Poreclă Sile this Millennium Pseudonime sile_this_millennium

duminică, 24 februarie 2019

Pasiunile fascinantei Cella Delavrancea: pianista i-a vrăjit pe Caragiale şi pe Nae Ionescu, s-a împrietenit cu Brâncuşi şi a concertat cu Enescu - 12 iunie 2015, 16:54 de Elisabeth Bouleanu Sursă : Adevărul.ro

http://silethismillennium.blogspot.com2019youtube-broadcast-yourself.html

Pasiunile fascinantei Cella Delavrancea: pianista i-a vrăjit pe Caragiale şi pe Nae Ionescu, s-a împrietenit cu Brâncuşi şi a concertat cu Enescu 

Pasiunile fascinantei Cella Delavrancea: pianista i-a vrăjit pe Caragiale şi pe Nae Ionescu, s-a împrietenit cu Brâncuşi şi a concertat cu Enescu
12 iunie 2015, 16:54 
de

Elisabeth Bouleanu


  
         Cella Delavrancea a trăit 104 ani. L-a uimit pe Caragiale cu talentul său şi i-a furat inima dramaturgului când ea avea doar 25 de ani, iar el 60. A fost  marea iubire a lui Nae Ionescu, căruia i-a închis ochii pe patul de moarte. L-a cunoscut pe Brâncuşi şi a cântat cu George Enescu. Fiica scriitorului Barbu Ştefănescu Delavrancea a fost singurul artist român care a asistat la aniversarea propriului centenar.

   Cella Delavrancea, fiica lui Barbu Ştefănescu Delavrancea, a fost pianistă, scriitoare şi profesoară de excepţie, una dintre cele mai complexe şi interesante personalităţi ale culturii româneşti. A rămas în istorie ca cea mai longevivă figură culturală româneasc, fiind singurul artist care a participat la aniversarea propriului centenar. 

   S-a născut pe vremea monarhiei, a supravieţuit regimului comunist şi murit la 104 ani, după ce a apucat să vadă şi primii paşi făcuţi de ţara sa spre democraţie. A iubit muzica şi şi-a făcut din pasiune o profesie şi un crez, după cum ea însăşi declara la aniversarea a 90 de ani de viaţă: „Am purtat în mine o vie curiozitate pentru toţi contemporanii mei, chiar şi cei necunoscuţi. Să ştiţi că nimic nu dezvoltă supleţea cerebrală mai bine decât o Fugă de Bach şi nimic nu trezeşte emotivitatea ca o Nocturnă de Chopin.”

    Despre longevitatea sa, Cella Delavrancea spune că se datorează faptului că a fost ferită de bolile care distrug sufletul: gelozia, invidia şi orgoliu. ”Bunicii din partea tatălui meu au depasit vârsta de o sută de ani. Poate ca am mostenit de la ei o durată lungă, proiectată acum înspre un viitor de care nu ma speriu. Mi-l doresc generos în ani, cu atât mai mult cu cât eu inchei un lung sir de vieţi, neavând urmaşi. Am avut fericirea de a fi apărată de trei calamităţi: gelozia, invidia si orgoliul. Acestea sunt bolile care distrug fiinţa umană”, mărturisea artista la aniversarea celor 90 de ani, în expozeul susţinut cu această ocazie.


   A crescut sub ochii lui Ion Luca Caragiale şi a avut o relaţie cu marele dramaturg. L-a iubit şi a fost iubită de Nae Ionescu. L-a acompaniat la pian pe Enescu şi se spune că ar fi trăit o idilă scurtă cu Constantin Brâncuşi. Secolul de viaţă trăit de artistă a fost prezentat într-o manieră de excepţie în memoriile Cellei Delavrancea ”Dintr-un secol de viaţă”.   


”Un copil minune care domesticeşte un monstru sălbatic: Arta”


      Fiica cea mare a scriitorului şi avocatului Barbu Ştefănescu Delavrancea s-a născut pe 15 decembrie 1887. Longevitatea avea să o moştenească genetic de la bunicii care au trăit peste 100 de ani. Dragostea pentru artă, sensibilitatea şi pasiunea pentru muzică i-au fost transmise de la părinţi. Cella Delavrancea a început să facă muzică la vârsta de 3 ani. Se spune despre ea că a fost un copil genial. La opt ani era deja o pianistă talentată care susţinea concerte în cercurile frecventate de părinţii săi. Până la vârsta adolescenţei vorbea fluent germană şi franceză. Cu mama Maria Lupaşcu, pianistă licenţiată în filozofie şi matematică şi tatăl Barbu Ştefănescu Delavrancea, Cella a avut toate premisele dezvoltării ca artist încă de la primii ani din viaţă. A crescut între nume mari ale vremii, unul dintre cei mai buni prieteni ai tatălui său fiind Ion Luca Caragiale.



    Se spune că, la vârsta de 14 ani, i-a cântat lui Caragiale un vals de Chopin şi dramaturgul a fost impresionat. ”Un copil minune, care domesticeşte un monstru sălbatic: Arta”, scria Caragiale despre pianistă în 1909.

 Caragiale o alinta ”Aghiuţă” 

        După ce i-a stârnit lui Caragiale admiraţia ca adolescentă de 14 ani, Cella l-a revăzut şi l-a vrăjit pe dramaturg ca tânără femeie frumoasă la 25 de ani. Era vârsta la care talentata pianistă dădea deja concerte în afara ţării. Ajunsă la Berlin, a fost găzduită chiar în casa bunului prieten al tatălui său, Caragiale. Între cei doi s-a înfiripat o relaţie pe când Cella nu împlinise 25 de ani, iar Caragiale avea 60. În memorii, pianista recunoaşte că l-a cunoscut intim pe nenea Iancu :„Destinul m-a făcut să-l cunosc. Este un ins colosal – abordează totul cu aceeaşi perfecţiune – în filosofie, muzică, artă dramatică. N-am cuvinte să-ţi exprim căutarea, stupefacţia, gravitatea admiraţiei mele în faţa unei inteligenţe ca a sa. Nu-l văzusem decât acasă unde cea mai mare parte a timpului discuta cu Ticu, iar eu nu deveneam activă decât la pian făcându-i plăcere, dar în aceste zile petrecute la el într-un apartament înecat în covoare turceşti, am putut să-l cunosc şi să-l binecuvântez. Destinul m-a făcut să-l cunosc atât de intim”.

  

       Tot în ”Dintr-un secol de viaţă” pianista mărturiseşte ultimele impresii despre Caragiale, înainte de moartea fulgerătoare a acestuia. Se spune că Cella ar fi fost cea lângă care Caragiale a murit în ziua de 9 iunie 1912. „În ultimul an de viaţă am stat două luni la el. Era concentrat în gândul unei noi creaţii. Se plimba prin casă, fuma necontenit. Nota un cuvânt, ştergea un rând întreg, şi dacă nu reuşea să exprime ce vroia, venea la noi. «Hai, Aghiuţă, cântă-mi din Beethoven». În muzică îşi găsea destindere. Nimic nu prevestea că-şi trăia ultimele zile. Ne ţinea cuvântări despre literatură şi muzică cu talent de critic rafinat.” 




  Alături de Caragiale

    Cella Delavrancea a fost căsătorită de trei ori. Primul soţ a fost Viorel Virgil Tilea, de care a divorţat pentru a se căsători cu Aristide Blank. Ultimul soţ a fost Philippe Lahovary. Marea dragoste a Cellei pare să fi fost însă Nae Ionescu, filosoful cu care a avut o relaţie începută în timpul ultimei căsnicii.  

   L-a cunoscut pe Nae Ionescu în timpul căsniciei cu Aristide Blank, dar relaţia amoroasă pare să fi început în timpul celei de-a trei căsnicii, cu Filip Lahovary. Când Nae Ionescu era închis la Miercurea Ciuc, Cella îi trimitea pachete şi scrisori. După ce acesta a fost eliberat în 1939, Cella a devenit o prezenţă constantă în vila filosofului din Băneasa.


    Cella D, deşi nu a locuit în vila din Băneasa putea fi găsită în fiecare zi acolo. Unii care l-au cunoscut cred că Cella Delavrancea a fost marea iubire a vieţii lui sau măcar ultima. Alţii, zic că a fost ceva, dar mai puţin pasional, unii chiar că a fost doar o amiciţie spirituală din partea lui, (slăbit de lagăr, singur, cu presentimentul morţii). Şi de interes politic, de carieră din partea ei. Mai curind a fost o poveste de amor, ca oricare, a unor tomnateci. O dragoste tîrzie”, nota Stelian Tănase despre relaţia Cella Delavrancea-Nae Ionescu.  

    Ea a fost cea care l-a îngrijit după infarctul din 1939. Şi tot ea a fost cea care i-a fost alături în ultima clipă din viaţă. Nae Ionescu (FOTO jos) a murit pe 15 martie 1940, iar Cella, după cum mărturisea într-o scrisoare trimisă unei prietene, a fost cea care i-a închis ochii. După moartea acestuia, s-a făcut nevăzută. Din cauza soţiei lui Ionescu, Cella nu a fost prezentă la înmormântarea la care au participat peste 2.000 de oameni. 


 

Cella Delavrancea a susţinut concerte alături de George Enescu pe care în considera ” Suveranul muzicii

    Admiraţia pianistei pentru marele compozitor român a fost exprimată în cartea „Dintr-un secol de viaţă”. „Nu trăia pentru prezent. Explora veşnicia armoniei. Ca să lege în acest cult al frumosului ţara lui întreagă, a cutreierat-o în lung şi-n lat, a cântat în toate orăşelele, unde nu răsunase vreodată muzica clasică. Aceeaşi osteneală îşi dădea la Mizil, ca şi la Paris sau Londra. ”Pe Dinu Lipatti l-a ascultat pe vremea când era adolescent şi i-a recunoscut imediat harul. Pe Furtwängler l-a considerat cel mai mare dirijor al secolului, iar pentru Casals, pe care l-a auzit în concert de mai multe ori, a avut admiraţia pe care ţi-o impune un geniu aflat pe „o treaptă de luminozitate, în pragul vizibilităţii. Planetar, radiază de atât de departe, încât nu ne mai poate încălzi”, spunea Cella Delavrancea despre Enescu.  

  L-a cunoscut pe Brâncuşi



  La Paris, în 1922, Cella l-a cunoscut pe Constantin Brâncuşi. Pianista a fost vrăjită de sculptor şi se spune că nici acesta n-ar fi rămas indiferent în faţa spiritului ei. Episodul întâlnirii dintre cei doi a fost descris emoţionant de Cella Delavrancea în cartea din 1976, intitulată ”Carte de inimă pentru Brâncuşi”. Pusă de sculptor să ghicească un obiect din atelierul acestuia, aflat în lucru, Cella îl surprinde pe Brâncuşi cu intuiţia sa: ” Am privit şi în urechi mi-a răsunat un glas răguşit: Cucurigu gagu, cântă cocoşul, am răspuns. Ochii lui Brâncuşi au strălucit deodată în cutele pleoapelor trase într-un surîs maliţios:

  
 - Bravo! Nimeni n-a simţit pînă acum că alama asta cîntă. Vra să zică, n-am greşit. Dumneata îmi dovedeşti că am izbutit. Îţi mulţumesc... Am să-ţi pregătesc un prînz grozav. Mă bucur să te primesc la masă şi să stăm noi doi de vorbă. Cînd vrei să vii? Dar mai întîi spune-mi, cum de ai ghicit?

    - Pentru că ai tăiat profilul alamei în zig-zag de unghiuri, echivalente pentru auzul meu cu intervalele de quartă ale strigătului de cocoş. 

   
Brâncuşi era mirat. Se îmblînzise. Îmi arătă nişte cuţite făcute de el, vătraie şi alte fierării ieşite din mîna lui, foale mari atîrnate la vatră şi, la urmă, un caiet de schiţe de o mare siguranţă tehnică. Era vesel ca un copil care-şi arată jucăriile. Bănuiala se topise. Ne-am despărţit după ce am hotărît ziua dejunului", a povestit pianista. 

  Un strălucit pedagog


      De-alungul secolului de viaţă şi de carieră, Cella Delavrancea a concertat pe marile scene ale lumii şi spectacolele ei au fost răsplătite cu ropote de aplauze. A fost nu numai un pianist de excepţie, ci şi un pedagog strălucit. A predat pian la la Conservatorul din Bucureşti, iar după venirea comuniştilor a fost mutată la un liceu.  

  A scris cronici muzicale şi cărţi. Unul dintre elevii Cellei Delavrancea a fost pianistul Dan Grigore, care a a catalogat-o într-un interviu drept ”cea mai tânără prietenă a vieţii mele”, deşi profesoara era ajunsă la vârsta a treia. ”Ea putea, la vârsta ei, sa se apropie de modul meu de a fi si de a percepe. Mult mai târziu, am avut revelaţia că D-na Cella a fost, poate, cea mai tânără prietenă a vieţii mele“, spunea Dan Grigore.   

  Cella Delavrancea a fost primul artist român care a participat la sărbătorirea propriului centenar, în 1988, la spectacolul de la Ateneul Român, unde a concertat împreună cu elevul său, pianistul Dan Grigore. Cella Delavrancea a interpretat acelaşi vals de Chopin cu care la 14 ani îl vrăjise pe Ion Luca Caragiale, într-o altă epocă. S-a stins din viaţă pe 9 august 1991, la 104 ani. 
citeste totul despre: cella delavrancea i luca caragiale nae ionescu constantin brancusi george enescu dan grigore pianista scriitoare cultura barbu stefanescu delavrancea

Citeste mai mult: adev.ro/pbc7m3


sâmbătă, 16 februarie 2019

Mantasaly Kite Resort Madagascar

http://silethismillennium.blogspot.com2019youtube-broadcast-yourself.html
Dumitru G Sin a distribuit un link.
9 minute
Despre acest site web
ADEVARUL.RO
Radu Mazăre, fostul primar al Constanţei, a fost condamnat în urmă cu o săptămână la 9 ani de închisoare cu executare în Dosarul retrocedărilor ilegale din Constanţa şi din Mamaia. El este plecat din ţară din decembrie 2017 şi trăieşte liniştit în Madagascar, unde şi-a construit...
Haha
Comentează
Comentarii
  • Dumitru G Sin GALERIE FOTO DE PE PROPRIETATEA LUI RADU MAZĂRE DIN MADAGASCAR Cei care menţionează condiţiile de cazare sunt miraţi de felul în care confortul este stricat de proasta utilizare a resurselor: „Are apă caldă şi internet tot timpul, spre deosebire de alte locuri din Madagascar. Dar a fost extrem de dificil de reglat temperatura apei la duş. Prosoapele sunt dintr-o textură ciudată, aspră şi nu absorb apa. Lenjeria de pat este sărăcăcioasă. Am avut doar cearşafuri, nu şi pături. În sala de mese, muzică dance non-stop. Poate pentru mulţimea de surferi o fi plăcut. Mâncarea – am mâncat salată Cesar fără salată. Nu e o destinaţie bună pentru vegetarieni. Firele electrice sunt încrucişate şi am avut câteva şocuri electrice de am scăpat laptopul meu scump pe pardoseală. Electricianul m-a asigurat că dacă purtăm pantofi, nu ni se mai întâmplă nimic. Mi-a luat o oră să conving 4 membri ai personalului că este o situaţie periculoasă care trebuie remediată urgent“. 
    Mantasay Resort din Madagascar Sursa Booking/Tripadvisor/Facebook

    Citeste mai mult: adev.ro/pmyvmr
    Este posibil ca imaginea să conţină: 6 persoane, persoane zâmbind, oameni în picioare şi în aer liber
  • Dumitru G Sin Mazăre a avut şi turişti din România care cu siguranţă ştiau la cine merg: „Locul este uimitor, pentru pescuit şi snorkeling, mâncare organică, mulţumim bucătarului! Personal foarte prietenos“, a scris Vladimir. Roxana pare să câştige simpatia tuturor. Este manager general, „mai amabil decât ea nu se poate“ – spun turiştii. Ei vorbesc şi despre companionul ei nedespărţit - lemurul Sisi. Roxana, iubita lui Radu Mazăre, conduce complexul turistic Sursa Booking/Tripadvisor/Facebook

    Citeste mai mult: adev.ro/pmyvmr
    Este posibil ca imaginea să conţină: 1 persoană, zâmbind, stând jos şi în aer liber
Scrie un comentariu...

Dumitru G Sin a distribuit un link.
10 minute

Thierry Wolton, istoric: „Fără complicitatea Occidentului ar fi fost imposibil ca sistemul comunist să funcţioneze“ - 16 februarie 2019, 09:50 - de Stefan Both - Sursă : Adevărul.ro

http://silethismillennium.blogspot.com2019youtube-broadcast-yourself.html

Thierry Wolton, istoric: „Fără complicitatea Occidentului ar fi fost imposibil ca sistemul comunist să funcţioneze“

Thierry Wolton, istoric: „Fără complicitatea Occidentului ar fi fost imposibil ca sistemul comunist să funcţioneze“

FOTO Institutul Francez Timişoara

16 februarie 2019, 09:50 

de

Stefan Both

   Jurnalistul, istoricul şi eseistul francez Thierry Wolton, autorul monumentalei trilogii „O istorie mondială a comunismului“, consideră că mirajul egalitarismului este marea găselniţă a comunismului.

    Thierry Wolton, profesor la École Supérieure de Commerce de Paris, este autorul mai multor cărţi despre relaţiile internaţionale şi, în cea mai mare parte, despre diferite aspecte ale comunismului. Trilogia „O istorie mondială a comunismului“ a fost recompensată cu Premiul Jan Michalski şi Premiul Aujourd’hui. Este cea mai complexă carte scrisă vreodată despre comunism, la care Wolton a lucrat zece ani. Prima parte a triologiei, tradusă în limba română, a fost lansată la Librăria Humanitas.

    Wolton a vizitat recent Timişoara la invitaţia Institutului Cultural francez şi a participat la dezbaterea „Noaptea Ideilor“, de la Universitatea de Vest din Timişoara.  

  
„Weekend Adevărul“: Comunismul a căzut în Europa în urmă 30 de ani. Credeţi că mai există vreun pericol ca acesta să revină?
    Thierry Wolton: Comunismul nu va reveni niciodată sub forma pe care o cunoaştem. Dar să nu uităm că mai există încă şase ţări comuniste în lume: Corea de Nord, China, Vietnam, Laos, Cuba şi Eritreea. Bineînţeles, există şi regimuri progresiste, cum este de exemplu Venezuela, dar acolo e cu totul altceva… Ţinând cont de faptul că în lume există încă inegalităţi sociale, că există lupte sociale, că unii îşi propun să răstoarne capitalismul, cum vedem mişcarea Vestelor Galbene în Franţa, ceva din comunism s-a păstrat. Există bogaţi şi săraci. Săracii vor să schimbe locul cu cei bogaţi. Cu toate astea, nu va mai reveni comunismul sub forma pe care o cunoaştem.
  
  Comunismul este alăturat răului. Ce grad de rudenie există între comunism şi nazism?

         Există un grad de înrudire totală. Este exact acelaş tip de regim. Diferă însă scopul. Avem, odată, un scop exclusiv, în care sunt elitele, pe de o parte, şi ceilalţi - care nu fac parte din rândul privilegiaţilor. Aşa este nazismul. Comunismul are un alt scop. Spre deosebire de nazism, comunismul propune bunăstarea întregii umanităţi. Nazismul propunea doar bunăstarea poporului german. Tipul de abordare e complet diferit. Propagarea comunismului a fost mult mai extinsă. Nazismul a fost învins. Comunismul nu a fost însă învins, iar omul refuză să-şi recunoască erorile. O diferenţă importantă între cele două regimuri este că într-una a existat lagăre de exterminare. În celalt nu. Nazismul a avut lagăre de exterminare, în principal a evreilor. Comunismul nu a avut lagăre oficiale de exterminare. Dar după cum spune Soljenitin, nu era nevoie de camere de gazare, pentru că exista Siberia. 

   Era un sistem politic care manipula iluziile şi frica. Se pune întrebarea, care e puterea lui de seducţie?

    Ceea ce dă forţă comunismului este mesajul său. Care este un mesaj cristic. Evangheliile după Matei spune că „Cei din urmă vor fi cei dintâi“. Este exact mesajul lui Lenin. El spunea că o bucătărească va putea să fie la cârma statului. Acesta este idealul, să suprimi clasele sociale, sărăcia. Egalitatea este un discurs care inspiră pe toată lumea. Dar noi ştim că, ceea dă bogăţie lumii sunt diferenţe dintre noi, nu egalitatea. Vedeţi, comunismul avea un discurs cu tentă religioasă. Discursul religios se referă la paradis, ori nimeni nu a revenit din paradis să ne spună cum e acolo. Conducătorii comunişti au dorit să construiască paradisul aici, pe pământ. Bineînţeles că a fost imposibil. Date fiind imposibilitatea de a se ţine de promisiuni, au fost nevoiţi să recurgă la teroare.   
  


    Boicotat de presa de stânga franceză

  Aţi lucrat zece ani la „O istorie mondială comunismului“. Am citit că o parte din ziarele franceze tac, nu vorbesc despre această carte. De ce?  

  Ziarele nu distribuie această informaţie din cauza unei conştiinţe rele, majoritatea ziarelor franceze sunt de stânga. Nu spun că au lăudat această ideologie, dar au închis ochii faţă de ea. Să-i pui în faţa acestor realităţi, aşa cum am făcut eu – au făcut-o şi alţii înaintea mea, să le expui această poveste, îi deranjează. Cu atât mai mult cu cât, pentru ei, dacă scrii despre comunism, înseamnă că eşti anticomunist. Există această dihotomie, care este condamnabilă. Vreau să adaug faptul că a condamna comunismul astăzi nu este o luare de poziţie politică, ci este o poziţie morală. Punct. 

    România, un fost stat comunist, este astăzi membră în Uniunea Europeană. Iată că a preluat şi Consilulul Uniunii Europene în acest an. Ce vedeţi că se va întâmpla?
    Cred că preşedinţa României la Consiliu UE nu e aşa de importată. E o preşedinţie rotativă, de şase luni, va veni imediat o altă ţară. Nu e ceva primordial. Cred că cei din Occident au tratat acest lucru cu o anumită uşurinţă. Au crezut cu naivitate că integrând atât de repede ţările din fostul bloc comunist, acest lucru îi va ajuta să acceadă mai repede la democraţie. Asistăm astăzi la următorul fenomen. Ţările din fostul bloc socialist pun probleme pentru Europa. Iluziile democratice şi economice ale populaţiei din aceste ţări a suferit o dezamăgire. Europa de Est este mai în urma Europei de Vest. Acest lucru frânează puţin Europa. Bineînţeles că nu putem să recreem istoria. Dar cred că ar fi trebuit să fim mai prudenţi. Să păstrăm nucleul iniţial al Europei, de orgine, să aşteptăm puţin înainte să integrăm statele din fostul bloc socialist. Greşeala pe care cred că au făcut-o statele occidentale este că nu au vrut să măsoare impactul comunismului asupra acestor ţări. Se fac vinovate, pentru că nici nu au vrut să judece comunismul în aceste ţări, nu au lăsat timp petru o curăţenie necesară în rândul elitelor acestor ţări, care s-au convertit în democracţi. Dar iată că sunt democraţi care nu respectă statul de drept. Revin la chestiunea complicităţii. Reafirm că toată lumea a fost vinovată în această poveste. Unii pentru că au participat, alţii pentru că au lăsat să li se întâmple, alţii că au fost complici. A fost o vinoviţie generală. Asta e şi diferenţa între comunism şi nazism. După căderea Zidului, puterile occidentale nu au dorit să facă o judecată a comunismului. Asta ne face să ne găsim cu multe cadavre prin dulapuri. Şi asta începe să miroase urât. 

  „Cartea a fost concepută ca o povestire“

 Ce v-a determinat să scrieţi această carte?

    Pur şi simplu trebuia făcut. Trebuia scrisă cartea asta. Aş dori să precizez că fără cunoştiiţele prealabile pe care le aveam asupra lumii comuniste, care au provenit din documentarea pentru cărţile anterioare, şi fără cunoaşterea nemijlocită a atmosferei din ţările comuniste, ar fi fost imposibil să fac acest lucru în zece ani. Ar fi necesitat între 30 şi 40 de ani. Obiectivul principal al acestei trologii este de a arăta comunismul în practică, aşa cum se manifestă el. Au fost foarte multe cărţi scrise despre această ideologie. Mi-am propus să arăt comunismul în practică, pe de altă parte am dorit să scriu o povestire. Cititorul este ghidat, dus de mână. Autorul se teme să nu piardă interesul cititorului. Cartea a fost concepută ca o povestire. Al doilea obictiv a fost cela de a aborda problema comunismului din punct de vedere mondial. Reflectând la cum voi scrie cartea, am avut o străfulgerare, a venit ideea de a împărţii în trei părţi. Pot fi citite independent una fără alta. Asta este o originalitate a abordării.  


  Ce anume le separă? 

        Primul volum vede lucrurile din punt de vedere al puterii. Lucrurile sunt văzute de sus. Al doilea volum, se concetrează asupra impactului asupa populaţiei. Lucrurile sunt văzute de jos. Eu prefer volumul doi. A fost cel mai greu de scris dar e şi cel mai greu de citit. E dedicat victimelor în mod special. Există o suferinţă umană incredibilă. Am plans în timp ce scriam acest volum. E mai rău decât cel mai rău lucru imaginat. Va apărea până la sfârşitul acestui an. Volumul al treilea, care va apărea în 2020, se ocupă de internaţionalismul comunismului, creat şi visat de Lenin, cum a fost văzut sistemul comunist de afară, de cei care nu erau comunişti. Asta însemna complicităţile intelectualilor, a oamenilor politici, a oamenilor de afaceri. Fără complicitatea Occidentului ar fi fost imposibil ca sistemul comunist să funcţioneze. Suntem cu toţii vinovaţi.
   

  Românii spun despre ei că au avut de suferit cel mai mult de pe urma comunismului. Este sau nu aşa?

    Am auzit şi eu asta. Chiar m-am enervat când am auzit acestă pretenţie. Consider că nu trebuie făcută o ierarhie a suferinţei. Fiecare a suferit în mod difert. Nici nu consider că românii sunt în primul pluton al celor care ar fi suferit mai mult. În ce priveşte pe martiri, nu cred că trebuie introdusă o ierarhie. Fiecare a fost martirizat în felul său. Mi se pare obsecen şi nepotrivit să facem o ierarhie despre cine a suferit mai mult. S-a spus mult că comuniştii au iubit aşa de mult umanitatea încât au uitat complet de om. E ceva foarte import aici. Comunismul niciodată nu a ajuns la putere prin voinţă populară. Niciodată nu a fost o revoltă populară care să aducă comunismul la putere. Şi Revoluţia Bolşevică e o mistificare a istoriei. Este dovedit. Un grup de intelectuali, de fiecare dată, prin diverse metode, fie prin lovitură de stat, în cazul lui Lenin, fie un război civil, în cazul Chinei, sau un război de eliberare naţională, au adus la putere comunismul. Comunismul nu este rezultatul unei revolte şi a unei voinţe populare. 

  
Ce s-a întâmplat cu comunismul din Spania? 

    Am un capitol întreg despre Spania, unde a fost un război civil în care internaţionala comunistă a fost puternic implicată. Când vorbim de războiul din Spania, trebuie să ţinem cont că republicanii au fost aleşi, ei au ajuns la putere în mod legal. Apoi, au fost înlăturaţi de anarhişti şi de comunişti. Războiul din Spania a fost o teribilă trădare. S-a năpustit asupra Spaniei ca un roi de viespi. Victimele au fost spaniolii. Chiar şi comuniştii spanioli au fost victime. Cu venirea lui Franco, ei au părăsit ţara, mulţi au plecat în URSS, au sfârşit în mizerie, alţii au murit în gulaguri. Şi acest război spaniol a fost o mare mistificare. De fapt totul a fost instrumentalizat de către Moscova, care a creeat o aură a brigăzilor comuniste internaţionale, iar spaniolii au fost victimele.   

   Comunismul niciodată nu a ajuns la putere prin voinţă populară. Niciodată nu a fost o revoltă populară care să aducă comunismul la putere. Şi Revoluţia Bolşevică e o mistificare a istoriei. Este dovedit.  
  „Trebuie să fim realişti: mondializarea înseamnă migraţii de populaţii“

  Spuneţi că nu vom mai avea parte de comunism în forma tradiţională. Dar ce pericole există? 


     Pentru comunism ai nevoie de două condiţii. Ideologia este unică, există un unic conducători. Este partea concretă. Ideologia şi speranţa comunistă e altceva. Există exploatare, inegalităţi în lume, chiar şi lupta de clasă există, cum am mai spus. Comunismul a reprezentat o speranţă. A monopolizat lupta eternă în egalitatea umană. Acest femonemn de egalitarism e universal. Asta explică apetenţa pentru ideile comuniste. Mă pregătesc să scriu o carte nouă, în care să arăt că comunismul nu mai poate fi practicat. Se vorbeşte de Venezuela, nici vorba de comunism. Există o opoziţie, o presă de opoziţie, oameni care manifestră în stradă. Unde e comunismul? Aţi văzut ce s-a întâmplat la Budapesta în 1956? Aşa se termină o manifestaţie anticomunistă. Acum se vorbeşte de iliberalism. Că sunt ţări iliberale. Chiar şi România, printre ele. Nu este uşor de expediat un răspuns. Nu sunt naiv. În spatele PSD din România se ascund comuniştii. Dar lucrurile au evoluat. Istoria nu se termină brust. Exist o perpetuare a ei. După un secol, trăim o perioada de post comunism, o perioadă de după comunism. E normal ca această continuitate să se producă.

  
Suntem în faţa alegerilor europarlamentare. La ce schimbări vă aşteptaţi?

     Aşa cum se prezintă lucrurile, mareea această populistă va fi cât se poate de vizbilă. Mă aştept ca 60 la sută din viitorul Parlament European să fie populist. Acest populism nu provine dintr-o anumită parte a Europei. El exista deja în Europa de Vest. Dar, în ultimul timp, a fost foarte puternic întărit de populismul fostelor ţări din Blocul comunist. Trebuie să ne punem întrebarea, de ce? Explicaţia mea este că aceasta vine dintr-un deficit de democraţie. Democraţia nu se învaţă uşor. Ea înseamnă o cultură, o muncă, o tradiţie…În proiectul european, un lucru este de bază. Şi anume, că statul de drept este de neocolit. Asta nu se negociază. În anumite ţări, tocmai datorită unui deficit de democraţie, prezenţa acestui stat de drept, impunerea lui, duce la situaţii în care, moştenindu-se vechi obiceiuri, cei care au anumite interse, să nu accepte impunerea statului de drept. De aici apar problemele.

Care e poziţia dumneavostră faţă de criza migranţilor?


      Această criză a migranţilor este o consecinţă a mondializării. Gândiţi-vă la apariţia civilizaţiei americane. Această prezenţă a migranţilor a creat modele diferite în Europa. Au fost probleme, sigur, în multe ţări…Am scris o carte care se numeşte „Sfârşitul naţiunilor“. În concepţia mea de mondialist, constat ceva ce mă surprinde, este chiar invers...este o recrudescenţă a populismului, care este o reacţie la mondializare. Mondializarea înseamnă nu numai schimburi economice... Trebuie să fim realişti: mondializarea înseamnă migraţii de populaţii. Fie că ne place, fie că nu ne place. Închiderea înseamnă moarte. Şi avem exemple din istorie. China, lumea arabă în secolul al 12-lea, când se considera autosuficientă, sunt exemple de societăţi închise... Naţionalismul va aduce o sărăcire. Bătălia noastră, a europenilor, constă în a lupta împotriva naţionalismului, care ne trage înapoi. Şi să nu uităm, naţionalismul înseamnă, în cele din urmă, un apetit crescut pentru război.

citeste totul despre: timisoara banat thierry wolton interviu comunism o istorie mondiala a comunismului

Citeste mai mult: adev.ro/pn0d4z

https://silethismillennium2019.blogspot.com/

Cine a Furat Banii lui Ceausescu | PODCAST Cristian Sima