Jacques Derrida - eu va trebui să umblu singur
http://silethismillennium.blogspot.com/2009/03/youtube-broadcast-yourself.html
traducere maşina Google
Prea multe de spus , si nu am inima pentru ea astăzi. Nu este prea mult de spus despre ceea ce sa întâmplat cu noi aici , despre ceea ce sa întâmplat cu mine , de asemenea , cu moartea lui Gilles Deleuze , cu o moarte am nici o îndoială temeau ( stiind ca el să fie atât de bolnav ), dar , cu acest moartea aici (cette Mort -CI) , această imagine de neimaginat , la eveniment, s-ar adânci şi mai mult , în cazul în care au fost posibil, durerea infinit de un alt eveniment . Deleuze gânditor este , mai presus de toate , ganditorul de eveniment şi , întotdeauna, de la acest eveniment aici (CET evenement -CI). El a rămas gânditor al evenimentului de la început până la sfârşit . Recitesc ceea ce a spus de la eveniment , deja în 1969 , într-una din cărţile sale cele mai celebre , Logic of Sense . El citează Joe Bousquet ( " Pentru a înclinare meu de moarte ", a spus Bousquet ", care a fost un eşec al voinţei " ), apoi continuă: " Din această înclinaţie spre această dorinţă există , într-o anumită măsură , nici o schimbare cu excepţia o schimbare de voinţă , un fel de săritor în loc (saut sur place) Din întregul corp schimburile care sa va ecologică, pentru o spirituală va . Ea vrea acum nu exact ceea ce se produce , dar ceva încea care apare , ceva încă să vină , care ar fi în concordanţă cu ceea ce se produce , în conformitate cu actele cu putere de conformitate obscur, plin de umor : Eveniment . Este în acest sens că Amor Fatieste una cu lupta de oameni liberi " ( Una ar fi să citez interminably ).Nu este prea mult de spus , da, despre timp am fost dat , împreună cu altele, astfel încât mulţi dintre meu " generaţie ", de a împărtăşi cu Deleuze , despre norocul de am avut de gândire datorită lui , gândindu-ne la el. De la începutul anului , toate cărţile sale (dar în primul rând Nietzsche, diferenţã si repetiţie , Logic of Sense) Au fost pentru mine nu numai , desigur , de provocări de a gândi , dar , de fiecare dată , experienta tulburatoare , foarte unsettling - aşa unsettling - de o proximitate sau o afinitate near total de teze "- dacă se poate spune acest lucru - prin distantele prea evidente în ceea ce aş numi , din lipsă de ceva mai bun , " gest "," strategie "," manieră " : a scris, de a vorbi , probabil, de lectură. În ceea ce priveşte " teze "( dar cuvântul nu se potriveşte ) şi în special a tezei cu privire la o diferenţă care nu este reductibilă la opoziţia dialectică, o diferenţă " mai profundă "decât o contradicţie (Diferenţã si repetiţie) , o diferenţă în afirmarea bucurie repetate ( "da , da " ) , ţinând seama de simulacru , Deleuze rămâne nici o îndoială , în ciuda deosebirilor atât de multe , una la care i-am considerat întotdeauna cel mai apropiat mine printre toate astea " generaţie. " N-am simţit cea mai mică " opoziţie " să apară în mine, nici măcar un virtuale , împotriva oricărui membru al discursului său , chiar dacă am făcut pe ocazie se întâmplă să se văicări faţă de această propunere sau că , în Anti- Oedip( I-am spus despre asta o zi când am fost mai întoarce , împreună cu masina de la Universitatea Nanterre , după o apărare teză despre Spinoza ) sau , poate, împotriva ideii că filosofia constă în " crearea " concepte. Intr-o zi , aş dori să explice modul în care niciodată un astfel de acord cu privire la filosofic "conţinut" exclude toate aceste diferenţe , care astăzi nu ştiu cum să se situeze numele sau . ( Deleuze a acceptat ideea de a publica , o zi , o lungă conversaţie între noi improvizate pe acest subiect şi apoi ne a trebuit să aştepte , să aştepte prea mult ) Ştiu doar că aceste diferenţe lăsat loc pentru nimic, dar prietenia dintre noi. . Din cunoştinţele mele, nici umbra , nici un semn a indicat vreodată contrariul. Un astfel de lucru este atât de rare în care mediul nostru a fost că am dori să le aducă la cunoştinţă de aceasta aici, la acest moment. Această prietenie nu provin numai din (altfel spus ), faptul că avem aceeaşi duşmani . Am văzut fiecare pic altele, este adevărat , mai ales în ultimii ani. Dar nu pot auzi încă râde de vocea lui , un pic răguşit , spune-mi atât de multe lucruri care -mi place să-şi amintească în jos la scrisoare: " cele mai bune urări , toate cele mai bune urări ", şopti el la mine cu o ironie prietenos vara anului 1955 în curtea Sorbona când am fost în mijlocul de a nu examenul de agregare . Sau altceva , cu solicitudine aceeaşi Elder : "Mi- dureri sa te vad de cheltuieli atât de mult timp pe această instituţie (LE Colegiul International de Philosophie ) mi-ar mai degrabă ai scris ... . " Şi atunci , îmi amintesc de zilele memorabile zece colocviului Nietzsche la Cerisy , în 1972, şi apoi atât de multe , multe alte momente care mă face , fără îndoială, împreună cu Jean-François Lyotard ( care a fost , de asemenea acolo) , se simt destul de singur, supravieţuitor şi melancolie astăzi în ceea ce se numeşte cu cuvântul teribil şi oarecum fals , o generaţie " . " Fiecare moarte este unic, desigur, şi, prin urmare neobişnuite, dar ceea ce se poate spune despre neobişnuită atunci când, din Barthes la Althusser , de la Foucault la Deleuze , acesta se înmulţeşte în acest fel în aceeaşi generaţie " , "ca într-o serie - şi Deleuze a fost , de asemenea, filozof de singuarity serie - toate aceste terminatiile mai puţin frecvente ?
Da, toţi vom avea iubit filozofie. Cine poate nega asta ? Dar, este adevarat , ( mi-a spus ) , Deleuze a fost , a tuturor celor în " generaţie ", cel care "a facut / face "(faisait) Este cel mai vesel , cel mai inocent . El nu ar fi plăcut , cred că , cuvântul " Ganditorul " pe care am folosit mai sus. El ar fi preferat " filozof ". În acest sens , el a pretins a fi " cel mai nevinovat ( cel mai lipsit de vina ) de a face / fac filozofie " (Negocierile). Aceasta a fost , fără îndoială starea lui de vedere a lasat un semn profund pe filosofia acestui secol , care va rămâne marca proprie , incomparabil. Marca de un filosof şi un mare profesor mare . istoric al filosofiei , care a procedat cu un fel de alegeri configurational de genealogie proprie ( stoici , Lucreţiu, Spinoza , Hume, Kant, Nietzsche, Bergson, etc ) a fost , de asemenea, un inventator de filosofie care nu se închide până în unele filozofice " tărâmul " (el a scris pe pictura , cinema, literatura si , Bacon, Lewis Carroll , Proust , Kafka, Melville , etc.) Şi atunci , şi apoi vreau să spun aici că tocmai am iubit şi admirat felul său - întotdeauna impecabil - de a negocia cu imaginea , ziare, televiziune , scena publică şi transformările pe care le-a suferit în cursul ultimii zece ani. Economiei şi retragere vigilenţi. M-am simţit solidaritatea cu ceea ce facea si spunea în acest sens , de exemplu, într-un interviu Eliberarela data publicării O mie de Podişuri(În venă a lui 1977 pamflet ). El a spus : "Unul ar trebui să ştie ce se întâmplă este în prezent în domeniul de cărţi pentru mai mulţi ani , am fost de viaţă într-o perioadă de reacţie în fiecare domeniu. Nu există niciun motiv să creadă că books urmează să fie scutite de acest lucru. reacţie Oamenii sunt în procesul de fabricatie pentru noi un spaţiu literar, precum şi judiciare, economice, politice şi spaţii , care sunt complet reacţionare , prefabricate , şi copleşitoare / strivire. . Există aici , cred, o întreprindere sistematice care Eliberarear fi trebuit analizate "Aceasta este " mult mai rău decât o cenzură . ", a adăugat el, dar aceasta vraja uscate nu vor neapărat trecut. " Poate , poate .
La fel ca Nietzsche şi Artaud , la fel ca şi Blanchot admirations alte comune, Deleuze niciodată pierdut din vedere această alianţă între necesitate şi aleatoriu, între haos şi prematură . Când am fost scris pe Marx , la momentul cel mai rău , acum trei ani , i-am luat inima când am aflat că el a fost de planificare pentru a face acest lucru , de asemenea. Şi am recitit in seara asta ceea ce a spus el în 1990 pe acest subiect: "... Felix Guattari şi am rămas întotdeauna marxişti , în două maniere diferite , poate, dar atât de noi. Este scris că nu credem într- o filosofie politica care ar nu trebuie să fie centrat in jurul analiză a capitalismului şi a evoluţiei sale . Ceea ce ne interesează cel mai mult este de analiză a capitalismului ca sistem imanentă care împinge înapoi în mod constant limitele corespunzătoare a acestuia, şi că întotdeauna le găseşte din nou la o scară mai mare , deoarece limita este de capital în sine. "
Voi continua să înceapă din nou pentru a citi Gilles Deleuze în scopul de a învăţa, şi eu va trebui să rătăcească singur în această conversaţie pe care am fost presupune a fi împreună. Prima mea întrebare , cred eu, ar fi în cauză Artaud , interpretarea sa din "organism fără organe ", iar cuvântul " imanenţă "pe care el a insistat întotdeauna , în scopul de a face pe el sau să-l spun ceva ce nici o îndoială încă rămâne secret pentru noi. Şi aş fi încercat să-i spună de ce crede că lui nu mi-a stânga, pentru aproape patruzeci de ani . Cum ar putea face acest lucru de acum încolo ?
Traducere de Kammerman David
Trans . Notă : Multe mulţumiri pentru ambele Peggy Kamuf şi Collin Katherine pentru sugestiile lor de nepreţuit în ceea ce priveşte această traducere .
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu