Poreclă Sile this Millennium Pseudonime sile_this_millennium

vineri, 16 iulie 2010

Proiectul soselei de coasta se impiedica in vilele din Faleza Nord


Proiectul soselei de coasta se impiedica in vilele din Faleza Nord

http://silethismillennium.blogspot.com/2009/03/youtube-broadcast-yourself.html
Potrivit lui Gigi Chiru,

Proiectul soselei de coasta se impiedica in vilele din Faleza Nord


Gigi CHIRUGigi CHIRUGigi CHIRU
Bulevardul Mării (actuala strada Pescarilor) din cartierul Faleză Nord, pe care intenţiona să-l facă Ceauşescu, arată acum ca un traseu accidentat de munte, pe care se încumetă să treacă doar cei curajoşi. Proprietarii vilelor, construite în ultimii ani pe faleză au luat cu japca metri buni din actuala stradă. Locatarii din cele cinci blocuri: BM 13, 14, 15, 16, 17 de pe strada Pescarilor s-au plâns în nenumărate rânduri că vilele noi, care au fost constuite prezintă un pericol real pentru stabilitatea şi siguranţa zonei.

Mai mult, proprietarii vilelor şi-au extins curţile şi pe strada Pescarilor, blocând căile de acces către staţia autobuzului 102 N. Un exemplu elocvent în acest caz este vila situată pe stradă Răchitaş, la numărul 1 E. Vecinii cârcotaşi au declarat, pentru cotidianul „Replica”, că vila aparţine Doinei Catrinoiu, şefa Clinicii de Diabet. „Casa a fost construită acum 2 ani, iar proprietari au furat metri buni din strada Pescarilor. Au lăsat o cărare îngustă pe care doar un singur om poate să treacă. Mai mult, acum doi ani când de abia se construia vila, i-am atras atenţia proprietarului că a furat din stradă, iar acesta ne-a răspuns să zicem mersi că ne lasă o cărare pe care să mergem. Acum, ca să ajungem în staţia autobuzului 102 N, trebuie să ocolim tot cartierul”, ne-a povestit, revoltat, un locatar din blocul BM 14.

Vecinii se plâng de vila soţilor Catrinoiu

De altfel, aceeaşi cârcotaşi ne-au şoptit că, zilele trecute, Dan Diaconescu a venit pe strada Răchitaş, pentru a vizita vila soţilor Catrinoiu – „duşmanii” lor numărul unu –, pe care ar intenţiona să o achiziţioneze. Cu toate acestea, reprezentanţii Inspectoratului de Stat în Construcţii au precizat că vila de pe strada Răchitaş nr. 1 E a fost ridicată în baza unei autorizaţii eliberate de Primăria Constanţa. „De săptămâna viitoare, voi verifica dacă toate vilele de pe Faleza Nord au autorizaţii de construcţie şi dacă sunt făcute corespunzător”, a declarat Gigi Chiru, inspector şef al Inspectoratului de Stat în Construcţii. Totodată, din punctul de vedere al inspectorului şef al ISC, din cauza vilelor de pe faleză, nu va putea fi realizat proiectul şoselei de coastă, atât de mult dorit de Primăria Constanţa.
Nicoleta BACIU

Cazinoul fără terasă de vară şi cu promenada o ruină - petitie_mazare_16.jpg-(colaj SALVAŢI PENINSULA)


photos by Sile this Millennium
petitie_mazare_16.jpg

http://silethismillennium.blogspot.com/2009/03/youtube-broadcast-yourself.html

Luati-i peninsula lui Mazare

Share |
Joi, 15 Iulie 2010 | 13:07:18
Print

Tag-uri: arion teodor petitie prieteni
(159)
petitie_mazare_16.jpg A venit vremea să ne unim. Această petiţie este doar un început. Stimaţi semnatari, cred că mai aveţi o datorie. Spuneţi-le prietenilor voştri şi românilor risipiţi în toată lumea, că avem nevoie de ei. Barbarii secolului XXI, ne-au invadat cetatea.

Semnează şi tu!

joi, 15 iulie 2010

Ziarul Cuget Liber Constanta - Moscheea „Carol I“, monument centenar ridicat din dorinţă regală (colaj SALVAŢI PENINSULA -Sile this Millennium)

Photo by Sile this Millennium
Photo by Sile this Millennium
Ziarul Cuget Liber Constanta - Moscheea „Carol I“, monument centenar ridicat din dorinţă regală

http://silethismillennium.blogspot.com/2009/03/youtube-broadcast-yourself.html
Moscheea „Carol I“, monument centenar ridicat din dorinţă regală

r În cadrul campaniei „Luaţi-i peninsula lui Mazăre!“, prezentăm, astăzi, istoricul Moscheii Regale „Carol I“, monument naţional de categoria a II-a

Cea mai mare moschee din Dobrogea a fost construită de Statul Român, din dorinţa regelui Carol I, în anii 1910 – 1913. Aşa cum aflăm din lucrarea „Moscheea Regală «Carol I» Constanţa 1910 – 2010\", realizată de dr. Doina Păuleanu şi dr. Virgil Coman, a fost construită „la voinţa expresă a regelui Carol I, înlocuind geamia «Sultan Mahmud», ridicată la rândul său în perioada 1882 (23) – 1825, ctitor fiindu-i comandantul oraşului Constanţa, Haffuz Hussein Paşa, pe locul unui alt edificiu musulman de cult” (p.24).

Decizia a fost luată în 1909, după cum consemnează ziarul „Conservatorul Constanţei”: „În oraşul nostru se va începe în curând clădirea unei moschee. […] Ea va costa 200 mii lei. Planurile sunt făcute de dl. arhitect V. Ştefănescu şi întreprinderea construcţiunii a luat-o dl. inginer I. Niculcea” (p. 24). Victor Ştefănescu proiectase mai multe edificii la Constanţa, el fiind responsabil de organizarea Pieţei Ovidiu în secolul trecut.

Autorii lucrării „Moscheea Regală…” subliniază contribuţia adusă de inginerul Gogu Constantinescu în tehnica inovatoare a betonului armat, prin care au fost realizate cupola şi minaretul. Mai mult decât atât, în 1926, revista londoneză „The Graphic” îl aşează pe inginerul craiovean într-un tablou care îi cuprinde pe Einstein şi pe Marconi.

În Ziarul „Conservatorul Con-stanţei”, citat în lucrarea „Moscheea Regală…”, este redat discursul muftiului Hafuz Rifat – Efendi, rostit la punerea pietrei fundamentale a moscheei: „Serbarea religioasă de astăzi constituie şi un important moment istoric, căci punerea în temelie a documentului scris în limba turcă şi română va aminti generaţiunilor viitoare că aici, pe malul Mărei Negre, pe ruinele vechiului Tomis, şi unde astăzi înfloreşte frumoasa Constanţa, sub domnia glorioasă a Înţeleptului şi Marelui Căpitan, Majestatea Sa Carol I, se ridică cu cheltuiala Statului Român acest sfânt locaş şi astfel se cimentează şi mai mult şi pentru totdeauna o puternică frăţie şi dragoste între românii şi musulmanii din Dobrogea, fii ai aceleiaşi Patrii” (p. 30).

Pe 31 mai 1913 are loc inaugurarea mos-cheii, în prezenţa familiei regale, a oficialităţilor, având ca martori un public numeros. Ziarele vremii scriau că Majestatea Sa Regele a vizitat, alături de Regină, în-treaga moschee, „admirând cele două mari sfeşnice de argint dăruite de M.S. Sultanul şi covoarele cu care e tapisată moscheea” (p. 36).

În 1925, Moscheea are nevoie de reparaţii, fiind efectuate în acest sens lucrări superficiale. În 1942, când zona peninsulară este grav afectată de raidurile aeriene, Muftiatul Musulmanilor din România, cu sediul la Constanţa, solicită Ministerul Educaţiei Naţionale suma de 130.000 lei pentru „o bună păstrare a acestei capodopere, care simbolizează dragostea mult regretatului Rege Carol I faţă de populaţiunea musulmană” (p. 39). 15 ani mai târziu, Ministerul Cultelor efectua reparaţii curente la moschee, în valoare de 565.000 lei. Pentru că era nevoie de un proiect special de reparaţii, se apelează la academicianul Aurel Beleş, care întocmeşte un memoriu prin care semnalează probleme ale moscheii, propunând, în acelaşi timp, soluţii.

Ultima constatare înregistrată în ceea ce priveşte reparaţiile de la Moschee poartă data decembrie 1966, fiind emisă de Direcţia Monumentelor Istorice. „Desigur că aceste intervenţii nu au fost şi ultimele. Chiar în aceşti ani, muftiul Cultului musulman din România, Muurat Iusuf, cu sprijin de stat sau privat, a reuşit să remedieze probleme curente sau restante şi să prevină altele”, este precizat în volumul „Moscheea Regală «Carol I» Constanţa 1910 – 2010\" (p. 41).

Unul dintre cele mai impunătoare monumente din Peninsulă, Moscheea rămâne un punct de reper nu doar religios, ci şi arhitectural, de la înălţimea minaretului putând fi privite şi mai bine ruinele cu care locaşul se învecinează.


  • 1. Felicitări Cuget Liber pentru acest serial
    Felicitări Violeta PAVELESCU şi nu în ultimul rînd doamnei dr. Doina Păuleanu şi domnului dr. Virgil Coman
    de la Sile this Millennium (15-07-2010 10:53:33)

Cine a distrus strada Traian ?(Din ciclul ruinele ORAŞULUI CONSTANŢA)

p8-harborside_-_strada_traian_surpare_mal_pamant_21.jpg

http://silethismillennium.blogspot.com/2009/03/youtube-broadcast-yourself.html

Cine a distrus strada Traian?!
Amicii lui Mazare, implicati in Trident Plaza

Share |

p1-harborside_-_trident_plaza___.jpgConstruirea proiectului Trident Plaza a pus în pericol vieţile constănţenilor. Autorităţile în domeniu susţin faptul că, după stoparea lucrării, nu s-au luat toate măsurile necesare pentru conservarea acestuia. Strada Traian s-a surpat în ultimii doi ani în aşa fel încât, acum, circulaţia a fost restricţionată.

Lucrările la Trident Plaza au început în 2007 iar, la începutul lunii decembrie a acelui an, Radu Mazăre a ţinut să inspecteze şantierul. Nu de alta, dar mereu a dat investiţia ca exemplu, printre câteva altele, de „bună practică“. Cu alte cuvinte, edilul a pus Trident Plaza pe lista lucrărilor după care a plâns atunci când criza a lovit investitorii, iar construcţiile au fost stopate. Un an mai târziu, strada Traian a început să se surpe şi s-a pus problema că, din cauza lucrărilor a fost obturată o galerie de aducţiune a apelor către Port, construită pe la 1912. Apa care surpă malul era dură, nu ca cea din conducte. Au fost aduşi specialişti din Bucureşti, însă starea străzii s-a deteriorat cu fiecare zi ce a trecut, până s-a ajuns la situaţia actuală. Lansat cu surle şi trâmbiţe, Trident Plaza era prezentat a fi o investiţie de peste o sută de milioane de euro. Chiar dacă la un moment dat s-a zvonit că i s-au schimbat proprietarii, Trident Plaza este o investiţie a fondului austriac Immoeast prin Harborside Imobiliara şi Harborside Hotel. Şi aici intervin legăturile cu amicii primarului Radu Mazăre. Harborside Hotel a fost înfiinţată în 2005 şi avea ca acţionari mai mute firme: MasterJob Limited - Cipru, Romanian Real Estate Partners B.V. - Olanda şi Leutselinge LTD - Cipru. Pe de cealaltă parte, Harborside Imobiliara a fost înfiinţată în acelaşi an şi are aproximativ aceeaşi asociaţi: MasterJob Limited - Cipru, Romanian Real Estate Partners B.V. - Olanda şi, noutatea, Quixotic Trading LTD - Cipru. Cele două firme au devenit una singură, printr-o fuziune prin absorbţie pusă la cale de Adunarea Generală a Asociaţilor Harborside Hotel. Cele trei societăţi străine au hotărât ca Harborside Hotel să fuzioneze prin absorbţie, ca firmă absorbită, cu Harborside Imobiliara. „În urma fuziunii prin absorbţie, întregul patrimoniu aparţinând societăţii Harborside Hotel a fost preluat de Harborside Imobiliara“, se arată în actele rezultate în urma alipirii. Liantul dintre firmele Harborside şi prietenii lui Mazăre este societatea cipriotă MasterJob Limited, care mai este implicată şi în SC Sisteme Internaţionale de Afaceri SA, firmă care este administrată de Gheorghe Valentin Ionescu, inculpat, alături de primarul Constanţei, în dosarul retrocedărilor. Prin firma Habitat şi Ambient SA, alături de Giorgică Giurgiucanu, Mihai Camboianu şi Cristian Borcea, Ionescu a reuşit să intre în posesia unor terenuri din zone foarte bune ale Constanţei, majoritatea făcând parte din averea familiei Movilă. Numele lui Valentin Gheorghe Ionescu apare în SC Euro Antreprenor SRL, Jacobs, Hendrix & Partners SRL, Societatea Naţională de Distribuţie SA, Dusep SA, Compania de Servicii şi Consultanţă SA, Compania de Tutun şi Ziare SA, Habitat şi Ambient SA, Rezident Com SA. SC SIA SA este concesionarul Portului Turistic Tomis. Acesta este felul în care amicii, colegii de inculpare şi foştii colegi de facultate ai primarului Radu Mazăre fac afaceri în Constanţa.

p8-harborside_-_strada_traian_surpare_mal_pamant_09.jpgp8-harborside_-_strada_traian_surpare_mal_pamant_21.jpg

Afla cine a cerut expertiza pentru Podul IPMC:Mazare se lauda degeaba (Colaj :din ciclul RUINELE CONSTANŢEI - Sile this Millennium)








Afla cine a cerut expertiza pentru Podul IPMC:Mazare se lauda degeaba

http://silethismillennium.blogspot.com/2009/03/youtube-broadcast-yourself.html

Afla cine a cerut expertiza pentru Podul IPMC
Mazare se lauda degeaba

Share |
Joi, 15 Iulie 2010 | 19:46:33
Teodora DUMITRASCU
Print

Tag-uri: Pod IPMC expertiză Radu Mazăre Gigi Chiru
(177)

p1-ipmc_-_radu_mazare___.jpgChiru: „Eu am cerut primăriei să facă demersuri pentru demararea unei expertize în cazul Podului IPMC, iar aceasta s-a făcut, dar la iniţiativa mea“

Radu Mazăre a omis să spună, atunci când a anunţat ca va închide podul IPMC pentru traficul greu, că nu lui i-a aparţinut iniţiativa demarării unei expertize, ci lui Gigi Chiru, de la ITC.

La începutul lunii iulie, Radu Mazăre, edilul municipiului Constanţa, anunţa cu surle şi trâmbiţe că Podul IPMC este închis traficului greu, pentru că starea podului nu mai permitea circulaţia TIR-urilor. Această măsură a apărut în urma unei expertize, făcută de IPTANA, societate foarte apropiată de nevoile primăriei. Tot ceea ce era precizat în expertiză era corect, însă cui a aparţinut iniţiativa acestei ample investigaţii? Radu Mazăre spune că el a avut ideea, însă realitatea este cu totul alta. Inspectorul-şef al Inspectoratului Teritorial în Construcţii (ITC), Gigi Chiru, a făcut lumină în această situaţie. „Eu am cerut primăriei să facă demersuri pentru demararea unei expertize în cazul Podului IPMC, iar aceasta s-a făcut, dar la iniţiativa mea“, a declarat Gigi Chiru. Iar spusele lui Gigi Chiru sunt susţinute de documente. În urma unei inspecţii care a fost efectuată pe 10 martie 2010 de către inspectorii ITC, în procesul-verbal constatator, la rubrica destinată Măsurilor Corective, printre altele, s-au dispus administratorului podului, SC SCIL Confort Urban SRL, următoarele: „Deoarece pasajul nou a preluat întregul trafic rutier dintre DN 2A şi Portul Constanţa Sud Agigea, iar degradările suferite atât de el cât şi de pasajul vechi sunt într-un proces evolutiv, pentru a se asigura că pasajul nou este exploatat în continuare în condiţii de siguranţă, administratorul va comanda o expertiză tehnică“, se preciza în procesul verbal 137/10.03.2010. SC SCIL Confort Urban SRL este firma municipalităţii, iar Radu Mazăre a lăsat să se înţeleagă că toate meritele cu privire la prevenirea unei probleme care putea avea urmări foarte grave, căderea Podului IPMC, i se datorează întru totul.

p7-ipmc_-_gigi_chiru_57.jpg

miercuri, 14 iulie 2010

Un crater urias a inghitit o masina in America....In timp ce Palaz sustine ca lucrarile sunt prost facute( colaj FALEZA EFORIE SUD SE SURPĂ )









Foto Ziua de Constanţa şi Cuget liber
http://silethismillennium.blogspot.com/2009/03/youtube-broadcast-yourself.html

Un crater urias a inghitit o masina in America



In timp ce Palaz sustine ca lucrarile sunt prost facute,

Fagadau: „Fara mall-ul de pe Traian, valea portului s-ar fi prabusit de mult”

Strada Traian, afectată în urmă cu câteva zile în zona unde se construieşte Trident Plaza Mall de o alunecare de teren, care a rupt o bucată din asfalt, a intrat în atenţia Primăriei Constanţa, precizează viceprimarul Decebal Făgădău. Potrivit acestuia, specialiştii au oferit o soluţie de intervenţie pentru astuparea gropii, urmând ca lucrarea să înceapă în câteva zile. "Miercuri sau joi obţin devizul pentru lucrare, iar de execuţia ei se va ocupa fie dezvoltatorul, Red Management şi Harborside, fie SC Confort [...]

[...]

Cristian Preda, eurodeputat PDL:

Cristian PREDA
Anticipatele sunt utile acum cât furtul capacelor de canal[...]

Chiru face plangere penala: Harborside, trasa la raspundere pentru surparea strazii Traian

Chiru face plangere penala: Harborside, trasa la raspundere pentru surparea strazii Traian

http://silethismillennium.blogspot.com/2009/03/youtube-broadcast-yourself.html

Chiru face plangere penala
Harborside, trasa la raspundere pentru surparea strazii Traian

Share |
Miercuri, 14 Iulie 2010 | 00:00:00
Claudia CANDET
Print

Tag-uri: chiru isc Harborside traian
(201)
cap_1.jpgLa sfârşitul săptămânii trecute, ploile torenţiale au creat o breşă în malul de pe strada Traian, în dreptul blocului A5, motiv pentru care Inspectoratul Teritorial în Construcţii a cerut autorităţilor locale să dispună restricţionarea traficului în zonă, interzicerea accesului şi luarea tuturor măsurilor necesare pentru salvarea malului şi a construcţiilor din imediata vecinătate.

Chiru_-_Gigi_Chiru_03_.jpgÎn ciuda acestei măsuri, craterul s-a mărit, fapt care a creat panică printre localnicii din zonă. Pentru că se impun măsuri urgente de consolidare, iar responsabilii situaţiei actuale trebuie traşi la răspundere, Inspectoratul Teritorial în Construcţii, prin Gigi Chiru, inspectorul-şef teritorial, a depus în cursul zilei de luni o plângere penală la Parchetul de pe lângă Judecătoria Constanţa, împotriva Fondului de investiţii Imoaeast, mai exact S.C Harborside Hotel şi S.C Harborside Imobiliara, în calitate de investitori ai mall-ului Trident Plaza, care trebuia să fie construit în această zonă. Între timp, lucrările au fost sistate, însă, conform specialiştilor, nu au fost luate toate măsurile necesare pentru conservarea lucrării.

Celor două firme li se impută faptul că, în urma controlului efectuat în data de 28.06 2010, a reieşit faptul că au fost încălcate prevederile legale. Astfel, ,,investitorul nu a acţionat în vederea soluţionării neconformităţilor, a defectelor apărute pe parcursul execuţiei lucrărilor conform prevederilor Legii 10/1995. Nu au fost asigurate fondurile necesare desfăşurării activităţii de urmărire specială şi investitorul nu a asigurat aparatura de măsură şi control prevăzută prin proiectul de urmărire specială, conform Normativului P130-1999". ,,Am luat această decizie întrucât în cadrul realizării construcţiei prin nerespectarea reglementărilor tehnice şi a dispoziţiilor proiectantului privind stabilitatea şi rezistenţa au apărut neconformităţi care pot produce consecinţe grave, pierderi de vieţi omeneşti, vătămare gravă a integrităţii corporale, distrugerea parţială sau totală a construcţiei şi a construcţiilor învecinate", a precizat Gigi Chiru.

https://silethismillennium2019.blogspot.com/

Cine a Furat Banii lui Ceausescu | PODCAST Cristian Sima