http://silethismillennium.blogspot.com/2009/03/youtube-broadcast-yourself.html
Luni, 07 Mai 2012.
Autor :
Andreea PERHAIŢĂ
SOS Constanţa: Adio istorie!
Odioasa ameninţare din Zona Peninsulară
Stire online publicataLuni, 07 Mai 2012.
Autor :
Andreea PERHAIŢĂ
- Mai multe stiri online :
- zona peninsulară •
- ecodobrogea •
- Social
- Mai multe stiri online :
- zona peninsulară •
- ecodobrogea •
- Social
Soarta Peninsulei, cel mai vechi cartier al Constanţei,
nu a constituit ani la rând prioritate în administraţia locală. Zona a
fost lăsată să se dărâme, bucată cu bucată. Ajunsă la stare de ruină,
acum se vrea modernizarea ei.
Cu un Plan Urbanistic Zonal (PUZ) scris, se pare, pentru a face pe plac investitorilor din zona Portului Tomis, care deţin terenuri şi vor să ridice blocuri pe faleză, Peninsula ar putea fi transformată într-un kitsch arhitectural, cu clădiri istorice umbrite de betoane moderne.
PUZ-ul cu care iese la rampă Primăria Constanţa pentru revigorarea Peninsulei nemulţumeşte atât reprezentanţii direcţiilor de cultură, cât şi organizaţiile ce militează pentru protecţia mediului şi specificului zonei. PUZ-ul actualizat menţionează o densitate de locuire a Peninsulei dublă faţă de media pe oraş, dar mai mică decât valorile maxime. Construcţiile prevăzute a se ridica aici vor genera de fapt un cartier de locuit aglomerat, dominat de aceleaşi probleme ca ale Constanţei continentale, alei înguste pline de automobile, lipsa locurilor de parcare, absenţa spaţiilor verzi, etc.
Dispare personalitatea istorică
ONG „ECODOBROGEA” consideră că „ar fi o greşeală de neiertat să încercăm să transformăm Peninsula într-un cartier de intensă locuire, fiindcă ar dispărea chiar personalitatea istorică consacrată”.
„Niciun PUZ ori studiu oficial nu poate neglija situaţia specială a unor monumente istorice şi a siturilor arheologice care aparţin domeniului public al statului, dar care în prezent nu se află în administrarea niciunui minister, direcţii judeţene sau instituţii. În această categorie, sunt incluse monumente şi situri arheologice cunoscute şi protejate, ce ocupă suprafeţe importante şi bine delimitate funcţional”, precizează preşedintele organizaţiei, prof. Vasile Bâtlan.
În această situaţie, „ECODOBROGEA” se întreabă care ar fi valabilitatea unui PUZ al Peninsulei ce nu ia în considerare tocmai situaţia specială a unor monumente şi situri arheologice.
Interzis accesul auto
Organizaţia mai semnalează problema traficului în zonă. Peninsula este străbătută de la nord-est la sud-est doar de două căi de acces rutier, a treia stradă - str. Tomis oprindu-se în Piaţa Ovidiu. Străzile sunt înguste, iar trotuarele, acolo unde ele mai există, permit un acces pietonal greoi şi nu lipsit de primejdii.
În aceste condiţii, nu se poate vorbi de fluidizarea traficului rutier şi cu atât mai puţin de un circuit pietonal rezervat zonelor de intensă concentrare istorică, turistică, comercială, etc.
„Propunerea noastră, într-un timp rezonabil să se construiască o parcare subterană sub parcul Prefecturii, care să preia în totalitate problema parcării automobilelor instituţiilor publice şi a persoanelor private din Peninsulă. În acest mod, circulaţia rutieră în Peninsulă va fi interzisă, cu excepţia autovehiculelor de aprovizionare (maximum 3,5 tone). Astfel, a fost rezolvată problema în toată Europa. Mai aproape de noi se află cazul Sibiului, unde pieţele cu mare încărcătură istorică au devenit zone exclusiv pietonale”, consideră Vasile Bâtlan.
„Spaţiul verde va dispărea în totalitate!”
În ce priveşte plaja şi falezele din zona Modern, „ECODOBROGEA” este de părere că „transformarea ei într-o plajă urbană, cu dotări specifice unei zone centrale, turism, alimentaţie publică, servicii, birouri, locuinţe, în concordanţă cu elementele naturale din zonă, taluzul verde, plaja şi marea o considerăm drept o îndepărtare nesăbuită de la legea firească a echilibrului natural, aceea dintre necesităţile umane şi falsele pretenţii de modernizare”.
„Deoarece taluzurile sunt ameninţate conform PUZ-ului actualizat de a fi invadate de construcţii şi deoarece spaţiul verde existent în Peninsulă provine aproape în totalitate din aceste taluzuri şi într-o oarecare măsură de pe cornişa falezei, aprecierea studiului conform căruia suprafaţa de spaţiu verde de aici se va restrânge de la 18 hectare la 10 hectare este înşelătoare. Noi considerăm că spaţiul verde va fi afectat în totalitate, ceea ce este inacceptabil”, mai precizează preşedintele Vasile Bâtlan.
Cu un Plan Urbanistic Zonal (PUZ) scris, se pare, pentru a face pe plac investitorilor din zona Portului Tomis, care deţin terenuri şi vor să ridice blocuri pe faleză, Peninsula ar putea fi transformată într-un kitsch arhitectural, cu clădiri istorice umbrite de betoane moderne.
PUZ-ul cu care iese la rampă Primăria Constanţa pentru revigorarea Peninsulei nemulţumeşte atât reprezentanţii direcţiilor de cultură, cât şi organizaţiile ce militează pentru protecţia mediului şi specificului zonei. PUZ-ul actualizat menţionează o densitate de locuire a Peninsulei dublă faţă de media pe oraş, dar mai mică decât valorile maxime. Construcţiile prevăzute a se ridica aici vor genera de fapt un cartier de locuit aglomerat, dominat de aceleaşi probleme ca ale Constanţei continentale, alei înguste pline de automobile, lipsa locurilor de parcare, absenţa spaţiilor verzi, etc.
Dispare personalitatea istorică
ONG „ECODOBROGEA” consideră că „ar fi o greşeală de neiertat să încercăm să transformăm Peninsula într-un cartier de intensă locuire, fiindcă ar dispărea chiar personalitatea istorică consacrată”.
„Niciun PUZ ori studiu oficial nu poate neglija situaţia specială a unor monumente istorice şi a siturilor arheologice care aparţin domeniului public al statului, dar care în prezent nu se află în administrarea niciunui minister, direcţii judeţene sau instituţii. În această categorie, sunt incluse monumente şi situri arheologice cunoscute şi protejate, ce ocupă suprafeţe importante şi bine delimitate funcţional”, precizează preşedintele organizaţiei, prof. Vasile Bâtlan.
În această situaţie, „ECODOBROGEA” se întreabă care ar fi valabilitatea unui PUZ al Peninsulei ce nu ia în considerare tocmai situaţia specială a unor monumente şi situri arheologice.
Interzis accesul auto
Organizaţia mai semnalează problema traficului în zonă. Peninsula este străbătută de la nord-est la sud-est doar de două căi de acces rutier, a treia stradă - str. Tomis oprindu-se în Piaţa Ovidiu. Străzile sunt înguste, iar trotuarele, acolo unde ele mai există, permit un acces pietonal greoi şi nu lipsit de primejdii.
În aceste condiţii, nu se poate vorbi de fluidizarea traficului rutier şi cu atât mai puţin de un circuit pietonal rezervat zonelor de intensă concentrare istorică, turistică, comercială, etc.
„Propunerea noastră, într-un timp rezonabil să se construiască o parcare subterană sub parcul Prefecturii, care să preia în totalitate problema parcării automobilelor instituţiilor publice şi a persoanelor private din Peninsulă. În acest mod, circulaţia rutieră în Peninsulă va fi interzisă, cu excepţia autovehiculelor de aprovizionare (maximum 3,5 tone). Astfel, a fost rezolvată problema în toată Europa. Mai aproape de noi se află cazul Sibiului, unde pieţele cu mare încărcătură istorică au devenit zone exclusiv pietonale”, consideră Vasile Bâtlan.
„Spaţiul verde va dispărea în totalitate!”
În ce priveşte plaja şi falezele din zona Modern, „ECODOBROGEA” este de părere că „transformarea ei într-o plajă urbană, cu dotări specifice unei zone centrale, turism, alimentaţie publică, servicii, birouri, locuinţe, în concordanţă cu elementele naturale din zonă, taluzul verde, plaja şi marea o considerăm drept o îndepărtare nesăbuită de la legea firească a echilibrului natural, aceea dintre necesităţile umane şi falsele pretenţii de modernizare”.
„Deoarece taluzurile sunt ameninţate conform PUZ-ului actualizat de a fi invadate de construcţii şi deoarece spaţiul verde existent în Peninsulă provine aproape în totalitate din aceste taluzuri şi într-o oarecare măsură de pe cornişa falezei, aprecierea studiului conform căruia suprafaţa de spaţiu verde de aici se va restrânge de la 18 hectare la 10 hectare este înşelătoare. Noi considerăm că spaţiul verde va fi afectat în totalitate, ceea ce este inacceptabil”, mai precizează preşedintele Vasile Bâtlan.
- Mai multe stiri online :
- zona peninsulară •
- ecodobrogea •
- Social
- Mai multe stiri online :
- zona peninsulară •
- ecodobrogea •
- Social
Soarta Peninsulei, cel mai vechi cartier al Constanţei, nu a
constituit ani la rând prioritate în administraţia locală. Zona a fost
lăsată să se dărâme, bucată cu bucată. Ajunsă la stare de ruină, acum se
vrea modernizarea ei.
Cu un Plan Urbanistic Zonal (PUZ) scris, se pare, pentru a face pe plac investitorilor din zona Portului Tomis, care deţin terenuri şi vor să ridice blocuri pe faleză, Peninsula ar putea fi transformată într-un kitsch arhitectural, cu clădiri istorice umbrite de betoane moderne.
PUZ-ul cu care iese la rampă Primăria Constanţa pentru revigorarea Peninsulei nemulţumeşte atât reprezentanţii direcţiilor de cultură, cât şi organizaţiile ce militează pentru protecţia mediului şi specificului zonei. PUZ-ul actualizat menţionează o densitate de locuire a Peninsulei dublă faţă de media pe
Cu un Plan Urbanistic Zonal (PUZ) scris, se pare, pentru a face pe plac investitorilor din zona Portului Tomis, care deţin terenuri şi vor să ridice blocuri pe faleză, Peninsula ar putea fi transformată într-un kitsch arhitectural, cu clădiri istorice umbrite de betoane moderne.
PUZ-ul cu care iese la rampă Primăria Constanţa pentru revigorarea Peninsulei nemulţumeşte atât reprezentanţii direcţiilor de cultură, cât şi organizaţiile ce militează pentru protecţia mediului şi specificului zonei. PUZ-ul actualizat menţionează o densitate de locuire a Peninsulei dublă faţă de media pe
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu