Poreclă Sile this Millennium Pseudonime sile_this_millennium

vineri, 2 aprilie 2021

Pacepa. De la corupția sistemului la prăbușirea rețelelor DIE (3) - Madalin Hodor- 30.03.2021 -Sursă : Revista22

Pacepa. De la corupția sistemului la prăbușirea rețelelor DIE (3)

Pacepa nu a inventat corupția, nici cea din DIE, nici cea din aparatul de stat. A fost suficient de inteligent încât să se folosească de ea pentru a ajunge până în cercul lui Nicolae Ceaușescu

Madalin Hodor30.03.2021



http://silethismillennium.blogspot.com2017youtube-broadcast-yourself.html

Probabil cea mai consistentă parte a anchetei declanșate după plecarea lui Pacepa privea corupția endemică din interiorul Direcției de Informații Externe. De fapt, din interiorul întregului aparat al Securității. De fapt, din întregul sistem comunist. Asta, dacă cineva chiar și-ar fi propus să pună cap la cap declarațiile celor peste 400 de ofițeri de Securitate în care este descris cu lux de amănunte un întreg sistem complex, construit în zeci de ani sub privirile binevoitoare și cel mai adesea cointeresate ale unor înalți oficiali ai partidului. Chiar ale tovarășului, de fapt.

Ideea de bază a comisiei era aceea de a documenta modalitatea în care Pacepa și „gașca” (Doicaru, Luchian, Marcu și ceilalți) reușiseră să își cumpere influența și să-i corupă atât pe subordonați, cât și pe cei care erau deasupra lor. Ar fi fost vorba, astfel, de un plan diabolic care se folosea de vulnerabilitățile sistemului, scopul fiind obținerea unor poziții cât mai importante în cercul de putere din jurul lui Nicolae Ceaușescu. Culmea, tocmai în această presupunere, membrii comisiei de anchetă nu erau departe de adevăr. Și, culmea, tocmai acest adevăr nu putea fi spus, pentru că ar fi însemnat recunoașterea faptului că fenomenul corupției era generat de chiar sistemul comunist. Și că el ajunsese la cel mai înalt nivel.

Fără îndoială că Mihai Pacepa a fost un corupt, mărturie stând pozele realizate la reședința sa din Aleea Alexandru nr. 28. Existau magazine destinate nomenclaturii comuniste care aveau mai puțină marfă (băuturi, țigări, obiecte casnice) provenită din Occident decât avea generalul în subsolul vilei. Oricine își imagina însă că Pacepa nu avea de gând să fumeze singur sutele de pachete de Kent și să bea sutele de sticle de whisky. De asemenea, nu avea nevoie de câteva zeci de frigidere, aparate de aer condiționat, casetofoane etc. Nu. Marfa era destinată să intre „în circuit”. Cu ea, generalul urma să cumpere bunăvoința unora, să se asigure de loialitatea altora și să recompenseze serviciile subordonaților.

Misiunile în străinătate ale lui Mihai Pacepa din ultimii săi ani aveau o importantă componentă „comercială”. În mod concret, generalul primea „liste de cumpărături” de la diferiți demnitari comuniști și odată ajuns în țara de destinație folosea ofițerii rezidenței DIE pentru a achiziționa respectivele produse. De cele mai multe ori, achitarea lor cădea tot în sarcina respectivilor ofițeri. Care nu aveau de ce să se plângă, pentru că la rândul lor se ocupau tot cu acest tip de trafic, la scară mai mică, evident. Oricum, cei mai mulți dintre ei își cumpăraseră trimiterea la post, o afacere care ajunsese atât de extinsă, încât interesul operativ devenise un fel de pretext.

Să dăm însă crezare ideii că de toate acestea vinovat era doar Pacepa ar fi o mare prostie. La data la care tânărul căpitan se transfera de la Direcția de Contrasabotaj la Direcția de Informații Externe, rețelele de corupție erau deja adânc implantate în toate instituțiile comunismului românesc. Sub marea transformare ideologică stătea o realitate a jafului generalizat: averile „dușmanilor poporului” se scurseseră spre noua clasă conducătoare. Iar ofițerii de Securitate, avangarda acestei lumi noi, își luaseră partea. Și intenționau să o păstreze și să își continue activitățile lucrative. Am mai spus și, cu riscul de a mă repeta, o mai spun o dată: cei 50 de ani de comunism au însemnat un jaf permanent, au însemnat îmbogățirea unei pături privilegiate pe spinarea a milioane de sclavi. Atât de simplu.

Pacepa nu a inventat corupția, nici cea din DIE, nici cea din aparatul de stat. A fost însă, el și grupul din jurul lui, suficient de inteligent încât să se folosească de ea pentru a ajunge până în cercul lui Nicolae Ceaușescu. Când membrii comisiei de anchetă din 1978 au descoperit liniile de legătură ale rețelei construite și faptul că ele duceau direct la membrii importanți ai conducerii, mai ales cei din noua generație a „speranțelor”, s-au speriat. De aceea, după ce au radiografiat problema și au realizat o poză „de etapă”, au îngropat concluziile și, cu excepțiile care nu au putut fi evitate, nu s-a întâmplat mare lucru. Exact cum se mai întâmplase, problemele reale erau dezgropate doar pentru a fi îngropate și mai adânc.

Mai existau problemele care țineau efectiv de activitatea de spionaj.

Fugi, Agheană, fugi!

Nu este o exagerare că spionajul românesc a suferit o grea lovitură de la Mihai Pacepa, acesta fiind unul dintre principalele motive pentru care unii dintre foștii săi colegi i-au păstrat un loc special în inimile lor și din „trădător” nu l-au scos. Pe de altă parte, să pui în sarcina exclusivă a acestui episod faptul că „epoca de aur” a DIE/CIE s-a terminat la sfârșitul anilor ’70 este o exagerare. Mai aproape de adevăr este faptul că și spionajul românesc a suferit consecințele izolării tot mai accentuate a regimului de la București. „Spionii” noștri nu prea mai aveau ce „spiona” pentru că pur și simplu nimeni nu mai intra în relații economice cu Bucureștiul.

Adevărat e însă că, după fuga lui Pacepa, rețele întregi ale DIE au căzut. Sute de ofițeri au fost retrași de la posturile lor, conducerea DIE a fost înlocuită de activiști de partid, pe ideea „întăririi controlului partidului”, iar Nicolae Ceaușescu nu s-a mai uitat niciodată cu aceiași ochi la „băieții lui de aur”. Operațiuni care au presupus ani de muncă a trebuit să fie abandonate. Să dau un exemplu.

La sfârșitul anilor ’50, într-un sat din Moldova, un tânăr numit Ion Agheană, provenind dintr-o familie săracă de țărani, murea înecat. A fost înmormântat în sat și, din motive necunoscute, familia a ținut să dea și un scurt necrolog la ziar. 20 de ani mai târziu, Nicolae Ceaușescu se pregătea de o vizită extrem de importantă în Statele Unite, unde urma să îl întâlnească pe președintele Nixon. De prisos să spun câtă importanță s-a dat la București vizitei.

Pentru a exploata propagandistic la maximum momentul, Editura Politică a editat o lucrare (185 de pagini) dedicată întâlnirii, intitulată „Vizita tovarășului Nicolae Ceaușescu în SUA”. În debutul cărții este prezentat un interviu generos acordat de secretarul general unui jurnalist „american” pe nume John Pearson, redactor-șef adjunct la publicația „Business Week”. Impropriu spus „interviu”, pentru că, de fapt, este vorba despre un elogiu adus „personalității de renume mondial” a președintelui român.

Știa Nicolae Ceaușescu în 1973 că „jurnalistul american” John Pearson era, de fapt, Ion Agheană, una dintre „fantomele” DIE? Știa că tânărul mort în România apăruse cu o biografie creată de la zero în Statele Unite, că fusese sprijinit să se căsătorească și să își întemeieze o familie, că fusese „ajutat” să ajungă redactor-șef adjunct la o publicație nu lipsită de oarece prestigiu și că în această calitate executa o misiune de propagandă în folosul său? Poate. Cert este că imediat după fuga lui Pacepa, Agheană a fost obligat să își părăsească intempestiv viața din SUA și să revină în România. Ani buni a încercat fără succes fie să își aducă familia în RSR (soția a refuzat net, din motive de înțeles), fie să plece definitiv. Urmele lui Ion Agheană se pierd în arhivă la începutul anilor ’80.

Nu putem estima la câte astfel de cazuri a condus fuga lui Pacepa, iar în absența deschiderii arhivelor americane e greu de cuantificat contribuția exactă a generalului la destructurarea rețelelor de spionaj ale Securității în Occident. Insistența cu care statul american a pledat pentru grațierea sa și repunerea lui în drepturi ne dă o oarecare idee. //

TAGS:

marți, 30 martie 2021

Abuzurile din justiție. Ce spune Nicusor Constantinescu, fostul președin...

MARȚI, Culisele Statului Paralel: Nicușor Constantinescu rupe tăcerea în...

Culisele statului paralel: Interviu-bombă cu fostul baron PSD Nicușor Co...

Ion Minulescu, prins între iubirea pentru soţie şi pasiunea pentru amantă - 27 martie 2021, 14:54 de Ana-Maria Şchiopu - Sursă : Adevărul.ro


                                                    Şarmantul poet simbolist, Ion Minulescu.
                                             Foto: Muzeul National al Literaturii Române, historic.ro

http://silethismillennium.blogspot.com2017youtube-broadcast-yourself.html

Ion Minulescu, prins între iubirea pentru soţie şi pasiunea pentru amantă



  27 martie 2021, 14:54 
de 
Ana-Maria Şchiopu


Ion Minulescu a avut două muze: prima a fost soţia sa, Claudia Millian, alături de care a găzduit serate de pomină, la care venea toată lumea artistică a Bucureştiului dinainte de Marele Război. În perioada interbelică, poetul a întâlnit-o pe Rose Kritzmann, o femeie misterioasă care i-a rămas alături până la moartea lui. Scrisorile intime cu amanta sa au fost publicate în urmă cu trei ani şi dezvăluie o altă latură sentimentală a poetului


Se poate spune că soarta a făcut ca Ion Minulescu s-o întâlnească pe Claudia Millian. Totuşi, şansa aceasta a fost mijlocită de primul soţ al artistei. În 1910, Claudia era proaspăt măritată, de numai un an, şi era studentă la Belle Arte. Scria poezii – opere frumoase, aşa că soţul ei a ţinut cu tot dinadinsul să i le arate lui Ion Minulescu. Tânără aspirantă, Claudia Millian era îndrăgostită de poezia lui Minulescu, el era taina ei cea mai de preţ. „Îl preţuiam – e prea puţin zis. Îi iubeam poezia. Era pentru mine o substanţă de viaţă. O învăţasem pe dinafară, o recitam în gând când eram singură, când mergeam pe drum, o citeam tare la şcoală cu colegele mele. Îmi creasem o viaţă intimă, eu şi poetul meu necunoscut, pe care nu doream să-l cunosc personal“, scria ea.

Totuşi, l-a întâlnit. Împreună cu soţul ei, a mers la balul pe care „Tinerimea artistică“ îl ţinea la Teatrul Naţional. A fost un moment pe care nu l-a uitat niciodată. Peste ani, îi povestea mamei lui Minulescu întâlnirea lor: „Nu ştiu dacă ţi-ai închipuit vreodată minunea care se petrece lăuntric într-o asemenea seară de feerie şi de neprevăzut. Să ştergi realitatea şi să te laşi dus de închipuire. Să simţi viaţa că se transfigurează. Şi în această atmosferă animată, irupe un cavaler medieval. Poartă zaua împletită în fire metalice, brasarde şi genunchiere de armură, îşi ţine casca cu panaş în mână şi pe umeri îi flutură mantila de pelerinaj a cavalerilor. E mare cât un exemplar de muzeu. Vorbeşte volubil, cu gesturi largi şi atrage în jurul lui o seamă de travestiuri celebre: «Ion Minulescu», aud murmurându-se în jurul meu! Desprins din Romanţele lui, mi  s-a părut că pentru mine coborâse dintre zidurile crenelate ale unei cetăţi feudale. Cu un an-doi în urmă, citisem «Romanţa celui ce s-a întors». Atunci îi dădusem un chip în gândul meu, aşa cum şi-l închipuia imaginaţia mea romantică: subţire, palid şi cu ochii albaştri“. Din acea seară, Claudia a ştiut că ea şi Minulescu sunt sortiţi unul altuia: „Era poate o zi ca oricare alta, dar pentru mine semăna cu una din acele zile unice în care parcă auzi vocea zeilor dincolo de fiinţa ta şoptindu-ţi: «Zarurile sunt aruncate!». În ziua aceea două fiinţe se găsiră ca după o căutare îndelungată şi aveau să-şi aparţină una alteia, până la sfârşitul vieţii“.


POPASUL BOEMIEI DIN CALEA DOROBANŢI 7

N-a greşit intuiţia Claudiei Millian. S-a căsătorit cu Ion Minulescu pe 11 aprilie 1914. Până ca România să intre în război, în 1916, ei au trăit cele mai frumoase vremuri. Minulescu şi-a desfăcut bagajul cu care se întorsese de la Paris şi a scos din el, fix în centrul Bucureştiului, frumoasele obiceiuri din La Belle Époque.Toată protipendada lumii artistice bucureştene se învârtea în jurul celor doi. Res-taurantul Modern, Capşa, terasa Oteteleşeanu, cafeneaua Kübler – toate erau pline de poeţi şi scriitori, care mai de care mai gălăgioşi, adunaţi în jurul cuplului. Însă ca Minulescu nu era nimeni: „Vârsta aceea de aur nu s-a mai întors niciodată. Ion Minulescu era un alt Minulescu decât cel din vârsta maturităţii. Purta ochelari subţiri, în cadru vermeil. Avea o mustaţă roşiatică, tunsă, şi un obraz rotund, rumen, ca obrazul unei femei. Corect şi proaspăt îmbrăcat, dar niciodată «tiré à quatre épingles», se purta cu lavalieră, iar din buzunarul stâng al sacoului lăsa liber colţul batistei de linon, cu iniţiale brodate cu negru. Nu se despărţea de mănuşile de piele şi nici de baston, pe care îl preţuia ca pe un atribut necesar în ţinuta de stradă a bărbatului, aşa cum socotea pălăria, care îi acoperea fruntea puţin şi de sub care scăpa şuviţa groasă de păr, învelindu-i statornic o tâmplă. În jurul lui, tinerii din «Grupul nostru» şi  alţi scriitori făceau cerc, şi mai veneau «muzele» şi «necredincioasele boeme», iubitoare de aer liber şi de literatură“, scria, mai târziu, Claudia Millian.


Zaiafeturile literaţilor erau găzduite adesea chiar în locuinţa cuplului Ion Minulescu-Claudia Millian. Înainte de război, au locuit pe Calea Dorobanţilor, la numărul 7, într-un apartament încăpător, cu camere înalte şi cu balcon din fier forjat, cum cerea moda. Locuinţele şi le-au decorat mereu împreună, ca un fel de ritual. Pentru ei era atunci perioada orientală – covoarele colorate, care le îmbrăcau pereţii şi podelele au rămas, peste ani, în mintea şi în fotografiile Claudiei. Boemul apartament era decorat cu „vase de alamă neagră şi aurie şi vase de ceramică persană în care aşezam mari buchete de plante mauve de litoral, pe care le strângeam vara pe falezele Tekirghiolului. Ani de zile trăiau florile astea, fără de apă, având în ele ceva din transparenţa şi duritatea cochiliilor marine“.


Acolo, în intimitatea cuplului, printre cărţile aduse de la Paris de Minulescu, veneau toţi cunoscuţii lor. „Reuniunile noastre se caracterizau printr-o vervă «eclectică». Se vorbea despre tot şi despre toate. Problemele politice, vai, atât de tenebroase, de încâlcite, niciodată nu puteau fi elucidate. Nu se beau la noi decât cafele turceşti, care soseau în mai multe rânduri, când preparate de Minu, un cafegiu fără pereche, când de servitoarea noastră, destul de amatoare de asemenea reuniuni serale. Scriitorii se simţeau mai bine aici decât la Terasă, deşi acolo era leagănul boemilor, dar un divan elastic, de unde nu lipsea pisica neagră, cu ochii de aur, pe masă cutia cu ţigări de foi şi ţigaretele «Intim-Club», cafeaua în filigeane mari şi serenadele cântate de Minu cu umor bulevardier erau desigur ispite intime, dătătoare de huzur intelectual, şi erau o dulce legănare în colocviile pline de
 iscusite sugerări. Era aici un al treilea popas al boemei nomade: primul s-a petrecut în redacţia ziarului «Viitorul», al doilea, la academia-terasă şi acum cel de la noi“.

ÎN PRIBEGIE, ÎN MOLDOVA


În 1916 a venit războiul şi, odată cu el, moartea. Primul care s-a dus a fost scriitorul Mihail Săulescu – el a fost unul dintre primii care au răspuns chemării la arme şi a murit în luptele de la Predeal, din toamna lui 1916. Minulescu şi familia lui trebuiau să plece din Bucureşti în Moldova, ca mai toată populaţia Munteniei. Cu două zile înainte de plecare, însă, artistul îi dă vestea Claudiei: fratele lui, Nolică, a murit la Turtucaia. 

Au lăsat în urmă apartamentul din Calea Dorobanţi, cu toate decoraţiile şi amintirile lui. Dar pentru că scriitorul trebuia să mai rămână în Bucureşti, fiind director de cabinet al Ministerului de Interne, i-a pregătit Claudiei o surpriză. A dus-o pe Văcăreşti, în casa plină de obiecte orientale a lui Zwiebach, „brocanteur“, după cum se prezentase el. Şi după ce a admirat toate frânturile de Bizanţ, negustorul a scos un cordon, anume ales de Minulescu pentru soţia lui. Accesoriul era din argint şi suflat cu aur, fiind decorat cu motive „entrelac“, precum cele de pe firidele Catedralei Trei Ierarhi. Aşa îi spusese Minu. 

După ce au stat un timp la Huşi, la coana Marghioliţa şi la domnul Donici, s-au mutat la Iaşi, pe strada Muzelor, fiind vecini cu fraţii-scriitori Ionel şi Păstorel Teodoreanu. Acolo, în capitala Moldovei, le-au îndurat şi ei pe toate, ca toţi românii: foamete, frig, boală şi tensiunea veştilor de pe front. „Văd războiul întors pe partea cealaltă ca o haină veche, a cărei căptuşeală păstrează în ea culori pline de viaţă“, i se confesa poetul soţiei sale, la întoarcerea în Bucureşti.

 Aşa, peticită de drama războiului, viaţa şi-a continuat cursul pentru Minulescu. Şi a fost bine. Şi-a cumpărat un apartament în Cotroceni, în Blocul profesorilor, locuinţă care astăzi este casă memorială – un loc unde avea să strângă o mică colecţie de artă. Viaţa familiei Minulescu a curs ca o apă de râu – pe alocuri lin, alteori repede şi tulburat, că aşa sunt artiştii. Au scris, au cutreierat ţara – mai mult poetul, căci ea rămânea acasă cu fetiţa lor, Mioara. Întâlnirile cu lumea bună a artei au continuat, iar faima lui Minulescu a trecut graniţele.


ULTIMA DATĂ CÂND MINULESCU A FOST VĂZUT PE CALEA VICTORIEI


                                                 Casa memorială a soţilor Minulescu este în cartierul Cotroceni



Aprilie 1944 a fost o lună dezolantă pentru bucureşteni. Oraşul era bombardat şi sunetul de fundal era un strigăt continuu de ajutor. Capitala era în haos, nici lumină nu mai era – iar poetul se căznea tot cu cele literare: „Minu e ca un copil bun. Are încredere în grija şi în prevederile noastre. Ar vrea să citească, dar la lumânare nu poate“. Într-un Bucureşti aşa cum nu-l iubise avea să-şi trăiască ultimele zile Ion Minulescu. Pentru Claudia Millian, 4 aprilie nu a însemnat ziua bombardamentului, ci ultima zi când s-a plimbat la braţ cu soţul ei, pe Calea Victoriei: „Ne vom aminti mereu de această zi, oricât am trăi de mult şi oricât am fi de fericiţi. Eu măsor în gând fiecare clipă trăită, după aceea, şi fie-care întâmplare petrecută cu Minu, fiindcă acea zi nenorocită era preludiul morţii scumpului meu tovarăş de viaţă“. 

O săptămână mai târziu, Minulescu făcea atac de cord. Era 11 aprilie, ziua când ar fi trebuit să sărbătorească 30 de ani de căsătorie, iar poetul romanţelor murea de inimă. Pentru Claudia Millian era „cea mai cumplită pedeapsă“, iar el, Ion Minulescu, probabil o ultimă dorinţă ar fi avut: „Dă-mi ochii-ţi plânşi, să-i mai sărut o dată,/ Şi lasă-mă să plec!“. 


O romanţă pentru mai târziu: aventura de 20 de ani cu Rose Kritzmann  

Era o seară din anul 1926. Aflat printre spectatorii unei piese ce se juca la Teatrul Naţional din Bucureşti, Ion Minulescu zăreşte într-o lojă o femeie – a fost dragoste la prima vedere. Conştient de şarmul său, i-a trimis un bilet prin care o invita la el la birou, poetul fiind pe atunci chiar directorul teatrului. Aşa începea povestea de dragoste dintre el şi Rose Kritzmann, o evreică roşcată şi minionă. Dragostea dintre cei doi s-a consumat până la moartea artisului, în aprilie 1944 – putem spune, iată, că ea a fost motivul pentru care Minulescu a refuzat să plece din Capitală cu soţia şi fiica lui, în timpul bombardamentelor.

 În urmă cu trei ani, Muzeul Naţional al Literaturii Române a publicat un volum inedit de scrisori trimise de către Ion Minulescu amantei sale. Această comoară a stat mult timp în posesia anticarului Dumitru Grumăzescu, care le-ar fi cumpărat chiar de la o nepoată de-ale Rosei Kritzmann, împreună cu alte obiecte care au aparţinut misterioasei femei. 

Curios este faptul că despre existenţa lui Rose nu a scris nimeni. Nici memorialiştii vremii, nici biografii săi de mai târziu. Mai mult, Minulescu a fost extrem de atent cu această relaţie, tocmai el, care nu-şi ascundea micile escapade romantice – chiar Claudia Millian, soţia lui, povesteşte cum într-o zi l-a zărit în oraş cu o „amică“, dar nu a vrut să-l „deranjeze“.


„EŞTI O GURMANDĂ SĂLBATICĂ ŞI VEŞNIC NESĂTULĂ“


Cât de pasională şi de mistuitoare a fost această dragoste pentru el, aflăm chiar dintr-o scrisoare: „Îmi dau seama că n-am să te pot domestici niciodată. Fiara cu chip de femeie fatală va sfârşi să devoreze pe omul idiot cu veleităţi de îmblânzitor de circ. Eşti o gurmandă sălbatică şi veşnic nesătulă, care înghiţi mâncările ce-ţi plac fără să te întrebi măcar ce anume mănânci. Mănânci de toate. Eşti femeia căpcăun care mănânci chiar oameni. Poftă bună! Ai să mori însă intoxicată fiindcă preferinţele tale merg spre alimente delicate pe care voluptatea privirilor tale aride le descompune mai-nainte de a le mesteca între dinţi. Din cea mai mică neplăcere provocată involuntar, tu faci un adevărat cataclism sufletesc. Este un fel de cutremur de pământ care distruge câte o parcelă din omenire. Ai să rămâi în istoria faptelor diverse tragice. Mi-e frică să mă mai apropii de tine şi, totuşi, laşitatea mea sufletească nu-mi îngăduie să te ocolesc. Când te voi întâlni pe stradă întâmplător mă voi mulţumi să te privesc după cum ani de-a rândul te-am privit fără să-ţi vorbesc. Nu voi mai trece însă pe strada Regală fiindcă mi-e teamă că iubindu-te iar voi face prostia să-ţi vorbesc din nou. Şi gestul meu de atunci îmi aminteşte mâna unui cerşetor lihnit de foamea obsesiei tale. Pomana ta însă mă doare. Iarta-mă că ţi-am cerut-o. Îţi sărut amintirea ta veşnică, singura mea suferinţă imensă, dulce şi iremediabilă“. 


MINTE-MĂ FRUMOS CA SĂ MĂ PEDEPSESC SINGUR“

Chiar dacă acest set de scrisori deschid uşa către o parte secretă din viaţa poetului, în rândurile lor se regăseşte acelaşi Minulescu, acelaşi poet franţuzit, care îşi poartă bagajul simbolist: pe Rose o alintă „coccinela“, de la franţuzescul „coccinelle“ ce se traduce prin „buburuză“. Scrisorile pot fi, cu siguranţă, şi o bază solidă de (re)interpretare a scrierilor sale. „Nu sunt ce par a fi“ este un volum de poezii publicat în anii ’30 – un titlu misterios, descifrat, poate, abia în zilele noastre. Şi cum să nu ne ducă gândul la Rose poezia „Păpuşa automată“, cu versurile: „Cine eşti, păpuşă mică,/ Cu ochi verzi de levănţică/ Şi cu unghii de urzică?.../ Cine eşti, păpuşă blondă,/ Cu prezenţa vagabondă“. Mai ales când el îi scria aşa amantei sale: „Coccinelă scumpă, mersi pentru rândurile tale care mi-au fâlfâit astăzi ca nişte drapele tricolore într-o zi de sărbătoare naţională. Dacă aş fi sigur că le-ai scris cu inima după cum erau scrise cu cerneală, m-ai face poate să te iubesc şi mai mult, chiar dacă ai fi mai grasă decât cum ai plecat şi ar trebui să vin tocmai de la Moşi ca să te văd. Distanţa, de altfel, n-are nicio importanţă fiindcă în fiecare zi eu fac pentru tine un drum şi mai lung. Îl fac cu gândul, e drept,  dar cu gândul până la Valea Uzului. Este ceva mai departe decât cu tramvaiul până la Moşi. Fii drăguţă şi mai minte-mă din când în când tot aşa. Minciuna e singurul adevăr cu care se poate realiza frumos o femeie. Minte-mă însă frumos ca să mă pedepsesc singur că de atâta amar de vreme n-am parvenit încă să nu te cred. Şi la urma urmelor, dacă credem într-un Dumnezeu, care probabil că nu există, de ce n-am crede şi în greşeala aceluiaşi Dumnezeu care n-a făcut anume ca să ne înveţe să credem în ce nu există. Cred că te-ai limpezit la cap suficient ca să pricepi ce-ţi spun. La fel ce-mi spui şi tu mie, adică vorbe scrise pe hârtie în aşteptarea clipei când ţi le voi lipi direct de buze. Ale mele însă, jur că sunt scrise şi cu inima, nu numai cu cerneală. Dar ale tale, gânganie vagabondă? De când eşti tu şi blondă, tot femeie fatală eşti? Te pup, te pup pe buze grele de plumb ca să le poţi simţi acolo unde eşti. Cu cine însă în gând? Fă-mi plăcerea şi astăzi şi gândeşte-te numai la mine. Ai destul timp să te gândeşti şi la alţii. Sunt un pic origibil, sărac cu duhul care de trei ani aproape nu ştie să-ţi spună decât că te iubeşte. Dar când eşti în faţă îţi pot spune lucrul acesta la infinit fiindcă ştiu că n-am să te plictisesc. Şi la urma urmelor nu-mi pot aştepta pedeapsa decât la întoarcerea ta. Pa“


SCURT ÎNDREPTAR DESPRE BOII ÎNDRĂGOSTIŢI 


În aceste epistole pline de dragoste pătimaşă găsim un Minulescu gelos, dar şi un Minulescu care este parcă total dezarmat de puterea lui de seducţie. „Coccinelă scumpă, de când te-ai hotărât să te desparţi de toţi idioţii maniaci care pretind că nu pot trăi fără să te vadă în fiecare zi, mă gândesc mereu la tine şi parcă nu-mi vine să cred că o gânganie mică şi roşie ca tine a putut zbura aşa de departe. Nu cumva ţi-au crescut aripi de vultur?“, îi scria poetul. „Doamne, doamne dacă o coccinelă aşa mică făcea aşa rău unui bou aşa de mare, ce-are să păţească bietul bou de la un vultur de genul feminin care are şi cioc, şi gheare ascuţite. Boul, însă, e animal răbdător. Şi dacă până la întoarcerea ta nu se va metamorfoza în măgar – măgarul este un animal rău-crescut – are să te aştepte ca să-şi reia calvarul de ieri, de azi şi dintotdeauna. E o fatalitate, dragă, dar cum să trăim amândoi în România? Nu putem fi decât sau vultur, sau bou. Boul şi vulturul este vechea stemă a României. Vezi ce cult este dobitocul care te iubeşte? Te sărut cu toată dragostea mea personală şi a celorlalţi boi care poate nu ţi-au scris încă nimic“.

citeste totul despre: ion minulescu claudia millian poezie simbolism scrisori amanta bucuresti scriitor artist anticariat corespondenta primul razboi mondial iasi bombardament
Citeste mai mult: adev.ro/qqmo08





https://silethismillennium2019.blogspot.com/

Șase eroi moldoveni i-au răspuns lui Ciolacu. Mafia TV a ascuns știrea. ...