Poreclă Sile this Millennium Pseudonime sile_this_millennium

sâmbătă, 26 iunie 2010

Un autodidact despre atemporalitate şi despre sens în istoria concretă [eseu escatologic ] - Dumitru G.Sin - reţeaua literară


Un autodidact despre atemporalitate şi despre sens în istoria concretă [eseu escatologic ] - Dumitru G.Sin - reţeaua literară

http://silethismillennium.blogspot.com/2009/03/youtube-broadcast-yourself.html
Dimitrio

Un autodidact despre atemporalitate

şi despre sens în istoria concretă

[eseu escatologic ]

- Dumitru G.Sin

1. Lupoaica se intoarce pe Lipscani (foto din cotidianele bucurestene)

[Din ciclul eS-eu-rile lui Sin ]




[Din ciclul eS-eu-rile lui Sin ]

Moto :
Pentru a fi credibil povestitorul nespecializat
în domeniul istoriei trebuie să fie subiectiv
cu riscul de a fi “optuz”, asumîndu-şi astfel
singurătatea ca pe-o libertate…


..................................................
"ISTORIA INCEPE cu relatarea faptelor"[i] .Faptele trecutului
consemnate în texte codificate cu semne cuneiforme sau în hieroglifa[1]
egipteană ori în” semnul sumerian „transferate din locaţii murale pe
papirusuri , jurnale ale vremii , cu o istorii imprevizibile care
uneori bulversează pînă şi imaginaţia istoricului modern documente
scrise preluate din antichitate ca Ramayana unde e descris Ceylonul
văzut din aer (avioane , ioc !atunci ! metempshoză ?autoscopie
?clarviziune ?orice devine posibil.) cu alte tratate din aceeaşi
perioadă ca Samaragana şi Sutradnara care şi ele conţin informaţii
surprinzătoare ca descrierea diferitelor tipuri de avioane (avioane!?)
avînd combustibil mercurul (mercurul [2] !?) , un alt tratat Vymana
Sutra cuprinde trei mii de versete despre constituţia avioanelor
continuînd cu un manual al tehnicilor de pilotaj , apoi tratatul
Sulva-sutra destinat inginerilor constructori , redactat în mileniul I
î.Hr , cu soluţii şi generalizări intersante din punct de vedere
geometric este interesantă şi grafia numerelor cu poziţia cifrelor şi
folosirea sistemului „0” extragerea rădăcinii pătrate şi cubice , în
curgerea ei istoria indiană consemnează în secolul al VII-lea d.Hr.
matematicieni celebrii ca Aryabhatta , în seria descoperirilor
senzaţionale se înscrie şi găsirea manuscriselor de la Marea Moartă
apoi textele scrise de Sfîntul Pavel .În aceste condiţii , omul este
forţat să mediteze vertical în transcendent , Noica îl defineşte „
dincolo de ce este aici şi dispare ” . Obsedantele deveniri circulare
în care totul reîncepe fără progres , doar cu frisonul ciclurilor
stupefiante pot fi lăsate şi doar ca somaţii de excepţie relativă
trimise spre atenţionare istoricilor existenţialişti .La asemenea
documente , profesorul de istorie , de meserie arhivar pentru trecut
nici măcar nu se oboseşte să redacteze o întîmpinare , zîmbimbeşte
complice şi aruncă înscrisurile neglijent într-un raft etichetat "
entertainment "după care cu o mină gravă aduce la cunoştinţă publicului
, fapte ale unui trecut de bun simţ : înainte ca regatele să se
desprindă de Imperiul Roman - tonul face muzica ! ...n`aşa ? Aşadar se
va cerne în paralel o istorie cuminte liniară cu grămătici care
contabilizează cu conştiinciozitate evenimente notabile scrijelind cu
pana pergamentele folosite curent în Bizanţ , obicei perpetuat şi în
regatele desprinse deja din Imperiul Roman . În zorii evului mediu , în
vremea lui Carol cel Mare şi în timpurile lui Robert cel Pios , unic
rege al Franţei , un soi de infocronomanii vor inunda bibliotecile
mânăstireşti , numite de istorici annale . Aceste lucrări istorice vin
în întîmpinarea Bisericii prin ajustarea şi amonizarea unor
evenimentele ecumenice ca stabilirea de date mobile ale Paştelui sau
adaptarea şi coordonarea unor date individuale cu cele stipulate în
Cartea Cărţilor . Ca o şosea marcată de pietrele kilometrice , istoria
şerpuieşte prin timp înreruptă de formula : Le roi est mort ! Vive le
roi ! [ii] care evidenţia apariţia şi dispariţia regilor . Muza
istoriei ignora cotidianul onorînd excepţionalul , în forme simple ,
atractive . Scrierea annalelor a stîrnit pasiuni estetice unor
împătimiţi ai genului . Prelucrate artistic annalele au devenit
literatură istorică cu tendinţă vectorială , adică cronici de autor :
nişte istorii care în contrast cu antistoricitatea mitului urmăresc o
desfăşurare cronologică şi epică a faptelor consacrînd eroi în
succesiunea şi înlănţuirea evenimentelor oferind , în concluzie , teme
de meditaţie şi înscriind istoria ca specie literară . Structurile
feudale din Primul Val de civilizaţie se vor consolida odată cu
creştinismul ‚istoricii , prin inserţia sacrului în societatea laică ,
vor acorda evenimentelor notabile - „ sîmburele dulce al stiinţei
istoricului”[iii] - un sens , sau cel puţin aşa se credea pînă la Hegel
! Istoricii acelor vremuri , şi cei care nu erau călugări , erau
educaţi în mănăstiri , vîrful penei lor era înmuiat în călimara şi
cerneala mănăstirească în timp ce sufletul cuceric cerea îngăduinţa
Providenţei pentru orice acţiune individuală
. Afirmaţia „ Căci crestinismul sacralizează istoria , el o transformă
în teofanie.”[iv] este pe deplin justificată… Întrucît tiparul lipsea
... la invenţia lui Gutemberg , nici măcar , nu se putea visa , copişti
cu pana şi cu pergamentul lor , erau tiparniţa umblătoare a vremii „[…]
în acest scop mă străduiesc să adun o bibliotecă […], am cheltuit mulţi
bani ca să plătesc copişti şi cărţi […]În funcţie de ceea ce îmi vei
spune , voi trimite pergamentul[v] şi banii necesari […]”(lui Rainard ,
călugăr , la Babbio)[vi] aceşti călugări copişti făceau ce fac astăzi
copiatoarele Xerox[vii] .! Cît despre călugării Celui De-al Treilea Val
, aceştia , folosesc tasta computerului personal în locul , penei de
gîscă , hîrtia electronică [viii](dactiloscriptele şi dischetele), în
locul pergamentului , astăzi calculatorul (ştiinţa!) îl slujeşte pe
Dumnezeu aşa cum odată filozofia Greciei antice slujea cu umilinţă , în
perioda scolastică , religia creştină . Astăzi oamenii cu ajutorul
ştiinţei încearcă să-L imite , Imprimanta lui Dumnezeu[ix], ar puea fi
un exemplu , tot mai mult se zvoneşte prin cercurile de iniţiaţi : că
Dumnezeu este Ştiinţa . Intra muros în mănăstiri , azi : pot fi
admirate picturi surealiste care ilustrează scena crucificării într-o
manieră modernă gen „Christos al Sf. Ioan al Crucii ”[x] , este unul
din acele momente cînd religia se lasă explicată public cu ajutorul
suprarealismului care îşi are sorgintea în gîndirea magică izvorîtă din
filozofia ocultă - dar să nu anticipăm este recomandarea autorului !
Dilema cuvîntului scris acel , scriba manent , angajază şi are
semnificaţii cu ecou în vreme , odată , undeva , Salaman Rushdie scria
că „ istoria este tot ceea ce rămîne din om ” cronicile surprind tot
mai multe întîmplări - facem ce facem , ne învîrtim ce ne învîrtim şi
tot în evul mediu nimerim, nimic nu este întîmplător ! Această
disciplină istoria , priveşte răsturnat preceptrul biblic „ crede şi nu
cerceta ” adică „ cercetează nu crede ” la fel cum Hegel priveşte
filozofia , filozofia spune el este lumea pe dos . Nu omul , reprezintă
ţinta preocupărilor celui ce se ocupă de istorie ci societatea , este
crezul istoricului pur sînge[3], de tipul lui Lucien Febvre [xi] care
ne arată o cale de a recupera esenţialul din „Lumea pe care am
pierdut-o”[4] este necesar ca istoricul să deblocheze istoriografia de
manierismul academic ,de unilateralitatea şi pozitivismul[5] acestuia
care duce la istorii [6]ale utilajului mental [7].Conceptul de istorie
şi de progres va fi marcat în acest eseu , marota unei polemici
pangermane , în speţă , a două atitudini adoptate de doi mari filozofi
germani : Hegel şi Nietzsche , una declarat optimistă , însemnată cu
semnul „+”, alta fără semn , cu o nuanţă pesimistă : prima , cea de tip
hegelian , potrivit căreia istoria în mersul ei evolutiv spiralat are
un sens pozitiv sinonim cu progresul, a doua , cea a lui Nietzsche ,
pare despuiată de semne şi sens , cu termenul progres amputat - aceea :
„nouă istorie ” sugerată prin anii ‚50’ de grupul parizian , adunat în
jurul revistei Annales , în frunte cu Marc Bloch şi Lucien Febvre cît
şi de simpatizanţi notabili , de genul solitarului Philippe Aries[xii]
, un istoric de duminică [xiii]care scrie o „ istorie existenţială ”,
diferită de continuităţile şi repetiţiile spiralate ale turmei
păstorită de Hegel . La Philippe Aries perspectiva istorică este
inversată şi sucită-n prezent : iată două concepte istorice care dacă
nu sunt opuse vizibil sunt cel puţin vădit diferite , ele vor avea ecou
în vreme şi vor duce la afirmaţia scandaloasă că trăim în timpuri
postistorce… Autorul este departe de a prezenta o disciplină , nici
pomeneală de aşa ceva !Şi pentru motivul că nu are calificarea
necesară! este doar un itinerariu al Eu-ului său cu aprecieri personale
care includ şi exclud prin prisma unor judecăţi pur subiective , in
paranteze, teze privind acest subiect, şi aprecieri ale unor oameni de
spirit , fără a fi neapărat istorici ...ca şi obsevaţia dintr-un vîrf
de bici al lui Voltaire privind ordinea finală a istoriei care a fost
propusă de Hegel ca progres prin finalitate , moarte : „ Istoria nu
este decît tabloul crimelor şi nenorocirilor ” , calmul elocvent al
altui om de spirit Lion Feuchtwagner , ascunde o atitudine de tip
Nietzsche , chiar dacă „ scrie (istoria) spre a povesti nu spre a
dovedi ceva ”[8] povestea lui Lion Feuchtwagner descrie „lupta unei
minorităţi capabile de a judeca şi hotărî împotriva unei majorităţii
enorme şi compacte a celor orbi de judecată şi conduşi numai de
instinct ” convingera lui Lion Feuchtwagner reieşită din romanele sale
cu subiect istoric ne îndreaptă spre teza „ repetabilităţii în istorie
”cunoscuta sintagmă istoria se repetă nu are un autor cunoscut , altfel
, conform obiceiului l-am fi citat , în fine „nimic nou sub soare ”

Azi de exemplu Profesorul Nicholas Boyle, de la Universitatea Cambridge,
readuce pe tapet teoria „schimbărilor ciclice”

Boyle, citat de Daily Mail, numeşte "Marele Eveniment"
cu semnificaţie internaţională ca fiind "de proporţiile unui cataclism".
Din studiile lui a rezultat că, în ultimii 500 de ani, un asemenea eveniment
"cataclismic" s-a produs în al doilea deceniu al fiecărui secol şi fie
a provocat războie sau conflicte religioase, fie a adus pace.

ISTORIC
În 1517, Martin Luther a afişat pe uşa Bisericii din Wittenburg
cele 95 de teze ale sale care cereau interdicţia comerţului cu indulgenţe
(donaţii băneşti contra iertarea păcatelor), intrând în conflict cu
Biserica Romano-Catolică, sugerând reformarea acesteia şi luptând
pentru afirmarea Protestantismului;

Anul 1618 a marcat începutul Războiului de 30 de ani şi decenii
de conflicte religioase în Europa Occidentală;

În 1715, conflictul s-a încheiat prin instalarea dinastiei de Hanovra,
de origine germană, care s-a extins şi în Regatul Marii Britanii;

În 1815 a avut loc Congresul de la Viena, urmat de înfrângerea lui Napoleon,
ce a încununat începutul unei perioade de relativă
stabilitate în Europa;
În 1914 a izbucnit primul război mondial, un conflict catastrofal,
soldat cu milioane de morţi, ce a dat tonul unor neînţelegeril ce s-au
prelungit până astăzi.
Urmând acelaşi algoritm,
Boyle nu are niciun motiv să creadă că în deceniul următor
al secolului nostru va fi altfel şi spune că fenomenul
crizei economice, care a lovit Statele Unite în 2007 şi s-a extins la
scară planetară este doar "preludiul" unui eveniment epocal ce se va
produce, după estimăile lui, în 2014.

SCHIMBĂRI CICLICE
Teoria sa se bazează pe schimbările ciclice produse
în fiecare secol, care au impus anumite tendinţe ce
au marcat întregile perioade de după.
El susţine că, la fel ca şi la om,
caracterul unui secol se conturează
în jurul vârstei de 20 de ani.

Cât priveşte previziunile pentru anul 2014,
Boyle susţine că recentul colaps economic a pus
în mişcare roţile unor neînţelegeri şi mai mari
în relaţiile internaţionale. Astfel, el anticipează că Statele Unite
vor fi actorul principal pe scena internaţională, care va lega şi
dezlega alianţe, va lua sau va anula anumite decizii, în urma cărora
secolul fie va cădea în violenţă şi sărăcie, fie va intra într-o nouă
eră a cooperării la nivel global.

Boyle avertizează însă că pacea nu va fi posibilă până când lumea
nu va înţelege că este nevoie de un sistem global de guvernare, şi nu de
sisteme indiviuale, ale fiecărei ţări în parte. Iar probleme şi
provocări cum ar fi încălzirea globală, ascensiunea Indiei şi Chinei
sau criza globală a datoriilor nu vor putea fi rezolvate sau evitate
decât printr-o cooperare la nivel internaţional.

"Marile schimbări economice duc la mari schimbări politice,
pe care încă nu le-am văzut. Conform teoriei mele, o altă criză ne pândeşte,
iar acest lucru se poate vedea după problemele pe care le ridică mai
degrabă datoriile naţionale, decât datoriile creditelor private", a mai
spus Boyle.[2014, anul care ne va schimba soarta

Un specialist de la Cambridge prezice că în 2014
se va prodiuce un "eveniment epocal" ce va
determina cursul acestui secol.

[articol, Sînziana Stancu sursă:ziare.com ]
Iată cum comenteză articolul respectiv
despre această teorie un internaut
iubitor de literatură,asemeni mie, care postează sub
nickname-ul Dan, îl citez :

"4. Despre cotituri istorice si alte carmeli
de Dan | 18/06/2010 22:43:05
Ceea ce "descopera" acest profesor a fost intuit demult
printre altii si de catre scriitorul Maurice Druon.
Dupa cum observa el in romanul
"Regii Blestemati", al paisprezecelea an
al aproape fiecarui secol era
harazit sa aduca napasta:

anul 714: navalirea musulmanilor din Spania.
814:moartea lui Charlemagne care
in circumstantele politice ale acelor vremuri
insemna un dezastru.

914:navalirea ungurilor si foametea cea mare.
1014:primul imperiu bulgar cade sub loviturile bizantinilor.
Boyle nu a mai luat in considerare acestea probabil
fiindca nu are cu ce sa le
continuie pana in sec 16.

Acum sa luam ceva la care m-am gandit in urma acestui articol:
eu prevad inca de pe acum ca Europa deceniului al noualea al secolului
nostru va fi zguduita de revolte.De unde stiu? simplu: 1989:revolutiile
din Europa de est, 1886:razmeritele din Haymarket care stau la baza
obtinerii drepturilor muncitorilor si aparitiei sarbatorii de 1 mai,
1789:Revolutia Franceza, 1688:Revolutia Glorioasa,1584-1589: Razboiul
celor trei Henrici-o serie de razboaie civile care au macinat Franta.
Deci iata 500 de ani de de revolte neintrerupte. As mai vorbi si de
alte evenimente de seama dar e tarziu si mai am unele obiective inainte
de a ma culca.

"
Fără ironie -o spun şi o scriu- în arealul său semidoct
deci nespecializat in ştiinţa istoriei autorul acestui eseu
recomandă celorca el şi de studiul
"istoricist " al lui Toynbee privind ciclurile de
viaţă ale civilizaţiilor .

(v."„Eseu asupra istoriei” al lui Toynbee )
Dar şi această teorie are "istoria ei"
originile ei se află pitagoreism , stoicism , budism ,
dar ideea în sine e dezbătută serios pentru prima
dată în Europa de istoricul şi filozoful italian ,în 1725 ,la Neapole,
Giovani Battista (Giambattista ) Vico care în lucrarea sa de filozofie
a istoriei : Principiile unei stiinţe noi despre natura comună a
naţiunilor acreditează ideea că există o legitate istorică universală
potrivit căreia toate popoarele trec prin cele trei stadi de dezvoltare
corespunzătoare celor trei vîrste ale omului : copilăria tinereţea şi
maturitatea idee preluată şi prelucrată neohegelian peste cca 200 de
ani de filozoful german Oswaald Spengler care considera că istoria ar
fi determinată de „spiritul culturii ” pe care o compară cu un oganism
biologic , unic şi irepetabil asemenea organismelor individuale : se
nasc , înfloresc şi mor [xiv] ; în sprijinul ideei din context aducem
precizarea "Numai morţii nu se mai reîntorc ” cuvinte memorabilile
rostite de deputatului Bertrand Barere de Vieuzac , în anul 1794 , la
Convenţia naţională franceză , pentru a evidenţia că spre deosebire de
oameni : faptele , evenimentele , întîmplările se pot repeta
.Continuînd povestea pe riscul autorului acestui eseu ( orice cetăţean
fie el candidat again [9] la deomcraţia occidentală , are dreptul la
eroare întrucît creaţia spre deosebire de creator nu este perfectă
[xv]) ajungem la decapitarea acestei minorităţi capabile[xvi] , şi ne
întoarcem iar la pornirea instinctuală şi vindicativă a majorităţii
enorme , apoi , la vidul de putere generat de lipsa elitelor
diriguitoare , ajungem iar la haos , la anarhie de care va profita un
Die Diktator [xvii], la Das Dritte Reight [10], la totalitarisme de
dreapta , la fascism şi lagărele sale eficiente , la elitele
fascismului , Hitler , sau la totalitarisme de stînga , la comunism ,
cu experimentul său gulagul concentraţional , la „o monstruasă invadare
a omului de către istorie ”[11] , la elitele comunismului , Stalin , la
încercarea lor de a manipula "haraşo "atît trecutul cît şi viitorul
„prin distrugerea adevărului”[xviii] ori după cum spune Hegel „
Adevărul este Intregul ” asistăm nici mai mult nici mai puţin la
distrugera raţiunii [xix]îndiferent de sensul totalitarismului .
Philippe Aries , care alături de Pierre Boutang , conducea revista
Paroles[12] , referindu-se la odiosul masacru de la Katyn , scria
într-un articol „ Istoria nu este orientată într-un sens sau altul
.Nimic mai fals decît ideea unui progres continuu a unei evoluţii
neîncetate . Istoria cu săgeată nu există[…]” „Acum întreaga istorie ne
ajunge din urmă , şi această deosebire , în mod paradoxal , este baza
rupturii noastre cu trecutul . Astfel sensul schimbării se modifică
fundamental„ spune Alvin Toffler în Şocul viitorului . Melodiile noi
elite au acelaşi refren magic : de a manipula majorităţi enorme şi ca
într-un deja vu` : epocile de cult alternează cu cele de cultură : «
visul ne întoarce iarăşi în stadiile îndepărtate ale culturii umane şi
ne pune la îndemînă un mijloc pentru a o înţelege mai bine » aşa
grăit-a Nietzsche[xx] . Atitudinea secundă privind istoria , cea
nietzscheană , este adoptată de cei cei care împărtăşesc ideea că „
altă dată a fost la fel ” adică istoria se autoreproduce , e
arhetipală[13] , deci ioc progres . Miroase a tămîie ! Prins în
vîrtejul ameţitor de idei , atătea morţi venerabille înşiruite-n
pomelnice interminabile de care auzim începînd cu vîrsta preşcolară ,
din care autorul-autodidact va lipsi ca un anonim dus pe lumea cealaltă
printre locurile de veci O jalnica căutarea de sine , a unui biet
profan , nu-ţi aduce automat şi consacrarea şi nici nu-ţi asigură un
loc pe sofa lîngă erudiţii din cluburile ezoterice alături de „elită“
sau „elita autoproclamată“ (p. 218, Marius Ghilezan)a ţării tale care
îţi oferă ţie un troglodit ADEVĂRUL cu majuscule ,ţie celui care
orbecăie în ceaţa vremurilor noi ieşit din "peşteră comunisului"(vezi
metafora filozofului Platon descrisă de filozoful Liiceanu la
G.D.S)."Cu alte cuvinte, adevarul sau falsitatea unei idei nu tine de
argumentare logica ci de identitatea celui care aduce in discutie
argumentul"(v.forumistul Alex comentariu la "Idoli şi idolatri (II)"de
Andrei Cornea

"22"iunie 2010)[XXI].Iata sinceritatea Eu-lui, un optimist tocmai prin
pesimismul sau funciar surclasînd ridicolul acestui discurs desuet , în
comparaţie discursul titrat elaborat al profesionistului ...

Cititorul , sau cititoarea este invitat , invitată să ofere un cec alb acestui
amator pe care numai patima pentru fenomenul numit literatură
mai poate salva susţinut fiind de sinceritatea avîntatată pe acest drum
al Eu-lui în drumul său către sine evitînd calea cea de toate zilele ,
indicată de duzina profesorilor istorie al căror tic obositor este
evidenţia sucesiunii dar mai ales mai ales după ani de naşteri, decese
, domnii , victorii , înfrîngeri şi iar naşteri , decese , domnii ,
victorii , înfrîngeri - slavă Domnului pentru asta avem azi computerul
personal- PC- care îi poate înlocui cu brio pe "encilopedişti" prin
""Gogal", "Goagal" sau "Gagal" cum ne îndruma "primarul care este "
pentru "urmatoarele ultimile zile care au trecut.! " sau "Nu am un
spate, sunt normal. Ma adaptez conform logicii. Mă adaptez în functie
de ceea ce cred."(panseluţele prmarului Vanghelie "făcător de istorie
pesedistă " mai ceva ca "Lahovary, fost ministru de Război şi al
Afacerilor Străine la sfârşitul anilor 1800 şi începutul anilor 1900"
,vezi şi cripta bunicului nemuritor a pesedistului în viaţă).Întrebarea
care se impune subit:

oare e adevărat că istoria este scrisă de învingători?
"Dacă vor sa nu mai fie parlamentari care dorm, dacă vor sa
nu mai fie parlamentari care fac jocuri, dacă vor
sa nu mai fie parlamentari care strang gunoiul, dacă vor
sa nu mai fie parlamentari care fac hotele,
dacă vor sa nu mai fie parlamentari
care au jefuit Bucureştiul, sa
voteze oamenii seriosi.".
Iată o mostră elocventă a ethos-ul său
social-democrat(citat din "dilematicul Vanghelie")[XXII]...

Vorba altui clasic în viaţă
„general,parlamentar şi erou al timpului său ”
Catalin Voicu, prezentul"decimeaza fiinta umana"
...restul e istorie.

Dar e cam devreme pentru astfel de abordări ,
dincolo de istorie şi istorism să ne concentrăm
la prezentul viu plămada poveştii este Time
is 0....

................................................
NOTE SUBSOL (cu indice din cifre arabe)
-------------------------------------------------
[1] unul din primii decodori care a decriptat textele egiptene :
hieroglifa a fost Champollion cel care a găsit lumea trecutului şi a
descifrat-o
[2] abia în epoca modernă motoarele ionice funcţionează pe bază de mercur
[3] Cel care scrie „ sine ira et studio ”= „ fără mînie fără părtinire
” trăsături pe care Tacit în „ Analle” le atribuie unui istoric adevărat
[4] P. Lasslet
[5] Lucien Febvre
[6] ibidem
[7] ibidem
[8] „Scribitur ad narrandum,non ad probandum ” Quintilian, De institutione oratoria , X , 1, 31
[9] cuv, engl.= ( adv. ) , iar (şi )
[10] (din germ ) , în treducere Cel D-al Treilea Imperiu aluzie la
Sfîntul imperiu roman , titulatura primului Reigh din Evul Mediu era de
Sfîntul imperiu roman de naţie germană .
[11] Philippe Aries
[12] în care a fost publicat primul dosar , al masacrului sovieticilor
săvîrşit asupra ofiţerilor polonezi , la Katyn
[13] in sensul de : « model originar , tip primitiv »
o imagine recurentă avînd rol moderator şi organizator
................................................
NOTE SUBSOL (cu indice litere din alfabetul latin)
-------------------------------------------------
[i] ibidem ,”Codul Biblic” la pag 7:[în "Întroducere",prima propozitie TIME is 0...
[ii] « Regele a murit ! Trăiască regele ! » , cu aceste cuvinte se
anunţa în Franţa moartea regelui şi urcarea pe tron a urmaşului său
[iii]
Marc Bloch , istoric de marcă francez , La societe feodale ,( Evolution
de l’Humanite 34 şi 34 bis) Paris ,1939-1940 , membru de frunte al
grupului de redactori da la revista de studii istorice , Analles ,
[iv] G.Duby, ibidem , pag 14. [v] Astăzi firma Du Pont finanţează
proiecte care inlocuiască hîrtia cu un afişaj flexibil , o pelicolă de
tranzistori organici bazaţi pe semiconductori carbonici .
[vi] GeorgesDuby , Anul 1000 , Despre copişti şi cărţi ,din
corespondenţa lui Gebert , cel mai învăţat dintre oamenii timpului său
, care sub numele de Silvestru al II-lea , va fi papa anului 1000.
[vii] În 1949 , este produs primul copiator din lume , Xerox Model A ,
sursă : ibidem « Evenimentul Zilei –infocromomania » , [viii]monitoare
de calculator , subţiri ,flexibile asemeni foi de ziar dar neşifonabile
şi ecologice
[ix]profesorul de bioenergie Thomas Boland (38 de ani ) crede în acest
proiect excentric , ba el ,chiar a adaptat cîteva imprimante înlocuind
de acum clasicul jet de cerneală cu un jet de bieoceneală [x] pictură
realizată 1951 , a artistului plastic Salvador Dali , născut la
Figueras , Catalonia , în 1904 , considerat pictor surealist după unii
critici cu toate că din cauza stilului elaborat al compoziţiilor şi
respectarea convenţiilor plastice , îl fac pe papa surealismului Andre
Breton să fie împotrivă considerîndu-l pe Dali distanţat de principiile
suprarealismului doctrinar , şi deci un pictor academist.
[xi] Lucien Febvre intemeietor împreună cu Marc Bloch
aşa numitei «şcoli istorice » de la revista pariziană , Annales .
[xii] ca tînăr , geograf , filozof şi istoric bazîndu-se pe “simţul
istoric ca o „adeziune în timp ” îi apare în 1954 cînd avea 40 de ani
cartea „Timpul Istoriei ” care reeditată , a circulat mai mult prin
biblioteci , a apărut în România , în 1997 ,la Ed. Meridiane , în
Bucureşti , în traducerea lui Răzvan Junescu [xiii] cum se autodefineşte
[xiv] « Morfologia culturii » O.Spengler
[xv] Plotin (204 –270 ), filozof mistic grec , reprezentant principal
al neoplatonismului , conducător al unei şcoli proprii la Roma
[xvi]vezi precedentul creat în 1649 cînd Carol I a fost executat
iar monarhia Camerei Lorzilor lichidată
[xvii] în 1921, juristul şi publicistul politic
Carl Schmitt scotea sub tipar
prima ediţie a eseului Die Diktator
[xviii]George Orwell : „ O mie nouă sute optzeci şi patru ”
apărut în Bucureşti în , 1991.
[xix] „ Distrugerea Raţiunii ” , G.Lukacs ,
”Sinteza demagogică a filozofiei imperialismului german ”
[xx] Parafrază la opera filosofi-poematică
“Aşa grăit-a Zarathustra “[
Also sprach Zarathustra – 1883/1885 ] , a poetului şi filosofului
Friederich Wilhelm Nietzsche (1844-1900)
[XXI]Forumistul Dan postează la comentarii poz.44 ,
Dan :
"De cand citesc articole si comentarii pe tema cartii de la Corint ma
tot macina o intrebare: daca dezbaterea nu e de fapt "intelectuali
generalisti/umanisti" vs. "intelectuali specializati"? Observ ca, fara
exceptie, niciunul dintre cei acuzati in "Idolii forului" si aproape
niciunul dintre aparatorii lor nu par sa aiba nici un fel de studii in
strainatate. In clasificarea mea, bursele in afara (post-docuri sau
DAAD, Humboldt, Fulbright) care nu duc la diplome nu conteaza ca
educatie occidentala ci doar examenele dure, cu comisii din profesori
care n-au legaturi cu apucaturile romanesti. Nici macar dezbaterea ISI
vs. carti nu conteaza atat de tare in fata constatarii ca avem de-a
face de fapt cu o disputa in care o tabara, aproape integral, e
productia educatiei pre si post-1989 din Romania, deci evaluata
exclusiv potrivit criteriilor de aici. Asa ca mie mi se pare ca aceasta
e mai degraba o rejucare, in alt timp, a meciului autohtonisti -
occidentalizanti de care cultura noastra are parte de doua secole. Desi
cred ca se ocupa de valori universale, "intelectualii generalisti" de
la noi nu s-au supus niciodata rigorilor lumii mari a stiintei si
culturii si raman, pentru totdeauna, valori locale."
[XXI]Bunicul lui Vanghelie, îngropat în cripta lui Lahovary
● Actualitate
"Ca şi prietenul său arestat, Cătălin Voicu, Marian Vanghelie îşi
înhumează rudele la Bellu, în criptele unor personalităţi de seamă ale
României. În capela familiei fostului ministru de Război şi al
Afacerilor Străine, Iacob Lahovary (1846-1907), se odihnesc acum două
rude ale primarului sectorului 5, Marian Vanghelie, potrivit Adevărul."

"În anul 1905 s-a clădit aceast sfânt lăcaş ca să fie adăpost
rămăşiţelor pământeşti ale celui mai bun şi mai iubit fiu Jacques I.
Lahovary", scrie la intrarea în capela ridicată de generalul Iacob
Lahovary, fost ministru de Război şi al Afacerilor Străine la sfârşitul
anilor 1800 şi începutul anilor 1900.

În aceeaşi capelă, el însuşi trebuia să doarmă somnul de veci. Numai că
veşnicia a durat o sută de ani, în capelă fiind acum îngropate rudele
primarului 'care este" în sectorul 5, Marian Vaghelie. Este vorba
despre bunicul său, Constantin Niculae, şi o altă rudă, Liana Bojan.În
2003, Radu Dumitru , în calitate de şef al Administraţiei Cimitirelor
şi Crematoriilor Umane (ACCU), a anulat actul de concesiune din 1950 al
descendenţilor familiei Lahovary, prevalându-se de un articol ambiguu
din fostul Regulament de funcţionare a cimitirelor. A declarat brusc
cripta Lahovary ca fiind „lăsată în părăsire" şi în aceeaşi zi a
concesionat-o, cu tot cu morţii îngropaţi, pe numele angajatului lui
Vanghelie, Nicolae Dan Cristea, actual director al Administraţiei
Domeniului Public (ADP) Sector 5, mai scrie Adevărul(Publicat Joi, 10
iunie 2010)şi preluat de COTIDIANUL.ro ,vineri, 25 iunie 2010, 14:18
Publicat Joi, 10 iunie 2010
PS.
Vanghelie-"Doneaza"
cavoul pe care in prealabil il furase.

"Marian Vanghelie

renunta la

cavoul familiei Lahovary:

E pacat de Dumnezeu

de R.M. HotNews.ro
Joi, 24 iunie 2010, 19:06 Actualitate | Esenţial

Marian Vanghelie a declarat joi, la Radio Guerilla,
ca va renunta la cavoul familiei Lahovary, pe care
il va ceda urmasilor familiei generalului Iacob Lahovary.
"Sunt dispus ca sa repar aceasta
problema morala prin a dona
familiei respective acest cavou ca nu am
nicio problema, nu mi-am dorit niciodata
sa creez asemenea probleme si
plus ca e pacat de Dumnezeu",
a afirmat el, in emisiunea lui Liviu
Mihaiu.
"
Publicat de 8sin49 la 5:14 PM

Victimele Mineriadelor | Pagina Principala | AVMR

Victimele Mineriadelor | Pagina Principala | AVMR

http://silethismillennium.blogspot.com/2009/03/youtube-broadcast-yourself.html

Diaconescu devine "noua stea a politicii" din Sistemul ticalosit "desavirsit ca stat mafiot in EPOCA BASESECU.

foto :ziare.com
Diaconescu devine "noua stea a politicii" din Sistemul ticalosit "desavirsit ca stat mafiot in EPOCA BASESECU.
Opinii "Martirul" OTV - Dan Diaconescu

Opinii "Martirul" OTV - Dan Diaconescu


http://silethismillennium.blogspot.com/2009/03/youtube-broadcast-yourself.html

Opinii "Martirul" OTV - Dan Diaconescu


A venit timpul celui mai smecher dintre romani. El este omul zilei. In trecut a judecat oameni in direct, s-a erijat in instanta judecatoreasca televizata, a explorat cele mai tenebroase unghere ale fiintei umane si ale degradarii.

A expus in vazul lumii laturile cele mai mizerabile in care se poate scalda un om. E momentul sa il judece si pe el altii, sa il rastigneasca pe altarul audientei. De aceea se va autodenumi, probabil, un "martir".

Imaginile par desprinse parca din fantezia bolnava a patronului OTV. Mai socanta a fost figura lui Dan Diaconescu atunci cand a fost scos incatusat de la DNA. Parea flatat, bucuros, onorat ca, in sfarsit, are si el parte de ceea ce a tot comentat de la pupitrul "Televiziunii poporului" de-a lungul anilor.

Nici nu credea ca va ajunge el insusi actorul principal al unui reportaj inedit dupa gratii. Petrecut de mascati spre duba politiei, avea pe figura expresia preferatului sau, politistul Cioaca, presupusul autor al disparitiei Elodiei. Parea flatat ca are parte de o asemenea "onoare". A reusit sa articuleze si cateva cuvinte, ceva despre abuzurile justitiei din Romania.

Bolnavii de conspiratii spun ca este doar inca un episod din "carnea de tun" livrata de amicul lui Dan, Traian Basescu, poporului roman spre a-i mai abate mintea de la pensii si salarii. Dar e putin probabil ca Traian Basescu sa aiba inteligenta de a manevra atat de bine totul. La fel a fost si cu Gigi Becali sau cu Catalin Voicu. Cand chiar vrea sa faca astfel de lucruri, presedintelui chiar nu-i iese, vezi exemplul Adrian Nastase.

In sfarsit, se implineste promisiunea facuta de Dan Diaconescu poporului roman: nici nu stiti ce urmeaza sa vedeti la OTV. Intr-adevar, nu credeam ca voi vedea vreodata asa ceva: in stanga ecranului la OTV apare Dan Diaconescu incatusat si dupa gratii. Este arestat din cauza unui propriu amploiat din Arad, Doru Parv, care in dupa-amiezele de duminica facea demonstratii parapsihologice pentru maimute. Iar cateodata oamenii luau locul maimutelor.

Era timpul ca seful OTV sa vada de la fata locului latrina in care isi facea Gigi Becali nevoile cat a stat in arest. Dintotdeauna a fost Dan Diaconescu curios in legatura cu astfel de subiecte. Mereu i-a venerat pe cei care au avut astfel de experiente-limita.

Vor aparea acum si sustinatorii lui "domnu' Dan". Deja au aparut pancarte cu "Free DD". Se pare ca escrocheria nu e chiar asa de departe de firavul om care sta in spatele atator gainarii.

Ultima teapa era cea cu apartamentele promise la o emisiune-fantoma ("100 adevarat"), locuinte care nu au mai ajuns la cei care le-au castigat la tombola pentru ca nu au fost platite de OTV. Si mai strigator la cer era cum, dintr-o mini-televiziune (mai degraba un capriciu al sau), putea scoate atat de multi bani incat sa isi permita yachturi, masini de lux si un avion.

E vremea lui Dan acum. Dupa ce a stors cat de multi bani a putut din Elodia, Magda Ciumac, Tolea si alte scursuri care nu merita nici macar mentionate, s-a distribuit acum pe sine intr-un format care sa ii mai revigoreze audienta: "live din arest", urmat de "DD eliberat si presedinte".

Cand nu mai sunt alte subiecte (catastrofe, crime si alte nenorociri), e timpul sa se sacrifice "capitanul", sa preia el rolul principal. Acum, iesit din arest, probabil, nu va mai iesi din studio, povestind la nesfarsit aceasta experienta traumatizanta. Care, vorba lui Catalin Voicu, "decimeaza fiinta umana".

In scurt timp va urma marturia sa cutremuratoare care va tine iar poporul cu sufletul la gura in noptile albe de nesomn. Nu plecati, pentru ca nici nu stiti ce pierdeti. Revenim in direct dupa publicitate. Pardon ... dupa arest!

Mirel Anghel,
colaborator Ziare.com

Comentariu
Sile this Millennium

Diaconescu devine "noua stea a politicii" din Sistemul ticalosit "desavirsit ca stat mafiot in EPOCA BASESECU.

Adaugat la 26.06.2010 09:30:42

Click pentru a edita imaginea
Romanika lui Diaconescu fondata de Ion Ilici Iliescu va deveni Caracal

Din rau in mai rau ne meritam soarta daca alegem escrocii sa conduca Romania.Magistratii trucheza "actul de justitie".Televiziunea de nisa face dreptate in locul institutiilor statului.
Ce spunea presedintele despre reforma statului?
Ce spunea domnul Fota ,consilierul prezidential despre pericolele care submineaza statul roman?

vineri, 25 iunie 2010

Un român la Bilderberg: Paul Dorneanu a relatat de la Sitges, Spania, locul reuniunii grupului Bilderberg 20107& Vladimir Tismăneanu,Cain,K.G.B.-C.I.A


Un român la Bilderberg: Paul Dorneanu a relatat de la Sitges, Spania, locul reuniunii grupului Bilderberg 2010

http://silethismillennium.blogspot.com/2009/03/youtube-broadcast-yourself.html

Un român la Bilderberg: Paul Dorneanu a relatat de la Sitges, Spania, locul reuniunii grupului Bilderberg 2010

June 25th, 2010 / Comentati (Nu sunt comentarii)
Trimite prin email Print This Post
·

2010 a fost al treilea an in care romanul Paul Dorneanu s-a tinut dupa globalistii clubului Bilderberg, relatand pentru cei interesati chiar de la locul actiunii.

Ce-a avut de spus puteti afla de la www.infocon.ro.

Mai jos, un interviu oferit telefonic pentru Alex Jones Show de la Sitges, Spania, locul in care Clubul si-a tinut reuniununea anuala, in urma cu cateva zile.

Reamintim ca puteti asculta zilnic The Alex Jones Show aici.

2 votes, average: 5.00 out of 52 votes, average: 5.00 out of 52 votes, average: 5.00 out of 52 votes, average: 5.00 out of 52 votes, average: 5.00 out of 5 (2 votes, average: 5.00 out of 5, rated)

Share/Bookmark



→ Comentati (Nu sunt comentarii) Tags: Actiune civica · AntiSistem · Noua Ordine Mondiala

Mesajul AVMR catre Tismaneanu si ai lui…

June 25th, 2010 / Comentati (1 comentariu)
Trimite prin email Print This Post
·

SCRISOARE DESCHISA

Tovarăşe Vladimir (Volodea)Tismăneanu,

Vă reamintim că Asociaţia Victimelor Mineriadelor 1990-1991 din România (A.V.M.R.) este singura asociaţie, legal constituită încă din anul 1996, care reprezintă interesele victimelor represiunii sângeroase din 13-15 iunie 1990(represiune cunoscută sub numele de Mineriada din iunie 1990.

În această calitate suntem obligaţi de împrejurări, să vă prezentăm o sinteză a camelionismului politic si nocivităţii informative, pe care le-aţi probat de-a lungul întregii perioade de activitate, până in zilele noastre,când transpiraţi cuprins de ’’grija adevărului’’.

- Cunoscut mai mult ca „istoric de budoar( fiu al unor activişti-comunişti evrei Leon Tismenitky si Hermina Marcushon înrădăcinaţi în utopia marxist-leninistă de factură sovietică si veniti pe ,,tancurile rusesti”) fost nomenklaturist bolşevic, ideolog al internaţionalismului, sunteţi cel care a comis cel mai mincinos “raport” asupra comunismului!

- Decizia noii conduceri a IICCMER( al carui preşedinte sunteţi) de-a extinde activitatea şi asupra perioadei post-decembriste şi a Mineriadelor ne stârneşte nemultumirea si totodata mirarea asupra neobrăzării, şi vă atragem totodată atenţia că este o rusificare” şi o politizare a institutului cât şi a istoriei recente, pe care vreţi sa o măsluiţi conform indicaţiilor venite credem, de la Basescu Cotroceni!

Intreaga echipă pe care aţi format-o după propriul chip si asemănare, nu are alt scop decât dezinformatea şi apărarea adevăraţilor vinovaţi: Ion Iliescu, Petre Roman, Gelu Voican Voiculescu, Doru Viorel Ursu, Virgil Magureanu, etc. Cei vinovati de represiunea din iunie 1990 se găsesc enumeraţi în Plângerea Penală depusă încă din 1997 de către A.V.M.R.

-Activitatea pe care aţi depus-o înainte de 1989, în cadrul laboratorului de sociologie al IPCT, presupunea accesul zilnic la sondajele de opinie, şi vă inlesnea înţelegerea amplitudinii dezastrului „calitaţii“ vieţii in Romania lui Ceauşescu. Se pare ca aţi trezit ’interesul ‘’ Direcţiei a-3-a, a Securităţii, înainte de a rămîne în Occident în anul 1981 cu ajutorul Ghizelei Vass(unii vorbesc despre o înfiltrare, ca agent al Securităţii în mediile intelectuale occidentale, intrat in SUA abia in 1985).

-Militant comunist activ după 1989, il periaţi si scuzaţi pe Ion Iliescu( mai mult ne referim, în treacăt, la cartea cu interviuri aparuta in 2000, pe care aţi scris-o împreună cu Iliescu) de uciderea protestatarilor neinarmati , dupa care urmează executarea fostului amic politic cu aceeaşi luciditate cu care Stalin îşi lichida apropiaţii.

-Raportul Comisiei prezidenţiale asupra comunismului, având 666 de pagini, acoperă cu viclenie, cele mai mari crime făcute de diktatura comunistă din România (al cărui reprezentant detaşat a fost propriul dumneavoastră tată,care a primit pentru slujirea regimului comunist, drept recompensă, gradul de general) – lucrare pe care aţi făcut-o la ordinul / împreună cu preşedintele neocomunist Traian Băsescu.

-Aţi intrat de tânăr la catedra de filozofie a Universităţii din Bucureşti obţinând doctoratul în marxism. Apropierea pe care aţi avut-o de familia Ceauşescu ,va determinat să deveniţi în timp, unul dintre prietenii apropiaţi ai lui Nicu Ceauşescu zis Printişorul. Suntem convinşi că l-aţi venerat si aţi profitat pentru ,,fuga în Occident” ,spre o mai bună acoperire informativă.

Cunoscându-vă aşadar activitatea multilaterală, constatăm că sunteti incompatibil cu funcţia de conducere a IICCMER.AVMR ŞI ASOCIAŢIILE SEMNATARE, CONSIDERĂ CĂ ESTE UN CONFLICT MAJOR DE INTERESE ÎNTRE SCOPUL INSTITUTULUI ŞI ORIENTAREA DUMNEAVOASTRĂ BOLŞEVICĂ;

Totodată,
AVMR ŞI ASOCIAŢIILE SEMNATARE, ATRAG ATENŢIA ASUPRA INCOMPATIBILITĂŢII MORALE ÎNTRE POZIŢIA DE BOLŞEVIC ŞI CEA DE CERCETĂTOR AL CRIMELOR COMUNISMULUI;

Ca urmare,
AVMR ŞI ASOCIAŢIILE SEMNATARE VĂ CER SĂ DEMISIONAŢI URGENT DIN FUNCŢIA DE PREŞEDINTE AL CONSILIULUI ŞTIINŢIFIC AL IICCMER, ŞI CONSIDERĂM CĂ ACESTĂ FUNCŢIE A UNEI INSTITUTII CARE ARE CA SCOPURI AFIRMATE ÎN HOTĂRÂREA DE ÎNFIINŢARE:
a) administrarea şi analizarea de o manieră riguroasă şi ştiinţifică, a memoriei regimului comunist din România, cât şi a consecinţelor acestuia(…); b) sprijinirea constituirii unor mecanisme educaţionale şi de informare destinate să promoveze, la nivel public naţional şi internaţional memoria perioadei comuniste din istoria României şi de încurajarea dezvoltării unei culturi a libertăţii, democraţiei şi a statului de drept (…)” TREBUIE OCUPATĂ DE O PERSOANĂ CARE SĂ AIBĂ PROBITATEA MORALĂ ŞI PREGĂTIREA NECESARĂ PENTRU REPREZENTAREA UNUI INSTITUT DE ACEST FEL.

În concluzie,
Tovarăşe Vladimir Volodea Tismăneanu ,ca activist aţi fost: tern, insipid şi mediocru, dar aţi avut dîrzenia unui komisar sovietic. Felul in care v-aţi scuzat pe sine, iscusinţa aratată în momentele în care v-aţi protejat tatăl-politruk, precum şi rafinamentul arătat neocomunistului Traian Basescu, ne arată clar legătura fiziologică pe care o aveţi cu socialismul.
Chiar dacă de-a lungul anilor, retorica s-a mai schimbat, tupeul aroganţa şi impertinenţa dovedită, este specifică conaţionalilor dumneavoastră evrei, care au venit în 1944 cocoţaţi pe tancurile sovietice şi au instaurat in Romania cu ajutorul NKVD, cea mai odioasă şi nemiloasă diktatură comunistă!
Trebuie să acceptaţi, că originea alogenă, şi credinţa dumneavoastră bolşevică, sunt străine de acest popor şi vă face indezirabil. Numai faptul ca aţi reuşit să determinaţi introducerea Holocaustului ca obiect de studiu în şcoală, nu răspunde nevoii de adevăr în privinţa celor 10.000 de români executaţi fără judecată de către temuta Securitate şi îngropaţi de cele mai multe ori, în gropi comune.
Faptul că aţi ajuns în America şi i-aţi păcălit pe aceşti naivi în ale comunismului, nu vă ajută în faţa adevăraţilor români care nu au uitat diktatura comunistă!

Nu dorim să discutăm, nu vă cerem clemenţă şi înţelegere, şi nu facem apel la instanţele morale. Vă cerem o dovadă de bărbăţie şi pocăinţă.
Daţi-vă DEMISIA!

Asociaţia Victimelor Mineriadelor 1990-1991 din Romania
prin preşedinte Viorel Ene

Asociaţia Baricada Inter 1989
prin preşedinte Ion Iofciu

Asociaţia Pentru Apararea Drepturilor Apatrizilor şi Refugiatilor
prin vicepreşedinte av.Mihai Rapcea

Publicaţia AXA
prin director Mugur Vasilescu

Bucureşti 23 iunie 2010

7 votes, average: 5.00 out of 57 votes, average: 5.00 out of 57 votes, average: 5.00 out of 57 votes, average: 5.00 out of 57 votes, average: 5.00 out of 5 (7 votes, average: 5.00 out of 5, rated)

Share/Bookmark

0 responses so far ↓


Sile this Millennium // Jun 25, 2010 at 12:47 pm

“Dubioasa convertire a lui Silviu Brucan” de Vladimir Tismăneanu ,Revista 22,06Septembrie 2006 ….varful de lance al kazarimii masonice…Masonii despre ei şi trecutul lor .E voie să critici alt mason dacă aceasta este în favoarea “democraţiei masonice” şi pe tata dar pe Caidul KGB-CIA, Silviu Brucan


→ Comentati (1 comentariu) Tags: Actiune civica · AntiSistem · Cealalta Romanie · General · Identitate · Istorie alternativa · Mass-media/Cenzura · Politica/Servicii secrete

reteaua literara (spot prezentare)



http://silethismillennium.blogspot.com/2009/03/youtube-broadcast-yourself.html

miercuri, 23 iunie 2010

Maxima Moralia: Andrei Plesu demascat drept plagiator de Adrian Marino. “Mafia Liiceanu-Plesu”, pusa la zid in Testamentul lui Marino “Viata unui om singur”. Minima Moralia: Plesu i-a buzunarit pe Sartre si Adorno (Blogul lui Victor Roncea)

Dimitrio

"ENCICLOPEDIŞTII -IDOLI " SUB LUPĂ .Cîinele de pază informează cititorul decide :‘Plesu plagiat’?

Posts Tagged



Maxima Moralia: Andrei Plesu demascat drept plagiator de Adrian Marino. “Mafia Liiceanu-Plesu”, pusa la zid in Testamentul lui Marino “Viata unui om singur”. Minima Moralia: Plesu i-a buzunarit pe Sartre si Adorno (Blogul lui Victor Roncea)

http://silethismillennium.blogspot.com/2009/03/youtube-broadcast-yourself.html

Maxima Moralia: Andrei Plesu demascat drept plagiator de Adrian Marino. “Mafia Liiceanu-Plesu”, pusa la zid in Testamentul lui Marino “Viata unui om singur”. Minima Moralia: Plesu i-a buzunarit pe Sartre si Adorno (Blogul lui Victor Roncea)

categorie: Arta-Cultura, Editoriale / Opinii, Editorialele editiei | autor: Aciduzzul
9 februarie 2010
(-) Paralel(+) Inteligent (+2 rating, 2 votes)
Loading ... Loading ...
VN:F [1.8.4_1055]

andrei plesu 150x150 Maxima Moralia: Andrei Plesu demascat drept plagiator de Adrian Marino. Mafia Liiceanu Plesu, pusa la zid in Testamentul lui Marino Viata unui om singur. Minima Moralia: Plesu i a buzunarit pe Sartre si Adorno (Blogul lui Victor Roncea)Despre Andrei Pleşu

Mi se părea ridicol a fi exclus din literatura română de acest moralist cu lipsă la cântar – cu o operă destul de subţire – care împrumută de la alţii titlul unei cărţi („Minima moralia”) fără s-o declare.”

Despre Dinescu

„Biata Românie şi biata tânără democraţie românească, în care unii dintre purtătorii săi de cuvânt şi lideri de opinie sunt de calitatea unui golănaş, suburban, incult, agresiv şi obraznic, gen Mircea Dinescu.”

Despre Gabriel Liiceanu

„Liiceanu devine conştiinţa naţiunii. Al său «Apel la lichele », supremul manual de etică civică. O astfel de mentalitate transformată în monopol cultural este plină de implicaţii nocive. (…) La Cluj, m-am lovit, în permanenţă, de aşa-zisa Şcoală Zaciu. La Bucureşti, cu aceeaşi virulenţă, de mafia Liiceanu- Pleşu. Atacuri, obstrucţii, denigrări permanente. Uneori, la limita ilegalităţii evidente. ”

Adrian Marino, fost detinut politic la Aiud si Canal

Bine zice Ecleziastul ca toate isi au vremea lor si „fiecare lucru de sub ceruri isi are ceasul sau”. Lucrurile nefacute la timp se razbuna. Recunosc, cu oarecare jena, ca abia recent am citit cartea lui Andrei Plesu, Minima moralia, desi a aparut in 1988, a fost reeditata de doua ori si toata lumea buna a „lecturat-o”. Si mai rau: am parcurs-o dupa ce am citit o alta carte, scoasa pe piata nu cu mult timp in urma de editura ART, si care poarta acelasi titlu – Minima moralia – dar care apartine lui Theodor Adorno! Una dintre cele mai importante carti ale marelui filosof german, scrisa in exilul sau american intre 1944 si 1947, si aparuta in prima editie in 1951.

Si asa au inceput sa ma chinuiasca intrebarile: chiar sa nu fi stiut Andrei Plesu ca mai exista o carte cu acelasi titlu? Sa fi „picat” pe nume intr-o clipa de inspiratie geniala, caci, nu-i asa, „marile idei se intâlnesc”? Sau sa fi stiut, dar sa nu-i fi pasat? Sa fi considerat scrierea unei carti cu acelasi titlu a unui autor celebru ca pe un „challange” – o provocare? Dar atunci de ce nu a scris „Critica ratiunii pure”? Sau, pentru ca ratiunea nu poate cunoaste totul, având in schimb o valoare in domeniul practic, contingent cu morala, sa fi scris eventual „Critica ratiunii practice”… Oare sa fi rationat conform unui silogism: Adorno e filosof – Adorno a scris Minima moralia; eu scriu Minima moralia, deci si eu sunt filosof…?

Ca sa ma lamuresc, am citit si recitit cartea dlui Plesu. Editia a III-a, aparuta la Humanitas in 2004. Am inceput cu coperta I, apoi am intors cartea la coperta a IV-a, cea pe care este redat textul de prezentare. Si am citit: „Traim intr-o inflatie baroca a competentei morale, intr-o lume a carei principala dezordine risca sa fie faptul ca toti membrii ei se simt moralmente in ordine sau ca toti resimt dezordinea proprie drept neglijabila. L’enfer c’est les autres – parem a concede cu totii. Prin urmare, le paradis c’est nous-mêmes”. Semnat, Andrei Plesu.

Marturisesc ca am fost putin mirat. Pentru ca formularea „L’enfer c’est les autres” – Infernul sunt ceilalti – este una foarte cunoscuta. M-as fi asteptat deci ca dl Plesu sa fi scris ceva ce genul: „Parafrazându-l pe Jean-Paul Sartre, cu al sau L’enfer c’est les autres etc”. Am inceput sa citesc si am ajuns la pagina a 13-a, de unde era extras fragmentul prezentarii. Aici nedumerirea mea a crescut. Credeam ca voi gasi macar o referire la marele scriitor si filosof francez, cu atât mai mult cu cât traducerea piesei „Huis clos” – „Cu usile inchise” -, in care, spre final, personajul Garcin are celebra replica: „Nu-i nevoie de flacari si de smoala, infernul sunt Ceilalti”, a aparut la E.P.L.U. inca din 1969 fiind reeditata in 1981 la Editura Minerva. Nu este inutila nici informatia ca traducerea, care apartine lui Mihai Sora, a mai aparut in volum la editura RAO in anii 1998, 1999 si 2007, sau ca piesa a fost pusa in scena in 1982 la Teatrul Bulandra in regia lui Mihai Maniutiu, cu Marcel Iures in rolul lui Garcin, Irina Petrescu jucând-o pe Ines iar Mirela Gorea pe Estelle.

M-am tot intrebat, si ma mai intreb, de ce in niciuna dintre cele trei editii ale cartii sale, Andrei Plesu nu l-a mentionat pe Sartre ca sursa? „Infernul sunt ceilalti” nu este nici pe departe o expresie comuna, ci dimpotriva, iar in scris, spre deosebire de vorbirea familiara, citarea devine obligatorie. Cu atât mai mult cu cât premisa conceptuala a cartii este fundamentata pe interpretarea formularii lui Sartre, in sensul „inflatiei baroce a competentei morale”. Adica fiecare ne simtim moralmente in ordine, apartinem „baietilor buni” – suntem paradisul, in timp ce ceilalti fac parte dintre „baietii rai”, fiind infernul.

Dar vai, interpretarea dlui Plesu este profund eronata. Intr-un comentariu scris in 1965, ca preambul al inregistrarii fonografice a piesei, Sartre explica de ce ii resimtim pe cei din jur ca insusi infernul: „Pentru ca ceilalti sunt de fapt ceea ce este mai important in noi insine, pentru propria noastra autocunoastere. Când ne gândim la noi insine, când incercam sa ne cunoastem, de fapt noi folosim cunostintele pe care ceilalti le au despre noi. Ne autojudecam prin cunostintele pe care ceilalti le au despre noi, pe care ni le-au dat pentru a ne judeca. Orice as spune despre mine, judecata celuilalt isi face loc. Vreau sa spun ca, daca raporturile mele sunt proaste, asta e asa pentru ca sunt total dependent de celalalt si atunci, intr-adevar, sunt in infern”. Concluziile se impun de la sine : Andrei Plesu fie ca nu l-a citit pe Sartre,desi cartea ii statea la indemâna, fie ca il interpreteaza dupa ureche. Pentru edificare, pasajul citat din Jean-Paul Sartre poate fi gasit la http://www.alalettre.com/sartre-huisclos.htm.

Am cititit si recitit cartea. Este scrisa cu reala indemânare literara si este plina de citate care dovedesc eruditia autorului. In 161 de pagini sunt citati, cam de-a valma: J.M. Guyau, Heidegger, Platon, Noica, Socrate, Kant, Hegel, Dostoevski, Ibsen, Kierkegaard, Nietzsche, Max Scheler, Soloviov, Berdiaev, Sfântul Augustin, Aristotel, Maurice Morgann, Shakespeare, Hugo, Daniel Defoe, Ananda K. Coomaraswamy, Goethe, Derrida, Antonie cel Mare, Cicero, Quintilian, Michelangelo, Isidor din Sevilla, Protagoras, J.J. Pollitt, Cennino Cennini, Homer, Montesquieu, Mallarmé, Marx, Origen, Felix Cleve, Epictet, Mircea Eliade, Georg Simmel, Walter Otto, Jean Anouilh, Ibn Arabi, Michel Tournier, Gogol, Neumann, Tertulian.

In mod straniu, singurii care scapa citarii sunt Theodor Adorno si Jean-Paul Sartre…

Din punct de vedere filosofic, Minima moralia, in varianta Plesu, este un mare gol tivit pe margini cu eruditie. Un gol pe care autorul incearca sa il umple cu formulari deliberat alambicate, voit paradoxale, si cu o structura de speculatii mai mult sau mai putin logice. (…)

Sursa: Blogul lui Victor Roncea

Maxima Moralia: Andrei Plesu demascat drept plagiator de Adrian Marino. "Mafia Liiceanu-Plesu", pusa la zid in Testamentul lui Marino "Viata unui om singur". Minima Moralia: Plesu i-a buzunarit pe Sartre si Adorno (Blogul lui Victor Roncea)5.053

1 comentariu



O CURIOZITATE,
Domnule Victor Roncea vă aminteşte acest articol al domnului Adrian Pleşu :
http://www.dilemaveche.ro/sectiune/situatiunea/articol/despre-iubirile-fericite

cumva …de vreun eseu a lui Rebreanu (aceeaşi temă)cu referire la Fanny ?

https://silethismillennium2019.blogspot.com/

Cine a Furat Banii lui Ceausescu | PODCAST Cristian Sima