Poreclă Sile this Millennium Pseudonime sile_this_millennium

joi, 4 februarie 2016

Comisia Europeana are prognoze optimiste pentru Romania, dar vede si un risc major - legea darii in plata


Ziare.com
Actualitate
Comisia Europeana are prognoze optimiste pentru Romania, dar vede si un risc major - legea darii in plata

14:25 - Comisia Europeana are prognoze optimiste pentru Romania, dar vede si un risc major - legea darii in plata

Cresterea economica a Romaniei ar urma sa ajunga la 4,2% in 2016, gratie cresterilor salariale puternice si relaxarii fiscale, in timp ce in 2017 se va modera usor la 3,7%, arata previziunile...
http://silethismillennium.blogspot.com/2009/03/youtube-broadcast-yourself.html

Scenariu sumbru: NATO nu poate apara statele baltice de Rusia lui Putin


Ziare.com
Actualitate
Scenariu sumbru: NATO nu poate apara statele baltice de Rusia lui Putin

14:06 - Scenariu sumbru: NATO nu poate apara statele baltice de Rusia lui Putin

Rusia poate ocupa in doar 36 de ore capitalele tarilor vulnerabile din NATO, potrivit unui raport intocmit de organizatia RAND Corporation din California, Statele Unite. Documentul arata ca, in...
http://silethismillennium.blogspot.com/2009/03/youtube-broadcast-yourself.html

Navele de croaziere încep să ocolească portul Constanța


http://silethismillennium.blogspot.com/2009/03/youtube-broadcast-yourself.html

În acest an, sunt anunțate numai 22 de vapoare de pasageri, spre deosebire de 36, câte au fost în 2015, și de 92, în 2014.
Sezonul de croazieră în portul Constanța începe anul acesta în martie. Compania Națională Administrația Porturilor Maritime (CNAPM) a anunțat că ”se menține trendul sosirii în regiunea Mării Negre a navelor de capacități mari, cele mai multe fiind din generația nouă, cu servicii de calitate și multiple facilități la dispoziția turiștilor.” În pofida optimismului care reiese din această declarație făcută de directorul general Valeriu Ionescu, lucrurile stau prost. Mult mai prost ca în 2014. Cifrele dovedesc acest lucru.
Astfel, potrivit CNAPM, până la această dată, 22 nave de croazieră și-au anunțat escale în Portul Constanța, dintre care 7 sunt fluviale. Prima escală va fi făcută de MSC Opera, pe 28 martie 2016. Navele MSC va avea 6 escale în acest sezon de croaziere. Se remarcă revenirea companiei Costa Crociere în Marea Neagră și în Portul Constanța, cu nava Costa Neoromantica. Practic, MSC este principalul client al portului românesc.
Dar lucrurile arată rău dacă ne raportăm la anul 2015, când în terminalul specializat al Portului Constanța au sosit 36 nave de croazieră cu 35.000 turiști la bord. „Cu aceste rezultate, se reconfirmă poziția de top în Marea Neagră a Portului Constanța, având cele mai multe nave de croazieră și cei mai mulți pasageri din regiune”, afirmă totuși optimști, reprezentanții CNAPM, care uită însă să amintească faptul că în 2014 vorbeam despre 92 de nave, care au adus 69.910 turiști. De altfel, 2014 a fost cel mai bun an pentru acest domeniu.

Velier de lux

În portul Constanța va ajunge în acest an una dintre cele mai luxoase nave de pasageri din lume. Este vorba despre velierul Royal Clipper, lansat la apă în anul 2000, în prezența reginei Silvia a Suediei. Designul este inspirat de velierul Preussen, legendara navă de luptă germană construită în 1902. Nava, supranumită „Steaua Mărilor“, și-a avizat două sosiri în Portul Constanța, în mai și iunie. Aceasta are o capacitate de 227 pasageri, un echipaj format din 106 persoane, fiind utilată cu 114 cabine de lux.
Sezonul croazierelor este în scădere în special din cauza conflictelor care au lor în zona Mării Negre. Crimeea, una dintre zonele cele mai vizitate de străinii care ajungeau aici, nu mai este frecventabilă de câțiva ani. Mai mult, MSC Cruises, cel mai bun client al portului Constanța. care a înregistrat 1,7 milioane de pasageri în 2015, a anunțat pe 20 ianuarie 2016 suspendarea escalelor în porturi din Turcia ”până la noi ordine”, în urma atentatului comis la 12 ianuarie la Istanbul. ”Escalele prevăzute la Istanbul și Izmir, începând cu 29 martie, vor fi înlocuite cu unele la Atena și Mykonos, una dintre cele mai frumoase și cunoscute insule grecești”, potrivit unui comunicat al companiei. România nu se mai află pe harta marilor companii pentru că, desi o țară sigură, este privită în context regional.
”În contextul actual, sezonul 2016 va fi unul atipic din punctul de vedere al sosirilor în Marea Neagră, dar CN Administrația Porturilor Maritime SA Constanța își continuă eforturile pentru atragerea companiilor de croazieră și a turiștilor în Portul Constanța”, recunosc reprezentanții CNPAMC. De aceea, în acest an, între 22 și 25 iunie, se va desfășura în Marea Neagră, la Odessa – Ucraina, Adunarea Generală a MedCruise, prilej cu care se vor aborda teme specifice acestei zone. Zece președinți de companii de top vor participa la acest eveniment, urmând să se ia decizii privind dezvoltarea turismului de croazieră în Marea Neagră.

STATISTICI. Număr de nave de croazieră în portul Constanța (maritime și fluviale)

2012 – 52 de nave
2013 – 69 de nave
2014 – 92 de nave
2015 – 36 de nave
2016 – 22 de nave (estimare)

FOTO: Carnavalul de la Veneţia, deschis de "Zborul îngerului"


http://silethismillennium.blogspot.com/2009/03/youtube-broadcast-yourself.html

Cum ne dăm pe mâna rușilor? Cu metodă - de Sabina Fati , 03 februarie 2016

http://silethismillennium.blogspot.com/2009/03/youtube-broadcast-yourself.html

Cum ne dăm pe mâna rușilor? Cu metodă

de  
Sabina Fati ,
  03 februarie 2016 
- stire actualizata la ora 18:02, 03 februarie 2016
Cum ne dăm pe mâna rușilor? Cu metodă
Liderii români zâmbesc spre Vest, dar fac înțelegeri cu Estul, îi poftesc pe americani în camera din față, dar lasă la îndemâna rușilor cheile cămării, uneori cu intenție, alteori din neglijență sau nepăsare.
Nimic nu se face pe față, totul se țese pe dedesubt, cu atenție, confirmând diferite mesaje pe care le lansează foști diplomați sofisticați, cum e Mircea Malița, care, citându-l pe Nicolae Titulescu, spunea zilele trecute că un stat mic precum România trebuie să aibă relații bune cu toate marile puteri și că „noi suntem ostili în mod gratuit cu Rusia“,  sau foști politicieni cu greutate, cum e Adrian Năstase, care crede că România a rămas blocată pe direcția occidentală, dar că ar trebui să privească mai mult spre Rusia și China.
În spatele acestor ideologi bine temperați există interese de tot felul, uneori imperceptibile, alteori evidente. Spre exemplu, o investigație Euractiv  scoate la iveală protocolul încheiat  în aprilie 2013 de fostul ministru al Economiei, Varujan Vosganian, și șeful Agenţiei Federale „Rossotrudnicestvo“, Konstantin Kosaciov. După semnare, Vosganian a declarat că „autoritățile ruse și-au manifestat intenția de a realiza o colaborare în domeniul tehnico-militar între compania rusă Tupolev și Romaero“. Era vorba despre construirea unui aeroport și a unei fabrici pentru avioanele Tupolev la Adunații Copăceni, lângă București. Se pare că o parte din banii necesari punerii pe picioare a afacerii chiar ar fi ajuns în țară prin intermediul unor personaje dubioase.
România se bucura de instalarea scutului american antirachetă de la Deveselu, dar în paralel negocia la nivel de ministru un acord „tehnico-militar“ cu Rusia. Moscova încearcă să-și găsească breșe în sistemul autohton de putere pentru a contrabalansa prezența Statelor Unite aici. Este cunoscută abilitatea rușilor de a se infiltra, de a găsi oamenii cei mai potriviți să lucreze în favoarea lor și de a compromite planurile vesticilor.
În 2014, șeful NATO declara că are informații care arată că Rusia a finanțat la vremea respectivă diverse organizații neguvernamentale pentru campaniile acestora împotriva exploatării gazelor de șist, „pentru a menţine Europa dependentă de importurile de gaze ruseşti“. În Bulgaria reușita a fost deplină, fiindcă Guvernul de la Sofia a interzis exploatarea gazelor de șist și a retras avizul acordat americanilor de la Chevron. În România, aceeași companie a plecat după scandalurile uriașe orchestrate împotriva ei. În schimb, subsidiara Gazprom, Nis din Serbia, nu are nicio problemă să exploreze mai multe perimetre din județele Bihor și Timiș. Nimeni nu se mai revoltă, iar organizațiile de mediu nu mai sunt interesate de pericolul fracturării hidraulice, metodă folosită la extragerea gazului de șist.
Rușii cuceresc cu răbdare piața energetică din România: Bucureștiul i-a concesionat companiei Lukoil cele mai importante perimetre din zona Mării Negre, pe care le-a câștigat la procesul de la Haga împotriva Ucrainei, unde firma rusească a și descoperit, de altfel, rezerve importante de gaz, iar Lukoil, atât de iubită de Ponta, era chiar înainte de această descoperire al treilea jucător din domeniul hidrocarburilor de pe piața autohtonă; Gazprom negociază cu austriecii de la OMV preluarea unor active care vizează România, iar prin Nis își extinde rețeaua de distribuție în toată țara. Traian Băsescu spunea la începutul primului său mandat că, oricum, Gazprom ar fi cumpărat pe bursă o parte importantă din acțiunile companiei austriece, care deține Petrom. Fostul președinte a avut intuiții bune, dar și el a fost lăsat cumva pe mâna rușilor, dacă ne gândim că avocații lui Băsescu, de la firma Țucă, Zbârcea & Asociații, erau aceiași care reprezentau Gazprom în România. O coincidență bine căutată de ruși, pentru a-l face vulnerabil pe fostul președinte atât de îndârjit împotriva lor.
Suntem proamericani, fiindcă avem nevoie de SUA, dar în același timp există destui oameni politici care-și caută plase de salvare la Moscova, oferindu-le pe tavă poziții și lucruri prețioase rușilor, ca odinioară tezaurul, pe care astăzi doar BNR mai speră să-l recupereze.

Raluca Prună: Abrogarea prevederii de reducere a pedepselor pentru deținuții care scriu cărți ar fi prematură

Cifrele îngrozitoare ale Guvernului Ponta: salarii ilegale de milioane de euro, clădiri la prețul de 43 lei, bilanțuri contabile eronate

https://silethismillennium2019.blogspot.com/

Cine a Furat Banii lui Ceausescu | PODCAST Cristian Sima