Poreclă Sile this Millennium Pseudonime sile_this_millennium
joi, 18 februarie 2016
SRI primește o lovitură năucitoare de la Curtea Constitutionala - Autor: Denisa Miron, Colaborator - Publicat: 16/02/2016
http://silethismillennium.blogspot.com/2009/03/youtube-broadcast-yourself.html
Astazi Curtea Constitutionala a decis ca sintagma "ori de alte organe specializate ale statului", din cuprinsul dispoziţiilor art.142 alin.(1) din Codul de procedură penală, este neconstituţională. In baza acestei prevederi din CPP procurorii delegau SRI-ului sa puna in executare mandatele de supraveghe tehnica, desi SRI-ului ii este interzis prin lege sa efectueze "acte de urmarire penala".
In urma acestei decizii a CCR
procurorii nu vor mai putea delega SRI-ului sa asculte telefoane.
Problema acum este ca, in conformitate cu o decizie clasificata a CSAT,
SRI a fost desemnata singura autoritate din Romania care poate asculta
telefoane, deci in afara de SRI nu mai poate nimeni asculta telefoane in
Romania. Cel putin nu legal. Ramane de vazut cine va asculta telefoane
pentru infractiuni de drept comun.
In urma acestei decizii a CCR, SRI va putea pune in executare numai mandate ce tin de siguranta nationala si nu pentru infractiuni de drept comun.
Curtea a constatat că textul criticat contravine prevederilor constituţionale cuprinse în art.1 alin.(3) conform cărora România este stat de drept, în care drepturile şi libertăţile fundamentale ale cetăţenilor sunt garantate. De asemenea, sintagma supusă controlului nu respectă condiţiile de calitate inerente unei norme legale, sub aspectul clarităţii, preciziei şi previzibilităţii, întrucât nu permite subiecţilor de drept să determine care sunt organele specializate ale statului abilitate să realizeze măsurile dispuse prin mandatul de supraveghere tehnică, măsuri cu un grad ridicat de intruziune în viaţa privată a persoanelor.
I.Plenul Curții Constituționale, învestit în temeiul art.146 lit.d) din Constituţia României şi a art.29 din Legea nr.47/1992 privind organizarea şi funcţionarea Curţii Constituţionale, a luat în dezbatere excepţia de neconstituționalitate a dispozițiilor art.142 alin.(1) din Codul de procedură penală – Punerea în executare a mandatului de supraveghere tehnică, dispoziţii care au următorul conținut:
„(1) Procurorul pune în executare supravegherea tehnică ori poate dispune ca aceasta să fie efectuată de organul de cercetare penală sau de lucrători specializaţi din cadrul poliţiei ori de alte organe specializate ale statului.”
În urma deliberărilor, Curtea Constituțională, cu majoritate de voturi, a admis excepţia de neconstituţionalitate şi a constatat că sintagma „ori de alte organe specializate ale statului” din cuprinsul dispoziţiilor art.142 alin.(1) din Codul de procedură penală este neconstituţională. Curtea a constatat că textul criticat contravine prevederilor constituţionale cuprinse în art.1 alin.(3) conform cărora România este stat de drept, în care drepturile şi libertăţile fundamentale ale cetăţenilor sunt garantate. De asemenea, sintagma supusă controlului nu respectă condiţiile de calitate inerente unei norme legale, sub aspectul clarităţii, preciziei şi previzibilităţii, întrucât nu permite subiecţilor de drept să determine care sunt organele specializate ale statului abilitate să realizeze măsurile dispuse prin mandatul de supraveghere tehnică, măsuri cu un grad ridicat de intruziune în viaţa privată a persoanelor.
Decizia este definitivă și general obligatorie și se comunică celor două Camere ale Parlamentului, Guvernului şi instanței care a sesizat Curtea Constituțională, respectiv Tribunalului București– Secţia I-a Penală .
II. În ziua de 16 februarie 2016, Plenul Curții Constituționale, învestit în temeiul art.146 lit.d) din Constituţia României şi a art.29 din Legea nr.47/1992 privind organizarea şi funcţionarea Curţii Constituţionale, a luat în dezbatere excepţia de neconstituționalitate a dispozițiilor art.399 alin.(3) lit.d) din Codul de procedură penală, care au următorul conținut:
„(3) De asemenea, instanţa dispune punerea de îndată în libertate a inculpatului arestat preventiv atunci când pronunţă: […]
d) o măsură educativă.”
În urma deliberărilor, Curtea Constituțională, cu unanimitate de voturi, a admis excepţia de neconstituţionalitate și a constatat că dispoziţiile art.399 alin.(3) lit.d) din Codul de procedură penală sunt constituţionale în măsura în care se referă numai la măsurile educative neprivative de libertate. Curtea a reținut că dispozițiile de lege criticate contravin principiului statului de drept - consacrat de prevederile art.1 alin.(3) din Constituție - în componentele sale referitoare la apărarea ordinii publice și a siguranței cetățenilor, întrucât obligă instanţa ca, la momentul soluţionării acţiunii penale în fond, să dispună punerea de îndată în libertate a inculpatului arestat preventiv chiar şi atunci când pronunţă o măsură educativă privativă de libertate.
Decizia este definitivă și general obligatorie și se comunică celor două Camere ale Parlamentului, Guvernului şi instanței care a sesizat Curtea Constituțională, respectiv Judecătoriei Chișineu Criș.
Argumentele reţinute în motivarea soluţiilor pronunţate de Plenul Curţii Constituţionale vor fi prezentate în cuprinsul deciziilor, care se vor publica în Monitorul Oficial al României, Partea I.
SRI primește o lovitură năucitoare de la Curtea Constitutionala
Astazi Curtea Constitutionala a decis ca sintagma "ori de alte organe specializate ale statului", din cuprinsul dispoziţiilor art.142 alin.(1) din Codul de procedură penală, este neconstituţională. In baza acestei prevederi din CPP procurorii delegau SRI-ului sa puna in executare mandatele de supraveghe tehnica, desi SRI-ului ii este interzis prin lege sa efectueze "acte de urmarire penala".
In urma acestei decizii a CCR, SRI va putea pune in executare numai mandate ce tin de siguranta nationala si nu pentru infractiuni de drept comun.
Curtea a constatat că textul criticat contravine prevederilor constituţionale cuprinse în art.1 alin.(3) conform cărora România este stat de drept, în care drepturile şi libertăţile fundamentale ale cetăţenilor sunt garantate. De asemenea, sintagma supusă controlului nu respectă condiţiile de calitate inerente unei norme legale, sub aspectul clarităţii, preciziei şi previzibilităţii, întrucât nu permite subiecţilor de drept să determine care sunt organele specializate ale statului abilitate să realizeze măsurile dispuse prin mandatul de supraveghere tehnică, măsuri cu un grad ridicat de intruziune în viaţa privată a persoanelor.
I.Plenul Curții Constituționale, învestit în temeiul art.146 lit.d) din Constituţia României şi a art.29 din Legea nr.47/1992 privind organizarea şi funcţionarea Curţii Constituţionale, a luat în dezbatere excepţia de neconstituționalitate a dispozițiilor art.142 alin.(1) din Codul de procedură penală – Punerea în executare a mandatului de supraveghere tehnică, dispoziţii care au următorul conținut:
„(1) Procurorul pune în executare supravegherea tehnică ori poate dispune ca aceasta să fie efectuată de organul de cercetare penală sau de lucrători specializaţi din cadrul poliţiei ori de alte organe specializate ale statului.”
În urma deliberărilor, Curtea Constituțională, cu majoritate de voturi, a admis excepţia de neconstituţionalitate şi a constatat că sintagma „ori de alte organe specializate ale statului” din cuprinsul dispoziţiilor art.142 alin.(1) din Codul de procedură penală este neconstituţională. Curtea a constatat că textul criticat contravine prevederilor constituţionale cuprinse în art.1 alin.(3) conform cărora România este stat de drept, în care drepturile şi libertăţile fundamentale ale cetăţenilor sunt garantate. De asemenea, sintagma supusă controlului nu respectă condiţiile de calitate inerente unei norme legale, sub aspectul clarităţii, preciziei şi previzibilităţii, întrucât nu permite subiecţilor de drept să determine care sunt organele specializate ale statului abilitate să realizeze măsurile dispuse prin mandatul de supraveghere tehnică, măsuri cu un grad ridicat de intruziune în viaţa privată a persoanelor.
Decizia este definitivă și general obligatorie și se comunică celor două Camere ale Parlamentului, Guvernului şi instanței care a sesizat Curtea Constituțională, respectiv Tribunalului București– Secţia I-a Penală .
II. În ziua de 16 februarie 2016, Plenul Curții Constituționale, învestit în temeiul art.146 lit.d) din Constituţia României şi a art.29 din Legea nr.47/1992 privind organizarea şi funcţionarea Curţii Constituţionale, a luat în dezbatere excepţia de neconstituționalitate a dispozițiilor art.399 alin.(3) lit.d) din Codul de procedură penală, care au următorul conținut:
„(3) De asemenea, instanţa dispune punerea de îndată în libertate a inculpatului arestat preventiv atunci când pronunţă: […]
d) o măsură educativă.”
În urma deliberărilor, Curtea Constituțională, cu unanimitate de voturi, a admis excepţia de neconstituţionalitate și a constatat că dispoziţiile art.399 alin.(3) lit.d) din Codul de procedură penală sunt constituţionale în măsura în care se referă numai la măsurile educative neprivative de libertate. Curtea a reținut că dispozițiile de lege criticate contravin principiului statului de drept - consacrat de prevederile art.1 alin.(3) din Constituție - în componentele sale referitoare la apărarea ordinii publice și a siguranței cetățenilor, întrucât obligă instanţa ca, la momentul soluţionării acţiunii penale în fond, să dispună punerea de îndată în libertate a inculpatului arestat preventiv chiar şi atunci când pronunţă o măsură educativă privativă de libertate.
Decizia este definitivă și general obligatorie și se comunică celor două Camere ale Parlamentului, Guvernului şi instanței care a sesizat Curtea Constituțională, respectiv Judecătoriei Chișineu Criș.
Argumentele reţinute în motivarea soluţiilor pronunţate de Plenul Curţii Constituţionale vor fi prezentate în cuprinsul deciziilor, care se vor publica în Monitorul Oficial al României, Partea I.
Scurtă revistă a presei : Flux24 - 18 Februarie 2016
#Brexit/ MEGA SCANDAL: Iohannis ESTE DE ACORD cu tăierea alocațiilor copiilor români din diasporă: TREBUIE
Președintele Klaus Iohannis a recunoscut miercuri seară la TVR că alocațiile copiilor cetățenilor români care muncesc în străinătate vor fi tăiate dacă aceștia vor rămâne în România. Toate aceste lucruri trebuie făcute, a spus preşedintele la postul public de televiziune. Aceasta decizie va fi discutată joi şi vineri la Bruxelles la Consilliul European, iar declaraţiile şefului statului român indică că18 februarie 2016, 02:26
Iohannis a pierdut mii de likeuri pe facebook după susținerea Antenei 3: Robert Turcescu: Nu își va termina mandatul,de azi nu mai e președintele României, e protectorul unui grup infracțional organizat
Iohannis nu-si va duce mandatul pina la capat. De azi nu mai e presedintele Romaniei, e doar protectorul unui grup infractional organizat. Si asta nu poate sa dureze pina in 2019, scrie jurnalistul Robert Turcescu după ce președintele Klaus Iohannis a criticat ANAF și a luat apărarea Antenei 3. CITIȚI ȘI: Iohannis critică ANAF pentru acțiunea împotriva Antenei 3 E Mai multe detalii...18 februarie 2016, 01:28De ce aderă la ISIS/Daech tineri înalt calificaţi?
Organizaţia teroristă Stat Islamic nu recrutează numai luptători sau potenţiali atentatori sinucuigaşi. Grupul este foarte activ şi în atragerea de tineri calificaţi, după cum arată o anchetă a ziarului francez Le Figaro, transmite Radio France Internationale. Vin din Franța, din Tunisia, din Australia. Sunt doctori, ingineri sau experţi în administraţia publică. Sunt cei care au răspuns apelului Daech, care caută Mai multe detalii...17 februarie 2016, 17:20
Iohannis, criticat pe facebook după ce s-a solidarizat cu Antena 3: Să vă fie ruşine!
După declarația președintelui Klaus Iohannis în care a denunțat abordarea ANAF în cazul trustului Intact drept „heirupistă”, internauții l-au criticat pe șeful statului. Mai mult,...18 februarie 2016, 03:17#Brexit/ MEGA SCANDAL: Iohannis ESTE DE ACORD cu tăierea alocațiilor copiilor români din diasporă: TREBUIE
Președintele Klaus Iohannis a recunoscut miercuri seară la TVR că alocațiile copiilor cetățenilor români care muncesc în străinătate vor fi tăiate dacă aceștia vor rămâne...18 februarie 2016, 02:26Iohannis a pierdut mii de likeuri pe facebook după susținerea Antenei 3: Robert Turcescu: Nu își va termina mandatul,de azi nu mai e președintele României, e protectorul unui grup infracțional organizat
Iohannis nu-si va duce mandatul pina la capat. De azi nu mai e presedintele Romaniei, e doar protectorul unui grup infractional organizat. Si asta nu...18 februarie 2016, 01:28ALT CAZ: 6 morți în Argeș în 13 zile
La Spitalul Judeţean din Pitești au murit 6 persoane în doar 13 zile. Ultima victimă, miercuri dimineață, scrie Universul Argeșean. Un alt bolnav se află...18 februarie 2016, 01:17Vanghelie își pregătește candidatura la Primăria sectorului 5 de unde a devalizat 30 milioane de euro
Marian Vanghelie, primarul suspendat al sectorului 5 datorită trimiterii sale în judecată într-un dosar de corupție, a început să strângă semnături pentru a candida ca...17 februarie 2016, 22:41Iohannis critică ANAF pentru acțiunea împotriva Antenei 3
Președintele Klaus Iohannis a afirmat, miercuri, că abordarea ANAF în cazul televiziunilor Antena Group este "heirupsită", "nepotrivită". "Eu cred că ați ajuns într-o situație neplăcută...17 februarie 2016, 18:54De ce aderă la ISIS/Daech tineri înalt calificaţi?
Organizaţia teroristă Stat Islamic nu recrutează numai luptători sau potenţiali atentatori sinucuigaşi. Grupul este foarte activ şi în atragerea de tineri calificaţi, după cum arată...17 februarie 2016, 17:20Rusia începe operațiunea S în România
Filiala de la Chişinău a grupului media Sputnik lansează un serviciu de ştiri şi analize în limba română, destinat publicului din Republica Moldova şi România,...17 februarie 2016, 17:16Mădălin Voicu nu poate fi arestat, Nicolae Păun poate fi reținut
16.12 Plenul Camerei Deputaților a aprobat miercuri cererea DNA pentru încuviințarea reținerii deputatului minorităților Nicolae Păun. 15.12 Plenul Camerei Deputaților a respins, miercuri, cererea DNA...17 februarie 2016, 16:55DOCUMENTE EXCLUSIVE: Omul lui Gabriel Oprea de la Protecția Consumatorului, acuzat de șantaj
Paul Silviu Anghel, director general la Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorului (ANPC) este acuzat că își face campanie electorală prin șantaj în sectorul 5, indică...17 februarie 2016, 01:10
marți, 16 februarie 2016
Ieșirea Turciei din marele joc sirian Stefan Popescu
http://silethismillennium.blogspot.com/2009/03/youtube-broadcast-yourself.html
Continuarea bombardării pozițiilor kurzilor sirieni riscă să
acrediteze ideea potrivit căreia participarea Turciei la coaliția
împotriva Statului Islamic nu este decât un alibi pentru a împiedica
emergența unui kurdistan sirian autonom.
Succesele militare ale regimului de la Damasc, susținut de Moscova, și avansul forțelor kurde în guvernoratul Azaz (la nord de Alep) riscă să scoată Turcia de pe terenul sirian. Bombardamentele efectuate de armata turcă asupra pozițiilor kurde, găzduirea unor aeronave militare saudite la baza de la Incirlik și închiderea punctelor de frontieră în fața celor câtorva zeci de mii de refugiați din Alep reprezintă încercările disperate ale Ankarei de a nu rămâne simplu spectator la jocurile din Siria.
Condamnarea bombardamentelor turce atât de către Departamentul de Stat, cât și de Ministerul francez al Afacerilor Externe arată că Ankara este izolată și de propriii aliați occidentali. Mai mult, strategia Ankarei riscă să adâncească și mai mult clivajele din interiorul țării, cu consecințe asupra climatului politic, dar și a economiei turce. Să amintim și că prezența Siriei și relațiile cu așa-numita „opoziție siriană“ au determinat (potrivit unui studiu OCDE dat publicității în ianuarie a.c.) o creștere a economiei informale în Turcia (30% din PIB). Este uimitor cum premierul Ahmet Davutoğlu, bun cunoscător al geopoliticii, nu aduce niciun fel de nuanțe în strategia domnului Recep Tayyp Erdoğan! În acest moment, singurul aliat al Turciei pe dosarul sirian este Arabia Saudită și singurul element de presiune față de Uniunea Europeană este reprezentat de cele câteva milioane de refugiați.
Pentru a-l parafraza pe marele Talleyrand, uciderea unor militari kurzi este mai mult decât o crimă, este o greșeală care va fi plătită scump de Turcia. Continuarea bombardării pozițiilor kurzilor sirieni riscă să acrediteze ideea potrivit căreia participarea Turciei la coaliția împotriva Statului Islamic nu este decât un alibi pentru a împiedica emergența unui kurdistan sirian autonom.
Din nefericire, însă, pentru strategii de la Ankara, kurzii sirieni (între 2 și 2,5 milioane; 15% din teritoriul sirian; kurzii controlează 70-80% din zona frontalieră cu Turcia) au devenit aliați atât ai Washingtonului, cât și ai Moscovei și un element de bază în orice strategie postconflict în Orientul Mijlociu. Încă din decembrie 2014, Statele Unite aprovizionează milițiile kurde siriene cu armament și muniție. La începutul lunii, emisarul special american pentru lupta împotriva Statului Islamic, Brett McGurk, s-a aflat alături de diplomați francezi și britanici la Kobané pentru a purta discuții cu reprezentanții kurzilor sirieni. A fost prima vizită a unui reprezentant al guvernului american de la declanșarea războiului civil, în primăvara lui 2011.
Deschiderea unei reprezentanțe diplomatice permanente a kurzilor sirieni la Moscova și declarațiile SUA în favoarea participării kurde la negocierile de la Geneva arată că emergența unei entități kurde autonome, pe modelul celei existente în Irak, este o doar o chestiune de timp. Turcia se va afla atunci în cel mai dificil context strategic de după proclamarea republicii: între o Rusie ostilă în Nord și în Siria (un diplomat al unei țări arabe învecinate cu Siria îmi spunea recent că Rusia este acum considerată „țară vecină“), un kurdistan sirian aflat de-a lungul frontierei, beneficiind de o largă autonomie, aflat în strânse relații cu PKK (Partidul Muncitorilor din Kurdistanul turc) și susținut de comunitatea internațională, în relații reci cu Israelul (pe 26 ianuarie a.c., aflat în vizită în Grecia, ministrul israelian al Apărării a acuzat Turcia că achiziționează în continuare petrol de la Statul Islamic) și cu un Iran curtat de marile capitaluri occidentale și sponsor al regimului de la Damasc.
2016-02-16
1
Succesele militare ale regimului de la Damasc, susținut de Moscova, și avansul forțelor kurde în guvernoratul Azaz (la nord de Alep) riscă să scoată Turcia de pe terenul sirian. Bombardamentele efectuate de armata turcă asupra pozițiilor kurde, găzduirea unor aeronave militare saudite la baza de la Incirlik și închiderea punctelor de frontieră în fața celor câtorva zeci de mii de refugiați din Alep reprezintă încercările disperate ale Ankarei de a nu rămâne simplu spectator la jocurile din Siria.
Condamnarea bombardamentelor turce atât de către Departamentul de Stat, cât și de Ministerul francez al Afacerilor Externe arată că Ankara este izolată și de propriii aliați occidentali. Mai mult, strategia Ankarei riscă să adâncească și mai mult clivajele din interiorul țării, cu consecințe asupra climatului politic, dar și a economiei turce. Să amintim și că prezența Siriei și relațiile cu așa-numita „opoziție siriană“ au determinat (potrivit unui studiu OCDE dat publicității în ianuarie a.c.) o creștere a economiei informale în Turcia (30% din PIB). Este uimitor cum premierul Ahmet Davutoğlu, bun cunoscător al geopoliticii, nu aduce niciun fel de nuanțe în strategia domnului Recep Tayyp Erdoğan! În acest moment, singurul aliat al Turciei pe dosarul sirian este Arabia Saudită și singurul element de presiune față de Uniunea Europeană este reprezentat de cele câteva milioane de refugiați.
Pentru a-l parafraza pe marele Talleyrand, uciderea unor militari kurzi este mai mult decât o crimă, este o greșeală care va fi plătită scump de Turcia. Continuarea bombardării pozițiilor kurzilor sirieni riscă să acrediteze ideea potrivit căreia participarea Turciei la coaliția împotriva Statului Islamic nu este decât un alibi pentru a împiedica emergența unui kurdistan sirian autonom.
Din nefericire, însă, pentru strategii de la Ankara, kurzii sirieni (între 2 și 2,5 milioane; 15% din teritoriul sirian; kurzii controlează 70-80% din zona frontalieră cu Turcia) au devenit aliați atât ai Washingtonului, cât și ai Moscovei și un element de bază în orice strategie postconflict în Orientul Mijlociu. Încă din decembrie 2014, Statele Unite aprovizionează milițiile kurde siriene cu armament și muniție. La începutul lunii, emisarul special american pentru lupta împotriva Statului Islamic, Brett McGurk, s-a aflat alături de diplomați francezi și britanici la Kobané pentru a purta discuții cu reprezentanții kurzilor sirieni. A fost prima vizită a unui reprezentant al guvernului american de la declanșarea războiului civil, în primăvara lui 2011.
Deschiderea unei reprezentanțe diplomatice permanente a kurzilor sirieni la Moscova și declarațiile SUA în favoarea participării kurde la negocierile de la Geneva arată că emergența unei entități kurde autonome, pe modelul celei existente în Irak, este o doar o chestiune de timp. Turcia se va afla atunci în cel mai dificil context strategic de după proclamarea republicii: între o Rusie ostilă în Nord și în Siria (un diplomat al unei țări arabe învecinate cu Siria îmi spunea recent că Rusia este acum considerată „țară vecină“), un kurdistan sirian aflat de-a lungul frontierei, beneficiind de o largă autonomie, aflat în strânse relații cu PKK (Partidul Muncitorilor din Kurdistanul turc) și susținut de comunitatea internațională, în relații reci cu Israelul (pe 26 ianuarie a.c., aflat în vizită în Grecia, ministrul israelian al Apărării a acuzat Turcia că achiziționează în continuare petrol de la Statul Islamic) și cu un Iran curtat de marile capitaluri occidentale și sponsor al regimului de la Damasc.
TAGS :
Orient - Ieșirea Turciei din marele joc sirian
ANALIZA 22
Orient
Ieșirea Turciei din marele joc sirian
Scut pentru Antena 3 / Partidele - front comun împotriva legii. Cioloș: Presedintele ANAF decide cum aplica legea - Silvia Simion - 2016-02-16
Ultima ora
http://silethismillennium.blogspot.com/2009/03/youtube-broadcast-yourself.html
Abonați-vă la:
Postări (Atom)