Poreclă Sile this Millennium Pseudonime sile_this_millennium

marți, 28 iulie 2015

Surpriza lui Klaus Iohannis Marti, - 28 Iulie 2015, ora 07:31 - Iulian Leca - Senior editor Ziare.com

http://silethismillennium.blogspot.com/2009/03/youtube-broadcast-yourself.html

Ziare.com

Surpriza lui Klaus Iohannis

Marti, 28 Iulie 2015, ora 07:31

Surpriza lui Klaus Iohannis

Iulian Leca

Senior editor Ziare.com

Sustinatorii presedintelui ar trebui sa fie incantati si multumiti, promisiunea pentru "o altfel de politica" nu mai e asa o nebuloasa ca in campania electorala, cand nimeni nu si-ar fi putut prea bine imagina ce inseamna sa faci o altfel de politica.
Acum, cred ca cei mai infocati dintre "iohannisti" isi pot face o idee despre cum va arata politica romaneasca si se pot relaxa.

Imi pare tot mai mult ca sub mandatul lui Klaus Iohannis partidele tind sa devina niste personaje demodate, total compromise, cu care se dovedeste imposibil de lucrat, deci si mai inutile in marea reforma a lumii politice pe care presedintele a promis-o odata cu venirea sa la Cotroceni.

Or, ce vedem in locul unei vieti politice bogata in dezbateri si autentica in forta argumentelor ideologice, asa cum ne-am fi putut gandi ca ar insemna "o altfel de politica" sub Klaus Iohannis?

Inainte de a vedea ce e pe cale sa rasara in locul "fostei" politici, sa nu uitam ca Iohannis a fost votat si pentru ca o buna parte dintre romani se saturasera de ceea ce se petrecuse pana atunci la varful Romaniei.

De la Cotroceni, e adevarat, avem parte de mai putin scandal propagat direct la televizor, dar asta nu inseamna ca Presedintia nu a ramas principalul jucator pe scena politica.

Ba chiar mi se pare ca a devenit mai important si ranforsat intr-un rol care se vrea si mai influent in exercitarea puterii decat a fost vreodata presedintele Romaniei, oricare i-a fost numele in ultimii 25 de ani.

Nu stiu cat au contribuit la aceasta imagine atacurile lui Ponta de dupa ce a fost acuzat de DNA, cat e rodul propagandei si cat este efectul pe care il produce un presedinte care se expune public intr-un alt ritm decat cel in care am fost obisnuiti. Combinatia acestor factori cred ca a dus la imaginea de azi a unui Iohannis care aduna tot mai multa putere si lucreaza la parghiile prin care sa o poata exercita si mai direct.

Probabil vom fi luminati si mai puternic de noua politica in momentul in care Klaus Iohannis va avea, intr-un sfarsit, "guvernul sau". Cred ca abia atunci se va putea implementa o altfel de politica, una asa cum romanii nu au mai vazut in viata lor.

Foarte posibil ca atunci, seful cancelariei prezidentiale, Dan Mihalache, nu va mai fi nevoit sa iasa public pe un post de stiri sa faca declaratii precum cele din weekendul tocmai incheiat, unde in esenta mie mi s-a parut ca tragea de urechi PNL ca nu a consultat Cotroceniul inainte de a-si da votul pe o lege esentiala cum este Codul Fiscal.

Eu cred ca e usor de imaginat cum va functiona relatia dintre presedinte si Executiv cand va trebui ca Iohannis sa isi numeasca omul sau de incredere la Palatul Victoria. Singura problema cu un astfel de model ar fi in momentele in care el ar ajunge sa lucreze mai mult pentru sine decat pentru cei care l-au votat. Or, in opinia mea, primii pasi ai lui Klaus Iohannis par sa fie hotarat luati inspre propria persoana si a celor din jurul sau in primul rand.

Exemplul cel mai bun cred ca este modul in care a fost privita cresterea economica. Ea a fost considerata foarte buna pentru cresterea salariilor celor 48 de demnitari - printre care, ironic, primul era chiar presedintele -, pentru pensiile militare de stat - pentru a fideliza interesul national din Parlament -, pentru dublarea alocatiilor copiilor - pentru a multumi populismul intregii clase politice, dar a devenit deodata chestionabila de pe pozitiile austeritatii Troicii atunci cand a trebuit sa fundamenteze o crestere, fie chiar minora si probabila, pentru mase mai largi de cetateni.

Dar nu cred ca hiba morala e cea mai mare problema a unui astfel de Klaus Iohannis, ci faptul ca presedintele incearca sa domine viata politica tot mai autoritar, asa cum o demonstreaza reactia Cotroceniului dupa respingerea Codului Fiscal si blamarea PNL de populism.

Pana atunci, demisia tot mai asteptata din partea unui premier inculpat intr-un dosar DNA nu face decat sa pregateasca si mai bine atmosfera. Cu atat mai mult cu cat astazi eu nu cred ca mai exista in principalele partide nicio figura importanta care sa nu poata fi oricand presupus a fi acuzata de un procuror de cine stie ce matrapazlacuri din trecut mai mult sau mai putin credibile.

Un astfel de teren pare extrem de roditor pentru orice altfel de politica. Cu atat mai mult una dusa in forta, in numele interesului si sigurantei nationale, si care sa puna capat "ciorovaielilor" cu care politicienii isi pierd timpul. E un film pe care l-am mai vazut. Si nu se termina bine.

Urmareste Ziare.com si pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Ziare.com.

Citeste mai multe despre 
Sursa: 
Ziare.com

luni, 27 iulie 2015

Caricatura zilei – 27 iulie


Caricatura zilei


0 114
http://silethismillennium.blogspot.com/2009/03/youtube-broadcast-yourself.html

Financial Times, despre DNA: Tigrul de hârtie își arată colții

http://silethismillennium.blogspot.com/2009/03/youtube-broadcast-yourself.html

Financial Times, despre DNA: Tigrul de hârtie își arată colții

România – cândva considerată una dintre cele mai corupte țări din UE – a devenit o pepinieră de testare a combaterii corupției la nivel înalt și asta pe măsură ce tigrul de hârtie - DNA - a început să-și arate colții, scrie Financial Times într-un articol semnat de la București de Andrew Byrne.


Laura Codruța Kovesi 
FOTO: Mediafax Foto
Fluxul continuu de cazuri de corupție prezentate public nu numai că generează o frenezie media, dar a început să aibă efecte și asupra mult așteptatei reforme fiscale, notează jurnalistul.
Direcția Națională Anticorupție, văzută cândva ca o formă fără fond (un „tigru de hârtie”), înființată doar ca o condiție a intrării în UE, acum este percepută ca un adversar de temut chiar și de către cei mai puternici politicieni ai țării. Jurnalistul de la FT menționează în context că Victor Ponta a fost pus sub învinuire pentru o serie de acuzații - fals, evaziune fiscală, spălare de bani și conflict de interese pentru activitatea desfășurată ca avocat între 2007 și 2008 -, o parte din bunuri i-au fost puse sub sechestru, în timp ce fostul său asociat Dan Șova și fostul ministru de finanțe Darius Vâlcov sunt și ei acuzați de corupție.
Victor Ponta este primul premier în exercițiu din România care este pus sub acuzare în timp ce este în funcție. Dar cazul care a demonstrat prima oară „mușchii” DNA a fost cel al fostului prim-ministru Adrian Năstase, condamnat în 2012 și 2014, precizează FT.
Din 2013, de când DNA se află sub conducerea Laurei Kovesi - procurorul de 42 de ani, fostă vedetă a echipei naționale de baschet - numărul de condamnări obținute crește rapid: au fost peste 1.000 anul trecut.
Performanța DNA-ului românesc a început să atragă atenția altor țări afectate în mod similar de corupție, cum ar fi Grecia, Bulgaria și Croația, unde interesul pentru modul în care procurorii anticorupție din România au devenit așa de puternici este din ce în ce mai mare, susține Financial Times.
Cotidianul financiar britanic consideră că punctul de cotitură pentru activitatea DNA - dincolo de sprijinul de care a beneficiat din partea Comisiei Europene și a Statelor Unite și de relansarea agenției sub o nouă conducere, în 2005, de către Monica Macovei - l-a constituit modificarea Codului penal din 2009-2010, prin care procurorilor li s-au dat puteri mult mai mari de investigare și arest.
Financial Times notează că DNA se bucură de sprijinul președintelui Klaus Iohannis, în timp ce Victor Ponta susține că dosarul împotriva lui este motivat politic. Totuși, a demisionat de la conducerea partidului și dă semne că ar renunța la putere, scrie Financial Times. Ziarul menționează și trimiterea de către președinte a Codului fiscal pentru reexaminare în Parlament, gest în care analiștii văd o modalitate de creștere a presiunii pe șeful Guvernului. Legea conținea reduceri de taxe populiste în cazul cărora UE a avertizat că vor adânci deficitul fiscal al României, precizează FT.
Pe de altă parte, zelul DNA a atras și critici, oponenții reliefând că o rată de 90 la sută de condamnări este mai degrabă proprie Coreei de Nord decât Bucureștiului. În plus, ofensiva anticorupție a dus și la consecințe nedorite: teama de punere sub acuzare a paralizat administrația publică, oficialii de la nivel mediu al administrației încetând să mai acorde contracte publice pentru a evita orice eventuală investigație. Pentru unii, procurorii României au devenit prea puternici, iar anchetele lor prea extinse. Parlamentarii vor discuta la toamnă propuneri de limitare a măsurii arestului preventiv, o măsură care, în opinia altora, este destinată să taie aripile agenției.
Totuși, operațiunea lui Kovesi se bucură de susținerea a 65 la sută dintre români, obișnuiți de mult timp să-i vadă pe politicieni îmbogățindu-se în ciuda salariilor modeste. Mulți văd în acțiunile DNA o îndelung așteptată curățare a clasei politice, care menține la conducere o rețea comunistă de clientelism, la peste două decenii de la executarea fostului dictator Nicolae Ceaușescu, mai scrie Financial Times, care publică într-un chenar separat cele mai proeminente cazuri de politicieni condamnați sau aflați sub investigație

Sfinţii Închisorilor, Cioran, Eliade, Ţuţea, Noica, Vulcănescu, Gafencu interzişi de Iohannis şi clasa politică coruptă By TENE IONUT - Jul 22, 2015 - Sursa : Juurnalul Romanesc

http://silethismillennium.blogspot.com/2009/03/youtube-broadcast-yourself.html




Sfinţii Închisorilor, Cioran, Eliade, Ţuţea, Noica, Vulcănescu, Gafencu interzişi de Iohannis şi clasa politică coruptă

50

Nu am avut nici cea mai mică îndoială că „Führerul din Carpaţi”, preşedintele ales şi pe Facebook România, Klaus Iohannis, va promulga Legea antinaţională şi anticonstituţională, denumită greşit de presă ca Legea anti-legionară, şi pompos declarată de iniţiatorii sub „acoperire”: Legea pentru modificarea şi completarea Ordonanţei de Urgenţă a Guvernului nr. 31/2002 privind interzicerea organizaţiilor şi simbolurilor cu caracter fascist, rasist sau xenofob şi a promovării cultului persoanelor vinovate de săvârşirea unor infracţiuni contra păcii şi omenirii. Nu m-am îndoit că va promulga legea din mai multe motive: 1. Klaus Iohannis e produsul elaborat al sistemului neo-comunist şi neo-securist perpetuat după decembrie 1989, ca să conducă ţara spre sub-colonie şi dinamitarea economiei autohtone. Eu nu m-am înşelat în noiembrie 2014 de propaganda neo-securistă ce controlează media şi establishment-ul politic; 2. nu cred că un sas de religie lutherană poate să simtă „dimensiunea românească a existenţei” şi „spaţiul mioritic” al triadei Blaga, Vulcănescu, Noica; 3. Klaus Iohannis e expresia politică a unor interese politice străine, implementate la noi în ţară, în cârdăşie cu grupări politice dezarticulate de interesul naţional? Sincer mă cuprindea tristeţea, nostalgia şi melancolia la apelurile dramatice către Klaus Iohannis ale fiicei lui Mircea Vulcănescu, călugărilor de la Mănăstirea Petru Vodă, Academiei Române sau istoricului Cristian Troncotă, care făceau apel la raţiunea preşedintelui cu exemplul martirilor români ce vor fi crucificaţi de lege a doua oară, după iadul anilor 50. Apelurile bine intenţionate, frumoase şi agumentate erau din păcate retorice, pentru un om, care e doar robotul sistemului neo-comunist.
De vină pentru promulgarea acestei legi, care încalcă legile ţării, Constituţia României, drepturile omului şi deciziile Tribunalului Penal de la Nuremberg, nu e numai preşedintele Klaus Iohannis. În primul rând, vinovat este iniţiatorul ei, Crin Antonescu, înconjurat de o clică de consilieri, care nu cunosc istoria adevărată a României. Crin Antonescu a crezut în subţirimea sa intelectuală, că dacă se pune bine cu comilitonul neo-marxist de la Institutul „Elie Wiesel”, fiul unui bolşevic venit pe tancurile sovietice să instaureze comunismul, va ajunge preşedintele României. Nu nu mai că nu a ajuns preşedinte, dar şi a fost extras  ca o “măsea stricată” de pe scena politică naţională, cu ruşinea şi oprobiul crucificării din nou a martirilor anticomunişti, a Sfinţilor Închisorilor şi celor mai mari intelectuali ai ţării: Noica, Eliade, Vulcănescu, Ţuţea, Cioran, Ionescu (să nu se uite că a fost ataşat diplomatic al lui Ion Antonescu pe lângă guvernul de la Vichy) sau a mucenicilor ca Valeriu Gafencu, Ilie Cleopa, Arsenie Papacioc sau Iustin Pârvu. Propunerea legislativă nu a fost supusă dezbaterii publice, ea a trecut şerpeşte în comisia condusă de colaboratori a securităţii comuniste, dovediţi în instanţă de CNSAS şi a fost votată în plen aproape în unanimitate de un parlament format din numeroşi penali şi corupţi, deci şantajabili şi fără calitate morală să decidă dacă Mircea Eliade trebuie interzis sau nu? Din păcate, presa mainstream a păstrat o tăcerea complice privind această lege, care încalcă legislaţia naţională şi internaţională.
In-apararea-lui-Valeriu-Gafencu-30-Mai-2013
De fapt, această lege, care e un atac murdar la valorile naţionale, morale, religioase şi la ierarhia culturală a românilor, este şi expresia unei miasme politice nomenclaturiste, provenite şi de tipul celei din anii 50, când bolşevismul era la putere în Româna supusă tancurilor sovietice. Acum ce tancuri ne mai supun ca să ne punem din nou la index valorile? De ce îi este frică în prezent lui Klaus Iohannis şi clasei politice incompetente de Sfinţii Închisorilor, de Eliade, Cioran, Noica, Vulcănescu, Ţuţea sau de mărturisitori ca Iustin Pârvu şi Arsenie Papacioc, de mucenicii Valeriu Gafencu sau Ilie Lăcătuşu. Ce puterncii sunt şi după moarte aceşti stâlpi ai culturii şi ortodoxiei româneşti de preşedintele Iohannis şi comilitonii neo-comunişti fac legi speciale pentru ca să fie interzişi. Se vor schimba denumirie de şcoli Eliade, Ţuţea sau Vulcănescu din ţară? Vor fi interzise poeziile lui Radu Gyr sau Lucian Blaga? Va fi interzisă de către noua “poliţie a gândirii” opera lui Tudor Arghezi, că a compus poezia “Făt-Frumos” dedicată lui CZ Codreanu? Cred că Iohannis şi o parte a clasei politice doresc ca românii să nu mai se raporteze la valori culturale naţionale şi religioase, ca poporul să devină o populaţiune de mancurţi, care să îngurgiteze pe nemestecate, fără să gândească, toate interesele economice şi geopolitice ale multinaţionalelor şi marilor puteri?
Ionuţ Ţene

Șantaj la nivel înalt!!! Davidoiu versus Ungureanu: ONU sau apartamentul!!! - Jurnalul Romanesc


http://silethismillennium.blogspot.com/2009/03/youtube-broadcast-yourself.html
http://www.jurnalulromanesc.at/wp-content/uploads/2015/05/Untitled-21.jpg


Șantaj la nivel înalt!!! Davidoiu versus Ungureanu: ONU sau apartamentul!!!

592

Viaţă de sinecurist pe banii românilor! M.R.U. un comunist „democrat” are apartament plătit de statul român la Viena.

După decembrie 1989, cea mai bună meserie publică e tot cea de fost nomenclaturist comunist. Omul care întruchipează perfect continuitatea securisto-comunistă de după 1990 şi că numic nu s-a schimbat pentru oamenii sistemului totalitar este Mihai Răzvan Ungureanu, fostul şi actualul şef SIE şi fostul premier al României oferită pe tavă intereselor economce străine. Mihai Răzvan Ungureanu de tânăr a fost un descurcăreţ, cu proptele de la PCR şi protejat de Securitate. Născut dintr-o familie de intelectuali modoveni, cu mamă specialistă în limba ebraică, MRU a fost repede luat la ochi albaştri de sistemul securisto-comunist. La numai 18 ani a fost promovat membru în CC al UTC sub directa coordonare a lui Nicu Ceauşescu, fiul dictatorului comunist. MRU s-a remarcat prin articole marxiste şi osanale dedicate lui Nicolae Ceauşescu în „Opinia Studenţească”, de provoca la propriu greaţa şi voma colegilor de la Facultatea de Istorie din Iaşi pentru oportunismul său gregar. Revoluţia l-a prins mobilizând studenţii în favoarea dictatorului Nicolae Ceauşescu. Lovitura de stat din decembrie 1898 i-a priit ucenicului lui Karl Marx, pentru că devenit un promotor al ideilor lui Soroş şi bursier al acestei fundaţii, care militează pentru destructurarea culturii şi valorilor naţionale. Promovat de CP Tăriceanu în guvernul său, în 2005, ca secretar de stat, apoi ca ministru de externe, MRU este artizanul renunţării la averea de miliarde de euro a Fundaţiei Gojdu în favoarea statului maghiar. Mai mult, MRU a reuşit blocarea negocierilor cu Moscova pentru returnarea tezaurului românesc furat de bolşevici în 1917. Pentru „meritele” sale împotriva intereselor naţionale MRU este promovat de Traian Băsescu în funcţia de şef SRI şi premier la României. Este dat jos din funcţia pe care nu o merita în urma protestelor românilor din Piaţa Universităţii, nemulţumiţi de incompetenţa premierului preocupat de vita Kobe la cină, decât de dezvoltarea economiei româneşti. MRU a fost acuzat de al doilea om din SRI-ul lui Virgil Măgureanu, purtătorul de cuvânt, Nicolae Ulieru, că a fost racolat de un serviciu secret străin. Asta nu l-a împiedicat pe marioneta intereselor străine Klaus Iohannis să-l pună şef peste spionii români din străinătate?


Alegerea lui Klaus Iohannis ca preşedinte al României, în urma manipulărilor de pe Facebook, MRU devine copilul răsfăţat al noului Fhurher din Carpaţi. Este repus pe postul de şef la SIE, în ciuda protestelor presei şi societăţii civile care au scos în evidenţă gafele de proporţii făcute împotriva interesului naţional de către MRU, specialist în limba ebraică şi discursuri diplomatice în limbaj de lemn.Un lucru mai puţin cunoscut despre MRU este talentul său de om „de afaceri”  pe banii publici, din taxele şi impozitele românilor aşa cum a fost învăţat la Şcoala de partid „Ştefan Gheorghiu”, când era nomenclaturist comunist. Din 2001 încep învârtelile lui MRU la Viena, când a fost numit director general – emisar special al Pactului de Stabilitate pentru Europa de Est şi apoi coordonator adjunct al Iniţiativei de Cooperare Sud-Est  Europeană (SECI), între anii 2003 – 2004. MRU primeşte de la statul român un apartament de lux în inima Vienei, cu plata uilităţilor la zi din partea bugetului de stat. Dar surpriza vine când în 2005 MRU părăseşte postul pentru o altă sinecură de stat în Guvernul Tăriceanu, la Bucureşti. MRU nu predă apartamentul de lux către statul român ci îl păstrează ca loc de refugiu şi odihnă între sesiunile ministeriale. Mai mult, apartamentul de lux plătit în continuare de statul român, deşi nu avea dreptul să mai locuiască, pentru că nu mai era funcţionar la Viena, este folosit de soţia lui MRU, care din asistentă medicală devine un medic de succes la Viena şi negociază contracte cu OMV pe perioada când soţul era şef la SIE. Asta nu e trafic de influenţă d-na Kovesi? Democraţia e doar „pentru căţei”? Premierul Mihai Răzvan Ungureanu susţinea că banii primiţi de soţia sa din partea companiei OMV, în perioada în care el conducea Serviciul Român de Informaţii (SIE), nu reprezenta un conflict de interese, conform definiţiilor prevăzute de legea în domeniu. Grupul de Investigaţii Politice (GIP), condus de Mugur Ciuvică, a sesizat, în 2012, Parchetul ICCJ în legătură cu conflictul de interese în care s-ar fi aflat fostul director SIE, Mihai Răzvan Ungureanu, din cauza contractului soţiei acestuia cu firma austriacă OMV AG. Daniela Ungureanu, soţia fostului premier, a primit, în 2009 şi în 2010, în baza unui contract de “servicii de consultanţă medicală”, suma totală de 711.866 RON, adică 170.000 de euro, de la firma austriacă. GIP a sesizat Parchetului faptul că fostul director al SIE s-a aflat în conflict de interese începând cu anul 2009, când soţia sa a început să fie plătită de OMV. Bineînţeles că parchetul nu anchetează oameni ca MRU, ce sunt de la serviciile de specialitate care conduc România pentru interesele economice ale altora. Procurorii bagă la zdup doar plevuşca, cum le ordonă americanii. Şi în ziua de azi, MRU, care este din nou şef al SIE, deţine apartamentul de lux din Viena, care este păstrat de familia sa, cu facturile plătite la zi de de la bugetul de stat. Trebuie să aibă şi nomenclaturistul MRU locul său de refugiu şi odihnă pe banii românilor. Apartamentul e “acoperit” informaţional de Ambasada României la Viena. Se explică astfel faptul că pe Silvia Davidoiu nu o clinteşte nimeni de la post, deşi decizia de mutare e semnată de către Iohannis de circa şase luni de zile? Ambasadoarea (fosta) de la Viena se laudă în stânga și în dreapta că nu o miscă nimeni de la Viena că altfel îl dă în gât pe Ungureanu. Să fie oare chiar atât de mare nesimțirea în diplomația românească? Ar fi capabilă oare soția lui MRU să trateze această boală?
MRU – trai neneică pe banii românilor! La vremuri noi, tot noi, foştii comunişti.
Andrei Ionescu Albac

Klaus Iohannis si populismul PNL - Luni, 27 Iulie 2015, ora 08:05 - Ioana Ene Dogioiu - Senior editor : Ziare.com

http://silethismillennium.blogspot.com/2009/03/youtube-broadcast-yourself.html
Ziare.com

Klaus Iohannis si populismul PNL

Luni, 27 Iulie 2015, ora 08:05

Klaus Iohannis si populismul PNL

Ioana Ene Dogioiu

Senior editor Ziare.com

Presedintele Iohannis da semne de nervozitate in raport cu PNL, reflectate, in opinia mea, de afirmatiile neasteptat de transante ale sefului cancelariei prezidentiale, Dan Mihalache, in privinta votului dat de liberali pe Codului Fiscal.
"Cei din PNL puteau sa intrebe. Ei puteau sa deschida o dezbatere pe Codul Fiscal, dar asa se intampla cand te arunci din ratiuni de campanie. Poate data viitoare vor fi si ei mai atenti. Inteleg ca suntem in perioada de precampanie electorala, ca cifrele din sondaje preocupa si PNL si PSD, dar trebuie sa avem o minima responsabilitate si fata de tara asta", a declarat Dan Mihalache la Antena 3.

Nu imi imaginez ca dl Mihalache a vorbit de capul lui. Niciun sef de cancelarie prezidentiala nu se lanseaza in asemenea sarje fara acordul presedintelui. In general, in astfel de situatii, seful cancelariei spune pe sleau ceea ce presedintele nu vrea sa afirme public in mod direct.

De remarcat faptul ca atacul lui Dan Mihalache nu e diferentiat pe vechi si noi liberali. Pentru ca tot PNL-ul a votat voios iar varfuri de lance pro-cod au fost in ambele parti, si la vechiul PNL, si la vechiul PDL. Este o palma pe care o primeste in mod surprinzator si Alina Gorghiu.

Ceea ce remarc si mi se pare important este ca Dan Mihalache nu le reproseaza liberalilor votul in sine, ci faptul ca nu au provocat inainte de a-l da o dezbatere pe tema Codului Fiscal, ca nu au cumpanit bine, cu atat mai mult cu cat acest cod planta niste bombe viitoarei guvernari liberale, inainte sau dupa viitoarele alegeri.

Sigur, e un cod aparent liberal, asa cum e orice reducere de fiscalitate. Dar ansamblul de masuri este complet neliberal. Ba chiar mi se pare de-a dreptul nerealist si sinucigas sa vrei in acelasi timp reducerea veniturilor bugetare si marirea cheltuielilor bugetare. Si va amintesc ca tot liberalii au mai fost si la capatul unor cheltuieli, ca doar dublarea alocatiilor pentru copii a fost initiativa lor. Nu i-am auzit prea ingrijorati nici de perspectivele majorarii salariilor bugetarilor in conditiile preconizatei reduceri de fiscalitate.

E drept ca PNL are in programul de guvernare reducerea TVA la 19%. Dar ca parte a unui mix de masuri care vizeaza pe partea cealalta reducerea cheltuielilor bugetare prin reformarea companiilor de stat, a ANAF, imbunatatirea colectarii si combaterii evaziunii. Aceste masuri de pregatire si acompaniere lipsesc cu desavarsire in politica Guvernului Ponta si cred ca PNL nu avea decat sa fie consecvent cu propriile propuneri din program pentru a fi reticent in fata unei politici pseudo-liberale.

Si tocmai de aceea cred ca pozitionarea severa a lui Klaus Iohannis este de bun augur in perspectiva viitoarei probabile guvernari liberale. Presedintele pare a lansa un mesaj ferm: daca stati numai cu ochii in sondaje si guvernati dupa ele, nu contati pe mine!

Iar pericolul e mare. Dincolo de aparentele destul de palide pe care le creeaza, PNL este un partid nereformat in care eu una ma tem ca baronimea nu asteapta decat acelasi lucru - sa ajunga la butoane in campanie pentru a incepe sa imparta banii publici si sa lanseze masuri populiste. Eterna strategie electorala pe care nu a ratat-o niciun partid aflat la putere pana acum.

E drept ca premierul desemnat al liberalilor, Catalin Predoiu, a avut o pozitie mai nuantata in privinta Codului Fiscal decat restul partidului, punand accentul tocmai pe necesitatea sine qua non a masurilor de pregatire si acompaniere a reducerii TVA. Dar si sa vrea sincer acest lucru, nu stiu cata putere ar avea dl Predoiu sa impuna de unul singur, impotriva PNL, un oarecare discernamant bugetar in an electoral.

Daca va reusi sa traga frana de mana populismului propriului partid, ceea ce mi se pare foarte greu in mod real, dincolo de declaratii transante precum ale dlui Mihalache, presedintele Iohannis o ia cred pe o cale foarte buna pentru politica romaneasca. E drept, cu inca o conditie esentiala, si anume sa fie atent si la ce masuri cu impact bugetar, precum pensii speciale si alocatii dublate pentru copii, promulga.


Urmareste Ziare.com si pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Ziare.com.

Citeste mai multe despre  
Sursa:
 Ziare.com

duminică, 26 iulie 2015

Isărescu a demonstrat inaplicabilitatea Codului Fiscal - Categorie: Economic-financiar - Creat: Vineri, 24 Iulie 2015 15:07 - Scris de Dan Marin - Sursa : Curentul

http://silethismillennium.blogspot.com/2009/03/youtube-broadcast-yourself.html

Isărescu a demonstrat inaplicabilitatea Codului Fiscal

Şeful Băncii Naţionale a atras atenţia asupra pericolelor din noul Cod. „Pachetul acela de măsuri care prevăd reduceri de taxe și impozite este din punct de vedere economic și financiar inaplicabil. Eu regret faptul că un cod fiscal, care are foarte multe elemente bune, dar cuprinde și aceste reduceri de taxe, este pus în dezbatere publică cu acest pachet de reduceri. Este vorba de pachetul de reduceri și faptul că toate ar trebui să intre în vigoare la 1 ianuarie 2016. Păi sunt 2,3% din PIB, impact pe deficit”, a spus Mugur Isărescu într-o declarație de presă.

„Nu numai că sunt 17 miliarde de lei, dar te gândești de unde le iei. Că după necazurile din trecut, băncile sunt supraexpuse pe datoria statului român. Deci trebuie să te duci în străinătate”, a mai adăugat guvernatorul BNR. 

În opinia sa, Codul Fiscal conține și măsuri bune pentru economie, însă impactul bugetar de 2,3% din PIB pe care îl presupune aplicarea sa de la 1 ianuarie 2016 va produce „deraieri importante ale economiei românești”. El a precizat că nu a luat în calcul și majorările de salarii anunțate pentru sectorul bugetar, care ar mai aduce un impact de 1,3% din PIB.

"Cum putem aplica aceste măsuri fără să negociem cu partenerii internaționali. Avem deja creștere de 4%! Unde vrem să ajungem? La 8%? Ne țin motoarele pentru așa ceva? Noi suntem la 4% (creștere economică) la viteză de croazieră. Ar trebui să stăm pe pilot automat, dar noi vrem să tragem brusc de manșă. 2,3% din PIB. (...) Este o mișcare brutală, de proporții, care în condiții de creștere economică nu își are rostul. Când ai creștere economică nu îți trebuie deficite mai mari. Trebuie să ții resursele să le cheltuiești când economia scade", a mai spus Isărescu.

Guvernatorul BNR a subliniat faptul că discuțiile din ultima vreme pe marginea Codului Fiscal dovedesc faptul că fundamentele economice nu sunt înțelese nici la 25 de ani de economie liberă, și a punctat șase lucruri pe care ar trebui lămurite.

"Câte am auzit în ultimele 10 zile și câte am citit de la formatori de opinie, mă pune tare pe gânduri. Mi-am notat 6 lucruri care, dacă erau clarificate, nu mai duceau la aceste discuții. O discuție în care criteriile economice sunt amestecate cu cele politice, sociologice, nu duce la nimic", a punctat șeful BNR.

În acest context, el a menționat că unul din aspectele insuficient cunoscute este cel legat de "cum este condusă o economie de piață". "Este condusă prin politici. Instrumentul principal de conducere este politica fiscal bugetară, care cuprinde și partea de taxe și partea de cheltuieli", a subliniat Isărescu.

În opinia acestuia, discuțiile privind o deviere de 0,1% — 0,2% de la traseul stabilit nu reprezintă doar o problemă de finanțare, ci și de deviere de la politicile anunțate. "Conducerea economiei de piață se face prin politici fiscal-bugetare, și aici deficitul este esențial. O deviere de două puncte într-un an ...se înroșesc (ecranele instituțiilor financiare — n.r.), apar semnale de alarmă: ce e cu avionul ăsta? A plecat de la București la Bruxelles și unde vrea să ajungă...la Polul Nord? Deviațiile de la aceste principii se penalizează, se ia carnetul de conducere...se consideră că nu știi să conduci!", a punctat Isărescu.

Potrivit guvernatorului BNR, in momentul în care vrei să ieși din țintele stabilite, e ca și cum ai schimba ruta unui avion, și trebuie să îți anunți internțiile. "Dacă vrei să ieși din ruta stabilită, trebuie să spui...uite, când ajung la creștere economică de 4%, trec pe pilotul automat. Înseamnă că deficitul de 1% este o normalitate. Dacă vrei să ieși din el, să treci de la 4% la 5% trebuie să demonstrezi că ai cu ce, ai combustibil, ai motoare puternice. Negocierile sunt foarte grele", a mai spus oficialul BNR.

Un al doilea element care, în opinia guvernatorului, trebuie clarificat, este cel legat de faptul că politica fiscal bugetară trebuie să fie anticiclică. "Și aici se ia carnetul de conducere, dacă nu vrem să o învățăm", a subliniat Isărescu. El a amintit de introducerea cotei unice în 2005, care a fost o măsură prociclică, mai ales că s-a optat pentru 16% și nu pe 19%, care a dus la crearea unui deficit structural, care a fost acoperit din intrările de capital. Și politica din 2008 a fost tot prociclică, a subliniat Isărescu, însă nu trebuie să recidivăm în 2016.

Viteza creșterii economice și convergența către țările dezvoltate este un alt aspect care duce la dispute în societate, susține guvernatorul. În opinia sa, obsesia pentru o creștere rapidă, fără a se ține cont de macrostabilitate, ar putea produce un derapaj foarte costisitor. "Trebuie să iei vagoanele să le repui pe șină. Pierzi timp, ani de creștere economică", a subliniat șeful BNR.

Ideea conform căreia "nu putem crește economic fără deficit" este, de asemenea, contestată de guvernator. "De unde ne-a intrat prostia asta în cap și nu scăpăm de ea?", s-a întrebat Isărescu, menționând că de câțiva ani economia României crește fără deficite, anul acesta fiind aproape pe surplus. În schimb, el a avertizat că se intenționează accentuarea deficitele bugetelor sociale, care și așa sunt foarte mari, pe considerente politice, electorale
.

Blamarea creditorilor internaționali pentru faptul că ne limitează sfera de decizie, "pozițiile deseori arțăgoase" ale autorităților române în relația cu aceștia au împiedicat România să obțină un rating de tip A de la agențiile de evaluare financiară, deși a avut performanțe bune în ultima vreme, a mai punctat guvernatorul la capitolul lucruri care sunt greșit înțelese în dezbaterea economică. "Costul finanțării este esențial, poate să îți mănânce 2 — 3% din PIB dacă nu ești atent cu creditorii. Pe ce motiv ar trebui să stricăm relația cu Fondul, cu UE? Avem senzația că ne exploatează?", a întrebat guvernatorul.

În plus, faptul că decidenții nu au ținut cont de analiza fiscal bugetară și de rolul Consiliului Fiscal reprezintă un semnal de alarmă. "Pentru mine este alarmant faptul că s-a discutat câteva luni zile de Codul Fiscal și nimeni nu s-a uitat pe site-ul Consiliului Fiscal. Să vedem, ce spun acolo? (...) Este adevărat că este un aviz consultativ, dar să nu te uiți la aceste estimări este un semnal de alarmă și pentru noi ca economiști, dar și pentru alții", a mai spus Mugur Isărescu.

https://silethismillennium2019.blogspot.com/

ACTUALITATEA. MAREA ÎNTREBARE: TANCZOS BARNA ÎN DIRECT. CIOLACU SE GÂND...