Poreclă Sile this Millennium Pseudonime sile_this_millennium

marți, 9 martie 2021

Germina Nagat, membra a colegiului CNSAS: "Primul caz in care un ofiter de Securitate chemat in instanta refuza sa se judece cu noi, ba chiar ne da dreptate" - Vineri, 03 Iulie 2020, ora 18:13 -Sursa: Ziare.com




Germina Nagat, membra a colegiului CNSAS: "Primul caz in care un ofiter de Securitate chemat in instanta refuza sa se judece cu noi, ba chiar ne da dreptate"
http://silethismillennium.blogspot.com2017youtube-broadcast-yourself.html




Germina Nagat, membra a Consiliului National pentru Studierea Arhivelor Securitatii (CNSAS), a publicat pe contul sau de Facebook un document care arata cum un fost colaborator al Securitatii recunoaste ca a facut politie politica. Germina Nagat sustine ca este pentru prima data cand se intampla asta.

Postarea integrala a Germinei Nagat:

"Poate ca nu stiti, dar azi e zi de sarbatoare! Vreau sa sarbatorim impreuna, dragi prieteni si neprieteni, primul caz in care un ofiter de Securitate chemat in instanta de CNSAS pentru incalcarea drepturilor omului refuza sa se judece cu noi, ba chiar ne da dreptate ("achieseaza", cum zice dumnealui in textul de mai jos). In plus, isi da si demisia din functia de consilier local, pe care a ocupat-o in urma alegerilor din 2016.
Este prima oara cand se intampla asta, in cele doua decenii de la infiintarea CNSAS si promulgarea legii deconspirarii Securitatii! Pentru prima data, un ofiter de Securitate admite ca a incalcat drepturile omului (caci asta inseamna sa fii "lucrator al Securitatii", in sensul legii) si nu combate in instanta, invocand in apararea sa regulamente, ordine militare, salvarea natiunii si a planetei Pamant! De asta zic ca avem ce sarbatori! E prima reactie de bun-simt din partea unui fost purtator al uniformei de securist si prima demisie dintr-o functie publica, motivata astfel. Il felicit pe domnul Bivolaru, iar justitiei din Romania nu pot decat sa-i urez "La mai multe" procese cu securisti terminate in acest fel!"



Poate că nu știți, dar azi e zi de sărbătoare! Vreau să sărbătorim împreună, dragi prieteni și neprieteni, primul caz în care un ofițer de Securitate chemat în instanță de CNSAS pentru încălcarea drepturilor omului refuză să se judece cu noi, ba chiar ne dă dreptate (”achiesează”, cum zice dumnealui în textul de mai jos). În plus, își dă și demisia din funcția de consilier local, pe care a ocupat-o în urma alegerilor din 2016.
Este prima oară când se întâmplă asta, în cele d...

Vezi mai mult


Citeste mai multe despre arhive Securitate germina nagat ofiter instanta
Sursa: Ziare.com

Germina Nagâț (CNSAS), despre post-Revoluție: Securiști „revoluționari”, nimeni pedepsit - Editor : Liviu Cojan - 22.12.2020 07:30 - Sursă: DIGI24



DE MIRUNA MOLDOVEANU | Actualizat: 22.12.2020 - 14:15
Nu trageți în popor/FOTO: MNIR
http://silethismillennium.blogspot.com2017youtube-broadcast-yourself.html

Germina Nagâț (CNSAS), despre post-Revoluție: Securiști „revoluționari”, nimeni pedepsit


Pe 21 decembrie s-au împlinit 31 de ani de la începutul Revoluției în Capitală, Germina Nagâț, membru în Consiliul CNSAS, a vorbit despre unde s-a ajuns de atunci: fără vinovați, fără pedepse, securiști cu certificat de revoluționar.

„Chiar dacă știm cine sunt vinovații de la Revoluție, nu știm oficial. Nu este asumată responsabilitatea, și nu e nici pedeapsa. Din acest motiv, confuzia e maximă. După 31 de la Revoluție stăm în aceeași ceață în care eram și în anii 90, cu toate că între timp s-au mai întâmplat lucruri – am intrat în NATO, UE, s-au deschis arhive...” a spus Geanina Nagâț.

„S-ar zice că s-au curățat anumite instituții ale statului de foștii securiști, care puteau să pună piedici și care au și pus.

Sunt absolut convinsă că nu s-au curățat instituțiile. Rezerviști ai Securității îi găsiți în rapoartele de activitate anuale ale CNSAS, pe site. 128 de foști ofițeri trimiși în Instanță de CNSAS în ultimii ani ocupă funcții publice, au candidat pentru funcții publice. Vreo 41 de primari și viceprimari, 16 judecători, 21 de revoluționari – dacă vă vine să credeți. 21 de revoluționari, posesori de certificate, sunt foști ofițeri de Securitate, pentru care CNSAS a deschis acțiuni în constatarea calității de lucrător, adică se constată încălcarea drepturilor omului.

Oamenii ăștia și-au făcut meseria încălcând drepturile omului, că asta era fișa postului, au fost la Revoluție ca și când s-ar fi dus la serviciu – adică să facă represiunea, că asta asta s-a întâmplat acolo, și statul român le dă acum o indemnizație de revoluționar, multiple alte beneficii și pensia specială de securist. Simultan!

Adică i-au pensia specială de securist pentru că am încălcat drepturile omului, apoi pentru trei, patru zile cât o fi fost, să zicem, participarea efectivă la Revoluție, mai iau și indemnizația pentru o postură opusă. Adică pentru postura de luptător împotriva Securității și a comunismului...

Asta se întâmplă pentru că legea nu a făcut de la bun început o distincție între victima autentică și participantul autentic la Revoluție – cel care a fost în stradă, a fost rănit, a fost anchetat, a murit și urmașii trebuie să primească ceva – și cei care până pe 21, 22 decembrie 1989, chiar 25 spun unii, au fost de partea cealaltă. E suficient să vii cu doi martori, să însăilezi o poveste cu 7 neveste, și să-ți iei certificatul. Și tu ești ofițer, fost gradat al Securității sau al Miliției.” a declarat Geanina Nagâț, potrivit Digi24.ro.

.

Volume 58%
 

Chiar dacă știm cine sunt vinovații de la Revoluție, nu știm oficial. Stăm în aceeași ceață în care eram și în anii 90”

Germina Nagâț: Chiar dacă știm cine sunt vinovații de la Revoluție, nu știm oficial. Nu este asumată responsabilitatea, și nu e nici pedeapsa. Din acest motiv, confuzia e maximă. După 31 de la Revoluție stăm în aceeași ceață în care eram și în anii 90, cu toate că între timp s-au mai întâmplat lucruri – am intrat în NATO, UE, s-au deschis arhive...

S-ar zice că s-au curățat anumite instituții ale statului de foștii securiști, care puteau să pună piedici și care au și pus.

21 de revoluționari, posesori de certificate, sunt foști ofițeri de Securitate. Au pensie specială și indemnizație de revoluționar”

Sunt absolut convinsă că nu s-au curățat instituțiile. Rezerviști ai Securității îi găsiți în rapoartele de activitate anuale ale CNSAS, pe site. 128 de foști ofițeri trimiși în Instanță de CNSAS în ultimii ani ocupă funcții publice, au candidat pentru funcții publice. Vreo 41 de primari și viceprimari, 16 judecători, 21 de revoluționari – dacă vă vine să credeți. 21 de revoluționari, posesori de certificate, sunt foști ofițeri de Securitate, pentru care CNSAS a deschis acțiuni în constatarea calității de lucrător, adică se constată încălcarea drepturilor omului.

Oamenii ăștia și-au făcut meseria încălcând drepturile omului, că asta era fișa postului, au fost la Revoluție ca și când s-ar fi dus la serviciu – adică să facă represiunea, că asta asta s-a întâmplat acolo, și statul român le dă acum o indemnizație de revoluționar, multiple alte beneficii și pensia specială de securist. Simultan!

Adică i-au pensia specială de securist pentru că am încălcat drepturile omului, apoi pentru trei, patru zile cât o fi fost, să zicem, participarea efectivă la Revoluție, mai iau și indemnizația pentru o postură opusă. Adică pentru postura de luptător împotriva Securității și a comunismului...

Când s-a vorbit despre lustrație, s-a spus că e o mare traumă, că este antidemocratic”

Asta se întâmplă pentru că legea nu a făcut de la bun început o distincție între victima autentică și participantul autentic la Revoluție – cel care a fost în stradă, a fost rănit, a fost anchetat, a murit și urmașii trebuie să primească ceva – și cei care până pe 21, 22 decembrie 1989, chiar 25 spun unii, au fost de partea cealaltă. E suficient să vii cu doi martori, să însăilezi o poveste cu 7 neveste, și să-ți iei certificatul. Și tu ești ofițer, fost gradat al Securității sau al Miliției.

Au avut puterea și nu au vrut să o lase din mână. După 31 de ani ei candidează. Nu-i oprește nimic”

Ei sunt în instituții pentru că au avut puterea și nu au vrut să o lase din mână. Este un lucru foarte trist că nici legea electorală nu-i oprește de pildă să candideze. 9 candidați am trimis în instanță acum, în acest ciclu electoral. După 31 de ani ei candidează. Nu-i oprește nimic.

Când s-a vorbit despre lustrație în anii 90, s-a spus că e o mare traumă, nu se poate face asta, că este antidemocratic, este același lucru cu ceea ce făceau comuniștii, doar că din partea cealaltă. O „persecuție” socială...

Că-i nedemocratic să lustrezi. Ce înseamnă asta? Să lustrezi, înseamnă să nu-i lași la butoane, nu le făcea nimeni, nimic. Deci să nu le dai acces la resursele financiare ale statului, la pozițiile de decizie, la posturile-cheie. Să-și păstreze rețeaua și să beneficiaeze de pe urma ei. Pentru că o rețea de informatori, o rețea cum a existat în cazul Securității, este o rețea de fidelități și de obediență, și de servicii contra servicii... Asta este o caracatiță care a funcționat la toate nivelurile societății – de la cele mai importante instituții centrale, până la țară. Existau în sate rețele de informatori.

Funcționarii publici care sunt găsiți colaboratori sau foști ofițeri de către instanțe, trebuie să plece din funcție. Politicienii, nu!”

Am văzut suficiente dosare în care foștii informatori erau contactați din nou, în 1990, 1991. Putem bănui că au acceptat – unii, nu, spre lauda lor.

Avem niște „scăpări” în legi. Legea Funcționarului public este singura lege care creează efect de lustrație, dacă vă vine să credeți. Funcționarii publici care sunt găsiți colaboratori sau foști ofițeri de către instanțe, trebuie să plece din funcție, sunt lustrați. Politicienii, nu! Aleșii locali, nu! Judecătorii, nu, decât dacă candidează pentru o anumită funcție, acolo e ceva parțial.

Un efect de lustrație curat, fără rest, există doar în Legea Funcționarului public. Așa stăm în momentul ăsta.

Un locotenent, sau un locotenent-major de Securitate, în 89 avea cel mult 30 de ani. În ziua de azi, el este o persoană activă și poate candida, că nu-l oprește nimeni, poate să stea în Parlament până la orice vârstă...

Nu delirăm când spunem că e periculos, și că era o măsură de „igienă elementară” să-i dai deoparte atunci, imediat după Revoluție, nu prin interzicerea de drepturi civile, dar prin incompatibilități, prin sistem de incompatibilități, așa cum este la funcționarii publici.

Traume nerezolvate, vinovați nepedepsiți, victime care sunt umilite în fiecare an”

Eu numesc asta „destructurarea țesutului social”. Asta se întâmplă – din suspiciune, din probleme vechi nerezolvate. Traume nerezolvate, vinovați nepedepsiți, victime care sunt umilite în fiecare an... Mi se pare umilitor. N-am pierdut pe nimeni la Revoluție, dar am fost acolo și știu ce s-a întâmplat. Mă pun în postura unui părinte care și-a pierdut copilul și să văd oameni care vorbesc despre Revoluție și pun ghilimele, vorbesc despre „lovituri de stat”, de „comploturi KGB”, despre „trădători de țară” care au ieșit în stradă atunci și „l-au dat jos pe patriotul Ceaușescu”...

Este înfiorător, nu se poate tolera așa ceva. Cred că negaționismul ăsta ar trebui cumva oprit. E periculos. Trebuie să se schimbe ceva în modul în care ne raportăm la această istorie recentă, care a fost decisivă pentru toți.

În manualul de Istorie de clasa a XII-a, despre Revoluție sunt 19 rânduri”

Un manual de Istorie de clasa a XII-a. Unul dintre ele, sunt trei. Despre Revoluție cred că sunt 19 rânduri. „Încercările lui Ceaușescu de a riposta cu ajutorul forțelor represive sau prin organizarea unui miting la București nu au dat rezultat în fața revoltei generale. Dictatorul a părăsit Capitala la 22 decembrie fiind capturat la Târgoviște. Puterea a fost preluată de Consiliul Frontului Salvării Naționale, avându-l drept președinte pe Ion Iliescu”. Acum urmează partea cea mai importantă. „Au urmat câteva zile de confruntări interne soldate cu numeroase victime”. Nu se spune câte, „nu contează” câte... Cifra e... „un detaliu”... Continuă apoi: „Circulația unor informații neverificate a creat confuzie, provocând haos în luarea deciziilor”, atenție... „Forțe necunoscute numite teroriști au atacat instituții publice, unități militare, televiziunea etc. Motivându-se că atacurile teroriste urmăreau să-i elibereze pe soții Ceaușescu, nucleul de putere care se crease a decis executarea celor doi foști conducători”. Asta este tot!

Nucleu de putere”, „forțe necunoscute”? Există 26 de kilometri de arhivă care descriu represiunea

Asta învață copii la școală. Este incredibil, am rămas stupefiată! Ce înseamnă „nucleu de putere”, forțe necunoscute”? Cifra morților, a răniților nu există nicăieri. Este aproape o insultă.

Asta se rezolvă intrând în programa școlară cum trebuie, cu persoane care chiar știu ce fac acolo și care nu au sfieli din-astea, să vorbească despre Revoluția română din 1989. Există 26 de kilometri de arhivă care descriu represiunea și trec și de momentul 22 decembrie. Nu-i posibil așa ceva!

Editor : Liviu Cojan

  • Etichete:
  •  
  • cnsas 
  •  
  • revolutie 
  •  
  • germina nagat 
  •  
  • securisti 
  •  
  • decembrie 1989 
  •  
  • manual de istorie 
  •  
  • lustratie
  • ACTUALITATEEVENIMENTCNSASREVOLUTIESECURISTI31 DE ANIGEANINA NAGÂȚCERTIFICAT DE REVOLUȚIONARMANUALE DE ISTORIE
  • ps 
  • ”CURENTUL”
  • Dinescu dă o altă lovitură de palat: la CNSAS

     

    Președintele CNSAS, Ladislau Csendes, a demisionat ieri din funcția de președinte, dar își va păstra în continuare calitatea de membru al Colegiului. Csendes a precizat că și-a depus demisia la registratură și apoi și-a anunțat colegii. El a refuzat să dea amănunte. Și-a motivat gestul prin faptul că asupra CNSAS se fac din nou presiuni, inclusiv prin presă, dar a invocat și motive personale. Demisia apropiată a lui Csendes fusese anunțată de subsemnatul cu mai multe luni în urmă, când, în urma scandalului mușamalizat legat de consiliera sa „personală“, cetățeanul ungar Andreea Varga, budapestoloaga a trebuit să-și facă bagajul de la CNSAS. Presiunile pe care le amintește Csendes vin însă din două direcții, dintre care una este chiar din UDMR, iar cealaltă din interiorul CNSAS. Conform surselor noastre, din partea formațiunii etnice maghiare Atilla Verestoy este cel care a dat ordinul pentru retragerea sprijinului față de Csendes, pentru că începuse să fie „prăfuit“. Traficul de influență al lui Versetoy este corelat cu interesele lui Mircea Dinescu, un adevărat agent de influență, care țintește preluarea conducerii CNSAS printr-o lovitură de palat.

    A doua rezidență a Ungariei în România

    „Disidentul“ UTC, absolvent de „Ștefan Gheorghiu“, este susținut în demersul său de Germina Nagâț, momentan șefa Direcției de investigații a CNSAS, cu care Dinescu formează un adevărat „cuplu informativ“ după modelul Csendes-Varga. Potrivit unor surse din serviciile de informații românești, CNSAS a devenit o a doua rezidență a Ungariei în România, după ambasadă. Conform acestor surse, deconspirarea traficului cu documente din arhiva Securității legate de rețelele serviciilor speciale ungare pe teritoriul României – a căror agenți funcționează și azi – realizat prin intermediul primului „cuplu informativ“, a dus la compromiterea acestuia și la necesitatea înlocuirii lui. Cuplul Dinescu-Nagâț este recomandat atât prin legăturile lor de sânge, cât și prin cele informative, afirmă aceleași surse.
    Specialiștii citați susțin că „anticomunista“ Nagâț este născută din mamă de origine maghiară și a parvenit în această slujbă prin legăturile sale speciale din Iași (un nod cunoscut al rețelei care activează via Moscova – Budapesta), dar și prin cele ale propriului ei tată, fostul colonel de Securitate Nicolae Chiroiu (nume conspirativ Ivașcu), transferat la Miliție după defectarea lui Pacepa, în 1978. În ce-l privește pe „poetul-portofel“, un serviciu secret român a documentat faptul că, pe lângă relațiile sale de familie cunoscute, cu soacra sa, Ludmila Loghinovskaia, și rudele acesteia directe, ca agenți ai URSS, cu puțin timp înainte de momentul loviturii de stat din decembrie 1989, i s-a asigurat și o excursie de „instructaj“ în Crimeea via Țările Baltice. Socrul său, Albert Kovacs, este un nostalgic public al Uniunii Sovietice și un adulator al „Ungariei Mari“. Pe lângă aceste date, ura sa adunată în campania electorală împotriva lui Traian Băsescu îi dă un nou imbold pentru preluarea șefiei CNSAS, cu scopul de a înteți activitatea de șantaj perfectată prin intermediul dosarelor fostei Securități.

    Deținuții politici, vitregiți și azi

    Pentru a-și pune planul în aplicare, Dinescu are nevoie întâi de numirea Germinei Nagâț în scaunul lăsat liber de moartea lui Ticu Dumitrescu, poziție care aparține pentru numire primului-ministru.
    Până acum, fosta activistă comunistă a Televiziunii Române, Lucia Hossu Longin, a făcut tot posibilul pentru a se strecura în fotoliul cu rang de secretar de stat. În timp ce foștii deținuți politici și luptători anticomuniști, din 1947 în 1977 sau 1987, cei care au suferit cel mai mult în timpul regimului comunist, nici azi nu sunt reprezentați în CNSAS. În schimb, pe lângă agenții de serviciu, impostorii și profitorii tuturor regimurilor țintesc să ocupe și această poziție instituțională. La 20 de ani de la căderea regimului comunist, autoritățile statului ar trebui să ofere de drept acest loc luptătorilor anticomuniști de la Brașov sau deținuților politici vitregiți și azi.

    Prioritățile informative ale cuplului Dinescu-Nagâț

    Potrivit surselor noastre din interiorul CNSAS, prioritatea Zero a „cuplului informativ“ care plănuiește lovitura de conducere este copierea și înstrăinarea sau chiar distrugerea unor documente compromițătoare vizând rețele ale unor servicii secrete străine și colaboratorii lor, de la AVO la STASI și KGB, și interese ce țin de actualele grupuri oligarhice politico-economice. Restul obiectivelor principale ar putea fi clasate astfel: Prioritatea A: obținerea de date compromițătoare despre toți liderii naționali și locali ai partidelor politice, în special ai PD-L; Prioritatea B: orice tip de informații prin care să se realizeze studii de cunoaștere și scenarii de santaj, compromitere, racolare în scopul controlului, asupra Magistraturii; Prioritatea C: documente, inclusiv din categoria celor ce consemnează delațiuni, prin care să se discrediteze clerul ortodox și înalții ierarhi ai BOR; Prioritatea D: investigații focalizate pe persoane incomode indicate la ordinele grupurilor de interese.
    Un alt motiv care a dus la demisia lui Csendes – pe lângă unele nereguli financiare notabile aflate sub anchetă – este legat de un scandal care încă dospește pe coridoarele „noii Securități“, instituție care, potrivit istoricilor, ar trebui să-și transfere toate dosarele la Arhivele Naționale și să se auto-dizolve. Conform unor informații și date certe aflate în posesia ziarului „Curentul“ chiar în acest moment există o investigație specială la CNSAS privind dispariția dovedită, prin furt, a unor documente din arhivă și posibila înlocuire a lor cu falsuri. Cazul penal ar putea arunca în aer toate deciziile CNSAS de până acum.

    ANI și „curul“ lui Dinescu

    Însă Mircea Dinescu, cel care l-a băgat în mormânt cu acuzații false pe poetul Cezar Ivănescu, pe lângă faptul că era urmărit de unitatea anti-KGB 0110, este descalificat și prin prestația sa „jurnalistică“, aflată în incompatibilitate cu funcția sa. Ziarul „Curentul“ a demonstrat cu acte acest fapt. Conform Legii 161/2003 (privind unele măsuri pentru asigurarea transparenței în exercitarea demnităților publice, a funcțiilor publice și în mediul de afaceri, prevenirea și sancționarea corupției), articolul 84, aliniatul 2, litera h, și aliniatul 4 precizează: „funcția de secretar de stat, funcția de subsecretar de stat și funcțiile asimilate acestora sunt incompatibile cu exercitarea (…) calității de membru al unui grup de interes economic“. Or, și la ora aceasta, Dinescu este plătit cu plasa de mogulul de Deltă, Sorin Ovidiu Vîntu, pentru prestațiile sale jalnice de la Realitatea TV. Reacția înregistrată pe care a avut-o Mircea Dinescu când i-a fost adusă la cunoștință această lege: „Mă doare în cur că sunt incompatibil!“. Și totuși, Agenția Națională de Integritate ar trebui să vadă cât de tare și de profund îl poate durea pe Dinescu în calitatea sa de secretar de stat pe banii noștri, dar și ai cui plătește mai bine.


Dan Barna: Protocolul Alianței USR-PLUS impune toleranță ZERO față de colaboratorii Securității, chiar dacă au fost minori - Editare web: Luana Păvălucă- Sursă: DIGI24



http://silethismillennium.blogspot.com2017youtube-broadcast-yourself.html

Dan Barna: Protocolul Alianței USR-PLUS impune toleranță ZERO față de colaboratorii Securității, chiar dacă au fost minori

dan-barna-congres-usr-inquamphotos-george-calin (2)
Foto: InquamPhotos/George Călin

Dan Barna susține că sunt false acuzațiile potrivit cărora USR i-ar proteja pe cei care, copii fiind, au semnat un acord cu Securitatea și au colaborat ca adulți, precizând că Protocolul Alianței USR-PLUS impune o excludere totală a colaboratorilor de orice natură, relatează Mediafax. El face însă o distincție între a semna un angajament cu Securitatea ca minor, poate sub presiune, și a colabora ulterior cu fosta poliție politică a regimului comunist.

„ZERO toleranță față de colaboratorii Securității. Am văzut, în ultimele zile, un vehement proces public de intenție privind o prevedere din Protocolul Alianței, referitoare la candidatura unor persoane care, copii fiind, au semnat un angajament cu Securitatea. Deși textul exclude clar orice fost colaborator, minor sau major, am fost acuzați, cu rea intenție, că am proteja pe cei care, copii fiind, au semnat un angajament, dar au colaborat cu Securitatea ca adulți. Nimic mai fals. Repet, textul impune excluderea totală a colaboratorilor de orice fel. Fac însă eforturi să mă obișnuiesc cu realitatea că adevărul obiectiv ajunge, deseori, o chestiune secundară în lupta politică”, a scris Dan Barna, sâmbătă, pe Fac

ZERO toleranță față de colaboratorii Securității.

Am văzut, în ultimele zile, un vehement proces public de intenție privind o prevedere din Protocolul Alianței, referitoare la candidatura unor persoane care, copii fiind, au semnat un angajament cu Securitatea.

Deși textul exclude clar orice fost colaborator, minor sau major, am fost acuzați, cu rea intenție, că am proteja pe cei care, copii fiind, au semnat un angajament, dar au colaborat cu Securitatea ca adulți. Nimic mai ...

Vezi mai mult
2,1 K
132
378

ebook.

„În discuțiile noastre, ne-am gândit la cazuri dramatice, la copii care, într-o situație de vulnerabilitate au fost constrânși, sub presiune, să semneze un angajament. Sau au fost amenințați că li se va întâmpla ceva familiilor lor, dacă nu semnează, dar care ulterior NU au colaborat în niciun fel cu Securitatea. Era vorba totuși de copii, care nu au discernământul unor adulți, care au semnat un angajament, fără să colaboreze și fără să cunoască implicațiile acelei semnături. După toate standardele europene legale aceste persoane sunt considerate victime ale regimurilor opresive. Spun din nou, era vorba doar despre semnarea unui angajament, nu despre colaborare”, a explicat liderul USR.

Dan Barna adaugă că orice fel de colaborare cu Securitate, la orice vârstă, este incompatibilă cu poziția de candidat al Alianței USR-PLUS la alegeri.

„Colaborarea, la orice vârstă, reprezintă, din punctul nostru de vedere, o incompatibilitate cu poziția de candidat al Alianței. Mesajul politic pe care USR și Alianța USR PLUS îl transmit este unul foarte clar și rămâne același indiferent de atacuri și acuze: România are nevoie de o clasă politică nouă. În procesul de selecție al candidaților comuni nu vom avea nici un fel de toleranță, față de niciun fel de colaborare cu Securitatea. Pentru a nu mai lăsa loc atacurilor care vor să distrugă credibilitatea Alianței, am discutat cu colegii de la PLUS și am decis eliminarea sintagmei „majori fiind”, tocmai pentru a nu mai exista niciun fel de echivoc. Alianța USR PLUS trebuie să aibă candidați comuni cu o integritate ireproșabilă. De la acest principiu nu va exista excepție”, a explicat președintele USR.

Acesta prezintă și textul protocolului Alianței cu privire la acest subiect.

Textul acestui articol din Protocol va rămâne în forma inițială: «Nu vor putea fi desemnați drept candidați ai Alianței persoane care au avut calitatea de lucrători activi sau colaboratori ai Securității sau au semnat un angajament cu Securitatea înainte de 1990 sau au în prezent calitatea de lucrători activi/colaboratori/informatori ai unui serviciu de informații sau persoane care promovează violența, ideologii totalitare, discriminarea de gen, anarhismul, rasismul, șovinismul, separatismul etnic sau teritorial și orice alte idei ori acțiuni extremiste.»”, conchide Dan Barna, în postarea pe rețeaua de socializare.

Reacția sa vine după ce deputatul USR Stelian Ion a declarat că PLUS a cerut modificarea textului, astfel încât această condiție să nu vizeze persoanele care au semnat angajamente când erau minori. „Colegii de la PLUS au ținut morțiș ca aceasta condiție să nu îi vizeze pe cei care semnaseră angajamentul când erau minori. La prima vedere nu e un capăt de lume. În realitate însă, avem o mare problemă, mai ales că unii ne acuză, și pe noi dar și pe cei de la PLUS, că suntem partidul securiștilor. Întrebarea mea acum este: suntem? Am impresia că cei de la PLUS au un interes aici, ceea ce mă nemulțumește profund. Pe cine protejează? Nu vedeți aici o problemă? Cel care a semnat angajament cu securitatea când era minor și a continuat colaborarea când a devenit major e ok pentru a fi desemnat candidat din partea USR PLUS?”, a declarat Stelian Ion, citat de Mediafax.

Editare web: Luana Păvălucă

https://silethismillennium2019.blogspot.com/

Cine a Furat Banii lui Ceausescu | PODCAST Cristian Sima