Poreclă Sile this Millennium Pseudonime sile_this_millennium

marți, 12 mai 2015

ROBERT TURCESCU PREZINTĂ UN DOCUMENT BOMBĂ ÎN AFACEREA EADS


ROBERT TURCESCU PREZINTĂ UN DOCUMENT BOMBĂ ÎN AFACEREA EADS

http://silethismillennium.blogspot.com/2009/03/youtube-broadcast-yourself.html
 

ROBERT TURCESCU PREZINTĂ UN DOCUMENT BOMBĂ ÎN AFACEREA EADS

ROBERT TURCESCU PREZINTĂ UN DOCUMENT BOMBĂ ÎN AFACEREA EADS
Jurnalistul Robert Turcescu a publicat luni noaptea pe blogul său un document care indică mai multe lucruri despre mult mediatizata afacere EADS.
Unele informatii din acest document au mai ajuns in spatiul public, dar este pentru prima oara cind aveti ocazia sa constatati, asa cum rezulta din aceasta NOTA, ca autoritatile statului au fost informate de-a fir a par in legatura cu dosarul EADS. Insa, cu toate acestea, contractul pagubos de sute de milioane de euro pentru securizarea frontierelor a fost continuat si mai continua si astazi. Nu stiu cine a intocmit aceasta NOTA. E posibil sa fie facuta de un serviciu secret sau de oameni din Ministerul de Interne. Dar e un document senzational pentru ca arata o increngatura teribila de interese tesute la nivel inalt atit in plan intern cit si dincolo de granite. Poate aceasta este si explicatia mersului greoi al acestui dosar despre care chiar procurorul-sef DNA, Laura Codruta Kovesi spunea ca necesita comisii rogatorii si o colaborarea transfrontaliera a procurorilor, scrie Turcescu.

POSTAREA PE BLOG A LUI ROBERT TURCESCU:
Documentul de 11 pagini pe care il vedeti astazi in premiera (si va anunt inca de pe acum ca vor mai urma si altele!) e o sinteza uluitoare a jafului numit „afacerea EADS”. Unele informatii din acest document au mai ajuns in spatiul public, dar este pentru prima oara cind aveti ocazia sa constatati, asa cum rezulta din aceasta NOTA, ca autoritatile statului au fost informate de-a fir a par in legatura cu dosarul EADS. Insa, cu toate acestea, contractul pagubos de sute de milioane de euro pentru securizarea frontierelor a fost continuat si mai continua si astazi. Nu stiu cine a intocmit aceasta NOTA. E posibil sa fie facuta de un serviciu secret sau de oameni din Ministerul de Interne. Dar e un document senzational pentru ca arata o increngatura teribila de interese tesute la nivel inalt atit in plan intern cit si dincolo de granite. Poate aceasta este si explicatia mersului greoi al acestui dosar despre care chiar procurorul-sef DNA, Laura Codruta Kovesi spunea ca necesita comisii rogatorii si o colaborarea transfrontaliera a procurorilor.
In primele doua pagini ale documentului puteti citi despre contextul favorabil care a facut ca EADS sa puna mina pe contractul de 650 de milioane de euro pentru securizarea frontierelor Romaniei. Doua personaje important in acest puzzle au fost la acea vreme chestorii- sefi Toma ZAHARIA si Gheorghe CARP. Plus, desigur, premierul aflat in functie in anul 2004, Adrian NASTASE.
ImageImage (2)
Intra in scena „negociatorii”, pentru ca statul roman parea incapabil sa impuna discutarea directa a acestui contract cu reprezentantii EADS. Faceti cunostina, asadar, cu reprezentanta EADS in negocieri, firma MIDOCAR CONSULTING si pastrati in memorie pentru viitorul apropiat doua nume: Alexandru (Sandu) GEORGESCU si Catalin GHIGEA. Niste „baieti destepti” ai anului 2004, care lucrau la acest proiect contra unui comision substantial.Image (3)
In 2005 s-a schimbat situatia politica. Fostii negociatori din perioada Nastase n-au fost aruncati de EADS, dar era clar nevoie de forte proaspete. Asa apar in schema fostul sef SIE, numitul Catalin Harnagea si fostul consilier prezidential din mandatul lui Emil Constantinescu, numitul Dorin MARIAN. Plus, firma lor, ICAR BUSINESS RESEARCH in calitate de consultant EADS. Intre timp, desi contractul era deja semnat, proiectul de securizare a frontierelor exista doar pe hirtie, dar statul roman deja platea bani multi in conturile firmei EADS. Multi si degeaba, dupa cum arata paginile din NOTA de mai jos:
Image (4)Image (5)
Dupa cum veti vedea in paginile urmatoare, EADS a reusit sa-i hipnotizeze pe reprezentantii statului roman care au virat bani multi in conturile marilor specialisti in securizarea frontierelor, fara sa puna prea multe intrebari si fara sa clipeasca. Atit de impotenti erau reprezentantii natiei romane incit nici sa obtina penalitati de intirziere de la EADS n-au fost in stare, nemaivorbind de faptul ca in mod absolut stinjenitor, desi ei se faceau ca lucreaza– iar partea romana platea deja facturi de milioane de euro pentru… nimic!- ai nostri ca brazii insistau in mod bizar sa continue proiectul de securizare a frontierelor cu aceasta firma.
Image (6)Image (7)
Pagina urmatoare are un paragraf care explica multe: „Din informatiile obtinute rezulta ca activitatea celor doua firme de consultanta ale EADS, MIDOCAR CONSULTING si ICAR BUSINESS RESEARCH este concentrata pe valorificarea potentialului relational al acestora in mediul MIRA (Ministerul Internelor si Reformei Administrative, n.m) sau al altor institutii ale statului in scopul mentinerii contractului cu EADS in conditiile propuse acestia„. Si vine si o explicatie cit se poate de pragmatica in care e vorba de comisioane, ati ghicit! Cititi documentul:
Image (8)
Urmeaza doua pagini cu detalierea paienjenisului de interese, dar cel mai interesant este sa cititi pasajul in care se scrie negru pe alb cum acest contract EADS, fie-i numele de ocara, era folosit pe post de sperietoare pentru relatiile Romaniei in marea politica externa! De unde si comisiile rogatorii despre care vorbea Codruta Kovesi.
Image (9)Image (10)
Asta cu interesele in afacerea EADS care depasesc cu mult granitele Romaniei am dezvaluit-o nu demult intr-o ancheta pe care o puteti citi AICI. Acum insa va propun sa aruncati o privire pe ultima pagina din acest document. Si sa aflati, la 11 ani de la semnarea contractului, ca securizarea frontierelor putea fi facuta la preturi mult mai mici, mult mai repede si mult mai bine, de specialistii Ministerului Internelor si Reformei Administrative! Dar, probabil, era mai greu cu spagile…
Image (11)Dupa cum poate ati observat, documentul intitulat NOTA poarta numarul 01064729 si este datat 11 decembrie 2007. Repet, nu stiu de cine a fost intocmit, sursa mea a a vut grija sa anonimizeze aceste date, dar, de fapt, nici n-are importanta. Important este ca tacerea asurzitoare din jurul dosarului EADS incepe sa fie tulburata de o serie de dezvaluiri despre care veti putea citi si in zilele urmatoare pe acest blog.
Tic-tac, tic-tac…
Cuvinte cheie :  

Încetare urmărire – Nu mă anunţa prin email când sunt răspunsuri

NOI STENOGRAME INCENDIARE. Liberalii au ajuns de râsul curcilor. Noi înregistrări din ultima şedinţă: înjurături, jigniri şi scandal: ”Băi libidinosule agramat!" Autor: Silvana Chiujdea | marţi 12 mai 2015


NOI STENOGRAME INCENDIARE. Liberalii au ajuns de râsul curcilor. Noi înregistrări din ultima şedinţă: înjurături, jigniri şi scandal: ”Băi libidinosule agramat!"

 Autor: Silvana Chiujdea

 | marţi 12 mai 2015

http://silethismillennium.blogspot.com/2009/03/youtube-broadcast-yourself.html
 

EVZ

Politica

NOI STENOGRAME INCENDIARE. Liberalii au ajuns de râsul curcilor. Noi înregistrări din ultima şedinţă: înjurături, jigniri şi scandal: ”Băi libidinosule agramat!"

Autor:

Silvana Chiujdea

| marţi, 12 mai 2015
În ședința de ieri dimineaţă pe care conducerea restrânsă a liberalilor a avut-o, lucrurile au stat mult mai rău decât au lăsat să se creadă liderii care au ieşit ulterior să dea declaraţii.
Potrivit stenogramelor din şedinţă, difuzate de România TV,  omul doi din PNL, Marian Petrache, le-a reproșat celor din vechiul PDL că ”nu vin cu lunile la ședințe, iar acum au venit cu toții în haită”.
Noua serie de stenograme care se presupune că ar fi din şedinţa de luni dimineaţă, abundă de înjurături şi jigniri.

EXCLUSIV. Fostul PDL-ist Ioan Oltean, bănuit de liberali că i-a înregistrat în secret pe Alina Gorghiu, Teodor Atanasiu și a dat presei informațiile compromițătoare

Copreședintele PNL, Alina Gorghiu, le-a reproşat democrat liberalilor de ce nu au vrut să facă majoritate la Senat și mărturisește că sunt nemulțumiri peste tot în teritoriu, iar Atanasiu subliniază că discuția a fost ”scursă” de ”cineva nemulțumit de la PNL” care apoi i-a dat-o lui Ioan Oltean, relatează RTV.

Scandalul stenogramei a revitalizat tensiunile dintre taberele Atanasiu-Petrache vs. Orban. Un complot local a aruncat în aer PNL-PDL

De asemenea, în cadrul întâlnirii de ieri, Cezar Preda i-a cerut lui Atanasiu să facă un pas înapoi: ”Cred că dl. Atanasiu ar trebui să facă pasul înapoi. Ar fi și un semnal pentru toți cei din teritoriu care s-ar gândi să mai facă așa ceva.”
Vă prezentăm mai jos schimbul de replici dintre mai marii PNL:
Alina Gorghiu (copreşedinte PNL): Este regretabil ce s-a întâmplat, îmi cer scuze în numele lui Teo Atanasiu. Nu cred însă că este bine să iasă Teo şi să vă ceară public scuze, pentru că ar confirma nişte discuţii private.
Teodor Atanasiu (prim-vicepreşedinte): Nu am de ce să-mi cer scuze, ce contează ce spun eu într-un spaţiu privat?! Eu am vorbit o oră şi jumătate şi în presă a apărut doar un minut. Mi se pare mai interesant să aflăm cine a dat înregistrarea presei.
De la voi a fost, a dat-o cineva nemulţumit de la noi lui Nelu Oltean şi el a dat-o presei. Ştim cu toţii cine controlează site-ul pe care a apărut.
Cezar Preda (vicepreşedinte): Cred că dl. Atanasiu ar trebui să facă pasul înapoi. Ar fi şi un semnal pentru toţi cei din teritoriu care s-ar gândi să mai facă aşa ceva.
Alina Gorghiu: Vasile, sincer, sunt nemulţumiri peste tot! Problemele de care a vorbit Teo sunt absolut reale. Spre exemplu, de ce nu vreţi voi să facem majoritate la Senat?
Vasile Blaga (copreşedinte PNL): Adică ce ar trebui să fac eu? Voi ce aţi făcut?
Alina Gorghiu: Noi am adus oameni, facem negocieri cu alţii în continuare, să vină la noi.
Vasile Blaga: Negocierile sunt una, să vină oamenii propriu-zis e altceva. În plus, a venit vreun om de la PNL fără să discut şi eu cu el înainte?!
Marian Petrache (secretar general PNL): Colaborarea dintre noi e la pământ. Voi nu daţi cu lunile pe la şedinţele de partid, iar acum aţi venit toţi, în haită.

Scandalul stenogramelor din PNL. Atanasiu: "Afirmațiile au fost scoase din context". Blaga: "Nu mi-a făcut nicio plăcere să citesc stenogramele"

Prim-vicepreședintele PNL Teodor Atanasiu a explicat într-o ședință restrânsă a conducerii PNL, că a fost primul care a propus fuziunea dintre cele două partide și că nu vrea să îi dea cu piciorul. El a adăugat că presa a prezentat discuții trunchiate.
"Am avut o discuție lungă și bună, îmi pare rău dacă s -a dedus că vrem vreo scindare a partidului. Am fost primul care am propus fuziunea și am susținut-o și ar fi culmea să dau cu piciorul. Noi avem adversari PSD-ul. Vă rog să nu luați frânturi din discuții private. Unii spuneau că taie copii și vând organe", a spus Atanasiu, atacând România TV, după şefinţa restrânsă de luni. 
"Îmi mențin afirmațiile că toate deciziile PNL vor fi susținute de mine și dacă vom face un guvern premier va fi Cătălin Predoiu", a mai spus Atanasiu, el adăugând că îi aparțin exprimările din stenogramele respective. 
"Au fost scoase din context și nu trebuie să dau explicații despre discuții din spațiul privat", a mai spus Atanasiu, la insistențele jurnaliștilor. 
"Şi eu, şi domnul Iohannis, şi domnul Crin Antonescu am pus foarte mult suflet în acest proiect. Nu a fost o plăcere să citesc acele stenograme. Mă bucur totuşi că şi în acel context au apreciat aportul PDL. Este un moment peste care trebuie să trecem, să învăţăm din el. Nu aş vrea să vorbesc despre ce am discutat în şedinţă. Ăsta e rolul unui lider de partid: să fie mai înţelept", a spus la rândul său, Vasile Blaga, el adăugând că Atanasiu s-a sancționat singur.
Duminică, presa a difuzat o înregistrare cu Teodor Atanasiu care vorbea într-o ședință a vechiului PNL, la Bistrița, despre faptul că membrilor PDL li s-ar fi dat iluzia că o să aibă prim-ministru, prin Cătălin Predoiu, dar că nu îl vor avea. Atanasiu ar mai fi spus că cei din garda PDL ''o să dispară rând pe rând'', pentru că nu ar mai fi nevoie de ei.
Tag-uri:
Cuvinte cheie :  
Vizualizări: 2
Încetare urmărire – Nu mă anunţa prin email când sunt răspunsuri

Cum au eşuat mega-proiectele echipei Mazăre-Constantinescu - 12 May, 2015 00:00 - Ada CODĂU


Cum au eşuat mega-proiectele echipei Mazăre-Constantinescu 

- 12 May, 2015 00:00 

- Ada CODĂU 

- Sursa: 

Ziua de Constanta


http://silethismillennium.blogspot.com/2009/03/youtube-broadcast-yourself.html

Castelul din nori s-a sfărâmat

Cum au eşuat mega-proiectele echipei Mazăre-Constantinescu

Portul Constanţa, un parc industrial româno-chinez, carnavalul din Mamaia, un nou CET. Sunt câteva dintre proiectele şi „mega-proiectele“ promovate şi, până la un punct, susţinute de tandemul Mazăre-Constantinescu, proiecte care însă au eşuat lamentabil.
 
Radu Mazăre, primarul suspendat al municipiului Constanţa, şi Nicuşor Constantinescu, preşedintele de asemenea suspendat al Consiliului Judeţean Constanţa (CJC), au avansat, de-a lungul timpului, o serie de proiecte menite să atragă susţinerea constănţenilor. Unele dintre acestea au constituit teme predilecte în campaniile electorale. În timp însă, o parte dintre ele au eşuat sau au fost abandonate de municipalitate. Altele nu s-au bucurat deloc de sprijinul Guvernului Ponta.

Parcul industrial româno-chinez s-a „evaporat“


În toamna lui 2013, Nicuşor Constantinescu, preşedintele acum suspendat al CJC, vorbea despre construirea unui parc tehnologic româno-chinez în judeţul Constanţa: „Există, după cum ştiţi, acel parc industrial, care va fi în zona portuară Agigea-Cumpăna-Canalul Dunăre-Marea Neagră. Are toate caracteristicile necesare, adică autostradă, infrastructură, reţea de apă şi canalizare. Este vorba despre 2.000 de firme chinezeşti care vor veni aici, inclusiv din domeniul agricol“. În aceeaşi ordine de idei, social-democratul menţiona că municipiul Constanţa este înfrăţit cu Shanghai. „Avem acel terminal de la Agigea deschis în 2004 - 2005, unde vin zeci de mii de containere. Au acele nave rapide care fac 27 de zile între Shanghai şi Constanţa. China acoperă toate destinaţiile“, afirma, pe 27 noiembrie 2013, Constantinescu. Amintim că, în primăvara lui 2014, Guvernul Ponta aproba, printr-o hotărâre, un Memorandum de Înţelegere între Ministerul Economiei şi Ministerul Comerţului din China, privind elaborarea unui studiu de fezabilitate pentru realizarea în comun a Parcului Tehnologic româno-chinez.

Ulterior, Nicuşor Constantinescu nu a mai spus niciun cuvânt despre acest proiect, despre miile de firme care ar fi urmat să investească în zonă, peste acestea aşternându-se o „asurzitoare“ linişte.

Adio, carnaval! Adio, carnavalion!


Un alt „proiect“ la care administraţia Mazăre a renunţat este carnavalul din staţiunea Mamaia. Consiliul Local Municipal Constanţa a decis, în şedinţa derulată la finalul lunii aprilie, că municipalitatea nu se va mai implica în organizarea acestui eveniment şi că, pe cale de consecinţă, nu va mai avea un car alegoric. În acest sens, consilierii au aprobat hotărârea care se referă la abrogarea HCL nr. 65/2013 privind aprobarea unor măsuri de stimulare a turismului în Mamaia, „astfel cum a fost completată de HCL nr. 56/2014“. Amintim că, deşi acest carnaval nu poate fi numit un proiect în adevăratul sens al cuvântului, administraţia Mazăre a pompat, doar anul trecut, 50.000 de euro din banii publici (!) în butaforia carului alegoric pe care a defilat Radu Mazăre, costumat în diverse personaje.
La începutul lui 2014, Radu Mazăre promitea, prin intermediul tradiţionalei scrisori adresate constănţenilor, un revelion „aşa cum n-a văzut Parisul“. „De la anul (revelionul 2014 - 2015), oraşul tău va râde de Sărbători, iar eu voi fi în cartierul tău, cu tine în stradă“, consemna Mazăre în epistolă. În octombrie 2014, şeful administraţiei publice locale, acum suspendat din funcţie, anunţa că este puţin probabil ca acest carnavalion să se concretizeze, pentru că artişti precum Loredana, Horia Brenciu şi Ştefan Bănică pretind sume fabuloase pentru concerte. Aşadar, o iniţiativă care nici măcar nu a mai prins viaţă.

Unde e noul CET?


Deşi ani de zile a promis un nou CET şi reducerea facturilor la agentul termic în sezonul rece, promisiunea lui Mazăre nu s-a concretizat nici până la acest moment. „Pentru viitor, am convenit cu Guvernul Ponta ca CET-ul, deţinut momentan de stat - cel care vinde şi stabileşte valoarea atât de mare a gigacaloriei, să fie transferat la primărie, urmând ca, ulterior, printr-o investiţie privată în sistemul de producţie şi distribuţie a energiei termice, să reuşesc - şi vă promit acest lucru - să reduc facturile tuturor“, afirma primarul, cu ceva vreme în urmă. Viitorul e deja trecut, dar promisiunea nu a prins contur. Ulterior, sublinia că nu mai ia în calcul preluarea CET-ului, în condiţiile în care acesta are datorii de 40 de milioane de euro.

La momentul actual, municipalitatea face totuşi demersuri pentru preluarea CET-ului, preluare care va avea loc însă doar în condiţiile în care proiectul de divizare a Electrocentrale Bucureşti va fi corectat. Amintim, în acest sens, că municipalitatea a atacat în instanţă, în luna martie, divizarea Electrocentrale Bucureşti, invocând faptul că, urmare a acestei divizări, Constanţa s-ar fi ales cu nişte datorii care, de fapt, nu i-ar aparţine. Pe acest subiect, viceprimarul cu atribuţii de primar al Constanţei, Decebal Făgădău, a declarat că CET-ul va fi preluat de municipalitate doar dacă şi atunci când divizarea ELCEN va fi corectată: „Cred că nu ne îndreptăm spre un final în viitorul apropiat“, mărturisea viceprimarul cu atribuţii de primar. „Până în momentul de faţă, nu a fost făcut niciun transfer către Bucureşti, respectiv către Constanţa. Se va face doar dacă va fi corectat proiectul de divizare. Dacă nu va fi corectat, nu vom prelua CET-ul şi vom identifica alte soluţii legate de producerea energiei termice şi, de ce nu, de reorganizare a RADET-ului“, menţiona Decebal Făgădău.

Portul Constanţa, cel mai semnificativ eşec al administraţiei Mazăre

De departe însă, cel mai important „mega-proiect“ eşuat al actualei administraţii este cel privind majorarea pachetului de acţiuni administrat în Portul Constanţa. Judecătorii Curţii Constituţionale au admis, pe 16 octombrie 2014, o excepţie de neconstituţionalitate a Legii 216/2008 prin care un pachet de 20% din acţiunile deţinute de stat la Compania Naţională Administraţia Porturilor Maritime Constanţa a fost transferat, cu titlu gratuit, de la Ministerul Transporturilor la Consiliul Local Municipal Constanţa. „Nu pot decât să felicit ACL-ul. Adică PDL-ul, PNL-ul, să-l felicit pe senatorul de aici, de Constanţa (n.r. Gigi Chiru), care a atacat, să-l felicit pe Iohannis. Au câştigat, au reputat o mare victorie împotriva Constanţei. Îi felicit“, a fost prima reacţie a lui Radu Mazăre. Amintim că administrarea, de către municipalitate, a unui pachet cât mai mare din acţiunile Portului Constanţa a reprezentat, vreme îndelungată, una dintre marile dorinţe ale edilului-şef, fiind, în acelaşi timp, una dintre promisiunile pe care acesta le-a servit cu insistenţă constănţenilor, îndeosebi în timpul campaniilor electorale.
Decizia CCR a venit în condiţiile în care, la momentul respectiv, Mazăre încă făcea lobby la Centru pentru majorarea pachetului de acţiuni administrat de municipalitate în Portul Constanţa. Altfel spus, pe lângă pachetul de 20%, administraţia locală viza încă un pachet de 13 procente. Trebuie amintit că, de când a preluat guvernarea, premierul Victor Ponta i-a promis constant lui Mazăre majorarea acestui pachet de acţiuni, făcând nenumărate declaraţii publice în acest sens.

Ti-a placut articolul?
Cuvinte cheie :
Vizualizări: 3
Încetare urmărire – Nu mă anunţa prin email când sunt răspunsuri

luni, 11 mai 2015

Macedonia în flăcări. Abanezii cer autonomie. Tensiunile cresc în intensitate - Autor: Denisa Miron,


Macedonia în flăcări. Abanezii cer autonomie. Tensiunile cresc în intensitate

- Autor: Denisa Miron, 

- Colaborator

 -Publicat: 16:51

http://silethismillennium.blogspot.com/2009/03/youtube-broadcast-yourself.html

Macedonia în flăcări. Abanezii cer autonomie. Tensiunile cresc în intensitate

Denisa Miron,
Colaborator
16:51
Macedonia

Macedonia rămâne în stare de alertă, după luptele de zilele trecute dintre forţele speciale şi o grupare înarmată formată din naţionalişti albanezi. Trupele antitero au fost retrase de pe străzi, dar calmul e departe de a reveni la Kumanovo, unde 14 atacatori din fosta grupare Armata de Eliberare a Kosovo au fost omorâţi de forţele guvernamentale. Potrivit autorităţilor, alţi 30 de luptători s-au predat forţelor de ordine. Este vorba de o organizaţie de etnici albanezi care cer stabilirea unei enclave albaneze în interiorul Macedoniei.
Localnicii oraşului Kumanovo din nordul Macedoniei încearcă să-şi revină după luptele de la sfârşitul săptămânii trecute, când un cartier întreg s-a transformat, pentru câteva ore, în câmp de luptă. Zeci de poliţişti macedoneni, îmbrăcaţi cu veste antiglonţ şi cu arme automate în mâini, au asediat gruparea armată. La operaţiune au fost folosite inclusiv transportoare blindate.
Grupul armat care se ascundea în mai multe case şi care ameninţa securitatea cetăţenilor Republicii Macedonia a fost complet neutralizat şi eliminat”, a declarat Ivo Kotevski, purtătorul de cuvânt al Ministerului macedonean de Interne.
În urma luptelor, clădirile în care se aflau militanţii albanezi, dar şi cele din imediata apropiere, arată ca după război - acoperişuri distruse, pereţi găuriţi sau dărâmaţi complet de obuzele trase de forţele speciale. Localnicii prinşi între cele două tabere privesc dezastrul fără să ştie cum şi când îşi vor putea reface viaţa.
„Mai întâi trebuie să demolez ce a mai rămas din casă şi abia după aceea voi şti ce se mai poate face. Eu şi familia mea nu mai avem cum să locuim aici”, spune Ranadan Baftiu, locuitor din Kumanovo.
Situaţia este extrem de complicată în nordul Macedoniei, pentru că regiunea se învecinează cu Serbia, fosta provincie sârbă Kosovo şi Albania. Zona este locuită în majoritate de etnici albanezi, alături de care trăiesc şi comunităţi de macedoneni şi sârbi. Aceeaşi regiune a fost scena unor lupte sângeroase la începutul anului 2001, când rebelii albanezi au atacat posturi de poliţie şi forţele armate macedonene.
Conflictul s-a soldat cu sute de morţi în ambele tabere şi s-a încheiat în august 2001, cu ajutorul comunităţii internaţionale, prin semnarea unui acord între rebeli şi guvernul de la Skopje. Incidentele din ultimele zile arată însă că situaţia e departe de a se fi calmat.
content-image
Cuvinte cheie : 
Vizualizări: 2
Încetare urmărire – Nu mă anunţa prin email când sunt răspunsuri

Cristoiu lansează un scenariu incredibil. Ce ar fi garantat Udrea în schimbul eliberării și cine ar fi fost cel „salvat”- de Flavia Marin - 11 Mai, 2015


PSnews.ro - Cristoiu lansează un scenariu incredibil. Ce ar fi garantat Udrea în schimbul eliberării și cine ar fi fost cel „salvat” - Focus de Flavia Marin - 11 Mai, 2015

http://silethismillennium.blogspot.com/2009/03/youtube-broadcast-yourself.html
 
PSnews.ro

Cristoiu lansează un scenariu incredibil. Ce ar fi garantat Udrea în schimbul eliberării și cine ar fi fost cel „salvat”

- 11 Mai, 2015
1 1248
Jurnalistul Ion Cristoiu lansează un scenariu incredibil, într-un nou editorial publicat pe blogul lui personal, după ce, duminică, Elena Udrea a acordat primul interviu după eliberarea din spatele gratiilor.
Astfel, ziaristul a transmis că eliberarea Elenei Udrea ar putea fi, de fapt, „rezultatul unor negocieri prin care ea s-a angajat să nu facă dezvăluiri primejdioase despre Binomul SRI-DNA”, evidențiind faptul că „toate criticile s-au îndreptat spre Codruța Kovesi”, în timp ce „Florian Coldea a fost ocolit cu grație”.
Ajuns acasă după emisiunea de la B1Tv, deși sunt mort de oboseală (am mers la studio abia picat din străinătate), mă supun datoriei pe care mi-am impus-o – cea de a nu lăsa să treacă o zi fără un comentariu pe cristoiublog.ro – și scriu despre dialogul cu Elena Udrea.
Pe scurt, fără floricele, deoarece orele sunt înaintate:
A fost o emisiune groaznică. Așa cum am zis în debutul ei, dacă știam că Elena Udrea va interveni telefonic în loc de o transmisie în direct din arestul preventiv, aș fi declinat oferta de a participa. Să stai de vorbă două ore cu un om fără să-i vezi fața, nu cred că există experiență mai cumplită decît asta. Una e să intervievezi pe cineva în timp ce telespectatorii îi văd fața, și alta e să faci asta în timp ce interlocutorul e la telefon. Explicațiile Elenei Udrea nu m-au convins. Joi seara, cînd am vorbit la telefon despre emisiune nu s-a pus o clipă problema unei zone în care se intră mai greu decît la Palatul Buckingham. Poate cititorii mei găsesc și o altă explicație decît cea dată de Elena Udrea, și anume că din complexul respectiv de locuințe nu se poate transmite în direct la tv nimic.
Răspunsurile Elenei Udrea la întrebările mele (Cît din ceea ce știe în zece ani de mandat prezidențial a spus în Jurnal și-n Spovedaniile publice? Dacă va publica Jurnalul?) mi-au întărit bănuiala că eliberarea din arest preventiv n-a fost produsul Justiței independente, cîntate la epoleți de ofițerii din presă, ci rezultatul unor negocieri în urma cărora ea a garantat că nu va face dezvăluiri stînjenitoare despre Binomul SRI-DNA, dar mai ales despre SRI. Nu mi-a fost greu să observ că toate criticile s-au îndreptat spre Codruța Kovesi. Florian Coldea a fost ocolit cu grație.
De precizat încă o dată.
Pentru personajele care întruchipează Binomul primejdioase sunt dezvăluirile cu date și documente concrete, și nu atacurile la adresa Justiției. Asta deoarece, atacurile sînt pe loc contracarate de simfonia Diviziei Presă a SRI. Un document exact nu poate fi contracarat de nimeni, nici măcar de ofițerii acoperiți, care s-ar vedea constrînși să-l ia în considerare. Atacurile generale la adresa Justiției, repetate de Elena Udrea duminică seara la B1 tv, nu prezintă nici o primejdie pentru Binom. Dimpotrivă, ele vor fi un nou pretext pentru ca trîmbițele Binomului să sune alarma că DNA e luată cu asalt de corupți.
Elena Udrea a susținut că din experiența prin care a trecut și-a dat seama cît a greșit cînd era tare și mare aplaudînd înhățările altora de către DNA. Ea a zis că va fi mult mai atentă înainte de a se pronunța asupra vinovăției unui om. Mare problemă e următoarea: Dacă va ajunge din nou mare și tare, își va mai aminti de acest legămînt?
Un moment interesant l-a constituit partea cu „degetul la nas”. Elena Udrea a dezvăluit că era răspunsul la un SMS primit pe telefon de la o „persoană dragă” în care i se cerea să facă gestul pentru a confirma expeditorului că totul e OK.
Eu cam bănui cine e persoana dragă. Dumneavoastră ce bănuiți?”, a scris Ion Cristoiu pe blogul personal.

SURSA FOTO
jurnalul.ro
Cuvinte cheie : -, 11, 2015, Ce, Cristoiu, Flavia, Focus, Mai, Marin, Udrea, Mai multe…
Vizualizări: 2
Încetare urmărire – Nu mă anunţa prin email când sunt răspunsuri

Taxarea bacşişului invită la fraudă - Autor: Diana Zaharia


Taxarea bacşişului invită la fraudă

 - Autor: Diana Zaharia 

| luni, 11 mai 2015 

- Sursa: Capital

http://silethismillennium.blogspot.com/2009/03/youtube-broadcast-yourself.html

Taxe si impozite

Taxarea bacşişului invită la fraudă

Autor:
Diana Zaharia
| luni, 11 mai 2015
Impozitarea bacşişului are, pe lângă unele neclarităţi, o problemă care nu pare să fi fost luată în calcul de Guvern, dar care convine de minune celor care caută metode inventive de a scoate la lumină bani negri. Fără o limită a sumelor care pot fi înregistrate ca bacşiş, există posibilitatea ca anumiţi comercianţi, şi nu numai, să introducă în contabilitate sume cu provenienţe dubioase
Legislaţia care prevede impozitarea bacşişului are ambiguităţi care vor face destul de dificilă aplicarea sa, cel puţin într-o primă fază, până când Ministerul Finanţelor va aduce lămuriri. Principala controversă, discutată de specialiştii în fiscalitate, este aplicarea sau nu a TVA asupra bacşişului, în cazul în care este reţinut de companie. Întrucât actul normativ precizează doar că TVA nu se aplică atunci când bacşişul este distribuit angajaţilor, reiese că, în caz contrar, ar trebui colectată taxa. „Din punctul meu de vedere, colectarea TVA pentru bacșiș în cazul în care acesta este păstrat de companie este un aspect neclar al OUG nr. 8/2015, care nu conține prevederi specifice în acest sens. Având în vedere intenția ordonanței, exprimată în preambul, de a crește veniturile încasate din TVA, precum și precizarea din ordonanță că, în cazul distribuirii către angajați bacșișul nu poate fi asimilat unei livrări de bunuri sau unei prestări de servicii, per a contrario pare să reiasă concluzia că se datorează TVA pentru bacșiș în cazul în care acesta este păstrat de companie. Pe de altă parte însă, conform aceluiași preambul și definiției bacșișului, reiese delimitarea clară a bacșișului de veniturile încasate de operatori pentru livrarea bunurilor sau prestarea serviciilor, punând astfel sub discuție intrarea bacșișului în sferă de aplicare a TVA. Rămâne de văzut dacă autoritățile vor introduce prevederi specifice pentru clarificarea acestui aspect“, spune Silviu Bădescu, Tax Director, NNDKP Tax Advisory Services.
CITEŞTE ŞI Legal și pe factură, cum schimbă bacșișul industria rest...
Pentru ca situaţia să fie şi mai complicată, specialiştii semnalează că, după modificarea cotei de TVA la 9% pentru alimente şi servicii de alimentaţie, aplicarea taxei va fi şi mai dificilă. „Dacă bacșișul este cu TVA, ce cotă de TVA se va colecta de la 1 iunie când la serviciile de restaurant vom avea TVA 9%, însă pentru băuturi alcoolice vom avea tot  24% TVA. Pentru ce anume vei considera că ai primit bacșișul? Vei face proporțional din nota de plată? Vei colecta implicit 24%? Sau 9% având în vedere că preponderant vinzi mâncare, iar alcoolul este doar accesoriu?“, remarcă Eugenia Ion, tax consultant Contexpert.
În acelaşi timp, impozitarea bacşişului devine o portiţă de înregistrare a unor bani negri sau pentru subţierea bazei de impozitare. Inventivitatea în astfel de cazuri nu trebuie subestimată, mai ales că actul normativ dă liber introducerii în contabilitate a unor sume oricât de mari ca bacşişuri. „Posibilitatea de a introduce bacşişul pe bonul fiscal ar putea fi folosită ca o metodă de albire a unor venituri încasate până acum prin companii offshore pentru că, odată cu noile reglementări, pot fi înregistrate în contabilitate sume a căror provenienţă să fie justificată de operatorii economici ca bacşiş“, observă Eugenia Ion.
Opinia sa este confirmată de Constantin Sebeşanu, preşedintele Organizației Patronale a Hotelurilor și Restaurantelor din România, HORA. „ANAF produce fraudă cu legile de acest fel. Vor fi restaurante care vor înregistra 90% din venituri ca bacşiş. Cum vor demonstra că nu sunt sume din bacşiş?“, se întreabă omul de afaceri.
Reglementări multe, stufoase care vor împovăra afacerile cu probleme şi costuri administrative. ANAF se ocupă de micromanagementul unor companii pe care nici nu le cunoaşte, riscând să obţină efecte nedorite de felul „unde dai şi unde crapă“. Chiar dacă vor rezolva, deşi este greu de estimat, fiscalizarea veniturilor celor care folosesc case marcat, ar putea deschide Cutia Pandorei, dându-le ocazia celor puşi pe fraudă şi evaziune să folosească bacşişul ca metodă de înregistrare a banilor. Riscul este cu atât mai mare, cu cât legislaţia nu limitează înregistrarea bacşişului la anumite categorii cum sunt restaurantele, hotelurile, magazinele sau frizeriile, ci permite oricui are obligaţia de a utiliza casa de marcat, - iar aici poate intra aproape orice companie -, să introducă astfel de sume în contabilitate.
 „Noi am fost împotriva acestei metode de impozitare a bacşişului care este imposibil de aplicat, din punctul nostru de vedere. Toată lumea vorbeşte de ospătari, dar să nu uităm de cameriste, recepţioneri etc, ei cum ar putea da bon pentru bacşişuri? Este un venit suplimentar al angajatului pe care ar trebui să şi-l declare fiecare anual la fisc, nu să fie impozitat prin reţinere la sursă. Prerogativa ANAF este să stabilească baza de impozitare, adică fiscalizarea veniturilor. Toate aceste reglementări – câţi bani sunt în casierie, ce stocuri sunt în magazine etc – nu au legătură cu scopul ANAF şi sunt făcute de oameni care n-au ieşit în viaţa lor din birouri şi nu înţeleg procesul de business“, spune Constantin Sebeşanu.

CITEŞTE ŞI Legal și pe factură, cum schimbă bacșișul industria rest...
Se pare că reprezentanţii guvernului nu au luat în calcul distorsiunile grave pe care le-ar induce impozitarea bacşişului, de vreme ce singurul scop al demersului autorităţilor a fost să-i forţeze pe comercianţi să fiscalizeze toate veniturilor şi să nu mai poată justifica eventuale diferenţe de casă ca bacşişuri. Actul normativ a fost generat de situaţii punctuale descoperite în timpul controalelor, când numeroase magazine şi restaurante au fost închise pentru că aveau sume în plus în casierie. Neregulile au dus la sancţiuni foarte dure, cu impact asupra funcţionării şi chiar supravieţurii unor afaceri. Din moment ce legea nu prevedea sancţiuni graduale, inspectorii au aplicat legea ad literam.
Mediul de afaceri a reclamat ofensiva Antifraudei, invocând disproporţia dintre faptele comise şi duritatea sancţiunilor. Astfel s-a impus modificarea legislaţiei, fiind propuse impozitarea bacşişului şi registrul de bani personali – astfel încât comercianţii să nu mai poată justifica diferenţele ca bacşiş -, pragul de semnificaţie în funcţie de care se aplică amenzile, închiderea unităţii doar de la a doua abatere. „OUG nr. 8/2015 este reacția – corectă, apreciez eu – a autorităților la mediatizatele acțiuni ale ANAF, ce s-au soldat uneori şi cu victime nevinovate, prin închiderea unor unități pentru sume derizorii care nu se regăseau evidenţiate pe bonurile fiscale. Partea bună e că s-au introdus câteva plafoane pentru care se aplică avertismentul, dacă numerarul din casierie este mai mare decât raportul Z al casei de marcat, pentru sume de până la 300 lei. Un alt lucru bun constă în faptul că suspendarea activității se face doar de la a doua abatere, dacă aceasta este constatată într-un interval de 24 luni. Însă, chiar dacă se reglementează suspendarea discretionară a activităţii, noile amenzi contravenţionale cred că sunt dispropoţionate în raport de gravitatea faptelor“, spune consultantul fiscal Dragoş Pătroi.

Ce reglementează OUG nr. 8/2015?

Bacșișul este orice sumă oferită voluntar de client, în plus faţă de contravaloarea bunurilor sau a serviciilor, precum şi restul dat de vânzător şi nepreluat de client. Bacşişul nu este obligatoriu şi se evidenţiază pe un bon fiscal distinct. Companiile decid, prin regulament intern, dacă păstrează bacşişul sau îl dau angajaţilor._
 Nu este prevedere legală care să acopere posibilele speţe, mai ales în cazul României. În acest caz, în care se livrează un bun la domiciliu, dacă dorim să lăsăm acel bacşiș, se bate pe casa de marcat când cel care a livrat ajunge la sediu. Eugen Teodorovici, ministrul Finanţelor

 Impozitarea efectivă a bacşişului ajunge până spre 50%

Bacşişul poate fi reţinut de companie sau distribuit angajaţilor. Impozitarea este diferită în funcţie de situaţie. Eugenia Ion, tax consultant Contexpert, a calculat cât se datorează efectiv bugetului:
1. _Dacă bacșișul se distribuie angajaților:
Din suma brută trebuie să se reţină impozit de 16% de către un plătitor de impozit pe profit. Astfel, în cazul unui bacșiş de 100 lei, angajatului îi revin 84 lei, cei 16 lei fiind plătiți către stat ca impozit. În acest caz, firma nu are nici un cost suplimentar. Practic, procentul de taxare este de 16% din sumă lăsată ca bacșiș (suma brută) sau de 19% din suma netă primită de angajat.
În cazul unei microîntreprinderi, pe lângă cei 16 lei impozit pe venit, există un cost suplimentar pentru companie de 3 lei ca impozit pe microîntreprindere de 3%. Astfel, la suma brută taxarea este de 19%, iar la suma netă de 22,6%. Compania are un cost suplimentar de 3% din suma încasată.
2. _Dacă  bacșișul rămâne în companie:
În cazul plătitorului de impozit pe profit taxarea este 19,35 lei ca TVA şi 12,90 lei ca impozit pe profit. Suma netă care rămâne în companie este 67,75 lei adică procent de taxare de 32,25% din suma brută și de 47,6% din suma netă.
În cazul microîntreprinderii, din 100 lei încasați se datorează 19,35 lei TVA, și 2,42 lei impozit pe microîntreprindere. Suma netă care rămâne în companie este 78,23 lei, însemnând că procentul de taxare la suma brută este de 21,8% şi de 27,8% la suma netă.
CITEŞTE ŞI Legal și pe factură, cum schimbă bacșișul industria rest...
Cuvinte cheie : 

Vizualizări: 2

Încetare urmărire – Nu mă anunţa prin email când sunt răspunsuri

https://silethismillennium2019.blogspot.com/

Cine a Furat Banii lui Ceausescu | PODCAST Cristian Sima