Poreclă Sile this Millennium Pseudonime sile_this_millennium
sâmbătă, 11 iulie 2015
Despre mega-moscheea din Bucureşti fără ură / ANALIZĂ - Autor: Denisa Miron - Colaborator - Publicat: 10/07/2015
Despre mega-moscheea din Bucureşti fără ură
/ ANALIZĂ
Denisa Miron,
Colaborator
10/07/2015
Despre mega-moscheea din Bucureşti fără ură
/ ANALIZĂ
Denisa Miron,
Colaborator
10/07/2015
Vezi şi: Traian Băsescu e NIMICITOR: Ciocul mic! Anunțul din această seară
Solicitarea construcţiei unei mari moschei aparţine nu cultului musulman din România, ci Turciei. Turcia a încercat şi a reuşit, până la proba contrară, să se substituie nevoilor comunităţii musulmane din România în această privinţă. Niciodată Turcia nu a indicat în negocierile cu România vreun act, vreo solicitare din partea acestei comunităţi. Iniţial, cererea a fost adresată Primăriei Municipiului Bucureşti în 2004 şi nu privea construirea unei moschei, ci a unui cimitir confesional de rit islamic.
Nota de fundamentare a HG nr. 372/2015 se referă la istoricul negocierilor româno - turce doar parţial şi pe alocuri eronat; dialogul a existat într-adevăr, dar nu a avut ca obiect întotdeauna construcţia unei moschei:
Citeşte şi: Evreii din România: Construirea unei moschei nu e oportună în România
«Ministerul Afacerilor Externe a solicitat Primăriei Municipiului Bucureşti, prin adresa nr.b1-1/13343 din 1 octombrie 2012, alocarea unui teren care să servească construirii unei moschei, proiectul urmând a se realiza pe bază de reciprocitate cu partea turcă, ca urmare a dialogului purtat cu partea turcă încă din anul 2004».
Strategia lui Erdogan pentru diaspora turcă
Între 2004 şi 2012, atunci când MAE adresa PMB solicitarea construirii unei moschei, politica Turciei faţă de rolul Islamului s-a modificat radical. Erdogan, aflat în funcţia de prim-ministru începând cu 2003, a acţionat pornind de la premisa că modelul secular promovat de Atatürk este în contradicţie cu nevoia de a-i ţine aproape pe turcii din diasporă, dar şi pe cei din ţară. Erdogan a fost întotdeauna adeptul unui „islamism luminat”, în care religia joacă un rol important. Atât doar că, în timpul cât nu s-a aflat la putere, nu şi-a putut impune această viziune.Erdogan a realizat că, prin finanţarea de către stat a activităţilor religioase din diasporă, rolul organizaţiilor care îi reunesc pe turcii din afara graniţelor (organizaţii controlate politic total de la Ankara) va creşte exponenţial. Un pariu reuşit. Erdogan a realizat de asemenea că opoziţia faţă de acest proiect în statele europene afectate de secularizare va fi nesemnificativă – vor fi dezbateri dar, în numele toleranţei, se va accepta în cele din urmă implicarea statului turc în domeniul religios.
Vezi şi: Neagu Djuvara e revoltat: E de neconceput ca o moschee să se ridice în București / VIDEO
În Germania, ţara cu cea mai numeroasă comunitate turcă, funcţiona încă din 1984 DITIB (Diyanet Işleri Türk-Islam Birliği) – Uniunea Turco - Islamică pentru Afaceri Religioase. Organizaţia era finanţată de Preşedinţia Afacerilor Religioase, organism guvernamental, similar întrucâtva Secretariatului de Stat pentru Culte. Sediul DITIB a fost stabilit la Köln. Înainte de Erdogan, finanţarea DITIB de către statul turc era simbolică. Venirea la putere a lui Erdogan atrage după sine o nouă viziune: DITIB începe să fie finanţată generos, apare ideea ridicării unei moschei chiar în oraşul în care funcţiona. Pariul lui Erdogan a fost câştigat: în august 2008 consiliul municipal din Köln vota în favoarea construcţiei moscheii. CDU, partidul doamnei Merkel, a votat împotrivă. Moscheea nu este încă terminată, dar va avea 4500 de metri pătraţi, iar costurile sunt estimate la 17 - 20 de milioane euro. De ce Köln? Deoarece o moschee nu este echivalentul unei biserici sau a unei sinagogi. Este o declaraţie politică. Moscheea din Köln nu se vrea doar echivalentul Domului din Köln, ori chiar depăşirea acestuia prin dimensiune, ci simbolul înlocuirii centrului de greutate al oraşului, de la creştinism la Islam. Din acest motiv, proiectul include o bibliotecă şi magazine, susţinătorii construcţiei insistând asupra faptului că toate aceste spaţii sunt deschise oricărei persoane, nu doar adepţilor Islamului.
Cum înţelege statul român „reciprocitatea”
Interesant, este cumva similar cu ce se doreşte a se construi la Bucureşti?Nu cumva moscheea din Bucureşti se vrea echivalentul islamic al Catedralei Mântuirii Neamului?
Nu cumva ideea este de a muta simbolic centrul religios al oraşului?
Nu cumva schimbarea revendicării Turciei, de la un modest cimitir islamic la o moschee de mari dimensiuni, are legătură cu demararea proiectului Catedralei, proiect care în 2004 era doar la stadiul de simplă idee?
De când Turcia a avut această revendicare, în numele comunităţii islamice, întotdeauna statul român a avut poziţia găsirii unei soluţii pe bază de reciprocitate. HG nr. 372/2015 nu instituie însă niciun mecanism de reciprocitate. Nici Nota de Fundamentare nu face referire la acest termen.
Din 2004 până în 2015 autorităţile române au fost incapabile să definească ce înţeleg prin „reciprocitate” în relaţia cu Turcia legat de tema construirii moscheii de la Bucureşti. A fost o perioadă în care Erdogan era dispus să asculte eventuale cereri venite din partea României. Acum, după emiterea HG nr. 372/2015, Turcia nu va mai acorda niciun teren în Istanbul statului român pentru vreun fel de construcţie. România ar fi putut cere, prin reciprocitate, permisiunea de a construi un lăcaş de cult pentru diaspora din Turcia. S-a considerat probabil că o asemenea solicitare ar fi combătută de Patriarhia Ecumenică, nu s-a enunţat formal un asemenea obiectiv şi, pe cale de consecinţă, nu s-a urmărit promovarea acestuia. România putea cere alocarea unui teren pentru un centru cultural, pentru un consulat, pentru orice construcţie cu destinaţie de interes public. Nimic din toate acestea.
În data de 23 aprilie Victor Ponta efectuează o vizită la Istanbul pe care a încercat să o ascundă de presă, pe 25 mai Ambasada Turciei solictă construcţia moscheii, pe 27 mai se aprobă proiectul prin HG nr. 372/2015. 10 ani de negocieri se încheie brusc, în defavoarea statului român.
Este oare o simplă întâmplare faptul că secretarul de stat pentru Culte, Victor Opaschi, nu a semnat Hotărârea de Guvern, ci doar Nota de Fundamentare?
Legea austriacă, o „crimă“ pentru proiectul lui Erdogan
Întrebarea este de ce Turcia s-a grăbit atât de mult cu finalizarea acestor negocieri, în anul de graţie 2015. Ar fi putut să amâne până la alegerile parlamentare din 2016, ar fi putut să intre din nou într-un format de negocieri cu Primăria Municipiului Bucureşti pentru a găsi cea mai bună soluţie în vederea identificării unui teren disponibil etc.Răspunsul este că 2015 a adus ceva nou în planul lui Erdogan de ridicare a unor moschei în Europa, un element care nu fusese luat în calcul iniţial.
În luna februarie a fost adoptată în Austria o lege referitoare la statutul Islamului. Este de fapt o aducere la zi a unei legi care funcţiona în timpul Austro–Ungariei.
Legea oferă protecţii suplimentare adepţilor Islamului, se recunoaşte un statut oficial penru sărbătorile religioase islamice, sunt instituite garanţii noi pentru protecţia şi întreţinerea cimitirelor islamice, se recunoaşte dreptul asistenţei religioase de tip islamic în instituţii publice, în special spitale.
Legea austriacă prevede însă că un stat străin nu poate finanţa cultul musulman decât o singură dată, interzicând finanţarea continuă.
De remarcat că în secolul 19 pe teritoriul Austro-Ungariei (inclusiv Transilvania) legea instituia un principiu foarte clar: o confesiune religioasă nu poate beneficia de niciun fel de sprijin financiar din partea unui stat străin, ci doar din partea statului pe teritoriul căruia se găseşte. Era împiedicată astfel dubla finanţare a unui cult religios, de către state diferite. Legea austriacă din 2015 a ales să instituie acest principiu într-o formă mai edulcorată.
Socialiştii austrieci s-au declarat împotriva acestei legi, ca de altfel şi extrema dreaptă, motiv pentru care iniţiatorii legii au considerat, pe bună dreptate, că au formulat o soluţie corectă, la egală distanţă faţă de cei care absolutizează sau dimpotrivă neagă total rolul religiei în societate.Criticile din interiorul spectrului politic austriac nu pot fi însă comparate cu reacţia furibundă a lui Erdogan care a atacat public legea referitoare la Islam din Austria. Noua lege înseamnă că imamii plătiţi de Turcia pentru a activa în Austria nu vor mai fi plătiţi de Turcia, ci de Austria. Nimic nu e mai contrar proiectului lui Erdogan decât transferul de loialitate de ordin financiar. Imamii pot fi şi atei, important este să fie plătiţi de Turcia.
O declaraţie a ministrului de externe austriac Kurz din 8 martie a atacat proiectul lui Erdogan într-un punct şi mai sensibil :„Consider că legea noastră referitoare la Islam va fi un bun exemplu pentru alte ţări. Germania şi Elveţia au o abordare similară cu a noastră asupra religiei în Constituţie şi au arătat interes pentru această lege“.
Austria anunţă că Germania şi Elveţia vor să aibă legi similare. Crimă de ordin cosmic pentru proiectul islamist al lui Erdogan.
Posibil în România, imposibil în ţările din Vest
Nu cumva vizita subită a lui Victor Ponta la Istanbul în luna martie a avut loc pe fundalul unei crize profunde a proiectului lui Erdogan pentru rolul Islamului în Europa?Nu cumva Erdogan a vrut să demonstreze că la Bucureşti este posibil ceea ce în Austria a devenit imposibil, iar în Germania sau Elveţia este probabil să devină la fel de imposibil?
Problema moscheii de la Bucureşti a fost abordată nu în aceşti termeni, ci în cu totul alte paradigme: cea favorabilă (a lui Victor Ponta), cea împăciuitoare (a muftiului), cea de respingere (din partea organizaţiilor care monitorizează anti-semitismul), cea colerică şi iraţională împotrivă (din partea fostului Preşedinte Traian Băsescu).
Nu s-a discutat însă esenţa acestui proiect. Desigur, comunitatea musulmană din Bucureşti are dreptul la o moschee încăpătoare, aşa cum şi alte confesiuni au un drept similar de a avea lăcaşe de cult reprezentative. Problema este cine plăteşte factura. Poate fi permisă pentru cultul musulman dubla finanţare, din partea statului român şi a celui turc? Nu cumva modelul austro-ungar din secolul 19 a adus mai multă toleranţă între confesiunile religioase decât afirmarea unei confesiuni în detrimentul alteia, doar pe baza avantajelor financiare din exterior ? Proiectul moscheii de la Bucureşti are în vedere şi prozelitismul, ţinând cont că cel similar de la Köln este criticat pentru faptul că descrie indirect avantajele convertirii la Islam ? Aceste întrebări nu vor fi puse câtă vreme vom pendula între promovarea intereselor unui stat de către prim-ministrul al unui alt stat şi obsesia atentatelor comise de presupuşi « studenţi « islamişti fanatici care vor veni la moscheea de la Bucureşti, urmând a se sinucide apoi în staţiile de metrou.
În finalul romanului « Supunerea » de Michel Houellebecq, François, profesorul de literatură franceză de la Sorbona, produs al laicităţii de tip francez, se converteşte la Islam după ce Sorbona însăşi devine universitate islamică.
Să fi citit Victor Ponta, în timpul recuperării medicale de la Istanbul, ori mai devreme, acest roman?
******
Radu Carp este profesor la Facultatea de Științe Politice, Universitatea din București, și este doctor în drept la Facultatea de Drept a Universității „Babeș-Bolyai” din Cluj-Napoca (2002).
-analiză preluată cu acordul autorului de pe blogul său de pe adevărul.ro
Cine l-a inventat pe Gabriel Oprea. Un nume aproape uitat din trecutul generalului - Autor: Razvan Zamfir - Jurnalist - Publicat: 10/07/2015
Cine l-a inventat pe Gabriel Oprea. Un nume aproape uitat din trecutul generalului
Razvan Zamfir,
Jurnalist
10/07/2015
Cine l-a inventat pe Gabriel Oprea. Un nume aproape uitat din trecutul generalului
Razvan Zamfir,
Jurnalist
10/07/2015
Gabriel Oprea nu-i un accident
politic și nici invenţia exclusivă a lui Adrian Năstase, aşa cum am fi
tentaţi să credem urmărindu-i evoluţia din anii 2000. Dimpotrivă,
presedintele UNPR pare mai degrabă un proiect politic construit cu multă
migală, de jos, la care au contribuit de-a lungul timpului fotbaliști,
avocați, politicieni și pușcăriași.
Prin
1994, când fotbalul era una dintre puținele fabrici de vedete din
România, Gabriel Oprea, întors în civilie, s-a insinuat în lumea
balonului rotund cu ajutorul lui Johhny Sandulescu și Anghel Iordănescu.
Cu Sandulescu a înființat Liga Profesionistă de Fotbal Tenis, iar de
acolo, doar un pas – un șut, mă rog - l-a despărțit de ”lumea bună” a
fotbalului adevărat. Doi ani mai târziu îl vedem în anturajul intim al
lui Miron Cozma, în calitate de secund. Dacă în 2011 luceafarul huilei
îl considera pe vicepremierul Oprea o fostă „slugă”, în 2015, căpetenia
minerilor – luând act de importanța sefului UNPR în ecuația politică –
își amintește că generalul i-a fost doar vicepreședinte la FC Jiul Petroșani.
La
câteva luni distanță de la reevaluarea lui Cozma și la mai bine de
patru ani de la publicarea primelor înregistrări cu cei doi, Gabriel
Oprea a decis să vorbească despre momentul tulbure 1996. Era și cazul.
În fond, din câte știm, un fost „aghiotant” al omului condamnat
la închisoare pentru subminarea puterii de stat ajunge să conducă, pe
rând, ministerele Apărării și Internelor, devine vicepremier și –
printr-o conjunctură, să zicem, medicală – chiar prim-ministru interimar
al României.
„În
1994 s-a făcut Liga Profesionistă de Fotbal Tenis. Săndulescu era
preşedinte, eu eram vicepreşedinte şi jucam într-un campionat împreună
cu Cozma, care era secretar general”, a încercat să închida Oprea subiectul, la B1 TV.
Din
păcate, însă, povestea lui Oprea nu e verosimilă. Pentru că îl exclude
din încrengătura relațiilor pe cel mai important om din trecutul sau. Pe
Ion Neagu, avocat și profesor de drept.
Știm
de la Miron Cozma însuși ca l-a acceptat pe Oprea în anturajul său,
angajându-l inclusiv ca vicepreședinte al clubului de fotbal pe care îl
conducea, la insistențele avocatului Neagu.
Ion
Neagu l-a reprezentat pe Cozma în câteva dintre procesele sale penale,
iar pe Oprea l-a cunoscut pe când preda la Școala Militară și l-a
reîntalnit la Universitatea din Bucuresti, unde liderul UNPR a fost
student între 1985 și 1990. Apoi, prin anii '90, Ion Neagu le-a făcut
cunoștinta celor doi pentru a-l introduce pe viitorul premier interimar
în lumea oamenilor influenți.
“L-am
angajat pe Oprea, care era copilul de suflet al profesorului Neagu, la
Clubul Jiul Petroșani, vicepreședinte la momentul ăla, și uite-așa, din
aproape în aproape, cu mine s-a lansat ba la un fotbal, ba la o
petrecere. Am poze și am și casete video dacă vrea să-i arăt”, declara
Cozma prin 2011. Afirmația e reluată în 2015, atunci când același Cozma
subliniază relația de subordonare dintre cei doi:
„Gabriel Oprea spunea că i-aş fi fost subordonat. Dacă mă respectă, aşa
cum a spus la B1 TV, atunci să-şi aducă aminte că, pe vremea cînd eram
preşedintele Ligii minerilor, eu l-am angajat pe Gabriel Oprea la clubul Jiul Petroşani. Deci el era subalternul meu, nu eu subalternul lui!”
În
plus, tot sub îndrumarea lui Neagu, Gabriel Oprea și-a obținut
controversatul titlul de doctor în drept,. Coincidența merge mai
departe, astfel încât, chiar în 1996 – anul din care datează celebrele
înregistrari cu Oprea la dreapta lui Miron Cozma – viitorul vicepremier
era admis la doctorat.
Dar cum Ion
Neagu nu e doar o importantă figură universitară, ci și un avocat
renumit, printre clientii săi cunoscuți s-au numărat Ion Iliescu (în
dosarul mineriadei din 1990), Dan Ioan Popescu, Corneliu Iacubov,
Gabriel Bivolaru, Victor Atanasie Stănculescu, Liviu Valentin Viclea,
Vladimir Dragoman, Dan Tartaga și turcul Husayn Saral.
Kesser
Fatih, pe care Neagu l-a reprezentat și pentru care a obținut punerea
în libertate în dosarele privatizarii COLOROM Codlea și NITRAMONIA
Fagaras, a fost arestat și trimis în judecată chiar de către tânărul, pe
atunci, procuror Victor Ponta. Și cum lumea mixtă a afacerilor,
politicii și justiției e atât de mică, după doar câțiva ani, Fatih
devenea partner de afaceri cu un alt om de afaceri penal, Gheorghe
Boeru, cercetat în dosarul cumnatului lui Ponta.
Astfel,
ca aparator al multor lideri politici de stânga, Ion Neagu s-a apropiat
firesc de Partidul Social Democrat și, la fel de firesc, l-a implicat
și pe Gabriel Oprea. În 2000 devine deputat al PDSR (PSD), iar din 2002 –
pentru a fi mulțumit în urma unui conflict cu liderii partidului – i se
oferă conducerea Comisiei juridice din Camera Deputaților.
În
ultimii doi ani de guvernare social-democrată, relația dintre Neagu și
conducerea PSD cunoaște apogeul. ”Copilul de suflet”, devenit între timp
general, e numit ministru în Cabinetul Năstase, iar Ion Neagu, în
continuare deputat și rector al Universității Nicolae Titulescu,
primește de la guvernul condus de presedintele PSD sume importante
pentru universitatea sa privată.
Nu
mai puțin de 30 de miliarde de lei (vechi) a decis Adrian Năstase că
trebuie alocați din fondul de rezervă al Guvernului pentru ca
universitatea particulara prezidată de Neagu să poată finaliza lucrările
propriului său cămin studențesc.
Inutil
de precizat, profesorii Adrian Năstase, regretatul Antonie Iorgovan și
Ion Neagu – identificați drept cei mai bine remunerați profesori în anul
2006 – erau cu toții cadre didactice la universitatea privată prezidată
și în prezent de binefăcătorul lui Gabriel Oprea.
vineri, 10 iulie 2015
Fosta purtătoare de cuvânt a lui Iohannis: Ponta şi-a schimbat religia? - Autor: Florin Pușcaș - Redactor - Publicat: 10:31
http://silethismillennium.blogspot.com/2009/03/youtube-broadcast-yourself.html
Fosta purtătoare de cuvânt a lui Iohannis: Ponta şi-a schimbat religia?
Florin Pușcaș,
Redactor
10:31
Noua înfăţişare a premierului Victor
Ponta - perciuni, barbă, fără mustaţă - a fost intens discutată pe
reţelele sociale. Liderul PSD a devenit şi ţinta glumelor internauţilor,
iar în acest joc intră şi fosta purtătoare de cuvânt a preşedintelui
Iohannis.
Jurnalista şi scriitoarea
Tatiana Niculescu Bran insinuează că premierul s-ar fi convertit la
islam. "O nouă imagine, un nou stil... poate o nouă religie?", scrie
fosta purtătoare de cuvânt pe pagina sa de Facebook.
STIRIPESURSE.RO Klaus Iohannis despre salariile demnitarilor
http://silethismillennium.blogspot.com/2009/03/youtube-broadcast-yourself.html
Domnule Președinte al Romanilor referitor :
"despre salariile demnitarilor"
v-ați pronunțat fără tăgadă deci după părerea mea a învins lăcomia.
Anunțul zilei pentru Victor Ponta vine de la Universitatea București: Pagubele sunt uriașe - Autor: Cristi Șelaru - Redactor - Publicat: 09/07/2015
Anunțul zilei pentru Victor Ponta vine de la Universitatea București: Pagubele sunt uriașe
Cristi Șelaru,
Redactor
09/07/2015
Anunțul zilei pentru Victor Ponta vine de la Universitatea București: Pagubele sunt uriașe
Cristi Șelaru,
Redactor
09/07/2015
Comisia de etică a Universităţii
Bucureşti susţine că pagubele de imagine pentru universitatea românească
produse în urma scandalului privind plagiatul premierului Victor Ponta sunt uriaşe, iar românii care lucreză în domeniul academic în străinătate au fost chestionaţi pe acest subiect.
Preşedintele
Comisiei de Etică a Universităţii Bucureşti, Marian Popescu, a declarat
că această comisie s-a confruntat cu un caz "de magnitudine uriaşă"
atunci când a trebuit să gestioneze cazul de plagiat al lui Victor
Ponta, pentru că era vorba de premierul în exerciţiu al României.
"S-a
creat o situaţie extraordinară, pagubele de imagine pentru
universitatea românească produse de acel caz din 2012 sunt uriaşe. Nu
exagerez cu nimic. Românii care s-au realizat în materia academică în
străinătate au fost chestionaţi din Israel până în America, din Germania
până unde vreţi, în legătură cu felul în care se dau şi se iau
doctoratele în România", a spus Marian Popescu.
El
a precizat că membrii Comisiei de Etică a Universităţii Bucureşti au
muncit degeaba şi s-au expus gratuit atunci când au stabilit, în 2012,
că Victor Ponta a plagiat în teza de doctorat, în condiţiile în care
prim-ministrul Victor Ponta este în continuare doctor, Ministerul
Educaţiei refuzând să-i retragă titlul.
"Consiliul
Naţional de Etică a aruncat praf în ochii comunităţii academice. (...)
Nu au făcut nicio analiză şi este absolut regretabil că se întâmplă
acest lucru şi că au făcut asta şi în cazul domnului Victor Ponta. Ştim
că nu pot fi eradicate corupţia şi coruperea, iar noi nu facem decât să
încercăm să restrângem pagubele", a mai spus Marian Popescu.
Membrii
Comisiei de Etică susţin că demnitarii vor doctorate pentru că ei de
fapt"au nevoie de medalii pe care să şi le atârne pe piept".
"Dă
foarte bine să fii domnul sau doamna cu titlul de doctor, să ai şi
cursuri şi să faci cercetări. Sunt colegi de-ai noştri care sunt
împiedicaţi să acceadă în posturi având cercetări remarcabile în
domeniu", a mai spus Marian Popescu.
Comisia
de Etică a Universităţii Bucureşti va trimite Parlamentului o propunere
de eliminare din prevederile legale a exceptării demnitarilor de la
examinarea malpraxisului academic de către comisiile de etică
universitare, membrii comisiei susţinând că nu există niciun argument
legal pentru a susţine această exceptare. În prezent, Consiliul Naţional
de Etică este abilitat prin lege să se ocupe de situaţia demnitarilor, a
persoanelor cu funcţie de demnitate publică în cazul suspiciunii de
plagiat privind teza de doctorat.
Membrii
Comisiei de Etică propun eliminarea articolului 4^2 din Ordonanţa
28/2011 pentru modificarea şi completarea Legii 206/2004 privind buna
conduită în cercetarea ştiinţifică, dezvoltarea tehnologică şi inovare.
În opinia membrilor Comisiei, acest articol este total discriminatoriu
şi contradictoriu, explicând că dacă universitatea asigură şi certifică
parcursul doctoral, atunci demnitarii ar trebui să poată fi judecaţi
pentru tezele lor de doctorat de către universităţile care i-au pregătit
în cadrul şcolilor doctorale.
În
decembrie 2014, Universitatea Bucureşti a trimis Ministerului Educaţiei o
adresă prin care a solicitat dispunerea măsurilor necesare în vederea
retragerii titlului de doctor în drept acordat lui Victor Ponta în 2003,
demersul instituţiei de învăţământ superior fiind urmarea unei
notificări făcute de premier.
Premierul
Victor Ponta arăta atunci, într-un mesaj postat marţi pe Facebook, că a
trimis o scrisoare către rectorul UB în care îl notifică asupra
faptului că renunţă la titlul de doctor în drept acordat în 2003. Ponta
preciza că acesta este un gest pe care trebuia să îl facă mai demult,
încă din momentul apariţiei acuzaţiilor publice cu privire la teza sa de
doctorat, dar că nu a făcut acest lucru deoarece s-a considerat de
bună-credinţă în argumentele sale la momentul apariţiei contestării şi
nu a vrut să amestece planul pur profesional cu cel politic. Ponta mai
spunea că, după ce va părăsi viaţa politică, îşi doreşte să iniţieze un
nou demers doctoral, "respectând toate standardele şi cerinţele de la
acel moment".
Lucrarea de doctorat a
premierului Victor Ponta a fost subiectul unor acuzaţii de plagiat, după
ce, în iunie 2012, în revista "Nature" s-a scris că mai mult de
jumătate din teza de doctorat a lui Victor Ponta privind Curtea Penală
Internaţională ar conţine texte copiate.
Ponta
afirma atunci că va renunţa la titlul de doctor dacă se va stabili, de
către comisia de specialitate de la Ministerul Educaţiei, că a greşit
trecând la sfârşitul tezei de doctorat autorii din care a citat la
bibliografie, şi nu în subsolul paginii.
Ulterior,
premierul Victor Ponta a cerut Autorităţii Naţionale pentru Cercetare
Ştiinţifică (ANCS) să îi fie analizată teza de doctorat susţinută în
2003, în contextul acuzaţiilor lansate în spaţiul public. Solicitarea a
fost transmisă spre soluţionare Consiliului Naţional de Etică a
Cercetării Ştiinţifice, Dezvoltării Tehnologice şi Inovării.
Consiliului
Naţional de Atestare a Titlurilor, Diplomelor şi Certificatelor
Universitare a decis, în 29 iunie 2012, că premierul a plagiat în
lucrarea sa de doctorat, fiind propusă atunci Ministerului Educaţiei
retragerea titlului de doctor.
Preşedintele
Consiliului General al CNATDCU, Marius Andruh, declara că a fost
analizată, pagină cu pagină, o lucrare de 307 pagini, constatându-se că
85 dintre acestea sunt copieri fără indicarea sursei, foarte uşor de
detectat.
În iulie 2012, şi Comisia
de Etică a Universităţii Bucureşti a hotărât că Victor Ponta a plagiat
în teza de doctorat, o treime din lucrare fiind copiată, "prin preluarea
integrală de blocuri de text, de rânduri sau prin inversarea unor
blocuri de text în raport cu sursele".
"Teza
de doctorat a lui Victor Ponta, Curtea Penală Internaţională, are 432
pagini numerotate. Textul propriu-zis, fără anexe, fără prefaţa semnată
de profesorul coordonator Adrian Năstase şi fără cuprins are 297 pagini.
Elemente de plagiat pot fi identificate în 115 pagini din cele 297
pagini", spunea preşedintele Comisiei de Etică, profesorul Marian
Popescu, care a prezentat în 20 iulie 2012 decizia luată în cazul
autosesizării privind plagiatul lui Ponta.
Decizia
din iulie 2012 a Comisiei de Etică a UB a fost anunţată la o zi după ce
Consiliul Naţional de Etică a informat că titlul de doctor în Ştiinţe
Juridice, domeniul Drept, al lui Victor Ponta a fost obţinut în
concordanţă cu legislaţia în vigoare în 2003 şi calificarea de plagiat
în cadrul tezei sale de doctorat nu se poate susţine. Totodată, potrivit
raportului întocmit de experţi şi aprobat prin hotărârea Consiliului
Naţional de Etică, nu se poate aprecia că doctorandul Victor Ponta şi-ar
fi însuşit partenitatea unor idei, concepte, modele care nu îi
aparţineau şi le-ar fi prezentat drept contribuţii personale sau
originale.
Premierul Victor Ponta
declara atunci că decizia Comisiei de Etică a Universităţii Bucureşti,
pe care a calificat-o drept "comisie ad-hoc" special pentru el, este
"politică" şi că singura hotărâre recunoscută este cea a Autorităţii
Naţionale de Cercetare Ştiinţifică (ANCS).
Guvernul
a modificat, în 29 decembrie 2014, Legea educaţiei, printr-o ordonanţă
de urgenţă care, între altele, permite oricărui deţinător de titlu
ştinţific să renunţe la acesta.
Anterior,
premierul Victor Ponta a anunţat că a trimis o scrisoare către rectorul
Universităţii Bucureşti în care îl notifică asupra faptului că renunţă
la titlul de doctor în drept acordat în 2003.
În
25 februarie, Camera Deputaţilor a eliminat din textul ordonanţei de
modificare a legii educaţiei prevederea care dădea dreptul unei persoane
să renunţe unilateral la titlul de doctor, informează mediafax.ro
joi, 9 iulie 2015
Ponta: Regatul meu pentru Marea Moschee - de Sabina Fati - 08 iulie 2015 - Sursa : Romania Libera
http://silethismillennium.blogspot.com/2009/03/youtube-broadcast-yourself.html
Ponta: Regatul meu pentru Marea Moschee
de Sabina Fati , 08 iulie 2015
- stire actualizata la ora 18:02, 08 iulie 2015
Abonați-vă la:
Postări (Atom)