Poreclă Sile this Millennium Pseudonime sile_this_millennium

miercuri, 12 august 2015

Scandalul planorului dispărut: Se cere demisia lui Raed Arafat - Autor: Florin Pușcaș ,- Redactor - Publicat: 09:43

http://silethismillennium.blogspot.com/2009/03/youtube-broadcast-yourself.html
 


Scandalul planorului dispărut: Se cere demisia lui Raed Arafat

 

Florin Pușcaș,-

 Redactor

09:43

raed arafat


Situaţia planorului dispărut de şase zile stârneşte noi nemulţumiri la adresa şefului Departamentului pentru Situaţii de Urgenţă, Raed Arafat. Societatea Europeană pentru Justiţie (SEJ) solicită demisia acestuia pentru proasta gestionare a căutărilor în cazul planorului prăbuşit în Bucegi.
SEJ România consideră că autorităţile din România au gestionat defectuos căutările în cazul pilotului Mircea Crăciun, la aproape o săptămână de la momentul dispariţiei sale.
„Această «operaţiune de salvare» este o ruşine pentru statul român, relevând o situaţie comparabilă cu ţările subdezvoltate. Nu vorbim despre căutarea unei mingi de fotbal prin pădure, ci de un planor de dimensiuni considerabile care lasă urme. Solicităm demisia de urgenţă a domnului Raed Arafat din funcţia de şef al Departamentului pentru Situaţii de Urgenţă şi stabilirea unui plan concret de căutare, nu este şi în niciun caz nu era timp pentru această debandadă pe bani publici: nu ne jucăm de-a salvarea”, afirmă George Velcea, preşedintele Societaţii Europene pentru Justiţie.
SEJ atrage atenţia public că este încă un caz ruşinos pentru ţara noastră, după cazurile Apuseni şi Siutghiol.  „Nu se poate să nu găsim un planor care pică în ţara noastră. Nu există scuze pentru aşa ceva. Dacă vom continua în felul acesta, cândva e posibil să descoperim că avem baze de antrenament pentru terorişti, deoarece ar fi intrat în ţară cu planorul şi nu ştim în ce judeţe să-i căutăm”, continuă preşedintele SEJ.
În cazul în care autorităţile nu vor lua măsuri împotriva abaterilor grave ale celor responsabili de operaţiunea de salvare, la fel ca în cazurile precedente, Apuseni şi Siutghiol, SEJ România ia în considerarea depunerea unei plângeri penale, precum şi sesizarea Comisiei pentru cercetarea abuzurilor, corupţiei şi pentru petiţii din Parlamentul României.

***

SEJ România este o asociaţie independentă şi apolitică care este preocupată de sesizarea şi remedierea problemelor sociale, politice şi juridice, de monitorizarea activităţii instituţiilor statului român, de informarea şi implicarea cetăţenilor în privinţa politicilor comunitare sau publice, precum şi promovarea drepturilor omului şi a libertăţilor civice şi cetăţeneşti. Majoritatea covârşitoare a membrilor Societăţii Europene pentru Justiţie este, însă, alcătuită din persoane tinere, sub vârsta de 35 de ani, reunind studenţi, jurişti, avocaţi, jurnalişti, publicişti şi oameni de cultură din România.

Hotnews: Lucrarea de doctorat a primarului Sectorului 2, Constantin Ontanu, prezinta suspiciuni de plagiat - Sursa: Revista 22

11.08.2015
http://silethismillennium.blogspot.com/2009/03/youtube-broadcast-yourself.html
Revista 22 


11.08.2015

Hotnews: Lucrarea de doctorat a primarului Sectorului 2, Constantin Ontanu, prezinta suspiciuni de plagiat

 

Teza de doctorat a lui Constantin Onțanu, primar al Sectorului 2 și secretar general al UNPR, prezintă suspiciuni de plagiat, scrie Hotnews, care publică o analiză a "Managementul protectiei infrastructurii critice", lucrarea lui Onțanu coordonată de Gabriel Oprea, șeful pe linie de partid al edilului.
 
Cea mai mare parte a tezei este copiata din surse multiple: carti, articole stiintifice, site-uri ale unor institutii sau documente oficiale ale unor organisme interne si internationale. Practic, putine paragrafe din continutul tezei in baza careia secretarul general al UNPR si-a obtinut titlul de doctor ii apartin, mai scrie Hotnews .
 
Chiar primul paragraf din introducerea tezei de doctorat a lui Neculai Ontanu este preluat din lucrarea "Protectia infrastructurii critice in spatiul euroatlantic", coordonata de dr. Mihai Macuc si Catalina Predoiu, si care ii are drept autori pe prof. univ. dr. Marian Rizea, Marian Marinica, Lucian Dumitrache, Alexandru Barbasura si Catalin Ene (cartea a aparut la Editura ANI, in 2008).
 
"Perioada care cuprinde sfarsitului secolului al XX-lea si inceputul celui actual este marcata semnificativ de prezenta a doua procese complexe si dinamice - globalizarea si integrarea. Ele evoca interdependenta si interactiunea progresiva in dezvoltarea societatilor umane. Aceasta dubla tendinta este mai vizibila in domeniile economic si politic, care, avand efecte cotidiene, capteaza atentia constanta a tuturor. Ca fenomen, globalizarea nu putea sa nu influenteze aspectele legate de securitatea nationala, siguranta oamenilor si informatiilor, a institutiilor nationale si internationale".
 
Analiza comparativa arata ca paginile 12-40 din lucrarea de doctorat a lui Neculai Ontanu sunt identice cu paginile 5-30 din lucrarea "Protectia infrastructurii critice in spatiul euroatlantic", mai scrie Hotnews.
În iulie, HotNews.ro a publicat si o analiza a tezei de doctorat a lui Gabriel Oprea, asupra careia planau suspiciuni de plagiat, însă, ulterior, Consiliul de Etica din subordinea Ministerului Educatiei a emis un timp record un raport in care se spunea ca "suspiciunea de plagiat nu se confirma". Același Consiliu l-a albit si pe premierul Victor Ponta in 2012.
Cuvinte cheie:
doctorat, constantin ontanu, unpr, gabriel oprea, plagiat

marți, 11 august 2015

Demisia lui Ponta ar servi tuturor. Inclusiv PSD și UNPR - de Andreea Nicolae , 10 august 2015 - Sursa : Romania Libera

http://silethismillennium.blogspot.com/2009/03/youtube-broadcast-yourself.html

Demisia lui Ponta ar servi tuturor. Inclusiv PSD și UNPR

de  

Andreea Nicolae

  10 august 2015 

- stire actualizata la ora 17:13, 10 august 2015


Demisia lui Ponta ar servi tuturor. Inclusiv PSD și UNPR
La nivelul discursului public, avem „cel mai bun prim-ministru de la revoluție încoace“ și „cea mai bună guvernare“ pe care a avut-o România vreodată. Cu toate acestea, membrii partidelor la putere se întrec în discuțiile informale, cu o satisfacție nedisimulată, în prognozarea momentului când Victor Ponta își va prezenta demisia.
„Cum se întoarce din concediu“, „marți“ sau „cel târziu înainte de sesiunea extraordinară“ sunt variantele cel mai des avansate. Sfârșitul politic al lui Ponta este grăbit, în opinia colegilor de partid și de coaliție, pe de o parte, de mai vechile probleme ale acestuia cu DNA, probleme care ar fi pe cale să ia o turnură total defavorabilă premierului. Tot pe surse, pe piață au fost aruncate, în ultimele zile, mai multe informații cum că Ponta ar urma să fie trimis în judecată la scurt timp după ce va fi audiat din nou și îi vor fi prezentate rezultatele expertizei financiar-contabile dispuse de procurorul de caz.
Pe de altă parte, mulți văd în recentele luări de poziție ale lui Liviu Dragnea și Gabriel Oprea semnalul clar că aceștia vor să-l vadă pe Ponta semnân­du-și cât mai curând demisia. Cum altfel s-ar explica plăcerea și perseverența cu care cei doi creează situații în care să-l umilească public pe premier? Ultima situație de acest fel: consultările pe noul Cod Fiscal. În timp ce premierul și-a răpit, zilnic, clipe prețioase din vacanța de lux prin Caraibe pentru a-i persifla pe „flămânzii de la PNL/PDL“ care vorbesc de consultări și nu au înțeles geniul din spatele măsurilor cuprinse în noul Cod Fiscal, Oprea a rupt, iar, rândurile, vorbind de dialog și negocieri în numele „interesului național“. La rândul său, Liviu Dragnea nu doar că nu s-a repezit să cânte pe aceeași voce cu premierul PSD, dar a subliniat că are „toată disponibilitatea“ pentru mai multe runde de discuții.
Unele tehnice – unde îl trimite pe ministrul Eugen Teodorovici cu misiunea „refundamentării“ Codului Fiscal, plecând de la observațiile președintelui Klaus Iohannis și ale specialiștilor în economie -, altele politice, care să aibă loc înaintea sesiunii extraordinare. Evident, de ochii lumii măcar și în virtutea solidarității cu premierul, Dragnea putea să apere și el Codul Fiscal, așa cum a făcut-o Călin Popescu Tăriceanu. A preferat, însă, să nu spună nici un cuvânt despre cât de minunată și vizionară ar fi noua lege fiscală. Cum a preferat să îngroașe public tușele și când a fost vorba despre instituirea controlului total asupra Guvernului. Să fim serioși, miniștrii și chiar premierul puteau fi chemați în Kiseleff să dea explicații și să-și ia notițe și fără ca această schimbare de reguli să fie comunicată și subliniată public, în mod repetat.
De ce și-ar dori social-democrații și progresiștii ca Victor Ponta să plece? Să-i luăm pe rând. Primii beneficiază mai mult ca oricând de avantajele puterii, de banii și influența care vin la pachet cu guvernarea. Totuși, sunt destui cei care realizează că Ponta a devenit pentru PSD și, implicit, pentru ei o piatră de moară. Este inculpat deja într-un dosar de corupție, ar putea fi oricând trimis în judecată și, ca atare, suspendat din funcție, potrivit Constituției. În plus, există temerea că i-ar putea apărea oricând un alt dosar, fie pe filiera prietenului Sebastian Ghiță, fie în legătură cu unele decizii guvernamentale controversate luate de la instalarea la Palatul Victoria. Iar atunci, oricâte explicații ar fabrica premierul și oricât de mult s-ar victimiza prin studiourile televiziunilor prietene, nimic nu l-ar mai putea salva. Oricum, imaginea sa în afara țării este deja dezastruoasă, iar în plan intern, în sondajele de opinie, șeful Executivului este în picaj (de la 38,7% cotă de încredere în octombrie 2014, a ajuns la 21,7% în iulie 2015, potrivit Inscop). Dacă partidul a reușit până acum să se mențină la un scor surprinzător chiar și pentru strategii social-democrați, o agravare a problemei Ponta ar putea avea efecte incalculabile și iremediabile asupra PSD. Prin urmare, o intrare acum în opoziție a social-democraților și atacarea anului electoral 2016 din această postură s-ar putea dovedi mai puțin periculoase pentru partid decât o rămânere la putere cu bomba cu ceas numită Victor Ponta.
La rândul lor, Oprea și ai lui ar dori să rămână liberi de contract, astfel încât să se poată asocia cu PNL fără a putea fi acuzați de trădare. Progresiștii încearcă de luni bune să-i convingă pe social-democrați să realizeze o alianță în perspectiva alegerilor locale și parlamentare din 2016. Adică să obțină locuri sigure (deloc puține la număr) pe listele electorale. Negocierile par să fi eșuat însă, dacă ne uităm că oamenii lui Oprea recită încă refrenul „PSD este prima opțiune, dar suntem deschiși și la alte colaborări“ (vezi declarația de acum câteva zile a lui Șerban Mihăilescu), iar UNPR continuă politica agresivă de racolări. A înghițit o mare parte din oamenii lui Dan Diaconescu și acum a trecut la cei ai lui Daniel Constantin și Călin Popescu Tăriceanu. Dacă Ponta ar demisiona și ar începe consultările pentru formarea unui nou Guvern, progresiștii ar avea un atu important în negocierea cu PNL, fie că s-ar merge pe cooptarea lor în noua echipă guvernamentală, în numele interesului național, fie că s-ar opta pentru susținerea în Parlament a unui Guvern liberal minoritar.  

Laura Codruţa Kövesi „extinde“ Direcţia Naţională Anticorupţie Constanţa! - 11 Aug, 2015 00:00 - Ionuţ ZAGONEANU - Sursa : Ziua de Constanța

http://silethismillennium.blogspot.com/2009/03/youtube-broadcast-yourself.html
 logo

„Am cerut 50 de noi posturi de procurori“

Laura Codruţa Kövesi „extinde“ Direcţia Naţională Anticorupţie Constanţa!



 

„Corupţia la toate nivelurile este alimentată atunci când persoane corupte care deţin anumite pârghii de putere au sentimentul că sunt deasupra legii, că sunt intangibile și că societatea nu dispune de mijloace suficient de eficace pentru a le dovedi activităţile infracţionale și a le trage la răspundere. Pentru a combate eficient acest tip de criminalitate, care face parte din categoria criminalităţii «gulerelor albe», este nevoie de o instituţie specializată, independentă și dotată cu resurse corespunzătoare“
 Direcţia Naţională Anticorupţie organizează, la data de 1 octombrie, interviu pentru ocuparea a peste 50 de posturi de procurori în cadrul DNA. La nivelul Serviciului Teritorial Constanţa, concursul este organizat pentru patru posturi de procurori. Selecţia este deschisă tuturor magistraţilor care îndeplinesc condiţiile prevăzute de art. 87 alin. 2 și 3 din Legea nr. 304/2004 privind organizarea judiciară, republicată, cu modificările și completările ulterioare. Cei care doresc să lucreze în DNA sunt invitaţi să depună CV care să includă traseul profesional și un număr de 3 - 5 lucrări reprezentative din activitatea anterioară.
 
Concret, la nivelul structurii centrale a Direcţiei Naţionale Anticorupţie se va organiza un interviu pentru ocuparea a 21 de posturi. Cât priveşte structura teritorială, DNA caută trei procurori pentru Serviciul Teritorial Alba Iulia, doi pentru Serviciul Teritorial Bacău, doi pentru Serviciul Teritorial Brașov şi unul pentru Serviciul Teritorial Cluj - Biroul Teritorial Baia Mare. Mai departe, pentru Serviciul Teritorial Constanţa se caută patru procurori, unul pentru Serviciul Teritorial Craiova, trei pentru Serviciul Teritorial Galaţi, doi pentru Serviciul Teritorial Iași, trei pentru Serviciul Teritorial Oradea, cinci pentru Serviciul Teritorial Pitești, doi pentru Serviciul Teritorial Ploiești, trei pentru Serviciul Teritorial Suceava, doi pentru Serviciul Teritorial Târgu Mureș şi tot doi pentru Serviciul Teritorial Timișoara.

Traseu profesional 

Interviul va avea loc la sediul Direcţiei Naţionale Anticorupţie. Selecţia este deschisă tuturor procurorilor care îndeplinesc condiţiile prevăzute de art. 87 alin. 2 și 3 din Legea nr. 304/2004 privind organizarea judiciară, republicată, cu modificările și completările ulterioare. Aceștia sunt invitaţi să depună CV care să includă traseul profesional și un număr de 3 - 5 lucrări reprezentative din activitatea anterioară. Cererea, CV-ul și lucrările vor fi depuse la Serviciul Resurse umane, perfecţionare profesională și documentare, registratură, grefă, arhivă și relaţii cu publicul - Compartimentul resurse umane, perfecţionare profesională și documentare din cadrul Direcţiei Naţionale Anticorupţie, structura centrală.

„DNA nu este un om. DNA este o instituţie“  

Amintim că, în luna februarie, cu ocazia prezentării raportului de activitate al DNA pe anul 2014, Laura Codruta Kövesi, procurorul-şef al Direcţiei Naţionale Anticorupţie, a anunţat că a făcut „cerere pentru 50 de noi posturi de procurori“. „DNA nu este un om. DNA este o instituţie. Pentru că anchetele noastre au vizat oameni ce păreau de neatins, am fost atacaţi. Nu contează banii din conturi ori poziţia socială. Obiectivul nostru este să avem o Românie fără corupţie, în care lucrurile funcţionează aşa cum trebuie, o ţară în care nu trebuie să dai mită“, a mai spus Kövesi.
 
 
 
Ti-a placut articolul?

Caricatura zilei – 11 August 2015


0 30
http://silethismillennium.blogspot.com/2009/03/youtube-broadcast-yourself.html

luni, 10 august 2015

Statul român a devenit complicele celor care au omorât oameni în Decembrie 1989 și Iunie 1990. De la Ion Iliescu la Traian Băsescu, până în epoca lui Klaus Iohannis. EDITORIAL de DAN ANDRONIC - Autor: Dan Andronic | luni, 10 august 2015 |

http://silethismillennium.blogspot.com/2009/03/youtube-broadcast-yourself.html
  EVZ

Opinii EVZ

Statul român a devenit complicele celor care au omorât oameni în Decembrie 1989 și Iunie 1990. De la Ion Iliescu la Traian Băsescu, până în epoca lui Klaus Iohannis. 

EDITORIAL de DAN ANDRONIC

Autor: 

 Dan Andronic 

 | luni, 10 august 2015 |








 
 Vorbim adeseori despre interese oculte de putere. De încrengături de interese, de corupție și manipulare. Nu cred că există exemplu mai bun decât modul în care două dosare importante: Decembrie 1989 și Iunie 1990 sunt împinse la marginea timpului. Aici este adevăratul test al rezistenței Sistemului. Soarta lui Ion Iliescu, personaj-cheie în ambele momente istorice, reprezintă pentru Sistem mult mai mult decât ne putem închipui. Dovada: am schimbat patru președinți ai României și câțiva procurori-generali, dar nu a contat!

În urmă cu câteva luni, am avut o discuție de câteva ore cu generalul Dan Voinea, fostul procuror militar care s-a ocupat de cele mai fierbinți dosare ale ultimilor 25 de ani: Dosarul Revoluției din 1989 și al Mineriadei din Iunie 1990. O a doua întâlnire a fost cea de sâmbătă cu Teodor Mărieș, președintele Asociației 21 Decembrie. Un om care a demonstrat că există momente în Istorie când un om, fără galoane și fireturi, poate schimba cursul evenimentelor. A dus o luptă solitară, fără sprijinul ONG-urilor din România, în bătaia de joc a autorităților, sub supravegherea serviciilor de informații și în ciuda încetinelii Parchetului General sau a deciziilor contradictorii ale Curții Constituționale. S-a luptat cu Timpul și Uitarea și a câștigat.
A reușit să obțină de la CEDO rezultatul maxim: crimele din Decembrie 1989 și Iunie 1990 nu mai au termen de prescripție. Pentru cei care încă-i plâng pe cei peste 1.000 de morți, pentru miile de răniți și reținuți va veni mopmentul în care vor afla, cândva, cine este vinovat. Nu vreau să mă întreb ce s-ar fi întâmplat dacă nu ar fi existat Curtea Europeană a Drepturilor Omului, pentru că editorialul ar trebui să se termine aici. După cum povestea generalul Dan Voinea și Teodor Mărieș în cele două dosare penale nu s-a lucrat nimic timp de 7 ani. Între 2007-2014! Aduceți-vă aminte de strigătul disperat al Președintelui României din septembrie 2009. Degeaba. Sistemul era mult mai puternic. Este adevărat că vorbim de două cauze complexe prin numele implicate în desfășurarea evenimentelor, dar destul de simple prin logica faptelor penale. Există documente, mărturii, expertize care pot demonstra cu certitudine cine a tras, cine a dat ordinul, cum s-au planificat operațiunile, cine a arestat, cine a încălcat legea. Și cu toate astea, nu se întâmplă nimic de 25 de ani.

Ion Iliescu, Virgil Măgureanu, Petre Roman sunt doar trei nume importante care se regăsesc în toate operațiunile (para)militare duse împotriva românilor. Alături de ei apar SRI, Procuratura Generală, Ministerul de Interne, generali de poliție și de armată. Sunt zeci de persoanlități implicate, oameni activi, se manifestă în spațiul public și adeseori par în conflict. Dar îi unește o încrengătură aparent de neînțeles, ce ascunde un adevăr greu de recunoscut pentru cei care împiedică aflarea adevărului.
Așa cum am înțeles eu, iar interlocutorii mi-au confirmat, Puterea a fost cucerită printr-o lovitură de stat în 1989 și a fost consolidată (definitiv, își închipuiau ei) în Iunie 1990. Așa au creat primul sistem de putere din România. Dacă vreți, vorbim despre Păcatul Originar. O culpă care permis democrației din România să ia naștere. Fără Ion Iliescu nu ar fi existat un Emil Constantinescu și lupta societății civile, fără PSD-ul anilor 2000, marcat tot de umbrele de la Cotroceni, nu ar fi apărut Traian Băsescu. Și tot așa, exemplele pot continua.

În Decembrie 1989 și Iunie 1990 am fost martori la nașterea unui sistem de putere care a avut mână liberă, în ultimii 25 de ani, să numească procurori, să recruteze ca “acoperiți” magistrați, să dea legi și să facă guverne, să asculte telefoane și să se joace cu dosare. Cu alte cuvinte, să conducă o țară, așa cum își închipuiau Ei că trebuie condusă. Unele lucruri au fost bune, altele nu, dar dacă o să le luați biografiile la puricat veți găsi puncte comune, ceea ce explică unitatea de acțiune în afara intereselor politice de moment.
O să vă întrebați de ce rediscutăm acest subiect. De ce mai poate fi interesant ceea ce s-a întâmplat acum 25 de ani? Iar răspunsul este simplu: pentru că uneori, oameni ca Teodor Mărieș și Dan Voinea, merită ascultați, sprijiniți în lupta lor cu Timpul și Uitarea. Așa îi vom sili pe cei care lasă colbul să zacă peste dosare să pună mâna pe cârpă și să-și facă treaba. Dacă tot vrem să se facă curățenie în societatea românească, atunci ar fi bine să începem cu Începutul! Nu să ne prefacem că-l uităm…
 Tag-uri:
 editorial dan andronic, ion iliescu, decembrie 1989, iunie 1990, mineriada, mineriada iunie 1990, dan voinea, procuror militar, teodor marier, asociatia 21 decembrie, presedinte asociatia 21 decembrie, cedo, ccr, curtea constitutionala, parchetul general, virgil magureanu, petre roman

Ce se ascunde in spatele dezbaterilor despre Comitetul National condus de BNR - Adrian Benta , Consultant fiscal : Bentaconsult.ro

http://silethismillennium.blogspot.com/2009/03/youtube-broadcast-yourself.html
Ziare.com

FAN Courier

Ce se ascunde in spatele dezbaterilor despre Comitetul National condus de BNR

Luni, 10 August 2015, ora 07:49

Ce se ascunde in spatele dezbaterilor despre Comitetul National condus de BNRFoto: Adrian Benta
Existenta Comitetului de Supraveghere Macroprudentiala nu este o idee venita peste noapte guvernatorului Bancii Nationale a Romaniei sau Guvernului.
Inca din data de 30 noiembrie 2014 exista supus dezbaterii publice un proiect de lege care are ca scop tocmai infiintarea unei astfel de structuri, ca urmare a recomandarilor Comisiei Europene, ce pare inca ingrijorata de prevenirea unor crize financiare.

Documentul se afla pe site-ul Ministerului Finantelor Publice, la sectiunea transparenta decizionala.

Politicienii nostri au speculat abia acum acest moment, dandu-i o alta conotatie, neplacuta atat din perspectiva intentiei corecte de a respecta o recomandare a Comunitatii Europene, cat si din perspectiva transformarii acestui Comitet intr-un for cu puteri absolute.


Comitetul National condus de BNR revolta PSD: Asa ceva nu se poate! Nu mai exista Guvern, Parlament, Presedintie?

Olteanu (BNR): Comitetul National nu va face recomandari Parlamentului sau presedintelui Romaniei

Toate aceste "fumigene" aruncate in ultimul timp reprezinta o consecinta a "razboiului" verbal pe care il duc persoanele care sustin adoptarea Codului fiscal in forma aprobata de Parlament si cei care nu agreeaza efectele acestei legi.
Romania va avea un supra-guvern sef peste guvern?

De fapt, acest Comitet Macroprudential vrea sa vina ca o justificare a opiniei ca efectele negative ale Codului fiscal sunt mai pregnante decat efectele pozitive si atunci incercam sa gasim o cale de a aduce finantele publice in parametrii agreati.

Reactiile fata de Comitetul National pentru Stabilitate - ignoranta sau judecata stramba

In fond, nu Comitetul Macroprudential este problema, ci faptul ca fiecare dintre partile combatante dezvolta argumente sa arate ca detine mai multa obiectivitate in dorinta de a fi aplicat Codul fiscal sau nu. In acest sens, discursul adevarat ar fi punctarea avantajelor si dezavantajelor aduse de acesta.

Lucruri pozitive ale Codului fiscal


Pe termen scurt, populatia ce inca duce greul crizei beneficiaza de o scadere de preturi, ca urmare a unei cote de TVA redusa la 19% si, mai ales, observam si dorinta de a stimula cultura prin reducerea TVA la 5% pentru vanzarea de carti sau la accesul la evenimente.

Se elimina zgomotoasa taxa pe stalp, impozitul pe dividend se reduce la 5%, iar supraacciza la carburant nu va mai exista. Toate aceste lucruri sunt minunate, daca au un fundament real al economiei.


Teodorovici nu e de acord cu Isarescu pe Codul Fiscal: Sub nicio forma nu revenim asupra masurilor

Lucruri mai putin pozitive ale Codului fiscal


Celelalte parti vin si afirma ca, in realitate, nu prea este chiar o reducere atat de spectaculoasa de fiscalitate, ci se muta impozitarea de la societate catre persoana fizica, iar unele categorii de persoane fizice, in special cele ce desfasoara activitati independente si profesii libere, vor fi aspru impozitate.

Luand un caz concret, de exemplu, o persoana fizica autorizata ce doreste sa beneficieze de pensie intreaga, cu venituri medii de pana in 2.500 euro pe luna, este taxata cu o cota de aproximativ 48%, iar daca aceasta mai este si platitoare de TVA, taxarea ajunge la 65%, chiar daca acest PFA desfasoara aceleasi activitati ca si activitatea unei societati.

In acelasi context, dezvoltarea pe deficit a tarii este buna, dar doar daca acesta este directionat pentru realizarea de investitii corecte in economie.


PNL anunta ce va negocia cu PSD pe Codul Fiscal: Vom cere amanari (Video)

Conditiile PNL pentru a vota noul Cod Fiscal

Fiecare roman va plati cu varf si indesat multi ani de acum incolo


Daca Guvernul va folosi acest deficit cum l-a folosit in ultimii ani - pentru licitatii supraevaluate sau pentru mai multe categorii de persoane asistate social cand acestea erau apte de munca, ori pentru periodicele pomeni electorale, respectiv pentru cresteri de salarii guvernamentale in structuri in care doar o parte dintre acesti salariati muncesc, iar ceilalti nu cunosc preacinstita munca - acest deficit este unul inacceptabil si se adauga la datoriile pe care le are deja Romania.

Ne place, nu ne place, la sfarsitul lunii mai 2015, conform unei analize a BNR, datoria pe termen lung si pe termen scurt a Romaniei este de circa 90 miliarde euro. Suma va creste prin noile deficite, estimate anual la circa 17 miliarde de lei, astfel incat fiecare cetatean roman va plati cu varf si indesat multi ani de acum incolo.

Iar faptul ca Romania are o rata de datorie externa mai buna decat alte tari nu e nici pe departe o scuza justificabila.

Poate ar fi cazul ca acest deficit, cumva, sa fie investit in structuri economice productive si nu doar in institutii care sa taxeze excesiv contribuabilul pentru a face rost de acesti bani.


Ministrul nostru de Finante se ia dupa Yanis Varoufakis? Deficitul bugetar si lepadarea de UE

Vrem rezultate


Asteptam dovezi concrete ca acest deficit este folosit corect pentru o dezvoltare sanatoasa si poate daca ar fi impusa prin lege aceasta situatie, iar in cazul in care Consiliul de Supraveghere Macroprudentiala ar fi un for decizional in acest sens, atunci este binevenit.

Insist asupra faptului ca o fiscalitate redusa dezvolta economia, insa toate aceste scaderi de taxe trebuie sa se faca pe o baza sanatoasa, cu perspectiva pentru generatiile ce vin.


Adrian Benta
Consultant fiscal
Bentaconsult.ro

Urmareste Ziare.com si pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Ziare.com.

Citeste mai multe despre 
Sursa:
 Ziare.com

https://silethismillennium2019.blogspot.com/

România în Direct | Succesul lui Călin Georgescu: operațiune secretă sau...