Poreclă Sile this Millennium Pseudonime sile_this_millennium

marți, 1 septembrie 2015

Caricatura zilei – 1 septembrie



http://silethismillennium.blogspot.com/2009/03/youtube-broadcast-yourself.html

Trocul penalilor din PSD pe seama Curții de conturi - de Romulus Georgescu , 31 august 2015 - Sursa : Romania Libera

http://silethismillennium.blogspot.com/2009/03/youtube-broadcast-yourself.html


Trocul penalilor din PSD pe seama Curții de conturi

de  

Romulus Georgescu ,  

31 august 2015

 - stire actualizata la ora 23:24, 31 august 2015



Trocul penalilor din PSD pe seama Curții de conturi
Pentru a controla grupul PSD din Senat, Liviu Dragnea a dat undă verde pentru mutarea lui Ilie Sârbu, socrul premierului Ponta, la Curtea de Conturi. Reașezarea raporturilor de forțe din PSD l-a determinat pe Dragnea să ignore problemele penale și controversele din jurul persoanei lui Sârbu.
Ilie Sârbu a renunțat, oficial, la postul de lider al senatorilor PSD, urmând să se retragă din partid, după 22 de ani de activitate. El a fost înlocuit de Mihai Fifor, un apropiat al președintelui Camerei, Valeriu Zgonea, aliat de conjunctură cu liderul partidului, Liviu Dragnea. Au fost schimbați și susținătorii lui Ilie Sârbu din Biroul Permanent al Senatului (Cristian Dumitrescu, Florin Constantinescu, Nicolae Moga), fiind înlocuți cu oamenii lui Dragnea (Augustin Mitu, Niculae Bădălău, Neculai Bereanu). Din cei patru membri ai conducerii Senatului, doar Ioan Chelaru a supraviețuit schimbării de regim.
În acest fel, Dragnea a ajuns să controleze grupul PSD din Senat, iar premierul Victor Ponta a pierdut un avanpost important în condițiile în care socrul său, Ilie Sârbu, era cel care controla voturile senatorilor PSD. Dornici să mascheze tensiunile din partid, liderii au pretins că decizia lui Sârbu ar fi fost mai veche și nu ar avea nici o legătură cu preluarea PSD de către Liviu Dragnea. Ponta a relatat că socrul său se gândea la retragere „din decembrie” și a rămas doar la rugămintea sa, Sârbu a confirmat rugămintea, dar a plasat primele discuții în februarie. La rândul său, Dragnea a susținut că nu plănuia înlocuirea lui ­Sârbu.

Problemele lui Sârbu, ignorate

Pentru a-și întări controlul asupra partidului, Dragnea a sacrificat credibilitatea unei instituții de stat. Astfel, PSD, cu acceptul lui Dragnea,  urmează să îl voteze pe Ilie Sârbu pentru un post la Curtea de Conturi, cel de vicepreședinte al Autorității de Audit. Acest organism se ocupă de auditarea cheltuirii fondurilor europene din domeniul agriculturii, membrii săi fiind aleși de către Parlament. O poziție extrem de importantă și bine remunerată – 150.000 de lei pe an, potrivit declarației de avere depusă de actualul deținător al postului. Întrebat ce îl recomandă pe Sârbu pentru acest post, dat fiind că el la bază are studii teologice, Dragnea a explicat că senatorul PSD are o experiență vastă. „Are o experiență foarte mare, a lucrat foarte mult în cele două mandate de ministru pe foarte multe programe europene, este un om care a condus foarte multe instituții, nu este un om fără experiență”, a declarat Dragnea. După cum se vede, Dragnea, condamnat cu suspendare în dosarul fraudării referendumului din 2012, se referă doar la CV-ul oficial al lui Sârbu, ignorând problemele semnalate de DNA sau de presă.
Însă, tocmai experiența în diferite funcții, nu îl recomandă pentru noul post. Sârbu este urmărit penal în dosarul retrocedărilor ilegale de păduri și nu a lămurit clar cum a dobândit apartamentul pe care l-a oferit, la schimb, Dacianei Sârbu.  În plus, „România liberă” a dezvăluit că,  în perioada în care Sârbu era ministru al Agriculturii, Romsilva a elaborat un regulament care a permis tăierea de păduri, fapt incriminat chiar de un raport al Corpului de Control al premierului Ponta.
Pentru a-i oferi lui Sârbu postul dorit, conducerea PSD pare decisă să adopte o strategie neobișnuită: respectarea Constituției. Potrivit site-ului Curții de Conturi, în această instituție nu este liber nici un post. Însă, PSD are la dispoziție o decizie a Curții Constituționale din octombrie 2014, potrivit căreia vicepreședintele Autorității pentru Audit, Ioan Anton, a fost ales neconstituțional. După ce a stat un an de zile în sertarele Parlamentului, decizia se pare că va fi invocată pentru desfășurarea de noi alegeri, încheiate cu instalarea socrului premierului în funcție.

Dragnea, șef peste miniștrii lui Ponta

Plecarea lui Ilie Sârbu la Curtea de Conturi este un semn elocvent că era Ponta se apropie de sfârșit în PSD. Nu este singurul. Înainte de ședința conducerii PSD, Dragnea a declarat că PSD va lucra împreună cu preşedintele Klaus Iohannis la legea bugetului pe 2016, la legea salarizării, dar şi la legea votului prin corespondenţă, precizând că este nevoie de „pace politică” pentru dezvoltarea României. La lansarea acestui mesaj, Dragnea nu a pomenit nimic despre rolul lui Ponta, acesta având doar misiunea de a transpune în practică deciziile PSD. Astfel, după ședința conducerii PSD, Dragnea a anunțat că Executivul urmează să vină în faţa Parlamentului cu proiectul de lege privind bugetul pe anul 2016 cel târziu până pe 15 noiembrie, iar noua lege a salarizării trebuie definitivată înainte de Legea bugetului, astfel încât Guvernul să ştie foarte clar pe ce date economice lucrează.
Liderul PSD le-a cerut miniș­trilor să prezinte prima dată la partid măsurile pe care le au în vedere, iar ulterior să le prezinte la televiziuni. Dragnea este hotărât, de asemenea, să spargă monopolul mediatic al premierului Ponta. Liderii PSD nu au mai făcut, luni, o evaluare a miniştrilor, aşa cum se anunţase anterior, pentru că membrii Guvernului “încep să comunice mult mai bine”, a explicat liderul PSD.  Dragnea a spus că miniştrii “încă n-au spart televizoarele”, dar i-a îndemnat să apară mult mai des în emisiuni şi în conferinţe de presă, pentru a-şi prezenta măsurile bune pe care le iau în ministerele lor. Noua măsură este, oficial, o mână de ajutor întinsă premierului Ponta. „Nu mi se pare corect și nici eficient ca premierul să răspundă singur de toate problemele Guvernului”, a justificat Dragnea.
Mai mult, conducerea PSD l-a mandatat pe ministrul Justiţiei, Robert Cazanciuc, să lucreze la noi prevederi privind statutul funcţionarilor publici, care să precizeze clar ce categorii de bugetari sunt cuprinse în această legislaţie, dar şi un nou Cod al incompatibilităţilor. Confruntat cu revolta unor parlamentari PSD la adresa activității sale, ministrul Justiției, Robert Cazanciuc, a primit ordin de la Liviu Dragnea să fie mai „activ”. 

Petele lui Ilie Sârbu

Este urmărit penal, în dosarul retrocedărilor ilegale de păduri, fiind acuzat de folosirea influenței politice și de sprijinirea unui grup infracțional organizat.
În timp ce acesta era ministru al Agriculturii, Romsilva a elaborat un regulament care permitea tăierea de păduri, acțiune caracterizată chiar de Corpul de Control al premierului Ponta drept „abuz în serviciu”. DNA a decis urmărirea penală in rem, adică față de faptă.
A realizat o tranzacție controversată cu un apartament de lux. Ilie Sârbu a omis un an de zile să declare un nou apartament și, chiar în acest moment, nu a precizat ce apartament a obținut la schimb de la familia Victor Ponta - Daciana Sârbu).
Potrivit postului B1 TV, Ilie Sârbu ar fi devenit colaborator al fostei Securități la vârsta de 21 de ani.

Codul Fiscal, după calendarul lui Dragnea

Preşedintele interimar al PSD, Liviu Dragnea, a declarat, ieri, că noul Cod Fiscal se află într-o procedură accelerată în Parlament, fiind aşteptat să treacă de plenul Senatului astăzi, iar joi de cel al Camerei Deputaţilor, astfel încât să poată fi promulgat de preşedinte până lunea viitoare. Primul pas al calendarului a fost bifat ieri când Comisia de buget a Senatului a adoptat, în unanimitate, amendamentele la Codul Fiscal convenite la reuniunea liderilor partidelor politice, inițiată de Liviu Dragnea. Printre acestea se numără  reducerea etapizată a TVA - la 20% începând cu 1 ianuarie 2016 şi la 19% de la 1 ianuarie 2017.
PS.
Sublinierile au fost efectuare de blogger

România vs noua criză - la bal sau la spital? Autor: Administrator | marţi, 01 septembrie 2015 | - Sursa : Capital

http://silethismillennium.blogspot.com/2009/03/youtube-broadcast-yourself.html
 

Criză

România vs noua criză - la bal sau la spital?

Autor:

 Administrator |

 marţi, 01 septembrie 2015 |



Pieţele de capital o iau razna, preţul materiilor prime se prăbuşeşte, zonele de conflict din jurul Europei se înmulţesc, iar rezultatele economiilor din SUA şi din zona euro sunt oarecum dezamăgitoare. Cât de îngrijoraţi ar trebui să fim ?

Furtuna din Grecia de acum două luni pare doar o adiere în comparaţie cu ce se întâmplă zilele acestea în China. Luni, 24 august, bursa de la Shanghai a închis în scădere cu 8,5%, marţi a mai pierdut 7,6%, miercuri încă 1,3%, iar joi a recuperat din pierdere, urcând cu 5,3%. Şi restul burselor au reacţionat cu putere la scăderile abrupte din China, la care s-au adăugat rezultate economice mai proaste decât cele prognozate venite din Statele Unite şi zona euro şi scăderea preţurilor la materiile prime. Indicele Dow Jones al Bursei din New York, de pildă, a coborât de la 17.450 pe 21 august la 16.285 pe 26 august. Bursa de la Bucureşti nu a rămas nici ea imună la mişcările de pe pieţele internaţionale. Indicele BET a închis în scădere cu 6,3% pe 24 august, a crescut cu 3% pe 25 august, a scăzut din nou cu 0,68% în ziua următoare şi a recuperat o parte din terenul pierdut pe 26 august, în ton cu pieţele internaţionale.
Cu doar câteva zile înainte, un articol publicat de CNBC cita câţiva analişti care recomandau ţara noastră şi alte state din Europa Centrală drept refugiu pentru investitorii speriaţi de volatilitatea pieţei din China, problemele din Grecia şi prăbuşirea cotaţiilor materilor prime. „Europa Centrală şi România arată destul de bine“, spunea Charles Robertson, economist-şef al băncii de investiţii Renaissance Capital. Timothy Ash, strateg pentru pieţele emergente la Nomura International, declara la rândul său că cel mai probabil locurile în care investitorii s-ar putea „ascunde“ sunt în jumătatea de est a Europei. „În general, regiunea importă materii prime şi astfel este un beneficiar al scăderii preţurilor acestora, iar legăturile comerciale cu China sunt destul de slabe, mai ales în ceea ce priveşte exporturile către China şi investiţiile chineze“, a explicat el.

Plus şi minus

Dacă reacţia bursei de la Bucureşti nu confirmă, cel puţin deocamdată, statutul de „safe haven“ al României, este totuşi adevărat că, anul trecut, exporturile româneşti către China au totalizat circa jumătate de miliard de euro (adică în jur de 1% din totalul exporturilor). Cu alte cuvinte, tensiunile, care s-ar putea traduce într-o scădere a cererii pe piaţa chineză, reprezintă un risc minor, dacă nu chiar nesemnificativ pentru producătorii români.
De cealaltă parte, însă, datele economice neconvingătoare venite de peste Ocean au dus la o depreciere relativ semnificativă a dolarului faţă de euro şi, implicit, faţă de leu. De aici ar putea veni pericolul pentru circa 30% din exporturile româneşti, care au ca destinaţie pieţele din afara UE şi care se derulează în dolari. Din cauza cursului de schimb RON-USD, acestea s-au scumpit cu circa 5% în ultimele săptămâni. În acelaşi timp, încetinirea creşterii în zona euro în al doilea trimestru al lui 2015 ar putea avea un oarecare impact asupra exporturilor autohtone către această regiune. Jumătatea plină a paharului este că, în acelaşi timp, importurile în dolari s-au ieftinit sau se vor ieftini. Iar pe listă se află atât numeroasele produse venite din China şi alte ţări asiatice, cât şi gazele naturale sau petrolul.

Petrolul – un ochi râde, altul plânge

Iar dacă a venit vorba de hidrocarburi, nu putem trece cu vederea turbulenţele din acest domeniu. Totul a început în urmă cu circa un an, când decizia OPEC (organizaţie dominată de Arabia Saudită) de a nu reduce producţia în ciuda cantităţilor mari existente pe piaţă şi a cererii în uşoară scădere a dus la o prăbuşire a cotaţiilor internaţionale ale ţiţeiului. Unii susţin că saudiţii lucrează mână în mână cu americanii şi că strategia lor a fost de a lovi în Rusia şi în plan secund în Venezuela, ambele state fiind puternic dependente de exporturile de hidrocarburi şi aflându-se în conflict deschis cu SUA. Alţii cred, însă, că arabii au vrut de fapt să-i scoată din joc pe producătorii americani de petrol de şist, care, din cauza tehnologiilor costisitoare utilizate, nu pot funcţiona sub un anumit preţ. Una peste alta, cotaţia ţiţeiului brut a coborât de la 106 dolari pe baril în iunie 2014 la 48 de dolari în ianuarie 2015 şi, după ce a urcat până la 60 de dolari pe baril în aprilie-mai, a căzut la sub 40 de dolari în ultima parte a lunii august, cel mai mic nivel din 2004 încoace.

Pe plan internaţional, impactul acestei spectaculoase şi relativ neaşteptate scăderi a fost cel prognozat: marii exportatori, în principal cei care au costuri mai mari de producţie (precum Rusia, Venezuela ori Canada) au suferit pierderi semnificative. Şi firmele care folosesc fracturarea hidraulică în Statele Unite s-au trezit în dificultate, însă, în ciuda prognozelor alarmiste, producţia americană de ţiţei a crescut în ultima perioadă, iar costurile de extracţie s-au redus, asta şi după ce noi tehnologii mai ieftine au început să fie utilizate pe scară tot mai largă.
La nivelul României, impactul cel mai vizibil al scăderii preţului petrolului a fost cel al reducerii preţurilor la pompă. Zilele acestea, motorina a ajuns să se vândă în unele staţii de carburanţi cu mai puţin de cinci lei pe litru, în timp ce benzina costă cu 20-30 de bani mai mult. Ceea ce echivalează, desigur, cu veşti bune pentru cei care au afaceri în domeniul transportului sau, pur şi simplu, pentru şoferii de rând. „Am făcut vreo 2.000 de kilometri prin ţară în concediul ăsta şi, faţă de anul trecut, am dat pe benzină cu vreo 120 de lei mai puţin. Poate nu pare mult, dar e cât o noapte de cazare“, spune bucureşteanul Daniel Tudor.
Nu la fel de mulţumite sunt unele din companiile din domeniu. OMV Petrom, de exemplu, a anunţat pentru primul semestru o scădere a vânzărilor cu 18% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, un profit net de 234 de milioane de euro (cu 25% mai mic faţă de primele şase luni din 2014) şi o reducere a investiţiilor. „Ne-am concentrat pe asigurarea unei afaceri durabile şi profitabile într-un mediu de piaţă cu preţuri mici la ţiţei ce ar putea dura. Am implementat măsuri de reducere a costurilor de operare şi de creştere a eficienţei operaţiunilor noastre. Pentru a ne menţine fluxul de numerar şi un bilanţ solid, ne-am prioritizat investiţiile în funcţie de potenţialul de a genera valoare pe termen lung, astfel că am obţinut o scădere a cheltuielilor de capital ale grupului de aproximativ 30%“, a dezvăluit directorul general al OMV Petrom, Mariana Gheorghe.
Ieftinirea ţiţeiului a făcut, însă, ca Rompetrol Rafinare (rafinăria Petromidia) să înregistreze în primul semestru un profit de 18 milioane de dolari (faţă de o pierdere de 47 de milioane de euro în prima jumătate a lui 2014). Asta în timp ce grupul maghiar MOL, cu o prezenţă semnificativă pe piaţa carburanţilor din România, ar urma să înregistreze un profit brut de 2,2 miliarde de dolari anul acesta, cu 10% mai mult faţă de estimările anterioare.
La nivelul bugetului de stat, impactul petrolului ieftin este oarecum contradictoriu – acciza pe combustibili este calculată în eurocenţi la litru, iar pe măsură ce se vor vinde mai mulţi carburanţi, încasările guvernamentale vor creşte. De cealaltă parte, rezultatele financiare sub aşteptări şi restrângerea investiţiilor OMV Petrom (dar şi a altor firme din zona explorărilor şi extracţiei) vor însemna impozite mai mici plătite statului. Vor reuşi rezultatele mai bune ale unora dintre jucători să compenseze aceste pierderi? Vom şti asta doar peste câteva luni.

Europa sub asediu

La ameninţările de mai sus se adaugă valul de refugiaţi fără precedent în ultimii 70 de ani. Mii de cetăţeni ai statelor din Orientul Mijlociu sau Africa iau cu asalt în fiecare zi frontierele Uniunii Europene. Iar graniţele, deşi în teorie construite astfel încât să oprească orice intrare neautorizată, se dovedesc a fi uşor de trecut. Din fericire, poziţia geografică excentrică a României are şi efecte pozitive. Ţara noastră nu se află pe niciuna din rutele principale de intrare sau tranzit utilizate de imigranţii ilegali şi, deşi în ultimele luni au fost depistate grupuri de refugiaţi la frontierele cu Moldova, Ucraina, Bulgaria sau pe Marea Neagră, numărul lor este încă neglijabil.

Adevărata problemă este, însă, că cel mai probabil refugiaţii ajunşi pe teritoriul UE vor fi distribuiţi şi în România sau în alte state deocamdată ferite de fluxul migratoriu, având în vedere că ţări precum Italia, Grecia ori Germania se declară deja depăşite de numărul acestora (autorităţile de la Berlin, de exemplu, au estimat că până la sfârşitul lui 2015 numărul imigranţilor ilegali aflaţi pe teritoriul ţării va ajunge la 800.000, respectiv 1% din populaţie). Pe lângă cheltuielile bugetare pe care le va implica găzduirea unui număr încă neclar de cetăţeni străini, România ar putea să se confrunte şi cu o altă provocare: printre refugiaţi s-ar putea ascunde uşor extremişti. Cu alte cuvinte, riscurile unor atacuri teroriste pe teritoriul nostru ar putea creşte semnificativ.

La mila politicienilor

Întrebarea care se pune este la ce ar trebui să ne aşteptăm. Am mai sperat o dată în 2008, în frunte cu politicieni din toate colţurile eşicherului politic, că vom trece neatinşi prin criză, însă ne-am înşelat amarnic. De această dată, turbulenţele de pe pieţele internaţionale ne-au prins ceva mai pregătiţi: cheltuielile statului sunt (deocamdată) sub control, ba chiar avem excedent bugetar, gradul de îndatorare al indivizilor şi companiilor nu a crescut semnificativ şi niciuna din pieţele majore nu pare să fi dezvoltat ceva ce ar semăna cu o bulă. Totuşi, nivelul datoriei guvernamentale a ajuns în zona de atenţie, investiţiile publice se află la un nivel ridicol, iar Executivul se pregăteşte să relaxeze fiscalitatea şi, simultan, să crească lefurile în domeniul bugetar.
În urmă cu circa o lună, guvernatorul BNR Mugur Isărescu avertiza asupra riscurilor reprezentate de această strategie: „Relaxarea fiscală de proporţii de anul trecut şi din iunie 2015 a schimbat total traiectoria a ceea ce numim PIB potenţial. Aceasta face ca spaţiul de relaxare să se îngusteze extrem de rapid şi să dispară spre sfârşitul acestui an. Cu alte cuvinte, stimularea cererii în plus începând cu toamna acestui an va produce numai fum, se va duce în preţuri inflaţioniste sau în deficit de cont curent.“ El a subliniat că pentru a avea creştere economică este nevoie nu numai de stimulente, ci şi de o creştere a productivităţii şi a numărului de locuri de muncă. Vor fi suficiente aceste avertismente şi veştile proaste de peste hotare pentru a tempera elanul politicienilor? Sau faptul că anul 2016 este unul electoral ne va duce încă o dată la dezastru? Deocamdată, tocmai a fost aprobată ordonanţa guvernamentală prin care salariile din sistemul sanitar vor creşte cu 25%.

Incredibil! Ce a spus Audrey Hepburn când a aflat că va muri de cancer - de Carmen Ștefan 31 August, 2015 - 15:15

http://silethismillennium.blogspot.com/2009/03/youtube-broadcast-yourself.html

Incredibil! Ce a spus Audrey Hepburn când a aflat că va muri de cancer

cele-mai-frumoase-femei-ale-secolului-20-audrey-hepburn-.jpg

Cele mai frumoase femei ale secolului 20
Cele mai frumoase femei ale secolului 20: Audrey Hepburn rămâne în memoria noastră un exemplu de frumusețe și rafinament
Foto: metropotam.ro

Fără formele voluptuoase ale lui Marilyn Monroe sau Elizabeth Taylor, dar cu ochii migdalaţi, surâsul cald și distincţia sa, Audrey Hepburn a rămas imaginea supremă a eleganţei și a feminităţii. Dar și a generozităţii. Viaţa ei a fost o călătorie în căutarea iubirii și a binelui.
Dincolo de șarmul ei de pariziancă, Audrey ra­dia graţie sufletească în stare pură. Iar acesta era se­cretul frumuseţii ei. Nimic nu era fals la ea. „Ca să ai ochi frumoși, privește binele în ceilalţi. Și ca să ai buze fru­moase, rostește cuvinte frumoase“, spunea actriţa care în 1953 se lansa la Hollywood, alături de Gregory Peck, în acea „Vacanţă la Roma“ de neuitat, scrie okmagazine.ro.
Când Prinţesa Ann și-a cumpărat o pereche de sandale romane, s-a tuns pixie și a savurat o îngheţată pe străzile Romei, dedându-se cu nesaţ micilor bucurii ale vieţii, precum oamenii simpli, lumea a descoperit un nou tipar al frumuseţii. Androgina Hepburn, la cei 1,69 m și 50 de kilograme, cu sâni mici, dar ochi jucăuși, era frumuseţea anti-Marilyn. „Sex-appealul înseamnă mai mult decât măsurile fizice. N-am nevoie de un dormitor ca să-mi dovedesc feminitatea. Pot trans­mite tot atâta sex-appeal culegând mere dintr-un copac sau stând în ploaie“, spunea ea.
După două căsnicii eșuate, din care s-a retras învinsă de infidelitatea unor soți care au fost copleșiți de greutatea numelui ei, Audrey și-a găsit în sfârșit fericirea în ultima parte a vieții, când l-a întâlnit pe actorul Robert Wolders și s-a dedicat muncii pentru UNICEF. Colabora cu organizaţia de mai multă vreme, dar acum venise tim­pul pentru misiunile adevărate, în cele mai afectate zone ale Africii, unde Robert îi era mereu alături. În sfârșit, găsise un bărbat care nu se temea de numele Hepburn, care vedea adevărata femeie din ea și care îi împărtășea idealurile.
La întoarcerea dintr-o misiune în Somalia, în august 1992, Audrey a început, însă, să se plângă de dureri de ab­domen. La Los Angeles, medicii i-au descoperit un can­cer de colon cu evoluţie galopantă. Înainte de operaţie, doctorul i-a chemat pe fiii actriței, Sean și Luca, pentru a-i anunţa că mamei lor i-au mai rămas doar trei luni de trăit.
Sean reme­morează cutremurătorul moment: „Am fost bulversaţi. Iar ea… ea ne privea surâzând: «E bine, încă mai am timp să mă ocup de copiii mei. Ăsta e mersul firesc al lucru­rilor». Ne-am întors acasă și am organizat pentru ea cel mai frumos Crăciun, pe care nu-l vom uita niciodată. Ne-am spus atunci atâtea lucruri, cu adevărat importante…“ Frumoasa Audrey s-a stins pe 20 ianuarie 1993.

LEGENDELE ȚARII LUI SOV



http://silethismillennium.blogspot.com/2009/03/youtube-broadcast-yourself.html

DeCeBasescu.ro - Mircea Geoana a fost acasa la domnul Sorin Ovidiu Vantu



http://silethismillennium.blogspot.com/2009/03/youtube-broadcast-yourself.html

luni, 31 august 2015

Cum depunem o contestatie la ANAF - Tot ce trebuie sa stim - Luni, 31 August 2015, ora 07:20 - Adrian Benta

http://silethismillennium.blogspot.com/2009/03/youtube-broadcast-yourself.html

Ziare.com

Cum depunem o contestatie la ANAF - Tot ce trebuie sa stim

Luni, 31 August 2015, ora 07:20

Cum depunem o contestatie la ANAF - Tot ce trebuie sa stimFoto: Adrian Benta
In recentele dezbateri politice privind taxarea reglementata de noul Cod Fiscal, s-a auzit cu putina rezonanta publica mentiunea surselor de finantare a deficitului bugetar.
Prin aplicarea noului Cod Fiscal, deficitul bugetar estimat initial de specialisti este de 17 miliarde de lei. Pentru nespecialisti, cutuma ne arata ca fiecare procent de reducere a TVA conduce la incasari catre buget mai mici cu circa 1 miliard de euro.

Desigur, tot pentru acoperirea deficitului, ne luam la revedere de la impozitul pe dividende de 5%, ce ramane la aceeasi cota unica de 16% pe langa multe alte taxe, iar persoanele fizice autorizate si cele ce efectueaza profesii independente sunt suprataxate cu noi contributii sociale, introduse in noul Cod Fiscal, de care nu discuta nimeni.

O alta directie de acoperire a deficitului este o mai buna colectare a taxelor la buget, prin intermediul ANAF. Plata impozitelor in mod corect si in totalitate este o obligatie legitima a oricarui contribuabil al tarii, daca ne dorim sa avem un sistem de invatamant modern, adaptat practicii sau daca dorim ca sistemul medical sa fie deservit de persoane recompensate intr-un mod onest.

PUBLICITATE
Problemele apar cand aceleasi echipe de inspectori, "harsaiti" deja in lupta cu contribuabilii suprasolicitati de multiplele schimbari legislative aparute peste noapte, exasperati ca se impoziteaza hartiile si nu sumele de bani, vor strange si mai tare surubul si vor scoate bani de impozite din fapte pe care contribuabilii nu le considera impozabile.

Ce posibilitati de aparare ai daca o echipa de inspectie iti stabileste taxe pe care nu consideri ca le datorezi, fie ca esti o persoana fizica din categoria celor ce vor fi inspectati sau esti o societate aflata pe lista de verificare? In articolul de astazi, discutam de procedura contestatiei.


Senatorii, in sesiune ordinara: Codul fiscal si legea salarizarii, prioritati legislative

Exista doua tipuri de contestatie


Aceasta procedura a contestatiei este un drept legitim al contribuabilului nemultumit de cele consemnate intr-un act administrativ fiscal, cum ar fi decizia de impunere sau un act administrativ fiscal de executare silita, ce incepe prin emiterea somatiei de plata.

Retinem, asadar, ca urmarim doua proceduri de contestare, in functie daca s-a inceput sau nu executarea silita a contribuabilului.

Sa presupunem ca nu s-a inceput executarea silita, tu ca si contribuabil ti-ai exprimat un punct de vedere in scris fata de constatarile unei echipe de inspectie, iar echipa de inspectie iti explica frumos ca nu ai habar de reglementarile fiscale, desi esti inconjurat de cei mai buni specialisti, si iti emite o decizie de impunere cu niste taxe pe care nu le consideri datorate la plata.

In acest caz, in termen de maxim 30 de zile de la data la care ai luat la cunostinta de existenta acestei decizii de impunere ce a putut fi comunicata fie prin posta, fie direct sub semnatura, ai dreptul sa depui o contestatie in asa-zisa cale administrativa de atac. Retinem faptul ca incepand cu 1 ianuarie 2016, conform prevederilor din noul Cod de Procedura Fiscala, termenul de depunere a unei contestatii pe cale administrativa de atac este de 45 de zile de la data comunicarii actului administrativ fiscal contestat.

Unde se depune contestatia?


Odata formulata contestatia, aceasta se depune la organul fiscal emitent al actului administrativ contestat, cu precizarea ca depunerea ulterioara termenului indicat conduce la decaderea contestatiei.


Care sunt elementele minime ale unei contestatii?


Enumeram aceste elemente minime, pe care trebuie sa le argumentam foarte bine intr-o contestatie, deoarece lipsa oricaruia dintre aceste elemente conduce la respingerea contestatiei pe motive formale, fara a se mai analiza fondul economic si reglementarea fiscala aferenta.

In acest sens, elementele minime ale unei contestatii sunt enumerate de art. 206 din Codul de Procedura Fiscala, dupa cum urmeaza:

  • a) datele de identificare a contestatorului;
  • b) obiectul contestatiei;
  • c) motivele de fapt si de drept;
  • d) dovezile pe care se intemeiaza;
  • e) semnatura contestatorului sau a imputernicitului acestuia, precum si stampila in cazul persoanelor juridice.

  • Pentru ca o contestatie sa aiba succes, se impune o foarte corecta argumentare, bazata pe elemente logice si sustinuta prin dovezi concrete de aplicare a temeiului normativ fiscal.

    Insa nimeni nu garanteaza succesul unei contestatii, pentru ca in toate procesele castigate de contribuabil fata de Fisc, din ce in ce mai multe in ultimul timp, a existat depusa o contestatie respinsa prin solutionarea data tot de o echipa din cadrul autoritatii fiscale. Daca solutionarea contestatiei ar fi fost facuta de un organism independent, nu am fi privit cu subiectivism la modul de solutionare.


    Puterea si Opozitia si-au dat mana: Consens pe Codul Fiscal, PNL nu mai depune amendamente

    Ce procedura urmarim din perspectiva contestatiei, cand incepe executarea silita?


    In primul rand, ar trebui sa stim prin ce act administrativ fiscal incepe procedura executarii silite.

    Executarea silita incepe prin comunicarea catre contribuabil a somatiei de plata. Daca un contribuabil primeste acest document, si noi ne referim la procedura legala, si nu la degringolada ce se intalneste uneori in viata de zi cu zi, trebuie ca acest contribuabil sa se astepte la masuri coercitive din partea autoritatii fiscale, masuri legale, deoarece acestea exprima vointa de drept a statului.

    Dupa primirea acestui document, este foarte probabila blocarea conturilor bancare, instituirea sechestrelor asiguratorii si, din ce in ce mai des, vanzarea activelor contribuabilului.


    Cand se depune o contestatie impotriva executarii silite?


    Termenul de depunere a unei contestatii in procedura executarii silite este de maxim 15 zile de la comunicarea catre contribuabil a actelor administrative fiscale contestate. Trebuie sa amintim un lucru foarte important: aceasta contestatie impotriva executarii silite se depune la instanta de judecata la care este arondata autoritatea fiscala emitenta a actelor contestate.

    Exista proceduri ajutatoare contribuabilului?


    Pentru suspendarea pe o anumita perioada de timp a executarii silite acordam atentie la doua proceduri:

    a) depunerea la autoritatea fiscala a unei scrisori de garantie bancara sau a unei polite de asigurare are ca efect suspendarea executarii silite. Este o procedura relativ usoara, dar foarte greu de pus in practica de catre contribuabilii onesti ce inregistreaza lipsa de lichiditati, tocmai fenomenul ce a condus la neplata impozitelor.

    b) depunerea unei cautiuni, stabilita de instanta de judecata, in procent de pana la 20% din sumele contestate, conform art. 215 din Codul de Procedura Fiscala, in functie de aprecierea judecatorului, ce suspenda executarea silita pana la judecarea pe fond a cauzei
    .

    Adrian Benta,
    Consultant Fiscal,
    Auditor Financiar,
    Benta Consult


    Urmareste Ziare.com si pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Ziare.com.
     Ziare.com

    https://silethismillennium2019.blogspot.com/

    Cine a Furat Banii lui Ceausescu | PODCAST Cristian Sima