highlight , Politica
Iohannis vrea ROMÂNIA pe NOUL DRUM CHINEZ AL MĂTĂSII
http://silethismillennium.blogspot.com/2009/03/youtube-broadcast-yourself.htmlIohannis vrea ROMÂNIA pe NOUL DRUM CHINEZ AL MĂTĂSII
Președintele Klaus Iohannis s-a întâlnit sâmbătă
la New York cu omologul său din Republica Populară Chineză, Xi Jinping,
context în care a fost exprimat interesul României pentru Noul Drum al
Mătăsii, transmite Agerpres.
"Principalele sectoare vizate pentru derularea unor proiecte de anvergură sunt energia, infrastructura și turismul. Cu ocazia întrevederii, a fost exprimat interesul României pentru proiectul Noului Drum al Mătăsii", arată Administrația Prezidențială.
CE ESTE NOUL DRUM AL MĂTĂSII?
Reconstrucţia Drumului Mătăsii este realizată de China prin investiţii masive şi refacere economică în zona vestică a continentului asiatic, prin crearea a cinci mari legături cu Asia Centrală şi Europa: un pod transcontinental eurasiatic – o oglindă a transsiberianului – un coridor de cale ferată ce vrea să lege Shanghai – centrul finaciar asiatic de Londra – centrul financiar al Europei – via Beijing, un coridor de conducte prin Kazahstan până la Marea Caspică şi Golful Persic, drumuri modernizate prin Uzbekistan şi o prelungire a autostrăzii Karakoram până la portul Gwadar din Marea Arabiei. Un alt port în care China investeşte masiv este Pirus din Grecia, care îi facilitează accesul la zona Uniunii Europene, al doilea mare partener comercial al său.
Dacă drumul gazului şi al petrolului pleacă dinspre Marea Caspică, Marea Neagră şi Golful Persic, către China, ţările care extrag aceste resurse sunt punctul cheie al diplomaţiei chineze, denumită generic „diplomaţia petrolului”. Astfel naşterea unei rute energetice aduce pe tabla de şah noi pioni, dintre care amintim: Kazahstanul, Turkmenistanul, Azerbaijanul, Arabia Saudită şi având ca zone cheie: Iranul şi Turcia
"Principalele sectoare vizate pentru derularea unor proiecte de anvergură sunt energia, infrastructura și turismul. Cu ocazia întrevederii, a fost exprimat interesul României pentru proiectul Noului Drum al Mătăsii", arată Administrația Prezidențială.
CE ESTE NOUL DRUM AL MĂTĂSII?
Reconstrucţia Drumului Mătăsii este realizată de China prin investiţii masive şi refacere economică în zona vestică a continentului asiatic, prin crearea a cinci mari legături cu Asia Centrală şi Europa: un pod transcontinental eurasiatic – o oglindă a transsiberianului – un coridor de cale ferată ce vrea să lege Shanghai – centrul finaciar asiatic de Londra – centrul financiar al Europei – via Beijing, un coridor de conducte prin Kazahstan până la Marea Caspică şi Golful Persic, drumuri modernizate prin Uzbekistan şi o prelungire a autostrăzii Karakoram până la portul Gwadar din Marea Arabiei. Un alt port în care China investeşte masiv este Pirus din Grecia, care îi facilitează accesul la zona Uniunii Europene, al doilea mare partener comercial al său.
Dacă drumul gazului şi al petrolului pleacă dinspre Marea Caspică, Marea Neagră şi Golful Persic, către China, ţările care extrag aceste resurse sunt punctul cheie al diplomaţiei chineze, denumită generic „diplomaţia petrolului”. Astfel naşterea unei rute energetice aduce pe tabla de şah noi pioni, dintre care amintim: Kazahstanul, Turkmenistanul, Azerbaijanul, Arabia Saudită şi având ca zone cheie: Iranul şi Turcia