Poreclă Sile this Millennium Pseudonime sile_this_millennium

joi, 18 februarie 2016

„Tertipuri avocăţeşti şi aparenţe de legalitate“ pentru a nu evacua Antenele cât Ponta era prim-ministru - Sursă : Adevărul.ro

SRI primește o lovitură năucitoare de la Curtea Constitutionala - Autor: Denisa Miron, Colaborator - Publicat: 16/02/2016

http://silethismillennium.blogspot.com/2009/03/youtube-broadcast-yourself.html

SRI primește o lovitură năucitoare de la Curtea Constitutionala

 

Denisa Miron, 

Colaborator

 

16/02/2016

ccr


Astazi Curtea Constitutionala a decis ca sintagma "ori de alte organe specializate ale statului", din cuprinsul dispoziţiilor art.142 alin.(1) din Codul de procedură penală, este neconstituţională. In baza acestei prevederi din CPP procurorii delegau SRI-ului sa puna in executare mandatele de supraveghe tehnica, desi SRI-ului ii este interzis prin lege sa efectueze "acte de urmarire penala".
In urma acestei decizii a CCR procurorii nu vor mai putea delega SRI-ului sa asculte telefoane. Problema acum este ca, in conformitate cu o decizie clasificata a CSAT, SRI a fost desemnata singura autoritate din Romania care poate asculta telefoane, deci in afara de SRI nu mai poate nimeni asculta telefoane in Romania. Cel putin nu legal. Ramane de vazut cine va asculta telefoane pentru infractiuni de drept comun.
In urma acestei decizii a CCR, SRI va putea pune in executare numai mandate ce tin de siguranta nationala si nu pentru infractiuni de drept comun.
Curtea a constatat că textul criticat contravine prevederilor constituţionale cuprinse în art.1 alin.(3) conform cărora România este stat de drept, în care drepturile şi libertăţile fundamentale ale cetăţenilor sunt garantate. De asemenea, sintagma supusă controlului nu respectă condiţiile de calitate inerente unei norme legale, sub aspectul clarităţii, preciziei şi previzibilităţii, întrucât nu permite subiecţilor de drept să determine care sunt organele specializate ale statului abilitate să realizeze măsurile dispuse prin mandatul de supraveghere tehnică, măsuri cu un grad ridicat de intruziune în viaţa privată a persoanelor.

I.Plenul Curții Constituționale, învestit în temeiul art.146 lit.d) din Constituţia României şi a art.29 din Legea nr.47/1992 privind organizarea şi funcţionarea Curţii Constituţionale, a luat în dezbatere excepţia de neconstituționalitate a dispozițiilor art.142 alin.(1) din Codul de procedură penală – Punerea în executare a mandatului de supraveghere tehnică, dispoziţii care au următorul conținut:
„(1) Procurorul pune în executare supravegherea tehnică ori poate dispune ca aceasta să fie efectuată de organul de cercetare penală sau de lucrători specializaţi din cadrul poliţiei ori de alte organe specializate ale statului.”
În urma deliberărilor, Curtea Constituțională, cu majoritate de voturi, a admis excepţia de neconstituţionalitate şi a constatat că sintagma „ori de alte organe specializate ale statului” din cuprinsul dispoziţiilor art.142 alin.(1) din Codul de procedură penală este neconstituţională. Curtea a constatat că textul criticat contravine prevederilor constituţionale cuprinse în art.1 alin.(3) conform cărora România este stat de drept, în care drepturile şi libertăţile fundamentale ale cetăţenilor sunt garantate. De asemenea, sintagma supusă controlului nu respectă condiţiile de calitate inerente unei norme legale, sub aspectul clarităţii, preciziei şi previzibilităţii, întrucât nu permite subiecţilor de drept să determine care sunt organele specializate ale statului abilitate să realizeze măsurile dispuse prin mandatul de supraveghere tehnică, măsuri cu un grad ridicat de intruziune în viaţa privată a persoanelor.

Decizia este definitivă și general obligatorie și se comunică celor două Camere ale Parlamentului, Guvernului şi instanței care a sesizat Curtea Constituțională, respectiv Tribunalului București– Secţia I-a Penală .
II. În ziua de 16 februarie 2016, Plenul Curții Constituționale, învestit în temeiul art.146 lit.d) din Constituţia României şi a art.29 din Legea nr.47/1992 privind organizarea şi funcţionarea Curţii Constituţionale, a luat în dezbatere excepţia de neconstituționalitate a dispozițiilor art.399 alin.(3) lit.d) din Codul de procedură penală, care au următorul conținut:
„(3) De asemenea, instanţa dispune punerea de îndată în libertate a inculpatului arestat preventiv atunci când pronunţă: […]
d) o măsură educativă.”
În urma deliberărilor, Curtea Constituțională, cu unanimitate de voturi, a admis excepţia de neconstituţionalitate și a constatat că dispoziţiile art.399 alin.(3) lit.d) din Codul de procedură penală sunt constituţionale în măsura în care se referă numai la măsurile educative neprivative de libertate. Curtea a reținut că dispozițiile de lege criticate contravin principiului statului de drept - consacrat de prevederile art.1 alin.(3) din Constituție - în componentele sale referitoare la apărarea ordinii publice și a siguranței cetățenilor, întrucât obligă instanţa ca, la momentul soluţionării acţiunii penale în fond, să dispună punerea de îndată în libertate a inculpatului arestat preventiv chiar şi atunci când pronunţă o măsură educativă privativă de libertate.
Decizia este definitivă și general obligatorie și se comunică celor două Camere ale Parlamentului, Guvernului şi instanței care a sesizat Curtea Constituțională, respectiv Judecătoriei Chișineu Criș.

Argumentele reţinute în motivarea soluţiilor pronunţate de Plenul Curţii Constituţionale vor fi prezentate în cuprinsul deciziilor, care se vor publica în Monitorul Oficial al României, Partea I.


Gâdea, Ciuvică și Antena 3, dați în judecată de familia Băsescu

 

http://silethismillennium.blogspot.com/2009/03/youtube-broadcast-yourself.html

Scurtă revistă a presei : Flux24 - 18 Februarie 2016



Flux 24 http://silethismillennium.blogspot.com/2009/03/youtube-broadcast-yourself.html

marți, 16 februarie 2016

Ieșirea Turciei din marele joc sirian Stefan Popescu

http://silethismillennium.blogspot.com/2009/03/youtube-broadcast-yourself.html

Ieșirea Turciei din marele joc sirian

2016-02-16
1
Continuarea bombardării pozițiilor kurzilor sirieni riscă să acrediteze ideea potrivit căreia participarea Turciei la coaliția împotriva Statului Islamic nu este decât un alibi pentru a împiedica emergența unui kurdistan sirian autonom.

Succesele militare ale regimului de la Da­masc, susținut de Moscova, și avansul forțelor kur­de în guvernoratul Azaz (la nord de Alep) riscă să scoată Turcia de pe terenul sirian. Bom­bar­damentele efectuate de ar­mata turcă asupra pozițiilor kur­de, găzduirea unor ae­ro­na­ve militare saudite la baza de la Incirlik și închiderea punc­telor de frontieră în fața celor câtorva zeci de mii de re­fu­gi­ați din Alep reprezintă în­cer­cările disperate ale Ankarei de a nu rămâne simplu spec­tator la jocurile din Siria.

Condamnarea bom­bar­da­men­telor turce atât de către Departamentul de Stat, cât și de Ministerul francez al Afacerilor Externe arată că Ankara este izolată și de propriii aliați occidentali. Mai mult, strategia Ankarei riscă să adâncească și mai mult cli­va­je­le din interiorul țării, cu consecințe asupra cli­matului politic, dar și a economiei turce. Să amintim și că prezența Siriei și relațiile cu așa-numita „opoziție siriană“ au determinat (po­trivit unui studiu OCDE dat publicității în ianuarie a.c.) o creștere a eco­nomiei informale în Turcia (30% din PIB). Este uimitor cum premierul Ahmet Da­vu­toğlu, bun cunoscător al geo­politicii, nu aduce niciun fel de nuanțe în strategia dom­nu­lui Recep Tayyp Erdoğan! În acest moment, singurul ali­at al Turciei pe dosarul sirian este Arabia Saudită și sin­gu­rul element de presiune față de Uniunea Europeană este reprezentat de ce­le câteva milioane de refugiați.

Pentru a-l parafraza pe marele Talleyrand, uci­derea unor militari kurzi este mai mult decât o crimă, este o greșeală care va fi plătită scump de Turcia. Continuarea bombardării po­zițiilor kurzilor sirieni riscă să acrediteze ide­ea potrivit căreia participarea Turciei la coa­liția împotriva Statului Islamic nu este decât un alibi pentru a împiedica emergența unui kurdistan sirian autonom.

Din nefericire, însă, pentru strategii de la An­ka­ra, kurzii sirieni (între 2 și 2,5 milioane; 15% din teritoriul sirian; kurzii controlează 70-80% din zona frontalieră cu Turcia) au devenit aliați atât ai Washingtonului, cât și ai Moscovei și un element de bază în orice stra­te­gie postconflict în Orientul Mijlociu. Încă din decembrie 2014, Statele Unite aprovizionează milițiile kurde siriene cu armament și mu­ni­ție. La începutul lunii, emisarul special ame­ri­can pentru lupta împotriva Statului Islamic, Brett McGurk, s-a aflat alături de diplomați francezi și britanici la Kobané pentru a purta discuții cu reprezentanții kurzilor sirieni. A fost prima vizită a unui reprezentant al gu­vernului american de la declanșarea răz­bo­iului civil, în primăvara lui 2011.

Deschiderea unei reprezentanțe diplomatice per­manente a kurzilor sirieni la Moscova și declarațiile SUA în favoarea par­ticipării kurde la negocierile de la Geneva arată că emer­gen­ța unei entități kurde au­to­nome, pe modelul celei existente în Irak, este o doar o chestiune de timp. Turcia se va afla atunci în cel mai dificil context strategic de du­pă proclamarea republicii: între o Rusie os­tilă în Nord și în Siria (un diplomat al unei țări arabe învecinate cu Siria îmi spunea recent că Rusia este acum considerată „țară ve­ci­nă“), un kurdistan si­rian aflat de-a lungul fron­tierei, beneficiind de o largă autonomie, aflat în strânse relații cu PKK (Partidul Mun­ci­to­rilor din Kurdistanul turc) și susținut de co­mu­nitatea in­ter­na­țio­nală, în relații reci cu Israelul (pe 26 ianuarie a.c., aflat în vizită în Grecia, ministrul isra­e­lian al Apărării a acuzat Turcia că achi­zi­țio­nea­ză în continuare petrol de la Statul Islamic) și cu un Iran curtat de marile capitaluri occi­den­ta­le și sponsor al regimului de la Damasc.

Orient - Ieșirea Turciei din marele joc sirian


 ANALIZA 22

Orient 

Ieșirea Turciei din marele joc sirian

http://silethismillennium.blogspot.com/2009/03/youtube-broadcast-yourself.html

Scut pentru Antena 3 / Partidele - front comun împotriva legii. Cioloș: Presedintele ANAF decide cum aplica legea - Silvia Simion - 2016-02-16

https://silethismillennium2019.blogspot.com/

ACTUALITATEA. LASCONI: DATA ALEGERILOR TREBUIA SĂ FIE 8 DEC. DE CE SE FE...