Poreclă Sile this Millennium Pseudonime sile_this_millennium

vineri, 12 iunie 2015

Thierry de Montbrial, membru al Comitetului Director al Conferinţelor Bilderberg, despre ”Marile strategii” şi ”Planul Global”- Sursa ; Adevarul,ro


Clipul zilei


Thierry de Montbrial, membru al Comitetului Director al Conferinţelor Bilderberg, despre ”Marile strategii” şi ”Planul Global” (

VIDEO Marile Strategii şi Planul Global: riscuri, provocări, previziuni conflictuale 10 iunie 2015, 15:58 de Cristian Unteanu

Citeste mai mult: adev.ro/npqedl

)

http://silethismillennium.blogspot.com/2009/03/youtube-broadcast-yourself.html
Vezi articolul

Într-un interviu exclusiv acordat „Adevărul”, Thierry de Montbrial, unul dintre cei mai cunoscuţi politologi din lume, fondator al prestigiosului Institut Francez de Relaţii Internaţionale şi membru al puternicului grup Bilderberg, explică un concept nou, cel al „Marilor Strategii”, esenţiale în actualul climat de rearanjare pe harta de putere a lumii.

Citeste mai mult: adev.ro/npqedl

  International 

 

Credeţi că UE reprezintă forma care să garanteze că vom avea pe acest continent al nostru pace şi prosperitate într-un

Citeste mai mult: adev.ro/npqedl

 ...................

Credeţi că UE reprezintă forma care să garanteze că vom avea pe acest continent al nostru pace şi prosperitate într-un

Citeste mai mult: adev.ro/npqedl

context în care pacea este ameninţată din toate părţile şi prosperitatea întârzie să apară? 

Încep răspunsul meu spunându-vă că încă nu am văzut încă proiecte alternative mai seducătoare. Cred că da, trebuie să mizăm pe Uniunea Europeană, fie şi numai pentru că nu avem altceva. Orice altă soluţie e mai puţin bună. Acestea fiind spuse, trebuie să realizăm faptul că o consolidare a UE şi a principiilor sale de bază de pace şi prosperitate, necesită timp. Îmi place foarte tare ce spunea Einstein: luaţi nouă femei fiecare în luna întâi de sarcină dar asta nu este egal un copil. Aceasta înseamnă că nu putem echivala o sarcină de nouă lumi cu 9 sarcini de o lună. Trebuie timp pentru ca lucrurile să se consolideze şi construcţia europeană, extinderile UE (deoarece este vocaţia UE să se extindă) trebuie să urmeze un ritm corect. Îmi place şi imaginea folosită de oameniii muntelui: când urci pe o stâncă, trebuie ca la fiecrae pas să-ţi consolidezi poziţia şi a evita căderea. La fel stau lucrurile şi în cazul construcţiei europene. Nu există o soluţie rapidă, nu există o soluţie miracol care să garanteze, de azi pe mâine, o Mare Europă cu pace şi prosperitate, doar ponind din degete. Din punct de vedere economic, ceea ce ne aduce din nou la zona Euro, vedem bine care e problema, mai ales în ţara mea: pentru ca această zonă Euro să fie consolidată, trebuie făcute nişte referome interne pe care populaţia nu le acceptă neapărat foarte uşor. Dacă priviţi la cealaltă extremă, stuaţia din Grecia, exact despre asta e vorba: Grecia ar fi putut, cu puţină răbdare, să-şi rezolve problema. Numai că, din nefericire, circumstanţele au deci altfel.

 Credeţi că ideea – prezentată drept o alternativă - de a redeschide canalul existent acum câţiva ani cu Federaţia Rusă în vederea stabilirii unei zone de liber-schimb , aşa cum ruşii au produs din nou recent, ar fi una acceptabilă sau este un simplu vis discutat doar pentru a se da un exemplu?

Adesea, marile proiecte economice - şi asta se leagă de noţiunea de “mari strategii” – sunt de fapt cu mult mai mult politice decât economice. Sau sunt cel puţin tot atât de mult politice cât economice. Din punct de vedere comercial, dacă luaţi cazul Parteneriatului Trans-Pacific sau pe cel transatlantic privind investiţiile şi comerţul, toate astea par la prima vedere economice, sunt economice, dar, fundamental, sunt în primul rând acţiuni politice. În cazul Acordului Trans-Pacific, este o acţiune de limitare a Chinei fără ca acest lucru să fie spus, dar e vorba de China, iar în cazul acordului transatlantic este vorba despre consolidarea din punctul de vedere al SUA al legăturilor transatlantice. Cu asemenea sistem de liber-schimb, deoarece SUA deţin forţa necesară şi se află în poziţie dominanhtă, centrele de decizie economică , este evident că centrele decizie urmează se se afle din ce în ce mai mult pe partea americană. În privinţa Rusiei, nu pot răspunde la o întrebare privind zona de liber-schimb în lipsa unui context politic. Pentru ca să se poată dezvolta o zonă de liber-schimb cu Rusia, trebuie să existe un cadrul politic necesar. Dar, cum spuneam mai devreme, acest cadru a putut exista în visurile politice ale anilor ’90, dar acum nu mai există şi asta pe o durată lungă.

 În câteva zile, este posibil să apară decizia de demarare a operaţiunii navale UE în Mediterană contra migraţiei ilegale. Credeţi că asta reprezintă o soluţie, începutul unei soluţii, este oare deschiderea unui front de luptă care va merge cu mult dincolo de frontiera maritimă a Libiei?

 Atunci când vorbim despre ameninţările împotriva Europei, acestea vin cu mult mai mult din sud – în sensul larg al acestui termen – decât din partea estului. Este surprinzător să văd cum colegii şi prietenii mei germani, atunci când abordăm probleme legate de securitate în Europa, vorbesc în primul rând despre Rusia. Dar, din punctul meu de vedere, adevărata primejdie vine dinspre sud. Aceasta datorită unui complex de factori de natură economică, legate de starea de subdezvoltare în care se află cea mai mare parte a ţărilor din Africa şi, din nefericire, şi din Orientul Mijlociu. La asta se adaugă, ca întotdeauna, un amestec de raţiuni economice şi politice, îndeosebi înţelegerea noastră greşită , la nivel european şi al ţărilor occidentale, al fenomenului reprezentat de “Primăvara Arabă” şi a situaţiei haotice care s-a dezvoltat mai apoi aproape peste tot în regiune. În fine, în plus, partea aceea din “marile strategii” care privesc Orientul Mijlociu şi la care am făcut referire mai devreme, fie că vorbim despre Turcia, despre Iran sau despre Israel. Este foarte dificil să găsim un răspuns la întrebarea cum ar trebui să tratăm această situaţie, deoarece am lăsat ca fenomenul migraţiei să se dezvolte într-un mod deloc raţional, am fost de acord să apară legislaţii sau practici curente – adesea în numele sentimentelor nobile, uitând că sentimentele acestea nobile de azi sunt la originea marilor dificultăţi şi drame din viitor. Mă gândesc şi la ce s-a votat în Franţa în perioada Giscard d’Estaing, spre exemplu pachetul de legi privind “regruparea familială”. Am lăsat să se dezvolte un număr de practici comportamentale şi legislative în domeniul imigraţiei, nu am tratat corect problema refugiaţilor...în consecinţă, azi, ne găsim în faţa unor situaţiki extrem de complexe. Deci, sigur, acum ajungem la manevre militare... 

 

Nu numai, e vorba despre o misiune militar- umanitară, mai degrabă militară decât umanitară... 

 ...tocmai, cred că, în momentul în care ajungem în situaţia în care contextul se degradează puternic, atunci, ca în medicină, nu trebuie să sperăm că se va obţine o rezolvarea imediată a situaţiei. Pentru rezolvarea acestei probleme anume, va fi necesară o întreagă panoplie de acţiuni, unele imediate de tipul operaţiunilor de poliţie sau militare, un nivel desigur indispensabil dar care nu va rezolva astfel problemele. Se vor închide poate nişte breşe dar este nevoie de acţiuni politice pe termen lung în zona Orientului Mijlociu sau în alte părţi. Problema este că nu văd născându-se asemenea politici. 

 O “mare strategie” la nivelul UE? 

 

Într-adevăr, mai întăi ar trebui să existe o viziune comună şi cred că la ora asta nu există aşa ceva, nu avem o viziune consensuală la nivel European asupra acestui subiect... 

 

 ...în afara Agendei Europene asupra Migraţiei pe care UE a propus-o şi pe care nimeni nu pare s-o agreeze. 

 

- Este un document privind mai degrabă situaţia refugiaţilor cât despre fenomenul imigraţiei ca atare. Este doar un început al abordării, marea dificultate fiind că mereu avem mai multe părţi disparatre de răspuns dar lipseşte viziunea comună...

 ...Marea Strategie... 

 ...din păcate, la ora actuală, nu există o Mare Strategie. Iată de ce vă mai pot să previzionez încă ceva: va trebui să ne aşteptăm la multe dificultăţi pe o durată, din nou, de aproximativ 20-30 de ani. 

citeste totul despre:
 thierry de montbrial bilderberg institutul francez de relatii internationale noua ordine mondiala mari strategii plan global

Citeste mai mult: adev.ro/npqedl

 

 


Citeste mai mult: adev.ro/npqedl

Citeste mai mult: adev.ro/npqedl
VIDEO Marile Strategii şi Planul Global: riscuri, provocări, previziuni conflictuale 10 iunie 2015, 15:58 de Cristian Unteanu

Niciun comentariu:

https://silethismillennium2019.blogspot.com/

De vorbă cu voi! Ediție specială cu Elena Lasconi și parlamentarii USR. ...