Poreclă Sile this Millennium Pseudonime sile_this_millennium

marți, 29 mai 2018

#Solidaritate cu cercetătorul CNSAS, Mădălin Hodor - Sursă : prof.univ. Viorel Rogoz - din corespondențele de pe blogul meu.



Fwd: Mădălin Hodor confirmă: „Ion Cristoiu a fost sursă a Securității” |
 Newsweek Romania  Viorel Rogoz 18:25 (Acum 22 de ore) către bcc: mine

http://silethismillennium.blogspot.com2018youtube-broadcast-yourself.html

 Mădălin Hodor confirmă: 

„Ion Cristoiu a fost sursă a Securității”

Newsweek Romania


Viorel Rogoz




către bcc: mine


După ce am scris in "Acolada" (de la nr 9/2009 la nr 4 / 2014,
 in fiecare numãr -V.pag. 20, 21, 22, uneori la 23-24!-), 
după ce am supraviețuit unei tentative de asasinat 
(Citiți pe feisbuk prin ce mizerii trece intelectualul care dă 
publicității nume de colonei și crime săvârșite în
 1984 , 85, '86, '87, '88 ) , 
azi sunt supus permanent unei torturi cu unde electromagnetice
 de joasă frecvență ș.a.
 Încercând să înțeleg ce mi se întâmplă, am aflat că, pe multi 
incomozi, i-au schingiuit și îngropat, "băieții", prin astfel de 
metode murdare, foștii-actuali securiști. 
Iar onor Colegiu al CNSAS stă pe gânduri :
 Să deconspire?
 Să nu deconspire?
 Să inchidă? 
Să nu închidă A R H I V E L E? 

Halal de noi, unde am ajuns după 30 de ani de "democrație!" 
Citiți interviul dat de "Mădălin Hodor " Ramonei 
Ursu"! 

---------- Forwarded message ----------
From: Emila Domuta <emi_domuta@yahoo.com>
Date: 2018-05-28 15:05 GMT+03:00
Subject: Mădălin Hodor confirmă: „Ion Cristoiu a fost sursă a Securității” | Newsweek Romania
To: 




Mădălin Hodor

 confirmă:
 „Ion Cristoiu
a fost sursă
a Securității”
DE RAMONA URSU


 | Actualizat: 28.05.2018 - 10:16
Mădălin Hodor, cercetător acreditat al Consiliului Național pentru
 Studierea Arhivelor Securității și angajat al instituției încă de la 
înființarea ei, este supus unei duble anchete – administrative și 
disciplinare - fiindu-i suspendată acreditarea de cercetător.
Revista este editată și condusă de Filip Teodorescu (colonel în cadrul 
fostei Securități, locțiitor al șefului Direcției de contraspionaj din cadrul
 DSS - n.r.). E o revistă care apare de opt-zece ani, editată de foștii
 securiști, sub egida SRI, așa cum spun ei. 



Periodic, în revistă, apar mesaje din partea șefilor SRI, care îi felicită
 pentru activitate, chestiuni standard, dar pe care ei le prezintă ca un 
fel de gir pe care SRI îl dă demersurilor lor. Sunt acolo co-autori mai 
mulți foști securiști, printre care Vasile Mălureanu, dar și Cristian
 Troncotă a făcut parte, la un moment dat, din comitetul director. 
Este o revistă asumată de propaganda securiștilor, care dedică articole 
negative CNSAS,
 în care se spune că este o instituție inutilă, că trebuie desființată,
 că arhivele trebuie închise, că facem poliție politică. 

Domnul Florian Banu, cel care a semnat plângerea împotriva 
dumneavoastră și a sesizat Comisia de disciplină și Colegiul CNSAS, 
este printre istoricii, cercetătorii la care faceți referire, care ar susține 
ipoteza unei „Securități bune”? 

Domnul Florian Banu scrie în această revistă, fără ca această 
chestiune să fie urmată de vreo consecință. Foarte mulți foști ofițeri 
de Securitate folosesc articole publicate în această revistă pentru 
a se apăra în instanță în procesele pe care le au cu CNSAS,
 spunând: „Vedeți, dacă și un cercetător CNSAS spune că nu
 suntem vinovați de acuzațiile pe care ni le aduce această instituție...” 

Vă dați seama că aici vorbim despre un conflict flagrant, însă acest 
domn Banu mă acuză pe mine că aduc prejudicii instituției. 

Ce alte lucruri au mai fost semnalate în plângerea care vi s-a făcut?

O altă acuzație, pe care o consider odioasă, este că, împreună cu 
Andrei Ursu, fiul dizidentului Gheorghe Ursu, și cu încă doi istorici 
de la CNSAS, colegi de-ai mei, Oana și Mihai Demetriade, am trimis,
 anul trecut, o scrisoare deschisă președintelui Klaus Iohannis și am 
organizat o conferință de presă la GDS, în care semnalam niște
 probleme legate de procesul de predare a dosarelor către CNSAS. 

Ceream desecretizarea și trimiterea unor dosare către CNSAS pentru 
cauze foarte importante: cazul Gheorghe Ursu, Brașov 1987, 
Revoluția din 1989. Noi am identificat documente în arhiva CNSAS 
care trimit la alte acte sau probe, pe care SRI ar trebui să le dețină. 
Am solicitat ca aceste documente să fie predate către CNSAS, pentru
 ca ele să poată fi folosite de Parchetul Militar, instituție cu care CNSAS
 are un protocol de colaborare pe tema procesului comunismului. 
Am adresat această scrisoare președintelui Iohannis, 
care ne-a răspuns. 

Ce v-a răspuns președintele? 

Ne-a răspuns că demersul nostru este bine-venit, că-l sprijină și că 
va face demersurile necesare pentru ca această problemă să fie
 rezolvată. Și le-a făcut. 

Șeful SRI, domnul Eduard Hellvig, a dat, anul trecut, un comunicat de
 presă și a spus că SRI se distanțează de trecut, că a format o comisie
 de experți la nivelul instituției, care să identifice eventualele documente 
pe care noi le-am semnalat și care să fie predate către CNSAS. 

O chestiune asumată, despre care și eu, și ceilalți istorici implicați
 în acest demers credem că poate produce efecte. Domnul Banu 
consideră că toate demersurile noastre sunt ilegale și că sunt de 
natură să prejudicieze imaginea instituției. A face demersuri pentru 
chestiunea asta inițiată de noi, în cazuri precum Gheorghe Ursu sau
 Revoluția din 1989,
 aduce prejudicii CNSAS, dar a scrie în revista „Vitralii”, nu. Sau a te 
afișa la lansarea celebrului volum de memorii al lui Iulian Vlad 
împreună cu restul securiștilor și să-l elogiezi este o chestiune bună,
 așa se consideră. 

Să revenim la plângerile care v-au fost făcute la CNSAS. 
Ce a urmat după ce Colegiul a fost sesizat?

Un detaliu important este că toată această anchetă, și cea disciplinară, 

și cea administrativă, declanșată de Colegiu pornește de la 
o prezumție falsă. Anume că eu am prezentat aceste documente, 
din lista celor 200, în calitate de angajat al CNSAS, deci ca funcționar
 public. Ceea ce este complet fals. Eu le-am publicat în calitate 
de cercetător acreditat. 

Le-am obținut în mod legal, le-am plătit și am primit chitanță și 
le-am publicat ca orice alt cercetător acreditat, care vine la CNSAS, 
obține copii după documente și le publică. Fără nicio diferență. 
Vorbim despre o inducere voită în eroare a opiniei publice, încercând 
să se atașeze problematica asta de calitatea mea de angajat și, 
în acest fel, să se inducă ideea că eu am acționat încălcând 
prevederile legale referitoare la calitatea de funcționar public și 
de angajat al CNSAS, ceea ce este fals. 

Dar în calitate de angajat al CNSAS și de funcționar public, care 
ar fi fost restricția, ilegalitatea, dacă le publicați?

Din ceea ce invocă ei, am încălcat regulamente interne, am întors
 ierarhiile și m-am pronunțat referitor la calitatea unor persoane, 
fără ca CNSAS să se pronunțe oficial. Însă, repet, eu am obținut 
acele documente ca orice alt cercetător. Am făcut o cerere 
de acreditare pe tema „Istoria spionajului” și am solicitat respectivele 
copii. Aici este o parte interesantă.

Eu am solicitat mai multe dosare, patru în total, erau 148 de file. 
Cererea am făcut-o în februarie. Ca orice cercetător, am mai discutat 
cu domnul Silviu Moldovan, șeful Serviciului de cercetare de la CNSAS,
 despre momentul în care voi primi aceste copii.
 Dânsul a început să-mi furnizeze tot felul de termene, asta timp de
 o lună. Dumnealui este acoperit de regulament, existând un termen
 de 60 de zile în care sunt obligați să le elibereze.
 Problema este că cele 148 de file solicitate de mine nu necesitau
 niciun fel de anonimizare. 

Nu era nevoie de acoperirea numelor, nu erau lucruri legate de viață 
privată. Era un tabel cu numele persoanelor și alte documente similare. 
Cererile de eliberare de copii din arhivele CNSAS, din cauză că sunt 
foarte multe, sunt lucrate de două departamente. O lună sunt lucrate 
de Direcția Cercetare, o lună de Direcția Investigații. În 2 aprilie, 
am făcut o nouă cerere de eliberare a copiilor, care s-a dus la 
Investigații. 

Spre deosebire de Direcția de Cercetare, care mă ținuse mai bine de 
o lună fără a-mi oferi copiile documentelor, 

Direcția Investigații mi le-a eliberat într-o zi, în 3 aprilie. 

Asta s-a întâmplat pentru că, în mod normal, nu aveau niciun motiv 
să le elibereze mai târziu. Nu era nimic de făcut la acele documente,
 ci doar de citit o dată acele 148 de pagini și de pus o ștampilă.
 Astfel, mi le-au eliberat pe 3 aprilie, dimineața. În după-amiaza 
aceleiași zile, domnul Moldovan mi-a eliberat și el rândul lui de copii,
 afând că le-am luat deja de la Investigații. Problema e că, în timp ce 
listele pe care le-am primit de la Investigații arătau exact ca cele pe 
care le-ați văzut publicate, documentele eliberate de domnul 
Moldovan erau acoperite. 

Ce date erau acoperite și de ce ar fi fost ilegal acest lucru, în acest caz?

Toate numele din tabel erau acoperite, cu excepția locului nașterii și
 a profesiei, ceea ce reprezintă o încălcare a legii. Normele de 
anonimizare prevăd clar că nu se acoperă numele în cazul 
colaboratorilor. Singurele lucruri acoperite în documentele emise sunt 
aspecte din viață privată, boli sau lucruri similare. 
Deci colaborarea cu fosta Securitate nu este supusă anonimizării.

Domnul Silviu Moldovan spune că a acționat după anumite norme, 
însă nu știm care sunt, pentru că, legal, acestea nu există. Așadar,
 în 3 aprilie, aveam două rânduri de copii ale documentelor și le-am
 plătit pe ambele. 

Unele copii erau acoperite, celelalte, nu. Aici, inclusiv în cercetarea 
pe care mi-o face Colegiul, intră în discuție acuzația că am publicat
 lista celor 200 ca să-l împiedic pe Ioan Aurel Pop să devină 
președintele Academiei Române. Obținând documentele în 3 aprilie, 
aveam două zile la dispoziție ca să le public, dacă intenționam asta, 
pentru că alegerile au fost pe 5 aprilie. Însă acest lucru nu s-a 
întâmplat, pentru că eu le-am publicat pe 12 aprilie. 
Nu am vrut să influențez în niciun fel alegerile la Academie, 
nici nu am făcut asta, ținta mea nefiind domnul Pop. 

Dar care a fost ținta dumneavoastră?

Ținta mea a fost o cu totul altă problemă, anume felul în care se 
gestionează arhiva CNSAS și modul în care se face procesul 
deconspirătii în România, după aproape 30 de ani de la Revoluție. 
Și am vrut să dau un exemplu de document care există în arhiva 
CNSAS din 2007, în condițiile în care domnul Pop are, din 2009, 
o adeverință de necolaborare cu Securitatea, în care nu este 
menționată existența acestui document, așa cum se procedează în
 toate cazurile. 

Este situația mai multor persoane din lista respectivă, care au
 adeverință de necolaborare. Problema este că în aceste adeverințe
 ar fi trebuit menționată existența acelui document, așa cum se face 
de obicei. Deci nu despre domnul Pop este vorba, ci despre cum 
se face deconspirare, discuția fiind cu mult mai vastă. De-a lungul 
timpului, CNSAS ar fi trebuit să solicite SRI lucruri elementare – 
baze de date, documente, 
dosare de cadre, imperios necesare administrării de probe în procesul
 deconspirării. În absența probelor complete, CNSAS poate emite 
decizii greșite pe arhive parțiale, pe documente și cercetări incomplete.
 Din tot acest lucru a reieșit că eu am vrut să-l dărâm pe Ioan Aurel 
Pop, ca să nu mai ajungă președintele Academiei Române, ceea ce,
 după cum v-am spus, nu era intenția mea. Pentru că, dacă era, 
publicam documentele mai devreme și, din ceea ce știu, alegerile la
 Academie au fost destul de strânse, deci poate ar fi avut efect. 





De ce credeți că „Evenimentul zilei” a dus acea campanie 
împotriva dumneavoastră și a ceea ce ați scris, așa cum spuneți?

Evenimentul zilei a aflat, prin sursele lor, că pe una dintre listele 
pe care intenționez să le public este și Ion Cristoiu. 
De aici, întreaga campanie. Pe 18 aprilie, Dan Andronic a 
publicat un articol în care îi amenință pe cei de la SIE că, în 
ipoteza în care Ion Cristoiu apare pe o listă de genul acesta, 
ei vor face o dezvăluire despre nu știu ce operațiune. 

Apare Ion Cristoiu pe acele liste cu „colaboratori aflați în 
legătură” cu UM 0225? Din ceea ce ați publicat până acum, 
nu reiese asta.

Da, într-adevăr, Ion Cristoiu apare pe una dintre aceste liste, 
cei de la Evenimentul zilei au aflat și, de aici, a urmat campania
 lor. Ion Cristoiu figurează pe una dintre liste, doar că pe o listă 
care privește foști colaboratori ai Securității. În 1985, s-a recurs 
la o reevaluare a surselor care erau în legătura UM 0225. 
În urma acestei reevaluări, o parte dintre surse au fost menținute,
 iar alte surse, care nu mai erau considerate utile sau din diverse
 alte motive, au fost scoase.

Ion Cristoiu se află pe una dintre listele cu sursele la care s-a
 renunțat, fiind scos din evidență din 1985, ceea ce nu înseamnă 
că nu a fost sursă înainte de 1985. Documentul nu spune ce au 
făcut aceste surse și în ce perioadă au colaborat cu Securitatea, 
ci doar că, începând cu anul 1985, acești oameni au fost scoși de
 pe lista surselor Securității.  

Citește și reacția lui Ion Cristoiu la aceste dezvăluiri: 
„Nu aveam cum să colaborez cu Securitatea, dar nu pot să 
răspund în abstract”

Ați fost audiat în Colegiul CNSAS?

În 17 aprilie, Colegiul a dat acel comunicat de presă în care 
spune că a declanșat o anchetă administrativă și disciplinară 
împotriva mea. Prin lege, dacă ești cerectat disciplinar, trebuie 
să fii notificat, însă documentele în cazul cercetării disciplinare 
le-am primit abia în 25 aprilie. Deci Colegiul a anunațat o 
anchetă disciplinară, în condițiile în care ea nu exista. 
De asemenea, Colegiul a decis să îmi suspende acreditarea 
de cercetător, ceea ce nu există ca măsură legală. Acreditarea 
poate fi doar retrasă. Dar și această chestiune trebuie făcută cu 
o motivare scrisă. 

V-au trimis o motivare scrisă?

Nu. Nu există decât un extras de proces verbal în care se spune
 că doamna Sulfina Barbu (membru al Colegiului CNSAS – n.r.),
inițiatoarea și susținătoarea acestei idei, considera să mi se 
suspende acreditarea, pentru că am prejudiciat imaginea CNSAS 
și a membrilor Colegiului. Separat de asta, am primit, până la 
urmă, sesizarea domnului Banu și a început să se desfășoare 
ancheta Comisiei de disiplină. Între timp, am fost chemat în 
Colegiu ca să prezint un punct de vedere, dar asta abia pe 3 mai,


deci la câteva săptămâni după ce Colegiul luase deja niște 
hotărâri în privința mea. Am prezentat un punct de vedere, 
am cerut și anularea sancțiunii privind suspendarea acreditării,
 dar, din acel moment, nu s-a mai întâmplat nimic. 
Colegiul CNSAS nu a luat nicio decizie în sensul acesta, 
eu aflându-mă în coninuare în acest punct, de suspendare a 
acreditării, ceea ce nu știu exact ce înseamnă. Sunt acreditat 
cu patru teme la CNSAS și nu știu dacă măsura lor se referă 
doar la o temă sau la toate patru. S-au mai ținut încă trei ședințe 
de Colegiu referitor la cazul meu, dar nu există nicio decizie.
 Se încearcă, de fapt, sancționarea mea în calitate de funcționar
 public, pentru ceea ce am făcut în calitate de cercetător acreditat. 

Pe cine ați fi putut deranja?

Sunt multe de spus. Am început să deranjez când am scris 
despre vânzarea evreilor. Am mai scris despre operațiunile 
Securității cu Mafia, despre ICE Dunărea, despre problema 
patrimoniului, despre despăgubirile de război și vânzarea 
etnicilor germani, am scris despre securiști precum 
Iulian Vlad, despre Revoluție. 

Practic, toată zona etnosecuritsă „mă are la inimă”, de la afaceri 
până la chestiuni de imagine. 

Ați mai simțit, la CNSAS, presiuni similare de când sunteți 
angajat?

Nu, niciodată. De acest nivel, nu. Acum sunt în atenția lor. 
Nu știu pe cine am călcat pe bătături, că sunt mai mulți înfuriați.
 Am deranjat multă lume din zona asta. Însă cazul acesta nu este
 despre mine, asta aș vrea să înțelegem. Este un caz de tip școală,
 asta e hârtia de turnesol. Aici se împart apele.
 Vezi cine e cu Securitatea și cine e împotrivă. 
Suntem la 30 de ani de la Revoluție, 
facem deconspirare sau nu?



luni, 28 mai 2018

Curiozități - ”Cele zece principii de manipulare a maselor , pe care se bazează democrația occidentală - Noam Chomsky

http://silethismillennium.blogspot.com2018youtube-broadcast-yourself.html

Revista Sufletului

Noam Chomsky :

 ”Cele zece principii ale manipulării maselor”

Noam Chomsky. Cele zece principii ale manipulării maselor

Chomsky este de părere că o societate decentă trebuie să depășească represiunea și opresiunea, reminiscențe istorice, creând condiții optime pentru exprimarea creativității umane, incompatibilă cu lipsa de libertate.
Chomsky este de părere că deși încă nu suntem capabili să concepem regulile unei societăți în care fiecare individ să aibă condiții perfecte de dezvoltare, dar că putem creiona principiile care să o guverneze. 
În opinia lui Chomsky avem două sarcini intelectuale importante în sfera politică și socială. Prima este de a imagina această societate viitoare dreaptă, ceea ce impune crearea unei teorii sociale umaniste, care să se bazeze, pe cât posibil, pe concepte ferme și umane despre esența sau natura umană. Cealaltă este înțelegerea naturii puterii și a opresiunii din societatea actuală.
Noam Chomsky a formulat zece principii manipulării,  pe care se bazează democraţia occidentală - strategii ale diversiunii, concepute pentru a confuziona şi deturna atenţia mulţimilor de la manevrele claselor politice şi financiare. Metoda este una simplă, canalizarea atenţiei în direcţii false. 

Care sunt cele zece principii pentru manipularea maselor.


1. Să distragi permanent aten­ţia de la problemele sociale reale, îndreptând-o către subiecte mi­no­re, dar cu mare impact emo­ţio­nal. Poporul trebuie să aibă mereu mintea ocupată cu altceva decât cu problemele lui reale.
2. Să creezi probleme grave, care angajează masiv opinia pu­blică şi tot tu să vii cu soluţii. Un exemplu: să favorizezi violenţa urbană şi apoi să vii tot tu cu gu­ver­narea providenţială care sal­vea­ză naţiunea în temeiul legilor re­presive cerute de popor, cu pre­ţul limitării libertăţilor democratice.
3. Să aplici treptat toate mă­su­rile dure. Ceea ce ar duce la miş­cări populare, dacă se aplică într-un singur pachet şi dintr-odată, de­vine suportabil, dacă este livrat în porţii anuale, conform unui program anunţat.
4. Să obţii acordul de moment al poporului pentru măsuri economice dure din viitor. Omul se obişnuieşte cu ideea şi înghite tot, dacă e  prevenit şi amânat.
5. Să te adresezi mulţimilor ca şi cum toţi oamenii au o gândire infantilă. În felul acesta, îndrepţi mulţimile spre o gândire infantilă care nu face relaţia dintre cauze şi efecte.
6. Să faci tot timpul apel la sentimente şi la reacţii glandulare, nu la raţiune. Să încurajezi reacţiile emoţionale, pentru că sunt cel mai uşor de manevrat.
7. Să ţii poporul în ignoranţă şi în satisfacţii ieftine, dar multe. Un sistem de învăţământ corupt şi nefuncţionaleste instrumentul ide­al de a tâmpi lumea şi a o controla.
8. Să încurajezi financiar me­dia, aceea care îndobitoceşte pu­bli­­cul şi-l ţine legat de emisiuni şi se­ria­le vulgare ce trag inteligenţa în jos.
9. Să stimulezi simţământul individual de culpă, de fatalitate, de neputinţă. Omul care nu mai are îndemnul să se revolte, devine turmă şi e uşor de controlat.
10. Să apelezi la toate cuceri­rile ştiinţelor pentru a cunoaşte punctele slabe din psihologia individului şi a mulţimilor. În acelaşi timp să le discreditezi prin media, astfel ca poporul să nu creadă în mijloacele şi strategiile statale de manipulare.
Toate, dar toate cele zece principii formulate de Chomsky le-ați simțit și le simțiți prezente în fiecare zi, în orice colț de lume sau de societate ați trăi, insinuându-se, acționând împotriva noastră, făcându-ne mai nesiguri, mai temători pentru ziua de mâine, mai puțini liberi și mai incapabili să ne construim o viață demnă.
PS.
Să căutăm oare pentru această a supraviețui în acestă cruntă realitate de manipulare a maselor de către elitele lumii politice încorporate în celebrele coterii iluministe  din ”discretele ”masonerii să evadăm prin salvări individuale de meditații de felul celor descrise pe larg în colecția gen”romanele inițiatice”
cum ar fi de exemplu cele semnate de scriitorul James Redfield .
Comentarii
Dumitru G Sin Din romanul inițiatic :”Secretul Shambhalei”, de James Redfield
Administrează

Dumitru G Sin ”Din de-a treia carte din seria deschisă de ”Profețiile de la Celestine” ,vom afla care este originea intuițiilor care au impact supra vieții fiecăruia dintre noi .Gradat ,vom experimenta și noi odată cu cu eroii călătoriei inițiatice, schimbările interioare necesare pentru a avea acces la un nou nivel de conștiință ,iar în finalvom descoperi cu descoperi cu plăcută uimire că viziunea noastră asupra universului a devenit mai bogată , mai nuanțată ,că există o extraordinară ordine în aparentul haos ce ne înconjoară ”James Redfield citat din ”SECRETUL SHAMBHALEI” 

duminică, 27 mai 2018

Anchetarea disciplinară a istoricului Mădălin Hodor. CNSAS bântuită de stafia naționalismului securist - Revista 22

http://silethismillennium.blogspot.com2018youtube-broadcast-yourself.html

Anchetarea disciplinară a istoricului Mădălin Hodor. CNSAS bântuită de stafia naționalismului securist

Tereza-Brindusa Palade - - - -
2018-05-26
Actualitate Interna
2
De ce este anchetat disciplinar la CNSAS cercetătorul Mădălin Hodor după dezvăluirea, în Revista 22 din 12 aprilie 2018, a unor documente ale fostei Securități ce conțineau liste de colaboratori aflați în legătura unei unități a Departamentului Securității Statului care urmărea emigrația românească?


 Nu este CNSAS o instituție plătită din bani publici pentru „studierea arhivelor Securității” și, se înțelege, pentru desecretizarea unor documente relevante pentru informarea corectă a opiniei publice? Sau este așa doar nominal – în realitate protejând cu gelozie interesele unor grupuri și persoane, în detrimentul interesului public? Și e oare irelevant că multe nume de pe lista publicată de Mădălin Hodor în Revista 22 au avut acces la interesante funcții politice, cariere jurnalistice în presa curtenitoare cu PSD, în variile sale întruchipări, și onoruri de academicieni – toate după 1989? Nu e oare fenomenal de grăitor „succesul”, după 1990, al acestor persoane aflate cel puțin „în grațiile” fostei Securități – o instituție practic desființată pe 30 decembrie 1989? E vorba de figuri precum Dorel Abraham, Ștefan Cazimir, Darie Novăceanu, Ion Coja ș.a. Last but not least, e vorba și de proaspătul președinte al Academiei Române Ioan-Aurel Pop, fost lider al organizației UASCR (Uniunea Asociațiilor Studenților Comuniști din România) pe Universitatea Babeș-Bolyai, devenit în ultimii ani rectorul aceleiași universități.

Dacă CNSAS se opune interesului public (în acest caz, interesului de aflare a adevărului cu privire la trecutul recent), nu ar fi, din păcate, nici prima, nici ultima instituție publică de acest fel din România. Dar e totuși intrigant ce se petrece în această instituție. Practic, la CNSAS bântuie, după mai multe surse, stafia unui naționalism strâns înrudit cu cel fabricat în laboratoarele fostei Securități a Statului și cu cel care emană deseori din comunicatele și apelurile Academiei Române. Din această perspectivă, chiar și dizidenții și opozanții Partidului – fost și actual – sunt considerați „trădători” ai patriei. Este simptomatic că și acum, după 29 de ani de la desființarea PCR și a Departamentului Securității Statului, plecarea unor membri marcanți din PSD este imediat sancționată public, după ce se dă ordin pe unitate, ca o „trădare” mișelească (a se vedea recentele ieșiri publice ale lui Firea, Dan etc. care acuză „trădarea” parlamentarilor PSD care migrează spre partidul lui Victor Ponta). Ironic, această sancțiune moralistă e lansată de supușii politici ai unui traseist care a „trădat” la rândul lui un partid pentru a ateriza în PSD: un anumit Liviu Dragnea.

Dar să revenim la CNSAS, o instituție care l-a ales, acum câteva luni, președinte pe Constantin Buchet, un personaj cu trecut legat de PRM și prezent legat de PSD, propunerea Vioricăi Dăncilă pentru șefia instituției. În Colegiul CNSAS predomină, desigur, PSD pentru că numirile în conducerea CNSAS sunt politice, fiind avizate de Parlament. Face o notă discordantă Germina Nagâț, propusă în Colegiu de USR și deținând premiul pe 2013 din partea Grupului pentru Dialog Social „pentru devotamentul admirabil cu care servește cauza adevărului istoric”.

Practic, CNSAS e condus la ora actuală de un ins care, conform adevărul.ro, îi scria în 2002 lui Corneliu Vadim Tudor într-o scrisoare că a căutat întotdeauna ca pozițiile sale să fie „sincrone cu ideologia politică a PRM, în aceste chestiuni legate de istoria contemporană a României”. Dar ideologia politică a PRM în chestiunile legate de istoria recentă a României e una și aceeași cu ideologia fostei Securități. Și, chiar dacă am admite, de dragul onestității, posibilitatea ca dl Buchet să fi evoluat din 2002 și să fi adoptat între timp o perspectivă mai europeană, fostele sale loialități ideologice și actuala sa recomandare din partea unui Guvern ce urmează destul de fidel ideologia naționalistă a Securității patrioate sunt de ajuns pentru a fi neliniștitoare.

Mai departe, dacă toate aceste neliniști ar fi speculative, n-ar avea sens să ne deranjăm să formulăm aici întrebări despre CNSAS. Dar anchetarea disciplinară a lui Mădălin Hodor la scurtă vreme după dezvăluirile sale din Revista 22 dovedește că neliniștile în cauză au temeiuri reale. CNSAS este, așadar, o instituție ironic dominată de spiritul pe care ar trebui să-l denunțe prin activitatea sa: ideologia politică a fostei Securități, în chestiunile legate de istoria recentă a României. Instituția are, din fericire, și angajați precum Germina Nagâț, Mădălin Hodor, Mihai Demetriade și Oana Demetriade, care lucrează cu profesionalism, de mulți ani, în cercetarea arhivelor fostei Securități și au oferit, între altele, documente-cheie pentru rechizitoriile întocmite în cazurile Gh. Ursu, Brașov și Revoluție.

Dar structura politică aflată la conducerea instituției nu e, de cele mai multe ori, de partea adevărului istoric și a cercetării oneste a arhivelor, ci a vechii ideologii naționalist-securiste. Cei care prezintă public documente ce permit aflarea adevărului, făcând, cum spune un personaj al lui Shakespeare, „diavolul de rușine”, au de suportat, de aceea, represalii administrative. Ceea ce înseamnă că el, „diavolul”, se simte incomodat și își pune din nou agenții în mișcare.


„Diavolul” securocrat, cu reflexele lui secretomane, e cel care pune piedici democrației și libertății față de trecut – nu „statul paralel” inventat de hoții care strigă „hoții”. Acest „diavol” e adevăratul stat paralel – paralel cu interesul public pe care ar trebui să-l servească cu profesionalism instituțiile finanțate din bani publici. CNSAS nu e finanțată de la bugetul public pentru a deveni o feudă pesedistă și peremistă în care sunt persecutați cercetătorii obiectivi. Nici nu e în interesul public al unei țări care a ales un destin democratic și european să mențină la nesfârșit, în instituții publice, toxica ideologie „patriotică” a fostei Securități, ce confunda deliberat „patria” cu „partidul” și „partidul” cu „iubitul conducător”. Toate astea ne mențin în schimb într-o zonă cenușie, în care suntem mereu vulnerabili față de șmecherași autoritari care iau lumină de la Viktor Orban și alți naționaliști care calcă în picioare democrația și libertățile.Fotografia postată de Madalin Matica.
Postat pe facebook de
26.742 de vizualizări

https://silethismillennium2019.blogspot.com/

Cine a Furat Banii lui Ceausescu | PODCAST Cristian Sima