Poreclă Sile this Millennium Pseudonime sile_this_millennium

vineri, 1 mai 2015

Isabela Vasiliu-Scraba, Interviu ALEXANDRU DRAGOMIR: «Eu mă simt acasă numai în filozofie» (Se editează în 3 numere consecutive – Partea III-sfârşit)


Isabela Vasiliu-Scraba, Interviu ALEXANDRU DRAGOMIR: «Eu mă simt acasă numai în filozofie» (Se editează în 3 numere consecutive – Partea III-sfârşit)

http://silethismillennium.blogspot.com/2009/03/youtube-broadcast-yourself.html
 
Isabela Vasiliu-Scraba, Interviu ALEXANDRU DRAGOMIR:
«Eu mă simt acasă numai în filozofie»

(Se editează în 3 numere consecutive – Partea III-sfârşit)

 
 



VII. „NOICA NU A AVUT INFLUENȚĂ ASUPRA LUI LIICEANU ȘI PLEȘU”

            Fabian Anton  : Noica spunea că sunteți «dracul gol». Alții vă spun «cel mai important filozof român în viață». Care este definiția care v-ar conveni cel mai mult în ceea ce vă privește?

            [In 18 decembrie 1949 Noica îi scria lui Alexandru Dragomir că îl consideră „cel mai înzestrat cap filozofic pe care l-a întâlnit”, după ce constatase încă din  7 octombrie 1949 că Dragomir „face filozofie pentru că este prea inteligent ca să facă altceva”, dezvăluind chiar și „cusurul” remarcabilei inteligențe cu care nepotul istoricului Silviu Dragomir fusese înzestrat: anume că inteligența lui Alexandru Dragomir nu funcționa „din când în când” ca la ceilalți oameni. La Sănduc (cum îl alinta Noica), inteligența ar fi funcționat „la orice oră, asupra oricărei materii, sub orice solicitare”, ceea ce s-a văzut cu prisosință chiar din discuția avută la 84 de ani cu tânărul Fabian Anton. Într-o altă scrisoare, C-tin Noica îi prevedea, pe 14 dec. 1978, că epistolele lui Dragomir pe teme filozofice (pe care le-a citit întotdeauna cu „emoție speculativă”) vor ajunge posterității într-unul din volumele („al XI-lea”, preciza Noica) de OPERE COMPLETE ale lui Alexandru  Dragomir cu care se va îmbogăți filozofia românească. Pe 9 decembrie 1981 filozoful de la Păltiniș îi scria că anul 2010 va fi să fie anul editării Operelor complete ale lui Dragomir  (vezi scrisorile lui Noica publicate în vol.: Alexandru Dragomir, Meditații despre epoca modernă, 2010, p. 251 ; p. 253 și p. 262; p. 266). Epistolele trimise filozofului de la Păltiniș de Alexandru Dragomir n-au fost încă publicate de editorul care (într-o discuție cu Mircea Ivănescu) se auto-intitula „traducătorul lui Heidegger”, de ca și cum el l-ar fi tradus primul sau ar fi fost unicul, când de fapt lista traducătorilor lui Heidegger în română este destul de amplă chiar numai din anii patruzeci până la căderea comunismului (Al. Dragomir, St. Teodorescu, Horia Stamatu, George Uscătescu, C-tin Amăriuței, Dorin Tilinca, Oct. Nistor, etc., etc.. Manipularea cripto-comunistă preferă însă a reține doar minciuna sfruntată cu așa-zisa „primă” traducere, cea dedicată lui Walter Biemel, după ce „Sein und Zeit” apăruse la o editură din Cluj în  traducerea integrală a doctorului Tilinca. Oricum, față de performanța lui Gabriel Liiceanu la care papagaliceala propriei traduceri din  filozoful german a suplinit în comunism comentariul însoțitor al textelor heideggeriene, exilul românesc a strălucit prin acea pledoarie pentru rolul profetic al poetului din inspiratul comentariu la „Hoelderlin si esența poeziei”,  tradus și comentat de poetul-gânditor Horia Stamatu în „Revista Scriitorilor Români”, nr. 16/ 1981, poet de care Mircea (Sandu) Ciobanu (1940-1996) îi scria prin nouăzeci lui Basarab Nicolescu că ar trebui grabnic editat în întregime în România:„Dacă ai putea să-mi procuri poeziile (toate) ale lui Horia Stamatu ai face un bine poeziei românești. Căci acum doar prin mintea mea trece aducerea operei sale în țară” (vezi „Viața românească” 10/ 2009 în: Basarab Nicolescu, Martorul: Mircea Ciobanu). Filozof autentic, Alexandru Dragomir sesizase perfect ideea maestrului său de la Freiburg după care gândirea filozofică „cere o adevărată luptă cu marea tradiție” (Heidegger). Inventatorul „Scolii de la Păltiniș” (negată de Noica în vol. Epistolar, 1987), fiind mai capabil de papagaliceli decât de a-l citi pe Kant, nu a putut sesiza profunzimea părerii lui Martin Heidegger cu privire la tradiția filozofică.  „Latinul” Alexandru Dragomir, care la seminarul pentru avansați „îi făcea opoziție lui Heidegger” (vezi W. Biemel, Rămânând cu Heidegger, în rev. „Orizont”, Timișoara, 1997), umpluse de-a lungul timpului o mulțime de caiete cu „opoziția” sa față de gândirea lui Kant, Platon, Hegel, Toma din Aquino, Descartes, etc., nelipsind desigur nici consemnarea „opoziției” sale față de filozofia noiciană: „Azi Noica mi-a arătat zece pagini îndesate cu observațiile pe care Alexandru Dragomir i le-a făcut la Tratatul de ontologie”, se lăuda în Jurnalul de la Păltiniș (C.R., 1983) într-o notație din 29 sept. 1979 cel numit de Noica „discipol al lui Henry Wald, nu al său” (vezi vol.: Noica și Securitatea, București, Editura Muzeului Național al Literaturii Române, 2009, p.154). Despre Alexandru Dragomir, previziunea lui Noica referitoare la „anul 2010” i-a plăcut nespus Liiceanului care nici într-un sfert de secol de post-comunism nu i-a scos lui Noica seria cuvenită de OPERE COMPLETE, serie pe care nu i-a editat-o nici lui Mircea Eliade, „cel mai mare istoric al religiilor din sec. XX”), antrenat fiind în „Daciada traducerilor” ( Radu Mareș  în interviu cu Gabriel Stănescu pe tema editării lui Eliade. Fiindcă în anul 2010 editorul  volumului „Meditațiil despre epoca modernă”  a decretat  că publicarea  comentariilor făcute de Alexandru Dragomir  la Platon, Aristotel, Toma din Aquino, Descartes, Leibnitz, Kant si Hegel n-ar fi „utilă”. Asta desigur doar în opinia sa de posesor al unui controversat titlu de doctor în filozofie menținut valid și după scandalul tipăririi ca scris de Liiceanu a unui amplu text aparținându-i lui Noica (vezi Isabela Vasiliu-Scraba, „Noica, un marginalizat al culturii comuniste și post-comuniste”, în rev. „Tribuna”, Cluj-Napoca, nr. 282, 1-15 iunie 2014 precum și  I. Vasiliu-Scraba, „Despre G. Liiceanu și plagierea de tip inadequate paraphrase la Patapievici”,   http://melidonium.com/2012/08/07/isabela-vasiliu-scraba-despre-g-li... ). După autorul „Jurnalului de la Păltiniș” originalitate de gândire în arhiva rămasă după moartea lui Alexandru Dragomir n-ar fi de găsit decât în cele cinci volume publicate de fosta Editură „Politică” începând cu anul 2004 până în 2010 (vezi Notă asupra ediției în vol. „Meditații despre epoca modernă”, București, 2010)].

Alexandru Dragomir  : Da, bine! Uite definiția mea: Eu sînt cel mai mare gânditor român în viață așa cum alții sînt cei mai mari jucători de golf din România, o țară în care nu se joacă golf!
F. A.: Sună bine. Eee, ziarele spun că a început să se joace și golf în România

{Ca și în cazul părerii după care originalul  filozof  Nae Ionescu ar fi lipsit de operă (vezi înregistrarea Isabelei Vasiliu-Scraba de la Bacău despre FAUSTul lui Nae Ionescu https://www.youtube.com/watch?v=we8dUIgk2ck ), tânărul Fabian Anton se arată a fi din nou victima unei false opinii  larg difuzată prin mass media, respectiv a opiniei eronate că Gabriel Liiceanu și Andrei Pleșu ar fi de admirat ca filozofi. Tocmai despre acești  auto-declarați „discipoli”ai filozofului Noica, Petre Țuțea observase cu justețe că „Noica nu a făcut școală”, că ar fi făcut „doar asistenți la Filozofie”(Între Dumnezeu și neamul meu).
   Nici Alexandru Paleologu n-a admirat cărțile auto-declaraților discipoli. Despre producția „filozofică” a lui Liiceanu zicea în 1994 următoarele: „pe mine nu m-au entuziasmat niciodată nici TRAGICUL [controversata teză de doctorat a lui Liiceanu unde el confundă tragicul antic cu tragicul modern, după opinia lui Alexandru Dragomir], nici PERATOLOGIA” (vezi Alexandru Paleologu, Interlocuțiuni, București, 1997, p.275).
    Fără nici un echivoc, filozoful Dragomir va spune că «Noica nu a avut influență față de Liiceanu, Pleșu, etc.», lucru pe care-l sesizase însuși Noica în prefața la EPISTOLAR (1987) unde a negat fără echivoc existența „Scolii de la Păltiniș (vezi Isabela Vasiliu-Scraba, Himera “Scolii de la Păltiniş” ironizată de Noica; http://www.isabelavs.go.ro/Articole/IsabelaVS-himera1ScoalaPaltinis...  precum și Isabela Vasiliu-Scraba, Himera discipolatului de la Păltiniș, pretext de fină ironie din partea lui Noica; http://www.isabelavs.go.ro/Articole/IsabelaVS-himera2ScoalaPaltinis...) .      
 Făcând o referire metaforică la inexistența jocului de golf  în România, Alexandru Dragomir s-a referit la jumătatea de secol de inexistență a filozofiei într-o „gubernie sovietizată” (apud. Virgil Ierunca) unde locul filozofilor români fusese după gratii (Ion Petrovici, Petre Țuțea, Mircea Florian, Anton Dumitriu, dr. Nicolae Roșu, Mircea Vulcănescu, Traian Brăileanu, Gheorghe Mușu, Sergiu Al-George, Alice Voinescu, Grigore Popa, etc., etc.). Nu a fost chiar Noica  întemnițat șase ani pentru o carte despre Hegel considerată de turnătorul Pavel Apostol drept „una dintre cele mai periculoase materiale din țară” ? Necesitând o libertate de gândire și de expresie inexistentă „oficial” în România comunistă și post-comunistă, filozofia n-a existat „oficial” nici ea, oficialii dovedindu-se incapabili de a sesiza valoarea  lucrărilor filozofice românești, handicap compensat de ei prin oferirea de premii pe criterii de gașcă (vezi Isabela Vasiliu-Scraba, O carte premiată sub șocul „sperieturii cu termeni grecești”: TIMP si ETERNITATE, de Virgil Ciomos , on-line în rev. „Omniscop”, Craiova, sau http://isabelavs.go.ro/Articole/IsabelaVS-CiomosTimpEternitate5.htm  ), astfel încât s-a ajuns la situația destul de regretabilă ca premiile să nu mai reprezinte o carte de vizită pentru nici o scriere post-comunistă, cărțile premiate (chiar si de Academia Română) neieșind prin nimic din rând.
   Memorabil a rămas gestul lui Adrian Marino de a părăsi comisia de premiere a unei oarecare culegeri de texte scrise de ex-ministrul Andrei Pleșu, auto-declarat discipol al filozofului Constantin Noica, în fapt considerat de acesta exact ceea ce a fost: un „cronicar plastic”și activist comunist bine plătit de Institutul de Istoria Artei, cu asiduitate mediatizat și bine recompensat în calitate de „cronicar plastic” al  emisiunii „Tele-enciclopedia”, cronicar care n-a publicat nimic remarcabil în domeniul istoriei artelor plastice din Romînia. Apoi un muzeograf ieșit din rând doar prin salariul său mult mai consistent decât salariul celorlalți muzeografi de pe aceeași listă de plată, cum îmi spusese poetul Pan Izverna, angajat și el ca muzeograf.  Așa-zisul „dizident” de la  Tescani (vezi scrisoarea sculptorului Bata Marianov, fost coleg de studenție cu activistul comunist Pleșu,  http://www.romanianstudies.org/content/2013/02/marea-pacaleala-scri... )- trimis de oficialitățile comuniste pentru ani de zile după Cortina de fier cu cca 2500$ pe lună ca bursier Humboldt-,  a fost incapabil să urmărească ideile filozofice ale lui Noica. Actorul amator Pleșu (înregistrat pe CD recitând din Topârceanu) n-a scris nici un rând despre gândirea lui Noica, pe care nu se plictisește să-l tot invoce în desele lui apariții televizate.
    Influențat de reclama pe care și-o fac reciproc auto-declarații „discipoli ai lui Noica”, tânărul Fabian Anton pare convins că falșii discipoli ar fi  mari «jucători de golf», adică mari filozofi, fără ca pentru asta să fi fost necesar să fi publicat vreo carte originală de filozofie, sau, cum spunea Heidegger la un interviu, să păstreze, „prin lupta de idei”, legătura cu  marea tradiție filozofică.
    Spre a-și arăta dezacordul față de considerarea drept gânditori autentici (/ filozofi) a comuniștilor din jurul filozofului de la Păltiniș care-l citeau pe Platon și tot la filozofia marxistă ajungeau, cum observase însuși Noica (vezi vol. Noica în arhiva Securității, vol. I, Editura Muzeului Literaturii Române, București, 2009, p.101), Alexandru Dragomir  a trecut brusc de la sensul metaforic, la sensul propriu al „jocului de golf”, așa cum se joacă el în Anglia, a doua patrie a candidatului la președenție din 1990.
   Practic, Alexandru Dragomir a schimbat discuția trecând-o în plan politic, pentru că el știa foarte bine că manipularea nu poate fi anihilată prin indicarea falsității pe care o propagă. Pentru tinerii lipsiți de discernământ, minciuna mediatizată e mult mai credibilă decât adevărul. Dar, după succinta schimbare în direcția unui vag comentariu politic, filozoful s-a întors  pe vechiul făgaș al discuției despre bătrânețe.}

Alexandru Dragomir: A început, da!  [răspunde el ironic]. Și, dacă l-am fi urmat pe Rațiu, jucam [după 1990 „golful” pe care-l joacă englezii, adică ne-am fi „des-sovietizat”, „englezindu-ne”] mult mai mult!
    Cred că la bătrâni există un amestec, neidentificat cantitativ sau calitativ [„neidentificarea”  prelungește sensul glumeț - ironic adoptat ca să vorbească de „englezirea” ca  oportună învățare a democrației], între experiența vieții și înțelepciunea gândirii. Un om care a gândit 60 de ani și care, deci, trebuie sa fie de la 75 de ani în sus, acela trebuie să știe să despartă foarte clar ce datorează el experienței lui de viață și ce datorează lecturilor și, mai ales, gândurilor lui. În general bătrânii nu fac aceasta deosebire. Ei confundă cele două ramuri și rezultatul fiecăreia dintre ele. Și au o anumită aroganta a bătrâneții. Îi vad și la televizor uneori. Ei se bizuie pe o judecată fundamentală, dar fără fundament: «Eu știu mai bine decât voi pentru că sunt mai bătrân! Am experiență!».
    Ca și când experiența ți-ar da dreptul și la altceva decât la o acumulare, la o acumulare de fapte trăite, de gânduri care ți-au trecut prin cap.  Dar vârsta nu-i ca o bancă de date în care s-au acumulat date. Că poate au fost proaste. Poate sînt putrede astăzi. Poate sînt depășite.
    Argumentul depășirii, al învechitului, este astăzi un argument foarte serios și din motive pe care nu are rost să le deslușim aici. Tot ce este temporal mai aproape de prezent este ipso facto mai bun decât era înainte. Acest argument, al temporalității, joacă un rol fundamental. Dar, pentru asta, trebuie să știi și ce rol fundamental a jucat problema timpului din secolul al XVII-lea, dar îndeosebi din al XVIII-lea încoace. Și multe lucruri trebuie să știi despre dresarea timpului, ș.a.m.d.

Fabian Anton: Ce părere aveți despre monarhie? România trebuie sa fie republică, sau monarhie?  
Alexandru Dragomir: Tiii  ! Ia uită  ! Nici o părere!
F. A.: E mai bine așa??
A. D.: Nu că e mai bine așa. Sincer! Nu m-a preocupat niciodată! Dar cred ca o expunere judicioasa este în Montesquieu, în L’Esprit des lois. Și în Grandeur des Romains et leurs décadence, tot de Montesquieu. Charles de Secondat, baron de Montesquieu. Pe vremea aia baronii gândeau!

[Sensul ironic vizează deosebirea baronilor de altădată de cei cărora li se spune „baroni” în post-comunism. In interviul din «Observatorul Cultural», nr.275/2005 nu au fost trecute titlurile de cărți si de aceea a trebuit să le scot de pe caseta. Si expresiile în germană folosite de Alexandru Dragomir au fost în general trecute sub tăcere.].

Fabian Anton: Și o ultimă întrebare: credeți că «experimentul Păltiniș», tot ce s-a întâmplat acolo, mai poate fi reluat? Și, dacă da, cu cine?
Alexandru Dragomir: Adică experiența maestru-discipoli?
F. A.  : Exact!
A. D. : Oricând poate fi reluată!
F. A.: Cu cine? Avem oamenii necesari?
A. D.  : Apar ei dacă sînt!
F. A.: Și noi cât așteptăm?
A. D. : Până apar!
F. A.: Și dacă nu apar?
A. D.  : Dacă nu apar, nu e cazul [să apară]. Asta e ca și cu Apocalipsa. Când o să vină, o să vină. O să știm noi când vine Apocalipsa. Nu am dubiu că o să știm.
    Acuma, ca să-ți dau un răspuns mai serios: Aici în comentariul din Phaidros-ul lui Platon, în ultima parte, aceea cu zeul Theuth al egiptenilor și cu scrisul, sînt lucruri fundamentale. Adică trecerea de la educația concepută ca orală, ca maestru-ucenici (discipoli), la educația concepută ca instituție, în care se învață de la unul care a scris la alții care citesc, este o trecere complicată. Ea a implicat și implică o groază de lucruri, care nu au prea fost gândite serios de masele largi de cetățeni. Și nici nu s-a scris prea mult despre asta. Mult, adică lucruri serioase. Pentru că ceva s-a schimbat fundamental când s-a trecut de la maestru oral și discipol oral la maestru autor și discipol cititor. Dar că totuși, un halou și o oarecare valabilitate [a relației maestru oral și discipol oral] se păstrează până în vremurile noastre e dovadă Păltinișul.
    El nu este un fenomen în care un autor, Noica, a avut influenta asupra unor cititori (mă rog, Liiceanu, Pleșu, Vieru etc.). Nu! Păltinișul este un fenomen al unui maestru, care ținea să fie maestru, care ținea să aibă discipoli, care a fost Dinu Noica, și un grup de tineri foarte înzestrați, cărora le-a picat la țanc un maestru de genul lui Dinu Noica. Care l-au iubit pe Dinu și pentru ce reprezentă el cultural, și pentru bizareriile lui, și pentru tot ce astăzi intră în anecdotica Noica. Relațiile scorțoase astăzi nu mai sînt decât între autori și cititori, (la vremea) educației.
    [Știu că] e o sarcină foarte grea să răzbați singur, cum este acuma cazul generației dumitale. E mult mai bine să ai un maestru.
F. A.  : Da  !
A. D.  : Că te agăți de el.
F. A.  :  Noi nu am avut nici un Nae Ionescu, sau, cum a fost pe vremea d-voastră , un Mircea Vulcănescu, sau un Eliade, sau un Cioran…
Alexandru Dragomir: Și nici un Noica!

[Filozoful Alexandru Dragomir (care-i fusese prieten lui Noica  jumătate de secol) a găsit demnă de evocat doar postura  tinerilor vizitatori care au jucat, față de Noica, rolul de discipoli ca să-i creeze impresia, la care Noica ținea foarte mult, că este un profesor înconjurat de elevi. Din «Jurnalul de la Păltiniș» (ed. I-a, 1983) transpare chiar și dezamăgirea față de Gabriel pe care „profesorul” Noica tot încerca să și-o reprime. În vremurile de azi, când interesul față de Dosarele de Securitate transpare în toate revistele de cultură, dacă luăm aminte la șocul suferit de Constantin Noica atunci când și-a revăzut în cartea din 1983 propriile-i spuse, redate „cuvânt de cuvânt” (apud. Nicolae Florescu), „Jurnalul de la Păltiniș” ar putea  apărea  drept primul dosar de Securitate indirect publicat. Mai ales dacă ne gândim la permanenta „subțiere” post-comunistă a dosarului de urmărire a lui Blaga cerut de Dorli (fata marelui poet și filozof) șefului SRI ( Virgil Măgureanu) și primit spre consultare de fiecare dată renumerotat, cu pagini din ce în ce mai puține.
Când luase în tărbacă obiceiul (de la G.D.S, înființat de fostul stalinist Silviu Brucan în 1990) de a pierde vremea cu discuții politice în gol („de acolo până acolo”), filozoful Alexandru Dragomir îi vizase atât pe fostul său coleg de facultate Mihai Șora, cât și pe  Liiceanu și Pleșu. ].

Fabina Anton: Și nici un Noica, nici un Nae Ionescu… Și nici nu știu dacă o să avem, dacă o să putem da. Văd acum că este o tendință de a face experiențe gen Păltiniș cu pelerinajele (pe care tinerii le fac) pe la duhovnicii români. Cum a fost părintele Cleopa, cum se întâmplă cu părintele Arsenie Papacioc.
A. D.  : Papacioc  ?
F. A. Da. Acum două săptămâni am fost la părintele Papacioc, la Mânăstirea din Techirghiol. Tinerii mai mult către genul acesta de experiențe se îndreaptă.
A. D. : Călare pe mistică! Și pe filozofia religiilor, sau, mă rog, în fine, pe filozofia ortodoxiei, cred, bănuiesc. E ortodox părintele Papacioc?
F. A.  : Părintele Arsenie este ortodox. Pentru că în alte părți văd că nu avem către cine să ne îndreptăm.
F. A.: Eu am avut norocul să-l prind în viață pe Arșavir Acterian. L-am mai întâlnit și pe Lucian Boz. Dar alții nu.
A. D.: Boz  ? Nu știu cine este!
F. A.  : Era prieten cu Arșavir, cu Eliade. În rest… mai sînt doar câțiva: dl Alexandru Paleologu, dumneavoastră… Mai e și dl Barbu Brezeanu.
A. D.  : Mai trăiește?
F. A.  : Are 90 de ani. L-am văzut acum câteva luni.
A. D.  : Dar el este istoric de artă
F. A.  : Da! Mai e și dl Mihai Sora..
A. D.  : Cel care se ține cel mai bine! Paleologu… Mihai…toți octogenari!
F. A. Da! Și tineretul nu-i frecventează, din păcate. N-au cum să ajungă la ei.
A. D. Cum așa  ?
F. A.: Adică se face și un trafic imens cu cărțile lor, cu numerele lor de telefon și cu adresele lor. Cine vrea să se ducă [să-i viziteze] le cumpără numărul de telefon. Și cu dumneavoastră se întâmplă la fel.
A. D. : Să mă crezi că eu nu am nici o vină  !
F. A.  : Știu că nu aveți nici o vină. Poate singura vină pe care o aveți este că nu ați ieșit ceva mai în față.
A. D. : Asta nu e o vină, este o decizie a mea!
F. A. : Da, dar, dacă o făceați, mai aveam și noi, tinerii, o șansă în plus, mai aveam pe cine asculta, mai aveam ce învăța.
A. D. : Se poate! Dar cămașa e mai aproape decât surtucul. Adică am scuza că persoana mea și ceea ce se întâmplă cu persoana mea era mai important decât a mă juca de-a marele dascăl.
F. A.  : Știți foarte bine că nu era vorba de o joacă.
A. D.  : Nu mă joc deloc de-a dascălul ! Nu sunt un dascăl! Nu am nici aplicația, n-am nici talentul.
F. A.  : Dar tinerii caută în continuare să afle…să citească…
A. D.  : Cred că n-au încotro. Și eu, în locul lor, tot așa aș face.
F. A. Păi da, în locul lor nu știu dacă dumneavoastră v-ar conveni dacă ați da sute de mii de lei (vechi) pe ceva care nu există: pe un volum de Alexandru Dragomir și apoi ați auzi, din gura autorului, că el nu a scris nimic.
A. D.  : La asta nu pot răspunde decât cu nemțescul: „Unglaublich!”  Incredibil! Ce-mi spui mă stupefiază!

{Această parte a interviului a fost masiv cenzurată de «Observatorul Cultural». Fiindcă din ea iese la iveală dezaprobarea filozofului Alexandru Dragomir față de îndeletnicirea unor autori comuniști care preferă să paraziteze pe gândirea altuia, deformând-o (spre a o aduce la nivelul lor) în loc să-și scrie propriile opere originale. Se știe graba cu care a fost plătită cu bani de la buget traducerea în franceză a volumului „Crase banalități metafizice” cuprinzând prelegeri ale lui Alexandru Dragomir modificate să nu se mai știe unde a vorbit Dragomir si unde a intervenit editorul Liiceanu care după ani și ani de zile a indicat cele câteva pagini adăugate de el, fără a se gândi să facă totuși publice conferințele în forma pe care le-a dat-o filozoful Dragomir.
   Din această zonă a discuției reiese și minciuna clujanului Virgil Ciomoș (bursier al lui Pleșu), care consemnase că scrierile [contrafăcute] ale lui Alexandru Dragomir - circulând prin 1994-1995 de câtva timp în micul cerc al așa-zișilor prieteni ai filozofului Dragomir -, ar fi fost «textes autographes» (vezi rev. „Studia Phaenomenologica”, 3-4/2004, p.82).
   Față de Fabian Anton, Alexandru Dragomir a revendicat din volumul xeroxat doar textul din 1946 despre oglindire (comentat de Mircea Vulcănescu), text pe care îl concepuse atunci în vederea publicării. Pluralul folosit de bursierul  Ciomoș (cu doctoratul în filozofie condus de Pleșu, un doctor în istoria artei) indică minciuna: Toate textele care circulau între cei care-l vizitaseră, și tot ce era dat spre vânzare la anticari, era rezultatul unei îndeletniciri reprobabile, desemnată de Alexandru Dragomir drept «excrocherie».
   La data când scriam cartea despre Alexandru Dragomir (v. Isabela Vasiliu Scraba, Propedeutică la eternitate. Alexandru Dragomir în singurătatea gândului, Ed. Star Tipp, Slobozia, 2004) nu cunoșteam această părere a filozofului Alexandru Dragomir despre prelegerile sale contrafăcute (și comercializate) pe care, fără să fi fost întrebat, era trecut drept autor. Dar, citind volumul „Crase banalități metafizice” lansat la Bookfest în 2004, am bănuit adevărul, pe care l-am și expus în cartea mea (I.V.S).}

Fabian Anton: V-am spus că eu cunosc persoane care de 2-3 ori au dat bani pentru numărul d-voastră  de telefon și au primit numere false. Și au dat bani pe ele  !
Alexandru Dragomir: Ei nu!
F. A. : E ca și cum eu aș pleca de aici și aș vinde caseta asta care e cât de cât originală. E exactă. Dar [de fapt e] ca și cum ies de aici și vând cu 50 000 sau cu 100 000 de lei (vechi) numărul dumneavoastră de telefon cu două cifre schimbate. Poate asta nu convine studentului la filozofie. După ce că mai sînt puțini oameni cu care se poate discuta din generația dumneavoastră, se face și un trafic cu numerele de telefon și cu «operele» [zise ale] lor. Eu am câteva numere false ale telefonului dumneavoastră până acum. Nici numărul d-lui Mihai Sora nu-l am.
A. D. : Pot să ți-l dau eu  ! Cred că mie mi-ar ierta-o.
F. A.: Asta n-ar fi o problemă..
E dureros pentru tineri să afle că tot ce circulă prin cărți [cu numele d-voastră ] nu sînt lucruri scrise de dumneavoastră.  Și o să se afle acum!
A. D. Nefiind deloc interesat de notorietatea mea, nu am fost deloc interesat, adică nu m-au preocupat niciodată efectele nocive ale acestui refuz de notorietate.
Adică până acum nu m-am gândit niciodată că faptul ca nu mă știe lumea, că nu am scris nimic, că nu am publicat nimic, ar putea să aibă și laturi negative. Niciodată nu m-am gândit. Mi-am spus doar că nu mă interesează, că îmi vad de treaba mea și basta, fiind de părere că «omul nu trebuie să se vândă » [expresia este pe casetă în germană]. Da,  acesta [faptul de a avea laturi negative] este riscul pe care trebuie să ți-l asumi [dacă nu te vinzi].
F. A.: O să încerc, și sper să mă ajutați și dumneavoastră…
A. D. : Sigur că da ! Cum să nu ? N-am alte lucruri de făcut!
F. A.: Să dăm o formă, să refacem într-un fel toată această operă care circulă și eu nu știu cât e de adevărată. Și e păcat să dea lumea bani pe lucruri care nu sînt valabile.
Alexandru  Dragomir: Da!  Sigur   că da! E într-un fel chiar o EXCROCHERIE  !
F. A.  : E o excrocherie  ! Nu știu dacă în vremea când erați student circulau scrieri ale lui Nae Ionescu care nu erau ale lui Nae Ionescu! Sau ale lui Mircea Vulcănescu care nu erau ale lui Mircea Vulcănescu  !
A. D.  : Așa ceva nu se întâmpla! Nu se putea întâmpla  !
F. A.  : Vă mulțumesc mult pentru tot.
A. D.  : Nu ai de ce, dragul meu. Domnul Fabian ?
F. A.  : Fabian Anton!
Alexandru Dragomir : Anton… (sfârșitul interviului din 15 iunie 2000)

[Două lucruri sînt semnificative în acest schimb de replici . Primul (și cel mai important ) ar fi disponibilitatea filozofului de a da o formă publicabilă gândurilor sale, deși din întregul dialog s-a putut observa limpezimea gândirii sale, exprimată oral într-o românească de om cult. Expunerea lui Alexandru Dragomir nu a necesitat niciuna dintre cripto-comunistele cenzurări sau „îmbunătățiri” așa-zis  „stilistice” operate de redacția „Observatorului Cultural”. Nici “creativitatea editorilor” la volumul „Cinci plecări din prezent”(2004)  invocată de Liiceanu în 2005 n-a fost necesară. A fost o evidentă înrăutățire amintind de vremurile de teroare ideologică în care publicarea se făcea cu tăierea unor idei și adăugarea de fraze în textul altuia. Scăderea calității textului modificat de Liiceanu a ieșit la iveală chiar din exemplul dat de acest henrywaldian care scria că a introdus „acumularea cantitativă lentă”,  acolo unde Dragomir spusese că e vorba de un „proces continuu” deosebit de „acumulările cantitative” care sînt „puncte-evenimente” ale unui proces discontinuu (vezi Nota asupra ediției volumului: Alexandru Dragomir, Semințe, 2008, p.8-9).  Ideologii comuniști n-au remarcat niciodată alterarea ideilor filozofice neînțelese de editorii mai inculți decât scriitorii pe care-i publicau. Ei au tot crezut că aduc îmbunătățiri prin “creativitatea editorilor” cum am văzut că s-a auto-amăgit și Liiceanu. Supărat că Alexandru Dragomir nu l-a considerat gânditor autentic, cum am văzut că nu i-a considerat pe niciunul dintre comuniștii care-l frecventaseră pe el și pe Noica, vizitatorul Sorin Vieru i-a „transferat lui Liiceanu” paternitatea ideilor lui Dragomir din volumul Crase banalități metafizice (2004) accentuând fără măsură (sau jenă) asupra “creativității editorului”. Pitit după pseudonimul „Alexandru”, Sorin Vieru scria într-un comentariu la un articol de-al meu (Angelologul Pleșu pe fundal de Mircea Vulcănescu într-un film de la TV-Cultural, sau http://www.isabelavs.go.ro/Articole/IsabelaVS-Noica3Andronache.htm  ) că întrucât „Liiceanu a povestit cum a crezut ce a auzit de la Dragomir, acel volum ar putea trece sub numele lui Liiceanu” (comentariu   în „Revista Noi, nu!”postat pe 28 nov. 2009 si îndepărtat de Ciprian Cherhat, când a șters toate comentariile articolelor mele, vezi Isabela Vasiliu-Scraba, Wikipedia confiscată de o mafie cu interese ascunse, on-line http://www.isabelavs.go.ro/Articole/IsabelaVS-WIKIPEDIAro19.htm ).  Probabil așa erau dresați să gândească ideologii comuniști care “în aspiraţia lor de confruntare, urcă doar până la ură, furt, agresiune şi asasinat” cum observase fostul deținut politic, eseistul Ion CARAION (Ultima Bolgie, Bucureşti: Ed. Nemira, 1998, p. 25). După un raționament asemănător cu cel al lui Vieru dispus a-l deposeda de paternitatea ideilor pe cel care ținuse conferințe în casa lui Liiceanu, pare să fi gândit și comunistul cu liceul pe puncte Ion Ianoși. Conducătorul tezei lui G.Liiceanu a considerat pe semne că Liiceanu avea tot dreptul să „treacă sub numele lui” paginile transcrise (copiate cu mâna lui proprie în propria lucrare de doctorat) din Noica, adică un eseu de vreo 30 de pagini (http://isabelavs.go.ro/Articole/IsabelaVS_PlagiatorulPata5.htm).
  Al doilea lucru semnificativ din schimbul final de replici ar fi acela că scrieri de-ale lui Alexandru Dragomir care nu sînt ale lui Alexandru Dragomir n-ar fi putut circula în cultura de dinainte de ocupația sovietică. Fiindcă înainte de 23 august 1944 cultura românească nu era structurată, ca în post-comunism, după un sistem mafiot, cum se înfățișează ea scriitorilor care au răspuns la o anchetă despre mafiile literare (vezi revista „Art-Panorama”, București, nr.1/1997 scoasă de Dan Silviu Boerescu).
   In perioada interbelică, la vremea când în București strălucea filozoful Nae Ionescu (foarte audiat la conferințele și la cursurile lui universitare),  nu numai că n-ar fi fost puse pe piață (n-ar fi PUTUT să fie puse pe piața cărții) „excrocherii” de genul acesta, dar în cultura de atunci nu s-ar fi putut ivi un lingușitor atât de mare (precum Ovidiu Pecican din Cluj), care să-l laude în 2009 pe Gabriel Liiceanu că l-ar fi „inventat” pe Dragomir, cum „inventat” ar fi fost și Nae Ionescu, sfiindu-se însă a-i preciza inventatorul (vezi on-line articolul „Inventând filozofi”, postat pe 3 febr. 2009). În schimb, clujanul nu se sfiește să compare un plagiator dovedit încă din anii șaptezeci de o comisie de specialiști ai Institutului de filozofie (vezi rememorările lui Octavian Chețan din vol.: „Modelul cultural Noica”, I-II, Fundația Națională pentru Stiință și Artă, București, 2009, pp. 119 - 133) cu unul dintre Evangheliștii prin care învățătura lui Iisus a ajuns la noi (vezi și Isabela Vasiliu-Scraba, Alexandru Dragomir nu este o „invenție” a lui Liiceanu, fiindcă oamenii mici nu-i pot inventa pe oamenii mari, în rev. „Acolada”, Satu Mare, nr.3/2012, p.19, http://www.scribd.com/doc/167094850/Isabela-Vasiliu-Scraba-Al-Drago... ).  După marele lingușitor, volumul cu prelegeri de paternitate „discutabilă” (apud. Ovidiu Pecican), ar poseda un fost comunist drept „autor cert” si un „autor incert” în persoana fostului elev al lui Heidegger care a ales exilul interior la vremea terorii ideologice comuniste.  Maestrul lingușelilor nu uită să decreteze că buna intenție a lui Liiceanu n-ar trebui să fie pusă de nimeni la îndoială, cum am văzut că a pus-o pe 15 iunie 2000  filozoful Alexandru Dragomir, autorul zis (de Ovidiu Pecican) „incert” al prelegerilor înregistrate (uneori) pe bandă magnetică în casa lui Liiceanu. Oricum, îndoiala privitoare la „buna intenție” exprimată de zisul  „autor  incert” către finalul interviului, a fost rapid cenzurată de cei de la „Observatorul Cultural”.
   Cum tot rapid au fost dosite - de cenzura românească (să nu poată fi citite!) în 2013 si în 2014 -, textele mele despre Alexandru Dragomir, Noica, Cioran și Horia Stamatui etc.,  după postarea lor pe segmentul românesc al Scribd -ului, de a trebuit să fie inițiată o corespondență cu administratorii din SUA a acestui site, pentru ca scrierile mele să redevină temporar accesibile. O altă strategie a cenzurării cripto-comuniste a scrierilor mele de pe segmentul românesc al Scribd-ului o constituie impunerea forțată a unei „filtrări” astfel încât, unele texte să apară de 5-7 ori iar altele deloc, strategie care (deocamdată) poate fi ocolită prin alegerea unei filtrării după data postării (Despre cenzurarea mea pe Scribd a se vedea si considerațiile marginale la eseul: Isabela Vasiliu-Scraba, „Lucian Blaga și Fenomenologia”,       http://cititordeproza.ning.com/group/creationismvsevolutionism/foru....).
   In cartea Propedeutică la eternitate. Alexandru Dragomir în singurătatea gândului (2004) publicată de mine la vreo șase luni după apariția Craselor banalități metafizice  reproșam celor care au alcătuit acel prim volum din prelegerile ținute de Alexandru Dragomir faptul că nu au semnalat prin schimbarea caracterului de literă modificările operate de editor.
   Când tehnoredactarea textului permite (fără nici un efort) schimbarea caracterelor într-o pagină, Gabriel Liiceanu se ferise a marca frazele sau cuvintele lui Alexandru Dragomir scoase de pe casetele cu prelegeri înregistrate. Că acest lucru nu s-a întâmplat dintr-o scăpare, mi-am dat seama citind, - dintr-o revistă scoasă tot de G. Liiceanu ( revistă unde și-a republicat prefața la „ediția nord-coreană” (apud. Dan Petrescu) a volumului „Crase banalități metafizice”) -, un amestec indistinct între texte scrise direct în germană de filozoful Alexandru Dragomir și traducerile altor texte ale lui Dragomir scrise în românește și cuprinse în caietele despre TIMP  din anii 1948-1959 (v. Chronos -Buch I, German translation by Mădălina Diaconu în revista „Studia Phaenomenologica”, vol.IV, 3-4/2004, pp.253-285). Lucrul este cu atât mai ciudat, cu cât orice vizitator al lui Noica a putut afla de la filozoful de la Păltiniș că trebuie să se ferească de traduceri, întrucât la mâna a doua gândirea oricărui filozof apare involuntar deformată. În cazul revistei tipărită de Gabriel Liiceanu, informația după care textul german ar fi fost tradus de Mădălina Diaconu ("Uebersetzung aus dem Rumaenischen von Mădălina Diaconu") induce în eroare tocmai prin lipsa schimbării de literă acolo unde germana este a lui Dragomir. Ceea ce dovedește limpede nu numai o crasă lipsă de profesionalism, dar și îngâmfarea unora care se cred îndreptățiți a „lucra în echipă” cu autorul neîntrebat dacă acceptă modificările ideilor sale odată cu editarea, autor evident în dezacord cu asemenea practică, impusă în cultura românească odată cu „regimul comunist al Anei Pauker” (Virgil Ierunca), cum reiese din replicile finale ale interviului.].

REPERE BibliografiCe:

1. Isabela Vasiliu-Scraba, Propedeutica la eternitate. Alexandru Dragomir în singurătatea gândului, Ed. Star Tipp, Slobozia, 2004,        http://fr.scribd.com/doc/130854967/IsabelaVasiliuScrabaAlexDragomir... .
2. Isabela Vasiliu-Scraba, Alexandru Dragomir nu este o „invenție” a lui Liiceanu, fiindcă oamenii mici nu-i pot inventa pe oamenii mari, în rev. „Acolada”, Satu Mare, nr.3/2012, p.19,    http://www.scribd.com/doc/167094850/Isabela-Vasiliu-Scraba-Al-Drago... .
3. Isabela Vasiliu-Scraba, Himera “Scolii de la Păltiniş” ironizată de Noica; http://www.isabelavs.go.ro/Articole/IsabelaVS-himera1ScoalaPaltinis...
4. Isabela Vasiliu-Scraba, Himera discipolatului de la Păltiniș, pretext de fină ironie din partea lui Noica; http://www.isabelavs.go.ro/Articole/IsabelaVS-himera2ScoalaPaltinis... .
5. Isabela Vasiliu-Scraba, Noica printre oamenii mici și mari la 25 de ani de la moarte, http://www.totpal.ro/isabela-vasiliu-scraba-noica-printre-oamenii-m...
7. Isabela Vasiliu-Scraba, Noica, un marginalizat al culturii comuniste și post-comunistehttp://www.agero-stuttgart.de/REVISTA-AGERO/CULTURA/Noica marginali... .
8. Isabela Vasiliu-Scraba, Incultura Păltiniș,  http://www.romanianstudies.org/content/2010/09/isabela-vasiliu-scra...
9. Isabela Vasiliu-Scraba, Lucian Blaga și Fenomenologia, http://cititordeproza.ning.com/group/creationismvsevolutionism/foru...
10. Isabela Vasiliu-Scraba, Mircea Vulcănescu si Alexandru Dragomir în Cercul de la Andonache înființat de Noica, în rev. „Acolada”, Satu Mare, nr. 5/2013, sau http://www.isabelavs.go.ro/Articole/IsabelaVS-Noica3Andronache.htm .


ALTERNATIVA / THE ALTERNATIVE / L'ALTERNATIVE - Politica, cultura, stiri, publicitate
Vizualizări: 1
Încetare urmărire – Nu mă anunţa prin email când sunt răspunsuri

joi, 30 aprilie 2015

luni, 27 aprilie 2015


Carnavalul din Mamaia dispare. „Piticii porno“ nu vor mai fi plătiţi din banii constănţenilor

http://silethismillennium.blogspot.com/2009/03/youtube-broadcast-yourself.html

Carnavalul din Mamaia dispare. „Piticii porno“ nu vor mai fi plătiţi din banii constănţenilor

27 Apr, 2015 00:00 - Ada CODĂU

Făgădău se desparte de Mazăre?

Carnavalul din Mamaia dispare. „Piticii porno“ nu vor mai fi plătiţi din banii constănţenilor (document)

Consiliul Local Municipal (CLM) Constanţa se reuneşte, joi, de la ora 12.00, în şedinţa ordinară a lunii aprilie, pe ordinea de zi a evenimentului figurând, până la acest moment, 38 de proiecte de hotărâre. Unul dintre cele mai interesante este proiectul cu numărul 35, care se referă la abrogarea HCL nr. 65/2013 privind aprobarea unor măsuri de stimulare a turismului în staţiunea Mamaia, „astfel cum a fost completată de HCL nr. 56/2014“. Cel puţin la prima vedere, proiectul nu atrage atenţia. El face însă referire la carnavalul din staţiunea Mamaia, acţiune de suflet a primarului suspendat al municipiului Constanţa, Radu Mazăre, controversată, pe de o parte, din cauza hedonismului şi a kitsch-ului pe care le promovează şi, pe de altă parte, din cauza faptului că banii publici, ai constănţenilor plătitori de taxe şi impozite, sunt pompaţi în acest carnaval, fără voia acestora din urmă.

Consilierii locali constănţeni dezbat, în şedinţa ordinară a acestei luni, un proiect de hotărâre referitor la abrogarea HCL nr. 65/2013 privind aprobarea unor măsuri de stimulare a turismului în staţiunea Mamaia, „astfel cum a fost completată de HCL nr. 56/2014“. În expunerea de motive ataşată proiectului sunt explicate aspectele care stau la baza acestuia: „Ţinând cont de prevederile HCL nr. 264/2014 privind stabilirea impozitelor şi taxelor locale pentru anul 2015, care, la Anexa nr. 5 pct. 7, instituie taxa de promovare a turismului în staţiunea Mamaia şi Sat Vacanţă, din a cărei contravaloare sunt finanţate activităţi de promovare şi punere în valoare a patrimoniului turistic“, „luând în considerare, pe de o parte, atingerea scopului pentru care a fost adoptată HCL nr. 65/2013, respectiv creşterea gradului de expunere a staţiunii Mamaia şi afirmarea acesteia ca destinaţie turistică, iar pe de altă parte, contribuţia adusă de autoritatea locală la dezvoltarea şi conservarea resurselor materiale şi naturale ale litoralului Mării Negre prin implementarea proiectelor cu finanţare externă «Promenadă turistică Mamaia» şi «Îmbunătăţirea accesului în staţiunea Mamaia prin construirea unor pasarele pietonale»“, „imediata apropiere a sezonului turistic care începe la data de 1 mai, în conformitate cu prevederile art. 34 din Ordonanţa de Urgenţă a Guvernului nr. 202/2002 privind gospodărirea integrată a zonei costiere, cu modificările şi completările ulterioare“, dar şi „raţiunile de asigurare a predictibilităţii cadrului normativ, pentru încurajarea şi stimularea liberei iniţiative în dezvoltarea unui management durabil al resursei şi patrimoniului turistic şi pentru transparenţa actului decizional“.

„O măsură anticompetitivă“

Este oportun, în acest context, să amintim atât prevederile hotărârii numărul 65 privind aprobarea unor măsuri de stimulare a turismului în staţiunea Mamaia, cât şi completările aduse acesteia prin hotărârea cu numărul 56 din 2014, din moment ce, aşa cum reiese din proiectul de hotărâre iniţiat de viceprimarul cu atribuţii de primar Decebal Făgădău, ambele vor fi abrogate.

În 2013, CLM Constanţa aproba hotărârea prin care, „în vederea promovării staţiunii Mamaia ca destinaţie turistică şi pentru creşterea calităţii produselor turistice“, toţi proprietarii de cluburi care îşi desfăşoară activitatea în Mamaia erau obligaţi să îşi amenajeze un car alegoric („vehicul amenajat cu o platformă, pe care se reprezintă o scenă simbolică, specifică unei teme alese, dotat cu iluminare şi sonorizare adecvată şi diversă şi cu care se defilează în anumite zile“ - aşa cum era descris acest car alegoric în hotărârea cu pricina). La momentul respectiv, proiectul a dat naştere unor divergenţe de opinie în cadrul şedinţei de consiliu, consilierul liberal Radu Matei declarând că, în opinia lui, această iniţiativă este „o măsură anticompetitivă, pentru că ridică foarte mult standardul de intrare pe piaţa de cluburi şi forţează un operator economic să facă o investiţie pe care el o consideră a nu fi benefică afacerii lui“.

Primarul - acum suspendat - Radu Mazăre nu a întârziat cu replica. Evident, de „miştocăreală“: „Adică eu mă îmbrac în toate hainele, mă scălâmbăi pe la toate televizoarele de plăcere?!?“, întreba, retoric, social-democratul, în martie 2013. „Anul trecut, am ţipat eu la ei. Acum am zis că nu mai are sens să răcnesc, le-am spus că le dau hotărâre de consiliu şi asta-i viaţa“, a explicat edilul-şef. Totodată, Mazăre susţinea că, „dacă fiecare priveşte prăvălia lui individual, nu se ajunge la ceea ce am reuşit să ajungem cu Mamaia“. În 2013, cotidianul ZIUA de Constanţa prezenta, prin intermediul unor fotoreportaje, ce înseamnă, de fapt, Mamaia: gunoaie şi şantiere.

Mai multe detalii despre divergenţele dintre liberalul Radu Matei şi şeful administraţiei publice locale puteţi afla citind materialul:
„«O măsură anti competitivă». Mazăre obligă cluburile din Mamaia să...

50.000 de euro, bani publici pentru amenajarea carelor alegorice

În 2014, CLM Constanţa completa hotărârea 65/2013 cu următoarele articole: „Se aprobă participarea municipiului Constanţa la caravanele organizate în timpul sezonului estival cu un car alegoric amenajat conform unor teme alese“, „cheltuielile determinate de activităţile prevăzute la art. 3.1 (n.r. mai sus menţionate) se suportă din bugetul local“, „frecvenţa defilărilor şi dotările corespunzătoare temelor alese se stabilesc în funcţie de sumele aprobate cu această destinaţie. Un alt articol menţiona că „se împuternicesc structurile funcţionale competente din cadrul aparatului de specialitate al primarului să întreprindă demersurile necesare pentru asigurarea participării municipiului Constanţa la caravanele organizate pe perioada sezonului estival“.

Amintim că, anul trecut, municipalitatea a decis, în contextul carnavalului din Mamaia, alocarea a 50.000 de euro din banii constănţenilor pentru butaforia carelor alegorice şi pentru câteva zeci de figuranţi. Este vorba despre carul alegoric pe care a defilat Radu Mazăre costumat în Cezar, Ştefan cel Mare şi Ramses, faraonul.

Mai multe detalii despre direcţionarea banilor publici în carnavalul din Mamaia puteţi afla citind materialul „«Veţi defila pe car?“ Mazăre - „Normal, ce întrebare-i asta?»
Primăria Constanţa dă 50.000 de euro din bani publici pentru amenaj...

Remember 

Anul trecut, după ce Radu Mazăre a defilat la carnavalul din Mamaia îmbrăcat ca Ştefan cel Mare şi Sfânt (ceea ce, aşa cum era de aşteptat, a iscat noi controverse), în mass-media centrală a apărut informaţia potrivit căreia unul dintre figuranţii care au urcat alături de el pe scenă este un actor din filmele dedicate exclusiv adulţilor. Şeful municipalităţii constănţene a mărturisit că nu ştia că acel Iulian Barbu - numele figurantului de pe lângă Ştefan cel Mare şi Sfânt - joacă în filme XXX. „Nu ştiu, e un om şi el, care câştigă un ban. Şi să ştii că a şi câştigat un bănuţ“, a declarat primarul suspendat. Social-democratul a precizat că îl remarcase pe acest Iulian Barbu în cluburi, acolo unde l-a văzut dansând, dar şi că nu ştie ce face acesta în „viaţa privată“. Problema este însă că tocmai această „viaţă privată“ a figurantului a scandalizat opinia publică, care nu consideră firesc ca un actor de filme porno să apară lângă un fost domnitor canonizat de Biserica Ortodoxă Română, fie el şi interpretat pe o scenă de carnaval, de către Radu Mazăre.

„Trădarea“ lui Făgădău

Revenind la prezent, este cumva de înţeles de ce viceprimarul cu atribuţii de primar al municipiului Constanţa, Decebal Făgădău, vrea să abroge hotărârile privind organizarea controversatului carnaval din Mamaia. Dacă social-democratul va fi desemnat candidatul PSD Constanţa la proximele alegeri locale, e evident că acesta va face tot posibilul să se debaraseze de imaginea de apropiat al lui Mazăre, din echipa căruia a făcut şi încă face parte. Pentru că niciun posibil succesor al primarului suspendat aflat acum în stare de arest preventiv nu-şi doreşte să defileze cu eticheta de „omul lui Mazăre“.

Chiar şi aşa, trebuie menţionat că, în calitate de viceprimar, Decebal Făgădău nu a avut nicio obiecţie cu privire la circul organizat în Mamaia, pentru manifestarea unui veritabil cult al personalităţii. Printre aspectele invocate în expunerea de motive a proiectului care va fi supus dezbaterii joi figurează şi cel conform căruia HCL nr. 65/2013 şi-a atins scopul pentru care a fost adoptată, anume „creşterea gradului de expunere a staţiunii Mamaia şi afirmarea acesteia ca destinaţie turistică“. E greu de crezut că scopul a fost atins, de vreme ce acest carnaval măzărist a constituit, în ultimii doi, ţinta a numeroase materiale ironice în presa centrală, staţiunea Mamaia fiind caracterizată drept una a cojilor de seminţe sparte aruncate pe jos într-o totală nesimţire „estivală“, o staţiune kitsch-oasă şi sufocată de betoane.
Ti-a placut articolul?
Vizualizări: 7
Încetare urmărire – Nu mă anunţa prin email când sunt răspunsuri

duminică, 26 aprilie 2015


Sorina Matei, mesaj pentru Ion Cristoiu: Tataie, du-te la culcare și lasă dictarea de pe telefon! - Autor: Cristi Șelaru, Redactor Publicat: 25/04/2015 - Sursa :

http://silethismillennium.blogspot.com/2009/03/youtube-broadcast-yourself.html

 

Sorina Matei, mesaj pentru Ion Cristoiu: Tataie, du-te la culcare și lasă dictarea de pe telefon!

Cristi Șelaru,
Redactor
25/04/2015
Sorina Matei și Ion Cristoiu, jurnaliști cu state vechi, duc un război al declarațiilor! După ce a fost dată afară de la B1 TV, Sorina Matei îl atacă pe cel pe care îl numește "Maestrul" găinilor. Matei insinuează că ceea ce scrie Cristoiu pe blogul personal, ar fi, de fapt, niște mesaje primite de la alte persoane. Totul a plecat de la afirmația lui Cristoiu potrivit căreia ar fi citit rechizitoriul în Dosarul Referendumul, în care e acuzat Liviu Dragnea și pentru care procurorii DNA cer închisoare cu executare.
"Maestrul" găinilor care nasc pui vii susține că a citit în viața lui cel puțin un rechizitoriu. Al lui Dragnea/ referendumul. Eu cred că minte.
Iată de ce:
El zice că e o făcătură și că nu sunt probe. Eu spun că sunt. Nu toate directe, dar rechizitoriul e plin de probe, inclusiv interceptări, note și smsuri ale lui Dragnea.
El zice că frauda s-a realizat printr-un mecanism simplu. Procurorii descriu pe 353 de pagini cum frauda s-a realizat printr-un mecanism complex, coordonat pe multe paliere.Tocmai de aceea, printre multe, multe altele, probatoriul este extrem de divers și încărcat. În treacăt fie spus, au fost făcute inclusiv rapoarte de constatare tehnico științifică a semnăturilor.
El zice că rechizitoriul nu face nici cea mai mică referire la primari. Numai că tot rechizitoriul face zeci de referiri la primari care sunt indicați cu nume și prenume, inclusiv rude și interceptări cu ei.
El zice că fraudarea a fost o decizie politică a USL și nu înțelege de ce nu sunt Ponta și Antonescu în rechizitoriu, ci doar Dragnea. Eu îi spun că Justiția se face numai pe probe nu pe vorbe iar Dragnea este în cauză în calitate de coordonator, probat.
El zice că rechizitoriul are aproape 500 de pagini. Eu îi spun că are 353.
Din prostiile pe care le scrie "maestrul găinilor care nasc pui vii" rezultă următorarele:
- Minte. Scrie după dictarea altora. Ceea ce nu e nicio surpriză. N-a citit niciun rechizitoriu.
- Nu minte, l-o fi citit demult în mod clar habar n-are și n-a înțeles nimic din rechizitoriu
- A citit doar comunicatul de presă. Ceea ce înseamnă că n-a citit niciun rechizitoriu.
Numai că la cât de amatoristic scrie și la câte prostii pe bandă rulantă croșetează, pe mine mă face să cred că în viața lui n-a citit niciun rechizitoriu, referat, ordonanță sau închieiere. Altfel, ar fi înțeles și ar fi reținut ce e important într-un act al Justiției. În cazul acesta, nu a priceput mecanismul de fraudare, probatoriul, complexitatea dosarului, absolut nimic. În capul lui este o varză totală.
Asta este încă o probă că "maestrul găinilor care nasc pui vii" și tuturor intoxicărilor, dezinformărilor și linșajelor la comandă ar trebui să se limiteze doar la ce-i dictează penalii din pușcării sau prietenii politici din libertate. Scrierile și zicerile "maestrului găinilor care nasc pui vii" despre Justiție sunt egale cu zero.
Tataie, du-te la culcare și lasă dictarea de pe telefon!”, scrie Sorina Matei la adresa lui Ion Cristoiu.
Vizualizări: 3
Încetare urmărire – Nu mă anunţa prin email când sunt răspunsuri

sâmbătă, 25 aprilie 2015


Adevărul despre Brigitte Bardot. Prima apariție televizată din ultimii 12 ani | VIDEO FOTO

Autor: Roxana Roseti | sâmbătă, 25 aprilie 2015 |
http://silethismillennium.blogspot.com/2009/03/youtube-broadcast-yourself.



TV5 MONDE a difuzat ieri un interviu în exclusivitate acordat de Brigitte Bardot.

Un interviu fără tabuuri și concesii, care reprezintă prima apariție televizată din ultimii 12 ani, cu actriţa care a marcat istoria cinematografiei franceze şi a celei mondiale.
De la ora 22.00, canalul francofon a programat "Manina, la fille sans voiles", filmul care avea să marcheze începutul Mitului BB.
BB a redefinit radical imaginea feminității. Părul despletit, picioarele goale, hainele minimaliste, mimica bosumflată, atitudinile ei neglijente, latura sălbatică, sinceritatea, natura ei rebelă și sexualitatea neînfrânată au făcut din Bardot simbolul perfect al senzualității. De la primul său film, BB continuă să inspire pasiune, dar și controverse, generate de atitudinea și de luările sale de poziție pe plan social și politic.
Documentar excepţional
Pe 28 septembrie, anul trecut, Brigitte Bardot sărbătorea a 80-a aniversare. Cu această ocazie, echipa emisiunii "Un jour, une histoire", i-au consacrat un documentar excepțional, ce conține imagini inedite de arhivă și extrase din cele mai cunoscute filme ale acestei actrițe
Deși a refuzat orice apariție televizată din 2003, starul a acceptat să-l primească pe realizatorul Laurent Delahousse chiar în casa ei de la Saint-Tropez, pentru un interviu exclusiv, fără tabuuri și concesii. Astfel, Bardot abordează toate temele: cariera, familia, bărbații, polemicile, părerile sale despre lumea de azi.



Monden

EVZ

Un jour, une histoire - Brigitte Bardot



http://silethismillennium.blogspot.com/2009/03/youtube-broadcast-yourself.html

https://silethismillennium2019.blogspot.com/

Cine a Furat Banii lui Ceausescu | PODCAST Cristian Sima