http://silethismillennium.blogspot.com/2009/03/youtube-broadcast-yourself.html
Existenta
Comitetului de Supraveghere Macroprudentiala nu este o idee venita
peste noapte guvernatorului Bancii Nationale a Romaniei sau Guvernului.
Inca din data de 30 noiembrie 2014 exista supus dezbaterii publice un proiect de lege care are ca scop tocmai infiintarea unei astfel de structuri, ca urmare a recomandarilor Comisiei Europene, ce pare inca ingrijorata de prevenirea unor crize financiare.
Documentul se afla pe site-ul Ministerului Finantelor Publice, la sectiunea transparenta decizionala.
Politicienii nostri au speculat abia acum acest moment, dandu-i o alta conotatie, neplacuta atat din perspectiva intentiei corecte de a respecta o recomandare a Comunitatii Europene, cat si din perspectiva transformarii acestui Comitet intr-un for cu puteri absolute.
Comitetul National condus de BNR revolta PSD: Asa ceva nu se poate! Nu mai exista Guvern, Parlament, Presedintie?
Olteanu (BNR): Comitetul National nu va face recomandari Parlamentului sau presedintelui Romaniei
Toate aceste "fumigene" aruncate in ultimul timp reprezinta o consecinta a "razboiului" verbal pe care il duc persoanele care sustin adoptarea Codului fiscal in forma aprobata de Parlament si cei care nu agreeaza efectele acestei legi.
Romania va avea un supra-guvern sef peste guvern?
De fapt, acest Comitet Macroprudential vrea sa vina ca o justificare a opiniei ca efectele negative ale Codului fiscal sunt mai pregnante decat efectele pozitive si atunci incercam sa gasim o cale de a aduce finantele publice in parametrii agreati.
Reactiile fata de Comitetul National pentru Stabilitate - ignoranta sau judecata stramba
In fond, nu Comitetul Macroprudential este problema, ci faptul ca fiecare dintre partile combatante dezvolta argumente sa arate ca detine mai multa obiectivitate in dorinta de a fi aplicat Codul fiscal sau nu. In acest sens, discursul adevarat ar fi punctarea avantajelor si dezavantajelor aduse de acesta.
Pe termen scurt, populatia ce inca duce greul crizei beneficiaza de o scadere de preturi, ca urmare a unei cote de TVA redusa la 19% si, mai ales, observam si dorinta de a stimula cultura prin reducerea TVA la 5% pentru vanzarea de carti sau la accesul la evenimente.
Se elimina zgomotoasa taxa pe stalp, impozitul pe dividend se reduce la 5%, iar supraacciza la carburant nu va mai exista. Toate aceste lucruri sunt minunate, daca au un fundament real al economiei.
Teodorovici nu e de acord cu Isarescu pe Codul Fiscal: Sub nicio forma nu revenim asupra masurilor
Celelalte parti vin si afirma ca, in realitate, nu prea este chiar o reducere atat de spectaculoasa de fiscalitate, ci se muta impozitarea de la societate catre persoana fizica, iar unele categorii de persoane fizice, in special cele ce desfasoara activitati independente si profesii libere, vor fi aspru impozitate.
Luand un caz concret, de exemplu, o persoana fizica autorizata ce doreste sa beneficieze de pensie intreaga, cu venituri medii de pana in 2.500 euro pe luna, este taxata cu o cota de aproximativ 48%, iar daca aceasta mai este si platitoare de TVA, taxarea ajunge la 65%, chiar daca acest PFA desfasoara aceleasi activitati ca si activitatea unei societati.
In acelasi context, dezvoltarea pe deficit a tarii este buna, dar doar daca acesta este directionat pentru realizarea de investitii corecte in economie.
PNL anunta ce va negocia cu PSD pe Codul Fiscal: Vom cere amanari (Video)
Conditiile PNL pentru a vota noul Cod Fiscal
Daca Guvernul va folosi acest deficit cum l-a folosit in ultimii ani - pentru licitatii supraevaluate sau pentru mai multe categorii de persoane asistate social cand acestea erau apte de munca, ori pentru periodicele pomeni electorale, respectiv pentru cresteri de salarii guvernamentale in structuri in care doar o parte dintre acesti salariati muncesc, iar ceilalti nu cunosc preacinstita munca - acest deficit este unul inacceptabil si se adauga la datoriile pe care le are deja Romania.
Ne place, nu ne place, la sfarsitul lunii mai 2015, conform unei analize a BNR, datoria pe termen lung si pe termen scurt a Romaniei este de circa 90 miliarde euro. Suma va creste prin noile deficite, estimate anual la circa 17 miliarde de lei, astfel incat fiecare cetatean roman va plati cu varf si indesat multi ani de acum incolo.
Iar faptul ca Romania are o rata de datorie externa mai buna decat alte tari nu e nici pe departe o scuza justificabila.
Poate ar fi cazul ca acest deficit, cumva, sa fie investit in structuri economice productive si nu doar in institutii care sa taxeze excesiv contribuabilul pentru a face rost de acesti bani.
Ministrul nostru de Finante se ia dupa Yanis Varoufakis? Deficitul bugetar si lepadarea de UE
Asteptam dovezi concrete ca acest deficit este folosit corect pentru o dezvoltare sanatoasa si poate daca ar fi impusa prin lege aceasta situatie, iar in cazul in care Consiliul de Supraveghere Macroprudentiala ar fi un for decizional in acest sens, atunci este binevenit.
Insist asupra faptului ca o fiscalitate redusa dezvolta economia, insa toate aceste scaderi de taxe trebuie sa se faca pe o baza sanatoasa, cu perspectiva pentru generatiile ce vin.
Adrian Benta
Consultant fiscal
Bentaconsult.ro
Urmareste Ziare.com si pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Ziare.com.
Ziare.com
Ce se ascunde in spatele dezbaterilor despre Comitetul National condus de BNR
Luni, 10 August 2015, ora 07:49
Inca din data de 30 noiembrie 2014 exista supus dezbaterii publice un proiect de lege care are ca scop tocmai infiintarea unei astfel de structuri, ca urmare a recomandarilor Comisiei Europene, ce pare inca ingrijorata de prevenirea unor crize financiare.
Documentul se afla pe site-ul Ministerului Finantelor Publice, la sectiunea transparenta decizionala.
Politicienii nostri au speculat abia acum acest moment, dandu-i o alta conotatie, neplacuta atat din perspectiva intentiei corecte de a respecta o recomandare a Comunitatii Europene, cat si din perspectiva transformarii acestui Comitet intr-un for cu puteri absolute.
Comitetul National condus de BNR revolta PSD: Asa ceva nu se poate! Nu mai exista Guvern, Parlament, Presedintie?
Olteanu (BNR): Comitetul National nu va face recomandari Parlamentului sau presedintelui Romaniei
Toate aceste "fumigene" aruncate in ultimul timp reprezinta o consecinta a "razboiului" verbal pe care il duc persoanele care sustin adoptarea Codului fiscal in forma aprobata de Parlament si cei care nu agreeaza efectele acestei legi.
Romania va avea un supra-guvern sef peste guvern?
De fapt, acest Comitet Macroprudential vrea sa vina ca o justificare a opiniei ca efectele negative ale Codului fiscal sunt mai pregnante decat efectele pozitive si atunci incercam sa gasim o cale de a aduce finantele publice in parametrii agreati.
Reactiile fata de Comitetul National pentru Stabilitate - ignoranta sau judecata stramba
In fond, nu Comitetul Macroprudential este problema, ci faptul ca fiecare dintre partile combatante dezvolta argumente sa arate ca detine mai multa obiectivitate in dorinta de a fi aplicat Codul fiscal sau nu. In acest sens, discursul adevarat ar fi punctarea avantajelor si dezavantajelor aduse de acesta.
Lucruri pozitive ale Codului fiscal
Pe termen scurt, populatia ce inca duce greul crizei beneficiaza de o scadere de preturi, ca urmare a unei cote de TVA redusa la 19% si, mai ales, observam si dorinta de a stimula cultura prin reducerea TVA la 5% pentru vanzarea de carti sau la accesul la evenimente.
Se elimina zgomotoasa taxa pe stalp, impozitul pe dividend se reduce la 5%, iar supraacciza la carburant nu va mai exista. Toate aceste lucruri sunt minunate, daca au un fundament real al economiei.
Teodorovici nu e de acord cu Isarescu pe Codul Fiscal: Sub nicio forma nu revenim asupra masurilor
Lucruri mai putin pozitive ale Codului fiscal
Celelalte parti vin si afirma ca, in realitate, nu prea este chiar o reducere atat de spectaculoasa de fiscalitate, ci se muta impozitarea de la societate catre persoana fizica, iar unele categorii de persoane fizice, in special cele ce desfasoara activitati independente si profesii libere, vor fi aspru impozitate.
Luand un caz concret, de exemplu, o persoana fizica autorizata ce doreste sa beneficieze de pensie intreaga, cu venituri medii de pana in 2.500 euro pe luna, este taxata cu o cota de aproximativ 48%, iar daca aceasta mai este si platitoare de TVA, taxarea ajunge la 65%, chiar daca acest PFA desfasoara aceleasi activitati ca si activitatea unei societati.
In acelasi context, dezvoltarea pe deficit a tarii este buna, dar doar daca acesta este directionat pentru realizarea de investitii corecte in economie.
PNL anunta ce va negocia cu PSD pe Codul Fiscal: Vom cere amanari (Video)
Conditiile PNL pentru a vota noul Cod Fiscal
Fiecare roman va plati cu varf si indesat multi ani de acum incolo
Daca Guvernul va folosi acest deficit cum l-a folosit in ultimii ani - pentru licitatii supraevaluate sau pentru mai multe categorii de persoane asistate social cand acestea erau apte de munca, ori pentru periodicele pomeni electorale, respectiv pentru cresteri de salarii guvernamentale in structuri in care doar o parte dintre acesti salariati muncesc, iar ceilalti nu cunosc preacinstita munca - acest deficit este unul inacceptabil si se adauga la datoriile pe care le are deja Romania.
Ne place, nu ne place, la sfarsitul lunii mai 2015, conform unei analize a BNR, datoria pe termen lung si pe termen scurt a Romaniei este de circa 90 miliarde euro. Suma va creste prin noile deficite, estimate anual la circa 17 miliarde de lei, astfel incat fiecare cetatean roman va plati cu varf si indesat multi ani de acum incolo.
Iar faptul ca Romania are o rata de datorie externa mai buna decat alte tari nu e nici pe departe o scuza justificabila.
Poate ar fi cazul ca acest deficit, cumva, sa fie investit in structuri economice productive si nu doar in institutii care sa taxeze excesiv contribuabilul pentru a face rost de acesti bani.
Ministrul nostru de Finante se ia dupa Yanis Varoufakis? Deficitul bugetar si lepadarea de UE
Vrem rezultate
Asteptam dovezi concrete ca acest deficit este folosit corect pentru o dezvoltare sanatoasa si poate daca ar fi impusa prin lege aceasta situatie, iar in cazul in care Consiliul de Supraveghere Macroprudentiala ar fi un for decizional in acest sens, atunci este binevenit.
Insist asupra faptului ca o fiscalitate redusa dezvolta economia, insa toate aceste scaderi de taxe trebuie sa se faca pe o baza sanatoasa, cu perspectiva pentru generatiile ce vin.
Adrian Benta
Consultant fiscal
Bentaconsult.ro
Urmareste Ziare.com si pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Ziare.com.
Citeste mai multe despre
Sursa:Ziare.com
Un comentariu:
Iată și un comentariu la acest articol pe care îl citam deja :
”
iancugheorghe
Rank user: x5
10.08.2015, 09:01
Deci, Comitetului de Supraveghere Macroprudentială EXISTĂ și nu este
nici pe departe "o ideie peste noapte...", a lui Mugur Isărescu, care o vrea și-o pune in operă contrar voinței Guvernului de azi, luat prin surprindere și căruia le dă planurile naționale peste cap, oricat de tinerești au fost, in afară de "guvernul marionetă" - "...guvernul meu" care deja a devenit penibil, inainte de a intra pe rol, jucand după cum le cantă CE și JOHA (atunci cand iși aduce aminte de președenție), parte din scenariul cel are pus pe poziția de Președinte pe neamțul JOHA, care după cum joacă se vede de la o poștă că vrea să aducă in derizoriu nevoia de OM FORTE, in orice funcție importantă, situată intr-o instituție importantă, precum Prezidenția, Guvernul și tot așa pană vor ajunge la Primărie, "cerințe europene" care va face din Romania o țară cu o "conducere de fațadă", care ștind bine ce rol li s-a dat și că după cum sunt ei, oameni nepotriviți pentru poporul roman, au acceptat rolul și nu le-a rămas decat să se plimbe și chiar se plimbă, unde vor și cat vor, chiar și pe străzi, ca orice turist pe banii publici ce dispune de timp și bani după cat le poftește inima.
In același, pe taramul afacerilor mari, terenul, resursele de tot fel ale Romaniei (tot prin astfel de decizii de la CE, in cooperare cu altele asemenea, de peste mări și țări), este pregătit a fi "pus la treabă" de capitalul străin, fără a lua in considerare, catuși de puțin, capiatalul autohton.
Asta se petrece in Țara Noastră, azi, sub ochi noștri, ca și cum noi nu am exista și nu facem nimic, nu pentru că nu vrem și nu putem ci pentru faptul că "cucertorii vechi și noi" nu și-au schimbat năravul din fire, mulți dintre noi crezand că sunt ingeri, uitand că va veni vremea cand vom trage linie la ce am făcut cu viața noastră, cu Țara Noastră și vom constata că s-au comportat ca adevărați draci, așa după cum istoria noastră ne este martoră și pildă.
CE SPERANȚE POȚI SĂ-ȚI PUI, INTR-UN PREȘEDINTE CA JOHA, CARE SPUNE DESPRE ROMÂNI, GENERALIZÂND, CĂ "NU SUNT NORMALI" și despre un guvern care deși are girul poporului, se lasă călcat in picioare și dacă vede că treaba nu este după cum are nevoie și vrea poporul, face și el turism și se operează in străinătate.
Este musai să ne refacem gardul și să ne luăm Țara in bună grijă, Noi Romanii, știind bine că nimeni nu poate să aibă grijă de interesele noastre, oricne ar fi, fie și numai pentru faptul că sunt străini de ele, ca să nu mai spun că tot istoria ne invață că mulți dintre ei s-au dovedit răuvoitori, iar azi sunt mai soft și stau bine in "sondaje", dar care "intră in acțiune", ca MI, imediat președintele i-a făcut onoarea de ai vizita instituția.
Uniți și impreună, noi romanii suntem aceia ce trebuie să facem Romania Bună!
( revenire la forma initiala )
raspunde-i
Semnaleaza comentariu nepotrivit!
Pro / Contra
3
Si da, si nu
12 voturi
Calitatea comentariului
3
Acceptabil
”
Trimiteți un comentariu