Poreclă Sile this Millennium Pseudonime sile_this_millennium

vineri, 10 septembrie 2010

joi, 9 septembrie 2010

Sorin Ovidiu Vintu, retinut pentru 24 de ore


Sorin Ovidiu Vintu, retinut pentru 24 de ore

http://silethismillennium.blogspot.com/2009/03/youtube-broadcast-yourself.html

Sorin Ovidiu Vintu a fost retinut joi pentru 24 de ore de procurorii Parchetului Instantei Supreme. Omul de afaceri este acuzat de favorizarea infractorului in cazul fugii din tara a fostului administrator Gelsor Nicolae Popa.

Vintu a fost dus la Directia Cercetari Penale, unde a ajuns in jurul orei 13:00, urmand ca procurorii sa ceara si magistratii sa decida daca el va primi sau nu mandat de arestare pentru 29 de zile, sau daca va fi judecat in continuare in stare de libertate.

"Sper din toata inima, atunci cand Traian Basescu va pierde in sfarsit o batalie, sa il vad in locul meu", a declarat SOV la iesirea de la audieri, in jurul orei 12:40, inainte de a fi urcat in duba.

Ziare.com va prezinta minut cu minut evolutia acestui caz

14:11 - Procurorii urmeaza sa intocmeasca referatul de arestare si sa il timita Tribunalului Bucuresti, unde magistratii vor decide daca aproba arestarea omului de afaceri sau daca acesta va fi cercetat in stare de libertate. Pentru a convinge, dosarul intocmit de procurori trebuie sa contina probe certe din care sa reiasa ca SOV a incercat sa zadarniceasca aflarea adevarului in acest caz sau ca poate influenta mersul anchetei.

14:00 - Conform Realitatea TV, procurorii au efectuat perchezitii si la domiciliul lui Liviu Luca din localitatea Paulesti. Anchetatorii cauta dovezi suplimentare in legatura cu acuzatia potrivit careia SOV ar fi finantat prin interpusi sederea lui Popa in Indonezia.

13:45 - Surse judiciare au justificat pentru Gandul ca declansarea acestor actiuni tocmai acum se explica prin faptul ca procurorii au facut comisii rogatorii in Indonezia si Cipru pentru a verifica o serie de tranzactii financiare. Initial, omul de afaceri trebuia sa trimita cateva sute de mii de euro in Indonezia, pana la urma i-a trimis lui Nicolae Popa doar cateva zeci de mii de euro. "Abia saptamana trecuta au venit documentele de la comisia rogatorie din Cipru si de aceea s-a luat acum masura retinerii", au declarat sursele citate.

13:44 - Jurnalistul Cristian Tudor Popescu este de parere ca actiunile Parchetului "nu demonstreaza credibilitate" si nu exlude interventia politicului in acest caz. "Ma intreb in cat timp va fi eliberat sau daca va candida la presedintie ca domnul Diaconescu?", a mai declarat Cristian Tudor Popescu contactat telefonic de Realitatea TV.

13:40 - Urmeaza la audieri Liviu Luca, presedintele FSLIPetrom si Ovidiu Turcanu.

13:38 - Procurorul Marius Iacob, cel care instrumenteaza acest dosar, a emis mandat de retinere pentru 24 de ore pe numele lui Alexandru Stoian. Spre deosebire de patronul sau, soferul lui SOV a iesit de la Parchet incatusat. Stoian este acuzat ca a intermediat mai multe tranzactii si trimiteri de bani catre Nicolae Popa in Indonezia, pentru a-i facilita acestuia sederea departe de tara. El a refuzat sa faca declaratii in fata jurnalistilor.

13:35 - Jurnalistul Bogdan Chirieac sustine ca este o arestare politica. "E o arestare politica, nu are rost sa ne ascundem dupa degete. Dupa 9 luni, nu era nevoie de mandat de retinere. Probabil ca se va merge pana la capat si vom asista la o arestare", a declarat Chireac.

De asemenea, jurnalistul a sustinut ca SOV a fost in permanenta supravegheat dupa ce Traian Basescu a castigat alegerile. "Il mai vizitam si eu seara, mai discutam uneori despre una-alta, si SOV cunostea ca este urmarit. (...)Pana azi dimineata vorbeam cu Sorin Ovidiu Vintu zilnic(...)Exista mii de ore de inregistrari telefonice sau ambientale in care glumeam pe aceasta tema(...)Discutam despre diverse opinii politice, de media, nu si de afaceri(...)Nu are nimic de a face cu aflarea adevarului, e o chestiune strict poltica menita sa acopere dezastrul politic si social din Romania", a declarat Chirieac la Realitatea TV.

13:30 - Continua audierea soferului lui SOV Alex Stoian, informeaza Realitatea TV, Liviu Luca si Octavian Turcan urmand sa fie audiati mai tarziu.

13:00 - Sorin Ovidiu Vintu a fost dus la Directia Cercetari Penale de la Politia Capitalei unde va petrece urmatoarele 24 de ore.

10 perchezitii, 4 audieri, cate retineri?

La Parchet au mai fost chemati, joi, la audieri Liviu Luca, presedintele Federatiei Sindicatelor Libere Petrom, omul de afaceri moldovean Octavian Turcan si Alex Stoian, soferul lui SOV.

De asemenea, procurorii Parchetului General au facut, in cursul zilei de joi, 10 perchezitii in mai multe locatii, si, conform Realitatea TV, au ridicat mai multe calculatoare de la locuinta lui Sorin Ovidiu Vintu.

"Procurorii Sectiei de urmarire penala si criminalistica din cadrul Parchetului de pe langa Inalta Curte de Casatie si Justitie in colaborare cu ofiteri de politie din cadrul Inspectoratului General al Politiei Romane, continua cercetarile in cauza avand ca obiect favorizarea infractorului, respectiv stabilirea circumstantelor in care Nicolae Popa a fost sprijinit pentru a parasi Romania si a se stabili in strainatate, sustragandu-se astfel de la executarea unei pedepse privative de libertate de 15 ani", se arata intr-un comunicat al Parchetului.

Concret, Vintu este acuzat de procurori ca ar fi finantat ramanerea lui Nicolae Popa in Indonezia, favorizand astfel sustragerea acestuia de la executarea pedepsei.

In efectuarea cercetarilor, procurorii si politistii sunt sprijiniti, conform competentelor legale, de catre lucratori ai Serviciului Roman de Informatii, se mai arata in comunicatul citat.

De asemenea, Parchetul General informeaza ca, in urma comisiilor rogatorii efectuate in Indonezia si Cipru, au fost predate documente de catre autoritatile competente in conformitate cu procedura asistentei judiciare in materie penala iar Nicolae Popa a fost audiat.

Nicolae Popa, arestat in decembrie in Indonezia

Fost director al grupului Gelsor, Nicolae Popa a fost considerat "omul-cheie" in afacerile FNI si FNA, mai precis "mana-dreapta" a lui Sorin Ovidiu Vintu.

Popa a fugit din Romania in anul 2000 si a fost condamnat la 15 ani de inchisoare de Curtea Suprema in iunie 2009 in dosarul FNI, fiind in acel moment dat in urmarire internationala prin Interpol.

Nicolae Popa a fost arestat la 2 decembrie 2009, cu cateva zile inainte de turul doi al alegerilor prezidentiale. Conform autoritatilor romane, el este acum detinut la sediul politiei nationale din sudul capitalei indoneziene, Jakarta. Autoritatile romane au trimis cererea de extradare a fostului director Gelsor la 9 decembrie, impreuna cu toate documentele necesare.

Extradarea a fost solicitata in vederea punerii in executare a pedepsei inchisorii de 15 ani aplicata lui Nicolae Popa pentru savarsirea infractiunilor de inselaciune in forma continuata si delapidare in cazul Gelsor.

Indonezia nu are un tratat de extradare cu Romania. Presa indoneziana a relatat in luna februarie ca ministrul indonezian al Justitiei a aprobat predarea fostului director al Gelsor catre Romania, iar dosarul lui Nicolae Popa a ajuns pe masa presedintelui Indoneziei pentru ca acesta sa semneze decretul prin care isi da acordul.

In legatura cu acest caz, presedintele Traian Basescu declara la 30 decembrie ca nu a discutat despre extradarea lui Nicolae Popa cu presedintele Indoneziei.

Cazul nu a mai fost prezentat in ultima perioada in presa, dar pe bloguri a fost lansat zvonul potrivit caruia Nicolae Popa urmeaza sa fie extradat in curand in Romania.

Joi, 09 Septembrie 2010, ora 12:24 Sursa: Ziare.com
Autor: Camelia Badea

Din corespondenţa ( "bramburidis ") prezentare Sternberg :"Cititi-l chiar daca doare." - Cititor de Proză


Din corespondenţa ( "bramburidis ") prezentare Sternberg :"Cititi-l chiar daca doare." - Cititor de Proză

http://silethismillennium.blogspot.com/2009/03/youtube-broadcast-yourself.html
"Alin Fumurescu - preda filosofie politica la Indiana
University-Bloomington (deocamdata)

Pana acum am facut medicina, am condus sau/si colaborat la mai multe
publicatii - NU, Ziua, Tribuna,
Steaua, Ziarul de Cluj, Clujeanul,
Evenimentul Zilei, Business Magazin, Money Express, Cotidianul,
Dilema
Veche
, ma tarasc prin pesteri, am scris piese de teatru (una jucata la
Teatrul National Tg-Mures, alta la Teatrul National din Cluj), merg
la
pescuit
, am terminat Filosofia, doua masterate in Stiinte Politice
(unul in Franta, celalalt in USA), am explorat un afluent necartat al
Amazonului, sunt ABD la Indiana University-Bloomington, iar cand ma
satur de stat pe canapea ma
catar pe munti sau lesin de caldura prin
desert. Habar nu am ce voi face in continuare...

Dor de Romania?!? - un text care doare"

Autor: Alin Fumurescu


"Te arde. Ştiu că te arde. Dar dacă vii în România, aşteaptă-te să
găseşti aici o societate profund polarizată, profund schizoidă. Din ce
în ce mai polarizată şi mai schizoidă de la an la an. Mă tem că ai să
găseşti - ca şi mine - o majoritate ponosită, subjugată compromisului
şi lipsită de drepturi, despuiată pînă şi de propriile potenţialităţi,
peste care tronează vulgar şi arogant o minoritate, îndrăznesc să spun
ucigaşă, cu "gipane" supradimensionate, gata să te spulbere cu zile
pentru singura vină de a te fi aflat în faţa scumpilor lor bolizi,
gata să te stîlcească în bătaie pentru simplul moft de a-i fi încurcat
în grandomania lor fără
limite. Sînt indivizi care şi-au pierdut orice reper nu doar creştin,
ci uman. Iar lege nu există. Decît, poate, pentru proşti, în fond,
asta e şi ideea. Sărmanii îi urăsc pe bogaţi, îi dispreţuiesc pentru
comportamentul lor, dar în adîncul inimii îi invidiază, le admiră
viaţa şi ar vrea să fie ca ei. Să poţi ajunge din terorizat terorist,
iată visul ce merită visat!. Oamenii au uitat să(-şi) vorbească şi
latră. Se comunică aproape
monosilabic: băi, măi, vino, du-te, hai, mă-ta; toate formulele de
politeţe, de bunăvoinţă, cuvintele acelea galante, cu consistenţă,
noimă şi duh, care te îmbogăţesc, care îţi descreţesc fruntea şi îţi
fac ziua agreabilă - mulţumesc, bună ziua, ce mai faceţi, mă bucur
pentru dumneavoastră - par să fi ieşit din uz. Trăiesc numai în
dicţionare şi, din cîte îmi dau seama, dicţionare nu prea mai
foloseşte nimeni.

Lumea se îmbulzeşte în zona ta privată la bancă, la poştă, la magazin.
Lumea nu e senină şi demnă. Lumea care "se descurcă" e mereu grăbită,
repezită, agresivă. În realitate, se fuşereşte la greu, şi totul pare
dus numai pînă la jumătate. Hai, maximum pînă la trei-sferturi, după
care "e bine şi aşa", se schimbă brusc direcţia, viziunea,
prioritatea. Fidelitatea faţă de un principiu asumat e taxată drept
rigiditate, criteriile-s bune doar în teorie. Flexibilitatea e
cuvîntul de ordine azi, mai ales cea morală. Se practică, în plus, o
exhibare degradantă, greţoasă a sexualităţii; senzualitatea femeii nu
mai e cu perdea, e pornografie;
machiajul e greu, decolteurile - adînci, bărbaţii - aţîţaţi în
animalicul lor. Lucrurile sfinte sînt subiect de banc, iar spaţiul
public este nespălat.

De gura adolescenţilor să te fereşti. Mulţi dintre ei nu mai respectă
nimic şi pe nimeni, nici chiar (de fapt, asta în primul rînd) pe ei
înşişi.
Ruşinea a murit, cuviinţa îşi dă ultima suflare.
Prin cartiere, cofetăriile s-au transformat în cazinouri.

Manelele au evadat din muzică şi s-au instalat în haine, în
arhitectură, în maldărele de gunoaie din mijlocul parcurilor
naţionale, în drujbe şi în termopane. Kitsch-ul acoperă ultimele
bastioane ale solemnităţii şi ale decenţei. Piese de o frumuseţe
elegant trasată cad în mîinile unor demolatori nu doar fără cultură,
ci lipsiţi chiar şi de acea înnăscută delicateţe în faţa purităţii
simple. Unii demolează chiar construind. Demolează autenticul şi
frumosul, sluţesc peisajul şi handicapează sufletele privitorilor.
Natura, creaţie a lui Dumnezeu, e incendiată,
braconată, furată, retezată la pămînt, lăsată să se irosească sub scaieţi.
Aşa tratează mai-marii darul. Ţara-i un SRL. Al lor.

Preoţia se vinde şi se cumpără, moşiile sufleteşti se tranşează ca şi
imobiliarele. Spiritul trebuie ancorat cu lanţuri în trotuar, ca nu
cumva să leviteze. Trebuie îndesat cu talismane din pleu. Crucile
trebuie împănate ca nişte ţoape ale tranziţiei, cu flori de plastic
îndesate în jumătăţi de PET-uri pline de praf. Evlavia se exprimă în
doze mari de beton, în pseudo-icoane şi în podele sclipicioase.
Lucrurile bune trebuie să fie mari. Bigotismul a devenit virtute şi
vorbeşte în citate
aproximative. Ai senzaţia că sufletele rătăcesc răzleţe undeva într-un
gulag invizibil, iar trupurile derutate, tracasate de griji, se
preumblă singure, pustii şi pline de riduri de colo pînă colo,
punîndu-şi ca unic ţel banul - fără de care eşti nimeni. Dacă nu ai
bani, nu ai drepturi, nu primeşti respect, nici îngrijire, demnitatea
persoanei umane stă în dimensiunea portofelului, în succes, în numărul
de plecăciuni efectuate periodic faţă de pile suspuse. La cantitatea
de muncă şi de stres pe care o presupune, o minimă prosperitate te
costă sănătatea, căsnicia şi viaţa personală. Toţi vor să ajungă
bogaţi repede, doar o viaţă au, şi ea se consumă integral aici, între
hoţi şi şmecheri, în această perpetuă senzaţie
de nesiguranţă. Da, aşteaptă-te ca în România să te simţi în nesiguranţă.
Aşteaptă-te de asemenea să găseşti lucruri mai proaste decît "dincolo" la
preţuri mai mari decît "dincolo", la salarii mai mici decît "dincolo".

Cine mai are oare instinctul de a produce realmente ceva, şi încă
lucruri de calitate? O mai fi viu instinctul acela al ţăranului harnic
şi cu scaun la cap de a diversifica, de a fi pregătit, de a umple
hambarul cu lucrul mîinilor lui? Ori pasiunea meşteşugarului de a lăsa
ceva solid în urmă, peste generaţii? Mai ţine cineva la ideea lucrului
durabil şi bine făcut ca la o satisfacţie personală? Nu pot să îţi dau
mari speranţe. Se practică intermedierea, comerţul, mutatul dintr-o
parte într-alta a lucrurilor produse de alţii. Se practică mulsul.
Mulsul de bani de la stat, mulsul din fonduri europene. Toată ţara
pare o ţeapă. Totul pare gestionat, legiferat şi administrat, de parcă
ar avea în vedere un unic obiectiv: ţeapa. Cît mai
mare şi cît mai repede.

Aşteaptă-te ca acela care a comis o ilegalitate să îţi pretindă să
plăteşti în locul lui, iar dacă refuzi să o faci, să se indigneze că
"nu e drept".
Şmecheria e numai a lui, dar vinovăţia e la comun, ca la comunişti. Cînd e
de luat, să ia singur, dar cînd e de dat, să dea toţi. Pretutindeni
manipulare, dezinformare, naivitate întreţinută, sărăcie. Democraţia
nu funcţionează, fiindcă dacă ar funcţiona ar însemna că poporul ar
avea puterea, or eu nu văd asta niciunde. Educaţia e dinamitată, după
cum e şi familia. Copiii rămîn de izbelişte, devoraţi de oboseala,
precaritatea materială, visele consumiste sau ambiţiile de carieră ale
părinţilor.
Sănătatea e un cadavru în putrefacţie, iar - dacă-mi permiţi metafora
- la morgă nu funcţionează nici frigiderele, nici aerul condiţionat.
Agricultura e în colaps; turismul e o glumă sinistră (avem brand, dar
n-avem produsul propriu-zis); sportul e cvasi-inexistent. Drumurile
sînt omor cu premeditare.

Ai senzaţia că ţara nu e guvernată. Ai senzaţia că singurul care mai
duce la o coeziune de vreun fel e fotbalul. Vei resimţi cu o acuitate
dureroasă dezagregarea, disoluţia, absenţa oricărei strategii a
poporului român pentru poporul român. Cine sîntem? Cine vrem să fim?
Dacă îţi pui asemenea întrebări, dacă te interesează ce cerem noi de
la noi înşine ca neam şi ca stat, unde anume avem de gînd să ne
poziţionăm în matricea naţiunilor, din punct de vedere cultural,
politic, economic, unde ne vedem peste zece ani şi ce întreprindem,
concret, pentru asta, mă îndoiesc că vei afla în ţară un răspuns.
Oamenii nu mai cred, nu mai speră, nu îi mai motivează nimic decît
interesul propriu, chinurile şi frustrarea acumulată, dar zac inerţi
civic, vociferînd inutil în faţa televizorului sau pur şi simplu
epuizaţi, preferînd să se lase conduşi. Direct în stîlp sau în şanţ.
Pare că nu-i mai şochează nimic, nu-i mai oripilează nimic, nimic nu
li se mai pare strigător la cer.

Patria e enclavizată. Căci da, singurele care mai trăiesc, care mai
respiră cît de cît normal, care mai ţintesc către ceva, care nu au
fost carbonizate încă în acest război civil mocnit, dar generalizat
sînt cîteva discrete enclave de dreaptă judecată, de deschidere, de
iniţiativă, de profesionalism, de activitate creatoare, de revoltă şi
construcţie, de demnitate, de mărturisire, de creştinism autentic, de
delicateţe revigorantă, de dăruire şi bunătate, de gîndire pe termen
lung, de
convingere în nişte valori perene, clare şi nenegociabile. În faţa
acestor oameni, care se încăpăţînează să dea ce au mai bun din ei în
aceste condiţii (pe care tu abia reuşeşti să le suporţi în trecere),
îţi vei pleca fruntea şi te vei simţi inferior. Unii zic că enclavele
sînt majoritare şi probabil că e adevărat. Dar nemaiputînd comunica
între ele, neputîndu-se uni şi acţiona în front comun, sînt, practic,
anihilate. Urletul ubicuu al imposturii îi ascunde, vrînd să îi facă
muţi şi invizibili. Caută să le discrediteze eforturile, îi bruiază şi
descurajează sistematic, ca într-un
plan perfid menit să convingă că verticalitatea aici e imposibilitate
şi povară. Uneori reuşeşte. Enclavele bine-crescute îşi acceptă
marginalitatea, efectuînd mişcări retractile către forul interior al
propriei fiinţe, refugiindu-se în anonimat ca să se salveze măcar pe
sine.
Înţelepciunea lor proaspătă, răbdarea lor purificatoare se transmite ca
alchimia numai pe filiere de iniţiaţi, iar copiii lor vor suferi precum
ciudaţii şi inadaptaţii societăţii.

Vino, dacă însetezi tare, dar ai să pleci mai îndurerat şi mai confuz,
realizînd că, de fapt, alternativa perpetuă în care trăieşti, dulcele
intangibil, posibilitatea acelui acasă la care visezi mereu şi-n care,
ca emigrant român, eşti suspendat o viaţă întreagă, de fapt nu există.
A murit şi, încet-încet, va muri şi în tine.

... impotriva prostiei zeii insisi lupta in zadar ..."

Herta Müller: În România, orice om care gândeşte altfel, e perceput ca duşman: ofCorso.ro

Herta Müller: În România, orice om care gândeşte altfel, e perceput ca duşman: ofCorso.ro

http://silethismillennium.blogspot.com/2009/03/youtube-broadcast-yourself.html

Herta Müller: În România, orice om care gândeşte altfel, e perceput ca duşman

de Marius Cosmeanu

17 iunie 2010
Categoria: Interviu

Probabilitatea ca o persoană de pe glob să ia Premiul Nobel pentru Literatură într-un an este de sub 1 la 6,8 miliarde. Un interviu cu o persoană care ajunge să „verifice“ această situaţie statistică induce, în mod normal, o anume emoţie. Mai făcusem interviuri cu personalităţi faimoase, interesante, tragice sau care însemnau pentru mine mai mult decât o provocare profesională. Cu Herta Müller, însă, a fost o altfel de discuţie. Una firească. Proximitatea culturală, scrierile şi luările ei de poziţie îmi sunt atât de familiare, încât au anulat tot nimbul pe care un Premiu Nobel îl conferă de regulă. Herta Müller e chiar dintre noi.

Haideţi să începem într-o notă mai jucăuşă. Scrieţi aşa, în Este sau nu este Ion: „E o ţa-a-ară, fără/ Măsură/ aşa mică şi tâmpită/ Ca un păhărel de pură batjocură/ în gură.“ Despre ce ţară este vorba, doamna Müller?
Oare despre ce ţară este vorba? Despre ţara din care vin. [râde] Dar asta e ficţiune. O ficţiune care, pe undeva, are de a face şi cu realitatea, aşa cum se întâmplă, de obicei, cu ficţiunea. [râde] Trebuie să vă spun că în română se pot face rime foarte bune. Eu fac colaje şi în germană, dar în germană rimele funcţionează cu totul altfel, sunt mult mai dificile şi mai rare. În română, aproape că trebuie să ai grijă să nu rimeze... Aşa că, atunci când totul rimează şi motoraşul acela mic merge cum trebuie şi e foarte iute, e frumos. Mi-a făcut plăcere să scriu poeziile acelea.

E mai decoltată româna decât germana?
Cred că e mai sprintenă. La limbile romanice, rimele sunt la sfârşitul cuvântului şi pentru că terminaţiile cuvintelor sunt similare, găseşti rime cu duiumul. În germană e mai greu, cuvintele sunt mai puţin maleabile.

Aţi primit, recent, cea mai importantă distincţie acordată de statul german unui cetăţean al său, Marea Cruce de Merit cu Stea.
Da, aşa e regula, aşa s-a întâmplat în Germania cu toţi cei care au obţinut Premiul Nobel. E o cutumă, un fel de lege, care spune că în anumite situaţii se acordă această distincţie. [râde]

Ce aţi răspunde la invitaţia de a primi o astfel de distincţie din partea statului român?
Aş refuza.

De ce?
Pentru că nu sunt de acord cu foarte multe lucruri care se întâmplă astăzi în România. Nici nu mai sunt cetăţean român, nu trăiesc în România şi lucrurile care îmi dau de gândit cu privire la situaţia din România sunt mult prea multe. Asta nu înseamnă că în Germania sunt de acord cu toate, dar, totuşi, sistemul este unul mult mai democratic în privinţa respectării drepturilor omului, a statului de drept, a respectării legilor, aspecte pe care le regăseşti în viaţa civilă. Dacă cineva întrece măsura, suportă consecinţele, nu rămâne nesancţionat. Sunt alte reguli ale jocului democratic.

Ce ar trebui să facă statul român ca să repare moral năzbâtiile din perioada comunistă?
Să promoveze îndeajuns de mulţi indivizi interesaţi să facă acest lucru şi atunci s-ar impune, atât individual, cât şi prin opinia publică. Momentan, după părerea mea, nu putem vorbi despre aşa ceva.

Nici elita culturală nu o duce foarte bine...
Da, nici intelectualii, că şi asta este o problemă. Intelectualitatea din România nu prea este interesată de viaţa civică. Mulţi scriitori cred că fac parte dintr-o castă separată, care nu trebuie să se intereseze de lucrurile mărunte, dar din lucrurile acestea mărunte se compune viaţa noastră şi fiecare om simte, la un moment dat, când ceva nu e în regulă. Pe ei acest lucru nu îi interesează. Nu i-a interesat nici înainte, în dictatură, şi nu-i interesează nici acum. Există un fel de a vedea lucrurile cu care probabil s-au obişnuit de mai multe generaţii.

Vi se reproşează obstinaţia faţă de această temă, a dictaturii comuniste. Pentru orice societate matură, aveţi o abordare firească a trecutului. De ce credeţi că multor români le e teamă de firesc?
Pentru că, în România, nu este normal să îţi critici ţara. Cineva care ţine la ţara în care trăieşte şi vede că lucrurile nu merg cum trebuie, e obligat, e de datoria lui să spună ce nu e în ordine. Restul mentalităţilor sunt rămase din dictatură. Orice om care gândeşte altfel, în România e perceput ca duşman. Nu adversar, ci duşman!

Există viaţă după Nobel? Cum v-a schimbat acest premiu?
Cred că nu m-a schimbat deloc.

Nu interior, ca stil de viaţă întreb.
Ca stil de viaţă, s-au multiplicat toate: relaţia cu presa, trebuie să călătoresc mult mai mult, toată lumea cere ceva de la mine şi de multe ori nu pot să onorez invitaţiile sau, pur şi simplu, nu am timp fizic să fac tot ce mi se cere. De multe ori, nici nu aş putea face lucrurile care mi se cer, uneori habar nu am şi nici nu am motive să dau curs unor propuneri. Multă lume crede că acest premiu îţi dă un statut. Ei, nu e un statut, nu are absolut nimic de a face cu asta, e o neînţelegere din partea oamenilor. Eu am primit premiul pentru nişte cărţi. Cărţile ţi le scrii singur şi eşti scriitor abia atunci când scrii, când eşti la masa de scris şi stai în faţa unei hârtii sau a unui monitor. E o singurătate care îţi creează o problemă cu tine însuţi. Toate celelalte ţin de altceva, e o altă meserie. Uitaţi, în momentul de faţă, când vorbesc cu dumneavoastră, fac o altă meserie...

Vă recalificaţi.
Nu ştiu dacă mă recalific, nu prea vreau să mă recalific, nici măcar să mă calific... De multe ori accept din bun simţ, ca să ajut. Desigur, înţeleg că editurile îmi traduc cărţile şi aşteaptă, ca şi în România, să vin măcar o dată acolo şi să citesc din cărţile mele sau să dau nişte interviuri. Când pot, o fac cu mare plăcere, dar când este prea mult, nu am ce face, trebuie să spun că nu pot face faţă.

Cum v-aţi cunoscut cu prietenii de la Aktionsgruppe?
Nu a fost nimic deosebit, ne-am cunoscut în nişte împrejurări foarte normale. Eram studenţi la Universitate, unii ne ştiam din vedere, din liceu, adică ne întâlneam, vorbeam, nu a fost nimic aparte, ca să spun aşa. În timp, după mai multe întâlniri, mi-am dat seama că sunt oameni cu care mă simt foarte bine şi mă interesa ce fac, ce discută, ce citesc, că pot să fiu sinceră cu ei, îmi plăcea cum gândeau şi că erau integri. Din toate acestea, a rezultat o prietenie, o apropiere între noi. A fost ceva ce a rezultat de la sine.

Cum vă raportaţi atunci la literatura română? Îi citeaţi pe autorii români?
Da, citeam, am citit şi lucrurile care erau scrise de generaţia mai tânără, mă refer în special la poeţii de la Cenaclul de luni.

A existat o influenţă asupra lor sau a lor asupra celor de la Aktionsgruppe?
Unii dintre ei spun că da, că ştiau de noi. Ei erau mai cunoscuţi, spre deosebire de noi, cei din Timişoara. Dar din punct de vedere al felului în care gândeam sau a felului de a discuta politica, eram diferiţi. Noi am fost foarte preocupaţi de politică, de ce ni se întâmpla. Am avut probleme cu Securitatea, cu urmăriri, cu frică, unii dintre noi eram deseori chemaţi la Securitate, la anchetă. Richard Wagner şi William Totok au fost chiar şi la închisoare, adică noi am avut probleme foarte grave. Colegii de la Bucureşti nu prea au avut aceste probleme şi nu s-au interesat în aceeaşi măsură de lucrurile care ne frământau zi de zi. Eu am lucrat la fabrică, vedeam ce se întâmplă, adică pentru mine toate erau insuportabile, nu numai faptul că Ceauşescu vorbea patru ore în şir sau că ziarele erau pline cu cuvântările lui, dar mă afecta şi ce i se întâmpla omului normal, cum e în fabrică, cum sunt şedinţele sau cum erau magazinele. Eu vedeam că cenzura era peste tot, şi în magazinul de pâine, şi în farmacie, şi în magazinul de pantofi, şi când tramvaiul nu venea ş.a.m.d. Dacă iei noţiunea de cenzură, îţi dai seama că te loveai de ea peste tot. Şi, ca să închei paralela, eu niciodată n-am crezut că fac parte din ceva separat de societate, niciodată nu am putut gândi în maniera aceasta. Şi aşa eram toţi la Aktionsgruppe. Din păcate, mulţi scriitori români au gândit altfel. Mircea Cărtărescu îmi spunea că el nici nu ştia atunci că există scriitori urmăriţi şi că nu a ascultat Europa liberă. Păi, pentru mine ar fi fost de neconceput, eram un om matur, cum să nu mă fi interesat?! Era ceva de la sine înţeles. Nici nu mi-aş fi putut închipui să nu ascult un post de radio care îmi spune într-o oarecare măsură ce se întâmplă cu noi. Şi peste tot, în restul ţărilor comuniste, mă refer la Polonia, Ungaria, Cehoslovacia, scriitorii au fost mult mai preocupaţi de politică. Pentru ei, era de la sine înţeles să facă analiza politică şi socială a ţării în care trăiau. Se vede asta şi din operele lor. În România, nu prea găseşti similitudini în acea perioadă. De aceea, ungurii, polonezii, cehii au avut o altă ţinută şi au avut şi o disidenţă. Una peste alta, noi, cei de la Timişoara, ne-am deosebit de cei mai mulţi dintre scriitorii români. Acesta este adevărul.

Care, nu-i aşa?, doare...
Da, vedeţi, dacă poziţia ta emoţională faţă de realitate nu este tulburată, pentru că eşti comod şi apolitic, nici nu ai cum să scrii cu o distincţie clară. Acest lucru îţi defineşte şi stilul.

Unul dintre cazurile tragice din grupul dumneavoastră a fost poetul Rolf Bossert. Îmi puteţi vorbi despre el?
Era ca noi, gândeam la fel... Poeziile lui Bossert îmi plăceau foarte mult. Astăzi, când îl recitesc, mă gândesc că uneori prietenia poate îţi îngustează neutralitatea pe care trebuie să o ai ca să apreciezi o poezie. Cărţile lui Bossert îmi par mult mai bune acum, îmi dau seama că, odată cu trecerea timpului, ele sunt mai bune. Fără să iau în considerare persoana lui, faptul că l-am cunoscut, poeziile lui sunt foarte, foarte bune. Bossert a fost un om foarte direct, căruia i-a plăcut viaţa... Am spus de mai multe ori, că dintre noi, el a fost cel mai îndrăgostit de viaţă. Trăia de fiecare dată momentul. Eu cred că nu pentru că nu mai vroia să trăiască s-a sinucis, ci pentru că a fost prea rănit de ceea ce se întâmpla în România şi a plecat prea târziu... Era deja cu nervii distruşi. Nu de mult am aflat de la fiul lui, care a studiat dosarul lui Bossert, că atunci când l-au bătut securiştii şi i-au rupt mandibula, a ajuns la spital. Reiese din documente că acolo a fost tratat, adică i-au dat anumite medicamente cu care să îl destabilizeze psihic. Şi până la urmă, când Securitatea şi-a dat seama că e în pericol - ştiau asta, după cum scrie în dosarul lui -, au decis să i se dea drumul mai repede în Germania pentru că exista pericolul de a se sinucide şi era mai bine să o facă în Occident, nu în România. Ceea ce s-a şi întâmplat...

Oribil...
Da, au regizat toată povestea asta.

A fost recuperat ca poet în Germania?
Din păcate nu, ştiţi cum e, dacă nu mai scrii... A apărut atunci un volum postum, dar lumea nu îl cunoaşte. Aşa e cu scriitorii care mor, nu?...

Faptul că aţi primit dumneavoastă Nobelul, e, într-un fel, o compensaţie şi pentru colegii dumneavoastră.
Da, e bine şi pentru ei. Acum se discută mai mult şi chiar toţi au luat la cunoştinţă de faptul că există literatura asta a scriitorilor germani din România, că nu sunt singură şi nu am picat chiar din cer. Eu peste tot am spus cât de important a fost pentru mine Aktionsgruppe. Fără ei, eu nu aş fi nici din punct de vedere politic, nici psihic, nici în privinţa lucrurilor pe care le-am scris ceea sunt astăzi. Au constituit pentru mine un suport foarte, foarte important. Noi toţi ne-am sprijinit unul pe altul, au fost prietenii foarte sincere şi extrem de necesare pentru fiecare dintre noi.

Care erau cărţile care v-au ajutat în acea perioadă, în care v-aţi regăsit?
Citeam fel şi fel de lucruri. Am avut norocul că a existat Institutul Goethe de la Bucureşti, biblioteca de acolo, citeam cam tot ce apărea în anii aceia în Austria, în Elveţia, în R.F.G. Citeam Thomas Bernhard (marele Thomas Bernhard!), citeam Canetti, citeam cam tot ce se putea citi. Citeam şi în română, pentru că erau traduşi scriitorii sud-americani, Kafka ş.a. Apoi, primeam cărţi de la prieteni care au emigrat înaintea noastră în Germania. Cretinii de la Securitate aveau o listă, dar nu ştiau toţi autorii care ne interesau pe noi. Puteai citi multe lucruri de care ei habar n-aveau că există şi că dacă îţi mergea „bila“, şi de acolo puteai să îţi faci o părere. Literatura, dacă este bună, nu are importanţă de unde vine, nici nu trebuie să trateze ceva care te interesează pe tine direct, dar prin poezie sau prin metodele literare, lucrurile capătă alt înţeles, se duc unde vrei tu. Dacă îţi place ceva la un text e ca şi cum el ar fi fost scris pentru tine personal, chiar dacă autorul nu te-a văzut în viaţa lui şi habar nu are unde trăieşti pe lumea asta. De multe ori s-a întâmplat aşa, în anii aceia...

Când a început Securitatea să vă tracaseze sau când aţi simţit că ceva s-a schimbat radical?
Când am lucrat la fabrică.

E fabrica în care se făceau autoturismele Lăstun?
Se făceau fel şi fel de lucruri: sârmă, garduri, site fine pentru industria chimică, tractoare. Cred că sediul central era la Braşov, iar la noi se făceau tractoare pentru viticultură, mai mici, care pot circula prin livezi. Şi se făcea Lăstunul.
Eu am fost angajată acolo când director era un anume Dobreanu, fost jurnalist la „Drapelul Roşu“. Nu ştiu cum a ajuns director, poate avea studii economice, în schimb, era un om cumsecade. M-a şi apărat când a început Securitatea să ma ia la întrebări. Îmi spunea mereu să nu îmi fac griji, că trebuie să treacă şi pe la el, că aşa e regula. Dar, la un moment dat, a fost schimbat, a venit unul, Maier, un om foarte întunecat. Atunci a început calvarul: mă chemau în fiecare dimineaţă la întrebări, securistul, directorul, secretarul de partid şi preşedintele de sindicat. Îi chema şi pe ei, ca să aibă martori, şi stăteau acolo ca popândăii, pe scaun, şi ascultau. Dimineaţă de dimineaţă, cu asta îmi începeam ziua, mă prezentam la ei. După aceea, au vrut să mă facă muncitoare necalificată, m-au retrogradat, cum ar veni, la o altă secţie, unde făceau sârmă. De fapt, voiau să mă dea afară şi mă întrebau mereu: „Ţi-ai găsit loc de muncă?“, iar eu le spuneam de fiecare dată că îmi place la fabrică şi că vreau să stau acolo până la pensie. [râde] Îi înnebuneam când spuneam asta, de asta le şi spuneam. [râde] Când auzea directorul, sărea până în tavan, aşa că o ţineam pe a mea, îi spuneam în fiecare dimineaţă: „Tovarăşe director, nu caut alt loc de muncă, nici nu am căutat. Eu vreau să lucrez aici până la pensie.“ Înnebuneau, făceau spume la gură. M-am jucat cu ei, dar tot eu am plătit.

Când v-a fost cel mai greu?
Cel mai greu a fost când au răspândit despre mine zvonul că lucrez pentru Securitate. M-au dat afară din birou şi lucram pe scări, cu dicţionarul, că traduceam, şi nu aveam unde să mă mai duc, iar prietena mea nu a fost lăsată să-şi împartă biroul cu mine. Era un laborator de proiectări unde lucrau vreo zece oameni. Lucram pe scări şi colega mea a venit la mine să îmi spună că i-au zis colegii că lucrez la Securitate. Deşi ea ştia ce făceau cu mine. Şi nu am putut-o lămuri şi nu puteam să merg la sute de oameni să le explic că nu e adevărat. Cine ştie câţi oameni ai Securităţii au trebuit să răspândească zvonul că lucrez pentru ei. Atunci am simţit că înnebunesc. Nu-mi venea să cred, îmi puneam întrebarea: „unde trăiesc?“. A fost momentul cel mai dificil.

Am cunoscut puţin acel univers, aş putea să spun că aveaţi un curaj nebun...
Nu era curaj, dar nu aş fi putut fi altfel. Eram atât de sătulă de lumea aceea, de viaţa din fabrică, de ierarhie, de nulităţile acelea, de secretarul de partid şi de cel de sindicat. Ce oameni fără nicio valoare erau, de o prostie şi de o aroganţă imensă! Aveam o scârbă fizică, n-aş fi putut suporta şi n-aş fi putut reacţiona altfel. Am intrat cu doi-trei paşi în nebunie pentru că situaţia era nebună. Cei de care vă spun erau nebuni, nu eu, dar am jucat jocul lor de parcă ei ar fi fost normali. Nu erau obişnuiţi cu asta, pentru că au crezut că fiecare trebuie să plece capul şi să tacă din gură sau să nege ce a făcut dacă este ameninţat. Eu nu am putut să fac asta. Îmi era lehamite şi trăiam o furie când vedeam ce se întâmplă cu oamenii. Nu erau geamuri, era frig, oamenii se trezeau la 4-5 dimineaţa ca să meargă la serviciu, era teribil. Îmi spuneam, Doamne, oamenii aceştia sunt nişte eroi şi porcii cu funcţii îi exploatează, îi umilesc. Greşeala regimului a fost că mă tot dădeau afară, de peste tot, aşa că m-am plimbat de la un loc de muncă la altul şi am trăit tot mai multe experienţe, am putut să văd tot mai mult. A fost foarte important pentru mine! Aproape niciunul dintre colegii mei scriitori nu cunoştea viaţa din întreprinderi, ce calvar se trăia, de fapt, acolo. Era altceva să fi fost profesor sau jurnalist, cum erau ei.

Avea vreo relevanţă că eraţi şvăboiacă?
Nu! Mircea Cărtărescu mi-a spus, la un moment dat, că am fost persecutată pentru că eram şvăboiacă şi i-am răspuns că, dacă ar fi deschis gura în acei ani, în jumătate de oră ar fi fost şi el neamţ... Aşa repede şi simplu mergeau lucrurile cu schimbarea naţionalităţii. Deci nu, asta nu era o problemă. Îmi mai spuneau la anchetă, că dacă nu îmi place în România să mă duc în Germania, la naziştii mei. Asta se vede acum, la dosarele de la CNSAS. Dosarele sunt grupate în „Germani nazişti“, „Unguri iredentişti“ şi „Evrei naţionalişti“. Numai la români scria: „Artă şi cultură“... Eu credeam, atunci, că securistul voia doar să mă jignească; de fapt, el urma linia oficială.

Aţi reuşit să ajungeţi la Târgul de carte de la Frankfurt, înainte de a emigra. De ce nu aţi rămas în RFG? Nu v-aţi spus: „mă, eu nu mă mai întorc“?
Pentru că nu am vrut. Până atunci, mă opusesem regimului şi făcusem lucruri care mi-au adus destule neplăceri şi nu voiam să plec aşa. Am vrut să decid eu când să plec şi să spun clar pentru ce. Nu m-am dus la reîntregirea familiei, ci am plecat din motive politice. Şi aşa am făcut toţi, şi Richard Wagner, şi William Totok, şi alţii.

Cum credeţi că se mai poate recupera trecutul comunist al României? Care au fost neajunsurile majore ale acestui proces?
Cred că ar trebui să existe un interes mult mai mare. CNSAS-ului, de exemplu, nu i s-a acordat importanţa cuvenită, cum a fost, de exemplu, în cazul instituţiei similare din Germania. În Germania, sunt sute de mii de oameni care vor să îşi vadă dosarul, iar problema STASI, a poliţiei secrete din fosta RDG, s-a discutat peste tot, la toate nivelurile. Interesul a fost enorm şi este enorm până în ziua de azi. În România, mulţi nici nu ştiu că există CNSAS, iar cei care ştiu spun că nu îi interesează. Persoanele care ar trebui să dea exemplu, inclusiv scriitorii, spun că nu vor să afle ce e în dosarul lor.

Ce mai face „Cristina“, cum staţi cu dosarul dumneavoastră?
Eu am primit o parte din dosarul meu, dar multe părţi lipsesc. De exemplu, nu e nimic despre perioada în care am lucrat la fabrică. Institutul Gauck, că tot vorbeam de el, scoate cărţi, ţine simpozioane, congrese, are o activitate intensă, vine în sprijinul oamenilor, informează societatea. Sunt informaţii pe care Institutul le dă publicităţii fără a i se solicita acest lucru, e normal. Apoi, există o latură ştiinţifică a activităţii Institutului. Toate acestea, în România, nu se întâmplă deloc. Nu mai spun că în dosarul meu apar nume de informatori, dar nu sunt deconspiraţi. Nu ştiu numele niciunuia dintre informatorii care m-au turnat la Securitate.
Greu de spus... Ar trebui să fie o Românie mai democratizată, mai liberă, în care poziţiile importante din societate să nu fie ocupate de cei care vin din vechiul regim. O Românie în care m-aş întoarce cu bucurie ar fi una în care atunci când intru în camera de hotel să nu îmi lase senzaţia că Securitatea mai e prezentă. Sau cum să mă duc, de exemplu, la Universitatea din Timişoara, când ştiu ce au făcut înainte de 1989 mulţi dintre cei care mai sunt acolo? Nu îmi face nicio plăcere să îi revăd, pentru că nu am chef să îi revăd.

Să trecem la ceva mai plăcut: cum s-a născut titlul ultimei dumneavoastră cărţi, Leagănul respiraţiei?
Asta nu vă spun. [râde]

Are o semnificaţie anume în varianta germană?
Nu, dar este totuşi ceva neobişnuit şi nimeni nu ştie ce înseamnă. Reiese numai din text.

E pauza dintre inspirare şi expirare?
Da, şi asta, dar şi mişcarea dintre ele sau schimbările de la o respiraţie la alta, ritmul.


Transmite ceva metaforic?
Nu ştiu, habar n-am [râde], dar sună bine, e o formulă care nu indică imediat despre ce e vorba şi asta mie îmi place. Ca şi Animalul inimii. Titlul trebuie să aibă ceva enigmatic. În text, caut să pun acest cuvânt sau această formulă în câteva locuri bine alese şi asta ajunge.

În câte limbi e tradus Leagănul respiraţiei?
Cred că peste 40. Cel puţin, aşa m-au înştiinţat de la editură.

Spuneţi-mi, ce ar trebui să ştie cititorul neavizat despre Oskar Pastior, cel care a inspirat această carte?
În primul rând, ar trebui publicate cărţile lui, pentru că este unul dintre cei mai importanţi scriitori germani şi este păcat că până acum nu a existat interes pentru a fi făcut cunoscut. Oskar Pastior este un scriitor care se ridică mult, mult deasupra oricărei provincii sau geografii. De aceea, cel mai important lucru ar fi să fie tradus, să i se cunoască opera. O astfel de literatură nu există în limba română.

În ce sens?
Scrierile lui sunt mai experimentale, dar nici acesta nu e un termen potrivit. Pastior are un stil inconfundabil, unic.

Haideţi, în final, să mai lămurim ceva. Care este titulatura care vi se părea cea mai potrivită pentru a fi folosită în România, cea de scriitoare germană sau cea de scriitoare germană, originară din România?
Nu ştiu şi nici nu e treaba mea. Eu consider că acest lucru nu este important, pentru că literatura nu trebuie legată de un loc anume, de geografie. Literatura are o tematică, iar tematica mea este dictatura. Că experienţele mele legate de dictatură sunt din România, asta este clar, dar acest aspect nu este de mare importanţă. Important este fenomenul, cum se implică individul într-un sistem politic totalitar, ce diferenţe există între cei care refuză să colaboreze cu un regim totalitar şi cei care colaborează cu plăcere sau din convingere.

miercuri, 8 septembrie 2010

Notre Dame de Paris song 21 Ave Maria Paien



http://silethismillennium.blogspot.com/2009/03/youtube-broadcast-yourself.html
La mulţi Ani Maria să trăieşti cu numele !

marți, 7 septembrie 2010

Fwrd FARFURIDIS : "Zece biserici unice"

http://silethismillennium.blogspot.com/2009/03/youtube-broadcast-yourself.html

Zece biserici unice

Harajuku: Biserica Japoneza
Este construita in Tokyo in 2005,
are un tavan special care tine un ecou

de 2 sec si ofera o experienta

unica pentru ascultatori.





Catefrala Sfintului Basil: Biserica Colorata din

Piata Rosie - Rusia



Se afla in Moscova, Rusia - Piata Rosie...
este o biserica ortodoxa cu o serie de cupole colorate

care se subţie la varf,
numite cupole in forma de ceapa, si

fac parte din arhitectura Kremlinului.
Catedrala a fost comandata de

Ivan cel Groaznic, pentru a comemora

capturarea lui Khanate de Kazan, in 1588



Hallgrímskirkja: Biserica Unica din Islanda


De Hallgrímskirkja

(literalmente, biserica de Hallgrímur)

este o biserică Luterana parohială situată

in

Reykjavík, Islanda.
Are 74.5 metri ,

si

este cea de-a 4-a cea mai inalta structura arhitecturala

din Islanda.
Biserica este numita după poetul

şi

preotul islandez Hallgrímur Pétursson

(1614 - 1674),

autor al Pasiunii Corale.
A fost comandata în 1937

si

au durat 38 ani sa fie construita.



Temppeliaukio Kirkko: Biserica de Piatra


Temppeliaukio Kirkko (Biserica de Piatra)

este o lucrare senzaţionala de arhitectura moderna

din

Helsinki .
Finalizata în 1952, este construită

în întregime în subteran şi are

un plafon făcut din cabluri de cupru.
Acesta a fost proiectat

de arhitectul Timo fraţi

şi

Tuomo Suomalainen şi completat în 1969.
Ei au ales un afloriment de piatra

de 40 de metri peste nivelul străzii.
Este unul din cele mai populare

atractii turistice de la Helsinki

şi,

deseori, plin de vizitatori.



Catedrala Braziliei: Biserica Moderna a architectului Oscar Niemeyer


Catedrala Metropolitana Nossa Senhora Aparecida

din

capitala Braziliei

este o lucrare a arhitectului Oscar Niemeyer.
Aceasta structura hiperboloida

incadrata de beton, are acoperiş de sticlă

pentru a se deschide sus, la ceruri.
La data de 31 mai 1970 structura Catedralei

a fost terminata,

şi

doar o zonă circulara de 70 m diametru a fost vizibila.
Proiectul Catedralei se bazează

pe principiul hiperboloidului de revoluţie

cu secţiuni asimetrice.
Structura autoportanta

are 16 coloane de beton simetrice.
Aceste coloane, având secţiune hiperbolica,

au o greutate de 90 t,

si reprezintă

două mâini ce se duc în sus la cer.


Biserica Borgund:

Cea mai bine conservata biserica din lemn

Biserica de Borgund este una din cele mai bine conservate

din

Norvegia dintre cele 28 de biserici de lemn existente.
Aceasta biserica de lemn,

este construită probabil in secolul al 12-lea,
nu şi-a schimbat structura

si

nu a avut un reparatii majore

de la data cand a fost construita.

.


Catedral Las Lajas:

O catedrala gotica

parca rupta

din povesti


Catedrala Las Lajas este situata în sudul Columbiei,

construita in 1916 in canionul raului Guaitara.
Conform legendei, acesta a fost locul în care

o femeie, María Mueses de Chinone,

si-a adus fiica surdomuta Rosa

si
care, asezata pe o stâncă,

a vorbit pentru prima data

cind a vazut o aparitie in grota.

Mai tarziu, o misterioasă pictura

a Fecioarei Maria, care

purta un copil in brate

a fost descoperita

pe peretele din pestera.
S-a aratat din studii de pictura

ca nu exista nicio

proba de vopsea

sau pigmenţi folositi pe piatra,
i
nsa în momentul în care

o bază de mostre a fost luată,

s-a constatat că au fost impregnate culori

în piatra la o adâncime de câţiva metri.
Fie adevărat sau nu, legenda a dus

la construirea acestei uimitoare biserici.



Biserica Sf. Iosif: Cunoscuta

pentru cele

13 turle de aur


Biserica Sf. Iosif o biserica ucraineană

Greco-Catolica din Chicago .
Construita in 1956, este cunoscuta

pentru ultra-modernele

treisprezece turle de aur simbolizând cei
doisprezece apostoli si Iisus Hristos

ca fiind cel mai mare centru din cupola.
Interiorul bisericii este complet ornamentat

in stil bizantin, cu icoane (fresce).
Din păcate, iconograful a fost deportat

înapoi in Ucraina, înainte de a termina

să scrie numele tuturor sfinţilor,

conform traditiei.



Biserica Ružica:

Unde candelabrele

sunt facute

din

camasi de glont.


Situata în Cetatea Kalemegdan din Belgrad ,

Serbia , Biserica Ružica

este o mică capelă decorata

cu ... arta de razboi!
Candelabre sunt realizate

în întregime din

carcasa de glonte, sabii şi piese de tun.
Spaţiul bisericii a fost folosit de turci

ca si depozitar de praf de pusca de peste 100 de ani,
iar biserica a trebuit să fie reconstruita

in mare masura în 1920, după

Primul Razboi Mondial.
Deşi afectata de bombardamente,

a fost o minune

intr-un groaznic masacru din marele război.
În timp ce luptau alături de Anglia şi SUA

pe frontul din Salonic, soldaţii sârbi

au reusit sa construiasca

aceste uimitoare candelabre.
Este unul dintre cel mai

bune exemple de arta de razboi



Capela Sfintului Ghildas:

Construita

la baza

unui

virf de piatra


Capela Sf. Ghildas e asezata mai sus de

Canalul raului Blavet în Bretagne , Franţa.
Construita ca un hambar de piatra,

la bază a unei stânci,

aceasta a fost o dată un loc sfânt Druid.
Sf. Ghildas a umblat necontenit sa

predice in Ţara Galilor, Irlanda şi Scoţia.
El a sosit în Bretagne, în aproximativ

540 e.n şi se spune ca a predicat

creştinismul dintr-o grota, acum

cuprinsa în capelă.


https://silethismillennium2019.blogspot.com/

Cine a Furat Banii lui Ceausescu | PODCAST Cristian Sima