Cum ne-a schimbat Google viaţa
http://silethismillennium.blogspot.com/2009/03/youtube-broadcast-yourself.html
Dar oare sunt?
Înainte de căutare nici nu ştiam că există un copil înregistrat de Organizaţia Naţiunilor Unite care să fie în mod convenţional pământeanul cu numărul „şase miliarde". Sunt inteligent pentru că ştiu să caut pe Google sau pur şi simplu sunt un computer uman care ştie să scrie nişte cuvinte cheie potrivite? Aparent, sunt o maşină umană de SEO („Search Engine Optimization" - trad. Optimizarea interogărilor pe motorul de căutare ).
La 4 septembrie 1998, Larry
Page şi Sergey Brin, doi studenţi la Universitatea Standford din SUA, au lansat proiectul ce urma să se numească Google. Iniţial doar o temă pentru facultate, site-ul a devenit, până la ascensiunea Facebook, cea mai vizitată pagină de internet din lume. Anul acesta s-a atins cota istorică de un miliard de căutări într-o singură zi. Influenţa sa asupra minţii umane a fost recunoscută şi de specialişti. Psihologul american Betsy Sparrow a realizat un experiment şi a concluzionat că „ne amintim mai puţin informaţia pură, ci mai degrabă locul unde o putem găsi". Astfel, spun cercetătorii, internetul a devenit forma primară a memoriei tranzacţionale, unde informaţia este stocată în afara minţii umane.
Înainte şi după Google
În cei peste 10 ani de Google, viaţa celor care au luat contact cu motorul de căutare s-a schimbat radical. Acum, oricine are acces la internet trăieşte în epoca Google. „Cu riscul să fiu blasfemios, aş împărţi epoca modernă în Î.G. - înainte de Google - şi D.G. - după Google, pentru că nimic nu a mai fost la fel în viaţa noastră după apariţia motorului de căutare. Ca experiment, dacă am încerca să trăim o săptămână fără Google, am realiza cât de mult ne-a schimbat viaţa", spune Cristian China Birta, specialist în social media.
Cosmin Gavrilă (23 de ani), din Bucureşti, a fost mereu o persoană curioasă. „Când eram copil habar n-aveam ce‑i acela un calculator. Ca să aflu ceva citeam o enciclopedie la modă pe atunci, «Arborele Lumii». De acolo mi-am luat toată cultura generală, prin memorare", susţine tânărul. El spune că, în urmă cu 10 ani, cea mai mare distracţie a sa era să reţină capitale şi iubea competiţiile. „Ştii în ce ţară e N'djamena? E în Ciad. De atunci ţin minte lucrurile astea. Aveam o memorie mai bună înainte să caut totul pe internet", spune râzând tânărul.
Situaţia s-a schimbat odată cu vârsta, iar obiceiul de a-şi aminti lucruri a dispărut. „Totul s-a cam fragmentat în capul meu. De când am descoperit internetul, au început schimbările, pentru că la şcoală nu mă mai duceam la bibliotecă şi nu mai căutam cuvinte prin dicţionar. Dacă spunea Google, noi ascultam. Voiam un referat, ne duceam toată clasa cu primul document găsit la o simplă interogare.Era Dumnezeu pentru noi", povesteşte Cosmin.
Cu toate acestea, părţile pozitive există mereu, iar tânărul consideră site-ul un fel de vocea poporului. „Ştii ce au căutat şi alţii înaintea ta, care au avut dilemele tale, şi, dacă pui cap la cap toate informaţiile adunate, ajungi la cel mai potrivit răspuns", explică el.
Această comoditate este confirmată şi de psihologul Keren Rosner, din Bucureşti, care susţine că nu mai ştim să învăţăm ca în urmă cu câţiva ani: „Nu mai depunem la fel de mult efort pentru a păstra informaţia în memorie pentru că ne gândim că dăm un search pe Google şi aflăm totul".
Click pentru a mări
Google a pornit la drum în 1998, ca un proiect al studenţilor la Standford, Larry Page şi Sergey Brin. Iniţial numit „BackRub", proiectul şi-a schimbat numele în Google, care se trage de la cuvântul „googol", adică 1 urmat de 100 de milioane de zerouri. În iulie 2006 verbul „to google" a fost inclus în dicţionarele limbii engleze.
Influenţa motorului de căutare în viaţa fiecăruia poate fi cuantificată doar gândindu-ne la ultimele 24 de ore. „Pot să enumăr lucrurile făcute pe Google în ultima zi? E-mailul meu este pe Google, aşa că, de fiecare dată când l-am verificat, am folosit serviciile lui Brin şi Page. Am folosit Google Maps ca să găsesc restaurante în München şi ca să mă orientez. Am folosit căutarea de pe Google pentru a găsi filme, am urmărit clipuri pe YouTube. Blogul meu este pe Blogger, deţinut tot de gigantul IT", exemplifică americanul Jeff Jarvis, autorul cărţii „Ce ar face Google?". În definitiv, revenim la prima folosire a verbului „to google", pe 8 iulie 1998, de către Larry Page: „Have fun and keep googleing!" - „Distraţi-vă şi google-iţi!".
Avansul tehnologiei şi al motoarelor de căutare în viaţa noastră afectează însă şi calitatea muncii pe care o depunem. De pildă, Cosmin spune că, de multe ori, la facultate nu s-a mai chinuit să documenteze personal proiectele din cauza celor care apelează la „colaje" luate de pe motorul de căutare. „Munca nu se mai vede la fel. Degeaba te-ai chinuit pentru un proiect trei zile la bibliotecă. Un coleg îţi găseşte informaţiile pe Wikipedia şi ia aceeaşi notă. Google diluează valoarea informaţiei şi a efortului, iar asta-i frustrant", consideră el.
Totuşi, diluarea valorii informaţiei nu trebuie tratată ca o problemă gravă, consideră specialiştii. „Este ca şi cum am acuza cărţile că au omorât puterea noastră de memorare. Căci, înainte de apariţia lor, informaţiile erau stocate în memorie, prin viu grai. Mai acuză cineva cărţile de o astfel de vină? Evident că nu. Aşa se va întâmpla şi cu Google. Ba mai mult, aş spune că ne face un bine. Adică în loc să ne chinuim să memorăm ceva, folosim neuronii pentru a crea conexiuni între lucruri, de a crea plusvaloare", susţine Cristian China Birta.
"Aş împărţi epoca modernă în Î.G. şi D.G., înainte şi după Google, pentru că nimic nu a mai fost la fel în viaţa noastră după apariţia acestuia.''
Cristian China Birta specialist social media
- Google închiriază regulat 200 de capre pentru a „tunde" gazonul din curtea sediului companiei.
- Angajaţii Google pot veni cu câini la muncă, dar pisicile sunt interzise.
- În interiorul campusului din California există o replică în mărime naturală a unui dinozaur T-Rex.
- Primul server Google avea 40 GB şi era găzduit de un dulap din Lego.
Un studiu recent spune că motoarele de căutare au modificat felul în care acţionează memoria, întărind ideea potrivit căreia creierul uman se transformă în timp. Oamenii nu mai reţin lucruri, ci pur şi simplu îşi amintesc doar locul unde pot fi găsite. Americanca Betsy Sparrow, coordonatoarea studiului, a demonstrat că, „atunci când sunt confruntaţi cu dileme grele, oamenii tind să apeleze la calculatoare sau se gândesc că vor avea acces în viitor la aceste informaţii".
În plus, arată cercetarea, simbioza om-computer este aproape de realizare, deoarece trăim în medii permanent interconectate. „Contăm pe motoarele de căutare aşa cum ne bazăm pe prieteni sau pe colegi de muncă. Dacă nu mai sunt în jurul nostru, uităm tot", a adăugat Sparrow.
Experţii români din domeniu consideră că apelarea la internet pentru a găsi răspuns la orice problemă nu este neapărat un lucru rău. Pentru specialistul în social media Cristian China Birta, Google este „util". „Nu intrăm pe pagina aceasta de internet pentru că ne place cum arată. O accesăm să găsim ceva, activăm funcţia sa utilitară". Cu toate acestea, motorul de căutare nu poate fi tras la răspundere pentru răspunsurile eronate.
„Nu Google e de vină pentru ce scriem şi căutăm noi pe internet. El doar ne arată aşa cum suntem când căutăm să înţelegem ceea ce suntem", susţine China Birta. Nici diferenţele faţă de generaţiile trecute nu sunt definitorii. Chiar dacă nu mai ţinem minte atât de multe lucruri, nu ar trebui să ne simţim mai puţin inteligenţi. Specialiştii români sunt de părere că Google nu ne face mai proşti, ci pur şi simplu ne-a schimbat unghiul de abordare, drumul pe care îl parcurgem pentru a ajunge la aceeaşi informaţie.
„Persoanele care sunt interesate de un anumit domeniu pot aprofunda nişa respectivă mult mai bine. Totuşi, unele activităţi care erau pasionante în trecut nu mai sunt la fel de interesante acum pentru unele persoane, din cauza rapidităţii informaţiilor la zi care sunt efemere. Oamenii citesc mai puţine cărţi, iar cei care o fac nu mai sunt admiraţi ca altădată", spune psihologul Keren Rosner.
Facebook este cel mai căutat cuvânt în ultimul an, în timp ce pasiunea oamenilor pentru pornografie se poate vedea din numărul mare de interogări făcute pe motorul de căutare. În schimb, în lumea online, Justin Bieber stârneşte mai mult interes decât Dumnezeu.
- Facebook - Două miliarde.
- YouTube - Un miliard.
- Video - 338 de milioane.
- Porno - 277 de milioane.
- Justin Bieber - 30,4 milioane.
- Dumnezeu - 20,4 milioane.
http://silethismillennium.blogspot.com/2009/03/youtube-broadcast-yourself.html
Cum ne-a schimbat Google viaţa
3 decembrie 2011, 07:28
Autor:
Cuvinte cheie: google, schimbare, Weekend Adevărul, weekend viata & stil,
Autor:
Cuvinte cheie: google, schimbare, Weekend Adevărul, weekend viata & stil,
Apariţia motorului de căutare, în 1998, a schimbat felul în care stocăm informaţiile de care avem nevoie. Cu o bază de date imensă la doar un click distanţă, Google a devenit parte a activităţilor zilnice obligatorii.
Acum câteva săptămâni o colegă îmi spune: „Vlad, caută-mi şi mie, te rog, cine a fost copilul cu numărul şase miliarde de pe planetă". În câteva secunde, printr-o singură căutare inspirată pe Google, am ajuns la bosniacul Adnan. Am primit replica: „Băi, dar deştept mai eşti!".Dar oare sunt?
Înainte de căutare nici nu ştiam că există un copil înregistrat de Organizaţia Naţiunilor Unite care să fie în mod convenţional pământeanul cu numărul „şase miliarde". Sunt inteligent pentru că ştiu să caut pe Google sau pur şi simplu sunt un computer uman care ştie să scrie nişte cuvinte cheie potrivite? Aparent, sunt o maşină umană de SEO („Search Engine Optimization" - trad. Optimizarea interogărilor pe motorul de căutare ).
La 4 septembrie 1998, Larry
Page şi Sergey Brin, doi studenţi la Universitatea Standford din SUA, au lansat proiectul ce urma să se numească Google. Iniţial doar o temă pentru facultate, site-ul a devenit, până la ascensiunea Facebook, cea mai vizitată pagină de internet din lume. Anul acesta s-a atins cota istorică de un miliard de căutări într-o singură zi. Influenţa sa asupra minţii umane a fost recunoscută şi de specialişti. Psihologul american Betsy Sparrow a realizat un experiment şi a concluzionat că „ne amintim mai puţin informaţia pură, ci mai degrabă locul unde o putem găsi". Astfel, spun cercetătorii, internetul a devenit forma primară a memoriei tranzacţionale, unde informaţia este stocată în afara minţii umane.
Înainte şi după Google
În cei peste 10 ani de Google, viaţa celor care au luat contact cu motorul de căutare s-a schimbat radical. Acum, oricine are acces la internet trăieşte în epoca Google. „Cu riscul să fiu blasfemios, aş împărţi epoca modernă în Î.G. - înainte de Google - şi D.G. - după Google, pentru că nimic nu a mai fost la fel în viaţa noastră după apariţia motorului de căutare. Ca experiment, dacă am încerca să trăim o săptămână fără Google, am realiza cât de mult ne-a schimbat viaţa", spune Cristian China Birta, specialist în social media.
Cosmin Gavrilă (23 de ani), din Bucureşti, a fost mereu o persoană curioasă. „Când eram copil habar n-aveam ce‑i acela un calculator. Ca să aflu ceva citeam o enciclopedie la modă pe atunci, «Arborele Lumii». De acolo mi-am luat toată cultura generală, prin memorare", susţine tânărul. El spune că, în urmă cu 10 ani, cea mai mare distracţie a sa era să reţină capitale şi iubea competiţiile. „Ştii în ce ţară e N'djamena? E în Ciad. De atunci ţin minte lucrurile astea. Aveam o memorie mai bună înainte să caut totul pe internet", spune râzând tânărul.
Situaţia s-a schimbat odată cu vârsta, iar obiceiul de a-şi aminti lucruri a dispărut. „Totul s-a cam fragmentat în capul meu. De când am descoperit internetul, au început schimbările, pentru că la şcoală nu mă mai duceam la bibliotecă şi nu mai căutam cuvinte prin dicţionar. Dacă spunea Google, noi ascultam. Voiam un referat, ne duceam toată clasa cu primul document găsit la o simplă interogare.Era Dumnezeu pentru noi", povesteşte Cosmin.
Cu toate acestea, părţile pozitive există mereu, iar tânărul consideră site-ul un fel de vocea poporului. „Ştii ce au căutat şi alţii înaintea ta, care au avut dilemele tale, şi, dacă pui cap la cap toate informaţiile adunate, ajungi la cel mai potrivit răspuns", explică el.
Această comoditate este confirmată şi de psihologul Keren Rosner, din Bucureşti, care susţine că nu mai ştim să învăţăm ca în urmă cu câţiva ani: „Nu mai depunem la fel de mult efort pentru a păstra informaţia în memorie pentru că ne gândim că dăm un search pe Google şi aflăm totul".
Click pentru a mări
Companie devenită verb
Google a pornit la drum în 1998, ca un proiect al studenţilor la Standford, Larry Page şi Sergey Brin. Iniţial numit „BackRub", proiectul şi-a schimbat numele în Google, care se trage de la cuvântul „googol", adică 1 urmat de 100 de milioane de zerouri. În iulie 2006 verbul „to google" a fost inclus în dicţionarele limbii engleze.
O zi pe Google
Influenţa motorului de căutare în viaţa fiecăruia poate fi cuantificată doar gândindu-ne la ultimele 24 de ore. „Pot să enumăr lucrurile făcute pe Google în ultima zi? E-mailul meu este pe Google, aşa că, de fiecare dată când l-am verificat, am folosit serviciile lui Brin şi Page. Am folosit Google Maps ca să găsesc restaurante în München şi ca să mă orientez. Am folosit căutarea de pe Google pentru a găsi filme, am urmărit clipuri pe YouTube. Blogul meu este pe Blogger, deţinut tot de gigantul IT", exemplifică americanul Jeff Jarvis, autorul cărţii „Ce ar face Google?". În definitiv, revenim la prima folosire a verbului „to google", pe 8 iulie 1998, de către Larry Page: „Have fun and keep googleing!" - „Distraţi-vă şi google-iţi!".
„Acuzăm cărţile că ne-au ucis memoria?"
Avansul tehnologiei şi al motoarelor de căutare în viaţa noastră afectează însă şi calitatea muncii pe care o depunem. De pildă, Cosmin spune că, de multe ori, la facultate nu s-a mai chinuit să documenteze personal proiectele din cauza celor care apelează la „colaje" luate de pe motorul de căutare. „Munca nu se mai vede la fel. Degeaba te-ai chinuit pentru un proiect trei zile la bibliotecă. Un coleg îţi găseşte informaţiile pe Wikipedia şi ia aceeaşi notă. Google diluează valoarea informaţiei şi a efortului, iar asta-i frustrant", consideră el.
Totuşi, diluarea valorii informaţiei nu trebuie tratată ca o problemă gravă, consideră specialiştii. „Este ca şi cum am acuza cărţile că au omorât puterea noastră de memorare. Căci, înainte de apariţia lor, informaţiile erau stocate în memorie, prin viu grai. Mai acuză cineva cărţile de o astfel de vină? Evident că nu. Aşa se va întâmpla şi cu Google. Ba mai mult, aş spune că ne face un bine. Adică în loc să ne chinuim să memorăm ceva, folosim neuronii pentru a crea conexiuni între lucruri, de a crea plusvaloare", susţine Cristian China Birta.
"Aş împărţi epoca modernă în Î.G. şi D.G., înainte şi după Google, pentru că nimic nu a mai fost la fel în viaţa noastră după apariţia acestuia.''
Cristian China Birta specialist social media
Umorul gigantului IT&C
- Google închiriază regulat 200 de capre pentru a „tunde" gazonul din curtea sediului companiei.
- Angajaţii Google pot veni cu câini la muncă, dar pisicile sunt interzise.
- În interiorul campusului din California există o replică în mărime naturală a unui dinozaur T-Rex.
- Primul server Google avea 40 GB şi era găzduit de un dulap din Lego.
Motoarele de căutare au schimbat felul în care abordăm problemele
Un studiu recent spune că motoarele de căutare au modificat felul în care acţionează memoria, întărind ideea potrivit căreia creierul uman se transformă în timp. Oamenii nu mai reţin lucruri, ci pur şi simplu îşi amintesc doar locul unde pot fi găsite. Americanca Betsy Sparrow, coordonatoarea studiului, a demonstrat că, „atunci când sunt confruntaţi cu dileme grele, oamenii tind să apeleze la calculatoare sau se gândesc că vor avea acces în viitor la aceste informaţii".
În plus, arată cercetarea, simbioza om-computer este aproape de realizare, deoarece trăim în medii permanent interconectate. „Contăm pe motoarele de căutare aşa cum ne bazăm pe prieteni sau pe colegi de muncă. Dacă nu mai sunt în jurul nostru, uităm tot", a adăugat Sparrow.
Experţii români din domeniu consideră că apelarea la internet pentru a găsi răspuns la orice problemă nu este neapărat un lucru rău. Pentru specialistul în social media Cristian China Birta, Google este „util". „Nu intrăm pe pagina aceasta de internet pentru că ne place cum arată. O accesăm să găsim ceva, activăm funcţia sa utilitară". Cu toate acestea, motorul de căutare nu poate fi tras la răspundere pentru răspunsurile eronate.
Unghiul gândirii, modificat
„Nu Google e de vină pentru ce scriem şi căutăm noi pe internet. El doar ne arată aşa cum suntem când căutăm să înţelegem ceea ce suntem", susţine China Birta. Nici diferenţele faţă de generaţiile trecute nu sunt definitorii. Chiar dacă nu mai ţinem minte atât de multe lucruri, nu ar trebui să ne simţim mai puţin inteligenţi. Specialiştii români sunt de părere că Google nu ne face mai proşti, ci pur şi simplu ne-a schimbat unghiul de abordare, drumul pe care îl parcurgem pentru a ajunge la aceeaşi informaţie.
„Persoanele care sunt interesate de un anumit domeniu pot aprofunda nişa respectivă mult mai bine. Totuşi, unele activităţi care erau pasionante în trecut nu mai sunt la fel de interesante acum pentru unele persoane, din cauza rapidităţii informaţiilor la zi care sunt efemere. Oamenii citesc mai puţine cărţi, iar cei care o fac nu mai sunt admiraţi ca altădată", spune psihologul Keren Rosner.
Cei mai căutaţi termeni
Facebook este cel mai căutat cuvânt în ultimul an, în timp ce pasiunea oamenilor pentru pornografie se poate vedea din numărul mare de interogări făcute pe motorul de căutare. În schimb, în lumea online, Justin Bieber stârneşte mai mult interes decât Dumnezeu.
- Facebook - Două miliarde.
- YouTube - Un miliard.
- Video - 338 de milioane.
- Porno - 277 de milioane.
- Justin Bieber - 30,4 milioane.
Justin Drew Bieber | |
- Dumnezeu - 20,4 milioane.
Justin Bieber
De la Wikipedia, enciclopedia liberă
Dupa ce Scooter Braun, manager de talente, l-a descoperit pe YouTube in 2007, Bieber si-a lansat primul EP intitulat My World in 2009. Acesta a fost certificat cu platina in S.U.A. Bieber este primul artist cu 7 melodii de pe albumul de debut in topul Billboard Hot 100. Bieber si-a lansat primul album oficial My World 2.0 in 2010. Acesta a debutat pe primul loc in mai multe tari si a fost certificat cu triplu platina in S.U.A. La vârsta de 16 ani, Bieber a devenit cel mai tânăr artist solo din istorie care are un album pe locul 1 în Billboard 200, după albumul lui Stevie Wonder din 1963.
In urma lasarii albumului de debut, Bieber a pornit in primul sau turneu mondial, My World Tour, a lansat My Worlds Acoustic si Never Say Never - The Remixes, precum si filmul Justin Bieber: Never Say Never. Justin si-a lansat al doilea album de studio Under the Mistletoe, in noiembrie 2011, si a debutat pe locul intai in Billboard 200. Justin si-a lansat al treilea album de studio, Believe, in 2012. Primul single, Boyfriend, a fost pe primul loc in Canada. Al patrulea album de studio, Purpose, a fost lansat in 2015, inregistrand trei single-uri care au ajuns #1 in topuri. What Do You Mean?, Sorry si Love Yourself, precum si recorduri mondiale in vanzari. In urma succesului cu albumul Purpose, Bieber a lansat colaborari precum Cold Water, Let Me Love You, Despacito (Remix) si I'm The One. Vanzarile lui Bieber de albume si single-luri in S.U.A depasesc 44.7 milioane. Bieber a vandut aproximativ 140 de milioane inregistrari in intreaga lume, facandu-l unul dintre cei mai bine vanduti artisti. De asemenea, el a devenit a doua persoana cu 100 de milioane de urmaritori pe Twitter (prima fiind Katy Perry).
Bieber a castigat numeroase premii muzicale, inclusiv premiul Artistul Anului din cadrul American Music Awards in 2010 si in 2012. In cariera sa, Bieber a castigat un Grammy Awardpentru melodia Where Are U Now la categoria Best Dance Recording, si un premiu Latin Grammy pentru remix-ul melodiei Despacito. Justin a fost inclus in top 10 cele mai puternice celebritati din lume de catre Forbes in 2011, 2012 si 2013. Bieber este de asemenea primul artist care a depasit pragul de 10 miliarde de vizualizari pe Vevo.
Copilărie
Bieber s-a nascut pe 1 Martie 1994 in London, Ontario, si a fost crescut in Stratford, Ontario. El este singurul fiu al lui Jeremy Jack Bieber si al Patriciei "Pattie" Mallette. Parintii lui Justin nu au fost niciodata casatoriti. Pattie l-a crescut pe Justin cu ajutorul parintilor sai, Diane si Bruce.
Din partea lui Jeremy, Justin are doi frati vitregi, Jaxon si Jazmyn.
Justin a invatat intr-o scoala primara franceza in Stratford. In copilarie, a invatat sa cante la pian, tobe, chitara si trompeta. A absolvit liceul in 2012 cu un GPA de 4,0.
La inceputul lui 2007, Bieber a cantat melodia lui Ne-Yo "So sick" intr-o competitie locala de talente si a castigat locul 2. Mama sa a inceput sa posteze video-uri de la competitie pe YouTube pentru ca familia lor si prietenii sa le vada. Ea a continuat sa incarce video-uri cu Bieber cantand melodii R&B iar popularitatea lui Justin a crescut.
2007 - 2009: Inceputul carierei
Cautand videoclipuri ale unui artist diferit, Scooter Braun, un fost director de marketing al So So Def Recordings, a accesat unul din video-urile lui Bieber din 2007. Impresionat, Braun a aflat numele teatrului in care Justin canta, precum si scoala lui, si intr-un final a contactat-o pe mama sa, Pattie, care a fost reticenta din cauza faptului ca Braun este evreu. La varsta de 13 ani, Justin a plecat in Atlanta, Georgia pentru a inregistra demo-uri, iar cu o saptamana mai tarziu a cantat pentru Usher.
Bieber a semnat in scurt timp cu Raymond Braun Media Group (RBMG). Justin Timberlake a vrut si el sa il semneze pe Bieber, dar Usher a castigat. In octombrie 2008, L.A Reid de la The Island Def Jam Music Group l-a semnat pe Bieber, acesta mutandu-se definitiv in Atlanta pentru a-si incepe cariera.
Primul single, One Time, a fost lansat la radio in timp ce Bieber inca isi inregistra primul album EP. Piesa a ajuns pe locul 12 in Canadian Hot 100 in prima saptamana de la lansare in iulie 2009, iar mai tarziu a atins numarul 17 in Billboard Hot 100. In toamna, piesa One Time a fost certificata cu platina in Canada si S.U.A, si cu aur in Australia si Noua Zeelanda. Primul album al lui Bieber, My World, a fost un EP lansat pe 17 noiembrie 2009. Al doilea single, One Less Lonely Girl, precum si doua piese promotionale Love Me si Favorite Girl au atins topul 40 al Billboard Hot 100.
Mai tarziu, One Less Lonely Girl a fost lansata la radio si a atins top 20 in Canada si S.U.A si a fost certificata cu aur. My World a fost certificat cu platina in S.U.A si dublu-platina in Canada si U.K. Pentru a promova albumul, Bieber a cantat in mai multe emisiuni live, precum MTV VMA, The Dome, YTV's Next Star, The Today Show, The Wendy Williams Show, Lopez Tonight, The Ellen Degeneres Show, It's On With Alexa Chung, Good Morning America, Chelsea Lately, BET's 106, Park. Bieber a fost invitat special intr-un episod din True Jackson,VP in 2009.
Bieber a interpretat piesa "Someday at Christmas" pentru Presedintele S.U.A Barack Obama si Prima Doamna Michelle Obama la ceremonia White House for Christmas in Washington, D.C in 2009. Bieber a fost unul dintre interpretii la Dick Clark's New Year's Rocking Eve with Ryan Secreast in 31 decembrie 2009. Bieber a fost prezentator la Premiile Grammy din 31 ianuarie 2010 si a fost invitat sa fie unul dintre vocalisti la remake-ul piesei "We Are The World" (piesa compusa de catre Michael Jackson si Lionel Richie). Bieber interpreteaza primul vers al melodiei, care a fost cantat de Lionel Richie in varianta originala.
2010 - 2011: My World 2.0 si Never Say Never
In Ianuarie 2010, "Baby" a fost primul single lansat de pe albumul de debut, My World 2.0. Piesa, in colaborare cu Ludacris, a devenit un hit international urcand pe locul 5 in US Billboard HOT 100, locul 3 in Canadian Hot 100 si top 10 in mai multe piete internationale. Doua piese promotionale, "Never Let You Go" si "U Smile" au ajuns in top 30 in US Hot 100 si in top 20 in Canada. Potrivit Metacritic, albumul a primit recenzii in general favorabile. Albumul a debutat pe locul 1 in US Billboard 200 facandu-l pe Bieber cel mai tanar artist care a reusit aceasta performanta, dupa Stevie Wonder in 1963. My World 2.0 a debutat pe locul 1 si in Canada, Irlanda, Australia, Noua Zeelanda.
Pentru a promova albumul, Bieber a aparut in mai multe programe de televiziune, incluzand The View, Premiile Kids' Choice Awards, Nightline, Late Show with David Letterman, The Dome, 106&Park. Sean Kingston a colaborat pentru urmatorul single "Eenie Meenie". Piesa a urcat in top 10 in U.K si Australia. Pe 10 Aprilie 2010, Bieber a fost oaspete muzical la Saturday Night Live. Pe 4 Iulie 2010, Bieber a cantat la Macy's Fourth of July Fireworks Spectacular in New York City. Urmatorul single de pe album a fost "Somebody To Love". colaborare cu Usher. Pe 23 Iunie 2010, Bieber a pornit in primul sau turneu mondial My World Tour. In Iulie 2010, Bieber a fost cea mai cautata celebritate pe internet. In aceeasi luna, videoclipul pentru "Baby" a devenit cel mai vizionat video de pe YouTube. Conform unui angajat Twitter, in Septembrie 2010, Bieber si fanii sai reprezentau 3% din tot traficul de pe Twitter.
In Septembrie 2010, Bieber a interpretat trei piese la MTV Video Music Awards, "U Smile", "Baby", "Somebody To Love" si a cantat la tobe. In aceeasi luna, a jucat in serialul CSI: Crime Scene Investigation. Ultimul episod in care a aparut a fost in Februarie 2011. In Octombrie 2010, Bieber a anuntat ca urmeaza sa lanseze un album remix acustic, intitulat My Worlds Acoustic. Acesta a fost lansat luna urmatoare in S.U.A.
Un film biografic 3D intitulat Justin Bieber: Never Say Never a fost lansat in Februarie 2011. Filmul a incasat $12.4 milioane in prima zi de rulare. In total filmul a incasat $98,441,954 in intreaga lume. Filmul este insotit de al doilea album remix al lui Bieber, Never Say Never - The Remixes. In iunie 2011, Bieber a fost numit de Forbes al doilea cea mai bine platita celebritate sub 30 de ani. In Noiembrie 2011, Bieber a lansat albumul Under The Mistletoe, cu tematica de Craciun, ce a debutat pe locul 1 in Billboard 200 si a vandut peste 210,000 copii in prima saptamana.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu