Fred despre sine sau simularea unui jurnalul
de idei pe baza unui dicţionar de idei
- Cititor de Proză
http://silethismillennium.blogspot.com/2009/03/youtube-broadcast-yourself.html
partea întîi
Fred despre sine sau simularea unui jurnalul
de idei pe baza unui dicţionar de idei
- Cititor de Proză
http://silethismillennium.blogspot.com/2009/03/youtube-broadcast-yourself.html
partea întîi
Grecul Diogene[i], un alt
nebun care locuia într-un butoi ,
spunea despre spirit , că
„dintre toate cîte există,[….]
e cel mai iute, căci el
aleargă pretutindeni“.
”Povestască-se !”[ii]
ar decreta dom’ profesor ,
după ce ar lua pieptiş [1]
dealul Păltinişului:
Povestea Eu-lui şi visul său
, începe ca orice poveste , că
deh ! de n-ar fi nu s-ar povesti
: „A fost odată un Eu ,
singurul copil al Sinelui lui ,
într-o lume psihică nedefinită şi nelimitată care-i era
mamă , asemenea Sophiei
[2]fecioara de lumină [3].
Din care vis? – bineînţeles
nu din visul
obişnuit al omului
din fiecare noapte ,
nici din visul ,
paranormalului ca fereastră
deschisă într-o
viaţă anterioară ,
sau visul tifosului
science-fiction ca poarta
deschisă spre o altă dimensiune
ocolind teoria
freudiană carerelevă visul
ca o intimitate refulată a Sinelui ,
mai degrabă adoptînd
o teorie dezidentă
a acesteia în care
nu este important ce
visezi , sau cum visezi
ci cum te comporţi
în interiorul visului
- cum acţionează
Sinele , sursă a visului
- modul în care
rezolvi conflictul de viaţă
instalat în vis .
Braţ la braţ cu
continuatorii lui Jung [iii]
vom evalua un studiu de caz :
visul lucid al unui Eu pestriţ ,
care în stare de levitaţie ,
cu ochii deschişi la
Poarta de Vest
a Europei acţionează
şi iată se insăilează , o autobiografie a ideii [iv] de
„ Eu ”, este un vis apolinic[v],
inspirat din evoluţia
entităţii Eu-lui .
”Eu”-ul oniric eşti
şi tu cel ce visează
odată cu mine cititorule! .
Undeva în
Jurnalul său de idei
Constantin Noica
spunea cu modestie că
este un spermatozoid
la poarta consacraţilor
- mergînd pînă-n
transparenţa ideii
...................
Autorul după cum
s-a observat este ceea
ce generic numim :
un boem bine temperat ,
care speră să revine occidental
pe zi ce trece ,
în ciuda faptului că
s-au ivit nişte probleme
privind atît condiţiile
cît şi şi a
termenului de
aderararea la UE [4]]
El spune tuturor
în gura mare
că are verii
îndepărtaţi
bine situaţi ,
în ginta
latină , în a cărei
configuraţii evolutive
se regăseşte ....
Două teorii fac obiectul
acestor presupuneri
evoluţioniste despre om :
Ca cetăţeni ai lumii
suntem în aceiaşi
măsură interesaţi
în identificarea
strămoşilor prezumtivi
şi comuni .
Două teorii evoluţioniste
despre om :
una , în care , a evoluat
o specie
intermediară de hominizi
un soi de maimuţe
care trăiau în Africa ,
înainte ca strămoşii
noştri să se desprindă din
rîndul marilor maimuţe
dintre care se disting
„ doi părinţi” [vi]
afropitecus şi turcanopitecus
ca cele mai evoluate hominide ,
ale căror fosile
au fost descoperite
pe malul de vest
al lacului Turkana ,
Kenia (Kalodirr)
homo habilitis[vii],
homo erectus[viii],
cele mai evoluate
dintre hoimide ,
din care a
fost selecţionat prototipul
uman homo neandertalis .
Dar omul modern
– mai precis rasa negroidă
şi europoidă
- Homo sapiens
prototipul omului actual ,
care se presupune
că a descins din vatra
africană a strămoşilor
noştri , descoperirea
de pe malul lacului
Victoria stă
şi ea mărturie ,
cu nişte oase de
sinantropi [ix]
sunt aduse ca argument
în teoria lui homo sapiens
care a migrat din Africa ,
conform primei variante ,
în restul terrei , în
sprijinul celei
de a doua variante :
a lui homo sapiens
sapiens[x] antropologii
susţin că acest
homo decro-magnon
este produsul
unor specii
de homo sapiens
încrucişat
cu alte subspecii
un amestec
rasial a rezultat din
aceste combinaţii care
şi-a făcut
apariţia
nenderthalieni[xi]
în mai multe
locuri deodată ,
şi care reprezintă cu
adevărat prototipul omului
modern [xii].
Românii au semnalat
şi ei alături de francezi
şi spanioli pe
Homo pimigenius
[xiii]drept strămoşul nostru .
În sprijinul acestor
idei antropologi
i vin cu o nouă
descoperire ,
un mormînt al strămoşilor
comuni , osemintele
găsite într-o
peşteră din munţii Spaniei .
Eu-l nostru atît
de încercat de secole păgîne ,
peregrinarile sale în
vremurile vitrege apuse…
a evoluat se spune
dupa caderea lui Adam [xiv]
Autorul vă invită în muzeul depresupuneridespre omul troglodit [xvi]
, recrutat din şirul
primiilor antropoizi [xvii].
Pe marginea acestei
idei s-a croşetat
un trecut ipotetic al omului ,
în care hominizii misterioşi ,
cînd apar ,
cînd dispar brusc în fundături ,
ale protoistoriei [xviii].
„ Darwin vorbeşte
despre ceva care nu este .”[xix]
afirmă Constantin Noica
„ Cînd a fost posibil Darwin ?
[xx]
”se întreabă el , parafrazîndu-l , pe filozoful român ,
încercăm să conducem
ideea în folosul nostru deci :
„ nu troglodiţii mor, ci
trogloditatea ?
după ce Linneus
fixase speciile
(Statuile se
mişcă ) [xxi]
Ӕncheiat citatul .
Nouă celor cu
Eul sub presiunea timpului[5]
nu ne este indiferentă
această chestiune aşa că
printr-un efort de imaginaţie
vom încerca să lămurim
lucrurile în felul nostru .
Un Eu , domnule cititor ,
doamnă cititoare ,
aşteaptă pitit
în ascunzişurile
memoriei …
de ce n-ar încerca
acum conducătorul
jocului tastatura şi
conectat la internet
să lase slobod un
roman interactiv, să navige
nemijlocit ,
fără escala în
aceasta editură virtuală
într-un dialog public
simultan ! .
Captivat de panorama defileelor săpate deapele repezi în trupul munţilor Eu-l din visul candidatului
rătăceşte cu încăpăţînare prin văile ferite de vînt cu preţii perforaţi ,
schweizer de caverne şi grote , din văluri de aburi apar fantomatic ,
primele imagini
cu triburile de
vînători şi culegători .
Cîteva zeci de
asemenea indivizi
preumani care
s-au adăpostit
pentru a supravieţui
în peşteri .
Cea mai importantă
descoperirea acestei
epoci a fost focul [xxii].
Omul de Neanderthal experimentînd cu
două bucăţi de cremene ,
apoi cu două bucăţi de lemn
, a obţinut scînteia şi a trecut
la producera focului de către
om
(un soi de Prometeu) ,
putem spune deci că
tocmai am asistat la
primul foc
ca urgent s-a şi trecut
la producţia de serie ,
practia a demonstrat
că este necesară ,
construirea în prealabil
a unei vetre care să
izoleze focul şi să
protejeze
mama Natură
de dezastrul pe care o
flacără nepăzită
l-ar fi provocat ,
de unde se vede
că ideea de PSI
este o preocupare
mai veche decît o atestă
broşurile de spcialitate ,
tot aşa au probabil şi ideea
de badygoard ,
pentru că nu pare
a fi o mare
diferenţă între
paznicul acesta
înaramat cu un ciomag ,
acoperit de blănuri ,
şi scrutînd împrejurimile
cu o privire cruntă , şi un
badyguard înarmat
cu o bîtă debaseboal
care-şi face iarna
rondul în jurul focului .
Aceşti indivizi
s-au jucat caluşari
şi de-a v-aţi ascunselea
cîteva sute de ani şi
ultima dată după cum
ştiţi s-au ascuns
atît de bine
încît au fost daţi dispăruţi .
...................................
Cu ajutorul focului
această creatură
a devenitmai abilă ,
mai îndrăzneaţă ;
plasat dincoace de bine
şi de rău , omul primitiv,
stă chircit cu
Eul din dotare ,
lîngă rugul aprins din
vatra strămoşească
a devenirii .
„Noaptea e frumos să
crezi în lumină ” [xxiii],
în acestă poveste ,
presupune că
varianta acestui
prototip de computer
bologic [xxiv]
la veioza unei
flăcării jucăuşe ,
va fi prelucrat datele
din informaţiile de peste zi ,
va fi scanat şi stocat
flash-uri din
Universului cel viu ,
va a inventat
calcul binar cu două unităţi
, primul deget opozabil :
Unul din drapta
şi
Unul din stînga simetrică
,unu prim .
.......................................................................................................................................Focul va fi tot mai
des prezent în Natură
semnalizînd lumii
şi vieţuitoarelor
necuvîntătoare ,
că prin apropiere locuiesc
oameni[6], astfel putem
spune că în această
fază homo naturalis
a inventat primul
mijloc de comunicaţie ,
prin care informa ca acolo
este el ,focurile aprinse
motivat pe măguri
(de unde si numele de
Măgureanu primul
SRI-ist care informa
prin semnalizarea cu focuri ),
sau , cu bunăvoinţă ,
putem spune că
focul era internetul
neoliticului[7].
........................................................................................................................................
a devenit conştient de sinele său , s-a familiarizat
cu propria-i fire şi o emanaţie personală a fiinţei
a devenit o entitate extrem de familiarăşi confortabilă .
Această entitate, personalizată , cu multiplefaţete ,
reprezintă sinele conştient
– Eul care este eroul din visul despre noi .
Va fi existat din timpurile omului de neanderthal acest erou ?
ba bine că nu ! Din moment cel ni l-am imaginat :
este un fel de
Fred care vieţuieşte
într-un loc neadarthalizat
ca Flinstones
[xxv]
, un Fred nu atît de înapoiat
pe cît am fi fost înclinaţi să
ni-l imaginăm , ipoteză
sprijinită şi de o
descoperire recentă[8],
din Franţa[9]
de data asta nişte
falangele atribuite
omului de neanderthal ,
care supuse analizei
cu imagini tridimensionale ,
duc la concluzia
că arătătorul putea atinge cu
uşurinţă buricul degetului mare –
ceea ce ne face să credem
că acest Fred
era un "macho"[10]
de prima mînă ,
un vînător experimentat
care putea executa cu
ajutorul mînilor operaţiuni de mare precizie ,
ca şi jumătatea lui ,
Wilma ,
o bucătăreasă excelentă
ale cărei degete dintre
care degetul mare deja
opozabil ,ei mînuiau dibaci ,
fleici de carne sfîrîindă ,
un barbecu acolo , pentru
Fred şi Barney pentru acum
avea şi prieten şi odată
cu cu socializarea,
în lipsa unui
canal tv privat
instalat în grotă ,a
semenea PRO-TV
care să te îndemne
din generic
„ gîndeşte liber ”
au făcut maţul gros
au rîgîit mulţumiţi
şi au trecut la
o partidă de sex urmată
înevitabil de o porţie de somn .
Aşa se face că din
vremuri legendare îi apare
Eului nostru din vis ,
ca într-un
clişeu , spectrul arhetipal ...
una din acele
rare nopţi de insomnie
cînd ceva n-a mers ,
în timpul zilei ,
s-au pur şi simplu
din cauza unor crampe ,
se va fi produs minunea
de a observa capriciile
unui gînd slobod ...
Fiecare separat ,
cu mult înainte ,
v-a fi avut
revelaţia propriului lui sex
„pentru că ce poate
fi mai personal decît un trup ?”
(Spinoza) ,
şi implicit a propriului lui Eu .
Nu putem depista cu precizie
cînd cei doi îngemănaţi ,
animal şi imaginea sa in detaliu
au devenit conştienţi ,
dar cu puţină imaginaţie
îi putem urmării
cum străbat veacurile
în căutarea împliniri
la dogoarea vetrei ,
trupul şi Eul său ,
va fi fost supus
unor miraculoase
transformări lăuntrice ,
imaginaţia încinsă
a autorului nu vede ,
totuşi , o Wilma ,
care în lipsa lui Fred[11], e invadată
de gînduri feministe ,
o Wilma care evocă la nesfîrşit
„ extazul născut din
delice şi cunoaştere ”[xxvi]
o Wilma care se refuleză
cu desene rupestre[xxvii]
sau o Wilma aflată
în acele clipele de indispoziţie ,
obsedată de condiţia
„cel [-lui] de-al doilea sex ”
Evident Wilma ,
nu este o Simone de Bevoir ,
ea nu este nici eroina sondajului
de opiniea realizat de revista
„ Elle ”în care 70%
din femeile lumii de azi ,
se declară îndrăgostite ,
iar din care
două treimi declară
că dragostea
este condiţia indispensabilă
pentru viaţa sexuală şi aşa
cum Fred nu este
Jean-Paul Sartre
sau vreunul din
acei bărbaţi
"metrosexuali"
("barbaţi
heterosexuali
din marilemetropole
cu tendinţe uşor narcisiste
şi cu venituri suficient de
mari încit să-şi permită
să aloce
fonduri importante
pentrua-şi modela silueta
şi înfăţişarea"[xxix] )
care populează megapolisurile de azi .
Bine observa înînsemnările
sale Constantin Noica [xxx],
femeia de Neandertal are
tutela speciei şi
răspunderile procreaţiei.
Înlăuntrul lui Fred
gîndirea s-a recunoscut pe sine ,
a fost o realizare deosebită
( autorul forţează
cît poate imaginaţia , dat fiind
că este imposibil să
avem un "Jurnal de idei"
scris a lui Fred
sau mărturie scrisă
a vreunui biograf ,
ori vreun autor de
" Dicţonar de idei de literatura "
vis a a vis de această
acest rebus autorul a dezlegat şarada cu un speraclu
german existenţialist
întrodus
în rădăcinile gîndirii ,
şi astfel a găsit
[xxxi] .
Dezlegarea problemei a demonstrat dacă mai
era nevoie Bărbatului de
Neanderthal
a speciei care a dispărut
asemeni Elodiei.
.................................................................................................................................................................Holbîndu-se în unda
apei după peşti Fred
recte homo naturalis[12]
s-a zărit pe sine absolut din întîmplare .
[Stop! intervine nepoftit cu un mesaj tipărit într-un
dreptunghi
galben- Calculatorul
personal al autorului
a fost botezat de către acesta ,
în derîdere Dino .
Acest Dino a fost
prevăzut
de către creatorii Microsoft
un soi de Eu al ului:
un vrajitor, un magician,
un Einstein de catroon
vioi şi activ
care a rupt
din gîndirea
de-o viaţă savantului
cu acelşi nume cîteva
fraze haioase ,
intervine în text
în momentele de blocaj
ale redactorului
punîndu-i acestuia
perspicacitatea la încercare
-
Nu vă scufundaţi
niciodată în ape întunecoase "
… ... no comment ! ]
Pe Fred l-a stîrnit
propria-i figură răsfrîntă
în unda netulburată a apei,
a declanşat în el o pofta
de nestăvilit a cunoaşterii
de sine .
[–Stop Einstein-ul
breloc arată cu
braţul spre
yellow submarin
[xxxiii]:
„Împresionant
cum se reflectă
realitatea în mintea
omenească ! ”
banalitatea
asta nu cred că
a mai spus-o el ,
probabil urechistul,
respectiv
I.T-istul a prins
momentul cînd
marele om trăgea apa
şi a trecut la planul B ,
interpolarea
- Legende vechi spun că dintre
toate animalele
omul a fost ursit
ca atunci cînd se va
recunoaşte în oglinda
să fie sedus de
propria-i imagine
-
se poate presupune suprafaţatranslucidă
a apei a servit drept cadru
magic pentru
autodeocherea lui
Fred de Neanderthal
-
o imagine virtuală de
neatins cu neputinţă
de reţinut iată
o vrăjitorie adevărată
şi apoi cine este bătrînul
cu părul sur străbătut de presentimentul morţii ?
Este un alt Fred
cu trăsăturile feţei surpate
peste gingiile ştirbe ,
dar cu acelaşi
suflet al tînarului Fred!
Bintuie pretutindeni
o întrebare
nedescoperită încă :
„To be or not to be ,
that is the question
[xxxiv]”.
Efectele
magice ale acestei vrăji de
apa ,
vor deveni înţelesuri logice ,
peste veacuri, grecul Tales va spune trezit pentru
o clipă din vrajă :
totul este apă ,
în penumbra
aceste gîndiri spuse ,
se vor construi
dedeucţiile şi
reducţiile logice:
de la totul sau nimic,
la unul şi
principiul unicităţii
conform
căruia EU ,Fred,
sunt unul dintre ceilalţi...
tu , Barney
eşti al doilea
după mine
dar tot unul dintre ceilalţi
aşa cum tu Wilma
eşti a doua după mine Fred
dar şi una din mulţimea,
cetei noastre ,
şi toţi îndiferent de sex
vor folosi pentru a se
identifica cu ei
înşişi
convenţionalul Eu
[13]
e prima dată în lume
cînd omul a folosit
fără să ştie
- asemeni personajului
lui Moliere
care nu ştia că vorbeşte în proză -
incepuse standardizarea
sinelui …a Eului fiecaruia
note[1]la dom’profesor urcarul pe lîngă exerciţiul fizic presupune
şi un exerciţiu spiritual deci peripatetic ca la scoala lui Aristotel
[3] [3] * *„ Elementul semnifcativ care a impregnat cu feminitatea sa ,
Gnoza , a fost Sophia figură abstractă căreia i s-a dat curînd
o personificare romanescă .
Se ştie că ea reprezenta inţelepciunea,
[…] “ [pag.56 ]
„[…] pentru majoritatea gnosticilor , Sfîntul Duh se identifică cu o
femeie imaterială ,
soră şi soaţă a lui Hristos ; sufletul ar fi o tînără
închisă în
trupul bărbatului ..
”[ pag.55,56]
ALEXANDRIAN
„ Istoria filosofiei
oculte ” ,
editura ,
Humanitas ,
Bucureşti , 1994 .
[4] născut în unul dintre statele Occidentului ,
autorul se consideră
un cetăţean al
Occidentului,
adică cetăţean
europeano-american ,
stat federal care începe de la Sud-Est de
la Marea Neagră şi se prelungeşte pînă-n
Nord-Vest pe malul Atlanticului de Nord ,
în SUA deci un Eu aparţinînd
Statelor Unite ale Europei şi Americii ,
pentru conformitate mai trebuie o formalitate
şi poate spune că este cetăţean europeano-american ,
deci occidental
[6] cu tată , mamă , fraţi , surori , verişori şi verişoare , veri îndepărtaţi etc
[7]aprinsul focurilor pe măguri , internetul din zona Maramureşului ,
este un obicei atestat de acum 2000 de ani ,(rugăm să fie consemnat
acest fapt indubitabil în caitul de şedinţă privind aderarea în UE mai ales că
o ramură din din arborele inventatorului internetului , Nicolas Negropontes
ajunge pe la Pontul Euxin, cînd grecii erau persecutaţi de Poarta Otomană ,
pe la 1870 s-au despărţit
în3 ramuri , luînd drumul exilului : o ramură în Franţa , una Ţara Românească şi
alta în Elveţia din cea din urmă au descins fraţii Negropontes : John ambasador
al Americii la ONU...şi Nicolas , inventatorul internetului amândoi verişori [ apropiaţi ! ]cu
Sanda Necropontes Tătărăscu , fiica fostului prim –ministru liberal Tătărăscu )
[8] cam cînd a începeut războiul în Irak
[9] ţara verişorilor noştri îndepărtaţi
[10] cuv. care azi desemnează un barbat de toata isprava ,
sinonim cu virilitatea.
[11] – veşnic Fred absorbit de profesie la vînătoare !
[12] strămoşul prezumtiv al omului
(deci şi al canditatului nostru)
[13] în franceză « Je »
[ii] cuvînt luat epilog din cartea «povestiri despre om ;
După o carte despre Hegel » apărută în anul 1980 ,
şi greu de găsit, a fost imprumutată de la
un ofiţer de miliţie iubitor de Noica şi
copiată în caiete dictando de cîte o sută de pagini ,
de autor lucrării de faţă , dintr-un astfel
de caiet a fost luat cuvîntul citat
[iii] In fruntea acestora îl recunoaştem pe
Dr. Strephon Kaplan-Williams , unul din cei mai
renumiţi specialişti contemporani
în domeniul oniric , fondator al Institutului
de Explorare a Viselor JUNG-SENOI , din California
şi al Asociaţiei Americane
pentru Studiul Visului .
[iv] Constantin Noica voia să realizeze
o carte intitulată “Autobiografia unei idei “
care să oglindească , ipostaza propriului gînd ,
care a fost realizată
postum de cei care l-au iubit , care au stabilit
textul după cum urmează
: Thomas Kleininger , Gabriel Liiceanu ,
Andrei Pleşu , Sorin Vieru carte
postumă care se numeşte nu întîmplător
“Jurnal de idei “, Ed. Humanitas , Bucureşti ,
1991.
[vi] [idem ]
[vii] idem ,
[ix] referitor la acest subiect recomandăm şi alte completări :
propunem cititorului să intervină şi cu alte mostre din imaginaţia sa ,
sau ale altui autor aflat ca şi noi pe călător pe
drumul unui presupus trecut , din raniţa unui asemenea
călător am extras următorul pasaj :
” Descoperirile făcute pe malul lacului Victoria au permis
să se tragă concluzia că. Este îndeobşte cunoscut faptul
că sinantropii care trăiau cu 40.000 de ani în urmă ,
stăpîneau deja focul . Vetrele de foc descoperite
de oamenii de ştiinţă din Africa au însă
o vechime de c.c.a 1.400.000 de ani.
Faptul face să fie reconsiderată întreaga istorie a folosirii
focului de către om .”
[ , cules din publicistica scriitorului Dan Apostol ,
v. cartea „ Neştuta Natură ”
[xii] Referitor la vîrsta omului modern ţinem cont de
informaţiile uni pasionat al genului pe care l-am mai citat :
„ adică cei aproape 600.000 de ani ,
vîrsta de actuală a umanităţii ,
afirmaţia poate suferi unele rezerve ”
George Cuşnarencu ,
[conspecte culese din caietul autorului pag 33
: „Scurt film despre umanitate ” ,
” George Cuşnarencu
, „Revuie des deux Mondes ”
Revista celor două lumi ” ]
[xvi] de la Trogbolii(din gr . trogle = cavernă , bios = viaţă , BIOL * ref animale
) animale a căror supravieţuire este asigurată de peşteră , termenul a fost
introdus de Emil Racoviţă
[xvii] .Darwin « Originea speciilor» (1859) şi « Descendenţa omului şi selecţia naturală »
(1871) Darwin a demonstrat pentru prima oară că omul provine dintr-o specie
de maimuţe dispărute , [Caiete,]
[xviii] altă mostră de imaginaţie din din raniţa tovarăşului de drum :
[xix] Op. Cit. ( II ,[160 ], pag. 85 )C.Noica
[xx] Op. Cit.., (II, [104] , pag. 62 )C.Noica
[xxi] ibidem
[xxii] CONTINUARE la proba de imaginaţie :
„ Următorul capitol a debutat în urmă cu vreo 200.000 de ani ,
cînd omul a făcut prima cucerire tehnică , focul.
Atunci trebuie să fi fost cam 500.000 totalul populaţiei mondiale ” ,
[cules din publicistica scriitorului GeorgeCuşnarencu , v. „Scurt film despre
umanitate ” ]
[xxiii] vorba francezului (vărul nostru îndepărtat ! )
în orig (franc.) „ C’est la nuit qu’il est beau de croire a la lumiere ”
Edmond Rostand (1868-1918 ) Chantecler , II , III , 240 ,[1920 ]
[xxiv] v. biol.( lat. ) substanţa nobilă a creierului ] care înveleşte crestele mintale ale
miraculoasului un hard cu ţesuturi nervoase
care antrenează programul software din cele două emisfere :
în care cea dreaptă lipsită de cuvînt sintetizează datele şi cea stîngă analitică
fişează operaţiile lingvistice , simbolice , numerice , cu lobi parietali
care informaează organismul si-l orientează
spaţial şi temporal , sistemul video
la bordul căruia funcţionează doi ochi simetrici , fereastre prin care
organismul captiv priveşte şi scanează spaţiul înconjurător , cu irisul
ochiului drept component al sistemului de autocontrol care avertizeză,
starea ficatului , a vezicii biliare , cu irisul ochiului stîng
care monitorizeză funcţionarea cordului , a pancreasului şi a splinei ; cu inima
, un motoraş longeviv de 250gr , cu
trapa esofagului pe unde alunecă combustibilul
, cu doi plămîni simetrici , două foale care asigură respiraţia
organismului , cu stomacul , o cambuză ale cărei provizii de acid clorhidric
sunt suficiente pentru a găurii o placă metalică , cu splina un termostat , cu
ficatul un laborator care fişază cca 500 de substanţe chimice , cu tunelul
alunecos al uretrei ,un eject pentru
substanţe toxice şi terminînd cu uterul pe post de imprimantă dar tot acest
organism , trebuia susţinută de ceva
această sarcină a fost preluată membrele inferioare dotate cu tălpici ,
piciorul organ complex constituit din 26 de oase , cu peste 30 de atriculaţii ,
cu un număr mare de ligamente , vase saguine , şi 7200 de articulaţii nervoase
devine instrumentul de precizie al corpului uman , puternic dar suplu ,
specializat în pentru multiple acţiuni fizice responsabil cu deplasarea
corpului în spaţiu , călcătura pătrată va lăsa urme semnate în vreme :
călcătura egipteană , asemenea formei tălpii egiptene sau greacă asemenea
formei greceşti este cel care dar şi forma americană cu călcătura sofisticată
de astronaut care va atinge solul lunar
[xxv]« The Flinstone » sau «Aventuri în epoca de piatră »
serial de desene animate pentru televiziune realizat în
sistem computerizat (1958 ) de către animatorii americani
William Hanna şi Joseph Barbera
[xxvi] Despre iubire , vers , din poezia lui Budelaire
[xxvii] enciclopedia cinematografului menţionează anul 12000 î. Hr
.anul în care omul primitiv
utilizează în reprezentările sale :desene şi
gravuri pe pereţii peşterilor
[xxviii] sintagmă care face aluzie la cartea
“Cel de-al doilea sex ” [ Le deuxieme sexe ]
publicată de scriitoarea existenţialistă de origine
franceză Simone de Beauvoire care
pledează cu insistenţă pentru emanciparea femeii
[xxix] sursă “Evenimentul Zilei “,
pag.3, DOSAR , Diana Evantia Barca /
„ Ev.Z...” nr. 3515/5.09.2003/Ev.Z
[xxx] Op. Cit.
[xxxi] vezi , termeni-cheie din gîndirea filozofului
existenţialist german Martin Heidegger
“Repere pe drumul gîndirii “,[
« Notă introductivă »,
cu subtitlu«Context şi tradiţie » ,
(pag 18, ) semnează traducătorii ]
traducere şi note introductive
Thomas Kleininger şi Gabriel Liiceanu ,
1988 ,Ed. Politică , Bucureşti ,(actuala editura Humanitas)
[xxxii] corect « Omul nu este decît o trestie ,
cea mai fragilă din natură , dar este o trestie gînditoare »
în orig . fran.
«L’homme n’est qu’un roseau , le plus faible
de la nature mais c’est un roseau pensant »
Pascal , Pensees, VI ,347,
[xxxiii] “Submarinul galben
“cîntec la modă deceniul ‘60 al sec XX în cu acelaşi titlu
[xxxiv]« A fi sau a nu fi iată : întrebarea » W. Shakespeare , Hamlet , III ,
1.
[Din ciclul eS-eu-rile lui Sin ]
va continua
de 8sin49