Ce e un om , ori un an ,sau un mileniu?
Toate trecătoare luate implacabil de valul timpului
și cu valul laolată se vor risipi
înghțite câte unul în câte unul în uitarea neagră a orizontului din zare care va fi în briză mării fără tine .
D.Sin.
Poreclă Sile this Millennium Pseudonime sile_this_millennium
Turcii Osman Hos şi Ahmet Hos, care aveau la un
moment dat cea mai mare fabrică de uşi metalice din România – Beyler SA
Galaţi, au fost condamnaţi la câte şapte de ani închisoare.
Asociaţia
de proprietari rămâne acel tărâm al indiferenţei totale pentru autorităţile
locale şi centrale, care doar pentru scurte perioade (anterior alegerilor) trec
prin parcurile sau aleile din faţa blocurilor, unde susţin promisiuni care mai
de care mai fantasmagorice, scrie avocatul Gelu Puşcaş pe blogul său de pe adevarul.ro.
Mai
multe organizatii neguvernamentale l-au dat in judecata pe Victor
Ciorbea, Avocatul Poporului, pentru ca a refuzat sa sesizeze Curtea
Constitutionala in legatura cu legea alegerilor locale si,...
La
opt ani dupa declansarea crizei financiare globale, Europa este lovita
iremediabil de cea mai puternica amenintare din punct de vedere social:
somajul.
In zona euro, situatia este de-a...
Europa a intrat in noul an cu un sentiment de teama pe care nu il mai cunoscuse de la sfarsitul Razboiului Rece.
Timp de aproape o jumatate de secol, occidentalii si-au construit buncare...
Marii retaileri din SUA închid sute de
magazine, în timp ce în multe dintre unitățile care mai sunt deschise,
clienții se plâng că rafturile sunt aproape goale, imagini pe care
americanii nu sunt obișnuiți să le vadă.
În
țara în care s-au inventat supermarketurile, hipermarkeurile și
mallurile, iar economia se bazează în proporție de peste 70% pe consum,
dispariția accelerată a magazinelor este un semnal de alarmă. La ultimul
Black Friday, care este luat ca indicator al disponibilității
americanilor de a consuma, vânzările online au crescut spectaculos cu
aproape 15%, însă per total s-au redus cu 4%. Rezultatele marilor lanțuri de magazine americane au fost
dezastruoase în 2015, dar începutul lui 2016 arată ca o adevarată criză a
retailului clasic. Pe măsură ce activitatea economică încetinește și
comerțul online devine tot mai popular , retailerii fac eforturi să-și
reducă pierderile. Fenomenul este mai vizibil în zonele în care
veniturile populației sunt mai scăzute decât media națională. În localitățile afectate de reducerea activității economice, imaginea
unor întregi mall-uri părăsite a început să fie tot mai des întîlnită,
se arată într-un comentariu al publicației online zerohedge.com. Conform estimărilor, aproape 100 de milioane de metri pătrați de
spații comerciale zac nefolosiți în SUA, iar criza continuă să adauge
lunar alte spații abandonate. Este destul de obișnuit ca după sezonul de
cumpărături de iarnă să înregistreze un val de închideri de magazine
care nu mai au suficienți clienți, însă la începutul acestui an, numărul
unităților care-și închid porțile este neașteaptat de mare. Iată cele mai noi anunțuri făcute de marii retaileri americani:
Wall-Mart reduce numărul de magazine cu 269, dintre care 154 în SUA
K-Mart va închide peste 20 de magazine în următoarele luni
J.C. Penney renunță definitiv la 47 de unități, după ce în 2015 a mai închis 40.
The Gap este în curs de a lichida 175 de magazine în SUA și Canada
Aeropostale a anunțat la rândul lui că închide 84 de magazine
Finish Line se restructurează și renunță la 150 de magazine
Sears a închis deja 600 de magazine în cursul anului trecut, însă
cele care mai sunt deschise înregistrează în continuare pierderi.
Macy’s a decis să încidă în acest an 36 de unități și să desființeze 2.500 de locuri de muncă.
Însă aceasta este doar o parte a întregii povești. Într-un mod cu
totul neașteptat, consumatorii sunt uimiți să vadă rafturi care sunt pe
jumătate pline cu marfă, și un număr mai redus de sortimente dintr-un
produs față de anii trecuți. Toate acestea în efortul retailerilor de
a-și reduce pierderile. Iar acest fenomen se întâmplă în ciuda
softurilor care țin în mod automat inventarul mărfurilor, pentru a
preveni tocmai fenomenele de acest gen.
Elvira Godeanu a primit renumele de „marea doamnă a teatrului
românesc“, pentru modul remarcabil în care îşi interpreta rolurile, dar
şi pentru frumuseţea ei tulburătoare.