Poreclă Sile this Millennium Pseudonime sile_this_millennium

luni, 18 ianuarie 2010

VIDEO A a 67-a editie a Globurilor de Aur: „Avatar” – Cel  mai bun film, James Cameron – Cel mai bun regizor. „The Hurt Locker” incuiat pe dinafara - Cultura - HotNews.ro

VIDEO A a 67-a editie a Globurilor de Aur: „Avatar” – Cel mai bun film, James Cameron – Cel mai bun regizor. „The Hurt Locker” incuiat pe dinafara - Cultura - HotNews.ro

http://silethismillennium.blogspot.com/2009/03/youtube-broadcast-yourself.html

VIDEO A a 67-a editie a Globurilor de Aur: „Avatar” – Cel mai bun film, James Cameron – Cel mai bun regizor. „The Hurt Locker” incuiat pe dinafara

de Iulia Blaga HotNews.ro
Luni, 18 ianuarie 2010, 6:07 Actualitate | Cultură

James Cameron castiga cu "Avatar"
Foto: AGERPRES
Fiecare film-eveniment al anului a luat cate ceva (cu exceptia lui „The Hurt Locker”), dar filmul lui James Cameron a obtinut cele mai importante premii, in vreme ce „Mad Men” a fost desemnat cel mai bun serial dramatic. Poate cele mai frumoase cuvinte rostite la ceremonia gazduita de Beverly Hilton Hotel din Los Angeles au fost cele ale lui Robert De Niro, prezentand Premiul „Cecil B. DeMille” acordat lui Martin Scorsese: „Ce mandru ar fi fost Cecil B. DeMille sa primeasca Premiul Martin Scorsese!” In schimb, Leonardo DiCaprio l-a comparat pe Scorsese cu Da Vinci, Picasso si Shakespeare.

Desfasurata sub un timing strict, ceremonia Globurilor de Aur a adus la Hotelul Beverly Hilton din Los Angeles aproape toata lumea buna de la Hollywood, cu exceptia cuplului Brad Pitt-Angelina Jolie, a lui Clint Eastwood sau Alec Baldwin (taman cand a fost premiat). Au urcat pe scena, insa: Robert De Niro, Leonardo DiCaprio, Julia Roberts, Sophia Loren, Paul McCartney, Cher, Tom Hanks, Helen Mirren, Colin Farrell, Jodie Foster, Sally Hawkins, Mickey Rourke, Kate Winslet, Samuel L. Jackson, Arnold Schwarzenegger, Mel Gibson, Sam Worthington, Halle Berry, Mike Tyson, Gerald Butler, Jennifer Aniston s.a. Ricky Gervais n-a fost o gazda rea, dar tot scapat niste glume proaste. Ceremonia a fost pusa sub semnul ajutorarii victimelor cutremurului din Haiti. Pe durata ceremoniei s-au putut face donatii live la o adresa anuntata de Cameron Diaz.

Cele mai importante premii pentru lungmetraj s-au acordat dupa principiul „fiecaruia cate ceva” dar, surprinzator, „The Hurt Locker” a plecat acasa cu traista/poseta goala. A pierdut si Globul de Aur pentru cea mai buna drama, si pe cel pentru regie (Kathryn Bigelow) si cel pentru scenariu (Marc Boal). In schimb, fostul sot al lui Bigelow, James Cameron, a fost marele castigator al serii, desi la anuntarea premiului de regie a marturisit ca se astepta sa castige Kathryn Bigelow. Mai mult ca sigur ca se astepta sa fie premiat, insa, la categoria Cea mai buna drama, dat fiind discursul de receptie, concentrat in fraza: „Noi facem entertainment pentru un public global, si la asta se refera Globurile de Aur”. Cameron, care a adus pe scena toata echipa, a mai spus ca filmul sau „leaga oamenii intre ei si pe toti de pamant. Aceasta e si magia cinematografului”.

„Up in the Air”, filmul care avusese cele mai multe nominalizari (6), a fost premiat pentru scenariu, prilej pentru regizorul si co-scenaristul Jason Reitman de a-i multumi tatalui sau, regizorul Ivan Reitman, asa cum Jeff Bridges, desemnat Cel mai bun actor intr-un film dramatic, i-a multumit tatalui sau care si-a incurajat toti copiii sa intre in showbiz. Daca Jeff Bridges a fost salutat de o sala in picioare, la fel s-a intamplat cu Sophia Loren, Martin Scorsese sau Meryl Streep - pe care probabil putina lume se mai astepta sa o vada emotionata la primirea unui premiu. Lucrurile s-au lamurit cand actrita a spus ca rolul din „Julie si Julia” i-a evocat-o pe mama sa.

Precious - "poezie cruda"; Inglorious Basterds - "feel good movie of the year"

„Precious”, filmul-surpriza al anului, n-a adus – in mod surprinzator – premiul de interpretare feminina debutantei Gabourey Sidibe (ci Sandrei Bullock, spre nemultumirea evidenta a lui Mickey Rourke, cel care i-a inmanat premiul), dar i-a adus Globul de Aur pentru rol secundar lui Mo’nique, iar aceasta a livrat unul dintre cele mai frumoase discursuri de multumire ale galei. A inceput prin a spune ca nu si-a pregatit nici un speech pentru ca nu e obisnuita sa castige. Cuvintele ei au fost preluate de Drew Barrymore, premiul consfintind intoarcerea acasa a unuia dintre copiii-minune ai Hollywoodului, pierduti la un moment dat tocmai datorita faimei si succesului prea timpuriu.

Daca Helen Mirren a spus despre „Precious” ca e „poezie cruda”, Samuel L. Jackson a numit „Inglorious Basterds” „the feel-good movie of the year”. Filmul lui Quentin Tarantino a fost premiat doar pentru rol secundar masculin, neamtul Christoph Waltz avand un foarte frumos discurs in care a vorbit in termeni cosmici despre colaborarea cu Tarantino. A vorbit despre „forta gravitationala” a cineastului, despre „orbita” acestuia si „big-bang-ul” provocat de film.

Martin Scorsese - Premiul „Cecil B. DeMille” pentru intreaga cariera

In primii 20 de ani faceam cu Marty film dupa film. In ultimii 10 am prezentat premiu dupa premiu. Suntem ca un cuplu rodat, care nu mai face sex”, asa a inceput Robert De Niro discursul de prezentare al lui Martin Scorsese, distins in acest an cu Premiul onorific „Cecil B. DeMille” nu doar pentru propriile filme, ci si pentru munca de restaurare a capodoperelor cinematografiei mondiale, desfasurata impreuna cu fundatia pe care a infiintat-o. Intr-un discurs plin de modestie, Martin Scorsese a adus un omagiu marilor regizori ai trecutului, „pe ale caror urme calcam azi”, si a vorbit mai mult despre restaurare si memoria trecutului decat despre propria cariera.

Unul dintre cele mai neobisnuite discursuri a fost cel al lui Robert Downey Jr, desemnat Cel mai bun actor dintr-o comedie sau musical. Fidel imaginii sale de „ciudat”, Downey Jr. a inceput prin a spune ca nu are cui sa-i multumeasca deoarece fara el nu s-ar fi facut „Sherlock Holmes”, sfarsind fireste prin a le multumi tuturor colaboratorilor, la fel ca ceilalti premianti. In schimb, unul dintre cele mai profesionale discursuri a fost cel al lui Toni Collette, desemnata Cea mai buna actrita dintr-un serial de comedie sau muzical – poate pentru ca premierea ei nu era o surpriza nici macar pentru ea.

"The Hangover" - Cea mai buna comedie

Tot in mod previzibil, „The Hangover” a luat Globul de Aur pentru cea mai buna comedie sau film muzical, in vreme ce „Up” a fost desemnat Cel mai bun film de animatie, iar „Das weisse Band”, de Michael Haneke, Cel mai bun film strain.

Globurile de Aur sunt si un prilej de competitie a toaletelor elegante. Daca cele mai frumoase rochii au fost purtate in acest an de Kate Hudson (alba), respectiv Helen Mirren, Halle Berry si Kate Winslet (negre), cel mai nefericit au aratat Cher - care parea rupta din „Familia Addams”, si Sally Hawkins – care purta o rochie gen sacosa cu paiete.


Cel mai bun film drama – „Avatar”
Cel mai bun regizor lungmetraj – James Cameron („Avatar”)
Cel mai bun film muzical sau comedie – „Marea mahmureala”/The Hangover”
Cel mai bun scenariu – Jason Reitman si Sheldon Turner („Up in the Air”)
Premiul „Cecil B. DeMille” pentru intreaga cariera – Martin Scorsese
Cea mai buna actrita drama – Sandra Bullock („The Blind Side”)
Cel mai bun actor drama – Jeff Bridges („Crazy Heart”)
Cea mai buna actrita film muzical/comedie – Meryl Streep („Julie si Julia”)
Cel mai bun actor film muzical/comedie – Robert Downey Jr. („Sherlock Holmes”)
Cea mai buna actrita intr-un rol secundar drama – Mo’nique („Precious: Based on the Novel Push by Sapphire”)
Cel mai bun actor rol secundar drama – Christoph Waltz („Inglorious Basterds”)
Cel mai bun film strain – „Das weisse Band” de Michael Haneke
Cel mai bun film de animatie – „Up”
Cea mai buna coloana sonora lungmetraj- „Up”
Cel mai bun cantec original lungmetraj – „The Weary Kind” („Crazh Heart”) de T-Bone Burnett si Ryan Bingham

Televiziune

Cel mai bun serial dramatic – „Mad Men”
Cel mai bun serial de comedie sau muzical – „Glee”
Cel mai bun mini-serial sau telefilm - „Grey Gardens”
Cea mai buna actrita intr-un serial dramatic - Julianna Marguiles(„The Good Wife)
Cel mai bun actor intr-un serial dramatic - Michael C. Hall („Dexter”)
Cea mai buna actrita miniserial sau telefilm - Drew Barrymore („Grey Gardens”)
Cel mai bun actor miniserial sau telefilm - Kevin Bacon („Taking Chance”)
Cel mai bun actor rol secundar intr-un serial, mini-serial sau telefilm – John Lithgow („Dexter”)
Cea mai buna actrita dintr-un serial de comedie sau muzical - Toni Collette („United States of Tara”)
Cel mai bun actor intr-un serial de comedie sau muzical – Alec Baldwin („30 Rock”)
Cea mai buna actrita intr-un rol secundar intr-un serial, mini-serial sau telefilm – Chloe Sevigny („Big Love”)

Avatar - trailer

Mad men - promoThe Hurt Locker" - trailer


Citeşte mai multe despre
Click here to find out more!
3071 vizualizări

  • 0 (2 voturi)
    marmita de aur (Luni, 18 ianuarie 2010, 7:14)

    monica L [anonim]

    Si care e clasamentul celui mai bun meniu servit IN SALA DE SPECTACOL DE CINEMA? La Liberty centre in Progresul aseara era mare concurenta intre semintele Arborelui Sufletelor in 3D, crenvursti cu mustar si sos, cartofi prajiti la 4 miini si floricele prajite in ulei folosit de 7D...
  • -1 (1 vot)
    RED HOLLYWOOD (Luni, 18 ianuarie 2010, 8:32)

    Riddick [anonim]

    Pai sigur, a luat premiu aiureala aia de Avatar (film ideologic anti-Vest si anti-albi) si n-a luat nimic un film patriotic precum The Hurt Locker.
    • -1 (1 vot)
      filmele patriotice americane.. (Luni, 18 ianuarie 2010, 8:50)

      marius [anonim] i-a raspuns lui Riddick

      .. au inceput sa semene cu filmele patriotice sovietice.

      cat despre tampenia de Avatar...
      ma gandesc ca o avea Cameron vreo boala incurabila si au zis sa ii mai dea un Oscar cat mai este in viata.
      as accepta un asemenea motiv.
    • -1 (1 vot)
      maro (Luni, 18 ianuarie 2010, 9:22)

      Tomis [utilizator] i-a raspuns lui Riddick

      Avatar a fost groaznic dar nu poti sa spui ca The Hurt Locker este cine stie ce capodopera (poate doar prin comparatie directa), tinde spre mediocru. Daca este sa discutam cu filme bune putem sa incepem cu Paranormal activity (genial daca este vizionat in conditii corespunzatoare de intuneric si izolare), Inglourious Basterds sau Zombieland.
    • 0 (0 voturi)
      patriotic? (Luni, 18 ianuarie 2010, 9:40)

      je [anonim] i-a raspuns lui Riddick

      Ce ti s-a parut asa frumos la The Hurt Locker? Patriotic? Se petrece cumva actiunea in America si ei isi aparau tara?Poate am vazut eu alt film...sau e vorba de Irak? Acel irak pentru care este anchetat acum Blair?

Zeci de persoane si-au luat ramas bun de la Ioana Alexandra Petrica

Share |
cap_1.jpgSâmbătă, la Cimitirul Municipal, fiica Mariei Petrică, şef serviciu Relaţii de Muncă din Inspectoratul Teritorial de Muncă Constanţa, a fost înmormântată

Scurtul drum parcurs de cortegiul funerar, de la casa mortuară, până la locul unde Ioana Alexandra îşi va dormi somnul de veci a răsunat de strigătele unei mame sfâşiate de durere.
Nu a încetat o clipă să-şi cheme fetiţa şi să vorbească cu ea. Vroiau altceva de la ea. Vroiau o nuntă frumoasă, vroiau ca Ioana Alexandra să le aducă în familie un băiat şi mai apoi să le dăruiască nepoţi. Nu-şi pot imagina viaţa fără ea. La despărţirea de tânără au curs multe lacrimi, lacrimi care cu siguranţă vor mai curge. În rândul celor câtorva zeci de persoane care şi-au luat rămas bun de la Ioana Alexandra s-au numărat şi colegi veniţi de la Cluj-Napoca, acolo unde era studentă la Medicină Veterinară. Una dintre colege a citit şi câteva rânduri. I-au transmis tinerei că vor ca ea să le fie alături şi la anul, când vor absolvi, la reîntâlnirea de 10 ani, apoi la cea de 20 şi în fiecare zi. De asemenea, au promis că vor fi mult mai apropiaţi şi că vor şti să se bucure de fiecare clipă petrecută împreună.
Se pare că băiatul pentru care Ioana Alexandra s-a sinucis nu a venit însă la înmormântare. Alături de părinţii ei a stat un alt tânăr, despre care se spune că era la începutul unei relaţii frumoase.

3d_mozaic_Wladimir_Georges_Boskoff_19.jpgCoşmarul familiei Petrică a început miercuri

Atunci, singurul lor copil, student la Medicină Veterinară, la Cluj-Napoca, a fost găsit fără suflare în garsoniera închiriată, în apropiere de oraş. Ioana Alexandra era studentă în anul V, la o specializare care se potrivea de minune caracterului său sensibil. Iubea foarte mult animalele şi de aceea a ales să înveţe cum să aibă grijă de ele, cum să le ajute. Totul a luat însă o turnură tragică, atunci când tânăra a ales să-şi pună capăt zilelor. Cunoscuţii spun că suferea enorm, după ce acum aproximativ patru luni s-a despărţit de prietenul ei. Deşi în ultima perioadă părea că şi-a mai revenit, şi că a început să accepte situaţia, totuşi se pare că nu a fost aşa. Chiar şi faptul că un alt tânăr ar fi intrat în viaţa ei, un medic veterinar, despre care ştia şi mama ei, nu a ajutat-o să treacă peste despărţirea de celălalt băiat. Surse de la Cluj-Napoca susţin că există şi un bilet de adio, în care Ioana ar fi scris că motivul pentru care a recurs la acest gest este o ceartă avută cu fostul său prieten pe care l-ar fi văzut în oraş ţinându-se de mână cu o altă fată. Acest lucru i-ar fi adâncit depresia în care era şi ar fi determinat-o să se sinucidă.
Reprezentanţii Universităţii de Ştiinţe Agricole şi Medicină Veterinară Cluj-Napoca pun şi ei sinuciderea pe depresia în care intrase fata din cauza încheierii relaţiei. Coordonatorul departamentului de imagine a Universităţii de Ştiinţe Agricole şi Medicină Veterinară Cluj-Napoca, Sonia Sână ne-a prezentat, în urmă cu câteva zile, modul în care s-a descoperit fapta tinerii. Aceasta a fost sunată două zile de mama sa, însă nu a răspuns la telefon. Actualul său prieten a fost rugat de Maria Petrică să meargă la garsoniera în care stătea tânăra, pentru a vedea dacă s-a întâmplat ceva. Şi, într-adevăr, îngrijorarea mamei s-a dovedit întemeiată. Luminile erau aprinse, din casă se auzea muzică, însă Ioana Alexandra nu a răspuns la uşă. Atunci, tânărul a cerut voie unor vecini să sară de la geamul lor la cel al fetei. Se pare că Ioana Alexandra era spânzurată de caloriferul din bucătărie. Imediat a sunat părinţii şi autorităţile. Nu se mai putea face nimic însă. „Ne pare rău. Era o studentă bună şi ajunsese în anul V...", a precizat Sonia Sână. Aceasta a mai adăugat că, deşi era absolventă şi a altei facultăţi, s-ar fi înscris la Medicină Veterinară pentru că-i plăceau foarte mult animalele.
Surse de la Cluj-Napoca ne-au mărturisit că vecinii Ioanei Alexandra susţin că nu o mai văzuse pe aceasta încă de pe 10 ianuarie. Aceleaşi surse au mai precizat că posibilitatea ca filmul Avatar să fie responsabil de sinuciderea fetei este pură invenţie. Ei susţin că într-adevăr, Ioana era o fire sensibilă, dar care totuşi nu ar fi fost în stare să se sinucidă după vizionarea unui film. Alte lucruri i-ar fi accentuat depresia iar acestea sunt legate de fostul ei prieten, potrivit biletului de adio.

duminică, 17 ianuarie 2010

Imperiile se clatină - Andreea Pora

Imperiile se clatină - Andreea Pora

http://silethismillennium.blogspot.com/2009/03/youtube-broadcast-yourself.html

Povestea marelui jurnalist Emil Hurezeanu spusă pe HotNews de Mihail Neamţu

Povestea marelui jurnalist Emil Hurezeanu spusă pe HotNews de Mihail Neamţu

http://silethismillennium.blogspot.com/2009/03/youtube-broadcast-yourself.html
JA slide showJA slide show
IUL 28

Povestea marelui jurnalist Emil Hurezeanu spusă pe HotNews de Mihail Neamţu


Luni, 27 iulie, pe www.hotnews.ro, Mihail Neamţu rosteşte cu voce tare, în articolul Emil Hurezeanu şi inactualitatea românească, ceea ce de câteva luni auzi tot mai des, în cele mai diferite cercuri (dar poţi citi şi pe forumuri): ce se întâmplă cu Emil Hurezeanu după ce a preluat funcţia de director al Trustului Realitatea-Caţavencu, aflat în proprietatea lui Sorin Ovidiu Vântu.

«Poet echinoxist, jurnalist poliglot, comentator acerb şi politolog fin, laureatul prestigioasei burse Herder şi voce inconfundabilă a postului de radio Europa Liberă, participant la fenomenul «Piaţa Universităţii» şi important om de televiziune – portretul oficial al lui Emil Hurezeanu impresionează pe oricine. Personaj capabil de interogaţii dezarmante şi surâ­zătoare ambiguităţi, mânuind verbul cu precizie chirurgicală, deopotrivă articulat şi suculent, geometric dar lipsit de reflexe contondente, d-l Hurezeanu părea până mai ieri garantul profesionalismului gazetăresc din ţara noastră.

Toate textele sale scrise în ultimele trei decenii au respirat prospeţimea selectă şi informaţia bogată, însoţite de-o perfectă civilitate central-europeană. Radiofonic, Emil Hurezeanu era magnetizant. Aflat în vizorul camerelor, el impune astăzi prin ştiinţă de carte şi prestanţă. Rara avis, spun câţiva optimişti despre o asemenea apariţie.

(...) Inteligent, sofisticat şi conectat la dezbaterile euroatlantice, d-l Hurezeanu poate întreţine oricând un dialog cu politicieni de prim rang ai lumii. Dovadă sunt interviurile memoriale cu Helmut Kohl sau Henry Kissinger ori confruntările electorale cu preşedintele Traian Băsescu. (...)

Proximitatea vulgară a unui Cristian Tudor Popescu, clovneria lui Mircea Dinescu, aura de nulitate a lui Cornel Nistorescu sau vecinătatea casantă a lui Adrian Ursu rezultă parcă din strategia de reliefare a calităţilor lui Emil Hurezeanu în contrast absolut cu decorul. Sub raport personal, el degajă o afabilă politeţe. Dintr-un unghi profesional, străluceşte prin merit şi reputaţie. Cine ne-ar mai împiedica, atunci, să-l celebrăm pe Emil Hurezeanu drept un «David Frost al României postdecembriste»?

Un ipotetic răspuns, chiar dacă simplist, ar fi: «banii». Într-o versiune avocăţească, această formulare de forum necenzurat capătă calificări suplimentare: ne referim la condiţia recent asumată de Emil Hurezeanu ca director al Trustului Realitatea-Caţavencu.

Întâmplător sau nu, produsele fanion ale acestei companii private – Realitatea TV pe sticlă şi ziarul Cotidianul pe hârtie – au atins pragul maximei dezorientări deontologice, chiar în ultimele şase luni, de când Emil Hurezeanu şi-a însuşit postura de preşedinte al consiliului director al TRC.

Mai întâi, Cotidianul şi-a schimbat trapul iresponsabil într-un galop sinucigaş, având ca ţintă înstrăinarea ultimelor fragmente de public („cititorii de elită“) atras iniţial prin promisiunea quality. Titlurile tabloide, textele cu franjuri, exaltarea juvenilă şi strigătul de precupeaţă s-au înmulţit. (...)

Rareori mai sesizezi la Cotidianul diferenţa între bârfa de bodegă şi relatarea obiectivă, între intervenţia pe chat şi redactarea unui editorial compact. (...)

Blocând libera investigaţie şi acceptând degradarea comentariului politico-social în cancan şi tacla, gazeta tolerează numai discursul impresionist, idiosincrasiile personale şi, mai ales, capriciile bine calculate ale redactorilor protejaţi prin legături directe sau indirecte cu patronatul.

Acelaşi fenomen de prăbuşire a calităţii actului jurnalistic s-a înregistrat, cu pierderi financiare sporite, şi la Realitatea TV. Nu este zi în care telespectatorul să nu descopere reportaje tendenţioase sau măcar schiţa unei apocalipse pe marginea temelor minore şi a nonsubiectelor în absolut. (...)

La Realitatea TV, comunismul pare un subiect datat, memoria închisorilor irită, evocarea dizidenţei este întreruptă de stupide breaking news, iar lansările de carte privind trecutul totalitar trec neobservate. Cu ce ochi, mă întreb, ar fi privit regretatul Vlad Georgescu (pentru a nu spune Monica Lovinescu sau Virgil Ierunca) această recentă metamorfoză a jurnalismului practicat prin delegaţie şi ocrotit nemijlocit de curajosul, à l’époque, Emil Hurezeanu? Cum se justifică tăcerile sale pe marginea Raportului Final? De ce foşti nomenclaturişti au acces la imagine mai mult decât victimele poliţiei politice? (...)

Să credem că preocuparea pentru actualitate justifică interesul scăzut pentru memoria recentă. Trasând însă paralela cu Occidentul, vom vedea îndată cenzura. Lipsiţi de trauma Gulagului, englezii de la BBC caută să limiteze efectele gripei porcine prin emisiuni documentate medical; Realitatea TV, în schimb, ne răsfaţă cu vocea şi chipul lui Adrian Păunescu – versificatorul onctuos, liderul de cenaclu şi debitorul de platitudini, niciodată prost remunerat. (...)

Jurnaliştii americanii dezbat criza sistemului de sănătate, sursele dezordinii bancare, războiul din Afganistan sau ameninţarea nucleară asupra Israelului, pentru ca, la noi, maestrul Tănase şi poetul Dinescu să-şi transfere atenţia, fără alte reţineri academice sau pudori culturale, asupra coafurii Elenei Băsescu. Băşcălie ieftină, intrigi de mahala, vorbe din talcioc...

Nici trecutul fetid-abisal al experimentului comunist, nici prezentul justelor îngrijorări nu se mai vede la capătul exilului dinspre München către Bucureşti. Actualitatea internaţională este înghiţită de irealitatea româ­nească. Îngrijorări periferice plutesc balonate peste vraiştea nepăsării faţă de orice dezbatere presantă: reforma justiţiei, migraţia forţei de muncă, proiectul de societate pentru România anului 2030, familia şi criza demografică, mutaţiile sociale într-o Europă multiculturală, educaţia universitară şi piaţa bancară globală, ştiinţa şi cercetarea, conflictele doctrinare, valorile culturale, dilemele bioeticii, Islamul radical, relaţia între religie şi societate ş.a.m.d. (...)

Reţeta pentru imbecilizare pare foarte simplă: se exclude reflecţia sobră ori discursul comparativ; se interzic ideile proaspete şi statisticile mondiale; nu sunt invitaţi comentatorii imprevizibili; trebuie blocate relatările informate. Onoarea ne plictiseşte, iar exactitatea nu face rating.

Ne răzbună, în schimb, bolboroseala leneşă de tip Sergiu Andon, pledoaria diversionistă à la Cozmin Guşă, plezirismul levantin al domnului Mădălin Voicu, agramatismele lui Marian Vanghelie, neantul soundbyte emis de Lucian Bolcaş şi, la nevoie, arguţia obraznică moderată de Cristina Şincai sau Răzvan Dumitrescu. (...)

Nu ne miră neapărat faptul că o altă televiziune abdică de la slujirea cetăţeanului sau că un ziar quality abandonează meritocraţia şi criteriul performanţei. Trăim, la urma urmei, într-o epocă marcată de nihilismul vesel şi consumerismul global. Mai greu de înţeles rămâne îndepărtarea standardelor lui Emil Hurezeanu de vechile exigenţe ale breslei. (...)

Nu voi lansa supoziţii cu privire la cauzele din spatele transformării conduitei unor canale mass-media cu realizări notabile sau chiar respectabile, acum doar câţiva ani buni. Nu am acces la „cutia neagră“ a acestui vehicul naufragiat în oceanul derizoriului. Atunci însă când se va scrie istoria compromisurilor între oligarhii impenitenţi, politicienii venali şi oamenii de presă, numele lui Emil Hurezeanu va fi plasat măcar sub două-trei semne de întrebare.»

Eminescu, un blogger de 160 de ani cu fani pe Facebook - Cotidianul

Eminescu, un blogger de 160 de ani cu fani pe Facebook - Cotidianul

http://silethismillennium.blogspot.com/2009/03/youtube-broadcast-yourself.html

Eminescu, un blogger de 160 de ani cu fani pe Facebook

15 Ian 2010 | 0 comentarii | 725 vizualizari
Rating:
2 voturi
Marime text a A Trimite pe email Comenteaza
"Mai actual decât oricând". Pe bloguri şi reţele sociale, ies la iveală paragrafe întregi de copy-paste, însoţite de LMA-uri mitraliate în cor pe Twitter. Digitalizarea manuscriselor eminesciene s-a blocat însă la 60% pe computerele Bibliotecii Academiei.
Mihai Eminescu
Azi, Mihai Eminescu şi-a făcut reintrarea în presă. "Eminescu şi Realitatea s-au înţeles la ban", exclamă pe Twitter Blogary, cu referire la prima postare pe portalul de bloguri Vox Publica a poetului născut acum 160 de ani. Echipa editorială de la Vox Publica i-a făcut poetului un profil pe platforma de comentarii, unde l-au lăsat să scrie ca în vremurile bune. Iar printre comentariile de subsol aceeaşi editori de la Vox Publica au inserat replici venite dinspre criticii vremii, nişte forumişti nemiloşi care au ajuns să se amestece cu părerile cititorilor de azi, solidari, în majoritate, cu "poetul nepereche".

"Vorbeam pe Messenger cu cineva care mă întreba ce-aş face cu Eminescu şi mi-a venit ideea să-i fac blog", explică demersul pentru REALITATEA.NET Costi Rogozanu, unul dintre coordonatorii Vox Publica.

"Am căutat texte blogăreşti din operele lui, fragmente, scrisori, articole şi le-am dat drumul", mai spune Rogozanu. Dacă Eminescu ar mai trăi acum, Rogozanu nu bagă mâna în foc pentru succesul pe care l-ar avea pe net: "Ar avea ca şi atunci puţini followeri pe Twitter, mii de detractori. Omul, aşa cum scrie în prima postare, era mizantrop adevărat"scrie Realitatea.Net.

În prima postare "Eminescu" scria: Tu zici că nu mă iubeşti? Nu te cred. Mă iubeşti fără s-o ştii, făr s-o vrei s-o mărturiseşti, căci inima ta e atât de îndrăcit de îndărătnică, încât deja ca toate femeile, neştiind ce voieşti, ţi-ai mai înrădăcinat şi în tine ideea că nu ştii ce voieşti… Mă iubeşti da… căci te temi de mine
Vox Publica

Actiunea “Eminescu traieste prin noi” | AlterMedia România (fondată 2002)

Actiunea “Eminescu traieste prin noi” | AlterMedia România (fondată 2002)

http://silethismillennium.blogspot.com/2009/03/youtube-broadcast-yourself.html

i”

January 14th, 2010 · Comentati (7 Comentarii)

Trimite prin email Print This Post

15 ianuarie 2010http://www.mihai-eminescu.net/wp-content/uploads/2007/02/eminescu_1878.jpg

Cu ocazia aniversarii a 160 de ani de la nasterea poetului national

Piata Universitatii, “Borna km 0″, orele 15-17

Organizatori: Asociatiile OINA, Toleranta Zero, Civic Media, Adevar si Dreptate si Liga Culturala Acvila

Invitatie la o lectura publica cu texte scrise de Mihai Eminescu

Vrei sa reciti sau sa citesti, la microfon, o poezie sau un text scrise de Mihai Eminescu? Vino in 15 ianuarie 2010, intre orele 15-17, la fantana din Piata Universitatii.

Vei putea sa reciti orice poezie de-a sa pe care o stii pe de rost, sau vei avea posibilitatea sa citesti o poezie, sau o secventa de articol, pe care le vei alege dintr-un dosar.

Dosarul contine o selectie dintre cele mai cunoscute poezii si articole publicate de Eminescu, ordonate pe tematici. Vor fi 10 dosare identice, care vor circula prin public sub supravegherea personalului de ordine.

Dupa ce ai selectat poezia sau articolul pe care doresti sa le citesti la microfon, te vei inscrie pe lista de asteptare, care va fi tinuta de organizatori.

Odata suit la tribuna, iti vei spune numele si ocupatia/profesia (pentru a vedea diversitatea participantilor), dupa care vei citi textul ales, incepand cu titlul. Timpul maxim alocat este de doua minute de persoana!

La final, cobori de la tribuna, fara a face niciun alt comentariu, indiferent de subiect. Nici macar multumiri organizatorilor!

Va exista un moderator care va intrerupe persoanele care incalca regulile. Se vor acorda exceptii la aceste reguli pentru situatiile deosebite.

De asemeni, moderatorul va interveni pentru a asigura acoperirea unei tematici cat mai variate din opera lui Eminescu.

Recitatorilor li se vor acorda diplome de participare.

Mesajele pe care dorim sa le transmitem:

  • Eminescu traieste prin noi, numai in masura in care citim cu placere din opera sa poetica si publicistica si vibram la mesajul ei
  • Eminescu apartine tuturor romanilor in egala masura, nu numai actorilor, specialistilor sau oamenilor de cultura
  • Eminescu a fost nu numai un tanar etern indragostit, ci si un adult matur, cu o cultura vasta, implicat politic, incoruptibil ideologic si redactorul sef al celui mai important ziar al epocii
1 Star

Stalin si Molotov, condamnati pentru genocid: ZIUA

Stalin si Molotov, condamnati pentru genocid: ZIUA

http://silethismillennium.blogspot.com/2009/03/youtube-broadcast-yourself.html
Stalin si Molotov, condamnati pentru genocid



16 ianuarie, 17:19



















Foto: Veaceslav Molotov si Iosif Stalin (Foto: historyplace.com)










Iosif Stalin si Veaceslav Molotov au fost declarati vinovati de genocid, dupa aproape opt decenii, de Curtea de Apel de la Kiev, scrie Jurnal.md. Curtea de Apel din Ucraina i-a declarat vinovati de genocid pe liderii bolsevici, printre acestia numarandu-se Iosif Stalin si Veaceslav Molotov, pentru ca au declansat marea foamete din anii '30 ai secolului trecut, provocand moartea a milioane de oameni in Ucraina (Holodomor). Cercetarile au fost incheiate de catre autoritatile ucrainene, deoarece acuzatii sunt morti. Intr-un comunicat, emis de Kiev, se arata ca aproape patru milioane de ucraineni au decedat in perioada de mare foamete. Autoritatile ucrainene incearca, provocand iritarea Rusiei, de mult timp, sa obtina recunoasterea de catre ONU a foametei din anii 1932-1933 drept genocid impotriva poporului Ucrainei.

CONSTANTA | POLITICA | Stiri::Constanteanul.com

CONSTANTA | POLITICA | Stiri::Constanteanul.com

Adevarul.ro


http://silethismillennium.blogspot.com/2009/03/youtube-broadcast-yourself.html
  • Mirabela Panfil

  • 1958 afişări
  • Sâmbătă 16 ian 2010

La înmormântare au participat câteva zeci de persoane

Constanţa

La înmormântare au participat câteva zeci de persoane

Alexandra Ioana Petrica a fost înmormântată în urmă cu o oră la Cimitirul Municipal Constanţa. La ceremonial au participat rude, prieteni, dar şi colegele de facultate ale tinerei decedate, care au venit cu un microbuz pus la dispoziţie de conducerea Universităţii de Ştiinţe Agricole din Cluj.

Mai citiţi:

Craiova: Profesoara sinucigaşă a fost condusă pe ultimul drum

De la funeralii a lipsit însă fostul prieten al fetei, din cauza căruia se presupune că ea s-a sinucis. Alături de părinţii Alexandrei a stat tot timpul actualul prieten al Alexandrei, un medic veterinar în vârstă de aproximativ 30 de ani, la cabinetul căruia fata făcea practică.


Colegele o aşteaptă la examenul de absolvire

Tânăra în vârstă de 24 de ani era studentă la Facultatea de Medicină Veterinară din Cluj şi a fost găsită moartă miercuri seară în apartamentul său din Cluj, ea alegând să se spânzure de caloriferul din bucătărie. Prezente la înmormântare, colegele Alexandrei i-au adus un ultim omagiu, citind de faţă cu toată lumea câteva paragrafe pe care le-au scris special pentru cea care nu demult le-a fost alături. „Alexandra, te aşteptăm anul viitor la examenul de absolvire şi apoi la întâlnirea de zece ani, la cea de douăzeci de ani...“, au mai spus ele plângând.

La şapte ani, Alexandra citea poveşti SF

Cea mai afectată dintre toţi a fost cu siguranţă mama fetei, Maria Petrica, inspector şef adjunct la Relaţii de Muncă din Inspectoratul Teritorial de Muncă Constanţa. Lacrimile nu au contenit să curgă nici măcar o secundă. Ea nu se putea despărţi de luminii ochilor ei, deşi groparii voiau să-şi încheie misiunea şi s-o îngroape. Ea şi-a amintit cum copila îi citea la vârsta de şapte ani poveşti Science Fiction. „Cu cine o să mai vorbesc eu acum? Ce o să mă fac fără tine?“, striga printre lacrimi Maria Petrica. Inspectorul s-a gândit în acele momente de tristeţe şi de animăluţele pe care Alexandra le cumpărase şi care acum au rămas fără stăpâna lor.

Alexandra a fost înmormântată în jurul orei 14.40, după care alaiul s-a îndreptat spre restaurantul Delfin unde s-a ţinut pomana creştinească.



https://silethismillennium2019.blogspot.com/

Cine a Furat Banii lui Ceausescu | PODCAST Cristian Sima