Poreclă Sile this Millennium Pseudonime sile_this_millennium

sâmbătă, 19 iunie 2010

CAZUL LABIŞ : "CERTITUDINEA "vs. "TRICOLORUL"


Coclu Roşu 1

Ştiri din groapa istoriei

Moartea lui Nicolae Labiş. Nopţile de coşmar ale poetului ucis - Salonul Refuzaţilor

http://silethismillennium.blogspot.com/2009/03/youtube-broadcast-yourself.htm

Moartea lui Nicolae Labiş. Nopţile de coşmar ale poetului ucis

Data publicarii: 09.12.2009 20:16:00

Nicolae Labiş a fost iniţiatorul Mişcării de Rezistenţă anticomunistă în România. De aici avea să i se tragă moartea. În noaptea de 9 spre 10 decembrie 1956, a fost lovit de un tramvai – conform versiunii oficiale. În realitate a fost un atentat, pus la cale de Securitate şi executat la ordin. Poetul a supravieţuit până pe 21 decembrie, la Spitalul de Urgenţă Floreasca…

Perfid şi cinic construită şi dusă la îndeplinire din ordine nescrise, această crimă nu permite nici acum, la peste 50 de ani, o cercetare completă. Documentele au fost distruse sau microfilmate, au fost puse pe durată nelimitată în seifurile care ascund secrete murdare "de interes naţional". Să ucizi un viitor foarte mare poet al ţării, înzestrat cu daruri celeste, adăpându-se cu lăcomie din sevele pure ale acestui pământ, brusc dumerit asupra jugului, minciunii şi ororii, precis de neînduplecat, nu e un lucru simplu: urmele, oricât le-ai îngropa, ies mereu şi mereu la suprafaţă şi, ca în basmele ezoterice, sângele tânăr cere izbăvirea.

Mă număr printre puţinii martori care se mai află în viaţă, colegă de grupă, prietenă şi părtaşă la aceleaşi frământări ale poetului în ultimul lui an de existenţă - tumultuosul şi sângerosul 1956, când doar pentru o clipă am trăit iluzia libertăţii. Această fericire m-a transformat în martor incomod şi "nociv". În realitate, nu aveam nici pe departe carisma şi puterea lui de luptător. Am fost aleasă însă ca exemplu, arestată şi condamnată, pentru că am organizat şedinţe "conspirative", "contrarevoluţionare", la care a participat şi poetul Nicolae Labiş. Aceeaşi soartă a avut-o şi colegul şi prietenul nostru comun Aurel Covaci, care-l adăpostea pe poetul fără locuinţă şi bani Nicolae Labiş.

Campania de înfricoşare prin şantaj, schingiuire, condamnări fără drept de apel, lipsiri de drepturi civile a fost atât de aberantă, încât ne-a amuţit, pe unii pentru vecie. Aurel Covaci, devenit în 1962 soţul meu, mi-a propus să nu vorbim, să îngropăm în adâncul nostru această cutremurătoare taină.


"Pasărea cu clonţ de rubin"
Familia poetului a ştiut adevărul de la început. Răpus pe patul de la Spitalul de Urgenţă, el le-a mărturisit tatălui său şi câtorva prieteni apropiaţi că a fost împins între vagoanele tramvaiului şi că-l cunoştea pe executant. Singura mărturisire, din zorii zilei de 10 decembrie, dictată lui Aurel Covaci, care fusese chemat la dorinţa lui Nicolae Labiş de o voce anonimă, cu un uşor accent rusesc (vocea Mariei Polevoi - dansatoare, n. 1919 în Basarabia), transmite concluzia cum nu se poate mai clară că necruţătoarea "Pasăre cu clonţ de rubin" a doctrinei comuniste s-a răzbunat pentru nesupunerea lui şi l-a strivit. Cu ironie amară trage speranţa că urmaşii pajurei vor găsi prin ţărână urmele poetului Nicolae Labiş, care "va rămâne o amintire frumoasă".

Ultimele trei cuvinte, acel vaer atât de lucid şi disperat, au rămas în manuscrisul original, tăiate de Aurel Covaci la cererea celui care urma să plece demn, împins în abisul morţii de cei pe care i-a crezut că au suflet şi idealuri.

Mă voi rezuma în textul de faţă doar la ceea ce cunosc despre cum s-au petrecut hărţuirea, lupta şi soluţia finală dintre poetul Nicolae Labiş şi organele Securităţii statului în toată ierarhia lor în cele trei luni ale toamnei anului 1956.

Răzvrătitul înconjurat de informatori inocenţi
De cum a venit, atras de mirajul Capitalei în anul 1952, tânărul Labiş, romantic revoluţionar, cum se spunea pe atunci, încercând să scrie în pas cu cerinţele epocii, a înţeles că îndrumarea falsă şi restricţiile care i se impuneau nu pot fi admise. Inteligenţa scotocitoare, talentul debordant au declanşat ura şi invidia colegilor de la Şcoala de Literatură (Nicolae Stoian, Gh. Tomozei şi alţii), dar, mai ales, din partea responsabililor cu "tinerele talente": M. Beniuc, Marcel Breslaşu, Gogu Rădulescu, Mihai Gafiţa ş.a. Pentru că Labiş nu s-a supus, a refuzat oblăduirea cuiva, consider că, de atunci a început să i se constituie dosarul de urmărire. Directorul Şcolii de Literatură îl credea pe Labiş "un rătăcit" cu idei "dăunătoare" şi crevnd în jurul lui o reţea informativă dintre colegi, obligaţi, de spaimă, din laşitate sau din dorinţa de parvenire, să scrie şi să depună regulat note informative despre lecturile interzise, ideile răzvrătite şi tot ce părea suspect la acest ciudat coleg cu aspect de copil năstruşnic şi generos. Concret, se perindă sancţiunile, tentativele de exmatriculare din şcoală sau UTM, consemnarea la domiciliu, percheziţiile în camera de la cămin, urmate de confiscarea cărţilor interzise. A continuat interzicerea textelor şi a prezenţei lui la Festivalul Mondial al Tineretului - Bucureşti 1953. În marea lor ură şi prostie, colegii şi "victima" l-au pârât pentru "tentativă de viol" asupra naivei Doina Ciurea. Doar M. Sadoveanu, care-l simpatiza, l-a mai putut salva de sancţiuni.

Alaturi de colegii de la Scoala de Literatura

Cabala activiştilor şi lista neagră a lui Gogu Rădulescu
Ne apropiem de anul 1956, când poetul Nicolae Labiş se hotărâse să termine cu "coproducţiile" şi să pornească pe drumul propriu, fără îndrumători şi închistări în lozinci triumfaliste. Într-un interviu dat la Radio în 1956 lui Titel Constantinescu, el numeşte perioada Şcolii de Literatură "Treapta limpezirii". Citez:

"În această etapă m-am format prin luptă. Dogmatismul, birocraţia, iată nişte scorpii care circulau cu violenţă pe atunci în domeniul fraged al tinerei noastre literaturi... dar nu m-am închinat cum, vai, au făcut-o unii colegi nimerniciei...".

Labiş primeşte riposte dure: La Plenara secţiei de poezie de la 29 mai 1956, în referatul lui M. Petroveanu (soţul Veronicăi Porumbacu) îi caracterizează poeziile ca dominate de "apăsare şi tristeţe lipsită de obiect", iar Mihu Dragomir îl acuză de "asimilarea excesivă a unor poeţi dintre cele două războaie (Ion Barbu şi Tudor Arghezi), ca apoi, la primul Congres al Scriitorilor din iunie 1956, să-l învinuiască de "snobism, evazionism, influenţe ale ideologiei burgheze, infiltraţii liberaliste, slabă pregătire ideologică, lipsă de contact cu realitatea, precum şi confuzii cu privire la raportul dintre libertate şi îndrumare".

Atmosfera de suspiciune, intrigile din tagmă, piedicile puse sub diverse pretexte la publicarea volumului aşteptat şi a unor poezii trimise la reviste, lipsa de bani îl izolează, dar cel mai mult îl înspăimântă chemările la ordin cu ameninţări din partea Securităţii. Ştia că este trecut pe "lista neagră" întocmită de Gogu Rădulescu (prezent în tribună până în ultima zi a lui Ceauşescu), care primise de pe atunci sarcina ca, sub pretextul unor discuţii sincere" cu tinerii scriitori, să afle şi să informeze Securitatea ce idei duşmănoase îi frământă în taină.

"Labiş a fost ales pentru a exemplifica urmările posibile ale nesupunerii", declară cu toată răspunderea ziaristul şi apropiatul prieten până la moarte, Portik Imre, în memoriile sale postume, apărute abia în anul 2005, după părerea mea, cea mai autentică, dezinteresată şi bine informată consemnare dintre cele apărute până acum.

Cu Gheorghe Tomozei

Presentimentul morţii
Pe parcursul anului 1956, cred că prin vară, se mută de la adresa de pe Str. Odobescu, unde locuiau în comun fraţii Raicu, D. Carabăţ, Gh. Mărgărit (sporadic mai dormea şi pe la Ion Băeşu sau Lucian Pintilie). Ceruse o cameră de la Uniunea Scriitorilor, dar nu primeşte. Colegul său, mai în vârstă cu trei ani, Aurel Covaci, generos şi ocrotitor, îi oferă să împartă, ca între fraţi, camera cu chirie de la ICRAL de pe Strada Miletin nr. 14. Dormeau într-un pat, îşi împărţeau bruma de mâncare, ţigările şi paharul de vin, dar mai ales nedumeririle, spaimele şi hotărârile. Din acel septembrie 1956, eu, Stela Pogorilovschi, studentă la Secţia de Literatură şi Critică Literară, anul III Filologie, am devenit prietenă apropiată, confidentă, împărtăşindu-le durerile şi bucuriile zi de zi. Am povestit în două cărţi apărute - "Timpul asasinilor", Editura Libra, 1997, şi în "Persecuţia", Editura Vremea, 2006 - parte din documentele memoriei mele care se referă la acel anotimp zguduit de istorie, a cărui amprentă a rămas ca un sigiliu sacru impregnat în fiinţa mea fagilă, maturizând-o. Le voi relua curând în altă parte, întregindu-le mai ales pe cele despre poetul supravegheat şi voi povesti cum, împotriva raţiunii lui salvatoare, destinul, adică propria lui structură spirituală, înfruntând "maşina infernală", îl împingea spre pieire. De altfel, în majoritatea poeziilor de atunci, presentimentele, ca în tragediile antice, domină şi ne copleşesc. Aurel Covaci le cunoştea cel mai bine, i-a citit primul epitafurile despre care, cu nesăbuinţă, regretatul Laurenţiu Ulici mi-a spus: "Poetul şi-a regizat singur moartea".

“E un ştreang în adâncul genunii
Ce mă spânzură invers spre cer”

Voi încerca acum să desluşesc semnificaţia "nopţilor de coşmar", adică a trăirilor din poeziile scrise sau dictate lui Aurel Covaci, câte s-au mai păstrat, din cele două nopţi esenţiale: Noaptea Sfântului Andrei - 30 noiembrie 1956 şi 2 decembire 1956 - Ultima zi de naştere, la împlinirea a 21 de ani. Cele din Ultima Noapte au fost descoperite de mine acum un an în Muzeul de la Suceava, "Fondul Nicolae Labiş", la care nu am avut acces până recent, după cum, timp de peste 50 de ani, nu am fost invitată niciodată să onorez vreo festivitate dedicată poetului…
Din noaptea Sfântului Andrei s-au păstrat doar trei poezii ale coşmarului care acum devenise datină.
Labiş se aşezase turceşte peste pătura patului hârbuit, dar ospitalier, umbra lui din profil apare clătinându-se pe peretele văruit ("Umbra mea îşi clatină/ Limpede var/ Vine ca o datină/ Noaptea de coşmar").

Aurel Covaci se aşază, în poziţia lui Buda, în faţa poetului şi îşi desenează unul altuia staturile din profil. Pentru a se încuraja au scris cu litere mari, în cărbune deasupra: "Omule, nu te supăra, că trece şi asta".

Ca în transă, preluând coşmarul celuilalt, Aurel Covaci compune primul sonet al coşmarului, iscălit apoi de Nicolae Labiş:

SONETUL COŞMARULUI

Pricepem noi această odihnă chinuită
Când ne cuprinde vraja trăirii efemere,
Când ni se aprinde totuşi tăcuta dinamită
Încătuşată-n suflet, în creier şi-n artere?
Când somnul, moarte-n uda uitărilor ne cere
Învie în ţărână cu secetă cumplită
Aceste clare vise, viclene temnicere,
Când chiar şi suferinţa e-n lume urgisită.
Prietene: ne bate-n gol, ca toba, pieptul,
Să strige ca nebunul: acela-i înţeleptul...
Când nici măcar la chinuri noi nu mai avem dreptul.
Ne zgârie atâtea satane reci peceţii
Deci: care-i vieţuirea şi care sunt pereţii?
Deci: sufletele noastre ne sfâşie pereţii?
(Deşi a compus-o amicul eu intim Covaci, o iscălesc cu brio. N. Labiş)

Foaia aceea a fost arestată şi ea de Securitate (corp delict nr. 30), dar mai apoi a fost recuperată. S-a mai păstrat, brăcuit, începutul celui de-al doilea sonet al coşmarului cu scrisul lui Covaci:

Eram, în vis, cadavru, în raclă şi în groapă...
Simţeam în nară izul putreziciunii mele,
Dar auzeam tăcerea cum sapă, cum tot sapă,
În moartea mea să scoată comori de gând şi stele...

O viziune a propriei morţi, dar şi a acelor tainice recuperări spirituale de după. Labiş i-a transmis imaginea în transă poetică.
A treia poezie, fără titlu, scrisă şi compusă de Nicolae Labiş, pe care Covaci o aprobă doar prin iscălitură, este o mărturie totală despre suferinţă. Aici apare imaginea surprinzătoare a poetului sugrumat cu propria-i faşă de prunc, atârnat cu capul spre adâncul genunii şi cu picioarele invers, spre cer:

Mă doare tot: visul, cuvântul, somnul, viaţa şi vântul.
Mă doare cel pe care îl iubesc.
Bogat şi sărac.
Mă doare haina, mă doare cămaşa,
Mă doare scutecul, mă doare faşa,
Faşa aceasta a fost prima funie
Ce m-a sugrumat, dar acum
E un ştreang în adâncul genunii
Ce mă spânzură invers spre cer.


"Pasărea cu clonţ de rubin" - manuscris

"Iată, acesta este omul care a văzut Adevărul”
Semnificaţia acestei obsedante imagini am dezlegat-o abia după descoperirea celui de-al doilea set de poezii dictate, iscălite şi datate de Nicolae Labiş din cea de-a doua noapte de coşmar, la 2 decembrie 1956. Le-am recunoscut imediat după caracteristica foilor rupte dintr-o mapă de birou, dar, mai ales, că multe sunt stenografiate total sau parţial. Caligrafia este a lui Aurel Covaci, stenografia de asemenea…

M-am gândit emţionată că hieroglifele pot acoperi taine ascunse, ultimele gânduri intime ale poetului, peste care au trecut 50 de ani şi atâtea priviri scotocitoare, plus competenţa şi vigilenţa "poetului prinţ" Gheorghe Tomozei, care, stăpân pe toată arhiva, nu a avut interesul să se ocupe de ele. Mi s-a permis xeroxarea. Pe parcursul anului 2008, le-am descifrat cu ajutorul a două doamne stenografe supercalificate. Apar acum, pentru prima oară în formă tipărită. Doar câteva, scrise de mână, au fost rupte din context şi prezentate fără semnificaţii în alte părţi.

Le veţi citi şi veţi înţelege disperarea poetului, care, "îngrozit de temnicer", "înainte de gol", "înainte de focul suav, zâmbitor de pistol", se adresează "omului de pe marginea patului", care i-a însoţit "nefericirea nopţii de coşmar". Spânzurat cu capul în jos de un iadeş, lasă această ultimă chemare "nu scrisă, ci dictată", ţipând în van "ajutor"! Ultimele lui concluzii, concentrate în 13 versuri, i le-a încredinţat lui Covaci, poate cu rugămintea de a nu le face publice niciodată. E vorba despre poezia "Credo", o viziune a omenirii laşe şi a puterii lui Satan pe pământul patriei, dată de Dumnezeu altar Poetului.

Despre simbolistica Spânzuratului din cărţile de Tarot, explicată succint de doi mari scriitori ocultişti, sunt necesare explicaţii:

Eliphas Levi (secolul al XIX-lea): "Spânzuratul este un simbol al lui Prometeu, cu picioarele în cer şi capul atingând pământul, adeptul liber şi mânat de sacrificiu care dezvăluie oamenilor secretul zeilor şi care pentru asta este ameninţat cu moartea".

Teologul Leonid Uspenski, în cartea cu poeme în proză, zice despre Spânzurat: "Iată, acesta este omul care a văzut Adevărul. O nouă suferinţă, mai mare decât poate provoca vreodată orice durere omenească...".

Nicolae Labiş spune totul despre el şi despre epoca celui rău. Prin ultimele lui mesaje mi se confirmă ceea ce aflasem: Nicolae Labiş, structural, avea toate datele unui viitor mare iniţiat. Primele taine le-a aflat de la profesorul său de limba română, V. Gh. Popa (condamnat la 16 ani de închisoare politică), discipol şi apropiat al lui Vasile Lovinescu. Profesorul de la liceul din Fălticeni este cel care i-a deschis ochii spre frumuseţea, profunzimea şi tâlcul folclorului străbun. Nicolae Labiş are chiar o culegere proprie de poezii populare de toate genurile, printre care basmul Lostriţa, care aminteşte prin similitudini mitologice de mitul lui Oedip.


Scenarii şi dovezi
Despre aşa-zisul accident de tramvai din noaptea de 9 spre 10 decembrie 1956, căruia i-a supravieţuit până la data de 21 decembrie, s-a tot scris timp de mai bine de jumătate de secol. Cu greu se poate dovedi care este adevărul, mai ales că au rămas extrem de puţine şi verosimile documente. Serviciul kafkian al Securităţii, departamentul de dezintoxicare, prin sumedenie de agenţi, chiar şi din rândul scriitorilor, au împrăştiat drept adevăruri versiuni aberante despre cum s-a petrecut crima şi cine poate fi autorul ei. Serviciul despre care am vorbit primea sute de note informative şi întocmea apoi dosare pe baza minciunilor clocite tot acolo.

Astfel, voi da ca exemplu doar câteva variante: 1. Labiş era atât de beat, încât s-a vârât singur sub tramvai; 2. Labiş a băut cu Covaci, iar în staţie acesta l-a împins sub tramvai, furându-i şi ceasul de la mână. Această faptă ar avea două explicaţii: a) Covaci este bănuit că "scopul lui a fost de a-l atrage pe poetul Nicolae Labiş pe linie contrarevoluţionară, iar, dacă nu i-a reuşit, a trecut la omorârea lui" - extras din documentul CNSAS nr. 62 de la 14 martie 1958, strict secret.
Documentul este perfid întocmit pe baza investigaţiilor lui Gh. Achişei şi afirmaţiei Margaretei Labiş, studentă la Filologie; b) Covaci l-a omorât din gelozie, iubeau amândoi aceeaşi fată; pare hilar dacă nu s-ar fi comandat şi un roman difuzat pe piaţă, scris de Gabriel Gafiţa. Protagoniştii sunt doi buni prieteni scriitori, dintre care unul, lipsit de talent, invidios şi gelos, îl ucide pe celălalt. Prost scrisă, cusută cu aţă albă, această versiune nu a prins şi nu a convins pe nimeni, dar a fost un foarte bun pretext să-l ciomăgească pe Aurel Covaci noapte de noapte în perioada când supravieţuia cu Petre Pandrea în aceeaşi celulă (mie mi-a relatat un martor din arest).

După ce ne-au învăţat minte şi ne-au eliberat din închisoare condiţionat, cu angajamentul de a nu relata nimic niciodată, fiind pasibili de o nouă pedeapsă, am păstrat, ca pe icoana unui martir, imaginea poetului Nicolae Labiş hăituit de păzitorii ideologiei în care crezuse candid, ca într-un basm, înfricoşat şi singur, ameninţat cu moartea şi cu interdicţia. Imaginea acelei ultime nopţi de decembrie, reci şi ceţoase, despre care Vladmir Maiacovski, victima altei revoluţii, a scris: "În astfel de nopţi/ În astfel de zile/ Umblă pe străzi cu umbre tiptile/ Poeţii şi tâhlarii".

I-am recitat întreaga viaţă poeziile postume. Aurel Covaci îi imita şi tonul dulce moldovenesc, cu inflexiuni surprinzător de dure, ca dalta unui sculptor cioplitor al cuvintelor limbii româneşti.


"Pot flămânzi zile întregi, dar nu pot să nu scriu"
În momentul de faţă, rămasă în viaţă, sunt singura care a trăit şi a văzut cu ochii proprii grozăvia unei odioase crime ce a retezat prea timpuriu o altă floare de crin întrupându-se într-o zi cât alţii în zece. Doar pentru cei de bună-credinţă scriu atât cât ştiu şi, ca pe un desfăşurător, punctez filmul ultimelor zile.

6 decembrie, de Sfântul Nicolae: Se întâlneşte cu prietenul său Portik Imre, venit la Bucureşti în delegaţie. I se plânge de lipsa de bani, de lipsa de foc în camera lui Aurel Covaci şi de răceala oamenilor care îi erau odată apropiaţi. Îi citeşte o poezie dedicată sieşi: "Sunt douăzeci de ani şi încă unul...". Mărturiseşte că foloseşte cuvintele limbajului comun ca simboluri: "Pentru mine, cuvintele partid, marxism, stegar ş.a. au altă semnificaţie decât cea obişnuită...".
Îl preocupa faptul că a cântat în public în repetate rânduri Imnul regal şi a recitat poezii interzise. Vorbeşte cu Portik despre evenimentele din Ungaria din 1956 şi consecinţele de la Facultatea de Filologie, arestări, excluderi. Se hotărăşte: "Trebuie să dispar pentru un timp din faţa ochilor lor. Vreau să dispar din Bucureşti, fără urmă". Hotărăşte să plece înainte de Sărbători.
Mai spune: "Pot flămânzi zile întregi, dar nu pot să nu scriu". Portik a plecat.

7 şi 8 decembrie: Se întoarce foarte târziu la locuinţa de pe Miletin 14. Pe data de 8 eu mă întâlnesc cu el şi-mi cere cu împrumut suma de 5 lei, echivalentul a două pachete de ţigări Carpaţi.

"Hei, Mioriţo, habar n-ai! Nici nu-ţi închipui ce mi se pregăteşte”
9 decembrie: Spre seară apare acasă devreme, avertizat de Aurel Covaci că nu-i va mai oferi găzduire dacă întârzie nopţile. E foarte flămând, dar gazda nu are absolut nimic de mâncare. Prânzul îl lua la cantina studenţească de pe Matei Voievod. Labiş cere permisiunea să comande o friptură pe datorie doamnei Candrea, responsabila restaurantului Casei Scriitorilor. Dumitru C. Micu îşi aminteşte că l-a văzut acolo şi că a plecat singur. Mioara Cremene, în amplul interviu cu doamna Mariana Sipoş (Editura Universal Dalsi-2000), îşi aduce aminte că în acea seară i-a şoptit doar atât: "Hei, Mioriţo, habar n-ai! Nici nu-ţi închipui ce mi se pregăteşte...".
În drumul spre casă, cu exact cei 5 lei împrumutaţi de la mine cumpără o sticluţă de un sfert din cea mai ieftină ţuică populară. Nevoia de comunicare şi alte aleanuri îl deturnează spre localul Capşa, încă elegant, păstrând ceva din parfumul boemei de odinioară. Labiş nu era beat, o afirmă şi alţii, o declară şi el la Urgenţă. Gustă puţin din ţuică, nu avea bani nici măcar de o cafea. Între timp, la o masă mai încolo, se aşază trei bărbaţi şi o femeie. În anchetele trucate ale lui Tomozei sunt prezentaţi drept necunoscuţi. Pe cel puţin doi, Labiş îi cunoştea. Pe unul, încă din 1953, când a avut cu el o altercaţie dură la festivitatea înmânării premiului de stat poetului Alexandru Andriţoiu. Acesta i-a spus lui Labiş cu ură că în viaţa sa nu va "pupa" premiul de stat. Labiş se hotărăşte să-l bată, dar Aurel Covaci l-a sfătuit să se ferească de el, căci are meseria de "suflător". Îl chema Iosif Schwartszman, zis Grişa, de meserie pianist acompaniator alogen basarabean. Femeia, însoţitoarea lui Grişa, pe nume Maria Polevoi, era o fostă dansatoare la Teatrul "Tănase". În 1956, dansa în ansamblul artistic al MAI. Sora lui Labiş mi-a spus că Nicolae Labiş părea s-o fi cunocut şi pe ea, dinainte. Polevoi Maria, născută la Ismail-URSS, la 3 martie 1919, cu domiciliul stabil în Bucureşti, Str. Traian nr. 31. Evident, biografiile lui Grişa şi a lui Mary Polevoi sunt în multe privinţe asemănătoare. Convingerea mea este că şi ei au avut rolurile lor, dar documentele esenţiale lipsesc. Eu îi consider agenţi, bazându-mă pe declaraţiile lor confuze şi contradictorii aflate în filele Dosarului penal nr. I84960/1956, arhivat la foarte scurtă vreme după moartea poetului.



Tramvaiul 13
Grişa Schwartszman, în acea noapte la Capşa, l-a invitat la masa lor. Poetul, disperat, s-a lăsat ademenit de femeie şi le-a oferit şi lor din bruma lui de ţuică. Mai mult, Labiş nu a băut. I-a invitat la restaurantul Victoria, în subsolul pasajului cu acelaşi nume. Labiş a vrut să-şi amaneteze ceasul "Pobeda", ca să-i ofere ceva lui Mary, dar nu a reuşit. Apoi, femeia îi propune să se furişeze pe căi diferite şi să se întâlnească în staţia de tramvai Colţea, invitându-l peste noapte la ea. În staţia prost luminată, apare şi filatorul Grişa. Mary îl recunoaşte şi asistă de la o mică distanţă cum poetul ezită, aşteptând-o să ia tramvaiul 13, care iese din refugiul din faţa spitalului, face bucla şi opreşte uşor în faţa Muzeului Şuţu. Patru persoane aşteaptă să urce, Labiş e al treilea, dar tot mai şovăie. Când porneşte tramvaiul, cel de-al patrulea îl împinge pe Nicolae Labiş pe grătarul dintre cele două vagoane. Grişa strigă că cel căzut e beat, în timp ce Mary, nemaiîndurând grozăvia, spune că îl cunoştea pe poetul Nicolae Labiş şi roagă să fie dus la spital. Considerând că victima este în stare de ebrietate, doi bărbaţi (probabil martorii din staţie) îl târăsc pe propriile picioare, forţând fisura coloanei şi împreună cu femeia îl duc la camera de gardă. Lăsat pe jos, nu este nici internat, nici consultat, ci trimis cu un taxi şi cu femeia mai departe, până ajung la Urgenţa de pe Str. Arh. Mincu. Încă erau la Colţea când poetul, conştient, dă numărul de telefon al lui Aurel Covaci, şi Mary îl anunţă în jurul orei 3 dimineaţa că unul Labeş a suferit un accident de tramvai.
În memoriile postume ale lui Portik Imre se limpezesc multe aspecte ale aşa-zisului accident. Îngrijorat că nu a apărut încă la Covasna, Portik revine la Bucureşti, îl găseşte la Spitalul de Urgenţă. Portarul îi şopteşte: "Se spune că era beat, dar a fost aruncat sub tramvai". Îl găseşte complet lucid şi vorbind coerent. L-a întrebat dacă a primit telegrama trimisă în ajun din spital (10 decembrie) printr-o fată, Stela. Eu i-o dusesem la poştă, dar telegrama nu a ajuns. Aşa cum am aflat din dosarul meu de urmărire informativă, încă din 1956, printr-un ordin secret, corespondenţa îmi era triată şi parţial oprită. În telegramă, poetul se scuza că nu poate fi punctual la întâlnire, fără alte explicaţii.


Maria Polevoi: “Am văzut clar cum l-a îmbrâncit cel din spatele lui“
Am să extrag câteva fragmente esenţiale, pentru stabilirea adevărului, din memoriile lui Portik Imre. El reconstituie cu scrupulozitate vorbele lui Labiş din ziua revederii lor, cât şi cele relatate de Maria Polevoi, apărută la Spital pe la ora 3 p.m. şi acceptând să stea de vorbă cu Portik circa două ore, invitată la masă la Restaurantul Kiseleff. Informaţiile pe care le-am adunat o viaţă întreagă, insinuările din anchetele speciale ale Securităţii mă determină să le acord toată încrederea.
Labiş către Portik: "Nu, n-am fost beat. E adevărat că am băut după-amiază şi în seara aceea, dar nici măcar ameţit n-am fost..."; "Nu am căzut singur, am fost îmbrâncit din spate de cineva... Nu aveam intenţia să iau tramvaiul din mers, fiindcă trebuia să văd mai întâi în ce tramvai şi în ce vagon urcă ea". Maria Polevoi îl zăreşte ajuns în staţie, dar se răzgândeşte şi se retrage în umbră. "Aveam multe motive ca nimeni să nu mă vadă cu el. Când a sosit primul tamvai nr. 13, l-am urmărit cu privirea, având de gând să nu urc dacă se urcă el. Am văzut clar cum l-a îmbrâncit cel din spatele lui, continuându-şi drumul, în timp ce poetul dispăruse..." Despre autorul faptei: "... Sta puţin la o parte, cu mâinile în buzunar, vorbea murdar despre Labiş". Mariei Polevoi i-a fost frică toată viaţa să pronunţe numele celui care a executat atentatul. Poate că, până la un moment dat, i-a fost complice. Cert este că sensibilitatea ei de femeie (cine ştie prin câte vicisitudini trecută) angajată în MAI, fie chiar şi într-un ansamblu, a determinat-o, la data de 10 decembrie, să se prezinte la Uniunea Scriitorilor şi să stea de vorbă cu Mihai Gafiţa (fost ofiţer de securitate) şi să-i povestească despre cele văzute cu adevărat. În felul acesta, sunt informaţi în secret cei care aveau sarcina de partid să-l supravegheze pe poetul Nicolae Labiş: Marcel Breslaşu, Mihai Beniuc, Ema Beniuc, Emil Galan. În cursul nopţii de 10 spre 11 decembrie, Mar y a primit mai multe telefoane de ameninţare cu moartea. Ulterior. Ea a dat de înţeles că i-ar fi recunoscut vocea lui Grişa Schwartszman. Până în 1978, fiinţa aceasta a trăit sub teroarea deţinerii secretului crimei. S-a sinucis atunci când cineva şi-a amintit de ea şi a încercat să o determine să spună adevărul.


Satana şi-a făcut datoria
Cât despre Grişa, încă se mai poate realiza o investigaţie competentă asupra celor două procese-verbale de ascultare, consemnate de sergentul major Gheorghe Aurelian de la DMC, la ora 2:40, în noaptea de 10 decembrie. În urma celor două declaraţii confuze şi mincinoase ale lui, manipulate în continuare de Securitate, se dispune trimiterea dosarului la Procuratura Raionului Tudor Vladimirescu. Concluzia a fost că, pentru producerea accidentului, vinovat ar fi manipulantul tramvaiului, consemnându-se următoarele: "Întrucât accidentul nu s-a datorat nici cel puţin faptului încercării sale de a se urca în vagon, urmează a se constata că (nu) sunt întrunite elementele constitutive ale acestui delict şi a pronunţa ca atare încetarea procesului".

Mihai Beniuc a avut sarcină grea. El a trebuit să-i alunge pe tinerii, pe scriitorii sau pe studenţii înghesuiţi pe coridoarele Urgenţei. Nu pierdea nici un prilej să-i mustre şi să-l dea de exemplu pe Labiş. Îi avertiza la ce ducea faptul să nu asculţi de îndrumarea partidului. Acelaşi lucru l-a declarat şi Nicolae Ceauşescu prin anii '70, adresându-se unei delegaţii de tineri scriitori, sfătuindu-i să nu comită fapte nesăbuite dacă vor să nu împărtăşească soarta poetului Labiş.

A murit când furios, când sperând, părându-i rău şi iubind cu ardoare viaţa şi oamenii, implorând în ultimele ceasuri să i se aducă ozon de pe culmile unde se adapă căprioara.

L-am revăzut pe catafalc în holul Casei Scriitorilor, îmbrăcat în costumul pe care şi-l cumpărase cu o lună înainte din banii pe "Primele iubiri", scufundat în spuma voalului de mireasă mortuar. Mâna lui fină mi s-a părut că o reţine pe a mea. M-am înspăimântat, căci i se schimbase chipul. Avea faţa Spânzuratului din Tarot şi în craniu, din care i se extirpase creierul, i-au băgat în loc câlţi. Satana, clonţul Păsării cu clonţ de rubin, şi-a făcut datoria.


Stela Covaci

Avem dreptul să ştim şi noi ce a ştiut Securitatea
Mai ştiu că agentului Schwartszman Isac-Grişa, la scurtă vreme după înmormântarea lui Nicolae Labiş, i s-au aprobat actele de plecare definitivă din ţară.

Timp de aproape zece zile, Spitalul de Urgenţă, în care poetul trăgea să moară, s-a transformat într-un obiectiv strategic apărat straşnic sub supravegherea strictă a Securităţii române.

Au instalat filtre discrete, au făcut fotografii, au dat rapoarte - cred că există o sumedenie de documente de acest gen în dosarele care au rămas deschise. Şi totuşi, "numele lui Nicolae Labiş este necunoscut în arhiva Securităţii" (acesta a fost răspunsul primit de mine, acum patru ani, de la SRI).


Autor: STELA COVACI
Copyright © 2010 All Rights Reserved

Termeni si conditii

Statistici gratuite pentru site-ul tau
powered by
Acest blog
Link-ul de here
MyBlogLog - Sile acestui mileniu
Web
Acest blog

Link-ul de here

MyBlogLog - Sile acestui mileniu

Web

Sambata, 19 Iunie 2010

Tricolorul - Dezvăluiri zguduitoare

Tricolorul - Dezvăluiri zguduitoare

http://silethismillennium.blogspot.com/2009/03/youtube-broadcast-yourself.html


Numarul 1800 06/19/2010


0 comentarii:

Ecou 0 Produse
Admin


Răspunsuri la Aceste Discuţii

Ştergere


Foto : Stela Covaci
Comentariu :
Nume:
Sile this Millennium
(Jun, Sat 19, 2010 / 15:51)

Stimată şi respectabilă doamnă Stela Covaci e atît de groasă ticăloşia şi astăzi încît parcă a fost ieri "ERA TICĂLOŞILOR" iar azi privim la "SISTEMUL TICĂLOŞIT" cum aceleaşi forţe "satanice" ejaculează pe gură cu limba bifurcată acelaşi "jumătăţi de măsură " : "În noaptea de 13 spre 14 decembrie 1956 (nu în 9 spre 10, cum susţin alţii), Nicolae Labiş este accidentat de un tramvai." sau "Retrăiesc scena.
Nicolae Labiş se află întins pe un pat într-o rezervă, ochii îi strălucesc a speranţă cînd mă vede (avea să spună: "A venit tovarăşul Fănică! O să fiu salvat!"), îmi cere să-i aprind o ţigară, trage un fum şi renunţă. Vorbesc cu doctoriţa Rohan, soţie de scriitor, şi ea îmi confirmă că, într-adevăr, Nică este paralizat, că are o fractură de coloană şi că singurul om care mai poate face ceva se numeşte profesorul Rădulescu, cel mai vestit ortoped al timpului." ori "Totul a fost reconstituit amănunt cu amănunt. Nicolae Labiş, care "n-a găsit o bucată de pîine" la "tutorele" Covaci, n-a ajuns niciodată la Restaurantul Scriitorilor, ci la un altul, în centrul Capitalei. O speluncă ascunsă într-un subsol din Pasajul Victoria, acolo unde se aduna uneori drojdia de băutori fruntaşi, boema literelor bucureştene. (...)într-o cafteală ca-n "Şapte păcate". Cînd se băteau candidaţii la nemurire literară, nimeni nu scăpa fără să primească pumni şi picioare cum şi unde se nimerea. Deci nici Nică al nostru n-a scăpat din ploaia de lovituri. Cînd a părăsit localul, complet năucit, primul gînd i-a fost să se întoarcă acasă.
Era singur sau însoţit? Asta nu s-a dovedit şi poate că nu se va dovedi niciodată. Aurel Covaci declară că n-au fost împreună, dar nimeni nu poate afirma contrariul. Gazda lui (...) susţine într-un interviu, după zeci de ani de tăcere, ca "omul cu musca pe căciulă", c-ar fi primit un telefon de la "o balerină" (...)Atît am avut de spus. (Sfîrşit)
"

ŞTEFAN GHEORGHIU
(cum se putea să semneze altfel nea`Fănică)
"Dezvăluiri zguduitoare
CINE L-A UCIS PE NICOLAE LABIŞ? (III)"

Copyright Tricoloru
Alte articole | Arhiva

“E un ştreang în adâncul genunii
Ce mă spânzură invers spre cer”

(Nicolae Labiş )

Cabala activiştilor şi lista neagră a lui Gogu Rădulescu
Răspunde la Aceasta
Ştergere
Stela Covaci : . "Avem dreptul să ştim şi noi ce a ştiut Securitatea Mai ştiu că agentului Schwartszman Isac-Grişa, la scurtă vreme după înmormântarea lui Nicolae Labiş, i s-au aprobat actele de plecare definitivă din ţară. Timp de aproape zece zile, Spitalul de Urgenţă, în care poetul trăgea să moară, s-a transformat într-un obiectiv strategic apărat straşnic sub supravegherea strictă a Securităţii române. Au instalat filtre discrete, au făcut fotografii, au dat rapoarte - cred că există o sumedenie de documente de acest gen în dosarele care au rămas deschise. Şi totuşi, "numele lui Nicolae Labiş este necunoscut în arhiva Securităţii" (acesta a fost răspunsul primit de mine, acum patru ani, de la SRI)." PS. Iată ce zice nea`Fănică de la Tricoloru`:

""/

(Blog: Roncea.ro

""/

) " Nicolae Labiş a mai trăit exact o săptămînă, ultimele trei zile şi trei nopţi fiind în comă. La căpătîiul lui s-a aflat mereu un tînăr scriitor, nicidecum securistul inventat de Mircea Dinescu."" _joinprompttext=""> Stela Covaci :
.
"Avem dreptul să ştim şi noi ce a ştiut Securitatea Mai ştiu că agentului Schwartszman Isac-Grişa, la scurtă vreme după înmormântarea lui Nicolae Labiş, i s-au aprobat actele de plecare definitivă din ţară.

Timp de aproape zece zile, Spitalul de Urgenţă, în care poetul trăgea să moară, s-a transformat într-un obiectiv strategic apărat straşnic sub supravegherea strictă a Securităţii române.

Au instalat filtre discrete, au făcut fotografii, au dat rapoarte - cred că există o sumedenie de documente de acest gen în dosarele care au rămas deschise. Şi totuşi, "numele lui Nicolae Labiş este necunoscut în arhiva Securităţii" (acesta a fost răspunsul primit de mine, acum patru ani, de la SRI)."


PS.
Iată ce zice nea`Fănică de la Tricoloru`:

(Blog: Roncea.ro

) " Nicolae Labiş a mai trăit exact o săptămînă, ultimele trei zile şi trei nopţi fiind în comă. La căpătîiul lui s-a aflat mereu un tînăr scriitor, nicidecum securistul inventat de Mircea Dinescu."

Leonida Teohari: Most wanted-ul constantean cu cont pe Facebook (galerie foto)


Ştiri calde Sile this Millennium
Leonida Teohari: Most wanted-ul constantean cu cont pe Facebook (galerie foto)

http://silethismillennium.blogspot.com/2009/03/youtube-broadcast-yourself.html

Leonida Teohari
Most wanted-ul constantean cu cont pe Facebook (galerie foto)

Share |
Sambata, 19 Iunie 2010 | 00:00:00
Cecilia ZAREA


Tag-uri: online leonida teohari mostwanted igpr facebook canada
(101)
cap_2.jpgDupă ce presupusul evazionist Emil Oprea, devenit celebru pentru prejudicierea statului cu 165 de miliarde de lei vechi, a fost prins şi extrădat din America, la începutul anului trecut, Constanţa este „restanţieră" cu un singur „most wanted" pe lista neagră a Poliţiei Române, şi acela în vârstă, dar cu cont pe Facebook. La acest moment, Leonida Teohari, de 62 de ani, este singurul constănţean de pe „black list"-ul Inspectoratului General al Poliţiei Române.

În mod aproape ilar, în timp ce constănţeanul stabilit în capitală şi, mai nou, în Canada, figurează ca fiind căutat de mama focului pe site-ul Poliţiei Române, pe site-ul de prietenii virtuale Facebook.com, Leonida Teohari are 14 prieteni şi mai multe fotografii, din care reiese că duce o viaţă cât se poate de plăcută peste ocean. Informaţiile de pe site-ul IGPR ni-l prezintă pe Leonida Teohari ca fiind un individ destul de periculos, pe numele său existând un mandat de executare a pedepsei cu închisoarea, fiind condamnat pentru înşelăciune.

Bănci devalizate şi masonerie

Astfel, potrivit IGPR, Leonida Teohari, „în perioada 1990 - 1994, în calitate de acţionar la SC Darianne International of Romania SRL, a indus în eroare băncile Dacia Felix SA Cluj Napoca şi Credit Bank Bucureşti, generând un prejudiciu de 27,6 milioane de dolari americani şi 25,5 milioane de mărci germane". În 1998, Leonida Teohari a fost condamnat de instanţa Judecătoriei Sectorului 2 din capitală la o pedeapsă de patru ani, fiind găsit vinovat de săvârşirea infracţiunii de înşelăciune în dauna a două bănci. Foarte interesant, numele lui Leonida Teohari a fost asociat, de-a lungul timpului, şi cu lumea masonilor români. Astfel, în anumite cercuri se vorbeşte despre faptul că Teohari ar fi un aşa-numit regent pentru România şi Republica Moldova al „Asociaţiei Naţionale a Cavalerilor Cruciaţi, Templieri şi de Malta". Aceleaşi surse susţin că, în Canada, Leonida Teohari s-ar fi aflat în relaţii apropiate cu un anume Leonid Ramenenco, fost ofiţer KGB, iar în România s-ar fi ocupat cu atragerea de noi adepţi, reuşind, prin aşa-numite „practici mafiote", să devalizeze două bănci private, „să achiziţioneze societăţi comerciale fără licitaţie şi să expatrieze importante sume în valută".

teohari_leonida_most_wanted.jpg„Şi Canada are peşte"

Se pare însă că în prezent, la cei 62 de ani ai săi, Leonida Teohari s-a îndepărtat de trecutul său românesc, ducând o viaţă cât se poate de liniştită în Toronto şi nemaivoind să audă de Constanţa sau de faptul că ar fi dat în urmărire internaţională. Nu este de trecut cu vederea faptul că, pe site-ul de prietenii virtuale, unde ţine legătura cu 14 persoane, printre care şi români, Leonida Teohari îi scrie unei prietene că speră să se vadă la un moment dat, dar în Canada, nu în Constanţa, căci şi în Canada există peşti. De altfel, fotografiile pe care most wanted-ul constănţean le-a pus pe site îl înfăţişează în ipostaze fericite, fie cu soţia sa americană, Debby, fie cu jeep-ul său sau cu alţi prieteni. Cu alte cuvinte, în timp ce IGPR se dă de ceasul morţii să-l aducă în ţară pentru a răspunde pentru faptele sale, românul o duce bine-mersi peste ocean, „binecuvântat" de prosperitate, fericire şi înţelegere.

vineri, 18 iunie 2010

CONTRASTE :CELE MAI FRUMOASE PLAJE DEIN LUME vs.PLAJE CARE DISPAR !!!








photos :
http://silethismillennium.blogspot.com/2009/03/youtube-broadcast-yourself.html

Lagune care le depasesc in splendoare pe cele din filme, nisipuri aurite de soarele tropicelor, valuri de turcoaz, apus si rasarit in culori ireale, peisaje de vis pentru care nu s-au inventat inca termeni de comparatie... Pe scurt, locuri de pe Terra care par adevarate porti spre Paradis. Acestea si nu altele, sunt cele mai deosebite si mai exclusiviste plaje pe care le poti savura in acesta viata.

10. Aroa, Aiutaki, One Foot Island - Insulele Cook

In loc sa-ti pierzi vremea si banii prin Romania, cel putin o data in viata merita sa te rasfeti si sa te inarmezi cu suma de bani necesara pentru a face o excursie peste asteptari, in alta lume.
Destinatia: Insulele Capitanului Cook. Acolo, la capatul lumii, dincolo de civilizatiile Orientului si Occidentului, asteapta ascunsa intr-o laguna mai albastra decat cerul, plaja Aroa. Tine-te bine! Nu seamana cu nimic din ce ti-ai imaginat.

Situata langa Ratoronga, plaja Aroa poate castiga oricand categoria de "Plaja cu cel mai alb nisip de pe Terra". Aroa impodobeste un atol de corali atat de frumos, incat pana si Timpul pare ca a incremenit aici, admirandu-l de milenii.



Intreaga bucata de Rai este ingrijita exemplar
. In plus, aici nu vin decat cei mai bogati oameni din lume, iar pentru activitati precum snorkelling, scuba-diving si pescuit, ai nevoie de zeci de aprobari. Tot ceea ce fac turistii pe Aroa este supravegheat discret, iar daca ai aruncat gunoaie pe plaja sau in apa sau te-a impins Necuratul sa distrugi mediul ambiant, sa deranjezi alti turisti sau sa poluezi sonor atmosfera, vei fi evacuat de urgenta, dupa plata unei amenzi usturatoare. In plus, timp de cativa ani, nu mai primesti dreptul de a calca nisipul uneia dintre cele mai splendide plaje din Pacificul de Sud.


9. Sinclair's Bay, Caithness - Scotia


Greu de imaginat ca
una dintre cele mai deosebite plaje impodobeste chiar tarmurile cetoase ale Scotiei, nu-i asa? Cu toate acestea, in Golful Sinclair avem parte de inca un exemplu evident in care realitatea depaseste imaginatia.

La doar 4 kilometri sud de John O'Groats,
apele stralucitoare si nisipul imaculat din Sinclair's Bay, par desprinse direct din Caraibe, nu din Caithness. Incadrata in nord si sud de cate un castel de secol XVI, plaja ofera un spectacol al vietii fara seaman, cu stoluri de pescarusi, ploieri si alte pasari marine, precum si grupuri de foci haituite de balene ucigase.



Chiar in apropierea plajei, troneaza
celebrul castel scotian Ackergyll Tower. Majoritatea denumirilor locale sunt de origine norvegiana, iar in amintirea deselor confruntari armate din trecut, petrecute intre darjii scotieni si invadatorii vikingi, puteti vizita Northhalds Viking Centre. Plaja este celebra si in randul amatorilor de birdwatching, iar hotelurile din apropiere organizeaza partide de pescuit pe mare care se pot transforma oricand in amintiri de neuitat.


8. Shell Beach, Insula Purbeck - Dorset

Din nou in Europa, in Insulele Britanice, gasim o noua plaja de top de care nu au auzit multi romani, dar care este foarte pretuita in randul destinatiilor de vacanta din turismului international.


Insula Purbeck, situata in apropiere de Dorset, este - de fapt - o peninsula
, dar deoarece a ramas in lexicul local sub nume de insula, pliantele turistice o prezinta in continuare sub aceasta titulatura improprie. Senzatia de insula este intarita de ingustimea Purbeck-ului, care multora le poate parea o bucata dinstincta de pamant, pierduta in mare.



Zona a ramas conservata de-a lugul timpului si pare rupta
de realitatea unei Mari Britanii se secol XXI. Singurele elemente ale prezentei omului si civilizatiei constau in navigarea fugara pe linia orizontului a catorva iahturi. In rest, liniste si pace! Dincolo de plaja imensa, presarata ici si colo cu carduri de pasari marine, se afla, bine ascuns, singurul local din zona, intitulat, evident, Shell Bay Bar & Restaurant. Din prejama acestuia, savoarea unui apus de soare pe Marea Manecii, este un spectacol fara egal!


7. Whiteheave, Insulele Withsunday - Queensland, Australia

Daca cineva s-ar apuca sa caute candidatele la titlul de cele mai frumoase plaje ale Australiei, ar gasi cu siguranta zeci de plaje care sa se infrunte pentru acest titlu. Dar daca ar ajunge si la
Whiteheaven, cu siguranta ar uita de restul contracandidatelor. Si asta in conditiile in care Continentul de la Antipozi a fost binecuvantat de la Natura cu nenumarate bucati de tarmuri si apa care ar face sa paleasca tot ce au vazut romanii prin Croatia, Bulgaria, Grecia sau Turcia...



Imaginati-va
cel mai fin si mai alb nisip din lume. Ei bine, nisipul plajei Whiteheaven este chiar mai alb si mai fin! Plaja este inconjurata de o padure tropicala care practic uneste orizonturile. Cel putin, acesta este senzatia vizuala. Apele calde, limpezi, de culoarea azurului, se unesc cu cerul si cu cele cateva insulite care se vad in zare. Este deopotriva dificil si costisitor sa ajungi aici. Dar, odata ce ai pus piciorul in acest mic si exclusivist paradis, trebuie sa retii ca orice escapada in apa oceanului, fie ca inoti, pescuiesti, faci surfing sau snorkelling, trebuie sa o faci neaparat imbracat(a) in costum de de inot complet. Asta ca sa eviti orice intepatura din partea micii, dar mortalei meduze albastre, care timp de 6 luni de zile isi face aparitia in apele care scalda plaja.

Inca ceva, singura modalitate de a ajunge aici consta in obtinerea unui permis de sedere din partea Airlie Beach Town, autoritatea de pe continent care elibereaza astfel de acte turistilor. Nu este deloc usor, nici ieftin.



6. Plaja Arambol, Goa - India

"Nu exista nimic mai rau in lume decat sa fii un fraier care zace pe plaja unei tari din lumea a treia, incaltat cu papuci, purtand un short psihedelic, fumand o iarba nenorocita si pretinzand ca traieste din plin expansiunea constiintei", canta ironic cel de la Alabama 3 in piesa hilara "
Ain't Going to Goa". Chiar asa sa fie?

De fapt, bucata de paradis din Goa a iscat intotdeauna controverse si scandaluri. Cunoscatorii se jura cu mana in foc ca cei care o defaimeaza sunt doar invidiosii care nu-si permit in veci sa ajunga pe aceasta bijuterie din Oceanul Indian.

Pentru multi, Goa este Sfantul Graal care aduna bland to
t hedonismul din lume, condimentat cu hippyoti de toate generatiile, care refuza sa se trezeasca la realitatile inconjuratoare. Goa va ramane in veci capitala noncoformistilor pasnici (tinerii occidentali visatori si debusolati au invadat Goa inca din anii '70 ai secolului trecut), a expatilor sezonieri si a stilului de muzica trance care isi trage numele din acest loc in care pana si zeii au uitat de menirea lor, cuceriti de atmosfera unica...



Inchipuiti-va o Vama Veche in vremurile ei bune (pana in '93) la puterea a zecea, si tot sunteti departe de realitatea de vis din Goa
. Iar perla din ceea ce inseamna Goa este Arambol, cea mai nordica plaja a acestui stat indian. Arambol vi se dezvaluie ca un complex uluitor de plaje vaste, presarate din cand in cand cu stanci in forme fantastice si paduri de cocotieri. Batranii hippy care au ajuns aici inca de cand Beatles stapaneau topurile, va vor spune povesti adevarate depre camarazii lor cazuti victime leoparzilor si rechinilor.


5. Plaja Nungwi, Insula Zanzibar - Tanzania


Complexul de plaje din Kenya si Tanzania este considerat de majoritatea agentiilor de turism exclusiviste drept cel mai cautat din toata Africa
. Sa fie de vina nisipul curat, atat de fin incat se sfarama literalmente sub talpi?

Insula Zanzibar este bijuteria coastei Africii de Est
. Inca din cele mai vechi timpuri, aici a fost capitala neoficiala a comertului african cu condimente. Insula este impodobita cu un labirint unic in lume, cunoscut drept Orasului de Piatra, si adaposteste pe tarmurile sale nu mai putin de 30 de plaje mai frumoase decat cele din reclamele TV.



Una dintre cele mai splendide plaje ale Tanzaniei este cea de la
Nungwi, situata in nordul Zanzibarului. Linia costiera se continua intr-o forma lina, unduitoare, care se pierde in apele cu reflexii de safir ale Oceanului Indian. Nisipurile argintii si constuctiile naturale din corali formeaza un biotop inca intact, extraordinar de bogat in vietuitoare si care se intinde pe kilometri intregi inspre ocean. Presarata cu mici sate pescaresti ramase neschimbate de secole, coasta Zanzibarului aduce un aer de epoca pierduta intr-o lume paradisiaca!


4. Oriunde in Palawan - Filipine

Titlul nu este exagerat deloc, pentru ca
oriunde te plimbi in Palawan, nu poti estima care coltisor de lume ti se pare mai atragator. Locatia a fascinat si inca fascineaza multi oameni. Cu toate ca actiunea din "The Beach" de Alex Garland a fost setata de acesta in Thailanda, scriitorul si-a cautat inspiratia in acesta locatie din Filipine. Motivul?

Ei bine, multi care au calatorit in Thailanda in ultimul deceniu, turisti animati de dorinta de a-si gasi propria insula paradisiaca, declara ca realitatea este sub asteptari. Insulele de lux ale Thilandei au fost transformate in rezervatii exclusiviste, accesibile omului obisnuit doar prin survolarea acestora cu barca, prezenta pe ele fiind, in cele mai dese cazuri, interzisa cu desavarsire.



Pe de alta parte,
Filipine se bucura cu peste 7.000 de insule si atat de multe plaje virgine, necalcate de oameni, incat este foarte usor sa inchiriezi o barca de pescuit pe o suma de nimic si sa navighezi astfel spre explorarea propriei tale insule. Grupul de insule din vestul arhipelagului filipinez este descris chiar de localnici drept ultima frontiera a tarii lor. Am putea spune ca Insulele Palawan sunt incredibil de exotice, daca exista, bineinteles, termen de comparatie pentru exotism!

Este un arhipelag de vis, format din mii de insule din calcar, strabatute de rauri subterane, impodobite cu stanci bizare, acoperite de paduri tropicale luxuriante si garnisite, evident, cu plaje al caror nisip este de un alb orbitor.
Cele mai populare plaje sunt cele din Honda Bay, Cannon Island, Bat Island si Starfish Island, dar adevarata provocare din Palawan consta in descoperirea propriei tale insule. Bastinasii sunt de parere ca cele mai izolate locuri pentru plaja, acompaniate de cele mai bune locuri de scufundat din lume, raman cele din Sangat Island Reserve. Pe de alta parte, cele mai luxoase statiuni sunt cele din El Nido. Tu alegi!


3. Porto da Barra, Salvador - Brazilia


Daca marile orase ale lumii s-ar lauda cu plajele lor de top, atunci Sidney ar defila cu Bondi, Los Angeles cu Venice, iar Rio de Janeiro cu Copacabana si Ipanema. Si pentru ca tot am ajuns in Brazilia, hai sa ne oprim putin si asupra celei mai frumoase plaje care impodobeste acesta tara cu proportii de continent.



Cel mai vechi oras brazilia, Salvador, ascunde plaja Porto da Barra. Situata la intrarea in golful Bahia de Todo os Santos, plaja este impodobita doar cu un mic si cochet fort colonial de culoare alba si cu biserica catolica, de asemenea dalba, asezata pe o mica colina.
In rest, peisajul ne incanta cu defilarea pitorestilor barci de pescuit si al celor catorva tinere localnice care se scalda aici. Goale. Apele sunt intotdeauna calme, clare si incredibil de curate.

Pentru o tara care are peste 7.000 de kilometri de plaje orientate spre est, Porto da Barra este nu doar cea mai frumoasa plaja din Brazilia, ci datorita orientarii sale spre vest, ofera in plus ocazia unor apusuri de soare magnifice.



2. Parcul National Tayrona - Columbia


Tayrona este considerata de multi turisti si jurnalisti specializati in calatorii drept cea mai deosebita plaja din intreaga America de Sud!
Nimeni nu se asteapta ca o astfel de plaja sa apara brusc, dupa circa 40 de minute de mers dificil prin padurea de magrove care margineste Parcul National Tayrona.

Daca cineva se asteapta sa gaseasca aici o plaja gen Caraibe, cu linistite ape albastrui, nisip alb si, eventual, cateva cabane de lemn pentru turisti, se inseala amarnic. Inca din prima secunda in care ai pus piciorul pe plaja Tayrona esti izbit vizual de un peisaj grandios:
o mare de multe ori salbatica se arunca furioasa pe stanci colosale, de dimensiunea unor blocuri. In jurul stancilor, se lafaie cateva plaje ce par aedevarate dune de desert, stramutate acolo unde jungla amazoniana se lupta cu oceanul.



Intr-o tara "normala" din punct de vedere turistic, Tayrona ar fi fost pana acum slutita de mana "civilizatoare" a omului, fiind deja transformata intr-o statiune occidentalizata cu iz confortabil-artificial- plictisitor. Din fericire pentru natura locurilor, plaja este situata intr-o tara zbuciumata, devastata de razboaie civile intinse pe decenii si subrezita de coruptie, peste care se adauga « recordul alb » al Columbiei de tara care exporta cea mai mare cantiate de heroina la nivel mondial.


Aici, in Parcul National Tayrona, troneaza inca o salbaticie maiestuoasa
. Plaja este incadarata dinspre uscat de o imensa padure tropicala din care cascadele izvorate direct din munte se varsa in ocean intr-un spectacol care i-ar lasa muti de uimire pana si pe James Cameron, scenaristul si regizorul lui Avatar. Singurii oameni care se aventureaza aici sunt cativa tineri si hippy, care dorm noptile in hamacuri legate intre palmieri. De fapt, hamacul este sigurul « loc de cazare » din acest colt de lume binecuvantat de Natura.


1. Las Islas Cies, Galicia - Spania


Cand te gandesti la plajele Spaniei, ai in vedere Mediterana, Insulele Canare sau Mallorca, nu-i asa? Asta doar daca iti place aglomeratia si bronzatul sezlong langa sezlong. Pentru initiati si pentru cei din categoria "lume buna", Spania ofera un secret tinut departe de ochii vulgului. Este vorba despre
o mica frantura de Paradis, ascunsa pe coasta salbatica si izolata din provincia Galicia, in imediata apropiere a granitei Spaniei cu Portugalia.

Acolo, scaldata de apele Atlanticului, exista o bijuterie a naturii. Ca sa ajungi la ea, trebuie sa te imbarchezi intr-un vaporas, din micul orasel pescaresc Baiona, cu destinatia insulele Las Islas Cies. Dupa aproximativ 40 de minute de mers cu barca motorizata, ai pasit deja in
cea mai exclusivista plaja din Spania. Odinioara o ascunzatoare perfecta a piratilor, locatia a fost inclusa, recent, intr-o rezervatie naturala, fapt cat se poate de bine insipirat, deoarece a ramas astfel salbatica si neatinsa de furia dezvoltatorilor imobiliari. Iar pentru a nu deranja vietuitoarele de pe insula, accesul turistilor este permis doar in lunile de vara.



Amatorii de viata buna vin aici in iunie, iulie si august pentru petrecerea unor zile perfecte de vacanta in preajma
dunelor de nisip din Praia des Rodas, care ascund o laguna linistita cu apa transparent-verzuie. Localnicii o denumesc impropriu « Plaja din Caraibe », dar titlul nu este deloc un compliment. Majoritatea turistilor care au vizitat Caraibele si au poposit mai apoi si in Las Islas Cies spun ca locatia din Spania este cu mult deasupra oricarei plaje din Caraibe.

Conform unor specialisti in calitatea nisipului plajelor,
nisipul de aici este cel mai fin din intreaga lume, senzatia piciorului gol fiind aceea a unor pasi pe un camp de bumbac moale. Iar norocosii care vin aici se pot caza in singura locatie din zona, un complex umbrit de pini inalti, cu vedere la apele oceanului.


Sursa: National Geographic

„Foarte multi pedelisti vor sa vina la PNL“..."Pupi se întoarce în PNL ?!"

„Foarte multi pedelisti vor sa vina la PNL“


http://silethismillennium.blogspot.com/2009/03/youtube-broadcast-yourself.html
Gheorghe Dragomir:

„Foarte multi pedelisti vor sa vina la PNL“


Gheorghe DRAGOMIR
Liberalii nu-i privesc cu ochi buni pe cei care se pregătesc să părăsească PDL, chiar dacă este vorba despre foşti penelişti care ar dori să se întoarcă în partid. „Cei care au trădat o dată, o vor face şi a doua oară. Sunt foarte mulţi pedelişti, dintre cei care au plecat de la PNL, care vor să se întoarcă acum înapoi, pentru că PDL este un partid terminat, iar prăbuşirea lor nu mai poate fi oprită, la următoarele alegeri o să ia sub 10%. Cei care vin înapoi nu se vor mai bucura însă de prietenia şi colegialitatea noastră”, ne-a declarat preşedintele PNL Constanţa, deputatul Gheorghe Dragomir. Cât despre liderii pedelişti, aceştia stau acum „legaţi toţi între ei”, dar probabil vor încerca şi ei să plece din PDL atunci când „corabia se va scufunda şi mai tare”. În ceea ce-i priveşte pe pedeliştii constănţeni plecaţi din PNL, deputatul Dragomir nu crede că aceştia vor mai găsi cale de întoarcere. Un exemplu ar fi subprefectul Mircea Iustian, fost parlamentar liberal evadat prin platforma lui Stolojan în PD. „Pupi şi-a atins scopurile, are o pensie bunicică, nu cred că s-ar mai întoarce în PNL şi n-ar mai fi primit oricum. Ţin minte că i s-au propus mai multe variante când a decis să părăsească partidul, dar el a avut un scop personal şi l-a concretizat, chiar m-a mirat decizia lui, nu mă aşteptam la aşa ceva din partea lui”, a mai spus Dragomir.

marți, 15 iunie 2010

Iulia Motoc

Iulia Motoc

http://silethismillennium.blogspot.com/2009/03/youtube-broadcast-yourself.html
Home » Politică

PDL a cîştigat meciul pentru Curtea Constituţională cu 2-0

chile1 PDL a cîştigat meciul pentru Curtea Constituţională cu 2-0

“Battle of Santiago” (Italia-Chile, 1962)

O VICTORIE NESPERATĂ A COMPETENŢEI IMPOTRIVA SELECŢIEI NUMAI PE CRITERII POLITICE
Nascuta in 1967, Iulia Antoanella Motoc este cel mai tanar magistrat la Curtea Constitutionala din istoria Romaniei. Cu un CV impresionat, Motoc este o personalitate recunoascuta international in domeniul Justitiei si Dreptului Constitutional.

Frankfurter Allgemeine Zeitung a afirmat despre Motoc ca este una dintre cele mai relevante voci din Europa de Est in domeniul dreptului. Acest fapt este evident, doar lecturand punctele principale din CV-ul Iuliei Anttoaneta Motoc.

https://silethismillennium2019.blogspot.com/

De ce nu pierde (încă) Rusia războiul, Ce a vrut Biden de la Iohannis