşirea Marii Britanii din UE, au publicat o scrisoare prin care îi cer prim-ministrului David Cameron să rămână în fruntea executivului indiferent de rezultatele finale ale referendumului crucial pentru viitorul ţării şi al blocului comunitar, scrie Sky News.

CITIȚI ȘI:#Brexit: Parlamentul de la Londra are votul DECISIV, referendumul este doar CONSULTATIV
Procesul ieșirii efective al UK din UE va dura dacă va deveni efectiv, dar consecințele sunt neclare în acest moment.

CITIȚI ȘI:Directorul Institutului britanic de Studii Militare: #Brexit va afecta negativ România

Liderul partidului eurosceptic UKIP, Nigel Farage, un susținător al ieșirii Marii Britanii din Uniunea Europeană, a declarat vineri dimineață că acum îndrăznește 'să viseze că au venit zorii unui Regat Unit independent', relatează AFP și Reuters.
Votul din Liverpool și Manchester în favoarea UE nu a fost așa cum se aștepta.
Orașul Manchester din nordul Angliei a votat mai puțin ferm decât se aștepta în favoarea rămânerii Marii Britanii în Uniunea Europeană la referendumul istoric care a avut loc joi, transmite Reuters.
Potrivit Press Association, 60% dintre votanții din Manchester, una dintre cele mai mari circumscripții în funcție de populație și considerată între primele cele mai sigure 15 zone care ar fi votat pentru rămânerea în UE, și-au exprimat susținerea pentru menținerea țării în blocul comunitar.
Analizele realizate de J.P. Morgan înainte de vot preziceau că 70% dintre locuitorii din Manchester vor vota pentru rămânerea în UE.
Datele oficiale arată că 58% dintre electorii din Liverpool, una din cele mai mari 15 zone de votare în funcție de populație, a votat pentru rămânerea țării în UE.
Procentul este sub predicția de 65,6% dată în analizele publicate anterior de J.P. Morgan.
http://silethismillennium.blogspot.com/2009/03/youtube-broadcast-yourself.html
 BBC: ȘOC #Brexit: Britanicii au votat IEȘIREA din UE/ Rezultatul referendumului trebuie confirmat de Parlamentul din Londra/ Sondajele s-au dovedit eronate/ Fiefurile pro UE, Manchester și Liverpool, au CLACAT/ UPDATE, 7.55. E oficial, #Brexit are votul popular: 16,738,813

Александр Дугин: Присоединить Европу - это по-русски!

http://silethismillennium.blogspot.com/2009/03/youtube-broadcast-yourself.html

ÎNREGISTRARE VIDEO EXPLOZIVĂ CU IDEOLOGUL KREMLINUI: Să anexăm Europa! Vom institui un protectorat în Europa, iar în mass media cenzura patriotică, Uniunea Europeană pur și simplu va intra în Uniunea Eurasiatică - Sursă ; Flux 24

 Andrei Bădin 
 în 
 Politica
11 ore ·
Ei bine, Europei îi vom propune să fie ea însăși. Pur și simplu vom institui un protectorat asupra lor și gata!, este planul lui Aleksandr Gelievici Dughin
www.flux24.ro
http://silethismillennium.blogspot.com/2009/03/youtube-broadcast-yourself.html


ÎNREGISTRARE VIDEO EXPLOZIVĂ CU IDEOLOGUL KREMLINUI: Să anexăm Europa! Vom institui un protectorat în Europa, iar în mass media cenzura patriotică, Uniunea Europeană pur și simplu va intra în Uniunea Eurasiatică




Ei bine, Europei îi vom propune să fie ea însăși. Pur și simplu vom institui un protectorat asupra lor și gata!, este planul lui Aleksandr Gelievici Dughin, considerat ideologul Kremlinului și consilierul președintelui Dumei de Stat de la Moscova. Dughin este liderul Mișcării euroasiatice.

Noi vom instaura în mass-media europeană o anumită cenzură patriotică, mai afirmă Dughin.

Uniunea Europeană pur și simplu va intra în Uniunea Eurasiatică ca parte a acesteia. Și atunci și proocidentalii noștri, de fapt, se vor simți satisfăcuți, întrucât că noi ne vom pomeni în Europa. Rusia va deveni Europa într-un anume sens, mai afirma ideologul Kremlinului.
Să anexăm Europa!, este concluzia liderului Mișcării euroasiatice.

Rusia a lucrat în ultimii ani conform strategiei creionate de Dughin în această înregistrare de la Russia.ru.
Dughin are mai mulți adepți și în România.
Un simpozion a avut anul trecut cu participarea soției lui Dughin, iar acesta a intrat în direct cu fanii români prin skype. FLUX 24 a relatat în exclusivitate.

CITIȚI ȘI:EXCLUSIV: REUNIUNEA MIȘCĂRII EUROASIATICE A LUI PUTIN LA BUCUREȘTI: Voican Voiculescu, masoni, fost deputat PRM, deținuți politici anticomuniști, nevasta lui Dughin și fostul lider al mișcării românești din Basarabia

PLANUL LUI DUGHIN:

*Înregistrarea provine din 2013, dar ea nu a fost mediatizată de media main stream din Europa.
Astăzi în Rusia se resimte foarte acut lipsa ideii naționale. Pe de o parte, toată lumea înțelege necesitatea acestei idei, pe de altă parte, nu este chiar atât de simplu să propui ceva bine gândit, ceva nou, dacă doriți, sau ceva convingător. Și timp de mulți ani am cugetat asupra acestei probleme și asupra problemei ideii naționale și mi-a venit recent în cap, analizând evenimentele din lume, vizitând diverse țări europene, gândul privind modul de soluționare a chestiunii ideii naționale. Voi expune acest gând cu titlu de propunere, în calitate de ipoteză, ei dar mai departe probabil că societatea sau mai întâi de toate statul va decide dacă îl acceptă sau nu. Ideea este următoarea: noi trebuie să cotropim Europa. Să o cucerim. Și să o anexăm.
Iată, mai întâi, mulți vor spune: ei, ce mai e și cu asta, ce idee e aceasta: să cotropim, să anexăm, să includem în granițele noastre, să cucerim? Dar, pe de altă parte, după ce prima aversiune va trece, sau prima revoltă, sau senzația că s-a spus ceea ce nu trebuia, ceva negândit sau poate ceva propriu altor timpuri, altei epoci, și că, în general, ce mai înseamnă să cotropim Europa, ei bine, atunci când toate astea vor trece, ei dar mai întâi trebuie să oferim această posibilitate ca oamenii să cârâie cumva, să țipe acolo. Liberalii vor spune: ei, la noi toate se întâmplă astfel întotdeauna și de aceea vă comportați voi așa… Iată, atunci când acest val se va stinge, valul agenților țipălăi ai Occidentului, a coloanei a cincea și a tot felul de forțe cobitoare și atunci când chiar nedumerirea patrioților care, mai pe scurt, reduc agenda zilei doar pentru a se salva, doar pentru a supraviețui, doar pentru a se menține, iată când această revoltă, acest val se va stinge, ne vom putea gândi: da de ce oare nu?
Și atunci să ne amintim bunăoară de proiectele marelui nostru poet Fiodor Tiutcev care a avansat o asemenea concepție în secolul XIX. El considera că Imperiul rus trebuie să cotropească Europa, că țarul Rusiei trebuie să fie țarul întregii Europe și, astfel, să refacă Imperiul bizantin. Le putem acorda lor o largă autonomie în cadrul acestui Imperiu roman global sau al celui de al treilea Imperiu roman. Ortodoxia se poate înțelege de minune cu cercurile conservatoare catolice. Catolicilor nu le vom interzice  să-și mărturisească credința pe teritoriul nostru imperial, cum a fost în perioadele timpurii ale unității imperiale din, să zicem, din epoca lui Constantin cel Mare până la Carol cel Mare și, în condițiile unei anumite autonomii, Europa occidentală oricum recunoștea unitatea împăratului bizantin.
Pe de altă parte, anume această idee imperială poate fi întâlnită la Nietzsche.  Nietzsche spunea:  Europa să fie cum era Grecia sub protecția Romei, fie ca rușii să cucerească Europa. Iar Nietzsche deja vorbea deja de pe pozițiile nemților. Va fi cu mult mai bine, căci atunci ne vom putea concentra pe dezvoltarea culturilor noastre, a identității noastre naționale și nu ne vom preocupa de chestiunile strategice. Rușii își vor instala detașamentele lor de gardă, santinelele lor pe teritoriul nostru și pur și simplu ne vor păzi, ne vor apăra, iar noi vom crește ca un soi de strat cultural unic.  Adică, există reprezentanți ai acestei idei și în Europa.
La fel gândea și Oswald Spengler. La fel gândea și prietenul lui Merejkovski, Arthur Moeller van den Bruck, care era încântat de Dostoievski. În genere, în realitate, elitele europene se gândeau într-o considerabilă măsură la perspectivă ca Europa să se predea Rusiei. Unei Rusii puternice, unei Rusii conservatoare, unei Rusii încrezute în sine, unei Rusii în ascensiune.  Adică, îndeobște vorbind, o anumită coloană a cincea prorusă ne este asigurată în Europa. Aceștia sunt intelectualii europeni care doresc să-și consolideze propria identitate.
Putem vedea și de ce forțe militare dispune Europa. Iar acestea sunt aproape nule. Desigur că există blocul NATO, însă blocul NATO în operațiuni dure nu se implică, după cum vedem pe exemplul Oseției de sud și al Abhaziei.  Noi ne-am confruntat cu prietenul lor Saakașvili, am ieșit învingători și a fost mai mul zgomot și un soi de balet acvatic în Marea Neagră al cuirasatelor americane, natoiste, ei și ce? Pe când Oseția de sud și Abhazia ne aparțin! Sau își aparțin.
Ei bine, Europei îi vom propune să fie ea însăși. Pur și simplu vom institui un protectorat asupra lor și gata!  
Înseamnă că există o asemenea chestiune, cea a faptului că Europa este slabă sub aspect militar. Bineînțeles că noi nu va trebui să luptăm. Și încă, de ce să luptăm cu armamentul? Haideți să luptăm soft power. Haideți să propunem să apărăm Europa de căsătoriile gay, de femen, de Pussy Riot  și să salvăm Europa de ea însăși. Căci Europa, conștiința europeană sunt în descompunere și toți europenii întregi la minte înțeleg  că mai este puțin și Europa se va transforma într-o beznă. Acolo vor fi pur și simplu enclave ale progeniturilor unor emigranți arhaici care pur și simplu vor distruge identitatea europeană. Ei trebuie să facă ceva și, vedeți dumneavoastră, aceștia, asemenea lui Brievik, îi împușcă deja pe ai lor.  Păi haideți să le spunem:  iată sub protectoratul nostru vă vom asigura protecția! Vedeți, la noi Pussy Riot au fost închise! Le vom închide și pe ale voastre! La voi reprezentantele femen își fac de cap în bisericile catolice, iar la noi  acestea o iau repede cu bâta peste mutră și sunt trimise cu autobasculantele la gunoi, adică în țara lor de origine! Atunci Ucraina și Georgia nu vor mai avea unde se grăbi și pornindu-se în Europa, ele vor ajunge la noi.  Europa va câștiga astfel de pe urma acestui protectorat al Rusiei. ȘI, în al doilea rând, Europa de fapt într-atât de mult se urăște pe sine, într-atâta se văicărește în fața tuturor, că de fapt ea a obosit deja să meargă pe această cale a nihilismului. Iar noi vom spune: noi în genere nu avem față de voi niciun fel de pretenții. Încetați să vă mai văicăriți! Lăsați că vă facem noi ordine! Voi înșivă sunteți incapabili să faceți față emigrației, iar noi vom face față. Ei, imigranților: îți iei catrafusele, mergi la gară și valea! La noi, bineînțeles, vom fi nevoiți și noi înșine să înăsprim puțin legislația privind migrația, dar, oricum, ceea ce se întâmplă la noi nu poate fi comparat nici pe departe cu ceea ce se întâmplă în Europa.   Europa pur și simplu dispare văzând cu ochii. De aceea, noi suntem un popor indoeuropean.  Poate să amintim că, dincolo de asta, avem o mare diversitate de alte etnii, că la noi există un multiculturalism adevărat și funcțional, de aceea cei care se tem că îi vom deporta imediat, noi nu îi vom deporta imediat. Noi le vom propune un sistem de măsuri de adaptare astfel încât să poată rămâne în imperiul nostru eurasiatic global care a cuprinde și Europa. De asemenea îi vom demonstra acestei diversități culturale eurasiatice a noastre ce înseamnă o minunată aplicare a ceea ce este adevărata toleranță. Nu în raport cu, nu ca indiferență față de imigranți, dar ca integrare a unor societăți și culturi dintre cele mai diferite într-o singură civilizație. Apoi, vor fi satisfăcuți cetățenii noștri, întrucât chestiunea vizelor se va rezolva automat. Chestiunea controlului vizelor nu va exista, căci nu vor fi granițe. Uniunea Europeană pur și simplu va intra în Uniunea Eurasiatică ca parte a acesteia. Și atunci și proocidentalii noștri, de fapt, se vor simți satisfăcuți, întrucât că noi ne vom pomeni în Europa. Rusia va deveni Europa într-un anume sens, pentru că nu vor exista granițe, iar valorile europene se vor putea mișca liber către noi, dacă înșiși europenii le vor păstra, pentru că anume aceste valori europene în expresia lor postmodernistă actuală sunt tocmai ceea ce ucide Europa. De aceea, de fapt, noi vom instaura în mass-media europene o anumită cenzură patriotică.   Nu una liberală ca acum, când se fac verificări de zece mii de ori la diverse niveluri ale ziarelor liberale ca nu cumva să fie acolo vreun element neliberal. Adică, acolo există cea mai adevărată cenzură totalitară, rasistă, occidentală, eurocentristă, liberală. Noi vom aboli această  cenzură, le vom permite oamenilor să-și exprime liber părerile, dar vom institui cenzura, bunăoară, împotriva unora, o cenzură cu mult mai antinihilistă, o cenzură care va înfrâna sau pur și simplu va tempera sau pur și simplu va localiza anumite manifestări nihiliste ale spiritului omenesc. În plus,  noi doar avem experiența unei astfel de expansiuni în Europa în timpul sovietic, când partidele noastre comuniste (Internaționala a III-a, Kominternul, Kominformul)  au obținut rezultate foarte puternice privind penetrarea parlamentelor statelor europene. Da,  acesta a fost un instrument al politicii noastre externe. Astăzi situația s-a schimbat, noi nu mai suntem țări comuniste, dar noi ne putem găsi alți parteneri. Și atunci, dacă vom trasa acum ideile naționale – anexarea Uniunii Europene de către Uniunea Eurasiatică, expansiunea în Europa – ne vom putea aduna, de fapt,  în linii mari, în jurul unui scop măreț.  Vă imaginați, iată, să anexăm Europa! Asta, anume asta e ceva în firea rușilor!  Dacă  nouă ni se spune să creștem colea cu 0,1-3 procente Produsul Intern Brut, să-i ridicăm sau să-i cazăm pe migranți, colea cu niște câini oarecare, să vaccinăm câinii, asta, desigur, e tare de tot, dar asta nu e în firea rușilor. De aceea noi nici nu facem nimic din toate acestea. Noi nu avem de gând să creștem niciun fel de PIB-uri, pentru că ne doare în cot de asta.  Rușii se mobilizează de dragul unui scop măreț. Iată, anexarea Europei acesta este un scop măreț. Apropo, prooccidentalii ruși din secolul XIX, cei care erau încântați de Occident, păi ei cum se încântau?   Ei vroiau să preluăm tehnologiile occidentale pentru ca Rusia să devină puternică și măreață, pentru ca ea să poată învinge Occidentul. Haideți să revenim la anume la acest tip de occidentalism.  Poftim, vă plac tehnologiile europene, păi haideți, haideți să le luăm. Cum să le luăm? Ei ni le vor da acum cu țârâita, ne vor transmite câte un tranzistor colea în schimbul petrolului, gazului. Nu, dați-ne totul dintr-o dată. Noi vom lua toate tehnologiile europene dintr-o mișcare, simplu: noi vom cotropi Europa și toate tehnologiile înalte vor fi ale noastre! Asta de dezvoltare, asta da modernizare, dacă asta am vrut! Asta da, apropo, europenizare a societății noastre!  Petru I a deschis, de asemenea, o fereastră în Europa și ce ne-a arătat el de acolo? El ne-a arătat… pur și simplu a deschis-o cu tunul și a început să participe la politica europeană: le-a dat drumul soldaților și cazacilor în centrul Europei.  Bistrourile sunt o urmă lăsată de noi. De aceea, am impresia că acum o asemenea incursiune în Occident este peste măsură de importantă. Aceasta este și ideea europeană și, dacă îngăduiți, și europenizare, și modernizare, și autoafirmarea națională, și un proiect național de proporții. Ei bine, ce e Ciubais cu nanotehnologiile? Mai întâi, pe el îl urăște toată țara. Lui i-au dat nanotehnologiile ca să nu mai vadă nimic altceva, el s-a scufundat în această microlume și nu a mai ieșit de acolo. Acum căută să vadă unde s-au dus banii. Păi, tot acolo, în nanomicrocosmos. Firește că acesta este microomul, acestea sunt microideile, nanoideile, nanooamenii, ei dar așa ceva nu poate deveni idee națională. Aceasta este un soi de idee nanonațională. Adică, vom dispărea cu toții în spațiul microscopic, și tot acolo vor dispărea și bugetul, și banii, căci la noi la așa ceva se pricep lesne.  Ei dar, dați-ne un macroproiect, un macroproiect global, unul fundamental cu adevărat: cotropirea Europei! Da, va trebui să-i facem pe unii să-și schimbe părerea. Ei și ce? Căci eu consider că trebuie folosim în acest scop nu metode hard power, ci soft power, un soft power eurasiatic, să găsim coloana a cincea, să-i formăm și să-i promovăm pe oamenii noștri și să-i aducem la putere în Europa și, de exemplu, să cumpărăm pe banii Gazpromului birourile cele mai importante ale agențiilor de publicitate din presa europeană, căci anume acestea au influență asupra presei, și să acționăm la fel de activ ca și Occidentul în raport cu noi. De fapt, să contraatacăm. Ei ne atacă cu ONG-urile lor, cu Medicii lor fără frontiere colea,  cu bicicliști care îi ajută pe rebeli și wahhabiți. Ei bine, vom juca cu ei după regulile lor. Și aici nu există, cum s-ar spune, nimic personal și nimic ieșit din comun.  După paradigma din politica internațională așa ceva este absolut firesc. Adică, iată, noi am pornit de la faptul că această teză este imposibilă, absurdă, paranoică, că ne lipsesc resursele, dorința, voința. Acestea sunt argumente, cum ar veni, firești, de suprafață.  Însă dacă este să privim lucrurile altfel, dacă este să ne configurăm discursul altfel, atunci vedem că aceasta este o idee națională minunată! Anume asta presupunea Soloviov, Vladimir Soloviov, întemeietorul filosofiei religioase ruse, că Rusia trebuie să se unească cu Europa, dar sub egida țarului rus!  Nu știu de ce se dă uitării asta. Eu, iată, recent am ținut la Paris o prelegere într-un centru catolic conservator foarte mare, a fost multă lume, pur și simplu aproape cât un stadion, și eu le-am povestit despre ceea ce avem în comun. Ei, zice, vrem să ne unim cu voi!  Voi aveți, zice, o Biserică așa de conservatoare, voi aveți așa o societate, care într-atât de mult păstrează încă buna cuviință spre deosebire de societatea noastră că noi suntem pur și simplu încântați de voi!  Haideți să ne unim! Eu zic: haideți! Este o idee bună. Dar haideți să ne amintim de perioadele care ne-au permis cu adevărat să fim împreună. Asta era înainte de Carol cel Mare. Aceasta a fost perioada imperială, din secolul IV până în secolul IX, când trăiam în cadrul imperiu unitar, a unei lumi creștine unitare, iar separarea a venit deja mai târziu și s-a ajuns la marea schismă. Ei bine, haideți să ne unim nu pe principiul catolic, pe principiul papal al uniației, că voi trebuie să recunoașteți măreția Papei, iar mai departe fie cum doriți, să ne unim nu pe acest principiu modernist, ci pe principiul imperial: un țar sau un președinte rus unic pentru toată Europa și diversitatea Bisericii Apusului și Bisericii Răsăritului. Noi ne putem uni, bine, nu uni, dar putem colabora unii cu alții, căci noi avem un dușman comun, pe noi ne atacă necurăția, atacă și catedrale lor și catedralele noastre, și cultura lor și cultura noastră, și protestanții, în special cei care sunt credincioși, nu pur și simplu credincioși, dar cu adevărat credincioși în Hristos, creștinii, ei doar nu vor fi împotriva unei asemenea uniri. Firește că nu vor fi, pentru că Rusia le aduce protecție anume împotriva împărăției Antihristului. Anume asta și este misiunea – catahonul și misiunea celui care rezistă, misiunea limitării lumii Antihristului și a apostaziei care nu trebuie să nimerească în societate. Acesta este sensul imperiului. Noi pur și simplu vom readuce Imperiul european, Imperiul Roman, Imperiul bizantino-elen la locul său. Noi construim un imperiu. Ei construiesc Uniunea Europeană, tot un soi de imperiu, dar iată că principiile lor sunt foarte jalnice.  Ei, iată, dacă economia nu funcționează se și destramă imediat!  Noi însă vom spune: funcționează economia sau nu funcționează, dar ce spune țarul nostru roman rus – bine, bine, eurasiatic – , european, imperial, roman, anume aia și va fi. Și ce, parcă ați avea încotro? Economia e un lucru bun, dar neimportant!  Căci nu doar cu pâine se va sătura…., le va aminti țarul! Important este să se respecte demnitatea umană. Iată o asemenea nouă idee romană umană îmi pare a fi un bun proiect pentru Rusia. Căci aceasta este forma optimă de expunere a ideii naționale.
@Russia.ru 2013


https://silethismillennium2019.blogspot.com/

Înapoi în viitor