Poreclă Sile this Millennium Pseudonime sile_this_millennium

joi, 10 decembrie 2009

Campania Geoana: Culisele internationale - Politic - HotNews.ro-Mircea Geoana un krampus inainte de Santa Klaus (colaje post electorale )

Campania Geoana: Culisele internationale - Politic - HotNews.ro-
Mircea Geoana un krampus inainte de Santa Klaus
(colaje post electorale )

Krampus

{Photos krampus by

The List UniverseWednesday,

December 9, 2009 5:08 PM }


File:Noli-Santa Klaus-IMG 1722.JPG

[~collagee post election Sile this Millennium~]

File:Noli-Santa Klaus-IMG 1722.JPG

Description

Serie di Immagini da Noli in provincia di Savona

Date

24 November 2006(2006-11-24)

Source

nostra fotografia

Author

Twice25 & Rinina25

Permission
(Reusing this image)

Own work, attribution required (Multi-license with GFDL and Creative Commons CC-BY 2.5)

I, the copyright holder of this work, hereby publish it under the following licenses:






http://silethismillennium.blogspot.com/2009/03/youtube-broadcast-yourself.html
850

Campania Geoana: Culisele internationale

de
Dragos-Paul Aligica

HotNews.ro

Miercuri,
9 decembrie 2009,
14:13

Actualitate | Politic

Dragos Paul Aligica
Foto: HotNews.ro
Liberalismul economic pare sa fi castigat la diferenta mica in fata urmasilor comunistilor lui Ceausescu in alegerile prezidentiale de duminica, din Romania, prin victoria lui Traian Basescu in fata lui Mircea Geoana, comenteaza Wall Street Journal. Potrivit unor surse citate de WSJ, scriu agentiile romane de stiri, liderul social-democrat a fost candidatul preferat atat de Moscova, cat si de Washington. Autorul randurilor de mai jos este unul dintre cei care au tinut ca prietenii de la WSJ sa marcheze explicit si public acest ultim fapt, printr-o observatie care, daca am inteles corect de la ei, probabil va fi reluata curand intr-o forma mai elaborata si in Wall Street Journal Europe.

Sa explicam. Neavand nici timpul, nici mijloacele sa le analizam in detaliu, sa ne multumim cu o schita. Strategia internationala a lui Mircea Geoana si a cartelului politico-financiar din spatele sau a avut patru teatre majore de operatiuni: Moscova, Washington DC, Bruxelles si spatiul german.

Desi neclare in amanunt, lucrurile sunt evidente in privinta filierei moscovite. Ramane ca istoricii sa decida daca ceea ce s-a intamplat acolo a fost sau nu un act ce a frizat tradarea interesului national. Ramane de asemenea antologica interventia lui Traian Basescu la final de campanie relativ la o declaratie a ambasadorului Rusiei la Bucuresti, Aleksandr Ciurilin: „Ma vad nevoit, si o voi face si oficial, sa il atentionez ca intr-adevar a trecut vremea Razboiului Rece si ca nu isi mai pot face centre de influenta in politica romaneasca sau, daca si le vor face, le vom reteza".

In ceea ce priveste Bruxelles, operatiunile nu au avansat foarte mult pentru ca s-au lovit de trei bariere: sustinerea ferma a „popularilor” europeni pentru Traian Basescu, asimetria majora de calibru si credibilitate intre reprezentantii cartelului Geoana, pe de o parte, si cei ai PDL-Basescu, pe de alta si cel mai important, faptul ca din tot Occidentul, Bruxelles este locul unde situatia reala a democratiei in Romania si a luptei ei cu „sistemul” cartelului este cel mai bine inteleasa. Pana aici totul clar. Evolutiile pe teatrele german si american sunt insa mai complicate.


Proiectul german

In spatiul german, strategia a fost, evident, bazata pe ideea „proiectului Johannis”. Se miza astfel pe o captatio benevolentiae a cercurilor politice si mass media germane, jucand cartea etnica. In plan politic, demersurile directe ale lui Johannis au generat ceva interes si chiar entuziasm sporadic, urmate insa imediat de semne de intrebare si apoi de scepticism.

(Ramane si aici ca istoricii interesati de episod sa determine masura in care, in afara de canalele personale si ale partidelor politice, Johannis a interferat si cu zona de influenta a fostului cancelar Schroeder, actualmente la Gazprom). Pragmatismul si realismul german si legatura puternica dintre partidele de dreapta germane si PDL, forjata in ultimii doi ani de colaborare, au asigurat o comunicare functionala cu echipa lui Traian Basescu, si au reprezentat, in conjunctie, o stavila destul de eficienta in calea initialului entuziasm german fata de „omul proiect”.

In ceea ce priveste presa de limba germana, lucrurile nu au stat mult diferit. Sa dam un exemplu concret. In octombrie, printr-un agent PNL plasat in Ministerul de Externe, se organizeaza un tur al unor ziaristi de la prestigioase publicatii de limba germana, tur menit sa-i puna pe acestia in tema cu „realitatile politice romanesti”. Bineinteles, lucrurile au fost setate astfel incat sa se suprapuna exploziei „proiectului Johannis” pe scena romaneasca.

Foarte curand, ziaristii in cauza au sesizat un pattern in selectia interlocutorilor cu care erau pusi in contact, oameni ce, in activitati legate de „societatea civila”, ca fosti ministri sau ca „analisti” la Realitatea TV, erau radical-ostili lui Basescu si care, mai mult, foloseau in mod dubios aceleasi sintagme si limbaj. Fapt suficient sa genereze eforturi suplimentare din partea unor membri ai delegatiei.

O discutie informala, in afara programului, cu un Valeriu Stoica si apoi cu cativa ziaristi independenti (inclusiv de la Hotnews.ro) a adus cateva lamuriri necesare, echilibrand perceptia nemtilor asupra „realitatilor politice” locale. Un episod tipic deci pentru mai multe incidente similare in deznodamantul lor.

Una peste alta, filiera germana, presupus mobilizata de ideea „proiectului Johannis” si de „proiectul” ambulant in sine, nu s-a materializat in sustinerea navalnica anticipata. Prezenta austro-germana in campanie a fost mai mult decat discreta, ea nemanifestandu-se dincolo de parametrii normali ai unor colaborari prestabilite vizand organizarea unor inofensive evenimente publice de interes general de catre Fundatia Konrad Adenauer la Bucuresti in cooperare cu Institutul de Studii Populare sau CADI.

Mai ramane operatiunea americana.


Washington DC

Vorbim despre zona forte a lui Mircea Geoana. De legaturi personale puternice forjate in anii in care a fost ambasador la Washington. Anii unei administratii Democrate. Or, la Washington, in momentul in care Geoana devine candidat prezidential, tocmai se instaleaza o noua administratie Democrata. Pe trena lui Obama vin tot felul de vechi cunostinte. Multi vorbesc mult. Multi promit multe. Talk is cheap.

(Un lucru pe care il inveti traind in Washington este ca pe power-brokerii de acolo nu-i costa nimic sa parieze pe diferiti potentiali lideri din alte tari. Daca acestia nu castiga, asta e... Daca insa catiga, sunt o sursa sigura de contracte de lobby si consultanta.) Suntem in plina Obama-manie, inaintea prabusirii mitului in derizoriu. Fiecare stat al lumii isi are un Obama al sau, omul providential, omul schimbarii.

Nu cumva Mr. Geoana este Obama Carpatilor? Raspunsul, intre amicii de la Washington, este: Absolutely yes! Nu costa nimic sa spui ca „Da, domnule, pastrand proportiile, Mircea este un fel de Barak: Yes, we can!”

Si astfel, in contextul in care administratia Obama face gafa dupa gafa in chestiunile legate de Estul Europei, deschizand o nisa surprinzatoare influentei ruse in zona, si trimitand in stare de alerta maxima si supra-solicitare ambasadorii Est Europeni din Washington, vedem conturandu-se pe malul Potomakului, la mijlocul anului 2009, o evolutie foarte interesanta.

Pe de o parte, avem un efort condus la ambasada Romaniei de ambasadorul Adrian Vierita, in care reprezentatii Romaniei fac in coordonare cu ambasadele Poloniei, Cehiei si ale celorlalte tari Est Europene eforturi disperate ca sa incetineasca tavalugul de erori si neintelegeri in politica externa americana fata de regiune. Pe de alta parte, avem intr-un univers paralel, un efort de consolidare al unui lobby pro-Geoana.

Pe de o parte, avem eforturile reprezentantilor Romaniei pe linie diplomatica, militara si de informatii in a se coordona cu ceilalti est-europeni si „structurile” de la Departamentul de Stat si de la Pentagon pentru a prezenta un front comun in fata consecintelor rateurilor de politica externa ale administratiei Obama. Consecinte ce devin brusc vizibile public pe data de 17 septembrie, vizibilitate amplificata inzecit si de istorica gafa de PR si comunicare in decizia privind scutul anti-racheta. Pe de alta parte, avem agitatia amicilor d-lui Geoana in a promova cu insistenta „proiectul” Barakului Carpatin si de a face planuri privind viitoarele decade de colaborare mutual-constructiva cu acesta.

Exemplar pentru acest demers este vizita d-lui Cosmin Gusa la Washington. Intensitatea sustinerii de care d-l Geoana s-a bucurat in Partidul Democrat poate fi usor descifrata din agenda intalnirilor aranajate de amicii sai pentru pitorescul personaj mai sus amintit. Acest Austin Powers-International Man of Mistery, Varianta Pan-Ortodoxa, a ajuns, conform propriilor declaratii, coroborate cu surse din Washington, pana la Casa Alba unde a fost primit de consilieri ai Vice-Presedintelui Joe Biden.

Ce mesaj aduce cu el? Evident, asa cum se cade unui agent de profil, o dezvaluire senzationala: prefraudarea alegerilor. Mesaj bine corelat cu mesajul ProDemocratia in tara, credibila sursa a societatii civile. Asta in caz ca vreun american mai avea cumva vreo indoiala de adevarul revelatiilor facute de colaboratorul d-lui Geoana. (Este o discutie separata cum poate fi calificat: (a) in general, demersul de a pune sub semnul intrebarii elementul fundamental al mecanismelor democratice in tara ta, ante factum, fara nicio dovada; si (b) in particular, de a face asta fata de o administratie recunoscuta pentru fragilitatea judecatilor si pentru reactiile ce eludeaza logica real-politik-ului traditional la Washington).

Ilustrarea miscarilor pe frontul american poate continua. De la aparitia si circulatia unor publicatii anti-Basescu in engleza („pe piata americana”, ar fi mult spus) la desanturi publicistico-paranormale in sens invers, de la Washington la Bucuresti. Sau poate, de ce nu, ezitarile ambasadorului american la Bucuresti de a juca hotarat pro-reformisti („We do not have a dog in this fight”), rol pe care ambasadorul SUA, indiferent de administratie, il joaca in Romania, pot fi si ele adaugate panopliei.

Scopul este insa de a ilustra, nu de a face un tablou complet. Iar ideea este clara de acum. Am desenat cadrul in care, pe fondul tot mai evidentei confuzii a administratiei Obama in Estul Europei, trebuie vazuta o declaratie, facuta aparent din senin, de catre Traian Basescu, spre finalul campaniei, privind administratia Republicana anterioara: „Il respect enorm pe Bush... Bush a facut enorm pentru Romania”.

Concluzii

Asa arata deci lucrurile pe cele patru fronturi majore ale operatiunilor internationale ale cartelului Geoana. Ce concluzii provizorii pot fi trase din aceasta sumara schita? Desigur, pare justificat sa concluzionam ca operatiunile electorale internationale ale lui Mircea Geoana nu au precedent in istoria romaneasca.

Basescu si echipa sa au fost nevoiti sa faca un „marcaj om-la-om”, global, pentru a contracara, nu intotdeauna cu succes, manevrele mai sus indicate. Observatia ca Basescu si echipa sa s-au luptat singuri cu toata clasa politica romaneasca de la PSD la PRM si PNG via PNL, cu mogulii, cu televiziunile etc. cere o completare. Basescu si echipa sa au facut asta in conditiile in care, in mod tacit, Wahingtonul si Moscova si-au dat mana peste capul Romaniei binecuvantand candidatul social-democrat si cartelul sau.

In final insa, Geoana a pierdut exact acolo unde se considera mai tare: in strainatate. Este o imensa ironie ca votul diasporei simple si pestrite a intors un rezultat tocmai acolo unde se investise in moduri fara precedent in power-brokeri de elita, lobby de mare influenta si agenti de prestigiu. O lectie memorabila data de diaspora romaneasca. Ce morala putem trage din aceasta lectie, ramane sa decidem fiecare, dupa gust.


Citeşte mai multe despre

Click here to find out more!
25826 vizualizări
spicuiri din cele 2009 comentarii :
+66 (84 voturi)
In sfarsit (Miercuri, 9 decembrie 2009, 14:22)

Andu [anonim]

Pentru prima data, in istoria Romaniei, soarta tarii a fost hotarata de oamenii ei. Marile puteri au hotarat intotdeauna pentru noi, ne au tradat si ne au luat ce aveam mai bun. Au reusit si cu ajutorul unor tradatori romani, cateodata. Acum, in sfarsit, dupa ce se termina tot circul cu fraudarea, circ dus la extremul penibilului, prostiei si incompetentei, vom putea spune, cu mandrie, SUNTEM ROMANI !!!!!!

Evident (Joi, 10 decembrie 2009, 4:08)

Luk [anonim] i-a raspuns lui if0014

de dreapta este PNL, asa-i? :))

Hai sa-ti zic o treaba: nici PNL nu-i de dreapta si nici cei care il sustin nu sunt.

Nu-i poti cere unui om de dreapta sa-l voteze pe Geoana, iar daca o faci, omul acela nu va vota cum ii ceri.

In cel mai bun caz, alegatorul de dreapta nu se mai duce la vot.

Aerele de liberal ale lui Crin, ca si discursul stupid despre dictatura (eu am intrait intr-o epoca in care era periculos sa spui bancuri cu Ceasca) in timp ce-l injuri doi-trei ani 24/7 au prins la numai la copilasi care erau prea mici la Revolutie (pana in 26 de ani).

Noi, ceilalti, suntem mult prea vaccinati impotriva "ädevarului" de la teveu. La noi n-ar prinde "wag the dog": pur si simplu romanii de peste 35 de ani nu cred orbeste in ceea ce zice Firea sau Morar la teveu.

Din punctul meu de vedere, cea mai simpatica declaratie din campanie, a fost cea a lui Geoana: "suntem tineri, suntem educati in occident!" :)) :)) :)). Vorbea despre el, despre Crin (care a facut scoala, liceul si facultatea in Romania) si despre Iohannis (care a facut scoala, liceul si facultatea in Romania).

Mi-e teama ca il acuza pe Basescu de dictatura si comunism: Mircea Geoana, Ludovic Orban, Norica Nicolai, Crin Antonescu, Hrebenciuc si Vanghelie. Asta-i un aspect ridicol.

Ca sa concluzionez: PD-L este foarte de dreapta, in comparatie cu PNL si PSD, ok?

PD-L nu se duce cu steaguri rosii la Timisoara, e destul atat?

Asta-i tot.

Victor [anonim] i-a raspuns lui Florin

Eu sunt un roman germanizat de peste 25 de ani si pot sa-ti spun ca comparatia intre Johannis(german romanizat)este mare diferenta.Ma refer la caracter,ca-n politica trebuie sa stii ce vrei si nu ce vor cei din spatele tau.
Piesa jucata de Johannis nu-l va juca niciun german de rand.La germani exista o vorba:ein Mann ein Wort.Johannis a fost Ein Mann cu mai multe Worturi.Intre germanul Johannis si un german autohton este diferenta de la cer la pamant.Primarul orasului meu nu detine averi,este un om simplu cu casa simpla,dar care-si rupe fundul ptr.cetatenii ei si asta de 20 de ani.

zicala romaneasca
(Miercuri, 9 decembrie 2009, 14:29)

pavel [anonim]

Nu-i pentru cine se meneste ci pentru cine se potriveste! Strategia internationala a lui Mircea Geoana si a cartelului politico-financiar din spatele sau a avut patru teatre majore de operatiuni: Moscova, Washington DC, Bruxelles si spatiul german. Rezultatul se vede ... Parerea mea: in anii care vin vom asista la evenimente majore atat pe plan intern cat si pe plan international. Cu Dumnezeu inainte!

Extraordinar, domnule Aligica!
(Miercuri, 9 decembrie 2009, 14:31)

swolf [anonim]

Ca de obicei, un articol plin de substanta si o imagine revelatoare a lumii in care traim. Din fericire, acest Bay of Pigs autohton nu a reusit iar mobilizarea electoratului reformist a fost exemplara, in ciuda numeroaselor fraude pe care clica comunista din Romania le-a regizat si pe care tot ei, acum, le dau in vileag, intr-un imens gest de deznadejde post-electorala
Intristator este, intr-adevar, ca rolul Americii ca fanion al libertatii si democratiei mondiale este mult redus sub administratia Obama, preocupata mai degraba de problemele interne decat de cele extrene; o consecinta logica a deficitului bugetar imens si a preconizatei schimbari a "the American way of living" in fata limitarilor resurselor planetei.
Mai mult ca niciodata avem nevoie de lideri puternici autohtoni, pentru ca in altii nu ne putem pune speranta.
Isi imagineaza cineva ca Obama ar fi putut sa darame zidul Berlinului, asa cum a facut Reagan? Niciodata

Uiţi, uiţi...

(Joi, 10 decembrie 2009, 8:50)

Alex2009 [utilizator] i-a raspuns lui Ducu

Reagan a stabilit şi a şi pus în aplicare strategia unui "meci de şah" foarte dur cu URSS. Decizia lui Gorbaciov, deşi înţeleaptă, a fost în mod clar forţată. Strategia US a fost de a sprinta pe 2 planuri : economic şi militar. URSS a cedat, nu şi-a mai putut susţine economic, tehnologic şi militar politica de forţă pe care o ducea de zeci şi zeci de ani. În cele din urmă, nici ideologic. Dar, Reagan a fost strategul. Şi nu e vorba de idolatrie, ci de obiectivitate şi informaţie. Gorbaciov are meritul de a fi fost înţelept într-o mare de nebuni. A fost genial că a reuşit să-i convingă. Dar, atât.

zidul berlinului
(Miercuri, 9 decembrie 2009, 20:37)

maobama [anonim] i-a raspuns lui swolf

Nu, dar s-ar putea sa il reconstruieasca, asa ca sa "overcharge"/reset relatia cu moskova, printre altele...

Obama sa darame Zidul?

(Miercuri, 9 decembrie 2009, 22:57)

Murphy [anonim] i-a raspuns lui swolf

dimpotriva, daca mulatrul continua in acest fel, ne putem trezi, foarte curand, cu o noua Cortina de Fier! cine o va lua apoi in basca? nu Geoana&Co, nici Crin&Co si nici Basescu&Co ci Noi&Co.

Istoria nu uita si nu iarta

(Miercuri, 9 decembrie 2009, 15:18)

eu [anonim] i-a raspuns lui eugen

Dragul meu, nu stiu ce varsta ai dar, din cele spuse de tine, imi dau seama ca nu esti foarte documentat in ceea ce priveste "capitalismul" si "democratia originala" din Romania. Daca ar fi invers, ai fi observat cu usurinta ca in Romania cei care sunt denumiti astazi moguli sau oligarhi s-au imbogatit in majortatea absoluta a cazurilor in mod fraudulos. Este adevarat ca in ultimii 20 de ani am trecut printr-un episod istoric asemanator cu "vestul salbatic" american, caruia poti sa-i spui fara teama de a gresi prea mult "estul salbatic". De asemenea, este adevarat ca nu a fost explicit sangeros ci doar implicit la fel de criminal.Daca te intrebi in mod onest "de ce" atunci ma voi stradui sa-ti explic. In ianuarie 1990, dupa ce s-a mai potolit vanzoleala din dec. '89, niste oameni s-au asezat la o masa. N-au fost 20 de milioane, nici 5 milioane, ci doar vreo 20. Atat, 20 de oameni. Si oamenii astia au impartit Romania. SI-AU impartit Romania. Acum, afla-le numele si cu ce se ocupau ei atunci (care lucra prin comertul exterior, care lucra prin Securitate etc.). Apoi, prin prisma noilor descoperiri, revezi istoria privatizarilor, impex-urilor coroborate cu evolutia partidelor, alegerilor, sindicatelor etc. Si da, iti dau un hint, la acea masa s-a aflat Iliescu. Ion Iliescu. In rest, afara ploua si la vara... cald...
Istoria nu uita si nu iarta

(Joi, 10 decembrie 2009, 0:04)

Ramses [anonim] i-a raspuns lui eu

Corect, in anul 90 l-am cunoscut pe Prof. Rugina, unul din marii economisti americani de origine romana. Tin minte ca si astazi o scurta convorbire pe care am avut-o cu el, se grabea si era cam suparat. Tocmai se intorsese de la o intalnire cu Iliescu si alti economisti romani, unde se discutase despre modelele economice care ar fi putut fi aplicate in noua democratie romaneasca rezultata dupa revolutie. l-am intrebat, vom avea firme libere, economie de piata, etc. S-a oprit si mi-a zambit amar, da, mi-a raspuns, asa va parea, dar nu va fi, vor sa dea tara pe mana a cel mult 500 de insi de ai lor(comunisti vopsiti) iar voi veti fii slugile lor. Va uitati in jur?
raspuns

(Miercuri, 9 decembrie 2009, 15:38)

Lumi [anonim] i-a raspuns lui eugen

Domnule Eugen,

Ati inlcus in textul dvs. foarte multe intrebari. Vi se par contradictorii multe declaratii, situatii etc. Anumite lucruri pot fi intelese doar de persoane cu o anumita capacitate de intelegere.
Candidatul dvs. a avut si are un defect major: nu este inteligent. Cum poate pretinde sa devina presedintele unei tari, chiar si a Romaniei pe care se pare ca oricum o dispretuieste.
Marele nostru ghinion este ca avem inca o populatie numeraosa de cetateni (cu drept de vot) foarte saraci, si la propriu, si la figurat. Acesta este motivul pentru care Geoana a avut inca sansa sa obtina aproape jumatate din voturi. Intr-o tara dezvoltata din Vest, dl. Geoana nu cred ca intra in turul 2.
Este si mai grav ca PSD reclama fraudarea cand ei au furat atat de mult. Asta inseamna sa dispretuiesti un popor. Din fericire pentru noi, chiar si la limita, binele a invins. Cum am fi putut avea presedinte un om care-si dispretuieste propriul popor?

maobama [anonim] i-a raspuns lui eugen

Argumentul dumneavoastra e cam plin de nonsequitoare, sofisme, si aroganta fara acoperire.
Hai sa o luom de la inceput, cu o quasiparabola/gedankenexperiment:
*Daca Ilici/Ceaska tipa "lup, lup" cand nu este nici un lup, si, 20 de ani mai tarziu, baselu, observand niste hiene, arata spre ele si zice "hmm, niste hiene, aveti grija mai baieti" dupa logica ta impecabila, trebuie sa concluzionam ca de fapt nu exista nici o hiene, ciar daca le putem observa cu propri nostri ochi mintitori, doar fiindca acum niste timp alti oameni au tipat lup, si tu cu "capacitatile [tale] de intelegere ... [nelimitate]" ai observat niste similaritati intre lupi si hiene.
*Daca baselu a fost la un punct komunist, astazi este un *fost* komunist. Daca baselu a fost la un punct socialist, astazi este un *fost* socialist. Asta este autoevident, si de fapt sursa reala a urii voastre. Evident baselu a avut destula neuroplasticitate, vointa, inteligenta, si intelepciune sa nu fie fudul, in stark contrast with cei 322 de prostanaci, aparatori moskoviti a democratiei pe plaiul mioritic.
*Liberalismul economic nu inseamna mogulofilia. Inseamna capacitatea de a accepta ca piata libera este cea mai buna metoda de a alocal resurse si de a organiza economia pentru a maximiza productivitatea si standardul de viata sau, alternativ, un atasament la idea de a nu fi serbul statului. In fine, un liberal adevarat iubeste si respecta jocul. Jucatori sunt mai putin importanti.
*"oameni[i] de afaceri de top din romania" nu s-au imbogatit producand produse dorite de, si vanzute pe piata libera. Poate iti folosesti puterile cognitive gigantice sa incerci sa descoperi cum acesti supermeni ueberproductivi si-au facut averile.
*Un intelectual spartan face cat 10000 slugi a lui Xerxes nee Ilici, fiti voi chiar si cei 10000 Imortali. Chiar si un postac "de top" ca tine nu ar trebui sa invite pe altii la un discurs intelectual, deoarece s-ar putea cineva chiar sa iti indeplineasca "dorinta."
Logica

(Miercuri, 9 decembrie 2009, 22:03)

eugen [anonim] i-a raspuns lui Lumi

cred ca ,capacitatile mele de intelegere sint limitate,si spre deosebire de altii mi-am pus de multe ori aceasta intrebare!in plus argumentele tale nu sint ale tale ci fac parte din retorica unui anumit partid!ca atare ,daca nu poti sa vi sa combati cu niste argumente concrete si verificabile ar fi bine sa nu postezi pt ca ,in ceea ce ma priveste cunosc discursul respectiv foarte bine!
apropo,mircea geoana nu este candidatul meu,eu fiind un votant pnl (din 1990) si crin antonescu la aceste alegeri
ce m-a facut sa postez este similitudinea intre discursul iliescu 1990 si basescu 2009,faptul ca un fost comunist ,putem spune bine vazut de sistemul comunist datorita functiei ocupate la anvers ,un socialist prin definitie pina in 2005 ca si membru de partid si mai apoi presedinte de partid (PD) care facea parte INTERNATIONALA SOCIALISTA(GOOGLE), a ajuns sa acuze de neocomunism oameni de afaceri de top din romania ,oameni care este foarte posibil sa nici nu fi facut parte din PCR ,nu mai vorbim de functii,si acest lucru sa fie acceptat si insusit de o gramada de indivizi care se caracterizeaza personal cu" putere de intelegere".undeva este o contradictie logica.te las sa gasesti tu unde anume...ca de obicei ,sper sa apara

te intreb

(Miercuri, 9 decembrie 2009, 15:52)

Alex2009 [utilizator] i-a raspuns lui eugen

dacă nu cumva discursurile lui Geoană în care repeta că "românii au nevoie de linişte, nu ţi se pare seamănau extrem de mult cu vestitele apeluri ale lui ceauşescu "Li-ni-ştee ! Li-niş-tee ! Staţi liniştiţi la locurile voastre !". Problema ta este că, ori nu ai sesizat că sistemul mafiot ) aflat în conflict cu legea) a recurs la cele mai abjecte mijloace de a obţine puterea, ori ... dar, mai bine, mă opresc aici, te las pe tine să-ţi pui unele întrebări esenţiale despre libertate, adevăr, democraţie, Bine sau Rău...

Linistea mea ...

(Miercuri, 9 decembrie 2009, 17:01)

eugen [anonim] i-a raspuns lui Alex2009

ar fi venit din faptul ca puterea ar fi fost impartita intre mai multe partide,din faptul ca ar fi existat o anumita concurenta intre a face ceva si pt "prostii si amaritii"de romani,din faptul ca reformarea psd si a pnl ar fi capatat putere(pt ca nu-i asa acum exista posibilitatea ca iliescu si nastase sa revina ca si forte primare in psd iar tariceanu si fenechiu in pnl si adio reforma imediata)din faptul ca pdl ramas fara basescu ar fi inceput si el o reforma cu lideri noi!
acum cu basescu presedinte este foarte posibil sa asistam la o coagulare a tuturor profitorilor din pnl si psd in jurul pdl,ceea ce este foarte posibil sa aduca toata puterea in miinile acestui partid si ca urmare in miinile lui traian basescu
asa ca te intreb ,tu cind esti mai linistit,cind puterea apartine mai multor lideri sau unui singur om?da` sincer...sper sa apara
completez...

(Joi, 10 decembrie 2009, 0:59)

ada [anonim] i-a raspuns lui Alex2009

Liniste ne propunea si Dl Iliescu,
iar blamarea de astazi a diasporei nu seamana oare, foarte tare, cu vestitul: ..".n-au mincat salam cu soia?"
Jurnalism de calitate

(Miercuri, 9 decembrie 2009, 14:43)

Claudia [anonim]

Felicitari! Lucid, foarte bine informat si coerent. Pentru a nu stirbi cu nimic din substanta excelenta a analizei, trebuie sa va spun insa sa recititi pentru ca aveti mici erori din care mi le aduc acum aminte doar pe cele din engleza. Barack se scrie cu CK iar Potomac fara K.

Nu stiam de turul de onoare oferit jurnalistilor nemti pe stil Ana Pawker sau cine o fi fost cu propaganda pe vremea tineretii toar'shului Ilici, dar ingustimea mentala a unor oameni nascuti totusi mai aproape de vremurile noastre (cel putin asa mi-l inchipui pe soricarul PNList de la MAE si pe unele tonomate intervievate) tot ma face sa rad, chiar daca nu ma surprinde de loc. Pentru cine-si mai aminteste episodul cu Anthony Bourdain... stiti de ce. Oamenii astia chiar n-au auzit de Goagal? Tot ce trebuie sa faci ca sa te informezi din mai multe surse si sa vezi ce se ascunde in spatele bullshitului e sa folosesti internetul, chestie cu care jurnalistii nemti sunt ceva mai obisnuiti decat un SRS sau Bogdan "P...a mea" Chireac si nu doar pentru filme schnelerschnelerjaja!

Cat despre vizita vatafului Gusa la curtea bufonului Biden... LOL. Atata pot sa zic. Atat socialistii, pardon "democratii" din SUA, cat si Geoana au pariat pe o martoaga bleaga. Democratii vor fi decimati in Congres peste doar cateva luni iar parghiile puterii se vor ree-echilibra. Obama va ramane in continuare prost tufa in materie de politica externa, dar mocirla in care se afunda in fiecare zi pe domestic policy ii poate distrage atentia destul de mult ca sa ne fereasca sfantul de leadershipul fudul si incompetenta lui.

Cat despre Geoana... e bun de subiect de caterinca si concursuri online de imitat prostanacul topaitor dar in rest... Teapa!
Superb

(Miercuri, 9 decembrie 2009, 14:43)

Lime [anonim]

L-am citit fara sa suflul. Foarte bine scris.
Excelent nimic de zis
Jos palaria
Basescu si cei care il ajuta

(Miercuri, 9 decembrie 2009, 14:43)

vladtepes [anonim]

reprezinta noua clasa de romani care au capatat identitate nationala ,mandrie si pofta de lupta pentru a ocupa un rol activ in societate . manglitorii psd si pnl imbatraniti in rele ,cei care au furat tot in romania din 1990 pana acum au vandut intereselor straine halci strategice din economia romaniei . pentru a se legitima ei insisi .Profitorii de la Moskwa si Washington vor felicita invingatorul cu zambetul pe buze si il vor uita pe gioana foarte repede .nu le mai e de folos . au de negociat acum cu o noua clasa de romani ,nationalisti,patrioti cu care se negociaza mai greu . nu au nevoie de legitimitate sant legitimi prin ei insisi .Traiasca Romania !
excelent!

(Miercuri, 9 decembrie 2009, 14:45)

Dr Marutza [anonim]

Excelent articol, competenta analiza a faptelor. .
Ce morala putem trage? Una singura, asemenea sloganului ce a dus la caderea zidului Berlinului: "Wir sind das Volk!" sau, in stilul Obama "yes, we can!"
Intrebarea e cat de bine cunosc acesti sustinatori ai lui Geoana ,de peste ocean, calitatile reale ale domniei sale? Sau tactica sa din campanie, care a fost mai degraba sforarie decat strategie? Cat despre faptul ca acelasi Geoana nu este un novator, un "Obama carpatin", ci un supus manevrabil al vechilor structuri care au cauzat durere si suferinta poporului roman? si, last but not least, insisi americanii zic "nobody's perfect", asa ca mai au si ei (cu respect) cate ceva de invatat. Cine vrea sa cunoasca cu adevarar realitatile din tara, n-o face prin intermediari si povestiri, ci vine la fata locului si ia pulsul evenimentelor la ele acasa!
In rest, scrieti, dle Aligica, scrieti, ca avem nevoie de analize pertinente!
Clasa!

(Miercuri, 9 decembrie 2009, 14:46)

Maureen Dowd [anonim]

Exceptionala interventie, si nu e prima de calitatea aceasta din partea domnului Aligica!

Parca as citi "The New York Times" tradus (bine!) in romaneste! Mai bine zis, avem si noi un Paul Krugman...

Ce bine ar fi ca si echipa lui Basescu sa fie compusa din personalitati de talia domnului Aligica, in locul unor amatori cu alura pasoptista, gen Voinescu!..

Macar putem spera?..
YT? FAIL!

(Miercuri, 9 decembrie 2009, 14:55)

Claudia [anonim] i-a raspuns lui Maureen Dowd

HAHAHAHAHAHAHAHAHAHA!

Paul Krugman? Maureen Dowd?

De ce nu si Walter Duranty? Ce, Pullitzerul lui e mai prejos ca Nobelul lui Krugman? Ne putem lauda doar cu un prostanac lingau fara de speranta al partidului "Democrat", dovedit incompetent dpdv economic, dar nu si cu o curveta care i-a facut propaganda lui Stalin in toiul genocidului ucrainean? Ca sa vezi cum se dau premiile astea, mai draga (vezi: Obama, Barack Hussein pentru clarificare...)

Absolut de acord cu tine asupra calitatii ACESTUI articol, dar din pacate ai niste standarde penibile in ceea ce priveste jurnalismul daca invoci New York Times un mastodont falimentar moral si financiar.

„Războiul Rece s-a încheiat!“

(Miercuri, 9 decembrie 2009, 14:46)

judex


[anonim]

...a raspuns amabasadorul rus, confirmand astfel intelegerea ruso-americana peste capul alegatorilor romani. Se pare ca Romania a devenit independenta in 2009, exact la 20 ani de la preluarea puterii de catre coloana a V-a infiltrata de KGB in Romania, dupa o perioada de 60 de ani de dominatie sovietica-CSI-rusa (stia Brucan ceva ?). Iata adevarata miza a alegerilor prezidentiale din 2009, dezvaluita de romanii din diaspora....



despre jocuri de culise

(Miercuri, 9 decembrie 2009, 14:54)

dana [anonim]

Dle Aligica, desi sunt numai o cititoare a hotnews, imi permit sa va ofer nota 10 pentru acest articol in care tratati detaliile cu atat de multa claritate.

EXCEPTIONAL !

(Miercuri, 9 decembrie 2009, 14:56)

badgeo [anonim]

exceptional !
exceptional !
exceptional !
vor apare si nenorocitzi care vor spune altceva, sunt convins. din pacate, ion iliescu si ai lui au reusit sa faca din poporul roman un experiment destul de reusit al "complicitatii victimei", victima fiind evident poporul roman. suntem maestrii in ultimul mileniu in a ne trada tzara si ucide conducatorii.
(editat de HotNews.ro)

Excelent!!!


(Miercuri, 9 decembrie 2009, 14:59)

lugojanul [utilizator]

Domnule Aligica,jos palaria,un articol excelent la care nu se mai poate adauga(deocamdata!) nimic!Ma gândeam si eu ca nu ar strica daca asemenea articole ar fi introduse în agenda scolara de la noi; din pacate noi nu avem un fel de "centru pentru educatie politica" de felul celuia din Germania de ex.,care publica articole în privinta politicii si felului cum functioneaza o democratie,se implica în agenda scolara(în Germania existând materia scolara "educatie ploitica") tiparind manuale de educatie politica pentru toate vârstele scolare.Dar poate ca se va face si la noi asa ceva,iar atunci as dori sa vad articolele Dv. în acele manuale.Nu de alta,dar nu vreau sa mai aud aberatii à la nastase cum ca ar trebui sa introducem votul cenzitar pentru românii care nu mai traiesc

Felicitari

(Miercuri, 9 decembrie 2009, 15:00)

mara [anonim]

Excelenta analiza, cred ca e prima (si - prin urmare - singura) din tot acest timp. Ceea ce, intr-un fel, e cam trist.

Geoana, candidatul slideshow

(Miercuri, 9 decembrie 2009, 15:02)

Powerpoint [anonim]

Sigur, analiza propusa este si seducatoare si cu o doza rezonabila cde "could-be".
As propune insa si o "revelatie" personala pe care am avut-o apropo de stilul Geoana si afinitatile sale culturale: de ce oare multi (cei mai multi) corporatisti, baieti si fete intre 25-35 de ani au tinut cu Geoana (observatie absolut empirica si riscanta)? Pai cred ca Geoana le-a transmis subliminal si cred, neintentionat, ca este "de-al lor": exprimarea sa este de tip "Powerpoint presentation", incepind de la mesajele (verbale, scrise) cu "bullit", trecind prin mantrele (ideile, sic!) putine, artificioase, sententioase dar obligatorii unei PP (in cazul sau, de exemplu, "Guvernul Johannis va face, va drege") si pana la gesticulatia de om care are in spatele sau un slideshow pe care trebuie sa il insoteasca cu verbiajul adecvat.
Toate astea si inca multe altele compun imaginea unui om "de-al nostru", de pe Potomac si pana in Pipera Business Center, parca a fost cu noi la team building, este ca si noi "politically correct" in tot ce facem, ca altfel ne-ar zbura cei de la HR.
Prin contrast, Basescu este total politically incorrect, cum sa faci referiri discrimanatorii gen "gaozar"sau "tiganca imputita", pentru asa ceva in State sau la noi la multinationala in America House te-ar da in suturi jos pe scari (in lift...). Rasul sau este de-asemenea in afara code of conduct-ului pentru care am semnat la angajare. Fumeaza, se uita dupa curul colegelor, nu, nu, nu, asta nu se face! Bineinteles ca nu se poate simti bine decat in compania unuia ca GW Bush (ce prost, nene!, scuzati regionalismul condamnabil in team-ul nostru multicultural, multietnic si nivelator) si nu in compania lui Barak, etalonul universal al leader-ului Powerpoint Slideshow, cu tot ce poate avea el mai bun.



prietene

(Miercuri, 9 decembrie 2009, 15:11)

gogu [anonim] i-a raspuns lui Powerpoint

geoana a fost votat in special de pensionari... tineretul a mers pe Basescu. Daca nu ma crezi, intra pe site-ul celor ce au facut exit pool-urile. Unii dintre ei le au detaliate pe categorii de varsta, studii etc.

Si tu ai dreptate...

(Miercuri, 9 decembrie 2009, 16:14)

Powerpoint [anonim] i-a raspuns lui gogu

My friend, mi-am luat rezerva necesara cand am spus ca am facut o "observatie empirica si riscanta". Nu spun, pentru ca nu am de unde sa stiu, ca tinerii "corporatisti" au votat toti cu Geoana, dar am fost in ultimele zile pe la diverse "powerpoint-uri" publice si am tras cu urechea (deh, doar tin cu Basescu) cu surprindere la comentariile "superioare" ale mai tinerilor in business suits din care am dedus incotro se duc simpatiile lor. Stii doar ca mediul de afaceri are nevoie de "previzibilitate" (scuze pt newspeak-ul de lemn), ca altfel cum vrei domle sa facem business plan-uri? Acum, la naiba (citez din Mircea Solcanu, cum nu stii cine este? :) ) apuca-te si fa-le din nou, ca matrozul asta chior si poporu' asta de rahat dau peste cap toate PEST-urile si toate SWOT-urile!...


Cel mai misto comentariu citit vreodata pe hotnews (Miercuri, 9 decembrie 2009, 15:13)

Claudia [anonim] i-a raspuns lui Powerpoint

Bingo.

Barack e deja presedintele prompter, TOTUS e celebru.

Geoana e un TOTUS ambulant.

Noroc ca noua ne plac astia cu cojones (inca).

Mircea Geoana, acest Banel Nicolita...

(Miercuri, 9 decembrie 2009, 16:16)

Sarsaila [anonim] i-a raspuns lui eu

al politcii romanesti. Presedinte-jucarie, presedinte-autogol, presdinte-slideshow, presedintele geonflabil etc... Incredibil personaj, eu nu-mi revin....

Bush-ul nostru

(Miercuri, 9 decembrie 2009, 16:22)

Powerpoint [anonim] i-a raspuns lui eu

Mie imi plac Basescu si Bush si imi plac si powerpoint-urile bune, adica alea care nu isi propun sa tina loc de realitatea "reala" si te "faca" din bullituri, fonturi si jpeguri. Cred ca am vazut cu totii (si am avut si eu pacatul asta in tinerete) cum powerpoint-uri sclipicioase se straduiau sa forteze faptele sa intre in "template-ul" prezentarii. Intre timp, am ajuns sa apreciez mai mult indivizii cu instincte decat pe cei cu colectii bogate de template-uri. De fapt, primii au capacitatea/abilitatea sa ii foloseasca intotdeauna pe cei din urma. Asa (ni) se intampla in business, in politica, acasa in pat :) ....

foarte bine ...

(Miercuri, 9 decembrie 2009, 15:07)

bustiuci [anonim]

Rareori se mai întâmplă să citeşti un articol de calitate în presa noastră.

Frumos articol, felicitări!

aprecieri

(Miercuri, 9 decembrie 2009, 15:08)

ileana visan [anonim]

stimate domn ,un articol excelent, ne dorim cu ardoare astfel de ziaristi ! inca odata felicitari pt profunzime si competenta.

prin noi insine

(Miercuri, 9 decembrie 2009, 15:09)

Ioana Munteanu [utilizator]

Lectia este una singura: putem reusi prin noi insine! Putem si trebuie sa facem din asta principiul fundamental al actiunilor noastre in planul intern si in cel extern. De altminteri, in scurta noastra istorie moderna, am mai reusit pe cartea asta. Se face prea mult caz de teoriile conspiratiei si de rolul decisiv pe care l-ar juca un context international. In fond, toate marile natiuni s-au ridicat numai in momentul in care au crezut in ele si au procedat ca si cum vointa lor si numai ea ar conta. Curajul nu este numai o mare virtute individuala, ci si una nationala. Iar pentru acest curaj il apreciez si pe Basescu. Cred ca este mai important in politica externa actuala decit stravechiul si pagubosul principiu "capul cel plecat sabia nu-l taie".
Ma bucur ca vedeti lucrurile atit de clar si curajos, domnule Aligica!

Simply Speechless

(Miercuri, 9 decembrie 2009, 15:11)

Saint Peter [anonim]

Speechless. In afara de acuzele de pre-fraudare a alegerilor aduse de d-l Gusa la Washington, care fie vorba intre noi, mie-mi suna putin a tradare si putin a subminarea interesului national, habar nu aveam ca au jucat pe atatea fronturi.

Nu e de mirare ca parca au dat in streche acum cu fraudarea si contestarea la CC. Cred ca mizau foarte mult pe mandatul asta pentru consolidarea pozitiei in acelasi timp expuse si slabite foarte mult in 5 ani de mandat ai d-lui Basescu. Mizau foarte mult pe mandatul lui Geoana pentru ca inca 5 ani de mandat ai d-lui Basescu pot declansa procese de reforma/restructurare pe care sa nu le poata inversa nici un aparatchik.

Acum pare si mai de explicat reactia clasei politice aproape en-mass la reformele d-nei Macovei: ii apucase strechea si atunci. Auzi motiv la ei (il tin minte pe porc-mistretul Andon, ingropat in falii de grasime, cu ochisorii abia aparentzi si mai vicleni decat ai lui Hrebenciuc): nu coopereaza, nu colaboreaza. Pai natural, d-na Macovei ii respingea visceral.

MAE rus este nemultumit de remarcile antirusesti ale presedintelui Traian Basescu: Sunt declaratii absurde

de
Olga


HotNews.ro
Joi, 10 decembrie 2009, 13:38 Actualitate | Esenţial

"Moscova a acordat atentie faptului ca, pe perioada campaniei electorale, presedintele Romaniei, Traian Basescu, si-a permis in cateva randuri afirmatii neprietenesti la adresa Rusiei", a anuntat purtatorul de cuvant al MAE rus, Andrei Nesterenko. El a amintit ca spre deosebire de opozantii lui politici, Basescu incearca sa joace "cartea rusa", acuzand Rusia de tentativa de amestec in treburile interne ale Romaniei.

"Este absolut evident ca asemenea declaratii absurde nu pot decat sa dauneze dezvoltarii relatiilor noastre bilaterale", a subliniat Nesterenko, citat de agentiile ruse de presa.

In timpul campaniei electorale pentru presedintie, subiectul relatiilor dintre Romania si Rusia a fost discutat de multe ori. Spre exemplu, in timpul dezbaterii finale de saptamana trecuta, Traian Basescu i-a reprosat lui Mircea Geoana ca a fost la Moscova intr-o vizita privata. "Romania nu are relatii de subordonare cu Rusia, dar are foarte bune relatii economice. Prefer sa nu fac eu vizite (n.red. in Rusia) si firmele romanesti sa semneze contracte de 250 de milioane de dolari", a spus Basescu, iar Geoana a replicat: "De un an de zile nu sunteti primit la Kremlin pentru ca aveti o politica atat de agresiva ca nu intelege nici Rusia nici partenerii nostri".


Vantu: Pe Mircea Geoana l-a ingropat electoratul


Vremea in Bucuresti
Meteo Bucuresti
4℃


Vezi vremea in



Vantu: Pe Mircea Geoana l-a ingropat electoratul

© INTACT IMAGES

Jurnalul National

Bogdan Iurascu

Omul de afaceri Sorin Ovidiu Vantu a declarat, in primul interviu dupa alegerile prezidentiale, ca a crezut ca Mircea Geoana poate fi un presedinte excelent, dar a negat faptul ca el a stat la baza esecului prezidentiabilului PSD, spunand ca pe acesta "l-a ingropat electoratul".

Omul de afaceri a aratat ca isi mentine afirmatiile despre intalnirea pe care a avut-o la el acasa cu liderul PSD, in urma cu o saptamana, inainte de confruntarea cu Traian Basescu. Intrebat ce era asa important de discutat miercuri noaptea cu candidatul Mircea Geoana, Vantu a raspuns: "Am dat deja o declaratie ironizata de cei prezenti in studioul Realitatea, mi-o mentin. Efectiv, era tensionat, am mai stat la o palavra. Nimic deosebit".

Vantu a mai sustinut ca a vorbit cu Mircea Geoana subiecte economice, dar si ca au palavragit "cate in luna si in stele". "Eu imi expun punctul de vedere in privinta zonei mele de expertiza. Am o expertiza formidabila in macroeconomie si finante. Domnule, daca lansam un proiect national, cum a fost celebrul proiect a lui Geoana de case. I-am explicat ce inseamna dezvoltarea economiei romanesti pe orizontala. Pe mine ma intereseaza sa se miste economia romaneasca. Cand banul circula, el se duce pe toate arterele. (...) M-ati intrebat ce discuta, in general, oamenii de afaceri cu oamenii politici. In seara aceea, pur si simplu, am palavragit cate in luna si in stele", a explicat acesta, intr-un interviu acordat HotNews si preluat de NewsIn.

Omul de afaceri a negat ca interventia sa de la Realitatea TV, dupa dezbaterea Geoana-Basescu, in care a spus ca este prieten cu liderul PSD l-ar fi compromis electoral pe liderul social-democrat. La afirmatia reporterului ca l-a "ingropat" pe Geoana cu declaratia ca acesta l-a vizitat ca sa se relaxeze, Vantu a replicat: "L-a ingropat electoratul". Vantu a mai spus ca nu se poate spune ca "i-a dat voie" lui Geoana sa se delimiteze de el, ci ca au convenit sa faca acest lucru in contextul campaniei. "Nu ca i-am dat voie. Fereasca Sfantu'. Am convenit impreuna ca e bine sa ne delimitam pe perioada alegerilor, stiind ca este folosita si urmeaza sa fie folosita", a spus el, aratand ca "era dreptul" lui Geoana sa se delimiteze de el.

Vantu a precizat ca nu este deranjat de opinia liderului PSD, care-l crede malefic, deoarece are o capacitate mare de a intelege lumea. Intrebat daca Geoana i-a explicat miercuri seara de ce l-a facut malefic, Vantu a declarat: "Dar nu a fost cazul sa imi explice. Dumneavoastra, daca aveti o opinie despre mine, va cer explicatii?". De asemenea, la intrebarea cum poti "sa te relaxezi la un malefic", Vantu a replicat: "Domnule, eu am o deschidere intelectuala foarte mare si o capacitate de a intelege lumea la fel de mare".

Totodata, omul de afaceri a admis ca el a crezut in proiectul lui Mircea Geoana si in proiectul Johannis. Rugat sa comenteze afirmatia anterioara ca a sustinut proiectul Johannis, Vantu a adaugat: "Din toata inima (am sustinut, n.r.). Am fost convins ca domnul Mircea Geoana, chiar daca nu este un cozeur de salon, poate fi un presedinte excelent pentru Romania, ca domnul Iohannis poate fi un premier excelent pentru Romania, ca are un proiect si il poate pune in practica. Si am mai crezut ca onestitatea actului de guvernare politic si economic va fi garantata de domnul Crin Antonescu". El a aratat ca pentru el, proiectul Johannis a insemnat "posibilitatea ca Romania sa aiba un proiect social si sa inceapa sa se miste". Intrebat ce inseamna asta mai exact, Vantu a raspuns: "Nu stiu, ca nu l-am desenat eu. Am crezut in oamenii astia. Am crezut ca acesti oameni pot genera un proiect corect pentru Romania".

De asemenea, omul de afaceri a mai spus ca spera ca Traian Basescu sa inteleaga ca e nevoie de o reconciliere nationala, el sfatuindu-l pe presedinte sa accepte un Guvern de uniune nationala si avertizandu-l ca ii va fi adversar atata timp cat acesta nu va avea un proiect pentru Romania.

"A castigat Basescu. Sper din toata inima sa aiba intelepciunea sa fi castigat pentru toata natia romana, nu doar pentru el. Sper din toata inima sa inteleaga ca e nevoie de o reconciliere nationala. Fara a reusi sa construiasca un Guvern de larga majoritate parlamentara, care sa vina cu un proiect pentru aceasta tara, ne scufundam cu totii", a declarat Vantu.

In legatura cu acuzatiile lui Traian Basescu la adresa sa si a altor patroni de media, omul de afaceri a spus ca presedintele i-a bagat in "aceeasi oala pe toti", iar oamenii de afaceri au fost tema lui in campanie. "Traian Basescu ne-a bagat in aceeasi oala pe toti. A fost tema lui de campanie. O tema castigatoare, dupa cum s-a vazut. Dar asta nu inseamna ca suntem niste tipi hidosi sau ca am facut vreo intelegere oculta in care am zis: Fereasca Dumnezeu!", a mai spus Vantu.

Omul de afaceri a incheiat oferindu-i presedintelui Basescu un "sfat" pentru un Guvern de uniune nationala, care sa impiedice "convulsii majore" in anul 2010. "Singura modalitate prin care putem traversa anul 2010 fara convulsii majore este un Guvern de uniune nationala. E nevoie de o decizie politica totala, nu mai avem nevoie de razboaie macar in 2010. Din 2011 sa se bata iarasi. Avem nevoie de o majoritate parlamentara zdrobitoare pentru a sustine un proiect pentru recalibrarea Romaniei", a conchis Sorin Ovidiu Vantu.

miercuri, 9 decembrie 2009

Cuget Liber - "Mihaela, dhragostea mea "....Alexandra Dinu se mărită cu un “mogul” ( din ciclul :parodi electorale )

Alexandra Dinu se mărită cu un “mogul”
Alexandra Dinu
Cuget Liber - Mihaela, dhragostea mea…
9/03/youtube-broadcast-yourself.html

Miercuri, 09 Decembrie 2009

Mihaela, dhragostea mea…

Orologiul bate nouă ceasuri fix. Ştampilele cad mute, înecate-n tuş.

„Dhragă Mihaela, iubita mea nevastă, eu sunt Mihrcea-l tău.

Şi-aş vhrea în casă.

Votul nosthru fuse chrunt de astă dată. Am ţopăit degeaba, exact ca şi o fată, m-am bucurhat ca-un phrost, acum cinci vohrbe late nu-şi au niciun hrost.

Mahrele partid, celebhra alianţă, cu Hhrebenciuc în fhrunte, cu Antonescu-n coastă.

Plânge dispehrată, ţipă şi suspină, am piehrdut cu toţii. Iar eu n-am nicio vină.

Dahr deschidă poahrta, scumpă Mihaela. Să ştii că hregret. Mama soachră-i bine? O pup cu hrespect.

Eu chred cu tăhrie, dhragă Mihaela, că aş fi câştigat, de aş fi stat în casă şi te-aş fi ascultat.

Dahr deschide uşa, nu mă ţine afahră

Vântu mă bate-ntrhuna, Patrhiciu mă-nconjoahră,

Îl văd pe Voiculescu, cu al lui Ciutac, supăraţi pe mine, pe-un simplu phrostănac…”

Gătită, Mihaela, atunci la poartă sare, şi trage de zăvor, se-ncuie şi mai tare.

„Ce spui tu, Mircică, ai vrea să intri-n casă? Poate-oi vrea acuma, să te pun la masă. Să-nfuleci la plăcinte, de mama pregătite, care se şi visa săraca, soacră de preşedinte.

Să ştii şi tu, Geonele, că nu e de glumit. Când am plecat de-acasă, eu ţi-am spus cinstit: „De nu oi fi eu prima doamnă, să stau la Palat, tu să nu mai calci la Mihaela-n pat. Şi-n loc de Cotroceni, aşa cum mi-ai promis, ai ţopăit pe scenă ca un păcălici.

Dacă tu eşti Mircea, cel ce îl iubesc, te întorci de-ndată, la sediu-n Kiseleff.

Nu ştiu cum vei face, cum vei acţiona, dar s-aud la ştiri că nu vei renunţa.

Să-l convingi pe Hrebe, să vorbeşti cu Crin să conteşti cumva votul din scrutin. Să te văd, Mircică, cum te-ntorci acasă, să-mi predai ştampila şi votul tău pe masă. Să mai faci alegeri, ori de câte ori, să fii tu şef de stat, măcar până în zori.

Văzând că nu îi merge, să se întoarcă acasă, la a lui nevastă,

Mircea pleacă-n Lexus, fără girofar, la Băse la sediu, chiar în Modrogan.

„Domnule Băsescu, eu chred cu tărie, să ne confhruntăm din nou, nu-i mahre şmecherie. Oastea mea faimoasă, cu Vanghelii mii, cu Ophrişan şi Nica, eu te aştept să vii”.

Mircea se întoarce, la el la partid, şi cu-ai lui ostaşi, se pun pe citit. Procentele se-adună, se scad şi se-nmulţesc, însă la final, tot nu reuşesc. În cameră dă buzna, chiar domnul Hrebenciuc, ţipând dintr-un rărunchi: Ori ăştia au furat, ori Mircea-i prostănac!
"
  • 2. Mahrele partid, celebhra alianţă, cu Hhrebenciuc în fhrunte, cu Antonescu-n coastă.
    Felicitari Cosmin , excelenta parodia !
    de la Sile this Millennium (09-12-2009 10:02:17)

POLITICA
După ce a „şantajat“ emoţional electoratul constănţean,
Mazăre n-are niciun gând de plecare. Nici din Primărie, nici din partid
Primarul Radu Mazăre

Vesel şi relaxat, edilul constănţean le-a cerut ieri primarilor din judeţ să adune probe pentru aşa-zisa fraudă invocată de PSD

Social-democraţii constănţeni au participat, ieri după-amiază, la o şedinţă de partid, eveniment care a avut loc la un hotel din staţiunea Mamaia şi în cadrul căruia edilul-şef tomitan a declarat, potrivit unor surse care au luat parte la şedinţă, că nu ia în calcul, pentru moment, nicio demisie: nici de la conducerea Primăriei Constanţa, nici din interiorul partidului care l-a propulsat.

La evenimentul de ieri au fost prezenţi aproape toţi primarii social-democraţi din judeţ, cu excepţia gospodarului-şef din Cumpăna, Mariana Gâju, şi a edilului-şef din Eforie, Ovidiu Brăiloiu. Atmosfera şedinţei nu a fost deloc una „de înmormântare”, susţin aceleaşi surse, chiar din contră, Radu Mazăre ar fi declarat că „gata, parastasul a fost ieri (n.r. - luni)” şi că pesediştii trebuie să reînceapă lupta. Mai mult, ca urmare a informaţiilor apărute ieri în presa centrală şi a zvonurilor care au circulat şi la nivel local şi care presupuneau că Mazăre ar fi urmat să-şi anunţe, în contextul unei conferinţe de presă, fie demisia din funcţia de primar, fie demisia din partid, Mazăre ar fi menţionat la şedinţă că nu s-a pus această problemă. Mai mult, şeful administraţiei publice locale ar fi afirmat, potrivit aceloraşi surse interne, că „nu va da bir cu fugiţii, dar dacă, totuşi, o va face, va anunţa, însă ideea a fost că nu va lua în calcul măsura asta decât atunci când va considera oportun”. Menţionăm că revista „Q Magazine” a publicat, ieri, în ediţia

on- line, informaţia potrivit căreia în mediile politice se discuta că Mazăre îşi dă demisia din funcţia de primar, dar şi din aceea de preşedinte al Organizaţiei Judeţene a PSD Constanţa pe

motiv că Traian Băsescu a obţinut, în turul doi, al doilea mandat la Cotroceni. Aceeaşi publicaţie a revenit ulterior precizând că Mazăre nu se gândeşte, momentan, la un astfel de gest, dar că există surse care susţin că primarul a fost „determinat să-şi păstreze funcţiile de către şefii PSD de la Bucureşti care l-au sfătuit să nu facă nicio mişcare până la finalizarea negocierilor şi formarea noului Guvern”.

Iată, deci, că primarul urbei tomitane nu respectă regulile jocului „ursuleţ de catifea, ce se dă, nu se mai ia”, căci el este cel care, în cadrul unei conferinţe de presă şi, ulterior, din toate intersecţiile din Constanţa, i-a şantajat emoţional pe alegătorii constănţeni cu jenantul slogan „Ori eu, ori Băsescu”. Unde este cuvântul dat celor pe care îi reprezintă şi care au ales?! Şi, în definit, cum rămâne cu atitudinea unui om care ar trebui să ştie să piardă?!?

În ceea ce priveşte subiectele abordate în şedinţa de ieri, se pare că nu au existat reproşuri la adresa localităţilor pesediste în care a câştigat Traian Băsescu, dar că primarilor social-democraţi li s-a solicitat să strângă probe prin care să dovedească aşa-zisa fraudă din al doilea tur al alegerilor prezidenţiale. În conformitate cu declaraţiile aceloraşi surse, adunarea de probe care să dovedească frauda rămâne în stadiul unei simple solicitări, căci e prea puţin probabil ca rezultatul alegerilor, care îl dau câştigător pe Traian Băsescu, să fie modificat.

Alexandra Dinu se mărită cu un “mogul”

Alexandra Dinu se mărită cu un “mogul”

Flirtul cu actorul Sergio Assisi a fost simplă apă de ploaie. După decepţia numită Adrian Mutu, Alexandra Dinu se pregăteşte să îşi pună din nou pirostriile. De această dată, alesul inimii ei nu este nici fotbalist, nici actor şi nici cântăreţ, ci unul dintre cei mai influenţi oameni de afaceri din Cizmă, scrie vdtonline.ro. Potrivit presei peninsulare, fosta „Briliantă” şi Andrea Rizzoli formează un cuplu de mai bine de un an de zile. Moştenitor al celui mai important imperiu media din Italia, numit Rizzoli, bărbatul deţine ziarele „Corriere della Sera” şi „Gazzetta dello Sport”, revistele „Oggi”, „Novella”, „Max” şi „Amica”, dar şi celebrele publicaţii iberice „El Mundo” şi „Marca”. Dar asta nu este tot! De ceva vreme, Andrea s-a orientat către producţia de seriale, cum ar fi „Judecătorul Mastrangelo” şi „Capri”, unde avea să o întâlnească, de altfel, şi pe aleasa inimii lui, Alexandra. Iar relaţia este una cât se poate de serioasă. Asta pentru că, recent, italianul a cerut-o pe româncă de soţie, a aflat „Star“. Fosta doamnă Mutu a acceptat, nunta urmând să aibă loc, cel mai probabil, în vara anului viitor. Până atunci, mogulul şi actriţa îşi vor petrece Revelionul în Hawaii, sub soarele arzător al bunăstării şi al luxului…

Mircea Iustian ....un subprefect somnoros !

Mircea Iustian
Mircea IUSTIAN
http://silethismillennium.blogspot.com/2009/03/youtube-broadcast-yourself.html


Mircea IUSTIAN
Subprefectul Constanţei, Mircea Iustian, apelat de cunoştinţe şi „Pupi”, se pare că ori a fost dat afară din casă, ori ceva nu îl lasă noaptea să se odihnească. Spunem acest lucru din cauza faptului că tot mai des este surprins dormind în timpul şedinţelor de la Prefectură. Bine, sforăitul din timpul somnului lin nu îl mai punem la socoteală, ba mai mult, o să îl considerăm ca pe o distragere a atenţiei de la ceea ce domn prefect are de raportat.

marți, 8 decembrie 2009

Manuela Mitrea aşteaptă ca Geoană să-şi prezinte demisia

Manuela Mitrea aşteaptă ca Geoană să-şi prezinte demisia

http://silethismillennium.blogspot.com/2009/03/youtube-broadcast-yourself.html
08.12.2009
Deputatul PSD îl consideră vinovat de eşec pe Hrebenciuc

Manuela Mitrea aşteaptă ca Geoană să-şi prezinte demisia


Manuela MITREA
Deputatul PSD Manuela Mitrea (foto) s-a arătat extrem de dezamăgită de rezultatele alegerilor prezidenţiale, dar s-a ferit să dea vina pe fraudele electorale, acuzându-l în schimb pe Viorel Hrebenciuc de eşecul lui MirceaRezultatul corect al alegerilor e cel dat de Biroul Electoral Central. Urmează să vedem şi soluţionarea contestaţiilor, dar după experienţa mea de până acum, eu cred că, din păcate, acesta va fi rezultatul final”, ne-a declarat deputatul constănţean. „Acest rezultat este dovada captivităţii lui Mircea Geoană în mâna lui Hrebenciuc. Tot el strigă acum că e fraudă, după ce ne-a adus în situaţia asta? Găinării electorale au fost dintotdeauna, dar în nici un caz la ce vrea să inducă acum tovarăşul Hrebenciuc, cu echipa lui, cu Vanghelie, Guşă şi ceilalţi. Ei sunt principalii vinovaţi de această înfrângere, dar şi de momentul penibil de la anunţarea rezultatelor exit-poll-urilor. Eu cred că Geoană s-a bucurat sincer, chiar credea că a câştigat. Tot Hrebenciuc l-a ţinut adormit cu acele exit-poll-uri. Încă o dată vă spun, sunt foarte supărată de rezultat şi de ce au făcut cu Mircea Geoană aceşti hrebenciunci”, ne-a mai spus Manuela Mitrea.

Reuşita găştii lui Hrebenciuc

Deputatul mai crede că nu face deloc bine PSD-ului şi mai ales ţării să se conteste rezultatul alegerilor, în condiţiile unei crize prelungite politice şi economice. „Iată că putem bifa încă o ”reuşită„ a găştii lui Hrebenciuc: suntem singura ţară din Estul Europei în care un preşedinte e ales de două ori la rând. Pe de altă parte, îmi aduc aminte că Geoană a promis prin luna mai că îşi va depune mandatul de preşedinte al PSD, dacă va pierde aceste alegeri”, a precizat deputatul Mitrea, potrivit căreia a venit momentul în care PSD va trebui să decidă cine merită sau nu să-i fie lideri. Geoană. „

Comentarii (7)
Sile this Millennium (08/12/2009, 16:39):
"Doamna deputat Mitrea are perfecta dreptate si o felicit pentu pragmatism si luciditate politica ! Numai domnul deputat Hasotti a ramas sub vremi !"
cu Mircea Geoană candidatul PSD, [...]

Victor Ponta: „Sistemul lor de fraudare a fost mai bine pus la punct”



Deputatul PSD spune că PSD a luat MAI ca să facă Vanghelie dosare colegilor

Manuela Mitrea: „Vă imaginaţi că cineva ca Radu Mazăre ori ca Nicuşor Constantinescu ar putea fi influenţaţi de Marian Vanghelie? Să fim serioşi!”

Deputatul PSD Manuela Mitrea a declarat, pentru cotidianul Replica de Constanţa, că va mai candida pentru un mandat de parlamentar la Constanţa. „Totuşi, este încă devreme pentru acest subiect”, a adăugat Manuela Mitrea. Deputatul s-a referit, mai departe, la nemulţumirea sale, dar nu numai, vizavi de faptul că PSD nu a luat Ministerul Transporturilor, ci cel al Administraţiei şi Internelor. "Mă tot întrebam de ce. Am înţeles. Pentru că Marian Vanghelie şi ai lui vor să facă dosare colegilor. Şi uite-aşa [...]

Manuela Mitrea: „Acest rezultat este dovada captivităţii lui Mircea Geoană în mâinile lui Hrebenciuc”

Deputatul PSD Manuela Mitrea consideră că rezultatul corect al alegerilor din turul II pentru preşedinţia României este cel prezentat de Biroul Electoral Central. Pe de altă parte, parlamentarul constănţean îl indică pe Viorel Hrebenciuc drept principalul vinovat pentru înfrângerea suferită de PSD. „Acest rezultat este dovada captivităţii lui Mircea Geoană în mâinile lui Hrebenciuc”, a declarat deputatul Mitrea pentru Replica. Vom reveni cu amănunte în ediţia scrisă de mâine. [...]


Deputatul PSD votează Guvernul Negoiţă dacă va fi prezentat în Parlament
Manuela MITREA

Manuela Mitrea: „Geoană să-l mai lase pe Băsescu în pace şi să prezinte proiectele lui”

Deputatul constănţean Manuela Mitrea (foto )consideră că lupta electorală pentru prezidenţiale se încadrează în limitele normalului, până în prezent, dar pusă în contextul crizei politice şi economice generează o perioadă extrem de tulbure. „Întotdeauna au fost mâncătorii, în toate partidele, dar ca acum nu au fost niciodată, sunt din 1994 în politică şi nu am mai trăit asemenea vremuri”, ne-a mărturisit Manuela Mitrea. "Sincer, abia aştept să se termine alegerile, să ne alegem preşedintele şi să ieşim din starea asta. Tocmai [...]


Imobiliare
Mica Publicitate
Basescu a castigat Dobrogea Basescu a castigat Dobrogea

» Traian Basescu a castigat majoritatea voturilor in judetele Constanta si Tulcea.» Mircea Geoana a fost preferat de locuitorii celorlalte judete din sud-estul tarii.Electoratul din judetul Tulcea a infirmat previziunile liderilor PSD si PNL care spuneau, inainte de turul al doilea, ca Geoana va castiga detasat alegerile in acest judet. Basescu a fost votat de 59,98% din alegatori, iar Geoana a reusit sa-l invinga pe Basescu doar in cateva sate tulcene. PSD si-a pastrat fieful doar...
Marti, 08 Decembrie 2009

https://silethismillennium2019.blogspot.com/

Cine a Furat Banii lui Ceausescu | PODCAST Cristian Sima